Güle Güle kullanın :) ama GLS demek istediniz herhalde :)
haklısın doğru yazım hatası yeni dedim ya ondandır
Merhaba ben de 1988 model Orjinal bir Ford Taunus 1.6 GL sahibiyim. Benim bir sorum var bilgisi olanlar cevaplarlarsa sevinirim. Aracım 1988 model ve GL olmasına rağmen 5 vites şanzuman var. Emsallerinin hep 4 Vites olduğunu görüyorum. Arabamın şanzumanı fabrika çıkışı 5 vites olabilir mi? Eğer sonradan değiştirilmişse aracın performansını nasıl etkiler? Aracın ikinci sahibi olmama karşın ilk sahibine ulaşamadığım için sormam gereken bu soruyu siz taunus severlere soruyorum. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
arkadaşlar bende 87model 1.6 taunus gl var 220 ibre var ve araba devirini aldığı zaman özellikle yokuş aşağı 220 yi geçiyo sona dayanıyor ve araba bunu hiç hissettirmiyor ibre yanlış diyeceğim bmw 3.16 falan geçemiyo beni araba devirinialdığı zaman buna ben bile inanmıyorum :D:D izmirliyim kapişmak isteyen taunusçular varsa ben hazırım :P
quote:
Merhaba ben de 1988 model Orjinal bir Ford Taunus 1.6 GL sahibiyim. Benim bir sorum var bilgisi olanlar cevaplarlarsa sevinirim. Aracım 1988 model ve GL olmasına rağmen 5 vites şanzuman var. Emsallerinin hep 4 Vites olduğunu görüyorum. Arabamın şanzumanı fabrika çıkışı 5 vites olabilir mi? Eğer sonradan değiştirilmişse aracın performansını nasıl etkiler? Aracın ikinci sahibi olmama karşın ilk sahibine ulaşamadığım için sormam gereken bu soruyu siz taunus severlere soruyorum. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
1.6 Taunuslarda 5vites 89 ve 90 taunus S modellerinde bulunmaktadır. Daha sonraki 90 ve üstü GT modelleri de haliyle 5 vitestir. Kullanılan bu şanzuman aslında 2.0 modellerine ait olup vites geçiş oranları geniş tutularak performanstan ziyade ekonomi hedeflenmiştir.
Taunus S 5 vitesli olarak 1.600 cc hacimlerde 89 90 da ince fiber tamponlu versiyon olarak piyasaya sunuldu , vites oranlarını ve son dişli oranlarını aşağıda yazıyorum
değerlerden de anlaşıldı üzere 4. viteste 1,00 oranını yakalıyor yani motorun 360 derecelik bir çevrimi 1:1 oranında diferansiyela aktarılıyor dolayısı ile 4. vitestede 5. vitestede son sürate ulaşılabilir, 5. vitesin amacı motor devrini daha düşük tutarak yüksek süratte ilerleyebilmek dolayısı ile yakıt ekonomisi ve sessiz bir sürüş sağlamaktır.
Saygılar
Buda Benim Taunus 1.6 S arkadasın yukarda vites aralıklarını bahsettigi :):):) Kitapcıkgı bile mevcuttur. Tamamıyla Orjinaldir
işte baba yadigarı baba taunuscu olunca bizede bulasıyorr :):) Aman nazar Değmesin!!!!
arkadaşlar hadi zevkine taunus yarışı yapalım biraz macera olsun var mı kendine taunusuna güvenen
heyt be f1 mübarek Esmesede gürlüyodu! ( tabiki de fotoğraf trafiğe kapalı alanda çekilmiştir)
Slm bir haftadır siteye yazan yok ne oldu bizim Taunusçulara? Yarışdan başka daha güzel muhabbetler de yapılabilir. Örneğin Ghia teknolojisi hakkında bilgisi olan var mı? Bildiğim kadarıyla Ghia bir defransiyel tipi hatalıysan düzeltin. Normal defransiyel yerine aracımıza Ghia defransiyel taksak nasıl olur? Benimle paylaşırsanız sevinirim.
Heeyt allahın fortcusu.. Forever Ford..!
Uzun zamandır girememiştim foruma maşallah baya bi hareketlenmiş buralar.
:) yarış yapılacaksa eğer Taunus ları korumak için yarış yapalım