|
Peugeot tarih verdi: Avrupa'da sadece elektrikli araç satacak
-
-
"dizel bitiyor"
- benzinli araç sahipleri
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye de bakalım ne olcak
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
diğer pazarlar biz oluyoruz. bir de hindistan,pakistan,afganistan, bangladeş,tayland vs..
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
motor gucu biraz iyi olursa elektrikli arac kullanmak cok keyifli. icten yanmali gibi degil, hiz talebinize aninda cevap veriyor, gucu vermek icin motorun devir almasi, dogru vitese gelmesi falan gibi seyler yok, dokundugun gibi firliyor ve torku ivmesi cok yuksek, sollama yaparken ani manevra yaparken cok tepkisel. elektrikli araclar bir yayginlassin eski araclara pancar motor muamelesi yapacagiz.
-
Bir çok avrupa birliği ülkesi zaten 2030 itibariyle içten yanmalı motorları yasaklamış olacak. Bu tip açıklamalar yapmak tamamen iki yüzlülük. Çinde üretilen karbon Avrupa'da iklim değişikliğine sebep olmuyor mu!
-
Herkes elini taşın altına sokmadığı sürece pek bir etkisi olmayacak. Bu sefer halklarına "Biz elimizden geleni yaptık ama bu conilerle çekik gözlüler yüzünden dünyanın anası ağlıyor" derler.
-
Benzin dizelden önce bitecek mecburen, benzinle çalışan her şey elektrikliye çok daha erken geçiyor ama gemiler, ağır taşıtlar, iş makineleri, askeri araçlar hatta demiryolunda bile dizel en az yüz yıl daha kullanılacak.
-
Tamam eyvallah da siz işe caterpillar paletli ekskavatör ile mi gitmeyi planlıyorsunuz? Dizelin 100 sene daha iş makinalarında kalmasının normal oto kullanıcısına ne faydası olacak? Dizel olması gerektiği yerde olacak o kadar…
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 7 Aralık 2021; 20:9:20 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Uçakların yarattığı karbon ayak izi arabalardan çok çok daha fazla. Et tüketiminin yarattığı hayvancılık bile ciddi bir sera gazı sebebi. Aslında sorun basit, "too many people!"
-
Bize uzak işler, yeni modelleri tanıtırken elektrikli versiyonları getirmiyorlar bile.
dk 2:50
Doğan KabakyoutubeArkadaşlar merhaba, 2022 Peugeot 308 detaylı inceleme videosu ile karşınızdayım. Ülkemizde çok sevilen 308'de neler değişmiş, neler geliştirmiş hepsine detaylı baktım, test ettim. Umarım beğenirsiniz, yorumlarınızı bekliyorum. İyi seyirler! Abone Olun; https://goo.gl/QUq1Lt Instagram: https://goo.gl/eFKPja Twitter: https://goo.gl/hDMmX5 Facebook: https://goo.gl/UpVYg5 Kamera : Can Kaleli Kurgu - Montaj : Uğurcan Şahin #doğankabak #peugeot #308https://www.youtube.com/watch?t=170&v=usJo_4eUVqU&feature=youtu.be -
Bir zamanların peugeot gti ailesi vardı diyeceğiz çocuklara.
http://gr8autophoto.com/images/peugeot-306-gti-6-03.jpg
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Simdi benim merak ettiğim şu, 2030 a kadar benzin ve dizel motorlu araçlar üretilmeye devam edilecekse 2030 itibariyle Shell Total British gibi kendi öz evlatları napacak? Kaldı ki her sene yeni yeni petrol kaynakları bulunmaya devam ediyor.
Velhasıl şu anda araç alacak olsam bazı arkadaşlar dizelden uzak dur ama benzinli veya hibrit alabilirsin diyor. Sizin görüşünüz nedir beyler hanımlar?
-
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Shell dönüşüme başladı bile
Shell Recharge Charging Station
+44 20 7731 3958
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İyi de o kadar benzini ne yapacaklar? Ham petrolün hepsini dizel yapayım diyemiyorsun ki.
-
Eskiden 60/40 % gibi bölebiliyorken artık hydrocrack rafinerilerde 80/20 gibi tercih edebiliyorlar. O 20'yi de dizelin içine eklerler.
Endüstri bunun etrafından dolaşmanın yolunu bulur bence. Teknik olarak dizel ve benzin motorunda aradaki gri alanlar bir süredir var, GDI gibi. Euro dizel çıkardıkları gibi bu defa iyice Euro, mesela Viyana dizel çıkarırlar, dizellerin de kompresyonları 11'e düşer :) Zaten dizel son yirmi senede çok değişti. Nerede o 16/1 kompresyonlu dizeller, 80'lerdeki turbo motorlar, Saab 900, Rover 220'ler...
-
Avrupanın elektrikli araçlara geçmek istemesinin sebebi çevrecilik filan değil, petrol ithalatını azaltmak. Çoğu makalelerde uzun vadede elektrikli araçların çevreye daha çok zarar verdiği görüşü var. Elektrikli araçların hala çok eksiği var.
- Batarya performansları, kış aylarında performans daha da düşüyor.
- Zamanla eskiyen batarya. Finlandiya'da bir adam 22 bin dolar batarya fiyatı yüzünden aracını patlatmıştı.
- Eski batarya teknolojisi, hala batarya konusunda bir teknoloji geliştirilemedi.
- Uzun şarj süreleri. Hele uzun yolda eziyete dönüşür kışın.
- En önemlilerinden biri de elektrik üretimi. Avrupa paldır küldür elektrikli araçlara geçmeyi düşünüyor ama o kadar elektrik üretimini nasıl karşılayacak? Şuan elektrikli araçlar az olduğu için üretim yetiyor olabilir ama tüm araçlar elektrikli olduğu zaman nasıl yetecek elektrik? Çevreci olayıyla birlikte kömür vb. gibi şeylerden elektrik üretimini de azalttılar.
Bence hybrid araçların artıp batarya teknolojisinin gelişimi ve elektrik üretiminin artışıyla kademeli olarak elektrikli araçlara geçilmesi lazım.
-
Uçakları ne yapacaklar peki, onları da dizele mi çevirecekler?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
diğer pazarlar biz oluyoruz. bir de hindistan,pakistan,afganistan, bangladeş,tayland vs..
|
"dizel bitiyor"
- benzinli araç sahipleri |
Benzin dizelden önce bitecek mecburen, benzinle çalışan her şey elektrikliye çok daha erken geçiyor ama gemiler, ağır taşıtlar, iş makineleri, askeri araçlar hatta demiryolunda bile dizel en az yüz yıl daha kullanılacak.
|
motor gucu biraz iyi olursa elektrikli arac kullanmak cok keyifli. icten yanmali gibi degil, hiz talebinize aninda cevap veriyor, gucu vermek icin motorun devir almasi, dogru vitese gelmesi falan gibi seyler yok, dokundugun gibi firliyor ve torku ivmesi cok yuksek, sollama yaparken ani manevra yaparken cok tepkisel. elektrikli araclar bir yayginlassin eski araclara pancar motor muamelesi yapacagiz.
|
Uçakların yarattığı karbon ayak izi arabalardan çok çok daha fazla. Et tüketiminin yarattığı hayvancılık bile ciddi bir sera gazı sebebi. Aslında sorun basit, "too many people!"
|
Tamam eyvallah da siz işe caterpillar paletli ekskavatör ile mi gitmeyi planlıyorsunuz? Dizelin 100 sene daha iş makinalarında kalmasının normal oto kullanıcısına ne faydası olacak? Dizel olması gerektiği yerde olacak o kadar…
|
Benzer içerikler
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X