Şimdi Ara

Kurandaki matematik hatasi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
2.554
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • MİRAS HESAPLAMASINDAKİ MATEMATİKSEL HATANIN KAYNAĞI
    AYETTE BİLDİRİLEN HÜKÜMLERİN ÇEVİRİSİNDEN MI? YOKSA AYETLERDEN Mİ?

    Nisa 11. ve 12 ayetlerinde çok ciddi bir çeviri problemi olduğunu, toplam 15 zamir dikkate alınmadan çeviri yapıldığını, bir de Nisa 11. ayetinde "o erkeğin anne ve babasının her birisi için 1/6 miras payının olduğu "o erkeğin bir çocuğu varsa" şartına bağlandığı ancak Nisa 11. ayetindeki "o erkeğin bir çocuğu varsa" şeklindeki hüküm Kuran'ın Türkçe tercümelerine "çocuğu varsa" şeklinde geçtiği, "çocuğu varsa" şeklindeki türkçe tercüme her ne kadar tekil anlamda bir tercüme olsa da bu kelime türkçede aynı zamanda genel anlamı da bildirdiği, çocuk kelimesi genel anlamda kullanıldığında "çocuklar" anlamına da gelmektedir. halbuki Nisa 11. ayetindeki "o erkeğin bir çocuğu varsa" şeklindeki hüküm Kuran'ın Türkçe tercümelerine de "o erkeğin bir çocuğu varsa" şeklinde geçmiş olsaydı o zaman bu kelimenin çoğul anlamının olmadığı anlaşılmış olacaktı, Diğer taraftan eşlerin miras paylarını bildiren Nisa 12. ayetinde geçen "bir çocuğu varsa" şeklinde şarta bağlanmış olan hüküm Kuran'ın türkçe tercümelerine tamamen yanlış olarak "çocukları varsa" şeklinde geçmiştir.

    Sonuç olarak; Nisa 11. ayette "erkeğin bir çocuğu varsa miras erkeğin anne ve babasının herbirine 1/6 pay," şeklinde bildirilmiş, bu ayet hükmüne göre miras bırakan erkeğin (dikkatinizi çekerim kadın değil) bir çocuğu varsa o erkeğin anne ve babasının her birine 1/6 miras payı var, üç çocuk olduğunda Nisa 11. ayetinde bildirilen "miras bırakan erkeğin anne ve babasının her biri için 1/6'lık miras payını" alamazsınız nedeni ise Nisa 11. ayette miras bırakan erkeğin anne ve babasının her biri için 1/6 şeklinde bildirilen miras payları ayette bir evlat olma şartına bağlı olarak bildirilmiştir.

    Tabi bu hesaplama bu kadar basit ise neden 1.400 yıl kimse doğru düzgün hesaplama yapamamış, sonuçta çeviri problemi varsa arapça bilmeyenler için var, arapça bilenler için böyle bir problem yok denebilir, 1.400 dan beri miras hesaplamasında ayet metninin değil rivayetlerin esas alındığı bize ulaşan bilgilerden açıkça anlaşılmaktadır. Miras hesaplaması ayet metni üzerinden değilde rivayetler üzerinden yapıldığında arapça bilmenin ayet metnini anlama üzerine olan katkısı sıfara düşmektedir. Çünkü miras hesaplaması ayet üzerinden yapılmadığında arapların bildiği arapçanın ayetin anlamının anlaşılmasına da bir katkısı olmamaktadır.

    Sonuç olarak, Miras bırakan ERKEĞİN Üç çocuğu olma şartına bağlı olarak;

    Mirası (1/1) = Üç Kızı 2/3 + Karısı 1/8 + annesi 1/6 + babası 1/6 = 27/24 şeklindeki hesaplamanın ayet metnine aykırı olduğu,

    Ayete uygun hesaplamanın;

    Mirası (1/1) = Üç Kızı 2/3 + Karısı 1/12 + annesi 1/9 + babası 1/9+ Kardeşi /36 = 24/24 şeklinde olup bu hesaplamanın hem ayetlerde bildirilen hükümlere bire bir uygun olduğu, hem de matematiksel anlamda bir hesaplama hatası içermediği aşağıda gerekçeleri ile birlikte hesaplanarak gösterilmiştir.

