Şimdi Ara

laik devlet ve dini bayramlar (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
66
Cevap
0
Favori
2.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ateş olmayan yerden duman çıkmaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: s£stavina


    Madem adalet arayışı içerisindeyiz , bir bayramı kutlamak için önce gereklerini yerine getirmek lazım değil mi? Mesela oruç tutmayan adil insanlar ,yazılı bir talep ile bu süreçtede çalışma arzularını belirtsinler red edileceğini sanmıyorum. Ben insanlık adına savaşan adil bir şahsım orucumu tutmadım madem bayramını neden kutlayım gibi bir yaklaşım bence takdire değer.

    Buna öncülük edecek kadar adil miyiz hem görmüş oluruz.

    Yoksa maksat insanlık , barış , kardeşlik , adalet değil mi ?



    görüşüne bende katılıyorum..
    bayram; ramazan bayramı..yani ramazan ayını oruç tutup ibadetle geçirmeye çalışan insanların ramazan bittikten sonra islamın gereklerini yapmanın vermiş olduğu sevinci yaşamalarıdır bayram..

    hastalığı - seferisi hariç ramazanda hiç oruç tutmamış birisi neyin bayramını kutluyor anlamam..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soho -- 27 Eylül 2008; 17:26:52 >




  • bence asıl tartışılması gereken şey;

    bir devlet hem müslüman hemde laik olabilir mi? olursa ne kadar müslüman ve ne kadar laik olur ?

    veya sadece müslümanlık değil..hristiyanlık için de bu geçerli..yani bir devlet hem hristiyan hem laik olabilir mi ?olursa ne kadar olur ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soho -- 27 Eylül 2008; 17:33:09 >
  • @ozgurdeniz65

    ben sana işçi ölümleri iyidir,insanları yakın ,ülkeyi satın,eğitimi paralı yapın sonra başörtüsünü serbest bırakın mı dedim?

    bunları birbiri ile ilişkilendirmek senin ütopyandır.hatta bizzat saldırındır.

    dahada seninle tartışma gereği duymuyorum .
  • Bakın Fransız Dışişleri Bakanlığının denetiminde yayımlanmış olan "Türklerin Tarihi, Pasifik'ten-Akdeniz'e 2000 Yıl kitap'ı, Sayfa: 44:"

    "...TürkLER, İmparatorluk kurucuları kurucuları olarak KAVİMLERİNİ düzene koydukları gibi, SİNLERİ DÜZENE KOYMAYI, ONLARA HAK ETTİKLERİ YERİ VERMEYİ, BİRİNİN DİĞERİNİ İZMESİNE İZİN VERMEMEYİ de KENDİLERİ İÇİN GÖREV SAYARLARDIé

    Barbar Türkler bunu yaptıkları için, BARBAR olmuşlardır!

    Devlet mi Layık olur, yoksa vatandaşları mı Layık olur?

    DEVLET LAYIK OLUR!

    Devlet insanların nasıl İBADET edeceğine karışmaz! Devlet Diyanet işleri başkanlığını kurdurması ve onu denetlemesi, düzene koyması Layıklık karşıtlığı değil, bilhassa Laikliğin gereğidir.

    Yanlış olan, Diyanet Başkanlığının, SÜNNÜLÜK BAŞKANLIĞI gibi hareket etmesindedir! Diyanet Başkanlığı, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içindeki bütün dinlerin başkanlığ olması gerekirdi. Bütün dinlere aynı mesafede olması gerekirken, o makam SÜNNÜLERİN eline geçmiştir! İşte Layık devlette düzeni bozan budur.

    Din dediğiniz nedir: Bir bilim dalı mı, bir inanç şekli mi?

    Batılıları kendinizden üstün görüyorsanız, unutmayın ki DİNLERİ de sizden üstündür!

    KUTSAL İsa demek, Ata Erkillik değil mi?

    Kutsal ANA demek, Ana Erkillik değil mi?

    Katolikler, KUTSAL İsa derlerken, ata Erkilliği savun muyorlar mı? Sünnüler ve Ortodokslar KUTSAL ANA derken Ana Erkilliği savunmuyorlar mı?

