Şimdi Ara

Kombi ve Tesisat Öneri-eski- (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.287
Cevap
16
Favori
377.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cevaplarınız için teşekkür ederim... benim merak ettiğim garantiyle ilgili problemi halletme şansım var mı yoksa bu 50 lirayı bayılacan mı diyosunuz?
    bir de sizde ne kadar su damlatması yapıyor ben de damlamasını beklemek için meyve vermek gerekli;)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginkoto

    cevaplarınız için teşekkür ederim... benim merak ettiğim garantiyle ilgili problemi halletme şansım var mı yoksa bu 50 lirayı bayılacan mı diyosunuz?
    bir de sizde ne kadar su damlatması yapıyor ben de damlamasını beklemek için meyve vermek gerekli;)))


    Ben öneride bulunan biri olarak nasıl sisteme sahip olduğumu acıklamayı doğru bulmuyorum insanları yanlış yönlerdimemek icin bunu paylaşmıyorum. Herkesin şartları bütcesi farklı.

    Sizin garantinize ne kadar süre var bilmiyorum 50tl ödemediniz diye hicbir şekilde garantiyi iptal edemezler hem gelip ne gibi bir işlem yapmışlarki bazı markaları sırf bu yüzden önermiyorum. Siz aynı cihazın kullanıldığı bir ortamda bunu test edebilirsiniz.
  • Arkadaşlar merhaba, kısmetse bu ay doğalgazlı bir ev alacam kullanım alanı 115 metrekare olan bir ev için 1500 tl civarı kombi önerisini sizlerden rica ediyorum.Evin petek boylarını filan ölçmedim lakin bir mağza o alan için yoğuşmalıya gerek olmadığını söyledi , konu hakkında pek bi bilgim yok biraz okuyum dedim kafam karıştı kombide aradığım özellikleri sıralayacak olursak; sağlam olsun,az yaksın , servisi saç baş yoldurtmasın cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HARD

    Öncelikle sorularımı cevapladığınız için çok teşekkür ederim. Bu forumundan en güzel yanı bu bir çok konu hakkında bilgi sahibi olmak.
    Kombiyle ve peteklerle ilgili birkaç firmadan bilgi aldık ama adamlar tek sorduğu ev kaç m², ona göre tahmini petek boyunda bulunuyorlar.
    Onlara göre yoğuşmalıya gerek yok.
    Petekleri söylemiş olduğunuz ölçülerde alıcam.
    Evin içten yalıtımında çok kaliteli bir malzeme kullanılmadı ama yapılan işlemi anlatayım;
    Kaba sıvanın üstüne mavi bir strafor (Bonuspan kullanıldı yaklaşık 3-4 cm kalınlığında) daha sonra file+kalekim ve ince sıva ile duvarlar komple kaplandı.
    Tavanda da aynı üründen var, kalıp bağlanmadan önce koyulmuştu.
    Pencereler egepen deceuninck (cam kalınlığı 12mm yazıyor) daha 1 yıl oldu takılalı.
    Birde kombinin su tesisatı daha önceden yapılmıştı borular zeminde kaldık.
    Peteklerin su girişleri altlı üstlü şekilde duruyor, bunları çapraz olacak şekilde değiştirmeye gerek var mı, bana ne gibi bir fayda sağlar.

    Anlattığınıza göre yalıtım iyi yapılmış. Pencereler çok iyi seçim. m2 hesabına göre petek hesabı, burda bile yapılır. Daha önce de ben ve yeniçeri Üstad yazdı. 100 m2 eve 6,5 m petek dedik. Yalnız son kat olmanızın verdiği dezavantajla biraz daha arttırılabilir. Örneğin koridora da 1 m petek koyabilirsiniz. Yoğuşmalı için daha çok geniş daire ve fazla petek ararlar. Siz de zaten yoğuşma yeterli petek olacak. 170(oda)+170(oda)+200(salon)+100(mutfak)+100(giriş koridor)+60(banyo havlupan)=800cm. Kombi de önerimi söyledim, karar sizin.
    Peteklerin su girişi üstten, çıkışı ise çapraz alttan olmalıdır. Bunun nedeni; üstten sıcak su girdiğinde petek içinde yayılmasının daha kolay olması, çapraz alttan çıkması da, petek içindeki pisliklerin az da olsa filtreye dönüp takılmasını sağlamak içindir.
    Alttan giriş, kurum ve pisliklerin petek ortasında birikmesine neden olabileceği için uygun değildir.
    Çıkış, çapraz olmazsa, üstten girecek sıcak su çok fazla petek içinde dolaşamadan hemen alttan çıkacaktır. Peteğin çapraz yüzeylerine yayılamayacaktır. Çünkü kombilerin devir-daimi sanıldığı kadar güçlü değildir.




