Şimdi Ara

KIŞIN ARABAYI ÇALIŞTIRINCA HEMEN HAREKET ETTİRİYOR MUSUNUZ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.331
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben arabanın ısınması için en fazla 5-6 saniye bekliyorum. geçen otobüs beklerken otobüsün egsozu durağı dumana boğdu. ben de gittim şöföre şu aleti gideceğin zaman çalıştır dedim. O da bana senın şöförlüğün var mı araba da şurda bi alet var o şuraya gelmeden gidilmez önceden ısıtman lazım dedi.. ben de vay anasını benım araba direkt gidiyor dedim. o da olmaz öyle şey dedi ve muhabbet burada bitti :)))) acaba gerçekten arabayı ısıtmak mı gerekiyor uzunca bir süre? yorumlarınız için teşekkürler..



  • Bindokuzyüzpenç model dizeller için böyle bişey olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    Bindokuzyüzpenç model dizeller için böyle bişey olabilir
    çalıştırır çalıştırmaz direkt hareket ettiriyorum ve ısınana kadar düşük devirde kullanıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf_HKN

    çalıştırır çalıştırmaz direkt hareket ettiriyorum ve ısınana kadar düşük devirde kullanıyorum

    Alıntıları Göster
    işime göre 30 sn ye kadar beklerim eğer acele ise 10 sn kadar beklerim,gösterge normale gelene kadarda düşük devir giderim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf_HKN

    çalıştırır çalıştırmaz direkt hareket ettiriyorum ve ısınana kadar düşük devirde kullanıyorum

    Alıntıları Göster
    her sabah mınımum 3 dkka calıstırıp beklerım cok soguklarda bu sure 5 dkkayı bulur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: night_33

    işime göre 30 sn ye kadar beklerim eğer acele ise 10 sn kadar beklerim,gösterge normale gelene kadarda düşük devir giderim

    Alıntıları Göster
    hareket eden aracın en kısa sürede ısındığı ve motorun daha çabuk yağlanıp zararın en minimuma indiğini duymuştum o yüzden direkt yola çıkarım hiç ısıtmam ısınana kadarda düşük devirlerde kullanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf_HKN

    hareket eden aracın en kısa sürede ısındığı ve motorun daha çabuk yağlanıp zararın en minimuma indiğini duymuştum o yüzden direkt yola çıkarım hiç ısıtmam ısınana kadarda düşük devirlerde kullanırım

    Alıntıları Göster
    Önce kontağı yarıya kadar çevirip gösterge ışıkları sönünce çalıştırıyorum. Hemen hareket ediyor, ama yüksek devir çevirmekten ve mümkünse aracı zorlayacak yokuş vb. yerlere sürmekten kaçınıyorum.
    Bekleme olayı dizeller ve turbo benzinliler için geçerli; bildiğim kadarıyla ısıtma bujileri ve turbonun yağlama yapması için.
    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müco77 -- 6 Ocak 2009; 17:41:54 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: müco77

    Önce kontağı yarıya kadar çevirip gösterge ışıkları sönünce çalıştırıyorum. Hemen hareket ediyor, ama yüksek devir çevirmekten ve mümkünse aracı zorlayacak yokuş vb. yerlere sürmekten kaçınıyorum.
    Bekleme olayı dizeller ve turbo benzinliler için geçerli; bildiğim kadarıyla ısıtma bujileri ve turbonun yağlama yapması için.
    Edit: İmla

    Alıntıları Göster
    ne kadar soğuk olursa olsun, kontağı yarım tur çevirip ışıkların sönmesini bekliyorum, sonra arabayı çalıştırıp gidiyorum. hararet ışıkları bir diş yükselmeden de 3000 deviri geçmiyorum, arabayı zorlamıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmoz

    ne kadar soğuk olursa olsun, kontağı yarım tur çevirip ışıkların sönmesini bekliyorum, sonra arabayı çalıştırıp gidiyorum. hararet ışıkları bir diş yükselmeden de 3000 deviri geçmiyorum, arabayı zorlamıyorum.

    Alıntıları Göster
    bu durum diesel ve turbo larda olabilir.eski modellerde jigle sözü ile tabir edilen anahtar (düğme) vardı.
    ancak yeni arabalarda bu özellik artık yok diye biliyorum .diesel yada benzinlilerde farketmiyor .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrehanci

    bu durum diesel ve turbo larda olabilir.eski modellerde jigle sözü ile tabir edilen anahtar (düğme) vardı.
    ancak yeni arabalarda bu özellik artık yok diye biliyorum .diesel yada benzinlilerde farketmiyor .

