Şimdi Ara

Lancer 1.6 Invite MT mi Golf 1.4 TSI mi? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
2
Favori
6.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belash

    quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk
    tüm dünya corolla golften daha iyi mi diyor?

    burada seni satış rakamları mı şaşırtıyor acaba?

    neyse dediğine göre cevap verecek olursak şöyle diyeyim..

    tüm dünya corolla golften daha üstün bir araçtır diyorsa evet corolla golften daha iyidir(kat be kat değil)

    ha bu durumda corolla mı golf mü diye bana sorsan golf derim..çünkü benim kişisel tercihim golften yana..

    Kişisel tercihim golf'ten yana diyerek işin içinden sıyrılmak pek açıklayıcı durmuyor bana göre. Kişisel tercihleri kriterler belirler; kimi aracın mühendisliğini inceler, kimi görüntüsüne tav olur, kimi marka algısına yönelir, kimi ikinci el değerini birinci sıraya koyar, kimi ön konsol plastiğinin yumuşaklığına dayanamaz falan...

    Forumun beklentisi; kişisel tercihlerle birlikte bu kişisel tercihlerinizin neden böyle şekillendiğini de anlatmanızdır. Konuya cevap yazanların pek çoğu şu sebeplerle lancer iyidir ya da Golf iyidir demişler.

    Peki sizce niçin Lancer bir Golf etmemekte, onu çok merak ediyorum?

    aynı şeyleri bir önceki mesajımda bende yazdım..genel kriterlerin yanında kişisel kriterlerde vardır dedim..genel kriterler golfü göstermekte..kişisel kriterlerim de golf dediğine göre seçimim golf olacaktır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atiktuk -- 28 Ağustos 2012; 13:15:09 >




  • İki araca da sahip değilim , ancak çevremde iki aracı kullanan arkadaşlarımız var analizi objektif olarak yapabilirim.

    Karakter olarak birbirinden çok farklı araçlar, burda sürücü nün öncelikleri araç seçimini belirler.
    Bana göre Lancer tarzı olan, sürüş dinamikleri çok başarılı ve keyifli bir araç. Bu aracın üst devirlerdeki motor sesinden rahatsız olan sürücülerede şaşıyorum.
    Araç sportif karakterli bir araç ve 3,500 devir üzerinde muhteşem bir motor sesi var , sürüş keyfine artıran bir özellik.

    Golf'e gelince , bir dönem tüm taksiler megane II idi, bu aracı kullananlar içinde taksi arabası diyordum, şimdi aynı durum Golf için geçerli , markası haricinde hiçbir cazibesi olmayan bir araç.

    Bu arada bu yorumları yaparken şununda altını çizeyim, ilk arabamı 97 yılında aldım, şu ana kadar 20'nin üzerinde araç sahibi oldum. Orta segmentteki her aracı kullandım veya sahibi oldum. Test sürüşü yapan yada aracı hiç kullanmadan veya sahip oldukları araç sayısı 1-2 yi geçmeyen arkadaşların yorumlarına çok kulak asma.

    Lancer doğru seçim olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan032

    lancer ve golf

    lancer diyen vw düşmanı ve fanatiktir. bunu söylüyorum...

    +1 güzel yorum

    komiksiniz. Böyle laf atacağınıza cevaplara yorum yazsanıza. Yol tutuşa, sürüş zevkine, sağlamlığa, dayanıklılığa, ekonomikliğe daha çok önem veren birisine golf mü önerirsiniz lancer mi? Fanatik mi olduk? Konfora, sessizliğe, iç mekandaki özene önem verene golf tavsiye edince lancer düşmanı mı olduk, golf fanatiği mi?

    laf atmadım daha önce yazılan bir mesaja destek verdim onu bir düzeltelim..

    sonrasında gelelim konuya..

    dediklerinizden şu çıkıyor..

    golf yol tutuşta,sürüş zevkinde,dayanıklılıkta,ekonomiklikte ve sağlamlıkta kötü ve
    lancer da konfor ,iç mekan ,sessizlikte kötü demek ki..

    1.golfe sağlam ,dayanıklı değil demek biraz yanlış gibi..
    2-golf te yol tutuşta kötü demek görmemezlikten geliyorum
    3-sürüş zevki?kişiden kişiye değişir..ben golften zevk alırım sen lancerdan ..bu kriter olamaz..birisi atmosferik diğeri turbo motor..bunlar bile sürüş karaterini değiştirebilen şeyler..


    ne kaldı geriye..

    golf lancerdan üstün bir araçtır..fakat lancer kötü bir araç değildir kesinlikle..hatta asx ile beraber benim favori ön dizayn tasarımlarına sahip araçlarımdır..fakat şimdi olaya mitsubishi mi vw mi diye de bakacak olursak fanatik olmayanları göz önüne alarak burada vw in daha ağır bastıgını sanırım herkes kabul eder..ince bir konu cok da ne uzatmak isterim ne de kimsenin kafasını yormak..

    kısaca şöyle diyebiliriz..iki araçta çok iyi araçlardandır golfte bariz bir üstünlük sağlayamaz bana göre lancer da..fakat golf her konuda ,(şahsi fikrim) lancer dan 1 adım öndedir..dolayısı ile bu noktada aracı alacak kişinin sempatisi zevki giriyor devreye..bize de başka birşey söylemek düşmüyor..