    Deden Kutsal Meryem ANA diyen Ortodokslar, Kutsal dişi ikonasını kullan muyorlar da Ortodoksların Kutsal haçını kullanıyorlar? Hıristiyan Ortodokslar Kutsal Meryem ANA dedikleri halde Kutsal HAÇ taşıdıkları için iki yüzlülük yapmaktadırlar. "Serbest Sobet tartışması, sayfa: 47'deki resimi inceliyebilirsiniz!)

    İnsanları diniyorum! Türküm ve Atatürkçüyüm diyorlar! Sadece onlara gülüyorum. Çünkü onlar ya SÜNNÜ, ya da ALEVİ'dir!

    TÜRK'ÜM! Muhtaç olduğum KUDRET (Tanrı, yaratan) damarlarımdaki asil KANDA MEVCUTTUR! Bunu katkısız söyleyemeyen biri, ne TÜRKTÜR, ne de ATATÜRKÇÜDÜR!

    Bunun kanıtı da, Türk bayrağıdır. Bir kan hücresi içinde dişi (Ay), erkek (ise yıldız)'dır! Kadının ve erkeğin bu eşitlik sembolü olan Türk Bayrağı bütün dinlerin korkulu rüyasıdır. Ya birgün sizler bunu fark edersiniz diye!




  • @ozgurdeniz65
    buyrun matıksızlığa gelin.

    bu durumda türkiyede alkol kaynaklı tüm suçlar bir zümrenin sorunudur demek ne kadar mantıklıysa sizin bu düşüncenizde bu kadar mantıklıdır.

    hatta daha ileri giderek şunuda söyleleyimki "bu ülkede birileri madımak veya işçi kelimesini kullanamıyorsa bu bilinen zümrenin suçudur".-izm ekinden kurtulduğuMuz zaman ancak birşeyleri başarabileceğiz.

    edit:diğer bir yanlışınızda 1400yıldır devam eden islam dinin zorunlu bir ritüeli olan başörtüsünü,islamla ve mevcut örtü ile alaksı olmayan fransız giysisi türban ile adlandırmanız ve bunların 6 yıl kadar önce başlayan bir olayla başlamış gibi ilişkilendirmenizdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi superposition -- 27 Eylül 2008; 17:57:00 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: soho

    quote:

    Orjinalden alıntı: s£stavina


    Madem adalet arayışı içerisindeyiz , bir bayramı kutlamak için önce gereklerini yerine getirmek lazım değil mi? Mesela oruç tutmayan adil insanlar ,yazılı bir talep ile bu süreçtede çalışma arzularını belirtsinler red edileceğini sanmıyorum. Ben insanlık adına savaşan adil bir şahsım orucumu tutmadım madem bayramını neden kutlayım gibi bir yaklaşım bence takdire değer.

    Buna öncülük edecek kadar adil miyiz hem görmüş oluruz.

    Yoksa maksat insanlık , barış , kardeşlik , adalet değil mi ?



    görüşüne bende katılıyorum..
    bayram; ramazan bayramı..yani ramazan ayını oruç tutup ibadetle geçirmeye çalışan insanların ramazan bittikten sonra islamın gereklerini yapmanın vermiş olduğu sevinci yaşamalarıdır bayram..

    hastalığı - seferisi hariç ramazanda hiç oruç tutmamış birisi neyin bayramını kutluyor anlamam..




    İngilizlerin himayesinde olsak daha iyi olurdu diyen vatan haini türbanlı da 29 ekimde, 23 nisanda, 30 ağustosda tatil. Çalışmıyor.
    Devlet o günleri tatil yapmış, sen o tatilde ister kutlarsın ister kutlamazsın ama işe gitmezsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalheadjm -- 27 Eylül 2008; 17:58:44 >




  • @: Arkadaşlar şikayet konusuna yazdım. Artık şuna bir karar verelim.

    Herşeyi konuşalım deyip herşeyi şikayet etmek olursa nasıl yapalım? Berat arkadaşımız özgürdenizin mesajını şikayet etmiş. Baktım ciddi ve açık hakaret edilen birşey yok. Şikayet konusunda da dedim. Eğer çok alıngan isek ve tahammül sınırımız dar ise tartışmaya girmemek daha iyi değil mi?

    Birisi bana gerici derse ban de ona gerici olmadığımı aksine ilerici olduğuımu ve bunu sebepleriyle sıralarım. Tekrar gerici diyecek olursa derim ki asıl gerici olan sizsiniz ki dediklerimi size anlatamıyorum. ( anlamıyorsun değil) muhtemelen sorun bitecektir.

