Selam arkadaslar, Asagidaki araclar arasindan bir secim ypsaniz hangisini tercih ederdiniz? (Fiyat unsurunu da goz onune alarak tabii ki :) özellikle tork ve silindir hacmi konusunda bilgilendirebilirseniz sevinirim. simdiden tesekkurler...
getz yok burda ama olmadı bak şimdi. eğer illa bunların içinden seçilecekse jazz derim.fiyatı diğerlerinden çok değildir zaten
ilgine tesekkurler. ama getz ile ilgili cok ii seyler duymadim (kalite konusunda) bi de kore mali ya . pek guvenemiyorum acikcasi :) Bu arada benim ozellikle kafama takilan corsanin maksimum torkunun 4000 devir dakika olması (aslinda bunun ii mi kotu mu oldugunu da bilmiyorum sadece digerleri arasinda sırıtıyo :))
quote:
Orijinalden alıntı: urotsukidoji
ilgine tesekkurler. ama getz ile ilgili cok ii seyler duymadim (kalite konusunda) bi de kore mali ya . pek guvenemiyorum acikcasi :) Bu arada benim ozellikle kafama takilan corsanin maksimum torkunun 4000 devir dakika olması (aslinda bunun ii mi kotu mu oldugunu da bilmiyorum sadece digerleri arasinda sırıtıyo :))
tabiki opel corsa... getz in ise yanına bile yaklaşma aman..
quote:
Orijinalden alıntı: _morbid__
tabiki opel corsa... getz in ise yanına bile yaklaşma aman..
Arkadaslar bişey daha sormak istiyorum. bu valf olayi nedir? 16 valf 12 valf fln diyo? yenir mi icilir mi?
quote:
Orijinalden alıntı: urotsukidoji
Arkadaslar bişey daha sormak istiyorum. bu valf olayi nedir? 16 valf 12 valf fln diyo? yenir mi icilir mi?
Tork kuvvet demek. Yani corsa maximum tork u 4000 d/d de veriyor demek, motoru 4000 devirde kullanirken en yuksek kuvvetini uyguluyor demek. Motorun gucu ise kabaca devir le (d/d biriminde) torkun (NM biriminde) carpiminin 6970 e bolumuyle bulunur. Yani senin corsa1.2 4000 devirde 110*4000/6970=63 hp guc uretiyor. Oysa 5600 devirde daha dusuk kuvvet uygulamasina ragmen daha devirli oldugundan 80hp guc aliyorsun.
Max torkun daha dusuk devirlerde gelmesi iyidir. Cunku genelde cok devirli kullanmazsin araci. Ayrica dusuk devirde yuksek tork, dusuk devirde yuksek guc demektir. Boylesi hem performans hem yakit tuketimi icin iyidir.
Valf motorun benzin,hava alisi ve egsos atisi ile alakali bir parca. Valf sayisi fazlaysa daha verimli yakiyor benzini, daha guclu ve daha tasarruflu oluyor genelde.
Tork kuvvet demek. Yani corsa maximum tork u 4000 d/d de veriyor demek, motoru 4000 devirde kullanirken en yuksek kuvvetini uyguluyor demek. Motorun gucu ise kabaca devir le (d/d biriminde) torkun (NM biriminde) carpiminin 6970 e bolumuyle bulunur. Yani senin corsa1.2 4000 devirde 110*4000/6970=63 hp guc uretiyor. Oysa 5600 devirde daha dusuk kuvvet uygulamasina ragmen daha devirli oldugundan 80hp guc aliyorsun.
Max torkun daha dusuk devirlerde gelmesi iyidir. Cunku genelde cok devirli kullanmazsin araci. Ayrica dusuk devirde yuksek tork, dusuk devirde yuksek guc demektir. Boylesi hem performans hem yakit tuketimi icin iyidir.
Valf motorun benzin,hava alisi ve egsos atisi ile alakali bir parca. Valf sayisi fazlaysa daha verimli yakiyor benzini, daha guclu ve daha tasarruflu oluyor genelde.
Alıntıları Göster
206'yı geç 1998'de piyasaya sunulan ve bir kereliğine ufak bir makyaj gören bir otomobil.. 7 yıl oldu neredeyse çok eskidi geeç. Corsa'lar pahalı diyor herkes en iyisi bayiye git sen almak istediğin modellerin fiyatlarını çıkar indirimli halleriyle de. Jazz güzel bir otomobil, Sony müzik sistemi, otomatik kliması, son derece şık bir direksiyonu var, içi de inanılmaz geniş bagaj hacmi 380lt. Ve değişken ancak performans bekleme 1.34 litrelik motor 83bg veriyor, arabanın da yapısı zaten performansa elverişli değil. C3 1.4 hdi 92bg Full donanım alabiliyorsan mutlaka kaçırma, hızlanması mükemmel. hacim-performans oranı gayet başarılı. Donanım zengin ancak fiyat tedirgin ederse bilemem. Micra da hoş bir otomobil, kaliteli, donanımı zengin, fakat gel gör ki çok ufak + bayan arabası diye adı çıkmış durumda Tabii ben iplemem böyle şeyleri de seni bilemem, araya getz'i koymamakla hata etmişsin. Polo'yu koymamakla da doğrusunu yapmışsın.
