Şimdi Ara

Klasik ve Yeni Ateizmin Farkları (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
1.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ateizmin kabuk değiştirmesi ilginç bi şey olurdu. Ne gibi bi hakikat ya da durumla karşılaştı diye sormak lazım gelir diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    hayır özel olarak onun için kullanmadım. modernistliği genel anlamda eski-yeni ayrımı olarak kullandım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamza5806

    Bir adam sorulmadikca dinler hakkinda konusuyorsa ateist mateist degildir sadece içindeki Tanrı inancini bastirmak icin saga sola saldiriyordur

    Inancindan yada inancsizligindan emin hic kimse baskasina bunu ispat etmeye calismaz bir seyi kendine ispat eden baskasi ne derse desin umursamaz
    Yanlış varsayım, başkalarının inancı seni kötü etkiliyorsa bunu söylemenin ne alakası var senin dediğin ile?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepsini mi yani? Çok değişik akımlar mı var ehli sünneti bilmeden eleştirip red eden? Ben her akımı takip etmeye çalışıyorum ne iddia ediyorlar diye. Bana kalsa en başta cemaatler ehli sünnet olduğunu iddia edip ehli sünneti bilmezler Kur'an cılar da çok tutarsızca red ediyorlar genelde. Yani bana kalsa şu an ülkedeki Müslümanların %99'u senin tabirinle modernist durumunda. Senin bakışın ne şekilde? Son zamanlarda gördüğüm en mantıklı Müslüman sensin buralarda da ondan soruyorum.
  • Olum dinimiz güzel gelin beraber yaşayalım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    orada aslında anlatmak istediğim "modernistler ehli sünneti bilmeden eleştirip reddediyorlar" şeklinde bir gönderme yapmak değildi. sadece örnek verip bir düşünce deneyi yaptırmak istedim. yani mesela bir düşünsek ehli sünneti bilmeden birinin modernist olması ne kadar abes olurdu değil mi? bunu anlatmak istiyordum sadece. bu arada modernist derken dediğim gibi eski-yeni ayrımı yapmak içindi. modernistlerde aslında kendini ehli sünnet yani peygamberin izinde görüyorlar. iki farklı ekolü ayırmak için literatürde şu an bunlar geçiyor dediğim gibi gönderme yapmak için kullanmadım. zaten o toplara mümkün olduğunca girmek istemiyorum. bırak o fikirleri kendime saklayayım şu an için bu arada estağfurullah sağolasın dostum ama düşünce yapılarımız benziyormuş ki beni onaylıyorsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FF1B88FA0 -- 10 Mart 2019; 22:24:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F54F98451

    Böyle bir ayrım kendi kendine oluşmuş zaten ben yapmadım bu ayrımı. Ortak nokta tanrı yoktur öncülünün kabulü olsa da yeni ateistler cahil olurken klasik ateistler bilgili dediğimiz sınıfa giriyor. Ayrıca aktarmadığım birçok farkta var yeni ateistlerin bir kısmı ahlakı da kabul etmezler. Bazıları bilimi tek gerçek olarak görür vs. Birçok saçmaladıkları noktalar var.
    Yeni ateistler bence cahil değil, sadece önce "bilim" deyip, sonra dediğiniz gibi açıklanamayan konuları güya bilimle açıklandığını iddia etmeleri. Hatta bazıları kendi kendini kandırıyor ksnımca.
    Alper Bilgili nin kitabını okudum, (Bilim ne değildir) ilginç tespitleri var yeni ateistlerle ilgili.
    Neyse. Yukarda dediğim gibi, yeni ateistler bu yüzden felsefeciden tokat yiyorlar.
    Tartışma olmadın diye isim vermeye gerek yok, ancak ülkedeki yeni ateistler durumu farketmiş olacakki, üslup değiştirmiş gibiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Anladım. Ondan sordum zaten tam olarak anlayabilmek için düşüncelerini. Sadece Kur'an cıları deseydin birkaç gündür yazdıklarından sende olduğunu tahmin ettiğim kafa yapısı kaybolacaktı bende. Sen tahminimce ehli sünnetten kopmamış ancak eleştirel bakan taraftasın. Ben ehli sünneti bıraktım ama öyle red etmiyorum Kur'an cılar gibi. Ben en iyisi imza olarak yazayım düşüncemi sürekli aynı şeyleri yazmak zorunda kalıyorum

    Toplum olarak değişiyoruz; internet ve sosyal medya bilgiye ulaşımı kolay hale getirirken bilgiyi de bize özet olarak vermeye başladı ve insanlar artık özetin bilginin tamamı olduğunu sanmaya başladılar. Bu inananlar için de inanmayanlar için de geçerli bir durum. Bilgiyi temellendirmeden iddialar ortaya atılıyor artık çünkü iletişim artık çok kolay.

