Arkadaşlar klimanın gazı var sonuçta evlerde kullanılanlarda yakıt falan yok gaz var dimi? Arabadaki neden yakıt harcıyor? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Klima neden yakıt harcar?
-
-
Yakit falan harcadigi yok (motoru zorladigindan dolayi belki %1-2 etkiler)
sadece motoru biraz zorluyor hacim kucuk ise onu da şurdan anlayabilirsiniz hafif egimde klima acikken gazdan ayaginizi cektiginizde araci sanki tutan birsey varmis gibi hissiyat veriyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ciddi mi? Ben bugüne kadar yanlış biliyordum o zaman şaka gibi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Klima çalışması için gerekli olan enerjiyi motorun alternatöründen aldığı için yakıt tüketimi sağlıyor hocam.
-
Siz okulda fizik dersi almadınız mı?, Hoca ders anlatırken dışarıyı mı seyrediyordunuz?
-
Mühendislik öğrencisi olarak şöyle anlatmaya çalışayım; Ana sistem kompresördür klima devresinde. Havayı sıkıştırır ve sıcaklığı artar. Kompresör iş yapmak için kayış ile krank miline bağlanır. Asıl tüketim burda olur. Krank’a direk bağlandığı için.
Bazı araçlarda elektrikli kompresör olur o da iş yapmak için aküyü kullanır.
Sisteme daha ışıklar, fanlar pnömatik malzemeler eklenmeden bile sadece kompresör tek başına zaten çok enerji harcar.
Yokuşlarda aracın zorlanmasının nedeni kranka bir elemanın daha bağlı olmasıdır.
Umarım açıklayabilmişimdir. Ayrıca klima gazı doğaya zararlıdır. İyi formlar.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Benim 1.25 82beygir arabada oyle bir yakit harciyor ki oyle %1-2 falan degil yani. Ozellikle sehir icinde klimayi actigimda motora yuk bindigi icin hizlanmalarda anlik yuketim asiri yukseliyor. Cekisi de cok etkiliyor, sanki bir araba daha cekiyormusum gibi, gazdan ayagimi cekince frenliyor. Torku yuksek motoru guclu araclarda pek hissedilmez tabi. Ben iliklerime kadar hissediyorum. İlçede sehir icinde pek acmiyorum, sicaklar bastirinca mecbur acicaz. Şehirdisi sabit hizda 0.3 litre kadar artiyor tuketim, ona da deger, o bile %6-7 ediyor. Sehir ici dusuk hizlar dur kalklarda en az %20 etkiliyor. Rolantide tuketim 0.6dan 1-1.1 lere cikiyor. Birde kompresoru elektrikli olan araclar da daha az etkilenir diye dusunuyorum ama deneyimim olmadi henuz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Alternatörden değil, direk mekanik olarak bağlı diye biliyorum.
-
camı acmak klimayı kullanmakdan daha fazla yakıt tuketimi sağladına dair geçmişte bişiler paylasılmıstı. klimayı çalıstırmakdan korkmayın arkadaşlar.sadece yeni calısan aracta hemen klima acmayın biraz bi 300 500 metre arac hareket etsin oyle açın.
-
Doğru bir bilgi değil tabii ki. 1 araştırma ile bu ispatlanamaz. Cam açmak paraşüt etkisi yapıyor ama klima kadar yakıt tüketimi arttırmaz.
Eski araçlarda klima daha çok yakıt tüketir. Ayrıca klimayı istediğiniz zaman açabilirsiniz hareket etmenize gerek yok rölanti yeterli.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
sizin söyediklerinizemi inanayım yoksa zamanında tv de uzmanın söylediği acıklamalaramı?
-
Evdeki klimalarda yakıt yok ama o da cayır cayır elektrik yakıyor. Aynı enerji ihtiyacı otomobillerde de var. Onu da ya aracın kendi elektriğinden ya da motorundan mekanik olarak alıyor. Netice itibariyle araçtaki tüm enerji de yakıttan üretildiği için, daha fazla enerji talebi daha fazla yakıta sebep oluyor.
Teknik olarak farlar bile yakıtı artırır.
Ayrıca araç içini soğutmak evden daha zordur. Evde küçük bir odayı rahatça soğutursunuz ancak araç hem boyutuna göre çok camı olduğu için hem de dışındaki metal de ısındığı için içini soğutmak ve soğuk tutmak daha zordur.
-
Zaten klima açmayarak yakıttan elde edilen 5-10 liralık tasarrufu elde bol bol duş alarak su faturasına ödersiniz.
-
trol hesaplara acilen müdahele edilmesini istiyoruz böyle bir konu sadece dalga geçilmek amaçlı açılabilir başka bir sebep na mümkün
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEPEE PREMİUM PACK -- 19 Haziran 2022; 15:32:25 > -
Umarım Tv uzmanlarından Türkçe konuşmayı da öğrenirisin.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Siz okulda fizik dersi almadınız mı?, Hoca ders anlatırken dışarıyı mı seyrediyordunuz? |
Mühendislik öğrencisi olarak şöyle anlatmaya çalışayım; Ana sistem kompresördür klima devresinde. Havayı sıkıştırır ve sıcaklığı artar. Kompresör iş yapmak için kayış ile krank miline bağlanır. Asıl tüketim burda olur. Krank’a direk bağlandığı için.
Bazı araçlarda elektrikli kompresör olur o da iş yapmak için aküyü kullanır. Sisteme daha ışıklar, fanlar pnömatik malzemeler eklenmeden bile sadece kompresör tek başına zaten çok enerji harcar. Yokuşlarda aracın zorlanmasının nedeni kranka bir elemanın daha bağlı olmasıdır. Umarım açıklayabilmişimdir. Ayrıca klima gazı doğaya zararlıdır. İyi formlar. |
Benim 1.25 82beygir arabada oyle bir yakit harciyor ki oyle %1-2 falan degil yani. Ozellikle sehir icinde klimayi actigimda motora yuk bindigi icin hizlanmalarda anlik yuketim asiri yukseliyor. Cekisi de cok etkiliyor, sanki bir araba daha cekiyormusum gibi, gazdan ayagimi cekince frenliyor. Torku yuksek motoru guclu araclarda pek hissedilmez tabi. Ben iliklerime kadar hissediyorum. İlçede sehir icinde pek acmiyorum, sicaklar bastirinca mecbur acicaz. Şehirdisi sabit hizda 0.3 litre kadar artiyor tuketim, ona da deger, o bile %6-7 ediyor. Sehir ici dusuk hizlar dur kalklarda en az %20 etkiliyor. Rolantide tuketim 0.6dan 1-1.1 lere cikiyor. Birde kompresoru elektrikli olan araclar da daha az etkilenir diye dusunuyorum ama deneyimim olmadi henuz.
|
Benzer içerikler
- petlas snowmaster 2 yorum
- baskı balata değişmezse ne olur
- nissan skystar motor ömrü
- renault paketleri
- patlak lastikle gidilir mi
- agrotech araba
- zeekr türkiye fiyat listesi
- citroen c5 aircross 2025
- pagani utopia
- mustang mach-e fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X