Şimdi Ara

Kombi ve Tesisat Öneri-eski- (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.287
Cevap
16
Favori
377.721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evin durumu ve konumu göz önüne alınarak metraj çalışmaları yapılması gerekmesine rağmen, çok yuvarlak bir hesapla 100 m2 bir ev için asgari 7-8 metre petek boyu makul kabul edilir. Yine yaklaşık bir hesapla, her 1 metre petek için de 2000-2200 kcal/h kombi ısıl değeri yeterli olacaktır. Yoğuşmalı sistemden umulan faydayı sağlayabilmek için peteklere dağıtım yapan boruların da buna uygun seçilmesi gerekir. Madem imkanlar buna şimdilik elvermiyor yapacak şey yok. Petek boylarını arttırmanız avantaj, yeterli mi tartışılır. Umarım yeterli gelir.
    17.000 kcal/h ısıl değerinde kombi bile evinize yeterli geleceğine göre, kombi konusunda çok fazla masraf etmenize gerek yok. Ortalama 1.500 TL civarında bir kombi işinizi görür. Buderus 052(peşin 1.550 TL Hızlıal'da) yada illa yoğuşmalı derseniz Buderus 012(condense yoğuşmalı 1.650 peşin Kombi dükkanında), Bosch Cendense 2000W(condense yoğuşmalı 1425 peşin Kombi dükkanında) size fazlasıyla yeterli gelecek kombiler. Buderus 052 de bedava verilen RC10 oda termostatını isteyin. Bosch-Buderus artık aynı teknolojiyle aynı fabrikadan çıkıyor sayılır. Bosch Buderus'u satın aldı. Bu fiyatlara göre bayilerle pazarlık yapın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 10 Şubat 2011; 15:04:20 >




  • [ .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniceri -- 29 Haziran 2012; 19:07:05 >
  • Sağolun üstatlar.

    Peki, sistemin kolektörlü olması yoğuşmalı kombinin performansına etki etmez mi? Sizin gibi üstatlar daha iyisini bilir ama sıcak su tesisatın tamamını dolaşmadığı için yeterince soğumayacak. Madem yoğuşmalı kombiler dönüş suyunun mümkün olduğu kadar soğuk olmasını bekliyor, kolektörlü sistemlerde kullanılması saçma olmaz mı?

    Aslında benim kafamda hep yoğuşmalı kombi almak vardı ama gereksiz yere parayı çarçur etmeyelim. Bu arada borunun tam modelini bugün-yarın öğreneceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xelon

    Sağolun üstatlar.

    Peki, sistemin kolektörlü olması yoğuşmalı kombinin performansına etki etmez mi? Sizin gibi üstatlar daha iyisini bilir ama sıcak su tesisatın tamamını dolaşmadığı için yeterince soğumayacak. Madem yoğuşmalı kombiler dönüş suyunun mümkün olduğu kadar soğuk olmasını bekliyor, kolektörlü sistemlerde kullanılması saçma olmaz mı?

    Aslında benim kafamda hep yoğuşmalı kombi almak vardı ama gereksiz yere parayı çarçur etmeyelim. Bu arada borunun tam modelini bugün-yarın öğreneceğim.