    Arkadaş bunun ateist olarak sıkıntısını çekiyor bizler inananlar olarak sıkıntısını çekiyoruz.

    Çok fazla etkileşim var insanlar arasında, hiç umulmayacak bilgilere ulaşabiliyoruz artık ancak ne doğruluğunu ne de metnin tamamının olup olmadığını araştırmıyoruz.




  • Öncelikle ateist değilim onu belirteyim ön yargı olmasın

    1) dinlere karşı sert üslup olayının kaynağı şu, eskiden özellikle çevremizde ateist dediğin zaman adama deli gözüyle bakılırdı sayıları çok çok azdı yani teistler tarafından dikkate alınmazlardı.
    Son yıllarda bu sayı dikkate değer biçimde artınca bunlarla tartışma ve galip gelme gereği duydu teistler hatta bazı inançlarda (islam gibi) tebliğ yükümlülüğü olduğu için bu insanlara ters tepiyor.

    3) Bence de ateizm inanç değildir olmadığını düşünme durumudur, ben buna dair bir kanıt görmüyorum o zaman inanmıyorum durumudur yani.
  • Ateizm diye birşey yoktur, ateist vardır.

    Ateistlerin tek ortak noktası ise tanrı yok/var olamaz demeleridir.

    Ateizm diyebilmek için ateistlerin bir çok ortak noktada buluşması ve benzer ayinler yapmaları emirlere uymaları gerekir. Ateistligin temeli ise bu saçmalıkları reddetmektir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    Ateizm diye birşey yoktur, ateist vardır.

    Ateistlerin tek ortak noktası ise tanrı yok/var olamaz demeleridir.

    Ateizm diyebilmek için ateistlerin bir çok ortak noktada buluşması ve benzer ayinler yapmaları emirlere uymaları gerekir. Ateistligin temeli ise bu saçmalıkları reddetmektir.
    "Ateistligin temeli ise bu saçmalıkları reddetmektir."
    Allaha inanmakmi saçmalık?
    Reddetmeye saçmalık bile demek çok hafif kalır!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa mesaisinde tanri Fransa kralıdır ve başkaldırı onadır. Şimdi ateizmin başkaldırdığı Tanrida kendisi gibi bi insandır. Bu doğal düşmanı göklerde arayan bi anlayış esasen mantık dışıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 11 Mart 2019; 18:58:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ateist yoktur, normal insan vardır.

    Bir de çoluk çocuk masallarına inanan vardır.

    Pembe kotlu mavi leopar tanrısına inanıyorum desem inanmayanları "reddediyorsunuz!" diye itham edemem.Aynı şey.

    Peygamber dediğiniz Muho karı kızı ayartmış ayetlerin içinde; hala teyze amca kızları... Bir de köleler var tabii.Bugün biri gelse size Ay'ı ikiye yardım, atla uçtum 7 kat çıktım dese "bi s... git" dersiniz.

    Küçüklükten alışmışsınız, gözleriniz kapalı, yazık ki ne yazık, suç toplumun...
  • fsdister kullanıcısına yanıt
    kimsenin yanlışı savunduğu yok yalnız. sadece çok önemli konularda rivayetle karar verilemez. doğal hukuk bunu engellemiş zaten.

    iman gibi inanç gibi kişinin özeli olan konularda aleyhe olan şeyler delillendirilmelidir. insanların inançlarına karışamazsınız. faraza biri yanlış yolda ise ve siz bundan rahatsızlık duyduysanız(yanlışa saptığından ötürü) makul ve mantıklı delillerle gelirsiniz. dedesinin dedesinin dedesinin dedesinin.... biri dedesinden duymuş ki diye başlayan bi şey masaldır evveliyatla. beyan masal ötesi olmalıdır.

    ................................

    mao zedung hakkında bakire kız tutkunu deniyor.(ben görmedim ne diyim veya bana ne, ancak birileri diyor diye kabul mu ediyim) faraza böyleyse şimdi bu kişinin inandığı değerle senin inandığın değerin ne kadar ilgisi var?


