Şimdi Ara

Lancer 1.6 Invite MT mi Golf 1.4 TSI mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
2
Favori
6.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yine başlanmış iç mekan kalitesinden aracı almama sebebi göstermeler.evet iç mekandaki parçalar sert plastik.ama lakinki bu parçalara başımızı koyup uyumuyoruz.yada üzerinde yemek yemiyoruz.karşımızda duruyor.elimizin değdiği vites ve el freni kolu ile direksiyon zaten deri kaplı.oldukçada sportif bir kokpit var.hele akşam ışıkları yandımı müthiş duruyor.her binen bayılıyor kokpite.golf gibi dümdüz ve kalıplaşmış ruh sıkıcı bir tasarımı yok.tuşlar basit uzanması kolay ve kullanışlı.bu forumun baş takıntısıdır yumuşak malzeme
  • 26 yıldır kullanmadıgım araç kalmadı iş icabı ,2001 model golfümüde 6 sene kullandım ama sanayiden çıkmak zor ,sag cam kaldırma kirikosu plastikten oldugundan tırnagı 2 yılda 3 kere kırıldı yuh diyorum bunu yapanlara sadece bir örnek ,5 .vites kısa oldugundan içtigi benzinide söylemeye gerek yok bana golfü övmeyin ,lancer alırım arkama bakmam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaptan69 -- 6 Ağustos 2012; 19:31:18 >
  • İkisi de tartışılmaz araçlar değil buyrun tek tek göreceli olmayan disiplinleri karşılaştıralım..

    Yol Tutuş : Lancer
    Yalıtım: Golf
    Ön Konsol kalitesi ve detaylar : Golf
    Sorunsuzluk : Lancer kere Lancer
    Yakıt Ekonomisi : Lancer
    İç Mekan Genişliği ve Ferahlığı : Lancer
    2. El Zamazingosu : Golf
    0 - 100 İvmelenmesi : Golf (Test sürüşünde hissiyat bakımında kağıt üzerindeki kadar fark yoktu)

    Geri kalanı ise tasarım.. Ha Lancer'a bir double din takarsınız konsol çağ atlamış olur. Yoksa Golf'te de 1"2" LCD ekran yok yani dandirik VAG ın alayında kullandığı teyp var.

     Lancer 1.6 Invite MT mi Golf 1.4 TSI mi?

     Lancer 1.6 Invite MT mi Golf 1.4 TSI mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 6 Ağustos 2012; 19:33:27 >






  • Arabayı acil satmanı gerektirecek bir durum yoksa ve uzun süre binebileceğini düşünüyorsan Lancer. Ama herhangi bir şekilde acil bir iş dolayısıyla vs. satmam gerekir dersen VW derim çünkü 0 aldığı aracı 2. elde kâr ederek satan bile var. Diğer şekilde biz de aile arabası olarak lancer kullanıyoruz(2004) ve lpg'ye uyum, konfor ve sürüş zevki açısından hiç sorun çıkarmadı, bazı konularda tamir gerektirdi, onları da kendimiz hallettik zaten. Garantisi bitene kadar golf'e binip kalan parayla lancer alıp güzel de bi tüp taktırıp binebilirsin ama
  • Lancer kullanıcısıyım. Golf'ü de çok az kullandım; toplamda 2 gün kadar. İkisi de birbirinden farklı artılar sunan araçlar;

    Lancer yakıt tüketimi açısından inanılmaz iyi. 130-140 km hızla 100 km'de 9 litre lpg tüketiyor (1.5 Otomatik vites, Brc lpg) Benzin derseniz 8,5 litreyi kesinlikle geçmez.

    Lancer inanılmaz rafine bir sürüş sunuyor. Yola tutuş, stabil gitme tamamen Lancer'in lehinde. Asfaltta akıyor dedikleri hissiyatı yaşarsınız.

    Lancer'in çok sağlam atmosferik motoru var. Sıkıntısız ve masrafsız uzun yıllar kullanabilirsiniz.
    -------
    Golf TSİ motorla inanılmaz bir ivmelenme sunuyor. 0-100, 80-120 değerleri Lancer'in çok üstünde. Yakıt tüketimi de Lancer kadar olmasa da hiç fena değil ama LPG'ye uyumlu değil maalesef.

