Tabi yurt dışına iş yapmak mümkün, özellikle bu yazılım sektöründe yaygın bir şey. Önemli olan çalışmalarınızı beğenmeleri. Biraz zaman alır, sağlam bir portfolyo gerekiyor ama çalışmalar vesilesiyle kısmet oluyor. Bir süre uzaktan sözleşmeli olarak tecrübe kazandıktan sonra vize sponsorluğu da vermeye başlıyorlar. Kolay gelsin şimdiden. |
Korku Oyunu Çevre Tasarımı [Tamamlandı] - Gameplay & SS (6. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: Metal-GearTabi yurt dışına iş yapmak mümkün, özellikle bu yazılım sektöründe yaygın bir şey. Önemli olan çalışmalarınızı beğenmeleri. Biraz zaman alır, sağlam bir portfolyo gerekiyor ama çalışmalar vesilesiyle kısmet oluyor. Bir süre uzaktan sözleşmeli olarak tecrübe kazandıktan sonra vize sponsorluğu da vermeye başlıyorlar.
Kolay gelsin şimdiden.
ellerinize sağlık, bende yaklaşık 4 aydır karakter modelleme üzerine yoğunlaştım ama karşımda bir sürü yollar çıktı. Marvelous designer ile kiyafet vb üstünemi yoğunlaşmalıyım yoksa maya, zbrush heykel becerilerimimi geliştirmeliyim, animasyon üstünemi yoğunlaşmalıyım bir türlü karar veremiyorum. bir sürü ikilem içerisindeyim siz sektörde çalışan birisi olarak ne tavsiye verebilirsiniz bana. teşekkürler
-
Eğer karakter sanatlarında kesin karar kıldıysan Zbrush ve Maya (alternatif olarak 3DS Max) bunlara odaklanmalısın ilk aşamada.
Karakter sanatçısının animasyon bilmesine gerek yok, temelde animatörlere karakteri nasıl bir formda vermesi gerektiğini bilmesi lazım sadece, o zaten öğrenme sürecinde çözebileceğin bir şey. Animasyona odaklanma yani eğer animatör olmayacaksan.
Marvelous Designer bir gereksinim, ama henüz modellemeyi bilmiyorken bir anlamı olmayacak. Marvelous ilerki aşamalara kalıyor yani.
-
Bu paylaşımı biraz geç görmüş durumdayım. Gerçekten kaplamalar ve shaderlar harika sonuç vermişler, müthiş görünüyor, tebrik ediyorum.
Shader yazma ve öğrenme konusunda (Unity özelinde) tavsiyeniz var mıdır?
-
Sağolun, shader konusunda PBR shading üzerine uzmanlık kazanmak hem bu gün hem de gelecek açısından sizin için iyi olur. PBR'ın tabanı belli bir platform özelinde değil, evrenseldir, Unity veya başka bir platform fark etmeksizin her yerde aynı şekilde çalışır, önemli olsan sizin PBR üzerindeki teknik bilgi ve beceriniz.
Substance Designer, çok gelişmiş açık kaynak bir shader oluşturma ortamı. Node tabanlı programlamaya yönelik çalışıyor, isterseniz shader yazabilir, isterseniz standart veya pbr shader için kendi özel materyalinizi oluşturabilirsiniz. Oluşturulan bu materyaller ister UE4 olsun isterse Unity olsun, çeşitli oyun motorlarında ya da 3DS max gibi platformlarda kullanılabilmek üzere parametreler programlayıp export etmenize olanak tanıyor.
Tam bir özelleştirilebilir shader programlama/hazırlama ortamı yani. Yeterince uzmanlaşırsanız, Unity özelinde de işler yapabilecek hale gelirsiniz. Tabi Unity'nin kendi shader mekanizmasına da aşina olmanız lazım ki bu bahsettiklerimin hepsi için internette çok fazla eğitim seti mevcut. Bulmanız çok kolay, çünkü çok yaygın. Basit aramalar yaparak önce temellerini öğrenin, sonra gelişmiş derslere geçin.
Sadece çok hızlı bir şekilde her şeyin hallolacağı yanılgısına kapılmayın yeter. Bu bir eğitim sürecidir, uzmanlaşması yıllar alır, sabırla devam ederseniz hedeflediğiniz yere gelirsiniz.
-
Çok güzel görünüyor gerçekten tebrik ederim.Oyun sever birisi olarak tarzı bana göre olmasada güzel bir iş olucak belli.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X