Şimdi Ara

laik devlet ve dini bayramlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
2.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • laik bir devlette neden dini bayramlar vardır? daha doğrusu neden kurban bayramı gibi bayramlar tatil de paskalya falan da tatil değil hani eşitlik olması açısından?



  • Paskalya bayramı bizim kültürümüz dışında bir bayramdır bildiğim üzere... Ama ramazan bayramı dini bayram olmasına rağmenn Türk Kültürü ile bambaşka bir şekil kazanarak toplumumuza yerleşmiştir. Şimdi biz gidip çok azınlık olan Amerikalılar için 4 Temmuz u tatil mi ilan edelim... Asıl kültürümüzde olan bayramlarda tatil ilan edilir...

    Bu arada paskalya bayramını da biri açıklayabilir mi ?
  • Bayram bahane, tatil için.
    Laik devlet olmamız yıllardır süregelen adete engel teşkil etmez. Kaldı ki ramazan bayramı dini bir olgudan öte eğlenme,kucaklaşma,hasret giderme,birlikte hoş vakit geçirme için vesiledir. Laik devlet yapısına zararı olmaz. Eşitlik kısmına gelince haklısınız. Paskalyanın kutlanması - Paskalya tatili hakkında çok da bilgim olmasa da hak hakdır. Fakat bu düzenlemeleri inançlara göre yapacaksak inançsızlar yandı "0" tatil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BARIŞA ÖZLEM -- 26 Eylül 2008; 5:26:01 >
  • ülke laik ama vatandaşın %99 u müslüman... bu yüzden... bu oran değişirse düşünülebilir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozas

    ülke laik ama vatandaşın %99 u müslüman... bu yüzden... bu oran değişirse düşünülebilir...


    %99?
    o da bir bakış açısı tabi
  • Teoride Laik bir ülkede DiNi bayramlar resmi tatil kabul edilmez.

    Çünkü Laiklik devletin her dine aynı mesafede olması demektir. Bu durumda Hristiyanlarda Paskalya tatili isteyeceklerdir. Yada Museviler oruç günlerinde tatil yapacaklardır.. Devlet "sen müslümansın sana X gün tatil, sen hristiyansın sana Y gün tatil" diyemeyeceğine göre mantıklısı çoğunluğun hakim olduğu inanca göre tatiller belirlemektir.

    Fakat en başta belirttiğim gibi teoride doğru olan DiNi hiçbir günün RESMi tatil olmamasıdır.
    Pratikte uygulanabilirliği çok düşüktür.

    Not: 4 Temmuz dini bir bayram değildir. Bizdeki 30 Ağustos gibidir. Kurtuluş Günü olarak niteler Amerikalılar.
  • bunun dogrudan devletin laik olmasi ya da teokrasi ile yonetilmesi vs ile baglantisi yoktur ...
    laik-demokratik olarak adlandirabilecegimiz tum devletlerde bu tur tatiller mevcuttur (bizdeki kadar abartilmasada) ve adi ustunde resmi tatil oldugundan genel bir tatil ... hali ile karar cogunluga gore alinir ... yoksa sen musevisin musevilere su gun tatil, hristiyanlara su gun tatil, muslumanlara su gun tatil denilemez ...
    ayrica birde gelenek denilen mevhum vardir ve dogrudan din ile alakali da degildir ... yani "inanmayan" kategorisindeki bir cok insan bile ramazan, kurban bayraminda ailesini yakinlarini ziyaret eder vs vs ... bu tur toplumsal gelenekleri korumak (dinden bagimsiz olarak) onemli ve gereklidir ...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Din Meselesi..
    16 yıl önce açıldı
    Demokrasi laiklikten önemli mi?
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ona bakarsan Laik bir devlette Diyanet İşleri gibi kurumda olamaz, müftü ve imam ataması yapan laik bir devlet olur mu ? Laik bir devlette zorunlu din dersi olur mu? Vatandaşlardan THK adına fitre ve zekat toplanır mı ? Kurban bayramında vatandaşın kurban derisi peşinde gezen kurum olur mu ? Vb. gibi uzar gider bu sorular ..
  • Sadece bu konu değil ki.Okullarda din kültürü ve ahlak bilgisi adı altında geçen derslerde İslamiyet öğretiliyor sadece.
    Bu ülkenin anayasasında yazanların kaçta kaçı uygulanıyor sorarım size?