    Golf çok konforlu. 6 ileri manuel vites, daha iyi ses yalıtımıyla motor ve yol sesini kabine daha az iletiyor.

    Golf ikinci elde çok değerli. Satmak lüzum olduğunda aynı gün içinde çok az zararla satabilirken Lancer'i asla istediğiniz fiyata satamazsınız.


    Son tahlilde, kanaatimce, Lancer alırdım çünkü arabayı satmak için ya da satarken ne kadar kaybederim endişesiyle almam. Öyle bir endişem varsa arabaya para bağlayacak kadar zengin değilim demektir. Gider altın alırım, likit fon alırım, ev alırım, arsa alırım ama para kaybeder miyim düşüncesiyle araba almam... Alana saygım sonsuzdur ama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    İkisi de tartışılmaz araçlar değil buyrun tek tek göreceli olmayan disiplinleri karşılaştıralım..

    Yol Tutuş : Lancer
    Yalıtım: Golf
    Ön Konsol kalitesi ve detaylar : Golf
    Sorunsuzluk : Lancer kere Lancer
    Yakıt Ekonomisi : Lancer
    İç Mekan Genişliği ve Ferahlığı : Lancer
    2. El Zamazingosu : Golf
    0 - 100 İvmelenmesi : Golf (Test sürüşünde hissiyat bakımında kağıt üzerindeki kadar fark yoktu)

    Geri kalanı ise tasarım.. Ha Lancer'a bir double din takarsınız konsol çağ atlamış olur. Yoksa Golf'te de 1"2" LCD ekran yok yani dandirik VAG ın alayında kullandığı teyp var.

     Lancer 1.6 Invite MT mi Golf 1.4 TSI mi?

     Lancer 1.6 Invite MT mi Golf 1.4 TSI mi?


    Aga sunun asaletine bakarmisin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bende bu lancer in tipine hastayım hocam
  • Neymiş iç mekan golfün kaliteliymiş. Gidin eski model lancer ile golflerin iç mekanını kıyaslayın. Hangisi kaliteli belli olur. Sert ya da basit görünmesini kalitesiz olarak yorumlayamazsınız. Dün bir golf gördüm işten servisle dönerken, torpidosuna peçete sıkıştırmış :) Ses yapıyordu galiba.
  • Kendi açımdan tartışmasız Golf.

    Kendi '04 model aracımı Golf ile tereddütsüz değiştiririm. Fakat Lancer ile değiştirince, özellikle iç tasarımda 5-6 sene geriye gitmiş oluyorum.

    Lancer da hız sabitleyici de yok. Golf'te de ESP standart değil. Ama ESP'lisini alma şansınız var. Lancer'ın bence kayda değer tek artısı LPG uyumu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    Neymiş iç mekan golfün kaliteliymiş. Gidin eski model lancer ile golflerin iç mekanını kıyaslayın. Hangisi kaliteli belli olur. Sert ya da basit görünmesini kalitesiz olarak yorumlayamazsınız. Dün bir golf gördüm işten servisle dönerken, torpidosuna peçete sıkıştırmış :) Ses yapıyordu galiba.

    Şu an eski mekan lancer ve golfleri kıyaslamıyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WiZeNTe

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    Neymiş iç mekan golfün kaliteliymiş. Gidin eski model lancer ile golflerin iç mekanını kıyaslayın. Hangisi kaliteli belli olur. Sert ya da basit görünmesini kalitesiz olarak yorumlayamazsınız. Dün bir golf gördüm işten servisle dönerken, torpidosuna peçete sıkıştırmış :) Ses yapıyordu galiba.

