O halde aracınıza çıkma dizel gösterge paneli takılmış. Benzinliler hep 7 bin devirdir. |
LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (1206. sayfa)
-
-
Hoca aklıma geldi o lakin araba 5000 devirde kesiciye giriyor 7000 çevirmesi gerekmez mi
İbre 5000 olsa dahi...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Belki göstergedeki dişli sistemi farklıdır. Örneğin göstergede 2000 devir gösteriyor fakat siz 2400 devirle gidiyorsunuzdur. Tahmin sadece. Benim araç benzinli 2.0. 3000 devirde 5. vites 100 km ile gidiyor. Bunu deneyin bi. 100 kmyi kaç devirde görecek bakalım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IKaptan -- 19 Mayıs 2022; 17:50:52 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aracı bilgisayara bağlayın. Bilgisayardaki ile göstergedeki devir saatini karşılaştırın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir deneyim bakalım
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Selamın aleyküm bana İstanbul Anadolu yakası Laguna ustası lazım gerçekten lagunadan anlayan bir ustaya ihtiyacım var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Selamın aleyküm arkadaşlar bana işinin ehli lagunadan anlayan iyi bir usta lazım yardımcı olursanız sevinirim saygılar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
selamlar,
2005 1.6 laguna 246 binde ağır bakım yaptırsam (triger, diskler değişim, yağ/su filtre vb) sizce kabaca ne tutar? yakın zamanda yapan var mı?
-
-
Yetkili servisten 10.000 liradan aşağı çıkman zor. Sanayide iyi bir ustan varsa 4-5 bine işi bitirir. En iyi ve orijinal parçaları kullanarak.
Mesela yağ ve su deyip geçmeyin bu araç castrolun kırmızı antfrizini seviyor. Mobil1 in 0w40 tam sentetik yağını seviyor. Bunları tavsiye ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Double teyp işi biraz sıkıntı. Ben Çin de buldum fakat vazgeçtim getirtmedim. A101den açılıp kapanan tip aldim ve çok memnunum. Teyp bulsan çerçeve bulamıyorsun. O yüzden yuvanın ölçülerini iyi alıp birebir ölçülerde teyp sipariş etmen gerekiyor. Ve birebir teypler de var Çin de. Onlardan bir tane bulup isteyeceksin türkiye de arama boşuna. Bulsan da eski püskü ve pahalidan satarlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2003 model Renault Laguna 1.6 16Valf araç sahibiyim.
Aracımda çok uzun süredir var olan bir sorun mevcut. Artık yavaş yavaş sorunun çözümüne odaklanmaya çalışıyorum.
Sorunlar şöyle:
Aracımı 1.viteste kaldırırken debriyajı ve gazı çok sakince kullanmazsam araba tam baskı balata ile motorun birleştiği anda "tak" diye vuruntu yapıyor. Yani debriyajı öyle bir yedirmem lazım ki çok yavaş kalkmak zorunda kalıyorum. Kırmızı ışıkta eziyet oluyor bu.
Eğer dikkat etmezsem her kalkışta araç tak diye vuruyor, hem ses duyuluyor hem de oturduğum yerden hissediyorum alttan bi şeyin vurduğunu.
Bu vuruntu olayı vites geçişlerinde de mevcut. Mesela 2.vitesten 3.vitese geçerken eğer devirin düşmesini (en azından 1200-1300 devire düşmesini) beklemezsem araba yine debriyajı tam bırakırken vuruyor. Doğal olarak çok rahatsızlık duyuyorum bu durumdan. Çünkü her vites değişiminde debriyaj ile motor birleşirken araçta küt diye bi sarsıntı oluşuyor.
Ortadaki ana sorun bu. Yine aynı sorunla alakalı olduğunu düşündüğüm buna bağlı diğer sorun da şu;
Yolda giderken, özellikle düşük viteslerde, gazı bıraktığımda araç ileri geri 3-4 kez silkeliyor. Sonra gaza tekrar yavaşça bastığımda araba ivmelenirken yine ileri geri 3-4 kez silkeliyor anca öyle ileri doğru atılıyor. Yani pürüzsüz bir sürüş yok ortada.
Bu sorunlar haricinde aracımın viteslerinden ve vitesinin yumuşaklığından memnunum. Ayrıca 2 ay içerisinde aracın şanzıman alt kulağı (üst kulağı var mı bilmiyorum), aracın önünden baktığınızda sol tarafta görünen 2 takoz değişti fakat sorun düzelmedi, başka motor ya da şanzıman takozu var mıdır kontrol edebileceğimiz bunun da bilgisini verirseniz sevinirim.
Bir kaç yerde Sağ aks frezesi'nin kronik sorun olduğunu okudum fakat bu pek aks vuruntusu gibi gelmiyor, uzun süredir de böyle biniyorum çoktan sıyırmış olması gerekirdi.
