Şimdi Ara

KVK ve Motorola pişmanlığı!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
699
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhaba herkese.
    Yazının başında belirteyim aldığım cihazın 3. Sahibiyim ve fatura kendi üzerime değil. Garantili diye aldığım cihazın KVK ve Lenovo(Motorola) kısır döngüsündeki ve en sonda elimde belgeyle ortada kaldığım yazıyı aşağıda yazdım. Yazı biraz uzun oldu şimdiden kusura bakmayın :)
    Genelde satış haricinde çok konu açmam foruma fakat öyle canımı sıkan bir durum oldu ki, Türkiye’deki telefon servis ve firmalarda yaşadığım o mükemmel düzeyde stresli ve bir türlü hallolamayan o süreci anlatayım.

    Aktif olarak kullandığım iPhone 6 16 GB cihazımı icloud doldu telefon hafıza doldu gibi uyarılar nedeniyle takaslamaya karar verdim. Şehir içinden bir kişiyle görüşüp Motorola Moto Z ile takasladım. Anılarımda kalan Motorola’nın dayanıklılığı ve tecrübesiyle bu telefonla uzun süre yol alırım diye düşündüm ama düşünmez olaydım hikaye şimdi burada başlıyor.

    Basın sektöründe olduğum için çetrefilli bir yerde olay çekimine gittik ama yerde nasıl bir yer. Ortamdaki kargaşa nedeniyle telefonu sırt üstü düşürdüm. Arka kamera modülüne kadar pert. İnternette kamera modülüne baktım yurtdışında var Türkiye’de modül yok büyük ihtimalle çok tutulmadığı için kimse yedek parça zahmetine girmedi. Uzun süreceğini bildiğim halde telefonu KVK isimli teknik servise gönderdim. Hem garantisi bozulmasın dedim yarın bir gün bir şey olur telefona durduk yere iş açmayalım başımıza diye. Ellerine ulaştığında garanti dışı olarak tamir edilebileceğini 159 TL karşılığında değişebileceklerini söylediler. Ben fiyatı biraz daha yüksek beklerken memnuniyetle kabul edip kredi kartıyla ödemeyi yaptım. Cihaz takip sayfasından kontrol ettiğimde parça bekleniyor yazıyordu. Aradan bir 15 gün süre geçtiğinde aradım, parçanın yurtdışından temin edildiğini Türkiye’de bulunmadığını söylediler. Koskoca KVK ve Lenovo ellerinde nasıl parça kalmaz diye düşündüm sonra tamam diyerek durumu kabullendim. Cihaz yaklaşık 40 güne elime anca ulaştı. Paketi açıp incelediğimde sonunda dedim ama her şey telefonu açana kadardı. Telefonun üst barını aşağı çektiğimde bir gariplik olduğunu anladım ve dokunmatik testine soktum telefonu.

    KVK’daki o mükemmel(!) teknik servis elemanı dokunmatiği de nasıl becermişse bozmuş. Saat bildirimlerin olduğu o üst bar dokunmatiği çalışmıyor. 2 saat içerisinde telefonu tekrar kargoya verip geri yolladım ve içerisine sitemli bir şekilde not yazarak sıkıntıları belirttim. Yalan olmasın 10 gün içerisinde telefon geri geldi. Dokunmatik ve bataryayı da değiştirip yollamışlar (bataryadan da şikayet yazmıştım o mektubun içine). Telefonu iyi güzel 3-4 gün kullandım. Klavyede yazı yazarken 4-5 kere aynı tuşa basıyor, telefon masanın üstünde sırtüstü dururken kullanmaya çalışırken başka yerlere basma yapıyor, twitterda ve instagram gibi sosyal medyada gezerken kendi kendine beğeniyor kısacası ghost screen denilen lanetten olmuş. Telefonu bu sefer sitemkar olayını geçerek epey içimi dökerek ve telefonun ne kadar lanet bir servis olduklarını yazarak 27 Aralık 2018’de tekrar gönderdim. Cihaz ellerine ulaştı işleme sokmuşlar telefonu galiba 3. Sefer olduğu için Lenovo’ya müşteri şikayetçi zırt pırt problem çıkıyor değişelim mi telefonu demişler. Cihaz takipten baktığımda üreticiden bilgi bekleniyor kısmında. KVK’yı aradım üreticiden ne bilgisi bekliyorsunuz dediğimde işlem yapacağız çok bir bilgi yok ekranımızda Lenovo’nun bize dönüş yapması lazım dediler. Lenovo’yu aradım (artık gerçekten akraba olacaktık süreç zarfında) onlar kayıtları oluşturuyor ilgili departmana yolluyorlar. Değişim onayı çıktı ve 2 Şubat Cumartesi günü kargodan değişim belgesinin teslimini aldım.

    Ama baktım ki değişim belgesinin yanında fatura yok. Aradım KVK’yı, müşteri hizmetlerindeki bayan siz faturayı göndermemişsiniz dediler. İyi de dedim teknik servis formunuzda teslim alındığı yazıyor dedim. Teknik servis ekibimize ileteceğiz dediler. Tabi gelen sonraki cevapta biz telefonu kutuyla falan hepsini Lenovo’ya gönderdik oldu. Burada benim en büyük hatam onu da kabulleniyorum tabi, faturanın aslını almadığım için oldu. Lenovo’yu aradığımda değişim verdiniz ama nasıl değişeceğim cihazı fatura da bende değil KVK bizde değil Lenovo’yu arayın telefon bizden çıktı artık muhatabınız onlar dediklerini söyledim. Onlarda fatura sizin isminize mi dediler hayır dedim, o zaman değişimi yapamazsınız çünkü faturanın asıl sahibi siz olmalısınız dediğinde zaten film koptu. Telefonun 3. Sahibi olduğum için ve önceki aldığım adama ulaştığım halde kimden aldığını bulamadı maalesef. Konunun özü şu. Türkiye’deki teknik servis ve firmaların hali ortada. 2. El cihaz alıyorsanız değişim-para iadesi vb. gibi evrak geliyorsa ve telefonu aldığınız kişiye ulaşamazsanız hayırlı olsun.

    Nur topu gibi elinizdeki evrakla ortada kaldınız demek oluyor. Tüketici hakem heyetine gittiğimde de çok bir hakkınız olacağını düşünmüyorum diye cevap geldi. Çünkü fatura üzerindeki isim farklı ben başvurduğumda (tabi fatura elime geçerse başvuru yapabilirim anca) hiçbir hak talep edemeyeceğimi ve fatura sahibinin başvuruyu yapması gerektiğini söylediler. Kısacası elimde değişim formuyla beraber dımdızlak ortada kaldım. Yaşadığım süreçten şunu anladım, eğer 2. El faturalı garantili telefon alıyorsanız tamiratında sorun yok ama iş değişim veya iadeye geldiğinde hiçbir hak talep edemiyorsunuz. Yaşanan süreçte tabi benim hatalarım da var ama teknik servis ve firmanın da hatalarının olduğu düşüncesindeyim.

    Aşağıdaki resimlerde KVK tarafından gelen, faturayı teslim aldıkları ve değişim belgesinin fotoğrafları mevcut.

    Okuyan herkesten tekrar özür diliyorum yazının uzunluğu nedeniyle :)


    [simage]https://img.donanimhaber.com/upfiles/297825/334666db-d21c-4a7f-a74c-03413c1104d5.JPG [/simage]
    [simage]https://img.donanimhaber.com/upfiles/297825/a9ed2c5f-6d6b-4843-b222-c96cf96e4950.jpg [/simage]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arslan178 -- 4 Şubat 2019; 16:33:33 >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.