    Yoğuşmalı VE PREMİX sistem yoğuşmalı hakkında yanlış kanıya son vermek için netten kısa bir bilgi;
    YOĞUŞMALI KOMBİ
    Yoğuşmalı Kombi Çalışma Prensibi : Turbo eşanjör sistemi ile atıkgaz sıcaklığı düşürülerek yanma sonucu oluşan su buharı sisteme geri kazandırılmakta ve bunun sayesinde de yüksek verim elde edilmektedir.
    Kondenzasyon tekniği kullanılan kombilerin standart kombilere göre başlıca farkı, baca gazı ürünlerindeki nem yoğunlaştığında ortaya çıkan buharlaşma gizli ısısının bir kısmının kullanılabilmesi ve ısı geri kazanım kabiliyetleridir. 1 m3 doğalgaz başına 1.5 ile 1.7 kg arasında su oluşmaktadır. 1 kg su başına açığa çıkan buharlaşma ısısı 539 kcal’dir. Bu enerji gizli ısı olarak anılmakta ve standart kombilerde bu ısıdan yararlanılmamaktadır. Yoğuşmalı kombiler; bacadan atılan gazların içindeki su buharında bulunan enerjiyi, gazları yanma bloğunun içinde tekrar dolaştırmak suretiyle özel olarak dizayn edilmiş kanatçıklara çarptırarak alır ve tesisat suyuna aktarır. Yanma sonucu oluşan ürünler 1.eşanjörden geçerken içersindeki su buharı yoğunlaşarak, su haline gelir. Yoğuşan suyun enerjisini de 2. Eşanjörde dolaşmakta olan sistem suyu alır. Bu sistemle çalışan kombilerin verimleri standart kombilerden daha fazla olmaktadır. Yoğuşma sonucu oluşan su da, özel bir tahliye borusu ile dışarı atılır.
    Yoğuşmalı kombilerin çalışma prensibi normal hermetik cihazlar gibidir. En önemli fark ısı eşanjörlerinin yakıcıdan ve baca gazlarından daha fazla ısıyı absorbe edebilecek daha büyük alana sahip olabilmesidir. Ana eşanjör,kazan dönüş suyu sıcaklığı yeteri kadar düşük olduğunda baca gazlarını 54 C’nin altına düşürecek ve baca gazları soğutabilecek özelliğe sahiptir. Sıcaklığı 54 C’nin altına düşürülen baca gazları içersindeki su buharı yoğunlaşır ve su buharı içerisindeki gazlı sıvı geri kazandırılarak kazanda kullanılır. Şayet bu kazanım yapılmamış olsa baca gazları ile atık ısı olarak atılacaktır. Baca gazı sıcaklıkları klasik kazanlarda 200-250 C’iken bu değer yoğuşmalı kazanlarda 50-60 C civarındadır ve potansiyel kazanç buradan elde edilmektedir.
    Yoğuşmalı kombi , Kazan Kapasiteleri ihtiyacı karşılayacak şekilde seçilmelidir. Gerektiğinde büyük seçilen klasik kazanlar düşük kapasitede kullanılacağından % 3-5 daha düşük verimle çalışırlar. Yoğuşmalı kazanlar gerektiğinden büyük seçilmesinin verim üzerindeki etkisi klasik kazanlardan daha azdır, ancak gerektiğinden büyük seçilen kazan ilk yatırım bedelinin geri dönüşümünü uzatacaktır. Sistemin en önemli iki elemanı fan ve gaz valfidir. Değişken hızlı fan,gerekli devir sayısını sağlayan sinyal, dış hava sıcaklığını referans alan ve yanma için gerekli hava miktarını sağlayan optimum fan devir sayısını hesaplayan elektronik regülasyon sisteminden alır. Sinyal konutun o anki hava koşullarında ısıtabilmesi için gerekli olan enerjiyi temin edecek yanmayı sağlayacak hava miktarına göre fan devrini ayarlar. Değişken hızlı, DC motorlu kazan besleme fanı elektrik tüketimini klasik kazanlara göre % 15-50 arasında azaltmaktadır.
    YOĞUŞMA OLAYI ve YOĞUŞMALI KOMBİ
    Yoğuşma: Gaz halindeki bir maddenin ısı vererek sıvı hale dönüşmesi olayıdır. Yoğuşma olayı sonucunda gaz ısı kaybeder ve çevresine ısı verir. Yoğuşma olayı başladığında yoğuşan gaz halindeki madde çevresine ısı verdiği için ortamın sıcaklığını arttırır. Yoğuşma sonucunda gaz halindeki maddenin yapısındaki potansiyel enerji kinetik enerjiye dönüşür ve sıcaklık artar. Şafak vaktinde gördüğümüz çig yoğuşma olayının doğadaki bir örnegidir. Baca gazından elde edilen enerjinin sisteme geri kazandırılmasıyla sistem verimini kombi vermini artırır. Bu şekilde kombi verimi %100 degerlerinin üzerine çıkar. Yoğuşmalı kombi verimi üretim teknolojisine bağlı olarak değişmektedir.
    PREMİX SİSTEM NEDİR?
    Premiks Yanma Teknolojisi ile Tam Yoğuşma
    Premiks sistem yani yakıt ve havanın ideal oranda önceden karıştırılarak yanmanın gerçekleştirilmesi ile tam yoğuşma sağlanarak verim en yüksek değere ulaştırılır.
    Premiks tam yoğuşmalı kombilerdeki düşük alev boyu, zararlı baca gazı misyonlarını en aza indirir. Kombinin ses seviyesini minimuma düşürür.
    Reküperatorlü (ikincil ısı eşanjörlü) kombilerde ise tam yoğuşma olmaz. Yakıt hava ön karışımı sağlanamadığı için ideal bir yanma gerçekleşemez. Verim %5-7 daha düşük olur. Modülasyonlu fan kullanılmadığı için verim, düşük ısıtma kapasitelerinde yanmadaki hava oranının fazla olması nedeniyle daha da düşer. Tam yoğuşmalı premiks kombilere göre alev boyu daha yüksek, dolasıyla zararlı baca gazı emisyonları daha fazla, ses seviyesi de daha yüksektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sserin


