Şimdi Ara

KİLİT (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
9.744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Astra benim ilk göz ağrımdır. İlklerimi hep Astra ile yaşadım yeri bende ayrıdır. Astra H bizde vardı, Astra J kuzenimde. İkisine de hayrandım kullandığım zamanlarda. Malesef ikiside dizeldi. Turbo astra sürmek isterim.

    Leon 1200 kg hocam onu da ekleyeyim. Astra'da hafifledi gerçi. Astra kaç kg idi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baba0392 -- 8 Şubat 2016; 13:11:53 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • baba0392 kullanıcısına yanıt
    Yakın zamanda geleceğim hocam Ankara'ya inşallah. Hatta bir astra k buluşması yapmayı düşünüyoruz, aramızda bir leon fr görmek de bizi ayrıca mutlu eder :)

    Astra 1.4 150 hp nin özellikler broşüründe 1203 kg olduğu yazıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baba0392

    Astra benim ilk göz ağrımdır. İlklerimi hep Astra ile yaşadım yeri bende ayrıdır. Astra H bizde vardı, Astra J kuzenimde. İkisine de hayrandım kullandığım zamanlarda. Malesef ikiside dizeldi. Turbo astra sürmek isterim.

    Leon 1200 kg hocam onu da ekleyeyim. Astra'da hafifledi gerçi. Astra kaç kg idi ?

    1250-1300 kg aralığında bir ağırlığı mevcut yeni Astra'nın, ideal seviyeye geldi yani :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Müsait olursam elbette katılırım hocam :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de bu ikisi arasindayim ama astra k daha iyi gibi bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sebati06

    "Golf cok oturakli arac." "vw zaten cok iyi" "opel tam bir alman", "Astra golfu havada karada alir." tarzi reklam agizlarini birakalim. Markalarin amblemlerini ve viral vb reklamlarla kafamizda yaratilan basmakalip ve argumansiz fikirleri de bir sureligine kenara koyalim. Bu durumda Focusla ile beraber sinifinin suan satista olan en guclu 3 aracindan ikisi astra ve golf.

    Golf oturakli vw zaten cok iyi, opel cok iyi cunku o bir alman tarzi reklam agizlarini birakalim. Markalarin amblemlerini ve viral vb reklamlarla kafamizda yaratilan basmakalip ve argumansiz fikirleri de bir sureligine kenara koyalim. Bu durumda Focusla ile beraber sinifinin suan satista olan en guclu 3 aracindan ikisi olan astra ve golften bahsediyoruz. Aehir efsanelerinden degil gerceklerden bahsetmemiz gerekiyor.

    Tercih yaparken ne istediginiz onemli elbette. Sizin icin en iyi secenek benim icin en irrasyonel secenek olabilir. Bunu unutmayarak iki araci kabaca bir teraziye koyalim.

    Motorlar

    Öncelikle motorlara bakalım;