    Yani böyle bir konu içinde siz eğer laik karşıtlığını savunuyorsanız dini refrans alıyorsanız gerici iması her yerde yapılabilir. Buna dayanıklı olmazsanız fikrinizi nasıl ortaya döküp ikna edeceksiniz ki? İnsanlar bir şekilde bu fikri savunanları gerici olarak tanımlıyorsa asıl suç fikrinizi iyece anlatamamış olmakta değil midir?

    Nokta'dan hatırlayın bana dinsiz diyorlar üstelik hani ahlaksız vurgusuyla ben de diyorum ki dinli insdan olur dinsiz insan olmaz diyerek bunu israrla savundum ve yeni bir argümanı oturttum hatta başka forumlarda da bu tuttu. Demek ki bundan alerji duyacağıma buna antikor üretseniz doğru değil mi?

    Bunu buryaa niye yazdım eğer şikayete konu birşey yok dese idim berat beni topa tutacaktı.

    Şimdi burada cemaate soralım? Ne yapalım?


    İyi Günler.




  • @Hare Rama;

    Yöneticileri pek alkışlayamıyoruz genelde bu forumda ama gerçekten hakkettiğinizi düşünüyorum..

  • Sayın Hare Rama,bu konu altında söz konusu olan ''gericilik'' kelimesinin insanları rencide edip etmediğini görüşlerimize sormuşsunuz anladığım kadarı ile.
    Bugün toplum olarak bazı siyasi yada tüzel kişilerin neden olduğu kargaşa ortamına geldiğimiz aşikardır.Aynı zamanda birçok dinsel vecibede bu kişilerin çıkartmış oldukları kargaşa nedeni ile aşağılanmakta hakarete uğramaktadır.
    Olay İslam'la alakalı ise konunun muhatabı Kurandır.Baş örtüsü olayını biçok konuda tartıştık.Tamam belki her iki tarfta yine bildiğini söyledi ve muhatap olunan konu aynı ''0'' noktasında kaldı ancak;bügün 10 İslam profundan 9'u size kadının başının örtmesinin farz olduğunu söyleyecektir.Şimdi burda tekrardan bir türban muhabbetine girmek istemiyorum.Sahiy sünnettede bun farzı açık bir biçimde görmekteyiz.

    Konunuyu ''gericlik'' ifadesine getiren kişi,yapmış olduğu davranışın yada yazmış olduğu yazının bir kişye hitaben değil genele hitaben yazdığını yanlış anlamadıysam bir mesajında dile getirmiştir.

    şimdi bu kişinin bütün başı kapalı insanları ve bunu destekleyen kişilere ''gerici'' benzetmesini yaptığını görmemek elde değil.

    Bir insanın değil İslam kuralları, kültürel bazda dahi olsa saçını kapaması nasıl gericilik olarak ifade edilir, biri bana bunu açıklasın.

    Yazıdaki amaç; bazı toplumsal meselelere dokundurmak ise bunun yapılış yada hitap şeklini seçim tarzı hiçte hoş değildir.
    Türban,baş örtüsü yada siz ne diyorsanız=gericilik terimini kullanmak bana göre saygısızlıktır.Çünkü bahsi geçen mesajı incelediğimizde bir kişi değil bütün başı kapalı insanlar ifadesi çekilip çıkartılır.



    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EXCELANCEE28 -- 27 Eylül 2008; 20:40:43 >




  • @: EXCELANCEE28 Çok teşekkür güzel biçimde izah getirdiniz ancak yazdığıma yine de es geçtiniz gibi. Neyse. Ben de diyorum ki ilerici nasıl rahatısz edici değilse gerici de rahatsız etmesin. Etmesin derken bu iyi birşey değilse bunu izah edin mücadele edin. Böyle olmadığını daha ileri metod ve akılcı yolla gösterin. Bana gerici dedi buna ceza verin demek kolayclık olmuyor mu? Dünyanın her yerinde bu terim kullanılıyor. Yani bir hakaret terimi değil. Türkiye'de böyle algılanıyor. Keşke sizin görüşlerinizi paylaşsaydım da biri bana gerici deseydi. Yüzlerce sayfa yazar binlerce kelime tüketir olmadığımı anlatırdım. Ve sanırım ikna ederdim.