  • cevaplarınız için teşekkür ederim
    kombi seçimi zor iş yavv

    ferrroli domitech düşünüyorum ama tek eşanşörlü olması ne gibi bir eksisi olur.
    sıcak su akarken petekler çalışmaz onu biliyorum başka ne gibi dez avantajı olur.kombinin kısa zamanda arızalanmasına yol açabilirmi.

    divatop olabilirmi 2 eşanşörlü.

    fiyat vermek için gelen tesisatçıların hiç biri bosc codensi önermedi .
    baymak luna 3 nasıl sizce verileri güzel.

    teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhanjan -- 24 Şubat 2011; 22:19:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanjan

    cevaplarınız için teşekkür ederim
    kombi seçimi zor iş yavv

    ferrroli domitech düşünüyorum ama tek eşanşörlü olması ne gibi bir eksisi olur.
    sıcak su akarken petekler çalışmaz onu biliyorum başka ne gibi dez avantajı olur.kombinin kısa zamanda arızalanmasına yol açabilirmi.

    divatop olabilirmi 2 eşanşörlü.

    fiyat vermek için gelen tesisatçıların hiç biri bosc codensi önermedi .
    baymak luna 3 nasıl sizce verileri güzel.

    teşekkürler...



    Tek eşanjörlü kombiler daha az sorunlu kombilerdir çünkü üç yollu vana gibi gereksiz ve sık arızalanan pahalı bir parça bulunmamaktadır. Çift yada tek bütün kombilerde kullanım önceliği kullanım suyundadır kullanım suyu devreye girdiğinde kalorifer devresi durur. Sizin gönlünüzden hangi model geciyorsa onu alın. Baymak luna 3 kullanan arkadaşımızın yazılarını bu sayfada görebilirsiniz kendisine sorarsınız memnunmu değilmi diye ona göre karar verirsiniz. Ferroli düşünüyorsanız nerdeyse bütün özellikleri aynı olan domitech i tercih edin divatop alıp gereksiz yere fark ödemeyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanjan

    cevaplarınız için teşekkür ederim
    kombi seçimi zor iş yavv

    ferrroli domitech düşünüyorum ama tek eşanşörlü olması ne gibi bir eksisi olur.
    sıcak su akarken petekler çalışmaz onu biliyorum başka ne gibi dez avantajı olur.kombinin kısa zamanda arızalanmasına yol açabilirmi.

    divatop olabilirmi 2 eşanşörlü.

    fiyat vermek için gelen tesisatçıların hiç biri bosc codensi önermedi .
    baymak luna 3 nasıl sizce verileri güzel.

    teşekkürler...



    Yıllarca kullanmayı düşünüp alacağınız kombi seçimi tabi kolay değil. Her tesisatçının sizi doğru yönlendirdiğini de düşünmeyin. Siz bilgi almak için, tanıdık aracılığı ile kombi tamircilerine yada servislerine sorun.
    Bosch Condense 2000W'ı neden önermediğini de söylediler mi? O zaman Buderus GB012 de işe yaramaz demeleri lazım. Çünkü bunlar aynı firma oldular. Bence bu araştırmaları çok marka kombi tamiri yapan ciddi tamircilere sorun. Şikayet sitelerine bakın vb. Elindeki kombiyi satmak için çaba gösterme ihtimalini göz önüne alın.
    Baymak Luna3 hakkında bazılarının sıkıntıları olmuş,

    quote:

    Orijinalden alıntı: maverick19

    Arkadaşlar yaklaşık 2 ay önce BAYMAK LUNA3 DUO TEC 280 YOĞUŞMALI KOMBİ marka kombi aldım ancak çalışması ile ilgili sorun var gibi. Kombi alev alırken eski şofbenler gibi poflayarak sesli bir şekilde alev alıyor. Hızlı bir şekilde gazı çekiyor sonra yavaşlayıp duruyor .Aradan 2 sn geçmeden tekrar aynı şekilde sesli bir şekilde alev alıyor.Bu kez söndüğünde 2 dk kadar bi daha çalışmıyor.
    Bu süreç sürekli böyle devam ediyor. Bu kadar sesli ve arka arkaya çalışması yoğuşmalı bir kombi için normal mi. Bu kombiyi kullananlar bilgi verirse sevinirim.
    İstanbuldan yetkili servis ile görüştüm böyle birşey olmaması gerektiğini söylediler.Ancak ankaradan gelen servis elemanı normal olduğunu söyledi.


    quote:

    Orijinalden alıntı: enginkoto

    arkadaşlar merhaba
    baymak luna 240 fi kullanıyorum yeni taktırdım ancak yoğuşma suyu tahliye borusundan su falan aktığı yok petek boyu 4 mt. falan gaz borular yer altında ısıtma suyu sıcaklığ 40 derece acaba kombim yoğuşma yapmıyor mu?
    diğer sorum sıcak su kullandıktan hemen sonra peteğe inanılmaz bir sıcaklık geliyor ama kombi çalışmıyor eşimle test ettik bu nedir anlayamadım kullanım suyundan tesisata aktarma olmuyo diye biliyorum ama aynı zamanda merak da ediyorum
    saygılarımla...


    Bir de aşağıdaki linkte Baymak kombi şikayetlerinde yoğuşmalı kombiyle ilişkili olanlar var mı? Ona da bakın.

    BAYMAK ŞİKAYETLERİ

    Bosch Condens 2000W kombitoptancısında 1.370 TL peşin. Ferroli Domitech 1.130 TL peşin.
    Çift eşanjörde 3 yollu vana nedeniyle sıkıntılar yaşanabiliyor. Bosch yoğuşmalı düşünmezseniz, yeniçeri üstadın Ferroli Domitech modelini düşünebilirsiniz.
    Bunları yaparken oda termostatı ve 2 adet termostatik vana takılmasını da projeye ekletin. Hayırlı olsun.