    Golf'un 14 TSI motoru kesinlikle piyasadaki en verimli ve performanslı benzinli motorlardan birisi. Astranın eski 14t 140 hp motoru onun yanında verimsiz ve performans açısından zayıf kalıyordu. Opel Yeni tanıttığı ve ilk olarak kullandığı 1.4T 150 HP güç ve 245 nm tork üreten motoruyla birlikte 1.4t ile performans farkını kapattı. Ekonomi anlamında da neredeyse 1.4'tsi'ı yakaladığını söyleyebiliriz. Bir diğer motor seçeneği olarak iki aracın da bildiğiniz gibi bir de 1.0 motoru var. VW'nin yeni 1.0 motorunu Golf'te 2016 ortasından itibaren göreceğiz. Bu motor da Fordun 1.0 Ecoboost'u kadar olmasa da Opel'in 1.0 ecotec motorundan daha performanslı ve verimli görünüyor. Yine de gerçek hayattaki karşılıklarını henüz bilmiyoruz. Bunun için de biraz daha beklememiz gerek. Gelelim dizel motorlara. Dizel konusunda Renault DCİ , Opel CDTİ ve HyundaiCRDI(kia'nın da kullandığı) dizel motorlar 1.6 hacminde şuan için piyasadaki en güçlü ve ekonomik motorlar. Bunlar arasında bana soracak olursanız kullanım ömrü ve cefakarlığı ve hafiflikleri bakımından renault ve opel bir adım daha önde. Yine bu iki motor arasından da sessizlik bakımından CDTI'ın avantajı olduğunu söyleyebiliriz. VW grubunun dizel araçlar için kullandığı lokomotif motor ise 150 beygir güç ve alt devirlerden itibaren uzun bir bant boyunca 320 tork üretebilen 2.0 TDI motor. 2.0 TDI bu performansı sağlarken de ekonomik kalmayı başarıyor ve nispeten düşük co2 salınımı ile avrupalı müşterinin en çok tercih ettiği dizel motor seçeneği halini alıyor. Fakat TR'Deki vergi sistemi nedeniyle bu motor tipi ülkemize gelemiyor malesef. Satıştaki 1.6 TDI ise gerçekten eski bir teknolojiye ve düşük performans değerlerine sahip. Zaten örneğin almanya'daki satış stratejisine bakarsanız bu motorun en üst donanımda(Bizdeki higline'a denk düşen) satılmadığını ve opsiyon dahi olmadığını görürsünüz. Highline için 2.0 tdi tek dizel seçenektir. Yani bir anlamda oradaki dizel motor seçeneklerinden baz olanı 1.6 TDI iken dolu modellerde sunulanı 2.0 TDI'dır. Çünkü avrupada çoğu kişi 35 bin euro verdiği bir araçta eski ve güçsüz bir dizel motor olmasını istemiyor. Kaldı ki 1.6 TDI'ın yakıt tüketimi ile 1.6 CDTI'ın yakıt tüketim verileri neredeyse aynı.
    Kısacası Opelin yeni benzinli motoruyla 1.4TSI ile aynı standartları yakalasa da, VW'nin 1.6 TDI motoru 1.6 CDTI'ın rakibi olmaktan çok uzak görünüyor.


    Konfor

    iki araç da farklı ihtiyaçlara farklı çözümler sunabiliyor. Fakat Golf'ün bu konuda daha cömert olduğunu söylemek zor değil. Nitekim Astra'da olmayan torpido ışığı, arka havalandırma çıkışları, hidrolik kaput kapağı sabitleyici, arka kol dayama gibi özellikler Golf'te bulunuyor. Buna karşın astra ise bu sınıfta belki nadir rastlanan bazı özellikleri sunmayı başarabiliyor. Bunların arasında deri koltuk döşemesi ile gelen 4 koltuk ısıtma ve soğutma ve 1 koltuk masaj fonksiyonlarına sahip ve ekstra olarak alabileceğiniz AGR koltuklar belki de başı çekiyor. Fakat aradaki fakrı odemek istemeyenler için de arka koltuk için iki usb çıkışı ve ön ve arka koltuk ısıtması ile direksiyon ısıtması 1300 lira gibi çok uygun bir maliyete alınabiliyor. Astra için arka havalandırma olmaması bir eksi iken arka koltuk ısıtmasına sahip olması bir artı olarak düşünülebilir. koltukların rahatlıkları arasında ise AGR almayacaksanız eğer bir farklılık olmadığını düşünüyorum. İç mekan genişliği konusunda ise algı olarak golf'un reelde ise astranın daha geniş olduğunu söylemek mümkün Astrada özellikle arka koltuk mesafesi neredeyse bir üst sınıf standardında. Buna karşın arka koltuklardaki bu rahatlık bagajda küçülme olarak dönüş yapıyor. Astra'nın bagajı sınıf standartlarının biraz altında ve stepneli modellerde 310 litrede kalıyor. Golf ise 380 litre ile bu konuda çok daha başarılı. Golf'un üstün olduğu bir başka alan ise Astra'da sunulmayan panoramik cam tavana sahip olması. Amortisorler bakmından ise golf'un daha yumuşak olduğunu ve bu konuda astradan daha konforlu olduğunu söyleyebiliriz. Fakat bunun da bir bedeli var: yol tutuş.


