Bildirim
Kia ceed - İ30 otomatik
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Eski postlarımdan yakıt tüketim verilerimi görebilirsiniz. Kısa mesafelerde yarı otomatik kardeşlerinden çok yakıyor.
Ancak atlanan bir nokta var, yarı otomatik alıp her bakımda servise 1000-1200 civarı ödeme yapıp, belirli km lere gelince baskı balata yeri geliyor mekatronik - volan vs değiştirme masraflarını yapmaktan , yok kalkışta titredi yok şu vitese geçmedi yok şanzıman ısındı yok şu vitese geçerken vuruntu yaptı derdi çekmektense bakımları 300-400 liraya yapıp her depoda benzinliğe 20-30 lira fazla vermek mi daha mantıklı ?
Şimdiye kadar 12-14 model aralığında i30-ceed şanzımanı ile ilgili 1 tane sorun okumadım, gerçekten çok sağlam bir şanzıman. Bunun yanında çokta konforlu lakin yarı otomatikler kadar da hızlı değil. 14 den sonra yarı otomatik şanzımana geçildi, orada da bolca titreme, volan vs değişimi yaptırmak zorunda kalanlar var.
Uzun yolda zaten az yakıyor. Donanım olarak çok çok iyi.
80-90 bin tl bandında dizel otomatik donanımlı sorunsuz bu ayarda baska araçlar bulmak gerçekten zor.
Bu donanımda bir dizel otomatik highline + cam tavan + elektrokli koltuk + keyless + geri görüş kameralı bir golf almaya kalksanız en az 120 yi gözden çıkarmanız lazım.
-
Bundaki otomatik eski nesil tork konventörlü vites sanırım. Cvt değil. Zf nin ürettiği 2013 ve sonrası tork konventörlüleri daha az yakıyor. BMW kullanmaya başladı ilk. Şuan hangi araçlarda var bilmiyorum.
Aracı dün kullanma şansı buldum kısa süre. Dış ses izalasyonu nasıl anlayamadım. Bilginiz var mı? Yollar kötüydü. Sanırım lastiği de kötüydü arabanın.
Arabanın düz viteslisi 5.2 ye 3.8 lt dizel yakıyor.
Edit:ekleme
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lansker -- 16 Ağustos 2019; 17:15:58 > -
Yalıtım ve konforu iyidir, kısa mesafede anlamanız zor ancak kendi sınıf ve yılı içinde gayet konforlu. Motoru epey sessiz rakiplerine göre. Kısaca konfor olarak sınıf standartlarında , bence bi tık üstünde.quote:
Orijinalden alıntı: lansker
Bundaki otomatik eski nesil tork konventörlü vites sanırım. Cvt değil. Zf nin ürettiği 2013 ve sonrası tork konventörlüleri daha az yakıyor. BMW kullanmaya başladı ilk. Şuan hangi araçlarda var bilmiyorum.
Aracı dün kullanma şansı buldum kısa süre. Dış ses izalasyonu nasıl anlayamadım. Bilginiz var mı? Yollar kötüydü. Sanırım lastiği de kötüydü arabanın.
Arabanın düz viteslisi 5.2 ye 3.8 lt dizel yakıyor.
Edit:ekleme
Şirket aracım octavia tdi dsg ile kıyaslama yapabilirim ancak forumdaki fanboylar bunu kaldıramayabilir diye yapmıyorum
Şanzıman BMW deki ZF, Pejodaki AISIN kadar yeni nesil ve hızlı değil. Ancak o eski 4 viteslilerle de kıyaslamamak lazım :)
Kısacası parasına göre iyi bir araç, çok övmeye de yermeye de gerek yok.
-
Aslında octavia 2010 2012 kasa düşünüyorum. Ancak bu kadar dolu değil. Bagajı harika. Dsg si düşündürüyor.
Tork konventörü kısmı değiştirilebiliyor. Fiyatı nedir sormak lazım. Bugün kapalıymış zf. Yakıt ekonomisi vs değerlendirmek lazım.
Yol tutuş ses vs olarak Octavia yerine ceed tavsiye eder misiniz yani?
Octavia Donanım olarak çok gerisinde.
https://aftermarket.zf.com/tr/tr/sachs/ueruenler/otomobil-ve-hafif-ticari-araclara-yoenelik-ueruenler/debriyajlar--debriyaj-setleri--xtend/tork-konvertoerue/
-
2010-2012 kasa octavia ile I30 arasında bagaj harici arada kalınacak bir durum yok net konusayım.quote:
Orijinalden alıntı: lansker
Aslında octavia 2010 2012 kasa düşünüyorum. Ancak bu kadar dolu değil. Bagajı harika. Dsg si düşündürüyor.
Tork konventörü kısmı değiştirilebiliyor. Fiyatı nedir sormak lazım. Bugün kapalıymış zf. Yakıt ekonomisi vs değerlendirmek lazım.
Yol tutuş ses vs olarak Octavia yerine ceed tavsiye eder misiniz yani?
Octavia Donanım olarak çok gerisinde.
https://aftermarket.zf.com/tr/tr/sachs/ueruenler/otomobil-ve-hafif-ticari-araclara-yoenelik-ueruenler/debriyajlar--debriyaj-setleri--xtend/tork-konvertoerue/
Yeni kasa 1.2 tsi falan bakın octavia olcaksa fiyatları daha uygun.
Tork konvertörü değişiminin neyini soracaksınız anlamadım ? Bu şanzımanalrda genelde 300 bin km civarında türbin bozuluyor ZFlerde , onuda sanayide değişebiliyorlar.
Alacağınız araçta şanzıman ile ilgili bir sorun yaşamanız çok çok düşük bir ihtimal.
Ceed aslında I30 dan 1 tık daha iyi bir araç, zaten kia yı marka olarak hyundainin üstüne koyuyor koreliler.
Ancak ceed hem biraz daha pahalı hemde piyasası yavas ek olarak cıkma yedek parça vs konularında daha zayıf.
Ceed in iç mekan ve koltuklarını beğenmiyorum ama dıştan bence daha şık özellikle SW olanı.
Ceed in en büyük artısı hafızalı koltuk ve ısıtmalı direksiyon, eksisi bence o kötü koltuk döşemesi ve konsolu.
Büyük bir sorun değil ancak ceed lerin gündüz ledlerinde sorun yaşayanlar mevcut.
Açıkcası kafanıza bu kadar yatmıyorsa auris station + lpg de bakabilirsiniz.
-
Zf Tork konventörü daha az yakıyor iddiasındalar. Hani olur da 8 yerine 6 litre fabrika verisini yakalarsa diye. Tabi fiyat maliyet hesabı da yapmalı.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X