    Üç kız çocuğu olup miras bırakan erkeğin hem ayetlere hem de matematiksel hesaplamalara tam uyan miras hesaplaması işlemleri;

    Miras bırakan erkeğin Üç kızı ayette bildirildiği üzere mirasın 2/3'ünü alır.
    Bu durumda; ERKEĞİN mirası (1/1) = Üç kızı 2/3 + Diğer mirasçılar 1/3

    Nisa suresi 11. Ve 12. Ayetlerde miras bırakan erkeğin anne için 1/6, baba için 1/6 ve karısı için 1/8 şeklinde mirasçı payları belirlenmiş ise de belirlenen bu payların Nisa Suresi 11 inci ve 12 nci ayetlerde “veledün” kelimesi ile miras bırakan erkeğin “bir evladı olması şartına” bağlandığı, "bir evlat olma şartına" bağlanmış mirasçı paylarının “3 çocuk olma şartına veya çocuklar olma şartına bağlı mirasçı payları” gibi kabul edilmesinin ayet hükmüne aykırıdır. Eğer ayette “bir evlat” ifadesi olan “veledün” kelimesinin çoğul anlamında kullanıldığı şeklinde bir tereddütte düşülmesi halinde dahi aynı ayette “veledün” kelimesinin çoğulu olan “evladü” kelimesinin ayrıca bulunması nedeniyle veledün kelimesinin “bir çocuk” anlamının dışında tevil ederek veya anlamını genişletmek suretiyle “veledün” kelimesine çoğul anlam yüklemek ayet tarafından imkansız hale getirilmiştir.

    Miras bırakan erkeğin ÜÇ ÇOCUĞU OLMA ŞARTINA BAĞLI OLARAK diğer mirasçılarının payları ayette verilmediği için bu mirasçı ve paylarının tespit edilmesi gerekmektedir.

    Bu tespiti yapabilmek için ilk önce miras bırakan erkeğin BİR ÇOCUĞU OLMA ŞARTINA BAĞLI olarak tüm mirasçılarının miras paylarının hesaplanmak zorundadır.

    Miras bırakan erkeğin BİR ÇOCUĞU OLMA ŞARTINA BAĞLI olarak tüm mirasçı paylarının hesaplanması işlemi;

    Miras Bırakan Erkeğin = Kızı 1/2 + karısı 1/4 + Babası 1/6 + Annesi 1/6 + Bilinmeyen Mirasçı 1/24 şeklindedir.

    Bilinmeyen miras ve mirasçıların kimler olduğunu gelişi güzel tespit edemeyeceğimiz için bu mirasçıları Nisa Suresi 11. 12. 176. ayetteki mirasçılar arasında bildirilmiş olan mirasçılar arasında aramalıyız, Nisa Suresi 11. 12. ve 176. ayette bildirilen mirasçıları incelediğimizde;

    Miras Bırakan Kadın ve Miras Bırakan Erkeğin; 1. Çocuklar, 2. Annesi, 3. Babası, 4. Eşi ve Eşleri, 5. Kardeşi

    Şeklinde toplam beşe ayırabileceğimiz bir mirasçı kümesi vardır.

    Bu bilgiler ışığında;

    Bir çocuğu olma şartına bağlı olarak

    Miras Bırakan
    Erkeğin Mirası (1/) = Bir Kızı 1/2 + karısı 1/8 + Babası 1/6 + Annesi 1/6 + kardeş 1/24

    şeklindedir.

    Burada bulunan miras payları BİR ÇOCUĞU OLMA ŞARTINA BAĞLI OLARAK miras bırakan erkeğin diğer mirasçıları;

    = Karısı 1/8 + Babası 1/6 + Annesi 1/6 + kardeşi 1/24

    şeklindedir.