Bir yerde de şanzıman çıkış mili'nin sıyırmış olabileceğini okudum.
Fikirlerinizi bekliyorum..
-
Şöyle bir şey görmüştüm
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
herkese selamlar. 2007 otomatik 2.0T laguna 2 almayi düşünüyorum. araba lpgdeyken 4 bin devirde gaz kesiyor silkeleme yapiyor. çözümü basit midir ya da daha farklı bir sorun mudur?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
S. A arkadaşlar bugün arabama kartı taktım göstergedeki kırmızı lamba direk yandı lakin araba kontak açmadı uzun bir süre ugrastiktan sonra nasıl olduysa kendine geldi ve çalıştı. Sorum şu arkadaşlar herhangi birsey olsa ben bu arabayı başka türlü calistiramam mi. ( üzerindeki anahtar sadece kapı için mi) şimdiden teşekkür ederim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kara_sovalye01 -- 17 Ağustos 2022; 15:1:0 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Klima konusunda çok enteresan bir durum var. Klima devreye girdiğinde blower üflemeyi kesiyor. Başka bir çalıştırmada blower çalışıyor bu kez de pleyt kompresöre yapışmıyor yani kompresör devreye girmiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar benim de laguna 2 faz 2 aracım var kaloifer kelebekleri kırıktı kenim kazan aldım 1500 lirayainternetten bakaraktan fln göğüsü full söktüm kazanı yerine taktım kazanı aldığım adam klape motorunun biri bozuk dedi eski motoru takıp denedim çalışıyodu fakat tek yöne uzun uzun dönüyodu sıcak soğuğa tepki vermiyosu kazanı taktım klapeleri test edeyim dedim yön ve sol klape düzgün çalışıyo fakat sağ ve havayı içirden dışardan alma klapeleri düzgün çalışmıyo soldaki düzgün çalışan motorı sağa takınca düzgün çalışıyo fakat havayı içden dıştan alma bölümüne takınca hiç yanıt vermiyo beyin bozuk diye düşünüyorum böyle bi sıkıntısı olan yada çözümünü bilen varsa lütfen yardım etsin tüm göğüsü sökmem 2 günüme aldı emeklerim boşa gitti lüften yardımcı olun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Selamun Aleykum
2003 model Laguna 2 expressıon aracım var.
Radyoyu açtığımda ses gelmiyor.
Radyo kanalları arasında geçiş yapıyorum hiç ses yok.
Ekranda bazen search yazısı çıkıyor.
Yaklaşık 2-3 dakika sonra ses normal olarak gelmeye başlıyor.
Sorun hakkında bilgisi olanlar ya da daha önce bu durum ile karşılaşanlar yardımcı olursa sevinirim.
-
Arkadaslar herkese merhaba,
Bende Laguna 2 sahibiyim. Aracim hareket halindeyken ansizin tum uyari isiklarini yakip stop ediyor. Bazen bunu 500 metrede bir yapiyor bazen 50 km de bir. Problem ne olabilir ? yardimci olursaniz cok sevinirim.
-
Selamun aleykum
Anlattığın sorunun çok benzeri benim başıma geldi.
Bende sağ aks sorunu çıktı. Dediğiniz gibi düşük viteslerde hız olmadığı için kendini bariz hissettiriyor vuruntu. Yüksek viteslerde hızlı olduğu için geçişlerde vuruntuyu hissetmiyorsunuz. Genellik 1 den 2 ye geçerken veya geri viteste kendini belli eder.
Ben yaklaşık 2003 model arabamı 10 yıldan fazladır kullanıyorum (2. el aldım) 3 defa aks sıyırdı. Uzun süre vuruntu sesi gelip sıyırmaz demeyin. Nerde ne zaman sıyıracağı belli olmuyor. Bir gün düz yolda bile cızt diye bir ses duyarsınız ve araç hareket etmez.
Gelelim çözüme. Malisef ben bulamadım çözümünü. Gitmediğim tamirci kalmadı. Araç kaza yapmıştır ön tekerlek mesafelerini ölçtür dediler. Hiç bir şey çıkmadı. Garip ama ben arabamın bagajında yedek aks ile freze taşıyorum. Sıyırınca tamirciye götürüp değiştiriyorum.
Ama şunu diyebilirim Kronik sorun olayını bende duydum. Kasa aksa ağır geliyor. Fakat bunun bir mühendislik hesabı yapılmıştır diye de düşünmüyor değilim. 1300 kg ağırlığı olan bir arabanın yaklaşık 30 mm çapında bir freze çeviriyor. Bir keresinde aksı değiştirirken hyundai taksi liftte idi. Aksının gördüm. Resmen kardan şaft koymuş adamlar.
Tavsiyem bir lifte kaldırıp sağ aksı el ile boşluğunu kontrol ettirmen. Zaten hemen anlıyorlar.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X