    Alıntıları Göster
    Motoru belli bir süreden fazla rolantide çalıştırıp ısınmasını beklemek fazladan benzin kaybı.
    Bu sürenin maksimum 30 sn olması gerektiğini duymuştum. Ancak ben hiç bir zaman o kadar beklemedim.
    Hava -20C' lere kadarsa ışıklar söndükten sonra çalıştırır 3-5 sn bekler giderim. -30C ve daha soğuksa bi 10 sn falan bekliyorum. Ancak soğuk motora asla yüklenmem 2000 devir civarı giderim. Radyatörün önünü kağıtla kapadım zaten yoksa 3km gitsen ısınmıyor motor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrehanci

    bu durum diesel ve turbo larda olabilir.eski modellerde jigle sözü ile tabir edilen anahtar (düğme) vardı.
    ancak yeni arabalarda bu özellik artık yok diye biliyorum .diesel yada benzinlilerde farketmiyor .

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: emrehanci

    bu durum diesel ve turbo larda olabilir.eski modellerde jigle sözü ile tabir edilen anahtar (düğme) vardı.
    ancak yeni arabalarda bu özellik artık yok diye biliyorum .diesel yada benzinlilerde farketmiyor .





    Jikle bütün arabalarda var ama artık elle çekilmiyor, otomatik jikle, ilk çalışmada motor devrini yüksek tutup , motor ısınınca normale düşüren bir düzenek, reno 9 larda falan hala elle çekilen jikle var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    quote:

    Orjinalden alıntı: emrehanci

    bu durum diesel ve turbo larda olabilir.eski modellerde jigle sözü ile tabir edilen anahtar (düğme) vardı.
    ancak yeni arabalarda bu özellik artık yok diye biliyorum .diesel yada benzinlilerde farketmiyor .





    Jikle bütün arabalarda var ama artık elle çekilmiyor, otomatik jikle, ilk çalışmada motor devrini yüksek tutup , motor ısınınca normale düşüren bir düzenek, reno 9 larda falan hala elle çekilen jikle var

    Alıntıları Göster
    İyi geceler abi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    İyi geceler abi...

    Alıntıları Göster
    iyi geceler , hayırdır bu saatte , ne iş... yoksa nöbetçimisin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    iyi geceler , hayırdır bu saatte , ne iş... yoksa nöbetçimisin

    Alıntıları Göster
    Yok, dün gece nöbetteydim. Öğlen 12:00de yatıp akşam 20:00de kalkınca erken uyunmuyor malum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Yok, dün gece nöbetteydim. Öğlen 12:00de yatıp akşam 20:00de kalkınca erken uyunmuyor malum...

    Alıntıları Göster
    benimde uykum kaçtı yine, burada olsaydın laflardık biraz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    benimde uykum kaçtı yine, burada olsaydın laflardık biraz

    Alıntıları Göster
    otobüsün freni için gerekli havanın tüplere dolmasını bekliyordur o.
    ben şu soğuklarda en fazla 20sn bekleyip harekete geçiyorum.bir de sabah yeni çalıştırınca tak diye ses geliyor sonra düzeliyor.
    çok uzun beklersem arabanın içi benzin kokuyor gibi sanki.ya da bana öyle geliyor.egsozdan geliyor sanırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    otobüsün freni için gerekli havanın tüplere dolmasını bekliyordur o.
    ben şu soğuklarda en fazla 20sn bekleyip harekete geçiyorum.bir de sabah yeni çalıştırınca tak diye ses geliyor sonra düzeliyor.
    çok uzun beklersem arabanın içi benzin kokuyor gibi sanki.ya da bana öyle geliyor.egsozdan geliyor sanırım

    Alıntıları Göster
    yazın 10 kışın duruma göre 20 ya da 30 sn. ayrıca kontağı açıp ışıklar sönene ve de kemer izaz sesi ciyaklamayı kesinceye kadar marşa basmam.. biz yine de yapalım da belki uzun vadede faydasını görürüz.. ilk çalıştırmadan sonra yağlamanın tam olarak yapılmaya başladığını kendime kabul ettirdikten sonra bi hareket edince 5 10 dakika içerisinde motor normal çalışma ısısına geliyor,biraz da EGR valfinin de etkisiyle,kullandığım bu valfe sahip olmayan araçlarda bu süre 15 20 dakikaya kadar uzayabiliyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 12 Ocak 2009; 21:48:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    yazın 10 kışın duruma göre 20 ya da 30 sn. ayrıca kontağı açıp ışıklar sönene ve de kemer izaz sesi ciyaklamayı kesinceye kadar marşa basmam.. biz yine de yapalım da belki uzun vadede faydasını görürüz.. ilk çalıştırmadan sonra yağlamanın tam olarak yapılmaya başladığını kendime kabul ettirdikten sonra bi hareket edince 5 10 dakika içerisinde motor normal çalışma ısısına geliyor,biraz da EGR valfinin de etkisiyle,kullandığım bu valfe sahip olmayan araçlarda bu süre 15 20 dakikaya kadar uzayabiliyor..

    Alıntıları Göster
    Beklemem ne beklicem




  • Bizim Şahin'le istemesek de beklemek gibi bir şans yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SS Karaçay

    Bizim Şahin'le istemesek de beklemek gibi bir şans yok.
    Beklemem ya ne beklicem
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.