Şimdi Ara

Kış Lastiği Alacaklara Çok Önemli Tavsiyelerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
0
Favori
3.347
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Kış lastikleriyle ilgili çok deneyimim olduğu için ve yıllar sonrasında daha iyi kararlar verdiğimi bizzat kışın karlı havalarda test ettiğim için, herkesin çok dikkat etmedigi bir kaç hususu paylaşıyorum.

    1- Aracınızın orijinal lastik taban ölçüsü neyse onun bir boy daha ufağını alın. Özellikle karlı havalarda yere basan alan azaldıgı için kara adeta yapışıyor lastik. Örneğin 225 60 15 ebatlı orijinal yaz lastikleriniz varda kışliklarinizi 215 60 15 alın...

    2- Her zaman birşeyin iyisini yaparken başka birşeyden taviz vermek zorunda kalırız. Örneğin daha iyi bir araba için daha fazla para harcamak gibi. Daha iyi bir yol tutusu için konfordan taviz vererek arabayı sertleştirmek gibi. İşte bir lastik yüksek hıza ne kadar dayanıklı olacaksa hamurunun da o denli sert olması gerekir. Mesela yüksek hız lastiklerinin dişlerini elinizle esnetemezken normal lastiklerin dişleri pamuk gibi olur.

    Gelelim bunun kiş lastikleriyle alakasına. Diyelimki arabanızın maksimum hızı 230km/h. Kışın maksimum hızınızdan kesinlikle taviz verin ama yol tutuşunuzu artırın. Yani mümkün olduğünca daha düşük çapta lastık (18 inç yerine 16 inç jant ve lastik) ve hız sınıfı mümkün olduğunca düşük kış lastiği alin. Hiz sinifi ne kadar düserse lastik hamuru ve dişleri o kadar yumuşak ve esnek oluyor, karda tutuşu da o kadar güzel oluyor.

    Kendi kullandığım kombinasyona gelirsem: Arabanın orj lastik ebatları 225 55 16. Ben 205 15 16r lastik kullanıyorum. Araç 250km hiza rahatlıkla çıkıyor ama kış lastiklerinde hız limiti 170 ve altı olanları tercih ediyorum.

    Sonuç olarak bunlar uygulanmış, yararlıliğı görülmüş kendi tecrübelerim. Buna rağmen fabrika sanki senin bildiğini bilmiyordu diyen arkadaşlara saygı duyuyorum ve onlara aşağıdaki paragrafı yazıyorum.

    Arabalar sürücülerin spesifik değil de genel isteklerinin harmanlanmiş durumuna göre üretilir. Mesela standart donanımda arabalar pamuk gibi olur. Daha iyi yol tutuşu isteyen spor süspansiyon kullanır ama bu da konforü azaltır. Yani fabrika sert süspansiyonun daha iyi yol tuttuğunu tabiki bilir ama piyasanın konfora daha çok önem atfettiğini de aklından çıkarmaz.

    Yukarıdakı söyediğim önerilerin tek eksi tarafı lastiklerin daha hızlı aşınmasıdır, buna mukabil önerilerime uyulursa lastik daha ucuza alınmış olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 3 Ekim 2014; 8:25:40 >







  • yere daha iyi tutunduğu için kış lastiği yakıt sarfiyatını da arttırıyor. ankaraya kışın gittiğimde depo bitiyor ışık yanıyor. yazın gittiğimde yarım depodan biraz fazla yakıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    yere daha iyi tutunduğu için kış lastiği yakıt sarfiyatını da arttırıyor. ankaraya kışın gittiğimde depo bitiyor ışık yanıyor. yazın gittiğimde yarım depodan biraz fazla yakıyorum.

    Tek eksi tarafı lastiklerin daha hızlı aşinması dedim ama haklısınız yakıta da etkisi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    yere daha iyi tutunduğu için kış lastiği yakıt sarfiyatını da arttırıyor. ankaraya kışın gittiğimde depo bitiyor ışık yanıyor. yazın gittiğimde yarım depodan biraz fazla yakıyorum.

