Şimdi Ara

Lancer 1.6 Invite MT mi Golf 1.4 TSI mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
2
Favori
6.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Lancer sempatiyle yaklastigim, gecmisi saglam bir model. Fakat ayni sinifta benzer fiyatlandirilmis iki modelden biri dunyanin cogu yerinde digerinden 10, 20, 30 kat fazla satiyorsa, soru yanitlanmis demektir. "(Ayni sinifta benzer fiyattaki araclar arasinda) Cok satan daha iyi demek degildir" sozu belki satis rakamlari az cok yakin araclar icin gecerli. Biri 2-3 satmistir da digeri 5-10 satmistir... Reklam farkidir, firma farkidir, begeniler tutar ya da tutmaz, olabilir. Ama dunyanin her yerinde birisi digerini 20-30'a katliyorsa... 72 milletten bu kadar insan da enayi degil ya kardesim? Akillica, ayaklari yere basan seyler soyleyin surada.

    Forumun gercek hayattan ne kadar kopuk olduguna halen inanasim gelmedigi zamanlar oluyor.



    yorumunu çürütecek onlarca örnek verebilirim. Bir kere dünya satışlarına bakmak çok mantıksız olur. Bir araç ülkede rakiplerinden ucuzken başka bir ülkede rakiplerinden pahalı olabilir. Örneğin corolla. Dünyada rakipllerine göre uygunken bizde pahalı. Yani dünyada ne kadar satarsa satsın bizim ülkemizde o fiyatlara alınacak araba değil(1.33'ü hariç).
    Ülkemiz şartlarına göre eğer çok uzun süre binilmeyecekse sıfır golf almak lancerdan çok daha mantıklı.(ikinci el değeri ve fiyatının uygunlaşmasından dolayı). Ama ikinci el alınacaksa da lancer golften her türlü mantıklı. Aynı paraya daha donanımlı daha yüksek modelli alınabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferdurukan

    araba satılacaksa ve bu işten kar etme amacı güdülüyorsa o zaman gidin her ay kendinize altın alın!! sürekli ticari kaygı nedir ? ismi üstünde bu bir arabadır. ben tüm aldığım araçlarda kar etmedim hatta 1-2 binlira zarar ettim. ne yani alacam arabayı 3-5 sene bineceğim ve utanmadan birde aldığımın üzerinde kar etmeye kalkacağım peh peh.
    araba keyif için alınır,kullanırken mutlu olacam önemli olan budur.şu tekelleştirme zihniyetlerini bırakalım. herkesin golfı olunca ne olacak peki? kızılay çadır dağıtmış gibi etrafta mı dolaşacağız?

    Kesinlikle katılıyorum.Forum artik oyle bi hâl aldi ki, yok oburu 1 sn daha yavaş alınmaz, yok efendim 1lt daha fazla yakıyo alınmaz.İnsanların araba mantıgını anlamak gercekten zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Lancer sempatiyle yaklastigim, gecmisi saglam bir model. Fakat ayni sinifta benzer fiyatlandirilmis iki modelden biri dunyanin cogu yerinde digerinden 10, 20, 30 kat fazla satiyorsa, soru yanitlanmis demektir. "(Ayni sinifta benzer fiyattaki araclar arasinda) Cok satan daha iyi demek degildir" sozu belki satis rakamlari az cok yakin araclar icin gecerli. Biri 2-3 satmistir da digeri 5-10 satmistir... Reklam farkidir, firma farkidir, begeniler tutar ya da tutmaz, olabilir. Ama dunyanin her yerinde birisi digerini 20-30'a katliyorsa... 72 milletten bu kadar insan da enayi degil ya kardesim? Akillica, ayaklari yere basan seyler soyleyin surada.

