Şimdi Ara

Kürtaj Yasaklanmalıdır (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
0
Favori
2.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Marquis fetüslerde bilinç olmasa dahi potansiyel olarak kişi olduklarını vurgular. Ona göre fetüs gelecekte bilinç kazanıp kişi olacağı için kürtaj etik değildir.


    Bu argüman çok boş. Her sperm ve her yumurta da potansiyel olarak bilinç kazanıp kişi olabilir. Öyleyse insan vücudu ve üremesi etik değil mi diyeceğiz? "Kişi olma potansiyeli"ni nerede başlatacağımıza nasıl karar vereceğiz?


    Sinir sistemi gelişmeye başlamadan önce (yani 10 hafta) fetüs akılsız bir hücre yığınından ibarettir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ömür boyunca 1000 cinsi birleşme yaşadım varsayalım. 2 si çocuğu netice verdi. 998 i boşaydı. Hatta 3. Çocuğu Kürtaj ettirmiş olalım.

    Şimdi bu 998 birleşme boşa değil ancak bu 2 sonuç ne?

    Ben ve eşim ölünce toprak olu az bunu neden uzatıyorum. Denecek ki türleşme lazım. Peki neyin türleşme si bu?

    Basit geliyor ancak biz 998 e şans tanımıyoruz ancak 2 ye şans tanırken aslında ne diyoruz. Bu şey aslında yaşamaması gereken bir şey ve cinsi münasebet biraz akıl yitimi iken delilik mi yaptık diyoruz. Yani hayata getirilmeyen 998 çocuk neyi anlatıyor.

    Bunun 998 öldürülecek 2 si yaşatılacak dersek neyi anlamamız lazım?

    Neden 998 kere öldürüp 2 kere yaşam hakkı sunuyoruz. Bu gelen çocuğun kimliği kişiliği hakkında bi bilgimz var gibi?

    Bunu bilinçsiz yaptığımız belli de bilinçli yapsa idik ne anlatmaya çalışıyoruz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elan Morin Tedronai kullanıcısına yanıt
    Değil. Sperm veya yumurta tek başına potansiyel olarak kişilik sağlamaz. Yumurta+spermin döllenmiş yumurta gibi değerlendirilmesi de pek makul görünmüyor. Bu noktada A-T metafizik savunucularının farklı türden potansiyeller arasında yaptıkları ayrımlardan bahsetmek lazım aslında ama bu konuyu ifade edebilecek kadar iyi bilmiyorum. En azından döllenmenin olmadığı sperm+yumurta kombinasyonu "yapay" bir kombinasyon ya da kategori gibi görünüyor. Organizmanın daha oluşmadığı bariz. Döllenme anında insan genetik make-up'ına sahip yeni bir canlı oluşuyor. İkisinin kişi olma potansiyelleri nitelik olarak birbirlerinden farklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8A8E5C90D -- 4 Eylül 2019; 2:51:30 >
  • Oluşan şey mesela katledilmiş bi yunusun ya da fokun dna bilgisinin(gıda olarak tüketimi ile) insan şeklinde ifadesi ancak kişinin bunu bi türlü ifade edememesin den kaynaklı farklı karakter mizaç şeklinde husule gelmesi mümkün müdür?

    Bi şeyi zorla insan şeklinde mi okumaya davranmaya zorluyoruz?

    Diyelim ki evet neden yapıyoruz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Hocam ne anlatmaya çalıştığını tam olarak anlayamıyorum.
  • Alıntılayamadım kusura bakılmasın.

    Ben domuz veya dana kesip yedim. Bu benim dna bilgine karışıyor. %99 oranında ben tabiatım. Taş toprak ve hayvan dnası var. Şimdi benim şekilselliğim insan ancak mesela kurban edilen bir ineğin veya salt yemek için kesilen bir domuzun dnası arasında bi fark var. Mesela bi foku katletmekle onu öldürüp yemek arasında da fark var.

    Şimdi bu tavırlar arasında kasıt ve yoğunluk farkları var

    Bi foka yunusla domuza hayvan demek mümkün de onun bize kalıtım ile geçen şeylerin bir de ifadesi var. Bunlar bu canlıların genetiğine bilinç yolu ile aktarılmış ise biz bu bilinci de transfer ediyor olabiliriz.

    Yani kişinin %99 dnasında katledilmesi duygusu ve korkusunun olduğu kesin zira biz doğayı katledip yaşambuluyoruz. Ancak ayrıca katledilmiş bi yunusun da dnası varken %1 insana benzeyen şey bu bilince erişip farklı mizaç ları da oluşturuyor olabilir mi?

    Uyumsuz kişilik mevcut diyelim zira mesela bu kişinin dna bilgisinde katledilmiş bi fokun da bilgisi var ve bu kişi nedensizce kanadada yaşamak istediğini soğuğun iyi geldiğini sıcak havalarda asabi olduğunu beyan ediyor olsun. Bu durum mümkün mü?