    1- golf sağlam değildir demedim. Golf sınıfında referans gösterilen, geçmişi olan bir model. Elbette sağlam olacak, dayanıklı olacak. Ama bu konuda lancer daha önde. Kimse tsi motor mitsubishinin motorundan uzun ömürlüdür, sağlamdır demez. Mitsubishi sağlamlığıyla ün yapmış bir marka zaten. Golf ne kadar iyi olsa da bu konuda lancer daha iyi.
    2- golfün yol tutuşu kötü değil ama lancerdan iyi hiç değil. Aksini kimsenin söyleyeceğini düşünmüyorum.
    3- Sürüş zevki konusunda dediğine katılıyorum kişiden kişiye göre değişir fakat golfün sürüş keyfini lancer'a tercih edecek fazla kişi yoktur.

    Şimdi her adımda üstün olan golf bu kadar konuda geride kaldı. Konfor, sessizlik, iç mekan, performans dışında hangi konuda üstün de her konuda bir adım üstündür diyebiliyorsunuz?

    senin deyişine göre golf motor ömrünün kısa olması ve daha kötü yol tuttugu için ikinci planda kalıyor demek..bu lancer neymişde yol tutuşu golften bu kadar iyiymiş?
    aslında sen saymıssın herşeyi bana birşey kalmamıs bu kadar şeyi saydıktan sonra hala lancer daha iyidir diyebiliyorsan benim birşey yazmama gerek kalmıyor o zaman




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter26

    İki araca da sahip değilim , ancak çevremde iki aracı kullanan arkadaşlarımız var analizi objektif olarak yapabilirim.

    Karakter olarak birbirinden çok farklı araçlar, burda sürücü nün öncelikleri araç seçimini belirler.
    Bana göre Lancer tarzı olan, sürüş dinamikleri çok başarılı ve keyifli bir araç. Bu aracın üst devirlerdeki motor sesinden rahatsız olan sürücülerede şaşıyorum.
    Araç sportif karakterli bir araç ve 3,500 devir üzerinde muhteşem bir motor sesi var , sürüş keyfine artıran bir özellik.

    Golf'e gelince , bir dönem tüm taksiler megane II idi, bu aracı kullananlar içinde taksi arabası diyordum, şimdi aynı durum Golf için geçerli , markası haricinde hiçbir cazibesi olmayan bir araç.

    Bu arada bu yorumları yaparken şununda altını çizeyim, ilk arabamı 97 yılında aldım, şu ana kadar 20'nin üzerinde araç sahibi oldum. Orta segmentteki her aracı kullandım veya sahibi oldum. Test sürüşü yapan yada aracı hiç kullanmadan veya sahip oldukları araç sayısı 1-2 yi geçmeyen arkadaşların yorumlarına çok kulak asma.

    Lancer doğru seçim olur.

    golf taksi arabası oldu yani?:)
    bir motor sesi nelere kadir gerçekten hoş..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan032

    lancer ve golf

    lancer diyen vw düşmanı ve fanatiktir. bunu söylüyorum...

    +1 güzel yorum

    komiksiniz. Böyle laf atacağınıza cevaplara yorum yazsanıza. Yol tutuşa, sürüş zevkine, sağlamlığa, dayanıklılığa, ekonomikliğe daha çok önem veren birisine golf mü önerirsiniz lancer mi? Fanatik mi olduk? Konfora, sessizliğe, iç mekandaki özene önem verene golf tavsiye edince lancer düşmanı mı olduk, golf fanatiği mi?

    laf atmadım daha önce yazılan bir mesaja destek verdim onu bir düzeltelim..

    sonrasında gelelim konuya..

    dediklerinizden şu çıkıyor..

    golf yol tutuşta,sürüş zevkinde,dayanıklılıkta,ekonomiklikte ve sağlamlıkta kötü ve
    lancer da konfor ,iç mekan ,sessizlikte kötü demek ki..

