Şimdi Ara

kredi kartı aidatı için hakem heyeti kararına karşın bankanın tarafıma açtığı dava (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
223
Cevap
13
Favori
46.414
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    artık hiçbirşey eskisi gibi olmayacak sanırım, önceden tüketici mahkemesi bir karar verirdi ve o karar kesin olurdu.. şimdi yine kesin ama görünürde tabiki, karşı tarafta artık bilinçlendi her önüne gelen kararla yerine getirmesi gereken sorumluluğu yapmıyor.. yavaş yavaş her sektörde bu böyle olmaya başlamış, ayakkabımın ücretini iade kararı vermiş tüketici mahkemesi ama firma hala kredi kartıma ödemeyi geçmemiş durumda.. işin ilginç yanı ödemeyi geçmezse ne yapacağımı nereye gideceğimide bilmiyorum.. çünkü kararı ve ayakkabıyı firmaya teslim ettim..

    bankalar ise yapılabilecek en güzel şey kartları iptal ettirmek olacaktır bence, son günlerde burada olsun çevremde olsun sıkca duymaya başladım bu bankanın karşı dava açma olayını..

    ödemeyi yapmazsa icra dairesine giderek ilamların icrası yoluyla hem de icra masraflarını da karşı tarafa ödeterek paranızı tahsil edebilirsiniz. Elinizde mahkeme ilamı olduğu sürece tahsili devlet garantisindedir. Korkulacak bir durum yok.Tahminim firmayı arayıp 5 gün müddet verirseniz ve müddet sonunda ödenmezse icraya vereceğinizi söylerseniz, hemen yatıracaklardır paranızı. Çünkü ayakkabı parasının 2 katı icra masrafı ödemek istemezler.

    çok güzel söylemişsinde, mahkeme kararını ve ayakkabıyı teslim ettim firmaya.. gerçi kararın renkli fotokopisi var hala elimde, ama ayakkabı yok verdim çünkü.. 3 gün ile 15 gün zaman verdiler kredi kartına geçmesi için paranın, bankaya talimat vereceklermiş falan filan bir sürü laf kalabalıklığı.. kredi kart numaramı aldılar ve listeye yazıp sıraya koydular 14 şubat 2013 tarihinde bekliyorum şuan.. belki haftaiçi işlem görür..

    elimdeki mahkeme kararıyla mahkemeye pazartesi günü gitsem mahkemeden tahsil edebilirmiyim..? tahsil edersem adam beni sıraya koydu ücret iadesi için o ne olacak..? çok karışık bu işler yaa

    fatura ya da ayakkabıyla bu saatten sonra bir işiniz yok. Yapmanız gereken, eğer mahkeme kararı kesinleştiyse, icra dairesine başvurup paranın tahsili için icra takibi başlatmak.Mahkeme kararını, kararı veren mahkemeden tekrar talep edin. İlgili mahkeme kaleminden kararı alabilirsiniz. Mahkeme kararını sizden niçin talep etmişler anlamak mümkün değil. Davanın karşı tarafı olduklarından zaten kararın bir nüshası onlara da tebliğ ediliyor. Bir de sizin elinizdekini almışlar.İcrayla parayı tahsil yoluna başvurursanız, bu süreç zaten biraz zaman alır. Ödemeyeceklerine kesin eminseniz icraya başvurun.Yoksa icra dosyası masrafları üzerinize kalabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi perseepona -- 16 Şubat 2013; 21:05:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    artık hiçbirşey eskisi gibi olmayacak sanırım, önceden tüketici mahkemesi bir karar verirdi ve o karar kesin olurdu.. şimdi yine kesin ama görünürde tabiki, karşı tarafta artık bilinçlendi her önüne gelen kararla yerine getirmesi gereken sorumluluğu yapmıyor.. yavaş yavaş her sektörde bu böyle olmaya başlamış, ayakkabımın ücretini iade kararı vermiş tüketici mahkemesi ama firma hala kredi kartıma ödemeyi geçmemiş durumda.. işin ilginç yanı ödemeyi geçmezse ne yapacağımı nereye gideceğimide bilmiyorum.. çünkü kararı ve ayakkabıyı firmaya teslim ettim..

    bankalar ise yapılabilecek en güzel şey kartları iptal ettirmek olacaktır bence, son günlerde burada olsun çevremde olsun sıkca duymaya başladım bu bankanın karşı dava açma olayını..

    ödemeyi yapmazsa icra dairesine giderek ilamların icrası yoluyla hem de icra masraflarını da karşı tarafa ödeterek paranızı tahsil edebilirsiniz. Elinizde mahkeme ilamı olduğu sürece tahsili devlet garantisindedir. Korkulacak bir durum yok.Tahminim firmayı arayıp 5 gün müddet verirseniz ve müddet sonunda ödenmezse icraya vereceğinizi söylerseniz, hemen yatıracaklardır paranızı. Çünkü ayakkabı parasının 2 katı icra masrafı ödemek istemezler.

    çok güzel söylemişsinde, mahkeme kararını ve ayakkabıyı teslim ettim firmaya.. gerçi kararın renkli fotokopisi var hala elimde, ama ayakkabı yok verdim çünkü.. 3 gün ile 15 gün zaman verdiler kredi kartına geçmesi için paranın, bankaya talimat vereceklermiş falan filan bir sürü laf kalabalıklığı.. kredi kart numaramı aldılar ve listeye yazıp sıraya koydular 14 şubat 2013 tarihinde bekliyorum şuan.. belki haftaiçi işlem görür..

    elimdeki mahkeme kararıyla mahkemeye pazartesi günü gitsem mahkemeden tahsil edebilirmiyim..? tahsil edersem adam beni sıraya koydu ücret iadesi için o ne olacak..? çok karışık bu işler yaa

    fatura ya da ayakkabıyla bu saatten sonra bir işiniz yok. Yapmanız gereken, eğer mahkeme kararı kesinleştiyse, icra dairesine başvurup paranın tahsili için icra takibi başlatmak.Mahkeme kararını, kararı veren mahkemeden tekrar talep edin. İlgili mahkeme kaleminden kararı alabilirsiniz. Mahkeme kararını sizden niçin talep etmişler anlamak mümkün değil. Davanın karşı tarafı olduklarından zaten kararın bir nüshası onlara da tebliğ ediliyor. Bir de sizin elinizdekini almışlar.İcrayla parayı tahsil yoluna başvurursanız, bu süreç zaten biraz zaman alır. Ödemeyeceklerine kesin eminseniz icraya başvurun.Yoksa icra dosyası masrafları üzerinize kalabilir.

    en başından izah etmeye çalışayım;

    tüketici mahkeme kararı posta yoluyla geldi ve kararı alıp tüketici mahkemesine gittim, bana karar geldi beni haklı bulmuşsunuz şimdi ben ne yapacağım diye sordum tüketici mahkemesindeki personele.. oradaki personel kararı okudu, bu size gönderdiğimiz kararla ve ayakkabınızla birlikte firmanıza gidip paranızı alınız dedi.. sakın paranızı almadan ayakkabıyı vermeyin diyede ekledi..

    ayakkabımı ve tüketici mahkemesi kararını alıp firmaya gittim aynı gün, kararı gösterdim merkezle bir kaç telefon görüşmesi yaptılar sonra benden faturanız yanınızdamı diye sordular.. faturamı verdim, burada siz kredi kartı ile almışsınız ayakkabıyı bizde ancak kredi kartına iade edebiliriz dediler.. kredi kartımı uzun zaman önce kapattırdığımı söyledim, nakit ödeme yapamayız dediler.. merkezle telefon görüşmeleri yaptılar, benden kredi kartımı kapattırdığıma dair bankamdan yazı getirmemi istediler.. bankaya gittim böyle bir uygulamamız yok dilerseniz kartınızı aktif edebiliriz dediler ve aktif ettiler..

    tekrar firmaya gittim kredi kartımı aktif duruma getirdiğimi ve iade işlemini yapabileceklerini söyledim, kredi kartı numaramı aldılar bana bir fatura verdiler yeniden düzenleyip.. kredi kart numaranızı aldık ve sıraya ekledik merkezimize mail olarak göndereceğiz onlarda sırasınız gelince bankaya talimat verecek ve iade işleminiz gerçekleşecek dediler.. bunun süresine ise 3 gün ile en geç 15 gün için kesin olacağını söylediler..