  • Diger sayfada yazdığım yazıyı burdada paylaşmak istiyorum yoğuşma nedir ne değildir petek metrajının konuyla ne alakası var diye merak eden arkaşlara bir nebze olsun faydalı olacağını düşünüyorum.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    quote:

    Orijinalden alıntı: sserin

    quote:

    Orijinalden alıntı: yeniceri

    Üstad, nihayet 4442474 numaralı telefondan bilgi aldım. Arkadaşların yanılgıya düşmemeleri, bizim de yanıltmamamız için açıklama zorunluluğu var.
    Bosch Classic Condense 28 kW değil, 22kW ısıtma gücünde. Yani 18.750 kcal/h ısıtma gücünde. 28kW, sıcak su temin devresi. Oysa ki aynı broşürün aynı sayfasında "24.080 kcal/h gücünde yüksek ısıtma" ifadesi de yer alıyordu. Bu ifadenin yanlış yada yanıltıcı olduğunu ifade ettiğim için, bunu da "24.080 kcal/h yüksek sıcak su temin gücü" olarak düzelteceklerini söyledi.
    Max kapasitede 2,8 m3 görünen doğalgaz sarfiyatının ise yaklaşık 2,4 m3 olduğunu ve broşürlerin buna uygun düzeltileceğini ifade etti.
    Ancak ilgili mühendis; yoğuşmadan beklenilen tasarrufu sağlamaları için Bosch Classic Condense (premix yoğuşmalı modelini)120-150 m2 brüt evlere ve 8 m. den aşağı olmayan(12 m ye kadar) petek boyları için öneriyorlar.
    Arkadaşlarımızı yanıltmamak için, bunu da özellikle belirtmemizde yarar var. Aksi takdirde "tasarruflu olmuyor" şikayetleri ile karşılaşma durumu olabilir.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Bu kapasite bilgisini netleştirmemiz iyi oldu broşürde hata olduğunu düşünmüştük doğru çıktı. Yalnız hatırlarsanız ben tüketim değerini 2.41 diye hatırlıyorum diye yazmıştım ama nerden bu bilgiyi aldığımı hatırlayamamıştım.

    Petek konusunda o mühendis arkadasa kesinlikle katılmıyorum tabi ellerinde konvansiyonel cihaz olup hala bunun üretimini yapıyor olmaları onlara böyle şeyler söyletecektir. Bu kapasite için 12 mt petek kısmına katılabilirim ama alt limit 8m olması yanlış bir ifade yoğuşmanın petek boyuyla ne alakası varki. İnsanlara anlatamadığımız şey düşük şu, yoğuşma için düşük kazan suyu sıcaklığı secileceğinden, soğuk havalarda bu değerde ısınabilmeniz için petek boyunuzun biraz uzun olması gerekiyor ya kazan suyu sıcaklığını yükselteceksiniz yada petek boyunu uzatacaksınız.

    Kazan suyu sıcaklığını düşürüyoruz petek boyunu uzatarak bunu dengelemiş oluyoruz. Çok kaba bir anlatım olacak işin uzmanı arkadaşlar beni bağışlasın yani 4 metre petekte 25 litre suyu 50c ısıtıp bundan beklenen kaloriyle 100mt alanı ısıtmak yerine petek boyunu 8 mt ye çıkarıp 50 litre suyu 50c tutarak yüksek kazan suyu sıcaklığı yerine petekleri uzun tutarak dolayısıyla dolaşımdaki suyu arttırarak ortamın verimli şekilde ısınmasını sağlıyoruz. Bu dönüş suyu sıcaklığıında yoğuşma hertürlü gerçekleşmiş olur fakat ortaya çıkan enerji evi ısıtmamıza yetermi işte sorunda tamda burda. Yoğuşma dediğimiz olayın petek boyuyla tek bağlantısı bu, petek metrajı düştükce kazan suyu sıcaklığını arttırmak gerekir. Petek boyu yükseldikce kazan suyu sıcaklığının düşük olması sorun olmaz.

    Yoğuşmalı cihazlarda bize gerekli olan düşük dönüş suyu sıcaklığı sıcaklığı 30/50 yada 40/50c de olması gerekiyor düşük baca gazı sıcaklığı 54c olması gerekiyor. Böylesi bir kapasitede çalışma sonucu ortaya çıkan enerjiyi doğru olarak iletmek ve bu düşük işletmede ortamının ısınmasın sağlamak için normalden biraz uzun petek boyu gerekli oluyor. Eğer dikkatini çektiyse 70m2 alana bile hep 6.5mt civarında petek metrajı veriyorum (yoğuşmalı cihaz için) oysaki 6.5 petek yalıtımı iyi olan net alanı 100-110m2 alana bile yeterli olacak bir metraj. Uzun lafın kısası 70m2 alana 6.5 mt petek ile yeterli kapasitede bir yoğuşmalı cihazı rahatlıtla kurabilir, bundan rahatlıkla yoğuşma verimi elde edebiliriz. Alan büyüdükce bu verilere uygun olarak gerekli artış olacak ve o kapasiteye uygun cihaz secilecek.