    1.golfe sağlam ,dayanıklı değil demek biraz yanlış gibi..
    2-golf te yol tutuşta kötü demek görmemezlikten geliyorum
    3-sürüş zevki?kişiden kişiye değişir..ben golften zevk alırım sen lancerdan ..bu kriter olamaz..birisi atmosferik diğeri turbo motor..bunlar bile sürüş karaterini değiştirebilen şeyler..


    ne kaldı geriye..

    golf lancerdan üstün bir araçtır..fakat lancer kötü bir araç değildir kesinlikle..hatta asx ile beraber benim favori ön dizayn tasarımlarına sahip araçlarımdır..fakat şimdi olaya mitsubishi mi vw mi diye de bakacak olursak fanatik olmayanları göz önüne alarak burada vw in daha ağır bastıgını sanırım herkes kabul eder..ince bir konu cok da ne uzatmak isterim ne de kimsenin kafasını yormak..

    kısaca şöyle diyebiliriz..iki araçta çok iyi araçlardandır golfte bariz bir üstünlük sağlayamaz bana göre lancer da..fakat golf her konuda ,(şahsi fikrim) lancer dan 1 adım öndedir..dolayısı ile bu noktada aracı alacak kişinin sempatisi zevki giriyor devreye..bize de başka birşey söylemek düşmüyor..



    1- golf sağlam değildir demedim. Golf sınıfında referans gösterilen, geçmişi olan bir model. Elbette sağlam olacak, dayanıklı olacak. Ama bu konuda lancer daha önde. Kimse tsi motor mitsubishinin motorundan uzun ömürlüdür, sağlamdır demez. Mitsubishi sağlamlığıyla ün yapmış bir marka zaten. Golf ne kadar iyi olsa da bu konuda lancer daha iyi.
    2- golfün yol tutuşu kötü değil ama lancerdan iyi hiç değil. Aksini kimsenin söyleyeceğini düşünmüyorum.
    3- Sürüş zevki konusunda dediğine katılıyorum kişiden kişiye göre değişir fakat golfün sürüş keyfini lancer'a tercih edecek fazla kişi yoktur.

    Şimdi her adımda üstün olan golf bu kadar konuda geride kaldı. Konfor, sessizlik, iç mekan, performans dışında hangi konuda üstün de her konuda bir adım üstündür diyebiliyorsunuz?

    senin deyişine göre golf motor ömrünün kısa olması ve daha kötü yol tuttugu için ikinci planda kalıyor demek..bu lancer neymişde yol tutuşu golften bu kadar iyiymiş?
    aslında sen saymıssın herşeyi bana birşey kalmamıs bu kadar şeyi saydıktan sonra hala lancer daha iyidir diyebiliyorsan benim birşey yazmama gerek kalmıyor o zaman

    Ben hiçbir zaman lancer daha iyi demedim. Bazı konularda lancer iyi(sağlamlık, dayanıklılık, ekonomiklik, yol tutuş), bazı konularda golf iyi(konfor, sessizlik, iç mekan, performans) diyorum. Herkesin kriteri farklı, o yüzden herkes kendi kriterine göre tavsiye eder. Yani lancer tavsiye etmek fanatiklik değildir, vw düşmanı da değildir. Ben o sözünüze karşı çıkıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter26

    İki araca da sahip değilim , ancak çevremde iki aracı kullanan arkadaşlarımız var analizi objektif olarak yapabilirim.

    Karakter olarak birbirinden çok farklı araçlar, burda sürücü nün öncelikleri araç seçimini belirler.
    Bana göre Lancer tarzı olan, sürüş dinamikleri çok başarılı ve keyifli bir araç. Bu aracın üst devirlerdeki motor sesinden rahatsız olan sürücülerede şaşıyorum.
    Araç sportif karakterli bir araç ve 3,500 devir üzerinde muhteşem bir motor sesi var , sürüş keyfine artıran bir özellik.

    Golf'e gelince , bir dönem tüm taksiler megane II idi, bu aracı kullananlar içinde taksi arabası diyordum, şimdi aynı durum Golf için geçerli , markası haricinde hiçbir cazibesi olmayan bir araç.

    Bu arada bu yorumları yaparken şununda altını çizeyim, ilk arabamı 97 yılında aldım, şu ana kadar 20'nin üzerinde araç sahibi oldum. Orta segmentteki her aracı kullandım veya sahibi oldum. Test sürüşü yapan yada aracı hiç kullanmadan veya sahip oldukları araç sayısı 1-2 yi geçmeyen arkadaşların yorumlarına çok kulak asma.

    Lancer doğru seçim olur.

    golf taksi arabası oldu yani?:)
    bir motor sesi nelere kadir gerçekten hoş..

    Çok fazla sürücünün tercih ettiği, ve yolda çok sık gördüğümüz bir araç anlamında yazdım aslında bunu, yalnış anlaşılmış olabilir.
    Açıkcası benim şimdiye akdar sahip olduğum her araçta önceliğim sürüş dinamikleri, kullanırken aldığınız keyif ve aracın görünüşü olmuştur.

    Bu anlamda Lancer önde , Golf için dandik arabadır demedim ancak bu kriterler düşünüldüğünde Lancer'in gerisinde kalır. Japon araçların kullanım keyfi avrupa araçlardan daima üstündür.




