Şimdi Ara

Küçük motorlu arabaya LPG taktırmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
5.835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracım 1.33 benzinli corolla. Tüp taktırma fikrimi arkadaşlarıma açtığımda kimi; iyi olur, tasarruf etmiş olursun dedi. Bazı arkadaşlarım ise senin motor zaten küçük, az yakar. Lpg daha büyük motorlu arabalarda tasarruf sağlar, 3 kuruş az yakayım derken masrafsız arabanı elletme dediler.
    Yıllık yaptığım km:15.000 km
    Benzinde, şehir içi-şehir dışı karışık: 30 kuruş civarı ( 100 km'de: 6,7 lt)
    Lpg ile daha ucuza seyahat etmek istiyorum ama bir yandan da lpg düzen almaz da sürekli sanayiye yolum düşer diye çekiniyorum.
    Bu konuda tecrübeli arkadaşların yorumlarını rica ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Raf raf kullanıcısına yanıt
    1,4 fiesta aracıma takarken bende düşünmüştüm performans olayını %5 anca değişmiştir performans kaybı. Gelelim işin tasarruf kısmına düzgün bir montaj ile %40-45 tasarrufları sağlayabilirsin. Aracı elinizden kısa sürede çıkarma düşüncesi yoksa taktırmanızı öneririm.
  • LPG montajı yapacak kişi öncelikle şu soruları kendine sormalıdır. 1. Ben bu arayla yılda kaç bin km yaparım (tahmini) 2. Ben bu arabayı kaç yıl elimde tutarım. 3. Taktıracağım LPG sisteminin maliyeti ve ruhsata işletme masraflarını da göz önünde bulundurarak yaptığım masraf kendini ne kadar sürede amorti eder ve kara geçerim.
  • Düşünme taktir.

    Depoyu 60-70 tl ye doldurmanın ve ekonomik gezmenin keyfi yeter

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplar için teşekkür ederim. Bayram tatili sonuna kadar iyi usta ve kaliteli kit konusunda araştırma yapacağım. Bayramdan sonra da montaj yaptırırım inşallah.
    Düşündüğüm markalar:atiker (fiyatı uygun), brc (kaliteli olduğu söyleniyor), lovato( italyan malı ve fiyatı orta)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı soruyu bende kendime soruyorum hatta yetmiyor, arkadaşlarla konuşuyorum. Yaptığımız km ler aynı ve aynı araç bende de var. Hesaplarına ve tecrübe paylaşımlarına Gore bizim yaptığımız km de aylık ortalama 100-120 lira tasarruf sağlayacak. Bu durumda kitin maliyeti öne çıkıyor. Piyasa çok çelişkili. Bir yer Brc seq32 yi 1800 e takarken diğer yer 2200 hatta 2300 liraya takıyor. Bazı arkadaşlar, atiker var bende çok memnunum diyor. Atikerde de piyasa aynı. 1300 liraya gold taktıran var ama gitsen sorsan 1600 liradan aşağı düşmezler. Böyle olunca insanın icine kurt düşüyor. Prins te bu konuda farklı değil. 1900 e Silverline taktıran var. Acaba satis fiyatının altında yapan ustanın işçiliği farklı mı?
    Kısacası bizim km.'lerde kullanım için kit kendini en fazla 15-18 ayda amorti etmeli. Aracı 3 sene kullansak sadece 1800-2000 Tl kar etmiş olacağız. Bu durumda aracı en az 4-5 sene kullanmalı. Tabii satarkende lpg farkı olur. Kitine göre tahminen 750-1000 lira fark edebilir. Böyle olunca hesap yarı yarıya düşer ama satarken bu fiyat farkı olur mu bilemem.
    Not: Hesaplamalar nacizane kişisel görüşümdür. Bölgesel oynak Lpg litre fiyatları ayrı sinir bozucu bir olay.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1298cc motorlu suzuki var bende çekiş cok fark etmiyor kmde uzun yolda 13 kur7ş şehir içi en kötü 19kuruş yakıyor
    Şiçi 8lt yaklaşık
    Şarası 6lt lpg yakıyor benzin olsa 2 katı. Arabanı daha çok seveceksin az yaktıkça

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Küçük motorlar korkmasın.