    54c den yüksek baca gazları şu an için yoğunlaştırılamıyor dolayısyla dönüş suyu sıcaklığının 30/50 olmasının espirisi bu. Yoğunlaşma sonucu ısısını turbo eşanjöre bırakarak dış alana atılan gazın verdiği enerjiyle, dönüş suyu sıcaklığı karşılaşarak, dönüş suyu sıcaklığı ısıtılıyor ve dolayısıyla nispeten daha düşük olan dönüş suyu birazdaha ısıtılmış oluyor. Bunun doğal sonucu olarakta ısıtma bölümü suyu daha az ısıtmak zorunda kalıyor. Dönüş suyu 30c olarak döndüğünü kabul edelim, bunun turbo eşanjörde elde edilen ısıyla 35c ye yükseldiğini kabul edelim, ısıtmada 30c suyu 50c ye getirmek yerine 35c suyu 50c ye getirmeye çalışacaktır gereksiz yere 5c lik bir ısıtma performansı olmayacaktır. İşin teknik anlamda özetini bu şekilde anlatabilirim. Konuyla ilgili sayfalar dolusu şey söyleyebilirim ama insanların kafasını karıştırmanın bir anlamı yok, bu özet bilgi onlara yeterli olacaktır. İnsanlardan sır gibi saklanan söylenmeyen yoğuşma olayının özeti yukarda anlattığım şeydir. ( Veriler örnek amacıyla yazılmıştır ortam mekan durumuna göre gerçekleşen değerler farklılık gösterebilir)

    Bu nedenle yorum yazan arkadaşların, 15 metre petek olmazsa yoğunlaşmaz, senin dairen küçük olmaz vb yazıları yazmamalarını istiyorum. Çoğu zaman okurken yazılanlara müdahale etmek istiyorum ama okuyucuyu gereksiz yazılara muhatap etmek istemiyorum. Yoğuşmalı cihaz dönüş suyu sıcaklığı 30/50c yada bazı cihazlarda 40/50 c olduğu sürece her metrajda yoğuşma yapmış olur, yeterki siz bulunduğunuz alanı bu petek metrajıyla ısıtabilesiniz. Yüksek kazan suyu sıcaklığı yüksek baca gazı sıcaklığı demek ve 54c den yüksek olan gazlar yoğunlaştıralamıyor, dolayısıyla cihazı normal konvansiyonel cihaz olarak kullanmış olursunuz.

    Bir konunun altını tekrar çizmek isterim, yoğuşmalı cihazların tek artısı tek avantajı bu değil, diğer başka etkenlerde bu aradaki %15 lik verimin oluşmasına neden olmakta bunuda belirtmek isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniceri -- 25 Şubat 2011; 19:48:18 >




  • merhaba üstatlar.......

    evimde kombiye en uzakdaki 2 odadaki dar uzun petekler güzel ısınmıyor.........

    peteklerin enlemesine üst yarısı ısınıyor alt yarısı ısınmıyor........ tesisatçım peteklerdeki üst üstü duran sıcak su ve soğuk su vanalarında;

    soğuk su çıkış vanasını peteğin diğer tarafına verirsek peteğin ısınma performansı baya artar diyor......

    yani sıcak su giriş borusu peteğin bir tarafında soğuk su çıkış tarafı peteğin sonunda......

    acaba tesisatçının dediği gibi yapılırsa gerçekten peteklerin performansı artar mı?

    yani boş yere iş çıkarmak istemiyorum eğer fayda etmiyecekse..........

    daha önce böyle birşey deneyen veya bilen var mı diye siz üstadlara bir danışmak istedim............

    teşekkürler......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ser_kan55

    merhaba üstatlar.......

    evimde kombiye en uzakdaki 2 odadaki dar uzun petekler güzel ısınmıyor.........

    peteklerin enlemesine üst yarısı ısınıyor alt yarısı ısınmıyor........ tesisatçım peteklerdeki üst üstü duran sıcak su ve soğuk su vanalarında;

    soğuk su çıkış vanasını peteğin diğer tarafına verirsek peteğin ısınma performansı baya artar diyor......

    yani sıcak su giriş borusu peteğin bir tarafında soğuk su çıkış tarafı peteğin sonunda......

    acaba tesisatçının dediği gibi yapılırsa gerçekten peteklerin performansı artar mı?

    yani boş yere iş çıkarmak istemiyorum eğer fayda etmiyecekse..........

    daha önce böyle birşey deneyen veya bilen var mı diye siz üstadlara bir danışmak istedim............

    teşekkürler......