    tüketici mahkemesi kararımı, ayakkabımı ve ayakkabıma ait faturamın bir nüsasını teslim ettim çıktım.. bana yeniden düzenlenip verilen faturanın arkasına işlemleri yapan kişiye kendi el yazısıyla not yazdırdım.. iade işlemleri başlatılmak üzere kredi kart numarası alınmış olup merkeze mail yoluyla bildirilecektir diye adını soyadını yazıp günün tarihini atıp imzaladı..

    ben 1 hafta daha bekleyeyim diyorum, işlemi 14 şubatta oldu.. belki haftaiçi iade gerçekleşir diye, eğer gerçekleşmezse firmaya telefon eder sorarım durumu baktım yanaşmıyorlar ozaman mahkemeye giderim.. ama mahkemede nereye gideceğimi bilmiyorum, bu konuda da bilgi verirseniz çok memnun olurum.. çok teşekürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    artık hiçbirşey eskisi gibi olmayacak sanırım, önceden tüketici mahkemesi bir karar verirdi ve o karar kesin olurdu.. şimdi yine kesin ama görünürde tabiki, karşı tarafta artık bilinçlendi her önüne gelen kararla yerine getirmesi gereken sorumluluğu yapmıyor.. yavaş yavaş her sektörde bu böyle olmaya başlamış, ayakkabımın ücretini iade kararı vermiş tüketici mahkemesi ama firma hala kredi kartıma ödemeyi geçmemiş durumda.. işin ilginç yanı ödemeyi geçmezse ne yapacağımı nereye gideceğimide bilmiyorum.. çünkü kararı ve ayakkabıyı firmaya teslim ettim..

    bankalar ise yapılabilecek en güzel şey kartları iptal ettirmek olacaktır bence, son günlerde burada olsun çevremde olsun sıkca duymaya başladım bu bankanın karşı dava açma olayını..

    ödemeyi yapmazsa icra dairesine giderek ilamların icrası yoluyla hem de icra masraflarını da karşı tarafa ödeterek paranızı tahsil edebilirsiniz. Elinizde mahkeme ilamı olduğu sürece tahsili devlet garantisindedir. Korkulacak bir durum yok.Tahminim firmayı arayıp 5 gün müddet verirseniz ve müddet sonunda ödenmezse icraya vereceğinizi söylerseniz, hemen yatıracaklardır paranızı. Çünkü ayakkabı parasının 2 katı icra masrafı ödemek istemezler.

    çok güzel söylemişsinde, mahkeme kararını ve ayakkabıyı teslim ettim firmaya.. gerçi kararın renkli fotokopisi var hala elimde, ama ayakkabı yok verdim çünkü.. 3 gün ile 15 gün zaman verdiler kredi kartına geçmesi için paranın, bankaya talimat vereceklermiş falan filan bir sürü laf kalabalıklığı.. kredi kart numaramı aldılar ve listeye yazıp sıraya koydular 14 şubat 2013 tarihinde bekliyorum şuan.. belki haftaiçi işlem görür..

    elimdeki mahkeme kararıyla mahkemeye pazartesi günü gitsem mahkemeden tahsil edebilirmiyim..? tahsil edersem adam beni sıraya koydu ücret iadesi için o ne olacak..? çok karışık bu işler yaa

    fatura ya da ayakkabıyla bu saatten sonra bir işiniz yok. Yapmanız gereken, eğer mahkeme kararı kesinleştiyse, icra dairesine başvurup paranın tahsili için icra takibi başlatmak.Mahkeme kararını, kararı veren mahkemeden tekrar talep edin. İlgili mahkeme kaleminden kararı alabilirsiniz. Mahkeme kararını sizden niçin talep etmişler anlamak mümkün değil. Davanın karşı tarafı olduklarından zaten kararın bir nüshası onlara da tebliğ ediliyor. Bir de sizin elinizdekini almışlar.İcrayla parayı tahsil yoluna başvurursanız, bu süreç zaten biraz zaman alır. Ödemeyeceklerine kesin eminseniz icraya başvurun.Yoksa icra dosyası masrafları üzerinize kalabilir.

    en başından izah etmeye çalışayım;

    tüketici mahkeme kararı posta yoluyla geldi ve kararı alıp tüketici mahkemesine gittim, bana karar geldi beni haklı bulmuşsunuz şimdi ben ne yapacağım diye sordum tüketici mahkemesindeki personele.. oradaki personel kararı okudu, bu size gönderdiğimiz kararla ve ayakkabınızla birlikte firmanıza gidip paranızı alınız dedi.. sakın paranızı almadan ayakkabıyı vermeyin diyede ekledi..

    ayakkabımı ve tüketici mahkemesi kararını alıp firmaya gittim aynı gün, kararı gösterdim merkezle bir kaç telefon görüşmesi yaptılar sonra benden faturanız yanınızdamı diye sordular.. faturamı verdim, burada siz kredi kartı ile almışsınız ayakkabıyı bizde ancak kredi kartına iade edebiliriz dediler.. kredi kartımı uzun zaman önce kapattırdığımı söyledim, nakit ödeme yapamayız dediler.. merkezle telefon görüşmeleri yaptılar, benden kredi kartımı kapattırdığıma dair bankamdan yazı getirmemi istediler.. bankaya gittim böyle bir uygulamamız yok dilerseniz kartınızı aktif edebiliriz dediler ve aktif ettiler..

    tekrar firmaya gittim kredi kartımı aktif duruma getirdiğimi ve iade işlemini yapabileceklerini söyledim, kredi kartı numaramı aldılar bana bir fatura verdiler yeniden düzenleyip.. kredi kart numaranızı aldık ve sıraya ekledik merkezimize mail olarak göndereceğiz onlarda sırasınız gelince bankaya talimat verecek ve iade işleminiz gerçekleşecek dediler.. bunun süresine ise 3 gün ile en geç 15 gün için kesin olacağını söylediler..

    tüketici mahkemesi kararımı, ayakkabımı ve ayakkabıma ait faturamın bir nüsasını teslim ettim çıktım.. bana yeniden düzenlenip verilen faturanın arkasına işlemleri yapan kişiye kendi el yazısıyla not yazdırdım.. iade işlemleri başlatılmak üzere kredi kart numarası alınmış olup merkeze mail yoluyla bildirilecektir diye adını soyadını yazıp günün tarihini atıp imzaladı..

    ben 1 hafta daha bekleyeyim diyorum, işlemi 14 şubatta oldu.. belki haftaiçi iade gerçekleşir diye, eğer gerçekleşmezse firmaya telefon eder sorarım durumu baktım yanaşmıyorlar ozaman mahkemeye giderim.. ama mahkemede nereye gideceğimi bilmiyorum, bu konuda da bilgi verirseniz çok memnun olurum.. çok teşekürler..

    Bir problem yok gözüküyor yaptıklarınızda. mahkeme kararını vermişsiniz ama el yazısıyla iade işlemini yapacaklarına dair taahhüt verip fatura arkasına işlemişler.Bu bile paranızın tahsili için yeterli ki iade etmeyeceklerini sanmam. belki de iade yapılmış, banka henüz geçirmemiş olabilir. bazen iadeler bankalar tarafından 3 ila 7 iş günü içinde hesaba aktarılıyor. Bir 10 gün bekleyin eğer hala iade edilmezse, iletişim kurun firmayla. firmanın oyalama yolunu seçtiği kanaatine varırsanız icra dairesine başvurun. elinizde hem arkasına yazı yazılmış fatura hem de mahkeme kararının fotokopisi var. en kötü ihtimalle icrayla alırsınız ama sanmıyorum 10 güne kadar hesabınıza geçmiş olur. mahkeme kararını uygulamama gibi bir şansları yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi perseepona -- 16 Şubat 2013; 21:50:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    artık hiçbirşey eskisi gibi olmayacak sanırım, önceden tüketici mahkemesi bir karar verirdi ve o karar kesin olurdu.. şimdi yine kesin ama görünürde tabiki, karşı tarafta artık bilinçlendi her önüne gelen kararla yerine getirmesi gereken sorumluluğu yapmıyor.. yavaş yavaş her sektörde bu böyle olmaya başlamış, ayakkabımın ücretini iade kararı vermiş tüketici mahkemesi ama firma hala kredi kartıma ödemeyi geçmemiş durumda.. işin ilginç yanı ödemeyi geçmezse ne yapacağımı nereye gideceğimide bilmiyorum.. çünkü kararı ve ayakkabıyı firmaya teslim ettim..

    bankalar ise yapılabilecek en güzel şey kartları iptal ettirmek olacaktır bence, son günlerde burada olsun çevremde olsun sıkca duymaya başladım bu bankanın karşı dava açma olayını..