quote:
Orijinalden alıntı: Janjan
206'yı geç 1998'de piyasaya sunulan ve bir kereliğine ufak bir makyaj gören bir otomobil.. 7 yıl oldu neredeyse çok eskidi geeç. Corsa'lar pahalı diyor herkes en iyisi bayiye git sen almak istediğin modellerin fiyatlarını çıkar indirimli halleriyle de. Jazz güzel bir otomobil, Sony müzik sistemi, otomatik kliması, son derece şık bir direksiyonu var, içi de inanılmaz geniş bagaj hacmi 380lt. Ve değişken ancak performans bekleme 1.34 litrelik motor 83bg veriyor, arabanın da yapısı zaten performansa elverişli değil. C3 1.4 hdi 92bg Full donanım alabiliyorsan mutlaka kaçırma, hızlanması mükemmel. hacim-performans oranı gayet başarılı. Donanım zengin ancak fiyat tedirgin ederse bilemem. Micra da hoş bir otomobil, kaliteli, donanımı zengin, fakat gel gör ki çok ufak + bayan arabası diye adı çıkmış durumda Tabii ben iplemem böyle şeyleri de seni bilemem, araya getz'i koymamakla hata etmişsin. Polo'yu koymamakla da doğrusunu yapmışsın.
Alıntıları Göster
c3 ün altı çok alçak geldi bana be abi 3-4 kişi bindiğinde yolda gidemezsin o arabayla ki test sürüşünde ben gidemedim.dediklerine katılıyorum.polo ve corsa sınıfının en pahalı arabası bir orta sınıf araçla aynı para.
bu valf olayına gelince silindir başına 2 ve 4 valf seçeneği vardır.bazı araçlarda 3 te olabiliyor. mesela getz 12 valf sebebi 3 silindir olması.yani silindir başına 4 valf.4 valf olması avantaj aracın kuvveti artıyor.özelliklere bakarsan anlarsın.valf e ayrıca subap da deniyor.silindire giren ve çıkan havayı kontrol ediyor.emme ve egzoz olarak ayrılır .4 valf 2 emme 2 egzoz valfinden oluşur.emme silindire giren hava için egzozdan silindirden çıkan duman için kullanılır.
quote:
Orijinalden alıntı: JackDaniels
c3 ün altı çok alçak geldi bana be abi 3-4 kişi bindiğinde yolda gidemezsin o arabayla ki test sürüşünde ben gidemedim.dediklerine katılıyorum.polo ve corsa sınıfının en pahalı arabası bir orta sınıf araçla aynı para.
bu valf olayına gelince silindir başına 2 ve 4 valf seçeneği vardır.bazı araçlarda 3 te olabiliyor. mesela getz 12 valf sebebi 3 silindir olması.yani silindir başına 4 valf.4 valf olması avantaj aracın kuvveti artıyor.özelliklere bakarsan anlarsın.valf e ayrıca subap da deniyor.silindire giren ve çıkan havayı kontrol ediyor.emme ve egzoz olarak ayrılır .4 valf 2 emme 2 egzoz valfinden oluşur.emme silindire giren hava için egzozdan silindirden çıkan duman için kullanılır.
Alıntıları Göster
peugeot 1.4 16 valf i tercih ederim ben
quote:
Orijinalden alıntı: alizee
peugeot 1.4 16 valf i tercih ederim ben
Alıntıları Göster
Bu durumda git fiyatlarına bak en uygunu hangisiyse al diyebiliyor musunuz? yoksa 1 2 milyar icin degmez sunu al bunu al mı dersiniz? micra nın 1.2 si mesela 20650 kampanyalı getz de 5 milyar indirm var glibaa o da 20 ye fln gelio corsa da kampanya yapmıs 22 23 civarı (1.4 ü) peugeot 26 fln jazz da 26 civarı c3 25.800 gibi bişey. sonuc itibariyle micra getz corsa bi grupta dierleri bir grupta...
quote:
Orijinalden alıntı: urotsukidoji
Bu durumda git fiyatlarına bak en uygunu hangisiyse al diyebiliyor musunuz? yoksa 1 2 milyar icin degmez sunu al bunu al mı dersiniz? micra nın 1.2 si mesela 20650 kampanyalı getz de 5 milyar indirm var glibaa o da 20 ye fln gelio corsa da kampanya yapmıs 22 23 civarı (1.4 ü) peugeot 26 fln jazz da 26 civarı c3 25.800 gibi bişey. sonuc itibariyle micra getz corsa bi grupta dierleri bir grupta...