    Şimdi birileri çıkıp beni dinsizlikle suçlayacaktır kesin.Ama bu böyle.Madem Türkiye cumhuriyetinin anayasasında bu ülkenin dini yoktur yazıyor uygulanmalıdır.
    Bu ülkede yaşayan kimse 2.veya 3. sınıf insan muamelesi göremez.Hem dini açıdan hemde kültürel açıdan.

  • Madem adalet arayışı içerisindeyiz , bir bayramı kutlamak için önce gereklerini yerine getirmek lazım değil mi? Mesela oruç tutmayan adil insanlar ,yazılı bir talep ile bu süreçtede çalışma arzularını belirtsinler red edileceğini sanmıyorum. Ben insanlık adına savaşan adil bir şahsım orucumu tutmadım madem bayramını neden kutlayım gibi bir yaklaşım bence takdire değer.

    Buna öncülük edecek kadar adil miyiz hem görmüş oluruz.

    Yoksa maksat insanlık , barış , kardeşlik , adalet değil mi ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: a.arga

    Sadece bu konu değil ki.Okullarda din kültürü ve ahlak bilgisi adı altında geçen derslerde İslamiyet öğretiliyor sadece.
    Bu ülkenin anayasasında yazanların kaçta kaçı uygulanıyor sorarım size?

    Şimdi birileri çıkıp beni dinsizlikle suçlayacaktır kesin.Ama bu böyle.Madem Türkiye cumhuriyetinin anayasasında bu ülkenin dini yoktur yazıyor uygulanmalıdır.
    Bu ülkede yaşayan kimse 2.veya 3. sınıf insan muamelesi göremez.Hem dini açıdan hemde kültürel açıdan.


    Her fırsatta söylerim Türkiye Laik bir ülke değil. Biz ciddi bir devlet değiliz. İthal ettiğimiz kavramları bile kendimize benzetmekte mahir bir milletiz. Laiklik bu ülkede her kilidi açan kutsal bir maymuncuktur..




  • Müslüman ların çoğunlukta yaşadığı bir ülkede tabiiki müslümanların tatilinde devlet de tatil yapacaktır. Bunun laiklik ile ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Ekonomik olarak resmi tatil yapmaya mecburdur zaten insaların dini özgürlüklerine saygı duyduğy için. Azınlıkta olan diğer dine mensup kişilerde kendileri için tatil talep ederler, haklarıdır. Ancak tabiiki yine ekonomik açıdan devlet resmi tatil yapmaz ama birçok şirket gayrimüslüm çalışanlarına bu tarihlerde izin verir (en azından kurumsal olanlar).
    Hrıstiyan çoğunluğa sahip diğer laik ülkelerde hıristiyan bayramlarında resmi tatil yaparlar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: s£stavina


    Madem adalet arayışı içerisindeyiz , bir bayramı kutlamak için önce gereklerini yerine getirmek lazım değil mi? Mesela oruç tutmayan adil insanlar ,yazılı bir talep ile bu süreçtede çalışma arzularını belirtsinler red edileceğini sanmıyorum. Ben insanlık adına savaşan adil bir şahsım orucumu tutmadım madem bayramını neden kutlayım gibi bir yaklaşım bence takdire değer.

    Buna öncülük edecek kadar adil miyiz hem görmüş oluruz.

    Yoksa maksat insanlık , barış , kardeşlik , adalet değil mi ?


    Kesinlikle cümlelerine katılıyorum

    Bende hep düşünmüştüm ORUÇ tutmayan Allahdan uzak olan imanın islamın şartları ve rukunlarını yerine getirmeyen neden acaba büyük bir iştahla Ramazan ve Kurban bayramını büyük bir içtenlikle kutlar ?

    Bayram hak edenlerindir
    Sağlıcakla




  • laik olduğun için
  • quote:

    Orjinalden alıntı: s£stavina


    Madem adalet arayışı içerisindeyiz , bir bayramı kutlamak için önce gereklerini yerine getirmek lazım değil mi? Mesela oruç tutmayan adil insanlar ,yazılı bir talep ile bu süreçtede çalışma arzularını belirtsinler red edileceğini sanmıyorum. Ben insanlık adına savaşan adil bir şahsım orucumu tutmadım madem bayramını neden kutlayım gibi bir yaklaşım bence takdire değer.

    Buna öncülük edecek kadar adil miyiz hem görmüş oluruz.

    Yoksa maksat insanlık , barış , kardeşlik , adalet değil mi ?



