Kazayı anlatayım. Kırmızı araba biziz. Kuzen biraz acele edip yeşil tırın önüne çıktı yola. Biraz hızlanınca kendini orta şerite attı. Orta şeritten de sarı araç geliyormuş. Kamyondan dolayı sarı araç bizi görememiş tabi kör noktada kaldığımız için. Baya da hızlıymış. Kendini sol şeride atmaya çalışırken kontrolü kaybedip 180 derece dönerek orta refüje çıkıp korkuluklara çarparak durabildi. Trafik ekibi bizim araca temas olmadığı için tek taraflı kaza tutanağı tuttu. Karşı taraf bizim aniden en sol şeride geçtiğimizi beyan etti. Ama orta şeritteydik. Bizden ifade almadılar. Siz ne dersiniz? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Kuzen kazaya sebebiyet verdi. Suçlu kim sizce?
-
-
Hocam öncelikle çok geçmiş olsun.
Kuzene tembih edin: "Trafikte aceleye yer yoktur." Bu sefer maddi kayıp yaşanmış ama can kaybı da yaşanabilirmiş.
Diğer araca gelince muhtemelen çok hızlıymış ki manvra yapmaya çalışırken araç kontrolden çıkmış. Tekrardan geçmiş olsun.
-
Kendisini sol şeritte zanneden sarı araba hatalı.
Hangi şertte olduğunu farkedebilseydi kırmızı araba hatalıydı ama şu durumda kırmızı arabanın üzerine alınmasına gerek yok. İkinci şeritle üçüncüyü ayırt edemeyen biri her an kontrolü kaybedip 180 derece dönerek orta refüje çıkıp korkuluklara çarpabilir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12Kendisini sol şeritte zanneden sarı araba hatalı.
Hangi şertte olduğunu farkedebilseydi kırmızı araba hatalıydı ama şu durumda kırmızı arabanın üzerine alınmasına gerek yok. İkinci şeritle üçüncüyü ayırt edemeyen biri her an kontrolü kaybedip 180 derece dönerek orta refüje çıkıp korkuluklara çarpabilir.
Nasıl yani tam anlayamadım sarı aracın sol şeritten mi gitmesi gerekiyor yani
-
Yoo... Sorun, sarı araca hangi şeritten gitmesi gerektiğini hiç bir zaman anlatamayacak olmamız. Yazılanlar ve kroki doğruysa böyle birisiyle anlaşamazsınız. Bütün hatalar arasında bence en ölümcül hata aşağıdaki çelişki.
Alıntı
metni:Karşı taraf bizim aniden en sol şeride geçtiğimizi beyan etti. Ama orta şeritteydik. -
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12Yoo... Sorun, sarı araca hangi şeritten gitmesi gerektiğini hiç bir zaman anlatamayacak olmamız. Yazılanlar ve kroki doğruysa böyle birisiyle anlaşamazsınız. Bütün hatalar arasında bence en ölümcül hata aşağıdaki çelişki.
Alıntı
metni:Karşı taraf bizim aniden en sol şeride geçtiğimizi beyan etti. Ama orta şeritteydik. Sarı araç orta şeritten gidiyormuş orta şeritten gitmesi de lazım zaten. Burada yanlışlık göremedim de kırmızı aracın en sola geçtiğini ifade etmiş o olayın heyecanıyla yanlış söyledi yada yalandan sıktı. Bence arkadaşlar acele etmese iyimiş gibi geldi bana.
-
Size katılıyorum.
Şöyle bakıyorum konuya. Kırmızı arabanın hataları belki daha fazla ama anlaşabilirim, anlatırız, bir daha yapmaz, seneye daha güzel kullanır. Arkadaşı zaten konu açmış. Yani ümit var.
Sarı arabanın ifadesi ölümcül hata. Ona bir şey anlatamayız. Hangi araba bir daha trafiğe girmesin diye tercih hakkım olsa sarı araba derim. Yalan, kurnazlık veya şaşırmak... ikinci şeride üçüncü diyen kişi sinyal görünce orta dalgayı açar, veya görmemiş gibi yapar. Burada hiç ümit yok, anlatmak tamamen zaman kaybı ve düzelmeyecektir.
-
Sarı araç sürücüsü ifadesini değiştirdi. Kendi dalgınlığına geldiğini, bir anda panik olup sola kırınca kontrolü kaybettiğini söyledi. Olay kapanmış oldu böylelikle.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hadi kamyonunun önüne atladınizda orta şeride niye atluyorsunuz? Suç tamamen sizde. Sıfır kontrol ile şerit değiştiriyorsunuz. O yolda eminim hızlanma şeridi de vardır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sarı araçta araç kamerası olsaydı tüm suçu size atabilirdi. Direk önüme çıktı kontrolü kaybettim diyebilirdi. Olmadığına göre birşey diyemez.
Bence suç sizde farazi olarak konuşuyorum. Mesela kamyonun hızı 70 olsun sizin hızınız 50 olsun (kamyondan az) aracın hızı ise en az 100 dür. O hızda aniden şerit değiştirir ise kontrolü kaybetmek çok kolay.
Geçen sene yağmurlu bir günde 10 15 km mesafe farklı iki noktada önümdeki iki araç kontrolü kaybetti. İlki sol şeride geçmeye çalışan bir dacia idi. Zar zor kurtardı. Kurban kesin dedim kullanana. Sonraki olayda ise bir Mercedes gaza mı bastı ne yaptıysa oda kontrolü kaybetti ve sol refüje çarptı. Aracı o gün almış bence tam alışamamıştı. Ki bu olaylar 70 km hızla oldu. 100 ile giden aracın hareket enerjisi 70 ile gidene göre 2 kat fazladır. (70x70=4900 100x100=10000
10.000 bölü 4900 eşittir yaklaşık 2)Yani lastiklerin 2 kat daha iyi tutunması gerekir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
DH
-
Kuzeninize söyleyin, yaklaşan tırın önüne çıkmasın bir daha. Bazı tır sürücüleri umursamaz, tamponu bir dayar ölüme bile varır bu olayların sonucu. Dikkat edin ve başkasını da tehlikeye düşürmeyin. O sarı renk diye gösterdiğiniz araç, arkasından gelen başka araçlara da çarpabilir veya karşı şeride bile uçabilir. İnsanların hepsi doğuştan ralli pilotu değil.
-
Suçluyu bilmem ama anahtarı bida kuzenine verme.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Hadi kamyonunun önüne atladınizda orta şeride niye atluyorsunuz? Suç tamamen sizde. Sıfır kontrol ile şerit değiştiriyorsunuz. O yolda eminim hızlanma şeridi de vardır.
|
Kuzeninize söyleyin, yaklaşan tırın önüne çıkmasın bir daha. Bazı tır sürücüleri umursamaz, tamponu bir dayar ölüme bile varır bu olayların sonucu. Dikkat edin ve başkasını da tehlikeye düşürmeyin. O sarı renk diye gösterdiğiniz araç, arkasından gelen başka araçlara da çarpabilir veya karşı şeride bile uçabilir. İnsanların hepsi doğuştan ralli pilotu değil. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X