    .......................

    yaratıcı islam denen dinin gelişinden önce de vardı. bu açıdan yaratıcıya iman çok farklı bir şeydir.
    faraza din hakkında sıkıntıya düştün diyelim. ALLAHU tealanın gerçek rasulu cebrail aleyhisselamdır. ona uyarsın. daha ileri düşünüşte ALLAHU teala rasul dahi kullanmaz. direk ona iman edersin.

    yani imanına bir kişi engel oluyorsa salla gitsin. niye dara düşesin ki? muhammed aleyhisselam en nihayetinde totalde sünnettir uymazsın ve onun şefaatından mahrum kalırsın belki ancak guranın ilahın şefaati hepsinden üstün zaten.

    ben de araplardan hazzetmiyorum. belki eskiden iyi insanlardı ancak günümüzde şartların da zorlaması nedeni ile çok anormal şeylerin altına imza atmış görünüyorlar. ha bir tane bile arp tanımam okuduğumuz dinlediğimiz şeylerden dolayı biliyorum.

    bu durum bütün arapları kötü yapmayacağı gibi din denen şeyi ayrıksılamaya da engel değil. baktın olmuyor dinin kendisi sadece uyarıcısın demiş zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 12 Mart 2019; 0:11:48 >




  • Kültür farkıdır

    Bilmek için bilmeye dayanan merak ussal mantık yürütmeler,soyutluk somutluk ve benzeri niteliksel formasyonları işletmek gibi ''yüksek'' düşünce ürünü aktiviteler talihle iradenin çarpazlanmasından elde edilen şeydir.Kısacası kültürdür.Tüm bunlar aynı zamanda içgüdüyle elde edilemediğinden rafine kültür kategorisine girebilir

    Ancak bu fırsatları ıskalamış olanlar şayet aileleri de yeterli düzeye erişemedilerse köksüz birer kayıp ruhlar haline geliyorlar ne yazık ki

    Yeni ateistlerin fazlalığıysa birincisinin ikinci duruma ulaşmayla kıyasla zorluk arz etmesinden ileri gelir.İnsan dediğimiz varlık kolaylığı çok sevdiğinden terbiye edilmesi ehemmiyet taşır
  • eski ateizm için bir şey demeyelim ancak yenisi için sağlam bir başlangıç lazım.

    ilahi kudret yemeyi içmeyi ölmeyi bilmez dedik. eski ateizm yadsıdı ancak kabul etmek durumunda kaldı.

    peki acaba ilahi kudret adil olmak zorunda mıdır diyelim.

    .....................

    bosnada, vietnamda,almanyada, aborjinlere karşı avusturalyada ispanyolların inkalara vs. karşı katliamları düşünelim. şimdi ilahi kudret neden adil olsun? yani adil davranabilir de adil olmasını isteyemeyecek bir guruh yok mu? var.

    ......................

    yeni ateizmin ilk öğrenmesi gereken konu bence bu olmalı.

    ilahi kudret insana dair acziyet içeren şeyleri bilmez, gerek hissetmez ve ayrıca adil olmak zorunda olmadığı bir anlayış dahi mevcuttur.

    .....................

    yaratıcıyı tanrilarla veya ilahlarla karıştıramayacağımız bir seviyedeyiz. A ve B nin türleşmesi ve sonuçları bize tanri veya ilah değil bir yaratıcı aratacaktır. bu nedenle cevaplar gelirse bu bağlamada gelmesi gerekir.

    ......................




  • yeni ateizm adına, ruhban sınıfı anlamlı olabilir. anladığımız kadarı ile hz.isa aleyhisselamın gelişinden sonra türeme yani aile kurma hali yadsınmıştı. zira kutsal bakire anlayışı ilk elden bu dönemin ürünü idi.

    sonradan isevi antatntına göre ateist diye anlatılacak olan guruh, islam antantına göre mümmin veya kafir diye adlandırılmadna önce ruhban sınıfı olarak adlandırılacaktır. ayette bu onlara emredilmemişti !!!! ancak onlar bu sınıfı oluşturdu ve sonra hakkını da ifa edemediler denecektir.

    yani türleşme hakkı ifa edilemeyen bir şekil kazandı denebilir.

    ruhbanlıktan kasıt uzlete çekilmek olarak adlandırılabilir ancak bu kurumun sıhhati konusu tartışmalı olmuştur. bir kere uzletten kasıt evlatlık vasfına sahip kişilere hasredilmişe benzer. düşkün aciz yetim öksüz kalmış kişilere ve onlara bakım yapma işi olarak adlandırılır. sonradan ise bu kurumun özünde dejenere olduğu ve fırkalara bölündüğü görülecektir.

    subhana ruhbaniyet sadagallahul aziym ve subhana ruhıhi sadagallahul azıym ifadelerinde ruhçuluk bakımından bunu sınıf haline getirenler yani melekleşmeyi amaçlayanlar ile salt meleğin yani ruh olanın karşılaşmalarında ruhbaniyet sınıfı. hakkı ifa edilemeyen olarak değer kazanmışa benzer.