    İşte dinsiz terimini belki onlarca mesaj yazarak ortaya koyduk. Ama bundan rahatsız olmak ta hakkımız o zaman bize de dinsiz demeyin. Ceza verelim dinsiz diyenlere ne dersiniz? Yani tartıştığınız konu buna tahammülü gerektiriyor.

    Siz diyorsunuz ki Kur'ana topluluğa sataşma var. Bence evet zaten özellikle oraya vurgu yapılıyor zaten. Siz de onu savunma durumunda olup insanları ikna etmeye çalışmalısınız. Bu yüzlerce mesaja müncer olacaksa da bunu yapmanız lazım.

    Kur'an için safsata da diyorlar. Bence bu da hakaret değil. Safsata içi boş anlamına gelir. Size dini ve etik olarak görev düşmüştür ki safsata olmadığına ve içinin dolu olduğuna iknaya. Siz de ''dinsiz'' =ahlaksız, şerefsiz vurgusuyla genlede kast edilir= akılsız diyerek o kesime niye diyorsunuz değil mi? Demek ki bu tartışmanın biraz da zaman zaman geldiği nokta bu.

    Biraz tahammül ve fikre odaklanmak işi çözer.

    İşte olay yerinden buyurun konuyu çözmeye çalışalım.




  • Sayın Hare Rama,birşeyi dile getirmeden mesajı göndermişim onu yazmak istediğim için ayrıca bir mesaj yazıyorum.Bu kirlilikten dolayı özür dilerim.

    İfade etmiş olduğunuz bir cümlede, anladığım kadar ile İslam ve gericliğin aynı parelelde gittiğini dile getirmişsiniz.
    Ancak ilk mesajımda da dile getirdiğim gibi,bazı kurum ve kişilerin neden olduğu ithamları bizlerde başkalarına uygularsak refah bir toplum seviyesine nasıl ulaşabiliriz?

    Aynı konuyla alakalı başka bir mevzu ise:Şuan yaşamış olduğum yer inanlımaz derecede kozmopolit bir yapıda.Emin olun çevremde birçok ateist kişi görmem mümkün.Bu kişilerde gördüğüm ahlak kurallarına riayet etmemeyi ele alıp sizin denkleminizdeki ''x'' yerlerine koysam ve desemki:
    ''Bütün ateistler ahlaksız insanlardır'' ifadesini kullanmam sizce nekadar doğrudur?
    Böyle bir durumda şu forumdaki ateist arkadaşlarımız bize ahlaklı olduklarını ispat etmeklemi mükelleftir ,yoksa, bizi, siz yöneticilere ''Saygısızlık'' adı altında şikayet etmeklemi ?

    Çünkü bazı kavramların ispatı olmaz.Bir insan ahlakınıda,gerici olmadığınıda kendisini görmeyen başka bir insana nasıl ispat edebilir?




  • @: Bakın biri/leri ni kişilik olarak suçlamak ayrı sahip olduğu fikre göre kanıya ulaşmak ayrıdır. Ahlaksızlık kişilik yargılamasıdır. Ancak gerici sahip olduğu fikre istinaden söylenen şeydir karıştırmayalım öncelikle.

    Yani çanta işiyle uğraşana çantacı denir bu kişilik yargısı değildir. Ama hilekar demek kişilik yargısıdır. Geri addedilen fikirlere sahip kişilere gerici denir. Kadim fikirlere bağlananlara muhafazacı ( muhafazakar) denir. Bunlar KİŞİLİK hedeflemez.
  • @: Hatta suçu biraz kendimizde arasak. Taaa eski yıllardan bu yana gerici diyen kimselere kızıp bunu bu kızmamızla kötü bir anlama kavuşturmak yerine bu fiklrlerin kendiniz için geride kalan fikirler değil hala genç fikirler olduğunu anlatın. Buna rağmen buna geri fikirler diyenlere de onların fikridir biz aslında GENÇ fikirler taşıyoruz siz buna geri diyorsunuz diyerek açılım getirin. Getirseydiler. Şimdi böyle olmazdı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozgurdeniz65


    Yani bizim türban gibi gerici bir unsuru hâlâ özgürlük olarak nitelendirmemiz aslında "özgürlük" kavramını gerçekten bilmediğimizdendir..