    Yol tutuş ve sürüş zevki

    Bu konuda iki aracın da sınıfında iddialı olduğunu söylemek gerek. Elbette sürüş zevki konusunda Ford Focus belki de bu iki aracın da ötesinde bir keyif veriyor. Fakat yeni platformu sayesinde yeni astra da en az focus kadar keyifli bir sürüş imkanı tanıyor. Golf her ne kadar arka süspansiyonları tam bağımsız olsa da nispeten yumuşak amortisorlerinin de etkisi ile yol tutuş ve sürüş keyfi açısından Astra ve Focus'tan biraz daha geride kalıyor gibi görünüyor. Golf'un tam bağımsız olmayan arka süspansiyon donanımlarında ise fark çok daha fazla açılıyor.


    Teknoloik ekipmanlar ve Sürücü yardımcıları


    Astra şuan piyasada olan araçlar arasında teknolojik donanım bakımından sınıfındaki belki de en cömert araç. Şehiriçi çarpışma önleyici sistemi sayesinde uyarı verip otonom fren yaparak olası pekçok kazayı engelleyebiliyor. şerit takip asistanı da aktif biçimde çalışarak istemediğiniz şeritten çıkdığınız durumlarda mudahale ederek şeride girmenizi sağlıyor. Uyarı ile karıştırılmaması gerek. Zira astrada uyarının yanında direksiyona da müdahale var. Yine park asistanı ve geri görüş kamerası ki araçta da olan özelliklerden. Fakat Carplay ve Android auto bağlantısını Astra sunarken güncel Golf modelleri sunamıyor. Bunun için de sanıyorum makyajlı golfü veya 2016 modelleri(kesin olmamakla birlikte) beklemek gerekiyor. Astradaki Led matrix farlar ise golf bi-xenonlarla karşılaştırılamayacak biçimde daha efektif ve süratli çalışıyor. Intellilux led matrix farların Audi veya BMW'nin kullandığı led farlarla neredeyse aynı özellikler sunduğunu söylemek gerek. Ekran büyüklüğü, çözünürlüğü ve reaksiyon zamanı konusunda da yine astra'nın üstün olduğunu söyleyebiliriz. Her ne kadar 2016 modellerinde yeni ekranlar olacağı söylense de henüz görmediğimiz için birşey diyemiyorum.

    Fiyatlandırma

    Astra'nın ens üst paketi olan Execellence donanımda neredeyse AGR koltuk hariç tüm özellikler standart olarak sunuluyor. Kış paketi ile birlikte aldığımızda tamamen dolu bir araca sahip olmuş oluyoruz. 1.6 cdti 136 beygir motor seçeneği S&S sistemi ve Execellence donanıma(93.750) ek +kış paketi 2(1300) ile birlikte 95.000 liralık bir liste fiyatıyla karşılaşıyoruz.

    Golfte ise 1.6 TDI 110 beygir motor seçeneği ve highline donanıma ek (91.300) 17 ich jant (1.150 lira), metalik renk (1.100 lira), bi-xenon farlar(3.350 lira), anahtarsız çalıştırma(1.100) lira ile birlikte 98.000 liralık bir liste fiyatıyla karşılaşıyoruz. Fakat Golf'ün en dolu halinde dahi Astra'nın standart olarak sunduğu bazı özelliklerin olmadığını söyleyebiliriz.

    Umarım biraz fikir verebilmiştir yazdıklarım. 3 aydır Astra K 1.6 cdti-excellence sahibi olsam da olabildiğince tarafsız olmaya çalıştım. Atladığım yerler olabilir, hatırlatırsanız eklerim. Herkese iyi sürüşler dilerim.


    edit: imla


    kapsamlı bir karşılaştırma olmuş




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.