    Bu tarz kounar bu kadar dallanıp budaklanmamalı.
    Müslüman olmayanlar (veya oruç tutmayan, müslümanlığın gereklerini yerine getirmeyenler) istediklerini talep edebilir, ancak almaları veya taleplerinin gerçekleşmesini beklemek saçma olur. (talep etmek doğru olmaz demiyorum, ama gerçekleşmeyeceği aşikar)
    Devletlerin, insanların tatile ihityaçları vardır. Bu tatiller çeşitli nedenlerle dayandırılarak yapılır. Laik bir devlette temel esas her dine eşit mesafede ve saygıda durmaktır. Hrıstiyanların, Musevilerin bayramları resmi değil demek, devletin bunlara karşı eşit mesafede durmuyor olması demek değildir. Sadece ekonomik olarak tatil olması gereken zamanları, devlet üzerinde yaşayan çoğunluğa (ki Türkiye için çok fazla bir çoğunluk) göre uygulmasıdır. Diğerlerinin talepleri münferit olarak değerlendirilmeli ve gerekirse münferit olarak uygulanmalıdır.

    Bu konuya laikliğe aykırı diye bakarsak, ülkede bence laikliğe uygun birşeyler bulmak çok zor olur... Bu tarz konuların tartışılması bile saçma bence...

    Ülkede çok daha ciddi tehditler var laikliğe karşı... Bu konu değil ama...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: a.arga

    Sadece bu konu değil ki.Okullarda din kültürü ve ahlak bilgisi adı altında geçen derslerde İslamiyet öğretiliyor sadece.
    Bu ülkenin anayasasında yazanların kaçta kaçı uygulanıyor sorarım size?

    Şimdi birileri çıkıp beni dinsizlikle suçlayacaktır kesin.Ama bu böyle.Madem Türkiye cumhuriyetinin anayasasında bu ülkenin dini yoktur yazıyor uygulanmalıdır.
    Bu ülkede yaşayan kimse 2.veya 3. sınıf insan muamelesi göremez.Hem dini açıdan hemde kültürel açıdan.


    Bildiğim kadarıyla okullarda gayrımüslim ler din kültürü ve ahlak bilgisi dersine girmemekte serbesttirler. muaf olabilirler. (en azından benim zamanımda öyleydi)

    Ancak burada önemli olan onlara ayrıca verilecek kendi dinlerini öğreten bir ders olup olmadığıdır...

    Temel olarak zaten din kültürü ve ahlak bilgisi dersine şahsen karşıyım. O yaşlardaki çocuklara, sadece ebeveynleri müslüman diye, sadece müslümanlık dersi veriliyor. Diğer bütün dinler ve görüşler karalanıyor, kötüleniyor... eğer gerçekten islamı öğretmek istiyorlarsa aileler eğitimlerini kendileri vermeliler. veya din dersinde tüm dinleri öğretmelilier (istemeyen de katılmamalı)...
    Ama sanıyorum bu ülkede bunu beklemek fazla iyimserlik olur... Daha kitaplarımızdan gerizekalı, saçma sapan bilimle örtüşmeyen bilgileri, saptırılmış tarihi çıkartamıyoruz... (hatta hergeçen gün bu bilgiler artıyor, "güya" eğitim almış, cahil, yönlendirilebilir bir nesil yetiştiriyoruz, sonrada etrafta 2 üniversite bitirmiş insanların bile saçmaladığına ne kadar geri kafalı olduklarına şahit oluyoruz...)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Aerobero


    quote:

    Orjinalden alıntı: s£stavina


    Madem adalet arayışı içerisindeyiz , bir bayramı kutlamak için önce gereklerini yerine getirmek lazım değil mi? Mesela oruç tutmayan adil insanlar ,yazılı bir talep ile bu süreçtede çalışma arzularını belirtsinler red edileceğini sanmıyorum. Ben insanlık adına savaşan adil bir şahsım orucumu tutmadım madem bayramını neden kutlayım gibi bir yaklaşım bence takdire değer.

    Buna öncülük edecek kadar adil miyiz hem görmüş oluruz.

    Yoksa maksat insanlık , barış , kardeşlik , adalet değil mi ?



