Şimdi Ara

KOÇ Yerli Oto İntihar dedi Sonra iki Model Geliştirdi !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
918
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yerli oto intihar' diyen Koç Holding, TOFAŞ'la yeni otomobil için çalışmaları hızlandırdı. Tofaş CEO'su Kamil Başaran, fikri mülkiyet hakları kendilerine ait olan ve Türkiye’de geliştirilen iki yeni modelde sona geldiklerini söyledi

    Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç’un büyük tartışma yaratan "Yerli oto intihardır" açıklamalarının ardından Tofaş, "fikri mülkiyet" hakları kendisine ait olacak iki yeni otomobil için girişimlerini hızlandırdı. B sedan ve C hatchback sınıfında yer alacak iki modelin tüm hakları TOFAŞ'a ait olacak ve yüzde 100 Türkiye’de geliştirelecek.

    TOFAŞ CEO’su Kamil Başaran, “Ağırlıklı olarak iç pazara hitap eden B sedan ve C sınıfta özellile Avrupa’daki müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiğimiz yepyeni iki aracın prototiplerini temmuza yetiştirmeye çalışıyoruz. Bu yüzden her hafta İtalya’ya gidiyorum” dedi.


    Kaynaklar önce iptal dedi


    Hürriyet gazetesinde yer alan habere göre, Türkiye’de hem hafif ticari araç sınıfında yaşanan gerileme hem de tek bir modelle mücadele eden TOFAŞ’ın son 1 yıldır üzerinde çalıştığı 2 modelin akibeti uzun süredir tartışılıyordu. En son geçtiğimiz hafta İtalya’nın Verona şehrinde düzenlenen ‘Auto Dealar Day’de Fiat cephesinden TOFAŞ’a dair pek de iyi olmayan haberler aldım. Fiat’a yakın kaynaklar TOFAŞ’ın B ve C sınıfında üreteceği iki modelin iptal olduğunu buna gerekçe olarak Avrupa’da yeterli talep olmamasını gösterdiler. Açıkça şu bilgileri verdiler:

    “Avrupa’ya yönelik C sınıfındaki araç için istenilen pazar bulunamadı. Bu yüzden bu model iptal oldu. B sınıfındaki sedan üretimi ise tek başına maliyetleri karşılayacak ölçüde değil. O yüzden o da otomatik olarak rafa kalktı.”


    2 model için büyük mesai


    Bu açıklamanın ardından konuştuğum Kamil Başaran, verilen bilgilerin kesinlikle yanlış olduğunu tüm çalışmaların hızla devam ettiğini belirtti. Başaran şöyle konuştu:

    “2 model içinde çok sıkı çalışıyoruz ve sonuca çok yaklaştık. Bu yüzden her hafta İtalya’ya gidiyorum. Biz sırf üretmek için Fiat’ın Panda gibi model gamından birini alıp Türkiye’ye kaydırabilirdik. Ama bunu yapmadık. Biz baştan beri Doblo, Minicargo gibi tüm hakları ve geliştirmesi bize ait yepyeni iki model için görüşüyoruz ve çalışıyoruz. Bu modellerden ilki B Sedan sınıfında olacak. Ağırlıklı olarak iç pazar için. Diğeri ise C Hatchback sınıfından olacak. Ama C Hatchback olarak düşünmeyin. O sınıfta bir çok segment var. MPV, SUV, CUV, SW. Biz Avrupa’da son dönemde talep gören bir model üstünde çalışıyoruz. Umarım Temmuz ayında bu araçların prototiplerini yetiştiririz. Sarkabilir ama bu yıl içinde kesin göstermiş olacağız.”


    Arjantin ihracatta ikinci ülke


    TOFAŞ CEO’su Kamil Başaran, 2013 yılının ilk 4 ayında söylenenlerin aksine ihracatta yüzde 10’un üzerinde bir artış olduğunu belirterek, “Önemli olan kârlı üretim yapmak.

    Biz o noktada hedeflerimizi tutturduk. İhracatta ise büyümemiz sürdürüyoruz. Özellikle ilk 4 ayda en büyük ihracat yaptığımız ülkelerden biri Arjantin oldu. Şu anda ikinci sıradalar” dedi. Amerika’ya ihracatın da başlayacağını belirten Başaran, “İç pazardaki daralmanın etkisi yıl sonunda üretimde büyük bir sorun yaratmayacak. Geçtiğimiz yılı yakalayacağız” dedi.