    ödemeyi yapmazsa icra dairesine giderek ilamların icrası yoluyla hem de icra masraflarını da karşı tarafa ödeterek paranızı tahsil edebilirsiniz. Elinizde mahkeme ilamı olduğu sürece tahsili devlet garantisindedir. Korkulacak bir durum yok.Tahminim firmayı arayıp 5 gün müddet verirseniz ve müddet sonunda ödenmezse icraya vereceğinizi söylerseniz, hemen yatıracaklardır paranızı. Çünkü ayakkabı parasının 2 katı icra masrafı ödemek istemezler.

    çok güzel söylemişsinde, mahkeme kararını ve ayakkabıyı teslim ettim firmaya.. gerçi kararın renkli fotokopisi var hala elimde, ama ayakkabı yok verdim çünkü.. 3 gün ile 15 gün zaman verdiler kredi kartına geçmesi için paranın, bankaya talimat vereceklermiş falan filan bir sürü laf kalabalıklığı.. kredi kart numaramı aldılar ve listeye yazıp sıraya koydular 14 şubat 2013 tarihinde bekliyorum şuan.. belki haftaiçi işlem görür..

    elimdeki mahkeme kararıyla mahkemeye pazartesi günü gitsem mahkemeden tahsil edebilirmiyim..? tahsil edersem adam beni sıraya koydu ücret iadesi için o ne olacak..? çok karışık bu işler yaa

    fatura ya da ayakkabıyla bu saatten sonra bir işiniz yok. Yapmanız gereken, eğer mahkeme kararı kesinleştiyse, icra dairesine başvurup paranın tahsili için icra takibi başlatmak.Mahkeme kararını, kararı veren mahkemeden tekrar talep edin. İlgili mahkeme kaleminden kararı alabilirsiniz. Mahkeme kararını sizden niçin talep etmişler anlamak mümkün değil. Davanın karşı tarafı olduklarından zaten kararın bir nüshası onlara da tebliğ ediliyor. Bir de sizin elinizdekini almışlar.İcrayla parayı tahsil yoluna başvurursanız, bu süreç zaten biraz zaman alır. Ödemeyeceklerine kesin eminseniz icraya başvurun.Yoksa icra dosyası masrafları üzerinize kalabilir.

    en başından izah etmeye çalışayım;

    tüketici mahkeme kararı posta yoluyla geldi ve kararı alıp tüketici mahkemesine gittim, bana karar geldi beni haklı bulmuşsunuz şimdi ben ne yapacağım diye sordum tüketici mahkemesindeki personele.. oradaki personel kararı okudu, bu size gönderdiğimiz kararla ve ayakkabınızla birlikte firmanıza gidip paranızı alınız dedi.. sakın paranızı almadan ayakkabıyı vermeyin diyede ekledi..

    ayakkabımı ve tüketici mahkemesi kararını alıp firmaya gittim aynı gün, kararı gösterdim merkezle bir kaç telefon görüşmesi yaptılar sonra benden faturanız yanınızdamı diye sordular.. faturamı verdim, burada siz kredi kartı ile almışsınız ayakkabıyı bizde ancak kredi kartına iade edebiliriz dediler.. kredi kartımı uzun zaman önce kapattırdığımı söyledim, nakit ödeme yapamayız dediler.. merkezle telefon görüşmeleri yaptılar, benden kredi kartımı kapattırdığıma dair bankamdan yazı getirmemi istediler.. bankaya gittim böyle bir uygulamamız yok dilerseniz kartınızı aktif edebiliriz dediler ve aktif ettiler..

    tekrar firmaya gittim kredi kartımı aktif duruma getirdiğimi ve iade işlemini yapabileceklerini söyledim, kredi kartı numaramı aldılar bana bir fatura verdiler yeniden düzenleyip.. kredi kart numaranızı aldık ve sıraya ekledik merkezimize mail olarak göndereceğiz onlarda sırasınız gelince bankaya talimat verecek ve iade işleminiz gerçekleşecek dediler.. bunun süresine ise 3 gün ile en geç 15 gün için kesin olacağını söylediler..

    tüketici mahkemesi kararımı, ayakkabımı ve ayakkabıma ait faturamın bir nüsasını teslim ettim çıktım.. bana yeniden düzenlenip verilen faturanın arkasına işlemleri yapan kişiye kendi el yazısıyla not yazdırdım.. iade işlemleri başlatılmak üzere kredi kart numarası alınmış olup merkeze mail yoluyla bildirilecektir diye adını soyadını yazıp günün tarihini atıp imzaladı..

    ben 1 hafta daha bekleyeyim diyorum, işlemi 14 şubatta oldu.. belki haftaiçi iade gerçekleşir diye, eğer gerçekleşmezse firmaya telefon eder sorarım durumu baktım yanaşmıyorlar ozaman mahkemeye giderim.. ama mahkemede nereye gideceğimi bilmiyorum, bu konuda da bilgi verirseniz çok memnun olurum.. çok teşekürler..

    Bir problem yok gözüküyor yaptıklarınızda. mahkeme kararını vermişsiniz ama el yazısıyla iade işlemini yapacaklarına dair taahhüt verip fatura arkasına işlemişler.Bu bile paranızın tahsili için yeterli ki iade etmeyeceklerini sanmam. belki de iade yapılmış, banka henüz geçirmemiş olabilir. bazen iadeler bankalar tarafından 3 ila 7 iş günü içinde hesaba aktarılıyor. Bir 10 gün bekleyin eğer hala iade edilmezse, iletişim kurun firmayla. firmanın oyalama yolunu seçtiği kanaatine varırsanız icra dairesine başvurun. elinizde hem arkasına yazı yazılmış fatura hem de mahkeme kararının fotokopisi var. en kötü ihtimalle icrayla alırsınız ama sanmıyorum 10 güne kadar hesabınıza geçmiş olur. mahkeme kararını uygulamama gibi bir şansları yok.

    sanırım avukatsınız, verdiğiniz bilgiler için çok teşekür ederim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona

    quote:

    Orijinalden alıntı: freedom058

    Arkadaşım gibi bende mağdurum:garanti bankasından iki adet kredi çektim dosya masrafları 500 kusur liira tuttu bunun iadesi için hakem heyetine basvurdum;
    Tüketici hakem heyetine gittim gerekli belgeleri doldurup teslim ettikten 3 ay sonra hakem heyetinin kararı olumlu çıktı benim açımdan...ama banka boş durmamış hemen dava açarak "satıcının hakem kurulu kararına itirazı" davalı konu gereği davacı oldu.
    cevap dilekçesinin verildiği takdirde,ekleri ile birlikte davacı tebliğine masrafın davalı tarafından karsilanmasina diye bir madde var...

    Şimdi benim ne yapmam gerekiyor arkadaşlar inanın Pişman oldum bu kadar olmaz nasıl bir süreçtir bu yardımcı olursanız sevinirim...
    Iptal ettirme gibi bir şansımız varmı acaba gidip mahkemeye basvursam...

    Dilekçeyi yazan avukat sanırsam rotayı şaşırmış.Tahminim diplomayı kasaptan aldığı yönünde ya da göz korkutmaya çalışıyor. Dava dilekçesinde davalıya bu şekilde bir negatif yükümlülük yükleyen şarta bağlı talep olmaz. Açıkça saçmalamış. Aklı sıra cevap yazmanızı engellemeye çalışıyor.Siz cevap yazmayınca gıyabınızda yapılacak yargılamada istediği kararı çıkarttırmak istiyor. Bu avukatı baroya ve savcılığa şikayet etmeniz lazım. Yaptığı hem görevi kötüye kullanma suçu hem de mesleki etik kurallarını aykırıdır. Disiplin sorumluluğu gerektirir.Ayrıca yazdığı şey hukuken yok hükmündedir. Cevap dilekçenizi yazınız. Dilekçenizde avukatın yazdığı şeyin hukuki ve yasal bir dayanağı olmadığını, mahkeme sonuçlanana kadar hiç bir şekilde dava masraflarını kabul etmediğinizi de belirtin. Avukat hakkında da ilgili şikayetleri yapmanızı tavsiye ederim.

    Çok sağol yarın sabah ilk işim en yakın adliyeye gitmek olcak...