    quote:

    Orijinalden alıntı: xelon

    Sağolun üstatlar.

    Peki, sistemin kolektörlü olması yoğuşmalı kombinin performansına etki etmez mi? Sizin gibi üstatlar daha iyisini bilir ama sıcak su tesisatın tamamını dolaşmadığı için yeterince soğumayacak. Madem yoğuşmalı kombiler dönüş suyunun mümkün olduğu kadar soğuk olmasını bekliyor, kolektörlü sistemlerde kullanılması saçma olmaz mı?

    Aslında benim kafamda hep yoğuşmalı kombi almak vardı ama gereksiz yere parayı çarçur etmeyelim. Bu arada borunun tam modelini bugün-yarın öğreneceğim.

    Yoğuşmalı VE PREMİX sistem yoğuşmalı hakkında yanlış kanıya son vermek için netten kısa bir bilgi;
    YOĞUŞMALI KOMBİ
    Yoğuşmalı Kombi Çalışma Prensibi : Turbo eşanjör sistemi ile atıkgaz sıcaklığı düşürülerek yanma sonucu oluşan su buharı sisteme geri kazandırılmakta ve bunun sayesinde de yüksek verim elde edilmektedir.
    Kondenzasyon tekniği kullanılan kombilerin standart kombilere göre başlıca farkı, baca gazı ürünlerindeki nem yoğunlaştığında ortaya çıkan buharlaşma gizli ısısının bir kısmının kullanılabilmesi ve ısı geri kazanım kabiliyetleridir. 1 m3 doğalgaz başına 1.5 ile 1.7 kg arasında su oluşmaktadır. 1 kg su başına açığa çıkan buharlaşma ısısı 539 kcal’dir. Bu enerji gizli ısı olarak anılmakta ve standart kombilerde bu ısıdan yararlanılmamaktadır. Yoğuşmalı kombiler; bacadan atılan gazların içindeki su buharında bulunan enerjiyi, gazları yanma bloğunun içinde tekrar dolaştırmak suretiyle özel olarak dizayn edilmiş kanatçıklara çarptırarak alır ve tesisat suyuna aktarır. Yanma sonucu oluşan ürünler 1.eşanjörden geçerken içersindeki su buharı yoğunlaşarak, su haline gelir. Yoğuşan suyun enerjisini de 2. Eşanjörde dolaşmakta olan sistem suyu alır. Bu sistemle çalışan kombilerin verimleri standart kombilerden daha fazla olmaktadır. Yoğuşma sonucu oluşan su da, özel bir tahliye borusu ile dışarı atılır.
    Yoğuşmalı kombilerin çalışma prensibi normal hermetik cihazlar gibidir. En önemli fark ısı eşanjörlerinin yakıcıdan ve baca gazlarından daha fazla ısıyı absorbe edebilecek daha büyük alana sahip olabilmesidir. Ana eşanjör,kazan dönüş suyu sıcaklığı yeteri kadar düşük olduğunda baca gazlarını 54 C’nin altına düşürecek ve baca gazları soğutabilecek özelliğe sahiptir. Sıcaklığı 54 C’nin altına düşürülen baca gazları içersindeki su buharı yoğunlaşır ve su buharı içerisindeki gazlı sıvı geri kazandırılarak kazanda kullanılır. Şayet bu kazanım yapılmamış olsa baca gazları ile atık ısı olarak atılacaktır. Baca gazı sıcaklıkları klasik kazanlarda 200-250 C’iken bu değer yoğuşmalı kazanlarda 50-60 C civarındadır ve potansiyel kazanç buradan elde edilmektedir.