    1,5mt den büyük petekler için yapılması zorunlu ama bu metrajdan küçük peteklere gereksiz bir uygulama mevcut öyleyse sorun yok ama yeniden kırıp dökmeye değecek birşey değil. Kombiye en yakın peteklerin alt vanaları tam acık üst giriş vanalarını kademeli bir şekilde kısın mesala 5 petek var diyelim ve vanalar 5 turda kapanıyor diyelim ilk petek 1 tur acık olsun sonraki petek iki tur sonraki petek 3 tur en son iki petek tam olarak açık olsun sistemde devamlı olarak 3 adet petek (3-3,5 mt ) tam olarak alt üst vana açık olması gerekir. Sirkülasyonda sorun olmasın pompa zorlanmasın diye bunu yapmamız gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ser_kan55

    merhaba üstatlar.......

    evimde kombiye en uzakdaki 2 odadaki dar uzun petekler güzel ısınmıyor.........

    peteklerin enlemesine üst yarısı ısınıyor alt yarısı ısınmıyor........ tesisatçım peteklerdeki üst üstü duran sıcak su ve soğuk su vanalarında;

    soğuk su çıkış vanasını peteğin diğer tarafına verirsek peteğin ısınma performansı baya artar diyor......

    yani sıcak su giriş borusu peteğin bir tarafında soğuk su çıkış tarafı peteğin sonunda......

    acaba tesisatçının dediği gibi yapılırsa gerçekten peteklerin performansı artar mı?

    yani boş yere iş çıkarmak istemiyorum eğer fayda etmiyecekse..........

    daha önce böyle birşey deneyen veya bilen var mı diye siz üstadlara bir danışmak istedim............

    teşekkürler......


    Bundan önce, sisteminiz 4-5 yıldan önce kurulduysa peteklerin temizlenmesi gerekebilir. İçine dolan kurum ve kalıntılar karşıya birikir. Örneğin sağ üstten giriş-sağ alttan çıkış ise sıcak su daha 1,5 m peteği dolaşamadan çıkmak zorunda kalır. Kalıntı ve kurum filtreye geri dönemez. Bunu önlemek için öncelikle peteğin temizlenmesinde yarar var. Yeniçeri üstadın önerilerini (petek vanalarının kademeli azaltılması) deneyin. Çünkü söylediği gibi Vaillant'ın mühendisleri 1,5 m ye kadar olan peteklerde aynı kenar üst giriş, alt çıkışa izin veriyor. Yine de bu izin, kombi kapasitesinin petek uzunluk toplamına yeterli geldiği varsayımına dayanıyor. Sonuçta, azami kombi ısısını 50 derecenin üzerine çıkarmanıza ve bu öneriyi uygulamanıza rağmen değişiklik olmazsa aşağıdaki önerilerimi uygularsınız.
    Peteklerde sağ üstten giriş varsa sol alttan çıkış olmalıdır yada tam tersi.
    Alttan giriş, kalıntı ve pislikleri ortaya, aynı taraftan (sağ yada sol) giriş-çıkış karşı tarafa biriktireceği için doğru değildir. Bunlar performansı azaltır. Eğer usta nitelikliyse, 2-3 cm yalıtımlı esnek boruyla ek yapıp, yine çapraz giriş-çıkışa çevirebilir. Zemini kırması gerekmeyebilir. Kablo gizleme aparataları, süpürgelik benzeri yöntemlerle petek altından geçecek 1,5 m boruyu gizler. Örneğin sağ üstten giriş sağ alttan çıkış varsa, sağ alttaki çıkış borusunu uzatarak sol alta bağlayabilir. Eğer böyle yaparım derse yapsın. Bence daha sonra kalıntıların birikmemesine yararı olacaktır.
    Daha 1-2 gün önce bu konuya değinmiştim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: sserin


    quote:

    Orijinalden alıntı: HARD

    Öncelikle sorularımı cevapladığınız için çok teşekkür ederim. Bu forumundan en güzel yanı bu bir çok konu hakkında bilgi sahibi olmak.
    Kombiyle ve peteklerle ilgili birkaç firmadan bilgi aldık ama adamlar tek sorduğu ev kaç m², ona göre tahmini petek boyunda bulunuyorlar.
    Onlara göre yoğuşmalıya gerek yok.
    Petekleri söylemiş olduğunuz ölçülerde alıcam.
    Evin içten yalıtımında çok kaliteli bir malzeme kullanılmadı ama yapılan işlemi anlatayım;
    Kaba sıvanın üstüne mavi bir strafor (Bonuspan kullanıldı yaklaşık 3-4 cm kalınlığında) daha sonra file+kalekim ve ince sıva ile duvarlar komple kaplandı.
    Tavanda da aynı üründen var, kalıp bağlanmadan önce koyulmuştu.
    Pencereler egepen deceuninck (cam kalınlığı 12mm yazıyor) daha 1 yıl oldu takılalı.
    Birde kombinin su tesisatı daha önceden yapılmıştı borular zeminde kaldık.
    Peteklerin su girişleri altlı üstlü şekilde duruyor, bunları çapraz olacak şekilde değiştirmeye gerek var mı, bana ne gibi bir fayda sağlar.