  • sadece ikinci el değeri iyi olsa lancer golften çok daha fazla satar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan032

    lancer ve golf

    lancer diyen vw düşmanı ve fanatiktir. bunu söylüyorum...

    +1 güzel yorum

    komiksiniz. Böyle laf atacağınıza cevaplara yorum yazsanıza. Yol tutuşa, sürüş zevkine, sağlamlığa, dayanıklılığa, ekonomikliğe daha çok önem veren birisine golf mü önerirsiniz lancer mi? Fanatik mi olduk? Konfora, sessizliğe, iç mekandaki özene önem verene golf tavsiye edince lancer düşmanı mı olduk, golf fanatiği mi?

    laf atmadım daha önce yazılan bir mesaja destek verdim onu bir düzeltelim..

    sonrasında gelelim konuya..

    dediklerinizden şu çıkıyor..

    golf yol tutuşta,sürüş zevkinde,dayanıklılıkta,ekonomiklikte ve sağlamlıkta kötü ve
    lancer da konfor ,iç mekan ,sessizlikte kötü demek ki..

    1.golfe sağlam ,dayanıklı değil demek biraz yanlış gibi..
    2-golf te yol tutuşta kötü demek görmemezlikten geliyorum
    3-sürüş zevki?kişiden kişiye değişir..ben golften zevk alırım sen lancerdan ..bu kriter olamaz..birisi atmosferik diğeri turbo motor..bunlar bile sürüş karaterini değiştirebilen şeyler..


    ne kaldı geriye..

    golf lancerdan üstün bir araçtır..fakat lancer kötü bir araç değildir kesinlikle..hatta asx ile beraber benim favori ön dizayn tasarımlarına sahip araçlarımdır..fakat şimdi olaya mitsubishi mi vw mi diye de bakacak olursak fanatik olmayanları göz önüne alarak burada vw in daha ağır bastıgını sanırım herkes kabul eder..ince bir konu cok da ne uzatmak isterim ne de kimsenin kafasını yormak..

    kısaca şöyle diyebiliriz..iki araçta çok iyi araçlardandır golfte bariz bir üstünlük sağlayamaz bana göre lancer da..fakat golf her konuda ,(şahsi fikrim) lancer dan 1 adım öndedir..dolayısı ile bu noktada aracı alacak kişinin sempatisi zevki giriyor devreye..bize de başka birşey söylemek düşmüyor..



    1- golf sağlam değildir demedim. Golf sınıfında referans gösterilen, geçmişi olan bir model. Elbette sağlam olacak, dayanıklı olacak. Ama bu konuda lancer daha önde. Kimse tsi motor mitsubishinin motorundan uzun ömürlüdür, sağlamdır demez. Mitsubishi sağlamlığıyla ün yapmış bir marka zaten. Golf ne kadar iyi olsa da bu konuda lancer daha iyi.
    2- golfün yol tutuşu kötü değil ama lancerdan iyi hiç değil. Aksini kimsenin söyleyeceğini düşünmüyorum.
    3- Sürüş zevki konusunda dediğine katılıyorum kişiden kişiye göre değişir fakat golfün sürüş keyfini lancer'a tercih edecek fazla kişi yoktur.

    Şimdi her adımda üstün olan golf bu kadar konuda geride kaldı. Konfor, sessizlik, iç mekan, performans dışında hangi konuda üstün de her konuda bir adım üstündür diyebiliyorsunuz?

    senin deyişine göre golf motor ömrünün kısa olması ve daha kötü yol tuttugu için ikinci planda kalıyor demek..bu lancer neymişde yol tutuşu golften bu kadar iyiymiş?
    aslında sen saymıssın herşeyi bana birşey kalmamıs bu kadar şeyi saydıktan sonra hala lancer daha iyidir diyebiliyorsan benim birşey yazmama gerek kalmıyor o zaman

    Ben hiçbir zaman lancer daha iyi demedim. Bazı konularda lancer iyi(sağlamlık, dayanıklılık, ekonomiklik, yol tutuş), bazı konularda golf iyi(konfor, sessizlik, iç mekan, performans) diyorum. Herkesin kriteri farklı, o yüzden herkes kendi kriterine göre tavsiye eder. Yani lancer tavsiye etmek fanatiklik değildir, vw düşmanı da değildir. Ben o sözünüze karşı çıkıyorum.



    e tamam aynı şeyi söylüyoruz işte..kaçtır yazıyorum herkesin farklı kriterleri var dikkat ettiği noktalar farklı..tabi ki lancer tavsiye edilebilir ama bu golfün daha iyi oldugu gerçeğini değiştirmez..bende bunu diyorum..niye lancer tavsiye edilmesin edilinir de binilir de..bunda problem yok.