    Yoğuşmalı kombi , Kazan Kapasiteleri ihtiyacı karşılayacak şekilde seçilmelidir. Gerektiğinde büyük seçilen klasik kazanlar düşük kapasitede kullanılacağından % 3-5 daha düşük verimle çalışırlar. Yoğuşmalı kazanlar gerektiğinden büyük seçilmesinin verim üzerindeki etkisi klasik kazanlardan daha azdır, ancak gerektiğinden büyük seçilen kazan ilk yatırım bedelinin geri dönüşümünü uzatacaktır. Sistemin en önemli iki elemanı fan ve gaz valfidir. Değişken hızlı fan,gerekli devir sayısını sağlayan sinyal, dış hava sıcaklığını referans alan ve yanma için gerekli hava miktarını sağlayan optimum fan devir sayısını hesaplayan elektronik regülasyon sisteminden alır. Sinyal konutun o anki hava koşullarında ısıtabilmesi için gerekli olan enerjiyi temin edecek yanmayı sağlayacak hava miktarına göre fan devrini ayarlar. Değişken hızlı, DC motorlu kazan besleme fanı elektrik tüketimini klasik kazanlara göre % 15-50 arasında azaltmaktadır.
    YOĞUŞMA OLAYI ve YOĞUŞMALI KOMBİ
    Yoğuşma: Gaz halindeki bir maddenin ısı vererek sıvı hale dönüşmesi olayıdır. Yoğuşma olayı sonucunda gaz ısı kaybeder ve çevresine ısı verir. Yoğuşma olayı başladığında yoğuşan gaz halindeki madde çevresine ısı verdiği için ortamın sıcaklığını arttırır. Yoğuşma sonucunda gaz halindeki maddenin yapısındaki potansiyel enerji kinetik enerjiye dönüşür ve sıcaklık artar. Şafak vaktinde gördüğümüz çig yoğuşma olayının doğadaki bir örnegidir. Baca gazından elde edilen enerjinin sisteme geri kazandırılmasıyla sistem verimini kombi vermini artırır. Bu şekilde kombi verimi %100 degerlerinin üzerine çıkar. Yoğuşmalı kombi verimi üretim teknolojisine bağlı olarak değişmektedir.
    PREMİX SİSTEM NEDİR?
    Premiks Yanma Teknolojisi ile Tam Yoğuşma
    Premiks sistem yani yakıt ve havanın ideal oranda önceden karıştırılarak yanmanın gerçekleştirilmesi ile tam yoğuşma sağlanarak verim en yüksek değere ulaştırılır.
    Premiks tam yoğuşmalı kombilerdeki düşük alev boyu, zararlı baca gazı misyonlarını en aza indirir. Kombinin ses seviyesini minimuma düşürür.
    Reküperatorlü (ikincil ısı eşanjörlü) kombilerde ise tam yoğuşma olmaz. Yakıt hava ön karışımı sağlanamadığı için ideal bir yanma gerçekleşemez. Verim %5-7 daha düşük olur. Modülasyonlu fan kullanılmadığı için verim, düşük ısıtma kapasitelerinde yanmadaki hava oranının fazla olması nedeniyle daha da düşer. Tam yoğuşmalı premiks kombilere göre alev boyu daha yüksek, dolasıyla zararlı baca gazı emisyonları daha fazla, ses seviyesi de daha yüksektir.