    Tek eksi tarafı lastiklerin daha hızlı aşinması dedim ama haklısınız yakıta da etkisi olur

    Alıntıları Göster
    "1- Aracınızın orijinal lastik taban ölçüsü neyse onun bir boy daha ufağını alın. Özellikle karlı havalarda yere basan alan azaldıgı için kara adeta yapışıyor lastik. Örneğin 225 60 15 ebatlı orijinal yaz lastikleriniz varda kışliklarinizi 215 60 15 alın... "

    Katılmıyorum orjinal ölçüsü neyse o alınmalı

    Nedenine gelince;

    1. 225 tabanla 215 arasında çok az bir fark var, kar'da etkisi olacagını sanmıyorum yere basan alan artacagı için tutunmada artar.Hadi olsa bile yol tutuş da azalma ve fren mesafesinde azalma olur.
    2. aracın jantlarıda orjinal lastigin ebatlarına uygun oldugundan takıldıgında sorun olmasada, çukurlarda yada tümseklerde lastigin yanlardan zarar görme olasılıgı artar (balon yapma riski) jant daha geniş bir alana ağırlık dağıtımı yapmak yerine daha dar bir alana yapar.




  • Peki arazi taşıtları için ne önerirsiniz? M/T lastik tek başına yeterli olur mu? Yoksa kış lastiği şart mı?
  • Zapt-ı Na Mümkün Z kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Kışın MT lastik aklınızın ucundan geçmesin, nitekim hem ıslak hem de kuru yol performansı iyice düşer aracın. Sadece çok yoğun kar ve çamur lastiğidir MT ler.
    Bunun yanında kaliteli A/T (All Terrain) tipi bir lastik kışın da işinizi görecektir, tabii ki bir kış lastiği kadar başarılı olmaz ama 30 cm karda da kullanayım, biraz çamurda da gitsin, asfalt konforu fena değil olsun diyorsanız ve tek takımla seneyi geçirecekseniz A/T lastik derim. (yaklaşık 6 senedir 4çeker aracımda yaz kış A/T kullanıyorum, BFG ve Cooper AT3)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zytncat -- 3 Ekim 2014; 10:12:25 >
  • Bilgi için teşekkürler. A/T kış lastiği bulunur mu peki? En mantıklısı A/T lastiğin hem kış hemde dört mevsim olanını almak mıdır? Araç 4x2 arkadan itiş olacak. Dört mevsim A/T lastik kışın beni kartalkaya'ya çıkarır mı mesela?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zapt-ı Na Mümkün

    Peki arazi taşıtları için ne önerirsiniz? M/T lastik tek başına yeterli olur mu? Yoksa kış lastiği şart mı?

    Arazi araçların da pek tecrübem olmadiği için birşey diyemiyorum hocam...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN

    "1- Aracınızın orijinal lastik taban ölçüsü neyse onun bir boy daha ufağını alın. Özellikle karlı havalarda yere basan alan azaldıgı için kara adeta yapışıyor lastik. Örneğin 225 60 15 ebatlı orijinal yaz lastikleriniz varda kışliklarinizi 215 60 15 alın... "

    Katılmıyorum orjinal ölçüsü neyse o alınmalı

    Nedenine gelince;

    1. 225 tabanla 215 arasında çok az bir fark var, kar'da etkisi olacagını sanmıyorum yere basan alan artacagı için tutunmada artar.Hadi olsa bile yol tutuş da azalma ve fren mesafesinde azalma olur.
    2. aracın jantlarıda orjinal lastigin ebatlarına uygun oldugundan takıldıgında sorun olmasada, çukurlarda yada tümseklerde lastigin yanlardan zarar görme olasılıgı artar (balon yapma riski) jant daha geniş bir alana ağırlık dağıtımı yapmak yerine daha dar bir alana yapar.


    1- Lastik tabaninın yüzde 5 civarında daralması bile şaşılacak etkiye sahip, deneyebilirsiniz.

    2- 15 ve 16 jantlarda yani 50-60 civarı yanaklı lastiklerde balon yaptırmak neredeyse imkansızdır. İnce yanaklı lastik olsaydı o zaman hak verirdim size.




  • Konularini oldukca begeniyorum hocam cok yararli bilgiler paylasiyorsunuz tesekkurler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN

    "1- Aracınızın orijinal lastik taban ölçüsü neyse onun bir boy daha ufağını alın. Özellikle karlı havalarda yere basan alan azaldıgı için kara adeta yapışıyor lastik. Örneğin 225 60 15 ebatlı orijinal yaz lastikleriniz varda kışliklarinizi 215 60 15 alın... "

    Katılmıyorum orjinal ölçüsü neyse o alınmalı

    Nedenine gelince;

    1. 225 tabanla 215 arasında çok az bir fark var, kar'da etkisi olacagını sanmıyorum yere basan alan artacagı için tutunmada artar.Hadi olsa bile yol tutuş da azalma ve fren mesafesinde azalma olur.
    2. aracın jantlarıda orjinal lastigin ebatlarına uygun oldugundan takıldıgında sorun olmasada, çukurlarda yada tümseklerde lastigin yanlardan zarar görme olasılıgı artar (balon yapma riski) jant daha geniş bir alana ağırlık dağıtımı yapmak yerine daha dar bir alana yapar.