    Anlattığınıza göre yalıtım iyi yapılmış. Pencereler çok iyi seçim. m2 hesabına göre petek hesabı, burda bile yapılır. Daha önce de ben ve yeniçeri Üstad yazdı. 100 m2 eve 6,5 m petek dedik. Yalnız son kat olmanızın verdiği dezavantajla biraz daha arttırılabilir. Örneğin koridora da 1 m petek koyabilirsiniz. Yoğuşmalı için daha çok geniş daire ve fazla petek ararlar. Siz de zaten yoğuşma yeterli petek olacak. 170(oda)+170(oda)+200(salon)+100(mutfak)+100(giriş koridor)+60(banyo havlupan)=800cm. Kombi de önerimi söyledim, karar sizin.
    Peteklerin su girişi üstten, çıkışı ise çapraz alttan olmalıdır. Bunun nedeni; üstten sıcak su girdiğinde petek içinde yayılmasının daha kolay olması, çapraz alttan çıkması da, petek içindeki pisliklerin az da olsa filtreye dönüp takılmasını sağlamak içindir.
    Alttan giriş, kurum ve pisliklerin petek ortasında birikmesine neden olabileceği için uygun değildir.
    Çıkış, çapraz olmazsa, üstten girecek sıcak su çok fazla petek içinde dolaşamadan hemen alttan çıkacaktır. Peteğin çapraz yüzeylerine yayılamayacaktır. Çünkü kombilerin devir-daimi sanıldığı kadar güçlü değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 26 Şubat 2011; 3:17:27 >




  • cevaplarınız için teşekkürler.

    bugün vaillant tan yetkili geldi evi ölçtü dd petek 8 metre eca vanalar + havlu pan. vaillant 242-3 modeliyle beraber 3000 tl olur dedi.
    vaillantın yoğuşmaları bütçemi aşıyor.

    ferroli yetkilisi geldi o da aynı özelliklerde ferroli demicondense 2900 dedi yoğuşmalı önerdi.


    buderusun yetkilisi geldi ölçtü gitti fiyatı pazartesi verecek.


    vaillanta la ferroli arasında kaldım sizce hangisini seçmeliyim...
  • kombinin ferrarisi wuw 242 2 3 kombi 1200 tl 500 de petek ler gerisi tes. mlz işçilikl ben tamirci olarak söylüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abd1984

    kombinin ferrarisi wuw 242 2 3 kombi 1200 tl 500 de petek ler gerisi tes. mlz işçilikl ben tamirci olarak söylüyorum


    Hocam hangi servise bakıyorsunuz yani marka olarak. Vaillant 242-3-5 nerde 1200 tl güzel fiyatmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanjan

    cevaplarınız için teşekkürler.

    bugün vaillant tan yetkili geldi evi ölçtü dd petek 8 metre eca vanalar + havlu pan. vaillant 242-3 modeliyle beraber 3000 tl olur dedi.
    vaillantın yoğuşmaları bütçemi aşıyor.

    ferroli yetkilisi geldi o da aynı özelliklerde ferroli demicondense 2900 dedi yoğuşmalı önerdi.


    buderusun yetkilisi geldi ölçtü gitti fiyatı pazartesi verecek.


    vaillanta la ferroli arasında kaldım sizce hangisini seçmeliyim...




    Buderusu da bekleyelim bakalım o ne fiya verecek. Ayrıca ayrı ayrı fiyatları yazsanız değerlendirirken ne olduğunu anlarız kombi petek dışında işin içinde ne var? Ayrıca yoğuşmalı konvansiyonel karşılaştırması istemeyin bu doğru olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniceri


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanjan

    cevaplarınız için teşekkürler.

    bugün vaillant tan yetkili geldi evi ölçtü dd petek 8 metre eca vanalar + havlu pan. vaillant 242-3 modeliyle beraber 3000 tl olur dedi.
    vaillantın yoğuşmaları bütçemi aşıyor.

    ferroli yetkilisi geldi o da aynı özelliklerde ferroli demicondense 2900 dedi yoğuşmalı önerdi.


    buderusun yetkilisi geldi ölçtü gitti fiyatı pazartesi verecek.


    vaillanta la ferroli arasında kaldım sizce hangisini seçmeliyim...




    Buderusu da bekleyelim bakalım o ne fiya verecek. Ayrıca ayrı ayrı fiyatları yazsanız değerlendirirken ne olduğunu anlarız kombi petek dışında işin içinde ne var? Ayrıca yoğuşmalı konvansiyonel karşılaştırması istemeyin bu doğru olmaz



    yapılacak işler ve takılacak malzeme...
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    sistem kılıflı boru.
    kombi mutfakta balkona çıkaçak duvarın hemen arkasına sadece duvar alttan kırılacak. doğalgaz borusu 3 metre kadar uzatılacak.
    balkona hemen kombinin yanına petek konulacak

    holde petek yok kombi ile arası olsun 5 metre hole tesisat çekilecek.
    ekstra işler bu kadar

    proje yok şu anda iskan alınmadı kolon dan olcak dedi (burasını anlamadım)

    dd plus petekler.

    kollektör şen press 8 yollu

    vanalar eca..

    banyo beyaz havlu pan

    8 metre petek

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    vaillantan gelen şahıs 242-3 pro modeliyle toplam 3000 tl dedi peşin fiyat.


    ferroliden gelen şahısda ferroli demicondense modeliyle toplam 2900 dedi peşin fiyat.

    buderusdan gelen şahıs ölçü aldı fiyat verecek.


    teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanjan


    quote:

    Orijinalden alıntı: yeniceri


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanjan

    cevaplarınız için teşekkürler.

    bugün vaillant tan yetkili geldi evi ölçtü dd petek 8 metre eca vanalar + havlu pan. vaillant 242-3 modeliyle beraber 3000 tl olur dedi.
    vaillantın yoğuşmaları bütçemi aşıyor.

    ferroli yetkilisi geldi o da aynı özelliklerde ferroli demicondense 2900 dedi yoğuşmalı önerdi.


    buderusun yetkilisi geldi ölçtü gitti fiyatı pazartesi verecek.


    vaillanta la ferroli arasında kaldım sizce hangisini seçmeliyim...