    Kişi annesi hükmünde olan fokun coğrafyasında bulunmak ona bunu yapan kişilerden intikam duygusu ile asabi davranmak gibi anlamı verilemeyen mizaca da sahip olabilir mi?

    Bizim anne babamız toprak. Doğum yoluyla dna%99 diyor ki sen aslında katledildi. Yani biz doğumla fizik beden olarak insana zaten düşman da değil miyiz? İnsan bizi ölümle korkutmuyor mu?

    Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence bu ulkede kadin yasaklansin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu kurtaj yasaklanmalı saçmalıkları dönüp dolaşıp fetüs ile yasayan bireyleri aynı kefeye koymaya dayanıyor. Apaçık soyleyelim: Zigot, fetüs bunlar yaşayan, kanlı canlı bireyler ile bir degildir. Aralarındaki fark, boşluğa düşen bir sperm ile haftalık bir fetüs arasindaki farktan misliyle fazladir. Bu kavramsal farkı anlamak için bir senaryo uyduralım:
    Bir tüp bebek merkezinde yangın çıktı. Bir tarafta cam tüpler içinde 100 adet döllenmiş yumurta, diğer tarafta annesini kaybetmiş 3 yaşında bir cocuk var ancak sadece bir tanesini kurtarabilirsin. Yani secim yapmak ZORUNDASIN.

    Döllenmiş bir fetus ile gercek bir birey eşitse eğer, bir tarafta 1, diger tarafta 100 can var. Gelgelelim, şimdi kendi çocuğunun gözlerinin icine bakarak, dürüstce, boyle bir durumda 3 yasindaki bir cocuk yerine 100 adet döllenmiş yumurtayı kurtaracağını söyle. Kendi çocuğunuz yoksa zaten aklınız ermez bu işlere.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hulkibey kullanıcısına yanıt
    Fetüs birey denmiyor potansiyel olarak bireydir deniyor.

    1) İnsan kişileri, şu veya bu bedensel organizmayla özdeştir. Fetüs, kendi iç gelişim mantığına sahip, bütüncül -yani kazara bir araya gelmiş yapı taşlarından oluşmayan- bir organizmadır.
    2) Fetüs, şartlar elverirse gelişip anne karnından çıkacak ve sonrasında büyüyerek yetişkin bir kişi olacak biyolojik organizmayla bir ve aynıdır.
    3) Kişiler yaşam hakkına sahiptir.

    Dikkat edin, iddiam fetüsün bir "ruhu" olduğu ve bu nedenle bir kişi sayılması gerektiği değildir. Kişi-beden dualizmini reddediyorum ben. Bu dualizmi, benim değil de, fetüsün insan olduğu fakat bir kişi olmadığını savunan seküler ateistlerin savunduğunun altını çizmek isterim. Eğer 1, 2 ve 3 doğruysa, o halde fetüsün de yaşam hakkı olmalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8A8E5C90D -- 4 Eylül 2019; 11:3:37 >
  • Şu an için insanın ana rahmine düştükten sonra 3 ay kürtaj yapılması seçeneği doğru tespittir.
    fetus ta bilinç oluşmadığı kesinlikle kanıtlanmıştır

    Gerisi masal kaldı ki süreç önümüzdeki yıllarda belki 4-5 aya kadar dahi çıkabilir.
    Kararı tıp adamları ve hukuk adamları verecektir. Burada boşa lagada lugada yapıyoruz.
    Toplumun ihtiyaçları bu işi belirler.
  • Çocuk tavuk yumurtasından çıkıp insan bedenine muhtaç olmasaydı kürtaj yasaklanabilirdi.

    Ancak kadınlar 9 ay çocuk taşımak zorunda olmamalı. Sadece isteyen çocuğunu doğurur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fetüs kişi değildir. Bireylerin yasam hakkı ile fetüs için yaşam hakkı bir degildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hulkibey kullanıcısına yanıt
    Gene aynı şeyi tekrarladın. Yazdıklarımı tekrar oku öyle bir şey söylemiyorum zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-8A8E5C90D

    Gene aynı şeyi tekrarladın. Yazdıklarımı tekrar oku öyle bir şey söylemiyorum zaten.
    Potansiyeller arasında ki tek fark belli bir eylemin gerçekleşmesidir(yumurtanın spremle birleşmesi) Ancak yeter sebep modalitesi uyarınca var olması mümkün varlıklarda safha ayrımı aranmaz her türlü var olması mümkün varlık kategorisindedir
  • Denilebilir ki yumurtanın spermle kaynaşması ve pişmesi bi şekilde pişmiş bi yumurta iken insan denen şeyden aranan şey ömür denen süreçte bunun doğru bir şey olduğunu ebeveynin bunu başarabildiğini ispattır.