    Sağol sserin, oldukça faydalı oldu. O zaman ben petek boylarını yükseltip yoğuşmalı kombi alıyorum. Belki aradaki farkın geri dönüşü daha uzun vadede olacak ama olsun. En az 5 sene oturmayı planlıyorum. O zamana kadar çıkartırım sanırım :)




  • dostlar cumartesı gunu oturaacgım evı gormeye gıdecegım, olcebıldıgım kadarıyla olçmeye calısacagım...tek bıldıgım evın 15 senedır kombıyle ısındıgı. yanı o kombı artık ömrünü doldurmustur dıye dusunuyorum. 120 metrekare bı ev ıcın 19-20 bınlık kombıler fazla kacmazmı?

    bu ara kendı evımdekı kombıyı degıstırdık ınanılmaz rahatız.tabı araya 1 metrelık radyatör taktık.ev cok ıyı ve daha az yakmakta...ayrıca yıkanırken su sımdıya kadar hıc sogumadı.ev 150 metrekare net, model ıse buderus gb 042 24w
  • Kombi ısıl kapasitesi ve ev alanına göre petek boyunun ne olması gerektiği konusunda çoğu arkadaşımızın tereddüt ettiğini görüyoruz. Bunun en doğru sonucunu evde keşif yapmak suretiyle verilmesi gerektiğini başta belirtelim. Ancak aşağıdaki yaklaşık hesaplama da size bir ön fikir verecektir:

    Petek boyu ne olmalı: 100 m2 ev için 6,5 m petek normal kabul edilmektedir. Bu hesaba göre ihtiyacınız olanını yaklaşık belirleyebilirsiniz.
    Kombi kapasitesi ne olmalı: Her 1 metre petek boyu için 2000-2200 kcal/h yaklaşık olarak hesaplanmalıdır. Premix yoğuşmalılarda daha yüksek verim elde edildiğinden, hesaplamayı petek boyu X 2.000 kcal/h= olarak hesap etmek yanlışa götürmeyecektir.


    Bu hesaplamaya uygun (az problemli, satış sonrası desteği iyi) yoğuşmalı kombi + kaliteli bir oda termostatı= mevcut durumdan en az %20 tasarruf sağlayacaktır. Termostatik vana bence zorunlu değildir. Oda termostatına göre maliyeti yakın (8 peteğe taktırsanız 200, 6 peteğe en az 150 TL, oda termostatı Siemens RDE10.1 115 TL+50 TL montaj) olsa da ne kadar tasarruf sağlayacağı tartışılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 11 Şubat 2011; 14:08:44 >




  • [.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniceri -- 29 Haziran 2012; 19:07:31 >
  • Üstad, oda m2 sine hesabınız daha açıklayıcı olmuş bence. Yalıtım az-çok ayrımına göre hesaplamanız da çok yerinde.
    Benim amacım; arkadaşların yaklaşık hesap yaparak, meraklarını gidermeleri için. ECA sitesindeki hesaplamayı yapmak, ufak çapta bir uzmanlık istiyor. Yapabilen olursa tabi çok daha ayrıntılı bir hesaplamaya kavuşmuş olurlar. Kombi kcal/h hesabı da ortaya çıkar.
  • [.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniceri -- 29 Haziran 2012; 19:08:01 >
  • arkadaşlar merhabalar;
    aklıma takıldı daha önceki sayfalarda ferroli econcept 25kw kombi aldığımı yazmıştım. Ancak kargodan gelirken kombi zarar gördüğü için iade ettim yenisinin gelmesini bekliyorum. Ancak ses olayını tekrar tekrar sormak istiyorum. Mutfak içerisine takılacağından çok gürültülü mü çalışır nasıldır bu kombi bilgi verirseniz ona göre başka bir seçeneği düşünebilirim. Verimi çok yüksek olduğundan ve yeniçeri arkadaşımızın tavsiyesi ile almıştım.
  • [.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniceri -- 29 Haziran 2012; 19:08:26 >
  • Öncelikle herzaman ki gibi ilginizden dolayı çok teşekkür ederim.
    Ferrollinin fabrikasını aradığımda ismini şimdi hatırlayamadığım (Erdal Bey olabilir) 45 DB den düşük demişti bana. Ancak buderus 26-38 DB arası yazmış GB042 için ne kadar doğru bilemiyorum. Ayrıca şikayetvar.com'a baktığımda ise geri dönüş yok denecek kadar az ve şikayet oranı ferroliden daha fazla.Tabi bu yazdıklarımın ürün için kıstas sayılamaz.