    Buderusu da bekleyelim bakalım o ne fiya verecek. Ayrıca ayrı ayrı fiyatları yazsanız değerlendirirken ne olduğunu anlarız kombi petek dışında işin içinde ne var? Ayrıca yoğuşmalı konvansiyonel karşılaştırması istemeyin bu doğru olmaz



    yapılacak işler ve takılacak malzeme...
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    sistem kılıflı boru.
    kombi mutfakta balkona çıkaçak duvarın hemen arkasına sadece duvar alttan kırılacak. doğalgaz borusu 3 metre kadar uzatılacak.
    balkona hemen kombinin yanına petek konulacak

    holde petek yok kombi ile arası olsun 5 metre hole tesisat çekilecek.
    ekstra işler bu kadar

    proje yok şu anda iskan alınmadı kolon dan olcak dedi (burasını anlamadım)

    dd plus petekler.

    kollektör şen press 8 yollu

    vanalar eca..

    banyo beyaz havlu pan

    8 metre petek

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    vaillantan gelen şahıs 242-3 pro modeliyle toplam 3000 tl dedi peşin fiyat.


    ferroliden gelen şahısda ferroli demicondense modeliyle toplam 2900 dedi peşin fiyat.

    buderusdan gelen şahıs ölçü aldı fiyat verecek.


    teşekkürler.




    Size teklif ettikleri Vaillant modelinin tam adı "Vaillant Combicompact vcw242eh" ise, SEDBUK verimliliği % 70 olan(Viessmann Vitopend 100 ün % 75 verimliliğinden de kötü) kendileri F sınıfı 1995 model FERRARİ oluyor ne yazık ki.

    Vaillant Combicompact vcw242eh SEDBUK DEĞ. LİNKİ

    SEDBUK, kombi üreticileri ile İngiliz Hükümeti tarafından ortak geliştirilen, sadece laboratuvar koşullarında yapılan 20 kombi testi ile değil, evlerdeki yıllık kullanım alışkanlığından sonra ortaya çıkan değerlendirmeyi kapsar. Dolayısıyla verimlilikte ciddi bir değerlendirme olarak kabul edilmektedir. Yalnız bu değerlendirme sadece verimlilikle ilgili olup, kombi yıllarca dayanması, servisinin yeterli ve yedek parçalarının kolay bulunur olması ve kolay bozulmaması gibi değerlendirmeleri kapsamamaktadır.
    Şimdi siz evinize yeni bir sistem yaptıracaksınız; % 88 verimlilikle B sınıfı, bu Vaillant modelinden yılda yaklaşık % 20 daha az yakacak, % 88 verimlilikle B sınıfı, 2009 model condense yoğuşmalı Ferroli yerine, Vaillant'ın 1995 model konvansiyonel % 70 verimlilikteki kombisini mi düşüneceksiniz? Sizin için o zaman fazla yakmasının hiç önemi olmaması gerekir.
    Ferroli Domicondense F24 SEDBUK DEĞ LİNKİ
    Orta gelir düzeyine sahip veya meraklı arkadaşların üzerinde durduğu 1. unsur (az doğalgaz harcaması) verimliliktir. Bununla birlikte kombinin yıllarca fazla sorunsuz dayanması, servisinin yeterli olması vb koşullara da bakılacaktır tabi.
    Bence siz bir de Buderus'un teklifini bekleyin. Hatta Buderusçular Bosch Condense Classic (premix) yada Condense 2000W(condense yoğ.) kombi için de teklif verebilirler. Alternatif olarak onu da alın. Ondan sonra salim kafayla karar verin. Size önerim budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 26 Şubat 2011; 23:43:00 >




  • @sserin üstat o cihaz değil turbomax wuw 242 diye geçiyor verimlilik %78.5 aslında iyi cihazlar arasındadır bende çok önerdim yalnız şu kullanıcı servis şikayeti yüzünden çok az öneriyorum. ve bu cihazı 1450 den ucuza almak çok zor arkadaş 1200 fiyat yazmış bende merak ettim nerde diye 1200 ise fiyatı yine önerilerde ön sıralara alabilirim. Cihaz iyidir başarılı bir kombi plus ve pro modeli var ikiside aynı özellikte ön paneli biraz daha modern dizayn edilmiş o nedenle plus modelini önermek daha doğru olur. Arada herzaman 100 tl gibi bir fark olur.

    İlave etmek isterim arkadaşada yazdım yoğuşmalı ile kıyaslanması doğru olmaz onlarca defa yazdık condens modellerde bile arada %10 tüketim farkı var artık ilk yatırım maliyetimi yoksa aradaki %10 tüketim maliyetimi buna kullanıcı karar verecek. Ben iki farklı kulvarda cihazı karşılaştırmam doğru olmaz.