Alıntıları Göster
yaw dizelmi alıcan yoksa benzinlimi senin dediğin fiyatlar en sade düz modeller için geçerli. öncelikle bence hepsini gez kullan ondan sonra son soru olarak.ezbere olmaz bu iş.ama ben yine getzin dizel full ünü al derim 27 lira.o parayada o özellikte başka araba alamayacağını tekrar hatırlatırım.bu arada modusa da bak derim onunda içi falan baya havadar.
quote:
Orijinalden alıntı: JackDaniels
yaw dizelmi alıcan yoksa benzinlimi senin dediğin fiyatlar en sade düz modeller için geçerli. öncelikle bence hepsini gez kullan ondan sonra son soru olarak.ezbere olmaz bu iş.ama ben yine getzin dizel full ünü al derim 27 lira.o parayada o özellikte başka araba alamayacağını tekrar hatırlatırım.bu arada modusa da bak derim onunda içi falan baya havadar.
Alıntıları Göster
benzinli alıcam.
quote:
Orijinalden alıntı: JackDaniels
yaw dizelmi alıcan yoksa benzinlimi senin dediğin fiyatlar en sade düz modeller için geçerli. öncelikle bence hepsini gez kullan ondan sonra son soru olarak.ezbere olmaz bu iş.ama ben yine getzin dizel full ünü al derim 27 lira.o parayada o özellikte başka araba alamayacağını tekrar hatırlatırım.bu arada modusa da bak derim onunda içi falan baya havadar.
Alıntıları Göster
benim tavsiyem corsa. gerek marka imajı gerek donanım özellikleri ve kalitesiyle digerlerine göre daha çok tercih edilebilir bi araba.
quote:
Orijinalden alıntı: _morbid__
benim tavsiyem corsa. gerek marka imajı gerek donanım özellikleri ve kalitesiyle digerlerine göre daha çok tercih edilebilir bi araba.
Alıntıları Göster
donanım senin için önemlimi full bişeymi istiyon yoksa ayağımı yerden kessinmi istiyon.getzi al derim sunrooflu 4 airbagli fullü bile 25 civarı.o paraya başka bi marka bulamazsın.git gez bütün markaları görürsün zaten
quote:
Orijinalden alıntı: JackDaniels
donanım senin için önemlimi full bişeymi istiyon yoksa ayağımı yerden kessinmi istiyon.getzi al derim sunrooflu 4 airbagli fullü bile 25 civarı.o paraya başka bi marka bulamazsın.git gez bütün markaları görürsün zaten
Alıntıları Göster
quote:
benim tavsiyem corsa. gerek marka imajı gerek donanım özellikleri ve kalitesiyle digerlerine göre daha çok tercih edilebilir bi araba.
fiyatı 25 milyar ama opsiyonunda alınabilecekler listesi çok kabarıkve diğer araçlarda bulunmuyor.misal;ESP + ASR/MSR + HBA + Hill holder,hız kontrol,çift bölgeli klima vb.gibi.
quote:
Orijinalden alıntı: torossediri
eğerki performans ve sürüş güvenliği istiyorsan 1.4 benzinli puntoyuda düşün derim sana.
fiyatı 25 milyar ama opsiyonunda alınabilecekler listesi çok kabarıkve diğer araçlarda bulunmuyor.misal;ESP + ASR/MSR + HBA + Hill holder,hız kontrol,çift bölgeli klima vb.gibi.
Alıntıları Göster
quote:
şikayetlerin içeriklerine de bakmak lazım. ben orada test sürüüyle ilgili de bi sürü şikayet görmüştüm.
arkadaşım; tek tek şikayetlerin linklerini vermeme gerek yok sanırım.
Opel sikayetlerine girip bakarsan kronik direksiyon kutusu, amortisör, dizellerde stop etme, ön ve arka kısımdan gelen sesler gibi giderilemeyen, giderilsede bir kaç km sonra tekrar başlayan sorunları vardır. (bu şikayetlerin %90 ı da kullanıcı hatası oluyormuş ve tamir ücreti müşteriden talep ediliyormuş!!!)
Bunları göz ardı etme derim. Tabiki karar senin
quote:
Orijinalden alıntı: Namaste.
quote:
şikayetlerin içeriklerine de bakmak lazım. ben orada test sürüüyle ilgili de bi sürü şikayet görmüştüm.
arkadaşım; tek tek şikayetlerin linklerini vermeme gerek yok sanırım.
Opel sikayetlerine girip bakarsan kronik direksiyon kutusu, amortisör, dizellerde stop etme, ön ve arka kısımdan gelen sesler gibi giderilemeyen, giderilsede bir kaç km sonra tekrar başlayan sorunları vardır. (bu şikayetlerin %90 ı da kullanıcı hatası oluyormuş ve tamir ücreti müşteriden talep ediliyormuş!!!)
Bunları göz ardı etme derim. Tabiki karar senin
Alıntıları Göster
yarise de bir bak derim.1,3 lerin motor performansı hem çok iyi.hemde yakıtı çok az.sadece bagaj çok küçük.buların içlerinde motoru en yenilikçi olanlarından biri.bi düşün derim