    BİR ÇOCUĞU OLMA ŞARTINA BAĞLI OLARAK miras bırakan erkeğin mirasçı payları üzerinden “3 çocuk olma şartına veya çocuklar olma şartına bağlı mirasçı paylarının” tespit işlemi;

    Yukarıda ÜÇ KIZI OLAN ERKEĞİN mirasının (1/1) = Üç kızı 2/3 + Bilinmeyen mirasçılar 1/3

    Şeklinde olduğu, bu durumda bilinmeyen mirasçının kim olduğu ve paylarının ne olduğu tespit etmek için yukarıda açıklanan bilgiler ışığında;

    Miras Bırakan ERKEĞİN = Üç Kızı 2/3 + Babasının payı (x)+ Annesinin payı (y) + Karısının payı (z) + Kardeş Payı (q)

    şeklinde olduğu anlaşılmaktadır.

    Miras Bırakan ERKEĞİN üç kızı 2/3'lük miras payını aldığında diğer mirasçılar 1/3'lük miras payını almaktadır.

    Miras bırakan erkeğin annesi, babası, karısı ve kardeşinin 1/3'lük miras payı alması Nisa 11. ve 12. ayette babası için 1/6, annesi için 1/6, karısı için 1/8 şeklinde bildirilmiş olan miras paylarını almaması açıkça ayet hükümlerine aykırılık olmaz mı? diye soru sorulabilir.

    Olmaz, çünkü babası için 1/6, annesi için 1/6 ve karısı için 1/8 şeklinde ayette bildirilmiş olan mirasçı payları bir evlat olma şartına bağlanmış olan mirasçı payları olup, burada üç kız olduğundan üç kız olma şartına bağlı olarak mirasçının annesinin, babasının ve karısının miras payları ayette bildirilmemiştir.

    Bu tespiti yaptıktan sonra ayette miras bırakan erkeğin ÜÇ KIZI OLMASI ŞARTINA BAĞLI olarak ; babasının, annesinin, karısının ve kardeşinin miras payları bildirilmemiş ise de bu mirasçıların mirastan alacağı toplam mirası 1/3 olduğu hesaplama yöntemi ile tespit edilmiştir.

    Şimdi yapılması gereken, Üç çocuğu olup miras bırakan erkeğin annesinin, babasının, karısının ve kardeşlerinin toplam 1/3'lük miras içerisinde her bir mirasçının kendine ait miras payının tespit etmektir.

    Bu tespiti yapabilmek için;

    1- ÜÇ ÇOCUĞU OLMA ŞARTINA BAĞLI OLARAK Miras Bırakan erkeğin babasının miras payının hesaplama işlemi ;

    BİR ÇOCUĞU OLAN Miras bırakan ERKEĞİN 1/2'lik mirasından Babası 1/6'lık miras payı alır ise;

    ÜÇ ÇOCUĞU OLAN Miras bırakan ERKEĞİN 1/3'lük mirasından Babası (X) miras payı alır ;

    Bu denklemde

    X*(1/2) = (1/6)*(1/3), şeklinde olur. X= 1/9 bu miras bırakanın babası x=1/9 miras payı alır


    ÜÇ ÇOCUĞU OLAN Miras bırakan erkeğin Annesi de y= 1/9'luk miras payı alır.


    2- ÜÇ ÇOCUĞU OLAN Miras Bırakan erkeğin karısının miras payının hesaplanması işlemi ;

    BİR ÇOCUĞU OLAN Miras bırakan erkeğin 1/2'lik mirasından Karısı 1/8'lik miras payı alır ise;
    ÜÇ ÇOCUĞU OLAN Miras bırakan erkeğin 1/3'lük mirasından Karısı (z) miras payı alır ;

    Z*(1/2) = (1/8)*(1/3), şeklinde olur. Z= 1/12

    ÜÇ ÇOCUĞU OLAN Miras bırakan erkeğin KARISI 1/12'lik miras payını alır.

    3- ÜÇ ÇOCUĞU OLAN Miras Bırakan erkeğin kardeşinin miras payının hesaplanması işlemi ;

    BİR ÇOCUĞU OLAN Miras bırakan erkeğin 1/2'lik mirasından Kardeşi 1/24'lük miras payı alır ise;
    ÜÇ ÇOCUĞU OLAN Miras bırakan erkeğin 1/3'lük mirasından Kardeşi (q) miras payı alır ;

    q*(1/2) = (1/24)*(1/3), şeklinde olur. q= 1/36

    ÜÇ ÇOCUĞU OLAN Miras bırakan erkeğin KARDEŞİ 1/36'lIk miras payı alır.