    Şu an eski mekan lancer ve golfleri kıyaslamıyoruz

    Ben de eski modelleri kıyaslamıyorum. Sert olması kalitesiz olduğunu göstermez tezimi örnekliyorum.
    Lancer her türlü kaliteli arabadır. İç mekan dış mekan yürüyen aksam olarak her türlü iyidir. Tıkırtı vs duyamazsınız ve uzun ömürlüdür. O yüzden golfün iç mekanda bir artısı yok. Golf daha konforlu, sessizdir, daha özentili, detaylıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    ...golfün iç mekanda bir artısı yok...

    Hangisinin kalitede referans olarak gösterilen markalara daha yakın olduğuna baksak, tartışmaya gerek kalmayacak aslında...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    ...golfün iç mekanda bir artısı yok...

    Hangisinin kalitede referans olarak gösterilen markalara daha yakın olduğuna baksak, tartışmaya gerek kalmayacak aslında...

    Yalitim
    Yol tutusu
    Sinifinin en düsük benzin tüketimi olarak fersah fersah üstün golf'ten ama bunlar pek kayda deger degil haklisiniz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    ...golfün iç mekanda bir artısı yok...

    Hangisinin kalitede referans olarak gösterilen markalara daha yakın olduğuna baksak, tartışmaya gerek kalmayacak aslında...

    Senin kaliteden algın yumuşak olmasıysa golf daha kaliteli. Ama eski modellere bakınca sert olan lancer nedense daha az deforme oluyor, daha diri oluyor.
    Benim için kalite uzun ömürlü olması, rengini, şeklini kaybetmemesi, tıkırtı vs yapmamasıdır. Bu konuda da lancer golften geri değil, iyidir. O yüzden lancer daha kalitelidir. Ama millet yumuşak plastikli, daha özenli, daha detaylı işçilikli bir golfü görünce daha kaliteli diyor. Herkesin kalite algısı farklı.




  • Golf de lancer da iyi araçlar. Yalnız daha çok önemsediğim konfor, sessizlik, işçilik ve malzeme kalitesi, daha net direksiyon sistemi ve genelde şehiriçinde kullandığım için daha çok ihtiyaç duyacağım alt devirlerde daha canlı motor özellikleri nedeniyle golfü daha başarılı buluyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition


    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    ...golfün iç mekanda bir artısı yok...

    Hangisinin kalitede referans olarak gösterilen markalara daha yakın olduğuna baksak, tartışmaya gerek kalmayacak aslında...

    Yalitim
    Yol tutusu
    Sinifinin en düsük benzin tüketimi olarak fersah fersah üstün golf'ten ama bunlar pek kayda deger degil haklisiniz..

    Ben iç mekandan bahsetmişim. Siz başka yönlere çekmişsiniz. Hadi onlardan da konuşalım:





    Yakıt tüketimi(Manuel şanzıman):


    Golf ş.içi 8.2, Lancer 7.6
    Golf ş.dışı 5.1, Lancer 4.7

    Lancer ş.içi %7 daha az yakıyor.


    Yakıt tüketimi(Otomatik şanzıman):

    Golf ş.içi 7.7, Lancer 9.2
    Golf ş.dışı 5.0, Lancer 5.7

    Lancer ş.içi %19 daha fazla yakıyor.

    Lancer'ın ekonomisinin böyle şişirilmesine anlam veremiyorum. Alternatif modellere göre en fazla %10'luk bir ekonomi söz konusu. %90'ı yaktıktan sonra, %10 hiç bir anlam ifade etmez. Lancer'ın burada tek, aynı zamanda çok büyük bir artısı LPG uyumu.




    Yalıtıma değinmek bile yersiz. Golf farka boğar. İç mekan kalitesine yine hiç değinmeyelim.

    Güvenliğe hiç hiç değinmiyorum. Euroncap'te Golf'ün yetişkin koruması %97, Lancer'ın sadece %81.
    Fakat Golf'ün ESP'lisi alınmalı.

    Konforda yine Lancer'ın yanında Golf D-sınıfı kalır. 1.6 Lancer'da hız sabitleyici bile yok.

    Yol tutuşunda Lancer, Golf'e fark atar.

    Ayrıca araç yüklüyken, tırmanışlarda, Golf, düşük devirlerdeki torkuyla tüketimi makul seviyelerde tutarken, Lancer'ın tüketimi her fındık motor atmosferikte olduğu gibi coşar da coşar.