  • * Maalesef şu karşılaştırmada ben de Golf demek durumundayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qzwxec

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atiktuk -- 28 Ağustos 2012; 14:58:57 >
  • Hergün 40-50 km yol yapacaksanız Lancer. Bunu eski bir Golf sahibi olarak söylüyorum (2004 Golf FSI).

    Buradan aldığı gaz ile hauayında Golf'e binmeyenler aracı S Class falan zannediyor. Bizde Golf varken herkes uu süper, dehşet, manyak araba gibi iltifatlarda bulunuyordu. İnsanın da hoşuna gidiyor ve direksiyona daha bir şevkle oturuyorsunuz.


    Ancak iş yakıta ve sürüş zevkine gelince işler değişiyor. Örneğin 2004 Golf için konuşuyorum 2002 Seat Toledo, Golf'ten daha sessiz bir araba.. Ancak Toledo sahibi arkadaş hala Golf diye ağzı sulanıyordu.

    Demek istediğim at ile deve değil.

    Sizin verdiğiniz kriter (günde 40-50km yolyapmak) bence en akıllıcası Lancer ve tavsiyem temiz 2.el çünkü 2. elleri çok uygun ve satarken zarar etmezsiniz.


    Benim Colt'da 1.5 Lancer motoru var. Bir arkadaşımdan tavsiye ile aldım bu aracı. O tavsiye eden arkadaş İstanbul Anadolu yakasında 6.5-7lt ortalama görüyordu ben 6.5lt benzin ortalaması görüyorum, Avrupa yakası.

    O arkadaş şimdi Lancer aldı 1.6 MT Invite.. ve Colt 1.5 ile yakıtı hiç değişmedi.. Adam aynı güzergah da yine aynı yakıyor. Dilerseniz Lancer kullanıcılarının olduğu forumu da pm'den verebilirim. Benle aynı yakıtı yakan ama daha büyük, daha konforlu ve çok çok daha iyi yol tutuşa sahip bir araca biniyorlar.

    Lancer'ın kokpiti resimlerden salaş görünebilir ama içine bindiğinizde sade ve göze çok hoş geliyor. Tabi eğer beğenmezseniz ibre başka araçlara kayacaktır.

    Ayrıca Lancer'ın NCap ESP testlerine de bir bakın derim.. İzlediğinizde "Bunda ESP var aga!" denen birçok C sınıfı aracın manevra sonrası feleğinin nasıl şaştığını görürsünüz.




  • lancera 2. eli zayıf diyen arkadaşlar eskiden(eskiden dediğime bakmayın 2 sene öncesine kadar) ayda 1yada 2 tane lancer görebiliyorken sırf bugun öğle tatilinde sigara almaya giderken 4 tane lancer gördüm demekki artık satış rakamları düzeliyor yavaş yavaşta olsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    İkisi de tartışılmaz araçlar değil buyrun tek tek göreceli olmayan disiplinleri karşılaştıralım..

    Yol Tutuş : Lancer
    Yalıtım: Golf
    Ön Konsol kalitesi ve detaylar : Golf
    Sorunsuzluk : Lancer kere Lancer
    Yakıt Ekonomisi : Lancer
    İç Mekan Genişliği ve Ferahlığı : Lancer
    2. El Zamazingosu : Golf
    0 - 100 İvmelenmesi : Golf (Test sürüşünde hissiyat bakımında kağıt üzerindeki kadar fark yoktu)

    Geri kalanı ise tasarım.. Ha Lancer'a bir double din takarsınız konsol çağ atlamış olur. Yoksa Golf'te de 1"2" LCD ekran yok yani dandirik VAG ın alayında kullandığı teyp var.




    lancer evo görünümüyle çok şık oluyor :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belash
    Kişisel tercihim golf'ten yana diyerek işin içinden sıyrılmak pek açıklayıcı durmuyor bana göre. Kişisel tercihleri kriterler belirler; kimi aracın mühendisliğini inceler, kimi görüntüsüne tav olur, kimi marka algısına yönelir, kimi ikinci el değerini birinci sıraya koyar, kimi ön konsol plastiğinin yumuşaklığına dayanamaz falan...

    Forumun beklentisi; kişisel tercihlerle birlikte bu kişisel tercihlerinizin neden böyle şekillendiğini de anlatmanızdır. Konuya cevap yazanların pek çoğu şu sebeplerle lancer iyidir ya da Golf iyidir demişler.

    Peki sizce niçin Lancer bir Golf etmemekte, onu çok merak ediyorum?

    aynı şeyleri bir önceki mesajımda bende yazdım..genel kriterlerin yanında kişisel kriterlerde vardır dedim..genel kriterler golfü göstermekte..kişisel kriterlerim de golf dediğine göre seçimim golf olacaktır..




    Genel kriterler asla Golfü göstermiyor. Kişisel kriterler konusuna yine açıklık getirmemişsiniz, kişisel kriterlerinizi hala çok merak ediyorum.