    Yaşam denen arenada kişi insanımsıyı oynar. Bu rol verişte kişi ben daha olmadım hanım demekte ve yaratılış devam etmekte iken tüpte veya rahimde değilde dünya evinde halen pişmemiş yumurta gibi davranan şeyin canı ilk 3 aylık fetus gibi ise bunun katli(idamı) caizdir denecektir.

    Bu açıdan bakılırsa kişinin idam değil (idğam) şeklinden okunuşları ona hayat hakkı tanırken hayat hakkını okuyan ve insandan sadır olmayan mesleki varsayımın bir tarzı oluşmalıdır. Kutsala gönderme ile yazılan kitabın tecvid gibi insan ötesi bi bilincin insanı okuması şartı hasıl olur.

    O halde Kürtaj eğerki bilinçsizce karşı bi bilinç ise ve bu fetusum kaderi iken sorumluluğu yokken bu durum aleyhe bir tercih iken ayrıca da suçsuz olduğu da varsayılmak zorunda ise yaşam denen süreçte yanlışlığı apaçık belli olanın ilk 3 aylık fetusi tavrı idam denen ölümü hak kılar. Teorik olarak Kürtaj dünyevi görünümde idam cezası olarak görülüp fetusun hakkını alır denecektir.

    Bu denge oluşmadan kurtaj yapmak idamlığı affedip masumu öldürmek gibi bir şeye yol alır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu konuda bir kısım sınırlardan tercih ve algılardan bahsedelim.

    Kuramsal olarak Erilin diz üstü cıbıl gözükmemeli veya göbek altı da aynı şekilde diyen teorik bi diyn olsun.

    Bunu nasıl okuyoruz?

    Bu bölge farzediyorum(dini farz değil) haram peki geri kalanı helal mi ya da ne zaman helal olur ya da oldu.

    Bu bi yaklaşım meselesi algı meselesi.

    Kadın denen nesne neredeyse baştan aşağı haram diye nitelendirilen bunun neresi nezaman ne şekilde helaldir! Denmiş!?

    İslamı anlaşılması kutsal bakire anlayışı ile düşünülebilir halde ise iken mümkün vs. Bizim anlam ve meali iz şu mu olmalı?

    Erilin diz altı haram iken bunun üstü de haramdır denmiş benzer. Dini yorum bu açıdan akledebilme ile ölçülür.

    Şunu anlamadık anlamak da istemiyoruz. Tam erkek yani kul erkek istiğna edendir. Yani mesele kadın değil. Mesele buna ihtiyaç duymayan şeklinde tezahur edendir. Kadın da aynı şekilde tezahurdur. Eril veya evlenme mevzuu değil. Tam kadın veya teorik kul kadın erile ihtiyaç duymayan zengin alımlı alim bilge kişiliktir.

    Dinin insana bakışını anlamlarsak ihtiyaç sahibi olmayan ilahın tanımı anlamı yani bir ruh görülmeye başlar. Buna cibril anlayışı denmiş.

    İsevilikte bu durum isayı ve meryemi işaret etse de aslında karşımızda kanlı canlı bir kutsal ruhu ve onun karşısında meryemi görmek türeme in visali son noktası Kemal amacı gibi gözüküyor.

    Uzun yaşam vaadini çocuk vasıtasıyla kendisine aşılayan şey gökte bi şeytan mı arıyor?

    Bu konu önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tekrarladım çünkü idrak edemediniz. 1 yanlış, insan her bedensel organizma ile bir değildir. 2 ve 3 Kendi içinde dogrudur. Ancak "1 + 2+ 3 = Fetüsün yaşam hakkı var" etmesi için yine "fetüs = insan" eşitliğinin kurulması gerekir. Isbu yanlış eşitliği kurmadan "fetüsün yaşam hakkı var" diyemezsiniz.

    Başka bir yerden gidelim:
    Sperm ve yumurta da tek başına fetüsün en as yarısı kadar "potansiyel yaşam"dir. Öyleyse fetüs için geçerli sözde "yasam hakkı"nin yarısı onlar için de geçerlidir. Var olan bir şeyin yarısı yine vardır. Öyleyse sperm ve yumurtanın da yaşam hakkı olması gerekir. Eğer fetüs için yaşam hakkı vardır deyip, sperm ve yumurta için yoktur derseniz kendi içinizde çelişirsiniz. Her ikisi için de vardır derseniz mastürbasyon ile kürtajı aynı kefeye koyarsınız.

    "Potansiyel yaşam" savıyla "yasam hakkı" varsaymanın sonu her şekilde mantıksızlığını varır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hulkibey -- 4 Eylül 2019; 17:20:25 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.