    Şöle bir dilekçe yazsam bende bir arkadasımdan aldım oda aynı benım sekılde yardımcı olurmusunuz acaba

    İSTANBUL 1.TÜKETİCİ MAHKEMESİ HAKİMLİĞİNE
    DOSYA NO:

    CEVAP VEREN DAVALI : Hakan ÇOŞAR
    KARŞI TARAF DAVACI :
    VEKİLİ :
    KONU :
    AÇIKLAMALAR
    1. Tarihinde …………. den çekmiş olduğum birysel ihtiyaç kredisi sonucunda İlgili banka dosya masrafı adı altındaotomatik olarak hesabımdan çekmiş olduğu Bedelin yasaya aykırı olduğu gerekçesi ile TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI’Na yapmış olduğum başvuru neticesinde haklı bulundum ve ……..tarih 1598 k sayılı kararı ile ‘şıkayet konusu hizmetin ayıplı olduğunun tespitine tüketiciden dosya masrafı adı altında alınan 260..0 tl masrafın atıcıdan alınarak yasal faizi ile birlikte ile birlikte tüketiciye iade edilmesine’’ karar verilmiş banka karara itiraz etmiş ve iş bu dava açılmıştır.Yasal süresi içerisinde davaya cevaplarımı ve delillerimi arz etme gereği hasıl olmuştur.
    2. Takdiri sayı mahkemeye ait olmak üzere TÜKETİCİ MAHKEMESİNİN verdiği kararın yasaya uygunluğunu gösterir 3 adet Yargıtay kararını dosyaya delil olarak arz ediyorum
    • N
    • N
    • N

    3. Bankaların zaten mağdur olan ve ihtiyaç içerisinde bulunan vatandaştan tüm haklarını teminat altına almış olmasına rağmen haksız kazanç elde ederek dosya masrafı kesmesi hukuka aykırılık teşkil ettiğinden,tüm haklarım saklı kalmak ve mahkemece tespit edilecek huşular dikkate alınarak davanın reddini,yargılama harç ve masraflarının karşı taraf üzerine bırakılmasını arz ve talep ederim.saygılarımla

    • Ek no:1 yarg
    • Ek no:2
    • Ek no:3





  • quote:

    Orijinalden alıntı: freedom058

    quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona

    quote:

    Orijinalden alıntı: freedom058

    Arkadaşım gibi bende mağdurum:garanti bankasından iki adet kredi çektim dosya masrafları 500 kusur liira tuttu bunun iadesi için hakem heyetine basvurdum;
    Tüketici hakem heyetine gittim gerekli belgeleri doldurup teslim ettikten 3 ay sonra hakem heyetinin kararı olumlu çıktı benim açımdan...ama banka boş durmamış hemen dava açarak "satıcının hakem kurulu kararına itirazı" davalı konu gereği davacı oldu.
    cevap dilekçesinin verildiği takdirde,ekleri ile birlikte davacı tebliğine masrafın davalı tarafından karsilanmasina diye bir madde var...

    Şimdi benim ne yapmam gerekiyor arkadaşlar inanın Pişman oldum bu kadar olmaz nasıl bir süreçtir bu yardımcı olursanız sevinirim...
    Iptal ettirme gibi bir şansımız varmı acaba gidip mahkemeye basvursam...

    Dilekçeyi yazan avukat sanırsam rotayı şaşırmış.Tahminim diplomayı kasaptan aldığı yönünde ya da göz korkutmaya çalışıyor. Dava dilekçesinde davalıya bu şekilde bir negatif yükümlülük yükleyen şarta bağlı talep olmaz. Açıkça saçmalamış. Aklı sıra cevap yazmanızı engellemeye çalışıyor.Siz cevap yazmayınca gıyabınızda yapılacak yargılamada istediği kararı çıkarttırmak istiyor. Bu avukatı baroya ve savcılığa şikayet etmeniz lazım. Yaptığı hem görevi kötüye kullanma suçu hem de mesleki etik kurallarını aykırıdır. Disiplin sorumluluğu gerektirir.Ayrıca yazdığı şey hukuken yok hükmündedir. Cevap dilekçenizi yazınız. Dilekçenizde avukatın yazdığı şeyin hukuki ve yasal bir dayanağı olmadığını, mahkeme sonuçlanana kadar hiç bir şekilde dava masraflarını kabul etmediğinizi de belirtin. Avukat hakkında da ilgili şikayetleri yapmanızı tavsiye ederim.

    Çok sağol yarın sabah ilk işim en yakın adliyeye gitmek olcak...

    Şöle bir dilekçe yazsam bende bir arkadasımdan aldım oda aynı benım sekılde yardımcı olurmusunuz acaba

    İSTANBUL 1.TÜKETİCİ MAHKEMESİ HAKİMLİĞİNE
    DOSYA NO:

    CEVAP VEREN DAVALI : Hakan ÇOŞAR
    KARŞI TARAF DAVACI :
    VEKİLİ :
    KONU :
    AÇIKLAMALAR
    1. Tarihinde …………. den çekmiş olduğum birysel ihtiyaç kredisi sonucunda İlgili banka dosya masrafı adı altındaotomatik olarak hesabımdan çekmiş olduğu Bedelin yasaya aykırı olduğu gerekçesi ile TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI’Na yapmış olduğum başvuru neticesinde haklı bulundum ve ……..tarih 1598 k sayılı kararı ile ‘şıkayet konusu hizmetin ayıplı olduğunun tespitine tüketiciden dosya masrafı adı altında alınan 260..0 tl masrafın atıcıdan alınarak yasal faizi ile birlikte ile birlikte tüketiciye iade edilmesine’’ karar verilmiş banka karara itiraz etmiş ve iş bu dava açılmıştır.Yasal süresi içerisinde davaya cevaplarımı ve delillerimi arz etme gereği hasıl olmuştur.
    2. Takdiri sayı mahkemeye ait olmak üzere TÜKETİCİ MAHKEMESİNİN verdiği kararın yasaya uygunluğunu gösterir 3 adet Yargıtay kararını dosyaya delil olarak arz ediyorum
    • N
    • N
    • N

    3. Bankaların zaten mağdur olan ve ihtiyaç içerisinde bulunan vatandaştan tüm haklarını teminat altına almış olmasına rağmen haksız kazanç elde ederek dosya masrafı kesmesi hukuka aykırılık teşkil ettiğinden,tüm haklarım saklı kalmak ve mahkemece tespit edilecek huşular dikkate alınarak davanın reddini,yargılama harç ve masraflarının karşı taraf üzerine bırakılmasını arz ve talep ederim.saygılarımla

    • Ek no:1 yarg
    • Ek no:2
    • Ek no:3



    A-vekili yazısını yazısını silebilirsiniz. sadece davacı (karşı taraf) ve davalı(cevap veren) şeklinde yazması yeterlidir.Konuya "davacının x.x.xxx tarihli ve x.x.xxxx tarihinde tebliğ edilen dilekçesi ile açmış olduğu davaya ilişkin cevaplarımızdır" yazabilirsiniz.
    B-"3. Bankaların zaten mağdur olan ve ihtiyaç içerisinde bulunan vatandaştan tüm haklarını teminat altına almış olmasına rağmen haksız kazanç elde ederek dosya masrafı kesmesi hukuka aykırılık teşkil ettiğinden,tüm haklarım saklı kalmak ve mahkemece tespit edilecek huşular dikkate alınarak davanın reddini,yargılama harç ve masraflarının karşı taraf üzerine bırakılmasını arz ve talep ederim.saygılarımla"

    Yukarıda tırnak içindeki 3 numaralı kısmın numarasını silin ve şu şekilde yazın :

    Talep Sonucu:" Bankaların zaten mağdur olan ve ihtiyaç içerisinde bulunan vatandaştan tüm haklarını teminat altına almış olmasına rağmen haksız kazanç elde ederek dosya masrafı kesmesi hukuka aykırılık teşkil ettiğinden,tüm haklarım saklı kalmak ve mahkemece tespit edilecek huşuslar dikkate alınarak davanın reddini,yargılama harç ve masraflarının karşı taraf üzerine bırakılmasını arz ve talep ederim.saygılarımla"