    Size geri dönüş yapan olmadı mı bu ses konusunda acaba.

    yada forumda bu üründen kullanan arkadaşlar var ise görüşlerinizi bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doktor35 -- 12 Şubat 2011; 2:47:47 >
  • [.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniceri -- 29 Haziran 2012; 19:08:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniceri


    quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    yaklaşık 30 yıldır oturdugum daireyi evlilik nedeniyle sıfırlıyorum herşey tamamen elden geçiyor ve ilk iş olarak su ve doğalgaz tesisatından başlıyorum daha önce doğalgaz tesisatı vardı evde ama sobalı idi kombi ve petek kullanılmadı o yüzden şuanki sistem tamamen değişecek su ve doğalgaz tesisatını mühendislik firması olmayan aslen su tesisatı işiyle uğraşan ama işinin ehli olduguna inandgım arkadaşıma teslim etmeyi düşünüyorum fakat konuyu bilmedigimden ve hata yapmak istemediğimden size birkaç soru sormak isterim evim 3+1 3.kat bir balkonumuz var 2 cephemiz var yaklaşık 110m2 şimdi kombiyi balkona koymak istiyorum ama mutfaga uzak kaldıgından usta oraya koyma mutfaga koyalım dedi kombinin mutfakta olması açıkcası beni rahatsız etti sizce bir tehlikesi varmıdır? tesisat döşenirken neye dikkat etmeliyim evin zemininin altından döşiycekler ama borular nasıl olmalı hiçbir fikrim yok.ayrıca yeni vanalı bir sistem varmış kombinin hemen altında her petek için vanalar olucakmış ve ben hangisini açarsam o petek ısınacakmış.açıkcası size sorum şu nelere dikkat etmeliyim kombiyi filan tesisattan sonra alıcam o konulardaki tavsiyeleri sonra alıcam ama şuanda tesisat işleri başlamamışken neleri önerirsiniz?


    Merhaba, Zahmetli bir işe girişiyorsunuz kolay gelsin diyorum. Tesisat işini arkadaşınız halledecek peki diğer proje değişikliği işlemlerini kim yapacak ve gaz dağıtım şirketine sunacak. Yetkili Mühendislik firması olması gerekiyor ve bu tarz ömürlük işleri eşe dosta yaptırmaktan ziyade ciddi bir mühendislik hesabıyla yaptırmanız daha doğru olacaktır. Evinize gelinecek ısı kayıpları hesap edilecek konutun durumuna göre ne kadar kcal lık bir ihtiyaç olduğu belirlenecek ona uygun radyatör hesabı yapılacak dağılım ona göre odalara ve gerekli alana yapılacak. Bunlar bana göre ciddi işler ciddiye almak gerekir benim fikrimi sorarsınız işin ehli olmuş olması bir şey değiştirmez bu işler mühendislik alanına giriyor su tesisatcısıyla bu iş olmaz. Bu benim fikrim siz sordunuz bende yazdım.

    Diğer konulara gelecek olursak, tesisatınızda oksijen bariyerli boru kullanmanızı önereceğim bunu kılıflı muhafaza içinde zeminden döşenmesi hem yalıtım hemde ilerde arıza durumunda kolay müdahale edilmesini sağlayacaktır. Mutlaka oksijen bariyerli boru kullanılsın.