    ...............................


    bu açıdan özünde meleki tavrı anlamlama adına türleşme denen şeye girenler özünde islam anlayışında yeni ruhbanlar olarak anılacaktır.

    zira bu guruh ortaya koyduğu eserle esasen kısır olan bir soyda türemenin olduğu ancak üremenin olmadığı kıstasıyla. defalarca yazdığımız her konuda ve özellikle ilahın oğlu yoktur, zira biz türesek de bunun olamayacağını görüyoruz dedikleri anlaşılacaktır.

    totalde ayetin tekilliği ile düşünülürse gerek uzlet etme gerekse türeme konusundaki ortak ruhçuluk anlayışı gereği gibi ifa edilememiş kabul edilebilir.

    .............................

    insanlar türeme yolu ile de cennetlik bir evlat sahibi olamamışa benzerler. kitap pek azı müstesna demektedir ki bu durum asla yeterli olamaz. 100 kişiyiz ve doğru olan 100 kişinin de cennetlik olmasıdır. 1000 sek 1000. milyarsak milyar. kainatta milyarlarca gezegen yıldız tek bir anda belli bir uyum sağlayarak bunu anlatır.

    ..............................

    bu açıdan türleşme konusundaki ayrışım yani uzlete çekilme veya türese de üreyemeyen anlayış ilahi kudretçe emir olmadığı halde yapılagelen ve fakat hakkı ifa edilemeyen hal olarak anlam kazanmıştır.

    yeni ateizmden, ruhbaniyeti anlaması ve emir olmadığını bilmesi ve faraza emir gibi algılanmış ise hakkını ifası aranır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 22 Mart 2019; 20:13:21 >




  • Ateistler örgütlenip belli bir idol oluşturup topluma kafa tutar hale gelibiliyorlarsa.
    En azından dernekler oluşturabiliyorlarsa ateizmden bahsedebiliriz.
    16 Nisan 2014'te Ateizm Derneği kurulmuştur ve AB tarafındanda tanınmış ve kabul görmüşlerdir.
    Sonucu ne olur en azından Yeşiller kadar örgütlenebilirler mi zaman gösterecek.
    Siyasi bir yapıya dönüşemezler veya entegre olmazlarsa sadece basit bir hareket olarak kalırlar.https://www.ateizmdernegi.org.tr/
    Yeni ateizmden bahsediyorsak ateizmdernegi'nin görüşleri alınmadan olmaz.
  • Yeni ateizmin değişik anlayışları mevcuda getirme adına yolları olmalı.

    Bir kere dünya nedir ne değildir diyebilmeli. Kötü olan ne olabilir? Bence Dinin büyükleri ile uğraşma denen şeyden vazgeçmesi gerekiyor.

    Bu kişiler mesela rasulullah aleyhisselam vefat etmiş biri. Öksüz yetim büyümüş. Fakir bir geçmişi var.

    Şimdi savunduğu düşünce bakımından bu kişilikle uğraşmak ne demek? Yani kendine bi çeki düzen vermeli ki ateizmin hak denen bakışı bi netleşsin. Hakkı ifa eden görüş zaten kazanır diye düşünmek lazım. Esasen ateizmin bazı fikirleri taraftar toplayabilir. Yakın olduğum görüşleri var ancak zaman bu görüşleri de törpülemiş gibi duruyor.

    .......

    Yeni ateizm böyle davranmazsa Rusya Çin gibi zaten kapitalist olmuş kuzey kore gibi kapitalist olacağı belli olan ülkeleri fikri alt yapısına malzeme edemez diye düşünüyorum.


    ........

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    Yeni ateizmin değişik anlayışları mevcuda getirme adına yolları olmalı.

    Bir kere dünya nedir ne değildir diyebilmeli. Kötü olan ne olabilir? Bence Dinin büyükleri ile uğraşma denen şeyden vazgeçmesi gerekiyor.

    Bu kişiler mesela rasulullah aleyhisselam vefat etmiş biri. Öksüz yetim büyümüş. Fakir bir geçmişi var.

    Şimdi savunduğu düşünce bakımından bu kişilikle uğraşmak ne demek? Yani kendine bi çeki düzen vermeli ki ateizmin hak denen bakışı bi netleşsin. Hakkı ifa eden görüş zaten kazanır diye düşünmek lazım. Esasen ateizmin bazı fikirleri taraftar toplayabilir. Yakın olduğum görüşleri var ancak zaman bu görüşleri de törpülemiş gibi duruyor.

    .......

    Yeni ateizm böyle davranmazsa Rusya Çin gibi zaten kapitalist olmuş kuzey kore gibi kapitalist olacağı belli olan ülkeleri fikri alt yapısına malzeme edemez diye düşünüyorum.


    ........
    Ey Gökteki adam. yerdeki adamı kendine inanmazsa cehennemde sonsuz kadar yakmakla tehdit edesen senin sonsuza kadar beklediğin saygıyı bulman imkansız.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.