    Bu tarz kounar bu kadar dallanıp budaklanmamalı.
    Müslüman olmayanlar (veya oruç tutmayan, müslümanlığın gereklerini yerine getirmeyenler) istediklerini talep edebilir, ancak almaları veya taleplerinin gerçekleşmesini beklemek saçma olur. (talep etmek doğru olmaz demiyorum, ama gerçekleşmeyeceği aşikar)
    Devletlerin, insanların tatile ihityaçları vardır. Bu tatiller çeşitli nedenlerle dayandırılarak yapılır. Laik bir devlette temel esas her dine eşit mesafede ve saygıda durmaktır. Hrıstiyanların, Musevilerin bayramları resmi değil demek, devletin bunlara karşı eşit mesafede durmuyor olması demek değildir. Sadece ekonomik olarak tatil olması gereken zamanları, devlet üzerinde yaşayan çoğunluğa (ki Türkiye için çok fazla bir çoğunluk) göre uygulmasıdır. Diğerlerinin talepleri münferit olarak değerlendirilmeli ve gerekirse münferit olarak uygulanmalıdır.

    Bu konuya laikliğe aykırı diye bakarsak, ülkede bence laikliğe uygun birşeyler bulmak çok zor olur... Bu tarz konuların tartışılması bile saçma bence...

    Ülkede çok daha ciddi tehditler var laikliğe karşı... Bu konu değil ama...


    Bu yaklaşımımın nedeni tatil olsun olmasın vs değil , konunun açılış amacını netleştirebilmek .

    Çünkü itiraz eden fikir dahi henüz sebep belirlemiş değil , laikliğe aykırı bulduğu için mi yoksa diğer dinlere adil olması için mi ?

    Hem laik bir devlete yakışmaz mantığı güdüp hemde o halde diğer dinlere de özgürlük verilsin şeklinde bir tavır kendi içerisinde dahi tutarsızdır.

    Bir konuyu tartışmadan önce netlik kazandırmak gerekir .




  • İnanç özgürlüğü laikliğe zıt bir şey değildir. Ben maksimum özgürlükten yanayım. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı hristiyanların da paskalya ve noelde tatil yapmalarının benim açımdan bir bir sakıncası yok.
    Ama eşitliği sağlayacağım diye inançları yok sayarsanız buna laiklik değil din düşmanlığı denir.
    Devletin bütün inançlara özgür yaşam alanı sağlaması laikliğe ters düşmez. Eğer laiklik tersi bir uygulamaya mesned yapılıyorsa ben böyle bir laikliğe karşıyım. Burada tartışmamız gereken laikliğin çerçevesi ve özgürlüklerin maksimum sınırı olmalı.
  • Bana sozde gercek laik devletlerden milliyetcilik ve mensup olduklari dine karsi tamamen vurdumduymaz ve adil yonetim gosteren bir ornek verilebilir mi ? ben bilmiyorum ve ogrenmek istiyorum :)
    toplumsal ihtiyaclar geregi (bizde abartilsada) her ulkede resmi tatiller mevcuttur. Hangi dine mensup insan sayisi fazla ise o dine ait onemli gunlerde resmi tatil verilmektedir ... Uzerinde yasadigimiz ulkede de %60-70-0-90 artik nasil kabul ederseniz insanlar kendilerini musluman olarak adlandiriyor ise islami ozel gunlerde resmi tatil yapilmasi kadar normal birsey olamaz ... tam aksine buna "laiklik" adi altinda karsi cikmak laikligi kavrayamamaktir ... Zira azinliklari on plana cikararak azinligin haklarini savunurken cogunluga yonelik yapilan uygulamalara atip tutmak biraz abes olur ... laikligin oncusu! sayilan ve bizim laikligi onlardan aldigimizi savundugunuz devletlerde uygulamalar sanki hristiyanligi tamamen yok sayan sekilde uygulaniyorda ulkemizde yapilanlara burun kiviriyorsunuz ...
    Dilbilimciler der ki bir dil baska bir dilden kelime aldiginda onu gercek anlamda adapte edebilir ise diline o dil icin bu zenginlik katar, dili guclendirir ... Yani disardan alinan seyleri kati kurallar var gibi bunyemize katmaya calisir isek asil bu sakatlik dogurur ... Bu ulkenin ve insanlarin oyle ya da boyle gelenek, gorenek, adetleri ve degerleri mevcuttur ... iste bu degerlere sahip cikarak gelisebilmek esastir ... Gecmisimize, geleneklerimize, adetlerimize, kulturumuze, dilimize sahip cikmadan ithal degerleri montaj yontemi ile almak silinip gitmek demektir ...
    Ez cumle herseyden once icinde yasadigimiz topluma saygi ve degerlere tahammul olmaz ise ciktigi yumurtayi begenmeyen taklitci kaybolmus civcivler olmaktan oteye gidemeyiz ...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Aerobero


    quote:

    Orjinalden alıntı: a.arga

    Sadece bu konu değil ki.Okullarda din kültürü ve ahlak bilgisi adı altında geçen derslerde İslamiyet öğretiliyor sadece.
    Bu ülkenin anayasasında yazanların kaçta kaçı uygulanıyor sorarım size?