    Kombinin yeri çok önemli odaların dağılımını bilmiyoruz bütün alanı ortalayacak şekilde bir alanda olması üretilen enerjinin dağılımında eşit dağılım imkanı sağılayacaktır. Bu nedenle böyle bir alanda kapalı bir balkonda olması yada balkonda bir dolap icinde olması daha uygun olacaktır. Ayrıca bu alanın mutfak ve banyoya çok uzak olmaması gerekiyor cünkü sıcak su kullanımında mesafe ne kadar uzarsa sıcak su elde edene kadar o kadar soğuk suyu boşa harcamış olacaksınız(Önlem alınabilir) hemde mesafe uzun olacağından bir miktar verim kaybı olacaktır. Bunun dışında mutfakta uygun yerde olmasının bir sakıncası yok yeterki hermetik baca uygun şekilde monte edilsin atık gaz uygun şekilde dış alana gönderilsin. Birinci öncelik herhangi bir olumsuzluk yoksa balkon olsun sonrasında mutfak olabilir.
    Kolay gelsin.



    cevaplar için tşkler yeniceri birkaç firmadan fiyatlar aldım yanlız şu yoğuşmalı ve hermatik kombilerde kafamı kurcalayan bir kaç soru var karar verdiğim net olayları kısaca yazıyım ev 3+1 yaklaşık 100-115 m2 arası banyo+wc havlupan koyulacak banyoya 5 e 11 wc ye normal havlu pan mutfak 1 petek antre 1 petek misafir odası 1 petek salon 1 petek çocuk odası 1 petek yatak odası 1 petek boyutları hakkında bilgi veremiyorum çünkü gelen her firma ezbere bişeyler yazıyorlar deftere :) hesapta mühendislik firması bunlar neyse konuya dönersek ortalama 200m gibi bir boru gidicek ve kesinlikle mobil sistem olmasını istiyorum sanırım daha tasarruflu olacagını düşündüğüm için bunu istiyorum oksijenli ve kılıflı boruları kullandırıcam peki şimdi ben hangi kombiyi kullanmalıyım yoğuşmalımı hermatikmi? ayrıca kombi mutfakta olucak..

    bu ev işleri gerçekten aşırı kafa yoran şeyler tüm tadilat için bir müteahit 27 bin tl istedi ben kullanıcagı malzemelere güvenmediğimden herşeyi tek tek kendim yaptırmaya karar verdim su,doğalgaz,elektirik tesisatıyla işe başlıycam ama gördüğüm nerdeyse en fazla ücreti doğalgaz ve su kaleminde vericem ve dikkat etmek istiyorum şuan için evimde dış yalıtım yok camlar pimapen camlarda sorun yok 2 cephem var gün boyu güneş alabiliyorum fakat evin tadilatı bitince dış cephede yaptırıcam şimdi sen sööyle yeniceri ben kombi seçiminde ne yapmalıyım? tesisatcılar şundan bundan takalım diyorlar ama güvenemiyorum kombiyi saf dışı bırakıp kendim alsam daha avantajlı olucak sanırım ama bu seferde montaj vs. gibi sorunlar çıkıcak yarın bir tesisatcı daha fiyat vermeye gelicek o demirdöküm ve eca ile çalışıyormuş eca ve demirdöküm servisleri nasıldır sorun yaşarmıyım? yoksa valillant buderus gibi üst segmentemi kaymalıyım bosch içinde güzel sözler duydum ya napcam ben:D




  • [.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniceri -- 29 Haziran 2012; 19:09:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniceri


    - Oda m2 lerinizi tek tek hesaplayarak yazarsanız yalıtım olmayan daireniz için ortalama bir petek hesabı yapabiliriz.

    - Tesisatı mutlaka uzman kişilere yaptırın gerekli ve yeterli düzeyde malzeme kullanılsın borular mutlaka oksijen bariyerli boru olsun.