    Yerli oto için iç pazar büyümeli


    TOFAŞ CEO’su Kamil Başar, yerli oto için son noktayı Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç’un koyduğunu hatırlatarak, “Bana başka bir söz söylemek düşmez. Ama bugünkü şartlarda iç pazar büyümeden yerli otomobilin çok fizibl olduğunu bende düşünmüyorum. İç pazar büyürse o zaman gündeme gelebilir. Biz o zaman gerekirse üretmek için talip olabiliriz” dedi.

    http://t24.com.tr/haber/yerli-oto-intihar-diyen-koc-tofasla-2-model-gelistirdi/230231







  • Kendi kazanclari disinda onlar icin gerisi onemli degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat markası ile satmak onlar için daha garanti iş.Yeniden bir marka kurup onun altında satmak başarı getirmeyecektir. Bunu Fiorino ve Doblo da çok iyi görüyoruz. Tofaş adı altında satsalardı şuan ki satış başarılarını yakalayamazlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Fiat markası ile satmak onlar için daha garanti iş.Yeniden bir marka kurup onun altında satmak başarı getirmeyecektir. Bunu Fiorino ve Doblo da çok iyi görüyoruz. Tofaş adı altında satsalardı şuan ki satış başarılarını yakalayamazlardı.

    birazcık teşvik bile alsalar sadece yurtiçinde bile satıslar patlardı. tata bile binlerce satıyorsa artık ...
  • Şu işi Tofaş'a bırakmasınlar yine allah aşkına.
  • Tofaş eski tofaş değil. Adamlar şahin yaptı diye hep kötü araba yapıcaklar kanısını bir kenara bırakın.

    Fiat ın modellerini bu adamlar üretmiyor mu? yılın en çok satılan arabası linea değil mi?

    Peki türkiyede başka hangi marka bu işi yapabilir? bana onu söyleyin.
  • İhaleyi alamadık diye önce blöf yaptılar. Al misketlerini, ver misketlerimi misali. Baktılar hükümet tınlamadı. Ee nerede kalmıştık modu
  • Büyük abiler Volvo'yu almadı, ona yansınlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones

    İhaleyi alamadık diye önce blöf yaptılar. Al misketlerini, ver misketlerimi misali. Baktılar hükümet tınlamadı. Ee nerede kalmıştık modu

    kesinlikle katiliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HdrDrsm

    quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Fiat markası ile satmak onlar için daha garanti iş.Yeniden bir marka kurup onun altında satmak başarı getirmeyecektir. Bunu Fiorino ve Doblo da çok iyi görüyoruz. Tofaş adı altında satsalardı şuan ki satış başarılarını yakalayamazlardı.

    birazcık teşvik bile alsalar sadece yurtiçinde bile satıslar patlardı. tata bile binlerce satıyorsa artık ...

    Sadece yurt içine yapılacak satış yapılan yatırımların karşılığını veremez,yurt dışında satış yapabilmekte önemli,Doblo,Fiorino Fiat markası sayesinde yurt dışında da satılabiliyor ama tofaş olsaydı yurt dışı satışlar hayal olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company

    Tofaş eski tofaş değil. Adamlar şahin yaptı diye hep kötü araba yapıcaklar kanısını bir kenara bırakın.

    Fiat ın modellerini bu adamlar üretmiyor mu? yılın en çok satılan arabası linea değil mi?

    Peki türkiyede başka hangi marka bu işi yapabilir? bana onu söyleyin.

    Aynen. Yıllardır bu işin içindeler. Herhalde artık onlarda salak değil Şahin gibi araba üretsinler 2013 yılında. Vatandaş Mehmet efendi yada ne bileyim dükkan sahibi Ahmet efendi kalkıpda böyle bir işe girişmeyeceğine göre KOÇ'un üretmesi doğal olarak kaçınılmaz.
  • anlatılan yerli oto değil ki, fiat markası altında üretilecek tasarımı tofaşa ait otomobiller. fiorino doblo vs gibi
  • Koç bu, yaralı parmağa...
  • Para konuşur
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.