    @Hare Rama
    Bu laftan sonra hala daha neyi savunduğunuzu anlamlandırmak zor olacak.
    Şimdi de gerici kelimesinin içeriğine atıfta bulunarak,aslında bu kelimenin toplum tarafından kötü olarak anlamlandırıldığını söylüyorsunuz.Birisi çıkıp bir topluluğu,sadece başına örttüğü bir örtü yüzünden tümden toplum nezdinde olumsuz görülen bir sıfat ile yaftalayıcak,siz buna bu kelimenin manasını biz böyle anlamlandırdık,aslında öyle olmadığını ispat edelim diyeceksiniz.
    Çıkayım bende herkesin yedi sülalesini anayım,kullandığım kelimeleri de toplum böyle algılıyor ama öyle algılamayın,gelin bu manayı yıkalım,bana soyunuzun-sopunuzun o kelimelerle anılmaya uygun olmadığını anlatın diyeyim.
    Bu kelimeye karşı çıkanlarda,tartışamaycak ve eleştirilere tahammül edemeyecek insan yapısı yok.Aksine yukarıdaki kelime eleştiri değil,aleni bir hakarettir.Buradan hareketle:
    Bende diyorum ki;türbanı gerici gören kişiler dünyanın en sığ ve gerici insanlarıdır.Buyrun ispatlayın ileriyi-geriyi...




  • @: Gücdevani dediklerimi niye başka türlü anlamak istiyorsunuz anlamadım. Alıntı yaptığınız şeyde ne var? Adam fikrini açıklamış. Siz yedi sülale ile bir mi tutuyorsunuz? Çok garip ve çok üzücü bir benzetmeniz gerçekten.

    Siz de açıklara deiyn ki en ilkel görüntüdür onlar. İlk insanlar da çıplaktı başları açktı deyin. Onlar buna tahammüllüdür diye tahmin ediyorum. Hayır deyip size başka argüman sunarlar. Ama siz böyle eşit silahla çarpışmak yerine ne yazık ki YEDİ SÜLALE .... kavramını getirdiniz. Şimdi üzülmek ne kelime AĞLIYORUM !

    Bu kadar mı tahammülsüz olduk. Birisi başörtüsü özgürlük değil gericiliktir demiş fikrini açıklamış siz YEDİ SÜLALE ile bir tutuyorsunuz öyle mi? Ciddi misiniz?

    Eyvah !


    quote:

    @Hare Rama
    Bu laftan sonra hala daha neyi savunduğunuzu anlamlandırmak zor olacak.
    Şimdi de gerici kelimesinin içeriğine atıfta bulunarak,aslında bu kelimenin toplum tarafından kötü olarak anlamlandırıldığını söylüyorsunuz.Birisi çıkıp bir topluluğu,sadece başına örttüğü bir örtü yüzünden tümden toplum nezdinde olumsuz görülen bir sıfat ile yaftalayıcak,siz buna bu kelimenin manasını biz böyle anlamlandırdık,aslında öyle olmadığını ispat edelim diyeceksiniz.
    Çıkayım bende herkesin yedi sülalesini anayım,kullandığım kelimeleri de toplum böyle algılıyor ama öyle algılamayın,gelin bu manayı yıkalım,bana soyunuzun-sopunuzun o kelimelerle anılmaya uygun olmadığını anlatın diyeyim.
    Bu kelimeye karşı çıkanlarda,tartışamaycak ve eleştirilere tahammül edemeyecek insan yapısı yok.Aksine yukarıdaki kelime eleştiri değil,aleni bir hakarettir.Buradan hareketle:
    Bende diyorum ki;türbanı gerici gören kişiler dünyanın en sığ ve gerici insanlarıdır.Buyrun ispatlayın ileriyi-geriyi...




  • Sayın Hare Rama:

    ''Yani çanta işiyle uğraşana çantacı denir bu kişilik yargısı değildir. Ama hilekar demek kişilik yargısıdır''

    şimdi şu sözünüzle alakalı olarak: İslam Dinine mensup kişiye gerici demek sizcede kişilik yargısı değilmidir?

    Aynı zamanda:Gericilik sadece beyindeki fikre dayandırılarak ortya çıkmadı,yapılan bazı fiillerde buna sebep oldu.Sadece fikre binayen söylenir demek bence kelimeyi masumlaştırır.