    Genel Kriterler

    Güvenilirlilik ;Mitsubishi markasının arızalar konusunda VW' den daha iyi olduğunda herkes hemfikir.

    Dayanıklılık; motor konusunda atmosferik motorlar her daim turbo beslemeli motorlardan daha dayanıklıdır. Lancer bu konuda da bir adım önde.

    Yol tutuşu; Lancer kesinlikle ama kesinlikle Golf'ten daha iyi yol tutar. Zaten pist aracı olan Evo şasisi üzerine geliştirilmiş sportumsu bi yapıda. Golf daha yumuşak süspansiyonlar ve daha kötü ağırlık dağılımıyla asla bir Lancer'in yol tutuşuna erişemez, imkanı yok.

    Ucuzluk; Lancer kesinlikle daha ucuz.
    Yakıt tüketimi; Lancer kendi segmentindeki atmosferik araçlarda en düşük yakıt tüketimine sahip. Ülkemizde yaygın olan LPG olayını da işin içine katınca çok ama çok ekonomik bir araç haline geliyor.

    Konfor ; Lancer aşırı sert süspansiyonları yüzünden çukurları, tümsekleri daha fazla hissetiren bir yapıda. Golf bu konuda çok iyi. Ayrıca yol ve motor sesi konusunda da Golf bir adım önde. Golf'ü genel anlamda tercih edilebilir kılan bana göre tek şey de bu...

    Kişisel kriterler (aklıma gelenler)

    Marka algısı; marka fanatizmi konusunda VW markası daha dirençli. Pahalı ama kaliteli algısı yaratmak konusunda uzmanlaşmış durumda.

    Dizayn/Tip; Golf ile Lancer bu konuda tamamen ayrılamıyor. İkisi de gençlere (20-35) yaş arası insanlara hitap ediyor. Golf sadece hatchback olarak üretildiği için hatchback araçların fikir babası konumunda. Sedan konusunda da Lancer' e çirkin diyene denk gelmedim ama. Bu konu tamamen göreceli...

    Başka aklıma kişisel kriterler gelmedi. Lancer kullanan biri olarak Golf'ü genelde en son alınacak araçlardan biri olarak gördüğüm için Golf'ü tercih ettirecek başka kişisel kriter bulamadım.

    Zaten ısrarla sormamın sebebi de bu yüzden; Lancer seçen biri olarak Golf'ün hangi üstünlüğünü göremediğimi merak ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belash

    quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belash
    Kişisel tercihim golf'ten yana diyerek işin içinden sıyrılmak pek açıklayıcı durmuyor bana göre. Kişisel tercihleri kriterler belirler; kimi aracın mühendisliğini inceler, kimi görüntüsüne tav olur, kimi marka algısına yönelir, kimi ikinci el değerini birinci sıraya koyar, kimi ön konsol plastiğinin yumuşaklığına dayanamaz falan...

    Forumun beklentisi; kişisel tercihlerle birlikte bu kişisel tercihlerinizin neden böyle şekillendiğini de anlatmanızdır. Konuya cevap yazanların pek çoğu şu sebeplerle lancer iyidir ya da Golf iyidir demişler.

    Peki sizce niçin Lancer bir Golf etmemekte, onu çok merak ediyorum?

    aynı şeyleri bir önceki mesajımda bende yazdım..genel kriterlerin yanında kişisel kriterlerde vardır dedim..genel kriterler golfü göstermekte..kişisel kriterlerim de golf dediğine göre seçimim golf olacaktır..




    Genel kriterler asla Golfü göstermiyor. Kişisel kriterler konusuna yine açıklık getirmemişsiniz, kişisel kriterlerinizi hala çok merak ediyorum.

    Genel Kriterler

    Güvenilirlilik ;Mitsubishi markasının arızalar konusunda VW' den daha iyi olduğunda herkes hemfikir.

    Dayanıklılık; motor konusunda atmosferik motorlar her daim turbo beslemeli motorlardan daha dayanıklıdır. Lancer bu konuda da bir adım önde.

    Yol tutuşu; Lancer kesinlikle ama kesinlikle Golf'ten daha iyi yol tutar. Zaten pist aracı olan Evo şasisi üzerine geliştirilmiş sportumsu bi yapıda. Golf daha yumuşak süspansiyonlar ve daha kötü ağırlık dağılımıyla asla bir Lancer'in yol tutuşuna erişemez, imkanı yok.

    Ucuzluk; Lancer kesinlikle daha ucuz.
    Yakıt tüketimi; Lancer kendi segmentindeki atmosferik araçlarda en düşük yakıt tüketimine sahip. Ülkemizde yaygın olan LPG olayını da işin içine katınca çok ama çok ekonomik bir araç haline geliyor.