    - Bütün işe birlikte fiyat verenler illaki kötü malzeme kullanacaktır ben kendim alıp yaparım daha ucuza mal ederim diye düşünmeyin. Sizin alacağınız 200m boruyu bu insanlar 200bin m olarak aldıkları için sizden daha ucuza mal edip toplam yapılacak işleri sizden daha ucuza mal etme şansları var. Burda güvenlik amacıyla yapacağınız hangi malzemenin hangi markanın hangi modeli olduğunu belirlemeniz,piyasada bunla ilgili bilgi toplamanız kalitelimi, pahalımı vb şekilde değerlendirmeniz olacaktır.

    - İş yaparken bütün detayları içeren bir yazılı sözleşme yapın bütün şartları içersin,

    - Kombi işini hiç düşünmeyin bütcenize en uygun cihazı seceriz. Siz uzun ömürlü olacak olan tesisatı uygun şekilde yapmaya çalışın.

    - Radyatör fiyat araştırması yaparken ilk öncelik dd plus modeli olsun diğerlerini ikinci sırada düşünün.

    En sona kombi işini bırakın onu çok kolay bir şekilde halledebiliriz, Siz sisteminizi söylediğim şekilde dizayn ederseniz, ister yoğuşmalı alırsınız ister konvansiyonel, bütce neye uygunsa ona göre seceriz.


    yeniceri bu söylediklerin için sana gerçekten içten gelerek sonsuz tşk.
    şimdi son durumu anlatıyım 6.8m petek kullanılacak kulanılacak radyatör markası e.c.a olucak mobil sistem olucak tesisat konvektör sanırım onun vanaları biraz daha çağdaş olucakmış otomatik gibi:) bunun dışında oksijen bariyerli borular döşenicek markası dizayn yaklaşık 200-300m arası boru kullanılacak peteklerin yan tarafından krom bir ince boruyla tutturulacakmış.kombi olarak önerdikleri ise e.c.a confeo plus 20 lik olucakmış kombi için verdiği fiyat 1120 tl havlu panlardada paslanmaya karşı krom kaplı havlu pan yazı benim ısrarımla ve mutfak,banyo,wc,balkon su tesisatı bunların hepsi için toplam 6 bin tl rakam aldım 3 bin tl peşin 3 bin tl 12 ay taksit imkanıyla bu son durum içinde yorumunu alabilirmiyim? demirdöküm pp için biraz fiyatı yüksek e.c.a kullanırsak fiyattan kazanmış ve performanstan kısmamış oluruz dedi e.c.a radyatör ve kombi için fikrini alabilirmiyim?




  • [.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniceri -- 29 Haziran 2012; 19:09:49 >
  • az önce sözleşmemi yaptım yeniceri genel olarak yapılacakları yazıyım ilk önce ;

    1 daire mobil sistem ve şap altı olarak yapılacak oksijen bariyerli ve kılıflı dizayn marka borular kullanılarak kalorifer tesisatı yapılacak su ve atık su tesisatı yapılacak klozet ve wc taşı ve şifonları monte edilecek balkona su tesisatı gidicek
    1 daire soba+ocak olarak yapılacak (giriş kattaki daire)
    projeler açma vs. çart çurt içinde yapılacak bu işlemler


    mobil sistemin yapılacagı dairedeki kombi eca confeo plus 20b lik olucak radyatörler ve vanalar eca marka olucak

    radyatör boyutları;

    salon: 150 + 60

    mutfak: 80

    antre: 60

    banyo: 1 adet 50*70 kromaj kaplı havlu pan

    wc: 1 adet 50*70 kromaj kaplı havlu pan

    oturma odası: 120

    yatak odası: 120

    çocuk odası: 90

    toplam :6.8

    hediye olarak gaz alarm cihazı takılacak termostat önermedi kullanımı için bence biraz alış kombi kullanımına dedi:D
    bu işlemlerin hepsi 2 daire için giriş kattaki dairede soba hariç hepsi toplam : 6500 tl 3500 tl peşin 3000tl 12 ay taksitle
    gözüne çarpan uyarmak istedigin birşey varmı zira perşembe günü işe başlıycaklar umarım elimize yüzümüze bulaştırmadan anlımızın akıyla çıkarız bu işten:D




  • [.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniceri -- 29 Haziran 2012; 19:10:41 >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.