    C- 3 numarayı sildiğiniz yere 3 numaralı paragraf olarak aşağıda sıralayacağım şeyleri kendi cümlelerinizle yazın:
    Bu 3 numaralı kısımda genel olarak bankanın sizinle kredi sözleşmesi yaparken dosya masrafının ödenmesine ilişkin sözelşme müzakereleri sırasında sizin rızanızı almadığını, krediyi almak durumunda olduğunuz için dosya masrafını kabul etmemenize rağmen mecburen ödemek zorunda kaldığınızı, bu sebeple dosya masrafını belirten sözleşme hükmünün bankayla aranızda müzakere edilmediğini ve dolayısıyla rızanız dışında müzakere edilmeden, tarafınızdan dosya masrafı adı altında tahsil edilen bedele ilişkin sözleşme hükmünün haksız şart teşkil ettiğini ve hukuka aykırı ve geçersiz olduğunu kendi cümlelerinizle belirtin.
    D- Talep sonucu diye yazdığım kısım en sona gelecek. Ondan önce "hukuki deliller:" şeklinde yazın ve size hakem heyetinin verdiği kararın numarasını burada gösterin ve kararı eklere eklediğinizi burada belirtin.yine yargıtay kararlarının karar ve esas numaralarını da buraya yazın ve ekte eklendiğini burada belirtin.
    E- Son olarak talep sonucu ve deliller kısmından hemen önce bir 4. paragraf olarak şunu yazın.
    Bankaların müşterilerinden sözleşme çerçevesinde rızalarını almadan tahsil ettiği kredi dosya masrafları, kredi kartı aidatı, hesap işletim ücretleri hukuka aykırıdır. Bankanın bu tarz ödeme kalemlerini talep edebilmesi için gereken tek hukuki dayanak sözleşmenin kendisidir. Buna rağmen bankalar, BANKA VE KREDİ KARTLARI KANUNU'nunn 13/2 maddesine dayanarak bu bedelleri tahsil ettiklerini belirtmektedir. Oysa bu kanun hükmünün başlığı KURUMSAL YÖNETİME İLİŞKİN HÜKÜMLER'dir ve bankanın kurumsal yönetimine ilişkin idari işlerini düzenlemektedir. Madde hükmünün içeriği ve başlığından da anlaşılacağı üzere bu hüküm banka müşterilerine ilişkin bir yükümlülük getirmemekle beraber, bu hükmün muhattabı kart çıkaran kuruluşların kendileridir. Dolayısıyla, bu hükmün yorum yoluyla kredi müşterisine dosya masrafı gibi masraf kalemlerine ilişkin ödeme yapması yönünde bir yükümlülük getirmediği açıktır. halıhazırda bu hükmün banka müşterileri açısından böyle bir yükümlülük getirdiği kabul edilse dahi, bu hüküm banka müşterisi açısından emredici mahiyette olmadığından ancak bir tamamlayıcı hüküm niteliğinde olabilir ve dolayısıyla öncelikli olarak banka ile müşteri arasındaki sözleşme hükümleri uygulanmalıdır. Daha önce de belirttiğimiz üzere, banka ile yaptığım sözleşmede kredi dosya masrafına ilişkin sözleşme kurulurken rızam olmadığından tarafımdan masraf tahsiline ilişkin herhangi bir tahsilat yapılmasında dair sözleşme hükümleri haksız şarttır ve geçersizdir. Banka ve Kredi kartları kanunun 13/2 maddesi her ne kadar tamamlayıcı hüküm olarak kabul edilse bile, bankayla aramda imzalanan sözleşmedeki mutlak butlan yaptırımıyla geçersiz olan kredi dosya masrafına ilişkin hükümlerin yerini doldurmak için kullanılamaz. Çünkü tamamlayıcı hukuk kuralları, sözleşmede boşluk olduğu durumlarda uygulama alanı bulur. Yani hukuken o hususa ilişkin bir hüküm yoksa tamamlayıcı hukuk kuralı uygulanacaktır. Oysa benim durumumda, kredi dosya masrafına ilişkin hükümler mevcuttur ancak geçersizdir. Bu sebeple banka ve kredi kartları kanunun 13/2 maddesi emredici hüküm olmayıp bir tamamlayıcı hüküm olduğu kabul edilse bile sözleşmedeki kredi dosya masrafına ilişkin hükümlerin geçersizliği, sözleşmede bir boşluk yaratmayacaktır. SÖzleşmede bir hüküm vardır ancak geçersizdir. Bu yüzden banka ve kredi kartları kanunun 13/2 maddesinin tamamlayıcı hüküm olarak kabul edilse dahi uygulama alanı bulamaz. Özetle, tarafımdan talep edilen masraflara ilişkin sözleşme hükümleri haksız şart mahiyetinde olup geçersizdir ve benden talep edilen kredi dosya masrafı hukuka aykırı bir şekilde tahsil edilmiştir.
    F- Bir de hukuki dellilerden önce, hukuki sebepler: hmk,Mk, bk , tüketicinin korunması hakkındaki kanun ve sair mevzuat "olarak yazınız.
    Sırayla dilekçede bulunması gerekenler şu şekilde yani,
    1-Davalı(cevap veren)
    2- Davacı(karşı taraf )
    3-konu
    4-cevaplar(açıklamalar yerine bu yazılmalı)
    5-hukuki sebepler
    6-deliller
    7-"cevap süresi:10 gün"
    8-sonuç ya da talep sonucu en son
    ayrıca son olarak cevap dilekçenizde ayrı bir paragraf olarak avukatın size bu şekilde dava masrafını yükleyemeyeceğini,bunun hukuka ve kanuna aykırı olduğunu, davanın sonuçlanmasına kadar dava masraflarının ödenmesine ilişkin hiç bir taahhütü kabul etmediğinizi, dava masraflarının mahkemenin dava sonunda takdir ettiği ilgili tarafca ödenmesinin gerektiğini belirttiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi perseepona -- 18 Şubat 2013; 3:05:24 >




  • Ülkemizde yasalar ne yazıkki pek fazla bilinmiyor ve buna bağlı olarakta yasaların tanımış olduğu haklar kullanılmıyor. Tüketici Hakem Heyetine giderken nasıl evraklarınızı dolduruyorsanız , mahkeme esnasındada belgelerinizi eksiksiz vermelisiniz...

    ''Mahkeme sırasında verilen dilekçeler bazı hakimler tarafından dikkate alınmıyor''.

    Bunu ben şahsi bir davamda birebir yaşadım , okuyup kenera koydu sadece. Bu konuda yapılması gereken , size verilen savunma süresinde yada mahkemeden 1 hafta kadar önde dava dosyasına eklemeniz yararınıza olacaktır. Çünkü tüm hakimler davalardan 1 gün önce dosyaları gözden geçirir ve mahkeme sırasında daha hızlı işler evrakları...

    Hakem heyetlerinin tüketici ''LEHİNE'' karar vermesiniz altında yasadaki şu madde vardır.

    Tek taraflı hazırlanmış ve müzakere edilmemiş sözleşmeler geçersizdir.

    Tüketici Hakem Heyetine gidecek kişilerin bu madde üserinde yoğunlaşarak lehte aldıkları kararı mahkemedede uygulamaları lazım. Yukarıda başka arkadaşta bahsetmiş zaten. Mahkeme sırasında davayı açan ''banka'' olduğu için tüketicinin ''savunma yapması'' gerekmektedir.

    Savunma dilekçenizde , yasadaki bu maddeye bağlı olarak mağdur edildiğinizi, bilgi verilmediğini , önünüze bir sürü sayfa konarak okutulmadan imzalattırıldığını (çok yoğunuz , okumanızı bekleyemeyiz dendiğini söylerek bunun gibi bahane yaratın) , çok küçük yazılar olduğundan okunamıyordu , görevli bankacının imzalar sırasında kendinize farklı şeyler anlatarak düşünmenize imkan vermediğini ve bunun gibi bahaneler üreterek mağdurun siz olduğunuzu mahkemeye sunmanız gereklidir.

    Savunma yapmadan gelişine bırakırsanız , kaybedebilirsiniz örnekte olduğu gibi... Örnek emsal kararlarda tüketicilerin kazandığı mahkemeler olduğu gibi , bankalarında kazandığı davalar olduğuna göre demekki savunmalar düzgün yapılmamıştır.

    Hepsiburada ile mahkemeleik olmuştum ve mahkemeyide çatır çatır kazanmıştım ve avukatlarıda hakimden birde fırça yemişti :)))

    NOT : ''Mahkeme sırasında , savunmada olacağınızdan çok önemli bir konudur'' ve bu konuyu vurgulayarak söylüyorum asla basitleştirmeyin... Duruşmalara giderken nasıl takım elbise giyerek saygılı olmaya çalışıyorsanız , savunmanızada saygı gösterin. :))




  • Banka tarafından aidata itiraz yüzünden mahkemeye verilipte müşterinin kazandığı bir dava var mı?