    Ferroli f24 cihaz olarak bir yoğuşmalı olanı var domicondense diye geçiyor verimliliği dediğiniz gibi %88 diğeride benim önerdiğim domitech oda yoğuşmalı olmayan f24 diye geçiyor onunda verimliliği %79.6 ben daha öncede yazdım sedbuk tek başına belirleyici kriter değil ama herhalde enaz torpili almanlardan ziyade italyanlara yapacaklardır. :)) Burda cihaz önerirken insanlar 10 saniyede yazıyorum zannediyor. Ben bu verileri aylar önce topladım biriktirdim, karşılaştırdım artı eksi yönlerini servis durumunu kullanıcı yorumlarına baktıktan sonra karar verdim ve öneriyorum. Her cihazın için en ince detayı hesap edilmiştir. Benim için marka yoktur markaların modelleri vardır, ben modellerine bakarım marka büyüklüğü küçüklüğü önemli değildir. Cihazlar hakkında gereksiz atıp tutanlarada yapılacak bişey yok konuşan konuşuyor işte ne yapalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniceri -- 27 Şubat 2011; 0:31:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniceri

    @sserin üstat o cihaz değil turbomax wuw 242 diye geçiyor verimlilik %78.5 aslında iyi cihazlar arasındadır bende çok önerdim yalnız şu kullanıcı servis şikayeti yüzünden çok az öneriyorum. ve bu cihazı 1450 den ucuza almak çok zor arkadaş 1200 fiyat yazmış bende merak ettim nerde diye 1200 ise fiyatı yine önerilerde ön sıralara alabilirim. Cihaz iyidir başarılı bir kombi plus ve pro modeli var ikiside aynı özellikte ön paneli biraz daha modern dizayn edilmiş o nedenle plus modelini önermek daha doğru olur. Arada herzaman 100 tl gibi bir fark olur.

    İlave etmek isterim arkadaşada yazdım yoğuşmalı ile kıyaslanması doğru olmaz onlarca defa yazdık condens modellerde bile arada %10 tüketim farkı var artık ilk yatırım maliyetimi yoksa aradaki %10 tüketim maliyetimi buna kullanıcı karar verecek. Ben iki farklı kulvarda cihazı karşılaştırmam doğru olmaz.

    Ferroli f24 cihaz olarak bir yoğuşmalı olanı var domicondense diye geçiyor verimliliği dediğiniz gibi %88 diğeride benim önerdiğim domitech oda yoğuşmalı olmayan f24 diye geçiyor onunda verimliliği %79.6 ben daha öncede yazdım sedbuk tek başına belirleyici kriter değil ama herhalde enaz torpili almanlardan ziyade italyanlara yapacaklardır. :)) Burda cihaz önerirken insanlar 10 saniyede yazıyorum zannediyor. Ben bu verileri aylar önce topladım biriktirdim, karşılaştırdım artı eksi yönlerini servis durumunu kullanıcı yorumlarına baktıktan sonra karar verdim ve öneriyorum. Her cihazın için en ince detayı hesap edilmiştir. Benim için marka yoktur markaların modelleri vardır, ben modellerine bakarım marka büyüklüğü küçüklüğü önemli değildir. Cihazlar hakkında gereksiz atıp tutanlarada yapılacak bişey yok konuşan konuşuyor işte ne yapalım.


    Üstad, sonuçta her kriteri değerlendirip bir potada eritmek lazım. Bu karar vermeye götürecektir. Fiyat teklifinin aynı, birinde konvansiyonel eski model cihazla, diğerinde condense yeni model yoğuşmalı bilinen marka-model olduğu göz önüne alınırsa, geriye verimliliği ve sorun çıkarması kalıyor. Domicondense den henüz yoğun şikayet yok, verimliliği fazla, Vaillant modelinin kullanıcı şikayeti fazla. O zaman hangi tercihin ağırlıkta olması ortaya çıkıyor bence.
    Kombi seçimindeki kriterlerde;
    1- Az sorun çıkaran bilinen marka-model olması. Burda Ferroli daha ağır basıyor.
    2- Satış sonrası desteğinin iyi olması. Eşit kabul edilebilir.
    3- Tasarruflu (verimli) olması. Ferroli ağır basıyor.
    4- Uygun fiyatlı olması. Yine Ferroli iyi durumda.
    Buna göre değerlendirme daha kolay bence. Hatta yeni teknolojiye sahip olması kriterini eklesek yine ağır basacak.




  • sserin kardeş vaillant
    Turbomax VUW 242 EH verimlilik %78.5 d sınıfı
    http://www.homeheatingguide.co.uk/efficiency-tables.php?model=001821

    vaillantın modeli bu sanırsam dediğin gibi 1995 2000 yıllarının modeli...


    sonuca çok yaklaştım sizinde kıymetli paylaşımınızla sonuca ulaşıcam..

    pazartesi buderusun teklifi bana ulaşınca paylaşıcam. teklif muhtemelen çok yüksek olacak ama bakalım...

    tabiiki ferroli ağır basıyo...

    yeniçeri ve sserin kardeş cevaplar için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhanjan -- 27 Şubat 2011; 1:04:55 >
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.