    Konfor ; Lancer aşırı sert süspansiyonları yüzünden çukurları, tümsekleri daha fazla hissetiren bir yapıda. Golf bu konuda çok iyi. Ayrıca yol ve motor sesi konusunda da Golf bir adım önde. Golf'ü genel anlamda tercih edilebilir kılan bana göre tek şey de bu...

    Kişisel kriterler (aklıma gelenler)

    Marka algısı; marka fanatizmi konusunda VW markası daha dirençli. Pahalı ama kaliteli algısı yaratmak konusunda uzmanlaşmış durumda.

    Dizayn/Tip; Golf ile Lancer bu konuda tamamen ayrılamıyor. İkisi de gençlere (20-35) yaş arası insanlara hitap ediyor. Golf sadece hatchback olarak üretildiği için hatchback araçların fikir babası konumunda. Sedan konusunda da Lancer' e çirkin diyene denk gelmedim ama. Bu konu tamamen göreceli...

    Başka aklıma kişisel kriterler gelmedi. Lancer kullanan biri olarak Golf'ü genelde en son alınacak araçlardan biri olarak gördüğüm için Golf'ü tercih ettirecek başka kişisel kriter bulamadım.

    Zaten ısrarla sormamın sebebi de bu yüzden; Lancer seçen biri olarak Golf'ün hangi üstünlüğünü göremediğimi merak ediyorum.

    gerçekten yazılanlar fanatikliğe doğru gidiyor bilmem farkında mısınız?bu son yazdıkalrınızdan sonra da size başka birşey dememe gerek kalmadı.şimdi bende kalkıp golf şöyle böyle dersem vw fanatikliğine girecek işin içinden çıkamayacağız.şöyle söyleyeyim de sizde bende rahat edelim..

    iki araç da çok iyi kalitede de araçlar..kendilerine göre iyi odlukları zayıf oldukları yanlar var..

    sizin kişisel tercihiniz lancer...

    benim kişisel tercihim golf...


    tamamdır umarım..iyi forumlar..bu konuya başka mesaj yazma gereği duymuyorum..




  • Tek tek yazıp burada neyın ne olduğunu gerçekten bilen arkadaşlar olduğunu düşünerek ,daha fazla ortlalığı bulandırmayacağım ki,motorların iç aksamlarını göremediğimizden dolayı,belki biraz daha iyi metalurji mühendisliği olma ihtimali, zerolara olan taktirlerimden ve tüm japon araçların sorunsuz elektrik ve elektronik aksamları dışında,otorite saydığım yayın organlarındada ortaya çıkan sonuçların kendi sübjektif hissiyatımla örtüşmesinide dahil edersek golf lancerden her yerde hemen her yerde bir kaç puan veya daha fazlası ile çok daha iyi bir üretim ki tartışmayada gerek yok.

    Bu arada plastik kalıtesi ile ilgili yorumlarda çok komik olmuş ki,dokunma hissini körükleyen malzeme ne işe yararmış,tabi bu mantıkla bu savın etrafında kamp kuranların tüm ev eşyası plastik masa sandelye ve türevlerinden oluşuyordur.

    Bizim yerimize otoriteler rakamlarına kadar herşeyi ortaya koymuşlar ,herşeyi noktalamışlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 28 Ağustos 2012; 21:27:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    lancer in tasarimini ve konsol kalitesini begenmiyorum. golf baya önde.

    1-boya
    2-konsol takıntısı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roy84

    bu aralar lancer arayanlar coğaldı yada bana öyle geliyor,güzel bir lancer aradığımdan. mitsubishi vialle lpg ye garanti veriyormus satış temsilcisinin söylediğini belirteyim,deneme sürüşü yap bence lancer a aşık olacaksın.iç mekanı basit gelebilir ama kliması ve yol tutusu en önemlisi de yakıt cimrisi olması nedeniyle kesinlikle lancer diyorum.fanatik miyim ? evet lancer fanatiğiyim...

    Almayın lancer falan ne güzel gözler üzerimizde bizim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Lancer sempatiyle yaklastigim, gecmisi saglam bir model. Fakat ayni sinifta benzer fiyatlandirilmis iki modelden biri dunyanin cogu yerinde digerinden 10, 20, 30 kat fazla satiyorsa, soru yanitlanmis demektir. "(Ayni sinifta benzer fiyattaki araclar arasinda) Cok satan daha iyi demek degildir" sozu belki satis rakamlari az cok yakin araclar icin gecerli. Biri 2-3 satmistir da digeri 5-10 satmistir... Reklam farkidir, firma farkidir, begeniler tutar ya da tutmaz, olabilir. Ama dunyanin her yerinde birisi digerini 20-30'a katliyorsa... 72 milletten bu kadar insan da enayi degil ya kardesim? Akillica, ayaklari yere basan seyler soyleyin surada.