    1- Lastik tabaninın yüzde 5 civarında daralması bile şaşılacak etkiye sahip, deneyebilirsiniz.

    2- 15 ve 16 jantlarda yani 50-60 civarı yanaklı lastiklerde balon yaptırmak neredeyse imkansızdır. İnce yanaklı lastik olsaydı o zaman hak verirdim size.

    iyide herkes 60 yanak lastik kullanmıyor ki, ben yazınızdan genel tavsiye anlamı çıkarttım.40 45 yanak kullananda var 185 taban kullananda var yani




  • Zapt-ı Na Mümkün Z kullanıcısına yanıt
    A/T 4 çeker araçlar için daha uygun. Ayrıca araziye girmiyorsanız gereksiz.
    Direkt bir takım kış lastiği tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zytncat

    A/T 4 çeker araçlar için daha uygun. Ayrıca araziye girmiyorsanız gereksiz.
    Direkt bir takım kış lastiği tavsiye ederim.
    NOKİAN WR D3 kış lastiği kullanan biri olarak şiddetle öneriyorum. tam kış lastiği.

    nokianın diğer lastikleri 4 mevsim lastiktir. buna dikkat edilsin. arkadaşlar alıyorlar 4 mevsim olduğunu bilmeden. sonra memnun kalmıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SATURNUS2015

    NOKİAN WR D3 kış lastiği kullanan biri olarak şiddetle öneriyorum. tam kış lastiği.

    nokianın diğer lastikleri 4 mevsim lastiktir. buna dikkat edilsin. arkadaşlar alıyorlar 4 mevsim olduğunu bilmeden. sonra memnun kalmıyorlar.

    Nokian baktim ama 16 inç janta göre lastikler bile 500 lira civarıydı. Pahalı bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    Konularini oldukca begeniyorum hocam cok yararli bilgiler paylasiyorsunuz tesekkurler.

    Çok teşekkür ederim hocam
  • Benim bildiğim kışın daha ince lastik alınmalı.. Yere basan ölçünün daha dar ve yanağın daha yüksek olması (uygun ebat bulunursa) daha sağlıklı.. Özellikle frenleme için..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SATURNUS2015

    NOKİAN WR D3 kış lastiği kullanan biri olarak şiddetle öneriyorum. tam kış lastiği.

    nokianın diğer lastikleri 4 mevsim lastiktir. buna dikkat edilsin. arkadaşlar alıyorlar 4 mevsim olduğunu bilmeden. sonra memnun kalmıyorlar.

    Siz söylediginiz tip haricinde kış lastiği yok diyorsunuz ama aşağıda örnek veriyorum. 800 küsür liradan 560 liraya düşmuş :)

    http://www.hepsiburada.com/m/nokian-225-55-r-16-99-t-xl-hakkapeliitta-8-kis-lastigi-uretim-tarihi-2014--p-OTKMTS31881




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    Benim bildiğim kışın daha ince lastik alınmalı.. Yere basan ölçünün daha dar ve yanağın daha yüksek olması (uygun ebat bulunursa) daha sağlıklı.. Özellikle frenleme için..

    Aynen, yukarida vurguladığım da bu. Deneyin kesinlikle farkı görürsünüz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: SATURNUS2015

    NOKİAN WR D3 kış lastiği kullanan biri olarak şiddetle öneriyorum. tam kış lastiği.

    nokianın diğer lastikleri 4 mevsim lastiktir. buna dikkat edilsin. arkadaşlar alıyorlar 4 mevsim olduğunu bilmeden. sonra memnun kalmıyorlar.

    Nokian baktim ama 16 inç janta göre lastikler bile 500 lira civarıydı. Pahalı bence.

    evet biraz pahalıdır. ama baba lastiktir. bilginize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SATURNUS2015


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: SATURNUS2015

    NOKİAN WR D3 kış lastiği kullanan biri olarak şiddetle öneriyorum. tam kış lastiği.

    nokianın diğer lastikleri 4 mevsim lastiktir. buna dikkat edilsin. arkadaşlar alıyorlar 4 mevsim olduğunu bilmeden. sonra memnun kalmıyorlar.

    Nokian baktim ama 16 inç janta göre lastikler bile 500 lira civarıydı. Pahalı bence.

    evet biraz pahalıdır. ama baba lastiktir. bilginize.

    Sizin söylediğiniz tipte lastik de var sitede ama arada 2 kat fiyat farkı var. O kadar buyük fark varmı acaba kalitede.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.