    Bu durumda
    üç çocuğu olan
    erkeğin mirası = Üç kızın Payı + Annesinin Payı + Babasının Payı + Karısının payı + Kardeş
    1/1 = 2/3 + 1/9 + 1/9 + 1/12 + 1/36
    1/1 = 36/36
    1/1 = 1/1

    Burada bir tabloyu izah ederek matematiksel hata olmadığı şeklinde bir iddiada bulunmak tabiki doğru ve sağlıklı bir yaklaşım değildir. Bu konuda iddialı olabilmek için tüm miras hesaplamalarının ayette bildirilen hiç bir oranı bozmadan hesaplanması ve bu hesaplama sonucunda tek bir hatalı sonucun ortaya çıkmaması gerekir. Tarafımdan yapılan hesaplamalarda 0 hata payı ile ayet metnine uygun tüm miras hesaplamaları yapılmıştır.

    Konu hakkında daha geniş bilgi edinmek isteyenlere yapılan çalışma mail yolu ile gönderilecektir. Herkese selamlar (bilal-aksoy@hotmail.com telefon 532 682 83 54 BİLAL AKSOY)




  • hangi tablodan bahsediyorsunuz? ben tablo felan göremedim. doğru ve sağlıklı bir yaklaşım olmayacak dediğiniz şey nedir? iddianızı veya ispatınızı da mail yoluyla duyurma gibi bir girişim yapmanıza vesile olan şey nedir? ilgili kuran ayetlerinin doğruluğunu ispatlamaya mı çalışıyorsunuz?

    “Kim Allah’ın indirdiği ile hükmetmezse, işte onlar kâfirlerin tâ kendileridir.” (Maide, 5/44)

    kuran ayetini matematik hatası var deyip tartışma konusu yapanlar, matematiğin kendilerine ait olduğunu mu sanıyorlar? miras edilecek payın, paydaya eşit çıkması gerektiği husunda, kendilerine ayet mi indirildi? ya


    bu konu, tartışılacak ya da ispatının yapılmasına ihtiyaç duyulan bir konu değildir.

  • The souls migration kullanıcısına yanıt
    quote:

    miras edilecek payın, paydaya eşit çıkması gerektiği husunda, kendilerine ayet mi indirildi? ya
    Ayet inmesine gerek yok bunu bilmek için. 100.000 tl miras varsa 100.000 tl miras bırakabilir bu da 1 oluyor oran olarak.
  • Bilal Aksoy B kullanıcısına yanıt
    Bir Kur'an Müslümanı olarak soru sormak isterim. Yaptığın yöntemi ilk defa görüyorum. Açıklaman tatmin edici olarak görülüyor, matematik bilmeyenin anlaması zor gerçi.

    Özetleyecek olursam anlayamayacaklar için; mirasta önceliğin çocukta olduğunu ve ayette 1 çocuğa göre oran verilen diğer mirasçıların 11. ayette belirtilen çocuk sayısına göre çocuktan kalan mirasta oranlandığını matematiksel olarak açıklayarak mirasın her daim 1e eşit olduğunu iddia ediyorsun.

    1- 2 kız çocuk olması durumuna 1/2 oran mı veriyorsun 2/3 mü?

    2- Diyelim ben öldüm ve 3 adet 300000'er TL değerinde evim, 500000 TL değerinde 40 dönüm tarlam, 100000 TL değerinde bir adet arabam var mirasçılar için. 2 kızım, 1 oğlum, 3 adet eşim, annem ve 2 erkek 1 kız kardeşim sağ olarak sana geldiler. Nasıl paylaştırırsın mirasımı? kim evi kim tarlayı kim arabayı ne şekilde alır?

    Oran belirlemenin yanında ayrıca kalan malın maddi değeri önemsenmeksizin kim tarafından sahiplenileceği de düşünüldüğünde ne yaparsın? Atıyorum kızın teki ev istemiyor sadece arabayı istiyor, 3 eş de ev istiyor, annem de ev istiyor, tarlayı ise aslen kimse istemiyor desek ne olacak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi torlofan -- 28 Ağustos 2019; 19:25:56 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.