    Forumun gercek hayattan ne kadar kopuk olduguna halen inanasim gelmedigi zamanlar oluyor.



    yorumunu çürütecek onlarca örnek verebilirim. Bir kere dünya satışlarına bakmak çok mantıksız olur. Bir araç ülkede rakiplerinden ucuzken başka bir ülkede rakiplerinden pahalı olabilir. Örneğin corolla. Dünyada rakipllerine göre uygunken bizde pahalı. Yani dünyada ne kadar satarsa satsın bizim ülkemizde o fiyatlara alınacak araba değil(1.33'ü hariç).
    Ülkemiz şartlarına göre eğer çok uzun süre binilmeyecekse sıfır golf almak lancerdan çok daha mantıklı.(ikinci el değeri ve fiyatının uygunlaşmasından dolayı). Ama ikinci el alınacaksa da lancer golften her türlü mantıklı. Aynı paraya daha donanımlı daha yüksek modelli alınabiliyor.

    Ikinci el degeri olayin yalnizca bir boyutu. Daha onemlisi, ikinci el degeri bir aracin ozelliklerinden bagimsiz olusan, gokten zembille inen, gelisiguzel ortaya cikan bir degisken degil. Ikinci elin yuksek olusu araca talep oldugu, birinci el kullanicilarinin maldan genelde memnun oldugu, buna kosut olarak piyasada urun hakkinda olumlu bir kanaat olustugu anlamina gelir. Arac su ya da bu nedenle muadillerine gore begenilmis, tutulmus demektir.

    Japonya piyasasini bilemiyorum, ama Turkiye, Avrupa ve Kuzey Amerika piyasalarindan birebir gozledigim kadariyla Lancer su anda marjinal bir arac. Kullanicilari aractan memnun olabilirler, sevinirim. Saglikli guzel gunlerde kazasiz belasiz kullansinlar. Ama boyle marjinal bir araci ben birinci elde de almam, ikinci elde de almam, besinci elde de almam. Birinci eli de zayif, ikinci eli de zayif. Demek ki bir seyler eksik, bir seyler olmamis, oturmamis, tutmamis.

    Bunun karsisinda birinci eli de kuvvetli, ikinci eli de kuvvetli bir arac dusunun. Demek ki bu aracta bir seyler dogru gitmis. Arac genel kullaniciya hitap etmis. Bu herhangi bir marka-model olabilir.

    Bir kez daha soyleyeyim. Olay salt zarar etmek, kar etmek olayi degil. Bir arac Turkiye dahil dunyanin her yerinde begenilmis, tutulmussa, oburu ise Turkye dahil dunyanin hicbir yerinde begenilmemis, tutulmamissa, ben bu durumu ciddiye alirim. Siradan bir tuketici olarak bu durum benim tercihime etki eder. "Vardir bir hikmeti" derim.

    Son olarak, "ayni paraya daha donanimli daha yuksek modelli alinabiliyor" demissiniz. Niye acaba? Size hic tuhaf gelmiyor mu bu durum?



    Olmayan tek şey varsa oda kullanıcılardır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Tek tek yazıp burada neyın ne olduğunu gerçekten bilen arkadaşlar olduğunu düşünerek ,daha fazla ortlalığı bulandırmayacağım ki,motorların iç aksamlarını göremediğimizden dolayı,belki biraz daha iyi metalurji mühendisliği olma ihtimali, zerolara olan taktirlerimden ve tüm japon araçların sorunsuz elektrik ve elektronik aksamları dışında,otorite saydığım yayın organlarındada ortaya çıkan sonuçların kendi sübjektif hissiyatımla örtüşmesinide dahil edersek golf lancerden her yerde hemen her yerde bir kaç puan veya daha fazlası ile çok daha iyi bir üretim ki tartışmayada gerek yok.

    Bu arada plastik kalıtesi ile ilgili yorumlarda çok komik olmuş ki,dokunma hissini körükleyen malzeme ne işe yararmış,tabi bu mantıkla bu savın etrafında kamp kuranların tüm ev eşyası plastik masa sandelye ve türevlerinden oluşuyordur.

    Bizim yerimize otoriteler rakamlarına kadar herşeyi ortaya koymuşlar ,herşeyi noktalamışlar.

    Hemen her yerde birkaç puan üstün ne demek? Bunu şöyle bir açsanız. Şu alanda bu alanda şöyle üstün böyle üstün deseniz de biz de düşünsek acaba doğru mu diye. Sizi kaale alsak. Golf her konuda birkaç puan üstün demek ne kadar abartı bir yorum. Lancer'ın hiç mi iyi yanı yok? Yol tutuş diyoruz, fren mesafesi, sürüş zevki diyoruz, ekonomi diyoruz, uzun ömür, atmosferik motorun avantajı diyoruz bunların hepsinde de golf mü üstün?

    Otoriteler dediğiniz kim? Hangi otoriteler her alanda golf daha iyi demiş bir açıklayın. Yiğidi hem öldürüyor hem hakkını yiyorsunuz.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.