    Konumuz ana başlıkta İslam değilmi.Evet.Peki İslamdaki baş örtüsü farzı gericlikmi arz ediyor sizce?
    Eğer bu şekilde düşünüyorsanız yanılıyorsunuzdur.
    Ben inanan olarak Kurandaki kelimeleri gericilikle birleştirirsem benim imanımdan söz edilmesi mümkün bile değilidir.

    Türkiyedeki manasal bazda gericlik:
    Ülkenin laik düzenini bozmak,İslam kurallarında ve tamamen İslam örfünde yönetme yada bu yönde gidişe iştirak etmektir.Bu yönde yapılan fiiller ve ifadeler bütünüdür.Türkiyedeki anlamı budur.Genel bazda terimsel manası beni ilgilendirmez.Çünkü fransadaki gericlikle Türkiyedeki gericlik kavramları terimsellikte bir manalıkta farklılık arz ettirir.Bunun için ben Türkiyedeki gericliğin manasını ele alarak konuşuyorum.
    Peki yukarda yazdığın tarz gericilik fiili Türkiyede mevcutmudur.Doğrudur yer yer görülmüştür.Bunu inkar edemeyiz.Peki geneli kapsayan bir olgumudur.KESİNLİKLE HAYIR.Çünkü İslam şu iki sözle bunun önüne geçer:
    ''Senin dinin sana,benim dinim bana''
    ''zorlaştırmayın,kolaylaştırın'',bu bağlamda yukardaki manasal gericiliği bütün İslama lanse etmek sizin dediğiniz gibi kişiliğe saygısızlıktır.

    Çünkü;Bahsi edilen kelimenin bağlı bulunan dinsel düşüncenin gerçek EMİRLERİNİ ya yanlış yorumlama yada şahsi menfaatlere uydurma, fiili yada çabası için kullanılabilinirken, gerçek düşünceye göre hareket eden yada etmeye çalışan aynı düşüncenin sahiplerine karşı kullanılması kişiliğin zedelenmesidir.

    Yine çanta örneğindede olduğu gibi;çanta yapmaya çalışana çantacı denilmiyor aksine hilesiz çanta yapmaya çalışana hile ile yapmaya çalışan arasındaki fark görülmeyip aynı şekilde hilekar çantacı ibaresi kullanılıyor.




  • Alıntı yaptığım yerde size göre hiç bir şey yoksa aynen devam edin.Hassas noktaları kaçırıyorsunuz.Ya da herkesin sizinle aynı hassasiyetlere sahip olduğunu düşünüyorsunuz...Yedi sülale lafından oldukça kötü bir elektrik aldınız ki bunu dönüp bir kaç kez yinelediniz.Bende baştaki bir örtüden kalkıp bu örtüyü takan ya da destekleyen insanların tümüne gerici denmesinden çok kötü elektrik aldım.Empati yapmayıp empati yapmamızı istiyorsunuz.Neymiş gerici olmadığımızı ispat edecekmişiz.Kime ne diye ispat edecem?Sen ve ya bir başkası bana ilerici deyince kademe mi atlamış olacağım.
    Derdim bir örtüden tutup çok büyük bir kısmı yaftalamak;zan altında bırakmak.He siz bunda ne var,gayet normal diyorsanız eyvallah.Dediğiniz gibi olsun.
  • @: Konu NOKTA laştı. NOKTA yı açıyorum oraya geliniz.

    İyi Günler.
  • Değerli forum üyeleri sizin tezinize göre Ezan okunması da yanlış. Laik ülke ya hani.. Derslerde okutulan Din eğitimi dersleri falan.. Basit düzeydeki bilgilerinizle böyle konuları tartışıp yanlış yapmayınız lütfen. Ayrıca teoride laik ülke bütün dinlere eşit mesafede durmalıdır diyen değerli dostum kaynak belirtebilirse merak ettim o kaynağı kim hazırlamış. Devlet yapımız laik, ateist değil, bu kavramları özdeşleştirmeyin. Laik düzenin demoktasiye uygun olarak çoğunluğun vicani yükümlülüklerini yerine getirmesine fırsat tanır.

    Saygılarımla,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tavus41 -- 1 Ekim 2008; 18:29:20 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.