    Burada herkes kaybetmiş gibi görünüyor.

    Yeri gelmişken şunu da sorayım; diyelimki banka dava açsa ve sizde dava ile uğraşmak istemeseniz ne yapmanız gerekecek? Yani bankayı arayıp "tamam aidatı ödeyeceğim, davayı çek" demek mi lazım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PaNoZ -- 18 Şubat 2013; 21:00:43 >
  • Orijinalden alıntı: perseepona



    Arkadaşım gibi bende mağdurum:garanti bankasından iki adet kredi çektim dosya masrafları 500 kusur liira tuttu bunun iadesi için hakem heyetine basvurdum;
    Tüketici hakem heyetine gittim gerekli belgeleri doldurup teslim ettikten 3 ay sonra hakem heyetinin kararı olumlu çıktı benim açımdan...ama banka boş durmamış hemen dava açarak "satıcının hakem kurulu kararına itirazı" davalı konu gereği davacı oldu.
    cevap dilekçesinin verildiği takdirde,ekleri ile birlikte davacı tebliğine masrafın davalı tarafından karsilanmasina diye bir madde var...

    Şimdi benim ne yapmam gerekiyor arkadaşlar inanın Pişman oldum bu kadar olmaz nasıl bir süreçtir bu yardımcı olursanız sevinirim...
    Iptal ettirme gibi bir şansımız varmı acaba gidip mahkemeye basvursam...


    DOSYA NO:


    • Ek no:1 yarg
    • Ek no:2
    • Ek no:3



    A-vekili yazısını yazısını silebilirsiniz. sadece davacı (karşı taraf) ve davalı(cevap veren) şeklinde yazması yeterlidir.Konuya "davacının x.x.xxx tarihli ve x.x.xxxx tarihinde tebliğ edilen dilekçesi ile açmış olduğu davaya ilişkin cevaplarımızdır" yazabilirsiniz.
    B-"3. Bankaların zaten mağdur olan ve ihtiyaç içerisinde bulunan vatandaştan tüm haklarını teminat altına almış olmasına rağmen haksız kazanç elde ederek dosya masrafı kesmesi hukuka aykırılık teşkil ettiğinden,tüm haklarım saklı kalmak ve mahkemece tespit edilecek huşular dikkate alınarak davanın reddini,yargılama harç ve masraflarının karşı taraf üzerine bırakılmasını arz ve talep ederim.saygılarımla"

    Yukarıda tırnak içindeki 3 numaralı kısmın numarasını silin ve şu şekilde yazın :

    Talep Sonucu:" Bankaların zaten mağdur olan ve ihtiyaç içerisinde bulunan vatandaştan tüm haklarını teminat altına almış olmasına rağmen haksız kazanç elde ederek dosya masrafı kesmesi hukuka aykırılık teşkil ettiğinden,tüm haklarım saklı kalmak ve mahkemece tespit edilecek huşuslar dikkate alınarak davanın reddini,yargılama harç ve masraflarının karşı taraf üzerine bırakılmasını arz ve talep ederim.saygılarımla"

    C- 3 numarayı sildiğiniz yere 3 numaralı paragraf olarak aşağıda sıralayacağım şeyleri kendi cümlelerinizle yazın:
    Bu 3 numaralı kısımda genel olarak bankanın sizinle kredi sözleşmesi yaparken dosya masrafının ödenmesine ilişkin sözelşme müzakereleri sırasında sizin rızanızı almadığını, krediyi almak durumunda olduğunuz için dosya masrafını kabul etmemenize rağmen mecburen ödemek zorunda kaldığınızı, bu sebeple dosya masrafını belirten sözleşme hükmünün bankayla aranızda müzakere edilmediğini ve dolayısıyla rızanız dışında müzakere edilmeden, tarafınızdan dosya masrafı adı altında tahsil edilen bedele ilişkin sözleşme hükmünün haksız şart teşkil ettiğini ve hukuka aykırı ve geçersiz olduğunu kendi cümlelerinizle belirtin.
    D- Talep sonucu diye yazdığım kısım en sona gelecek. Ondan önce "hukuki deliller:" şeklinde yazın ve size hakem heyetinin verdiği kararın numarasını burada gösterin ve kararı eklere eklediğinizi burada belirtin.yine yargıtay kararlarının karar ve esas numaralarını da buraya yazın ve ekte eklendiğini burada belirtin.
    E- Son olarak talep sonucu ve deliller kısmından hemen önce bir 4. paragraf olarak şunu yazın.
    Bankaların müşterilerinden sözleşme çerçevesinde rızalarını almadan tahsil ettiği kredi dosya masrafları, kredi kartı aidatı, hesap işletim ücretleri hukuka aykırıdır. Bankanın bu tarz ödeme kalemlerini talep edebilmesi için gereken tek hukuki dayanak sözleşmenin kendisidir. Buna rağmen bankalar, BANKA VE KREDİ KARTLARI KANUNU'nunn 13/2 maddesine dayanarak bu bedelleri tahsil ettiklerini belirtmektedir. Oysa bu kanun hükmünün başlığı KURUMSAL YÖNETİME İLİŞKİN HÜKÜMLER'dir ve bankanın kurumsal yönetimine ilişkin idari işlerini düzenlemektedir. Madde hükmünün içeriği ve başlığından da anlaşılacağı üzere bu hüküm banka müşterilerine ilişkin bir yükümlülük getirmemekle beraber, bu hükmün muhattabı kart çıkaran kuruluşların kendileridir. Dolayısıyla, bu hükmün yorum yoluyla kredi müşterisine dosya masrafı gibi masraf kalemlerine ilişkin ödeme yapması yönünde bir yükümlülük getirmediği açıktır. halıhazırda bu hükmün banka müşterileri açısından böyle bir yükümlülük getirdiği kabul edilse dahi, bu hüküm banka müşterisi açısından emredici mahiyette olmadığından ancak bir tamamlayıcı hüküm niteliğinde olabilir ve dolayısıyla öncelikli olarak banka ile müşteri arasındaki sözleşme hükümleri uygulanmalıdır. Daha önce de belirttiğimiz üzere, banka ile yaptığım sözleşmede kredi dosya masrafına ilişkin sözleşme kurulurken rızam olmadığından tarafımdan masraf tahsiline ilişkin herhangi bir tahsilat yapılmasında dair sözleşme hükümleri haksız şarttır ve geçersizdir. Banka ve Kredi kartları kanunun 13/2 maddesi her ne kadar tamamlayıcı hüküm olarak kabul edilse bile, bankayla aramda imzalanan sözleşmedeki mutlak butlan yaptırımıyla geçersiz olan kredi dosya masrafına ilişkin hükümlerin yerini doldurmak için kullanılamaz. Çünkü tamamlayıcı hukuk kuralları, sözleşmede boşluk olduğu durumlarda uygulama alanı bulur. Yani hukuken o hususa ilişkin bir hüküm yoksa tamamlayıcı hukuk kuralı uygulanacaktır. Oysa benim durumumda, kredi dosya masrafına ilişkin hükümler mevcuttur ancak geçersizdir. Bu sebeple banka ve kredi kartları kanunun 13/2 maddesi emredici hüküm olmayıp bir tamamlayıcı hüküm olduğu kabul edilse bile sözleşmedeki kredi dosya masrafına ilişkin hükümlerin geçersizliği, sözleşmede bir boşluk yaratmayacaktır. SÖzleşmede bir hüküm vardır ancak geçersizdir. Bu yüzden banka ve kredi kartları kanunun 13/2 maddesinin tamamlayıcı hüküm olarak kabul edilse dahi uygulama alanı bulamaz. Özetle, tarafımdan talep edilen masraflara ilişkin sözleşme hükümleri haksız şart mahiyetinde olup geçersizdir ve benden talep edilen kredi dosya masrafı hukuka aykırı bir şekilde tahsil edilmiştir.
    F- Bir de hukuki dellilerden önce, hukuki sebepler: hmk,Mk, bk , tüketicinin korunması hakkındaki kanun ve sair mevzuat "olarak yazınız.
    Sırayla dilekçede bulunması gerekenler şu şekilde yani,
    1-Davalı(cevap veren)
    2- Davacı(karşı taraf )
    3-konu
    4-cevaplar(açıklamalar yerine bu yazılmalı)
    5-hukuki sebepler
    6-deliller
    7-"cevap süresi:10 gün"
    8-sonuç ya da talep sonucu en son
    ayrıca son olarak cevap dilekçenizde ayrı bir paragraf olarak avukatın size bu şekilde dava masrafını yükleyemeyeceğini,bunun hukuka ve kanuna aykırı olduğunu, davanın sonuçlanmasına kadar dava masraflarının ödenmesine ilişkin hiç bir taahhütü kabul etmediğinizi, dava masraflarının mahkemenin dava sonunda takdir ettiği ilgili tarafca ödenmesinin gerektiğini belirttiniz.