    Şimdi birileri çıkıp beni dinsizlikle suçlayacaktır kesin.Ama bu böyle.Madem Türkiye cumhuriyetinin anayasasında bu ülkenin dini yoktur yazıyor uygulanmalıdır.
    Bu ülkede yaşayan kimse 2.veya 3. sınıf insan muamelesi göremez.Hem dini açıdan hemde kültürel açıdan.


    Bildiğim kadarıyla okullarda gayrımüslim ler din kültürü ve ahlak bilgisi dersine girmemekte serbesttirler. muaf olabilirler. (en azından benim zamanımda öyleydi)

    Ancak burada önemli olan onlara ayrıca verilecek kendi dinlerini öğreten bir ders olup olmadığıdır...

    Temel olarak zaten din kültürü ve ahlak bilgisi dersine şahsen karşıyım. O yaşlardaki çocuklara, sadece ebeveynleri müslüman diye, sadece müslümanlık dersi veriliyor. Diğer bütün dinler ve görüşler karalanıyor, kötüleniyor... eğer gerçekten islamı öğretmek istiyorlarsa aileler eğitimlerini kendileri vermeliler. veya din dersinde tüm dinleri öğretmelilier (istemeyen de katılmamalı)...
    Ama sanıyorum bu ülkede bunu beklemek fazla iyimserlik olur... Daha kitaplarımızdan gerizekalı, saçma sapan bilimle örtüşmeyen bilgileri, saptırılmış tarihi çıkartamıyoruz... (hatta hergeçen gün bu bilgiler artıyor, "güya" eğitim almış, cahil, yönlendirilebilir bir nesil yetiştiriyoruz, sonrada etrafta 2 üniversite bitirmiş insanların bile saçmaladığına ne kadar geri kafalı olduklarına şahit oluyoruz...)



    Evet isteyen girmiyor ama bu durum bence daha kötü.İçeride kutuplaşmalara neden olur.Senin de dediğin gibi bu ders ya kaldırılmalı yada tüm dinleri kapsayan bir ders haline getirilmelidir.

    quote:

    Bu tarz kounar bu kadar dallanıp budaklanmamalı.
    Müslüman olmayanlar (veya oruç tutmayan, müslümanlığın gereklerini yerine getirmeyenler) istediklerini talep edebilir, ancak almaları veya taleplerinin gerçekleşmesini beklemek saçma olur. (talep etmek doğru olmaz demiyorum, ama gerçekleşmeyeceği aşikar)
    Devletlerin, insanların tatile ihityaçları vardır. Bu tatiller çeşitli nedenlerle dayandırılarak yapılır. Laik bir devlette temel esas her dine eşit mesafede ve saygıda durmaktır. Hrıstiyanların, Musevilerin bayramları resmi değil demek, devletin bunlara karşı eşit mesafede durmuyor olması demek değildir. Sadece ekonomik olarak tatil olması gereken zamanları, devlet üzerinde yaşayan çoğunluğa (ki Türkiye için çok fazla bir çoğunluk) göre uygulmasıdır. Diğerlerinin talepleri münferit olarak değerlendirilmeli ve gerekirse münferit olarak uygulanmalıdır.

    Bu konuya laikliğe aykırı diye bakarsak, ülkede bence laikliğe uygun birşeyler bulmak çok zor olur... Bu tarz konuların tartışılması bile saçma bence...

    Ülkede çok daha ciddi tehditler var laikliğe karşı... Bu konu değil ama...


    Bu konuda yanlışların çok var.Uygulanamaz diye bir durum olamaz.İstenirse uygulanabilir.
    Devletin Ülke üzerindeki insanlar üzerinde çoğunluk olarak ayrım yapması demokrasi adına yanlıştır birkere.Madem Demokrasi var bu ülkede uygulanması gerekiyor.Daha doğrusu uygalanmasını sağlamalıyız.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.