    Ayrıca Golf'ün piyasada çok olması nedeniyle yedek parçaları bol ve ucuzdur. 7" dokunmatik ekranlı müzik çalar RCD-510'u bile 500-600TL'ye alabilirsiniz. İkinci el piyasasına ise değinmeye bile gerek yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    Senin kaliteden algın yumuşak olmasıysa golf daha kaliteli. Ama eski modellere bakınca sert olan lancer nedense daha az deforme oluyor, daha diri oluyor.
    Benim için kalite uzun ömürlü olması, rengini, şeklini kaybetmemesi, tıkırtı vs yapmamasıdır. Bu konuda da lancer golften geri değil, iyidir. O yüzden lancer daha kalitelidir. Ama millet yumuşak plastikli, daha özenli, daha detaylı işçilikli bir golfü görünce daha kaliteli diyor. Herkesin kalite algısı farklı.

    Yumuşak olanın daha çabuk aşındığını bu forumda kim söyledi bilmiyorum. Daha dün gördüğüm 2001 model Octavia'nın konsolu bile ilk günkü gibiydi. Tutup da, yumuşak diye tırnaklarsanız, tabiki görünüşü bozulur.
  • Bu da Lancer'ın iç mekanından bir kare(Yeni Civic'le yarışır.):

     Lancer 1.6 Invite MT mi Golf 1.4 TSI mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    Senin kaliteden algın yumuşak olmasıysa golf daha kaliteli. Ama eski modellere bakınca sert olan lancer nedense daha az deforme oluyor, daha diri oluyor.
    Benim için kalite uzun ömürlü olması, rengini, şeklini kaybetmemesi, tıkırtı vs yapmamasıdır. Bu konuda da lancer golften geri değil, iyidir. O yüzden lancer daha kalitelidir. Ama millet yumuşak plastikli, daha özenli, daha detaylı işçilikli bir golfü görünce daha kaliteli diyor. Herkesin kalite algısı farklı.

    Yumuşak olanın daha çabuk aşındığını bu forumda kim söyledi bilmiyorum. Daha dün gördüğüm 2001 model Octavia'nın konsolu bile ilk günkü gibiydi. Tutup da, yumuşak diye tırnaklarsanız, tabiki görünüşü bozulur.

    yumuşak plastik daha çabuk aşınır, daha çabuk deforme olur. Birinin söylemesine gerek yok, herkes bunu mantık yürüterek görebilir. Yumuşak plastik zamanla ilk günkü esnekliğini, gerginliğini daha çabuk kaybeder. Eski model golfleri vs ön göğüs çizgilerini incelerseniz, rengine bakarsanız görürsünüz. Çizgiler düzlüğünü hafif kaybeder, renkler de farklı bir hal alır. Dümdüz olan ön göğüste hafif eğri büğrüler görünür. Direksiyonda. Onun dışında çok temas edilen yerler(vites topuzu, kapı kolu, direksiyon vs) yumuşak plastikte daha çabuk deforme olur.




  • Lancer sempatiyle yaklastigim, gecmisi saglam bir model. Fakat ayni sinifta benzer fiyatlandirilmis iki modelden biri dunyanin cogu yerinde digerinden 10, 20, 30 kat fazla satiyorsa, soru yanitlanmis demektir. "(Ayni sinifta benzer fiyattaki araclar arasinda) Cok satan daha iyi demek degildir" sozu belki satis rakamlari az cok yakin araclar icin gecerli. Biri 2-3 satmistir da digeri 5-10 satmistir... Reklam farkidir, firma farkidir, begeniler tutar ya da tutmaz, olabilir. Ama dunyanin her yerinde birisi digerini 20-30'a katliyorsa... 72 milletten bu kadar insan da enayi degil ya kardesim? Akillica, ayaklari yere basan seyler soyleyin surada.

    Forumun gercek hayattan ne kadar kopuk olduguna halen inanasim gelmedigi zamanlar oluyor.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.