    YAZdım sayılır cok tesekkurler...
    aagıda belırttıgınız yazıyı nasıl yazmam gerekıyor acaba ...!!!i

    4 paragrafıda aynı yazıyorum ..sizin dediğiniz gibi....

    yarın tüketici hakem heyetıne ugayıp ordan adlıyeye gecıp evrakları teslım etcem....
    benım anlamadıgım durum bu banka baska arkadaslarımın actıgı hakem heyeti davalarını kazanıp hesaba yatırmıslar...
    bızde nıye bu kadar dıretıyorlar anllamıyorum...

    aşağıda arkadasım bahsetmıs vazgecsek ne olcak pekı?
    zararlı bız cıkıyoruz sanırsam

    Bu 3 numaralı kısımda genel olarak bankanın sizinle kredi sözleşmesi yaparken dosya masrafının ödenmesine ilişkin sözelşme müzakereleri sırasında sizin rızanızı almadığını, krediyi almak durumunda olduğunuz için dosya masrafını kabul etmemenize rağmen mecburen ödemek zorunda kaldığınızı, bu sebeple dosya masrafını belirten sözleşme hükmünün bankayla aranızda müzakere edilmediğini ve dolayısıyla rızanız dışında üzakere edilmeden, tarafınızdan dosya masrafı adı altında tahsil edilen bedele ilişkin sözleşme hükmünün haksız şart teşkil ettiğini ve hukuka aykırı ve geçersiz olduğunu kendi cümlelerinizle belirtin.




  • "banka benimle kredi sözleşmesi yaparken dosya masrafının ödenmesine ilişkin sözelşme müzakereleri sırasında masraf bedellerine ilişkin rızamı almamıştır, krediyi almak durumunda olduğumiçin dosya masrafını kabul etmeme rağmen mecburen ödemek zorunda kaldım .bu sebeple dosya masrafını belirten sözleşme hükmünün bankayla aramda müzakere edilmeden sözleşmeye konmuştur ve dolayısıyla rızam dışında üzakere edilmeden, tarafımdan dosya masrafı adı altında tahsil edilen bedele ilişkin sözleşme hükmün haksız şart teşkil etmekte ve hukuka aykırı ve geçersiz olmaktadır" şeklinde yazılabilir.
    davayı çoğunluğun kaybetme sebebi banka avukatlarının türlü kurnazlıklarla duruşmada olayı kendi lehlerine çevirmeleridir diye düşünüyorum. örneğin yukarıda arkadaşta olduğu gibi cevap yazarsanız dava masraflarını kabul etmiş olursunuz gibi bir ifadeyi dava dilekçesine ekleyerek banka müşterisinin davaya cevap vermesini engellemeye çalışıyolar. davaya cevap verilmediğinde ise gıyabınızda yapılacak yargılamada her türlü istediği kararı çıkarması çok daha olası hale geliyor. bu tür durumlardan dolayı genelde tüketici davayı kaybedebiliyor. dava konusu bedeller temyiz sınırını aşmadığından temyiz edilemediği için avukatların yaptıklarına karşı sizin temyiz mahkemesi önünde bir cevap hakkınız da olmuyor. bu yüzden tüketici mahkemesi kararı kesin karar olarak uygulanıyor ve siz zararda oluyorsunuz. burada önemli olan cevap dilekçesinin iyi yazılması ve duruşmalara katılmak.özellikle sözleşmenin müzakereleri sırasında tarafınıza masraflara ilişkin bedellerin tahsiline dair hükümler üzerine söz hakkı verilmediğini ve bu masraflara ilişkin rızanızın alınmadığını üstüne basa basa anlatmak.bundan sonrası biraz da hakime kalmış ama şunu söylemeliyim ki tüketici hukukuna ilişkin davalarda 2/3 oranında tüketici 1/3 oranında banka kazanır. yani yüzde ortalama 70 şansınız vardır.

    PANOZ eğer alacağınızdan feragat etmek istiyorsanız, size dava açan banka vekili avukatla, o görüşmeyi veya talebinizi kabul etmezse bankanın müşteri hizmetleri ile davayı çekmesi için görüşmeniz ve alacağınızdan vazgeçtiğinizi belirtmeniz gerekir. Davayı çekmesi durumunda dava masraflarının kimin üstüne kalacağı da ayrı bir sorundur. karşı taraf kendi üstüne kalmasına yanaşmayabilir bu husus da da karşı tarafla anlaşmak gerekir.Tabi bunu yaparken davaya devam ederlerse müşteri kaybedeceklerini de hatırlatmanız yararınıza olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi perseepona -- 18 Şubat 2013; 23:32:06 >




  • 24.SULH CEZA MAHKEMESİ KALEMİ, ne bugün verdim gerekli yazımı?teşekkürler...umarım iyi sonuçlanır duruşma tarihi 10 mumcu ay yazıyordu okadar bekliycekmiyiz...birde arkadaşlar anadolu yakasındaki yeni adliye binası tam bir kaos 1 saat nereye vermem gerektiğini aradım durdum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freedom058

    24.SULH CEZA MAHKEMESİ KALEMİ, ne bugün verdim gerekli yazımı?teşekkürler...umarım iyi sonuçlanır duruşma tarihi 10 mumcu ay yazıyordu okadar bekliycekmiyiz...birde arkadaşlar anadolu yakasındaki yeni adliye binası tam bir kaos 1 saat nereye vermem gerektiğini aradım durdum...

    maalesef Tüketici Mahkemelerinde dosya yükü çok fazla günlük 150 dosya bakıyor bir hakim. tarih erken bile denilebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona

    evet doğrudur :) rica ederim.

    Ben dun firmayi aradim ayakkabi ucret iadesi icin, onunuzdeki haftaicinde kesin yatacagini soylediler.. Kisaca ay sonuna kadar bekleyecegim, umarim soyledikleri gibi yatirirlar.. Yatirmazlarsa sizden ne yapmam gerektigine dair yardim isterim, tesekurler..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PaNoZ

    Banka tarafından aidata itiraz yüzünden mahkemeye verilipte müşterinin kazandığı bir dava var mı?

    Burada herkes kaybetmiş gibi görünüyor.

    Yeri gelmişken şunu da sorayım; diyelimki banka dava açsa ve sizde dava ile uğraşmak istemeseniz ne yapmanız gerekecek? Yani bankayı arayıp "tamam aidatı ödeyeceğim, davayı çek" demek mi lazım?

    Fikri olan?
    Ona göre ben de hakem heyetine başvuracağım ve her ihtimalin göz önüne alınmasının önemli olduğunu düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona
    PANOZ eğer alacağınızdan feragat etmek istiyorsanız, size dava açan banka vekili avukatla, o görüşmeyi veya talebinizi kabul etmezse bankanın müşteri hizmetleri ile davayı çekmesi için görüşmeniz ve alacağınızdan vazgeçtiğinizi belirtmeniz gerekir. Davayı çekmesi durumunda dava masraflarının kimin üstüne kalacağı da ayrı bir sorundur. karşı taraf kendi üstüne kalmasına yanaşmayabilir bu husus da da karşı tarafla anlaşmak gerekir.Tabi bunu yaparken davaya devam ederlerse müşteri kaybedeceklerini de hatırlatmanız yararınıza olur.
  • Ben yapıkredi'den 10 yıllık geriye dönül aidatı hakem heyeti kararıyla almıştım.Gazete de bigün bir haber okumuştum.Adamın biri geçmişe dönül 7 yıllık kart ücretini aldı diye haber yapılmış.Ben 10 yıllık aldım haber olmadım diyodum. Şimdi bunları okudum da şanslıymışım ki dava açmamış banka diyorum.Allah mahkeme yüzü göstermesin.Kaybeden hep biz olurduk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vaypcnet

    quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona
    PANOZ eğer alacağınızdan feragat etmek istiyorsanız, size dava açan banka vekili avukatla, o görüşmeyi veya talebinizi kabul etmezse bankanın müşteri hizmetleri ile davayı çekmesi için görüşmeniz ve alacağınızdan vazgeçtiğinizi belirtmeniz gerekir. Davayı çekmesi durumunda dava masraflarının kimin üstüne kalacağı da ayrı bir sorundur. karşı taraf kendi üstüne kalmasına yanaşmayabilir bu husus da da karşı tarafla anlaşmak gerekir.Tabi bunu yaparken davaya devam ederlerse müşteri kaybedeceklerini de hatırlatmanız yararınıza olur.