    Esas sıkıntı büyük motorlarda

    4 silindir, 2.4 accord mesela , hem hacim, hem yüksek devir, yüksek guc :)

    Çok belalı motor.

    4 silindir 1.3-1.4 araçlarda sıkıntı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Esas küçük motorlara lpg takılır

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap yazan üyelere teşekkür ederim.
    Kafam daha netleşti. bayramdan önce taktırsam ruhsata işletme işini bayramdan sonraya bıraksam, olası bir çevirmede sorun olmaz inşallah

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Raf raf

    Cevap yazan üyelere teşekkür ederim.
    Kafam daha netleşti. bayramdan önce taktırsam ruhsata işletme işini bayramdan sonraya bıraksam, olası bir çevirmede sorun olmaz inşallah

    Sıkıntı olucagini zannetmiyorum. Ben gecen sene agustosta montaj yaptırdım hala da isletmedim ruhsata. Muayeneye girmeden yaptiricam o sekilde anlastim. Hicbir çevirmede görmedim lpg var mi aracta dur bi bakalim dediklerini. Ama tabi ki sizi etkilemek istemem. Şimdiden hayirli olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atiker obd'li gold kit takılması için bu öğleden sonra arabamızı bayiye bıraktık. World karta 1500 tl/ 9 taksite anlaştık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun, güzel tercih.

    Keyifle kullanirsiniz inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    Sağ olun. Amin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Raf raf kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun. Banada geri bildirim yaparsanız memnun olurum. Bende gold düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocknet

    Aynı soruyu bende kendime soruyorum hatta yetmiyor, arkadaşlarla konuşuyorum. Yaptığımız km ler aynı ve aynı araç bende de var. Hesaplarına ve tecrübe paylaşımlarına Gore bizim yaptığımız km de aylık ortalama 100-120 lira tasarruf sağlayacak. Bu durumda kitin maliyeti öne çıkıyor. Piyasa çok çelişkili. Bir yer Brc seq32 yi 1800 e takarken diğer yer 2200 hatta 2300 liraya takıyor. Bazı arkadaşlar, atiker var bende çok memnunum diyor. Atikerde de piyasa aynı. 1300 liraya gold taktıran var ama gitsen sorsan 1600 liradan aşağı düşmezler. Böyle olunca insanın icine kurt düşüyor. Prins te bu konuda farklı değil. 1900 e Silverline taktıran var. Acaba satis fiyatının altında yapan ustanın işçiliği farklı mı?
    Kısacası bizim km.'lerde kullanım için kit kendini en fazla 15-18 ayda amorti etmeli. Aracı 3 sene kullansak sadece 1800-2000 Tl kar etmiş olacağız. Bu durumda aracı en az 4-5 sene kullanmalı. Tabii satarkende lpg farkı olur. Kitine göre tahminen 750-1000 lira fark edebilir. Böyle olunca hesap yarı yarıya düşer ama satarken bu fiyat farkı olur mu bilemem.
    Not: Hesaplamalar nacizane kişisel görüşümdür. Bölgesel oynak Lpg litre fiyatları ayrı sinir bozucu bir olay.





    Bu yazdıklarına kesinlikle katılıyorum. Tasarruf yapıp kâra geçmek için ya çok km yapmak ya çok uzun süre lpgli kullanmak ya da kiti çok ucuza getirmek gerekiyor. Ama şu var lpg kitini 9 taksitle ödeyip bitirince ondan sonrası sana kar kalmış gibi hissediyorsun çünkü pompaya gittiğinde az yaktım diye seviniyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Rocknet kullanıcısına yanıt
    Sağolun, sizin de hakkınızda hayırlı olsun. Akşam saat 8.30'da aracı sanayiden alıp eve döndüm. İftara yetişebilmek için seri bir şekilde kullandım ve benzinli halinden eksik bir taraf göremedim. İlk izlenimim bu şekilde.
  • turbosuz ufak motorlar gerekli gücü vermek için yüksek devir çevirmek zorundadır, bu ise benzin tüketimini coşturur. LPG olmadan bu araçlara binilmez, lpg varsa sorunsuz binilir. 1.3 Getz aracım ile artık korkmadan basıyorum, ne kadar yakacak derdi bitti. mesela yokuşta zorlanıyorsun hemen iki vites aşağı düşür bak nasıl uçuyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.