    Teşekkürler.
    Ama bu demek oluyor ki eğer durum bir şekilde mahkemeye ulaşırsa müşterinin cebinden para çıkma olasılığı kaçınılmaz görünüyor. Tek çare mahkemeyi kazanmak sanırım.
    Mahkemeye intikal edipte müşterinin haklı çıktığı aidat davası var mı? Kazanma olasılığı yüksek mi? Riske girmeye değer mi öğrenmek istiyorum.




  • bunlar sindirmeye yönelik hareketler,bankalardan korkmayın.

    gerekirse sizde bi avukat tutup derslerini verin bu edepsizlerin.

    kanuna göre eninde sonunda siz kazanacaksınız kaçarı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PaNoZ

    quote:

    Orijinalden alıntı: vaypcnet

    quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona
    PANOZ eğer alacağınızdan feragat etmek istiyorsanız, size dava açan banka vekili avukatla, o görüşmeyi veya talebinizi kabul etmezse bankanın müşteri hizmetleri ile davayı çekmesi için görüşmeniz ve alacağınızdan vazgeçtiğinizi belirtmeniz gerekir. Davayı çekmesi durumunda dava masraflarının kimin üstüne kalacağı da ayrı bir sorundur. karşı taraf kendi üstüne kalmasına yanaşmayabilir bu husus da da karşı tarafla anlaşmak gerekir.Tabi bunu yaparken davaya devam ederlerse müşteri kaybedeceklerini de hatırlatmanız yararınıza olur.



    Teşekkürler.
    Ama bu demek oluyor ki eğer durum bir şekilde mahkemeye ulaşırsa müşterinin cebinden para çıkma olasılığı kaçınılmaz görünüyor. Tek çare mahkemeyi kazanmak sanırım.
    Mahkemeye intikal edipte müşterinin haklı çıktığı aidat davası var mı? Kazanma olasılığı yüksek mi? Riske girmeye değer mi öğrenmek istiyorum.

    Bankanın açtığı karşı davalar genellikle tüketici lehine sonuçlanır.(kabaca yüzde 70-80 tüketici kazanır diyebilirim) burada gerçekten bir çok kişi kaybetmiş ama asıl soru neden kaybettikleri olmalı bence. varsayımsal olarak konuşmak gerekirse bana kalırsa dava sürecinde veya öncesinde kendinden tahsil ettikleri bedellere ilişkin bir rıza göstermiş olmalılar farkında olmadan. aksi halde hakim banka lehine karar verirse çok açık bir biçimde hukuka aykırı karar vermiş olur. bu olmaz diyemem ama çok düşük ihtimal. mesela sözleşmeyi imzalarken bazı bankalar müşteriye "okudum, anladım, müzakere ettim" yazıp imzalamasını istiyor. İşte bu şekilde bir kayıt varsa sözleşmede mesela o davayı kaybetmeniz yüksek ihtimal. yine bir şekilde banka sizinle müzakere yaptığını bir şekilde ispat ederse, yine mesela duruşmada masraflara ilişkin hükümleri müzakere ettiğinize dair bir şey söylerseniz ya da bu manaya gelecek bir söz ederseniz yine kaybetmeniz büyük olasılık. bu yüzden o arkadaşların neden kaybettiklerini anlayabilmek için bankayla yaptıkları sözleşmeleri, duruşma tutanaklarını dava sonuçlanmışsa ise gerekçeli kararlarını görmek gerek. bana kalırsa davaları kaybeden o arkadaşların hemen hemen hepsi açısından banka müzakerenin gerçekleştiğini bir şekilde ispatlamıştır ve o yüzden kaybetmişlerdir. başka yolu yok. banka bunu ispatlayamazsa direk kaybeder.
    Dediğiniz gibi karşı dava açılırsa cepten para çıkması ancak davayı kazanmakla önlenebilir. TÜketici mahkemeleri çok yüksek oranlarda tüketicinin lehine karar veren mahkemelerdir bunu unutmamak lazım ama maalesef buraya davayı kaybettiğini yazan arkadaşlar ise bu dediğimin az sayıdaki istisnaları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi perseepona -- 25 Şubat 2013; 1:26:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona

    quote:

    Orijinalden alıntı: PaNoZ

    quote:

    Orijinalden alıntı: vaypcnet

    quote:

    Orijinalden alıntı: perseepona
    PANOZ eğer alacağınızdan feragat etmek istiyorsanız, size dava açan banka vekili avukatla, o görüşmeyi veya talebinizi kabul etmezse bankanın müşteri hizmetleri ile davayı çekmesi için görüşmeniz ve alacağınızdan vazgeçtiğinizi belirtmeniz gerekir. Davayı çekmesi durumunda dava masraflarının kimin üstüne kalacağı da ayrı bir sorundur. karşı taraf kendi üstüne kalmasına yanaşmayabilir bu husus da da karşı tarafla anlaşmak gerekir.Tabi bunu yaparken davaya devam ederlerse müşteri kaybedeceklerini de hatırlatmanız yararınıza olur.



    Teşekkürler.
    Ama bu demek oluyor ki eğer durum bir şekilde mahkemeye ulaşırsa müşterinin cebinden para çıkma olasılığı kaçınılmaz görünüyor. Tek çare mahkemeyi kazanmak sanırım.
    Mahkemeye intikal edipte müşterinin haklı çıktığı aidat davası var mı? Kazanma olasılığı yüksek mi? Riske girmeye değer mi öğrenmek istiyorum.

    Bankanın açtığı karşı davalar genellikle tüketici lehine sonuçlanır.(kabaca yüzde 70-80 tüketici kazanır diyebilirim) burada gerçekten bir çok kişi kaybetmiş ama asıl soru neden kaybettikleri olmalı bence. varsayımsal olarak konuşmak gerekirse bana kalırsa dava sürecinde veya öncesinde kendinden tahsil ettikleri bedellere ilişkin bir rıza göstermiş olmalılar farkında olmadan. aksi halde hakim banka lehine karar verirse çok açık bir biçimde hukuka aykırı karar vermiş olur. bu olmaz diyemem ama çok düşük ihtimal. mesela sözleşmeyi imzalarken bazı bankalar müşteriye "okudum, anladım, müzakere ettim" yazıp imzalamasını istiyor. İşte bu şekilde bir kayıt varsa sözleşmede mesela o davayı kaybetmeniz yüksek ihtimal. yine bir şekilde banka sizinle müzakere yaptığını bir şekilde ispat ederse, yine mesela duruşmada masraflara ilişkin hükümleri müzakere ettiğinize dair bir şey söylerseniz ya da bu manaya gelecek bir söz ederseniz yine kaybetmeniz büyük olasılık. bu yüzden o arkadaşların neden kaybettiklerini anlayabilmek için bankayla yaptıkları sözleşmeleri, duruşma tutanaklarını dava sonuçlanmışsa ise gerekçeli kararlarını görmek gerek. bana kalırsa davaları kaybeden o arkadaşların hemen hemen hepsi açısından banka müzakerenin gerçekleştiğini bir şekilde ispatlamıştır ve o yüzden kaybetmişlerdir. başka yolu yok. banka bunu ispatlayamazsa direk kaybeder.
    Dediğiniz gibi karşı dava açılırsa cepten para çıkması ancak davayı kazanmakla önlenebilir. TÜketici mahkemeleri çok yüksek oranlarda tüketicinin lehine karar veren mahkemelerdir bunu unutmamak lazım ama maalesef buraya davayı kaybettiğini yazan arkadaşlar ise bu dediğimin az sayıdaki istisnaları.

    Emeğiniz ve paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim. Oldukça faydalı oldu.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.