    Forumun gercek hayattan ne kadar kopuk olduguna halen inanasim gelmedigi zamanlar oluyor.



    yorumunu çürütecek onlarca örnek verebilirim. Bir kere dünya satışlarına bakmak çok mantıksız olur. Bir araç ülkede rakiplerinden ucuzken başka bir ülkede rakiplerinden pahalı olabilir. Örneğin corolla. Dünyada rakipllerine göre uygunken bizde pahalı. Yani dünyada ne kadar satarsa satsın bizim ülkemizde o fiyatlara alınacak araba değil(1.33'ü hariç).
    Ülkemiz şartlarına göre eğer çok uzun süre binilmeyecekse sıfır golf almak lancerdan çok daha mantıklı.(ikinci el değeri ve fiyatının uygunlaşmasından dolayı). Ama ikinci el alınacaksa da lancer golften her türlü mantıklı. Aynı paraya daha donanımlı daha yüksek modelli alınabiliyor.

    Ikinci el degeri olayin yalnizca bir boyutu. Daha onemlisi, ikinci el degeri bir aracin ozelliklerinden bagimsiz olusan, gokten zembille inen, gelisiguzel ortaya cikan bir degisken degil. Ikinci elin yuksek olusu araca talep oldugu, birinci el kullanicilarinin maldan genelde memnun oldugu, buna kosut olarak piyasada urun hakkinda olumlu bir kanaat olustugu anlamina gelir. Arac su ya da bu nedenle muadillerine gore begenilmis, tutulmus demektir.

    Japonya piyasasini bilemiyorum, ama Turkiye, Avrupa ve Kuzey Amerika piyasalarindan birebir gozledigim kadariyla Lancer su anda marjinal bir arac. Kullanicilari aractan memnun olabilirler, sevinirim. Saglikli guzel gunlerde kazasiz belasiz kullansinlar. Ama boyle marjinal bir araci ben birinci elde de almam, ikinci elde de almam, besinci elde de almam. Birinci eli de zayif, ikinci eli de zayif. Demek ki bir seyler eksik, bir seyler olmamis, oturmamis, tutmamis.

    Bunun karsisinda birinci eli de kuvvetli, ikinci eli de kuvvetli bir arac dusunun. Demek ki bu aracta bir seyler dogru gitmis. Arac genel kullaniciya hitap etmis. Bu herhangi bir marka-model olabilir.

    Bir kez daha soyleyeyim. Olay salt zarar etmek, kar etmek olayi degil. Bir arac Turkiye dahil dunyanin her yerinde begenilmis, tutulmussa, oburu ise Turkye dahil dunyanin hicbir yerinde begenilmemis, tutulmamissa, ben bu durumu ciddiye alirim. Siradan bir tuketici olarak bu durum benim tercihime etki eder. "Vardir bir hikmeti" derim.

    Son olarak, "ayni paraya daha donanimli daha yuksek modelli alinabiliyor" demissiniz. Niye acaba? Size hic tuhaf gelmiyor mu bu durum?




  • Araç konsollerinde kullanılan yumuşak plastik malzemeler kalite adına bir ipucu vermiyorsa sormak isterim o zaman neden japon markalarının d sınıfı araçlarında b ve c sınıfı araçlarına göre ve lüks modellerinde daha yumuşak plastik malzeme kullanma ihtiyacı hissediyorlar?

    Japon markalar artık bu olguya daha fazla direnemeyeceklerdir. Benim kanaatim japonlar bir 5 sene daha bu tarz malzemelerle kaplı c sınıfı araçlar üretmeye devam ederlerse -avrupada ve ülkemizde- kendi müşterilerinin sadakatinden başka güvene bilecekleri tek liman kalmayacaktır.

    Bu arada madem konu eskilerden açılmışken 98 tarihinde çarpışma testlerinden Golfün 4 yıldız aldığı dönemde lancer 1,5 yıldız almıştı. Kalitede ve güvende "sürdürülebilirlik" adına sadece bir örnek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Lancer sempatiyle yaklastigim, gecmisi saglam bir model. Fakat ayni sinifta benzer fiyatlandirilmis iki modelden biri dunyanin cogu yerinde digerinden 10, 20, 30 kat fazla satiyorsa, soru yanitlanmis demektir. "(Ayni sinifta benzer fiyattaki araclar arasinda) Cok satan daha iyi demek degildir" sozu belki satis rakamlari az cok yakin araclar icin gecerli. Biri 2-3 satmistir da digeri 5-10 satmistir... Reklam farkidir, firma farkidir, begeniler tutar ya da tutmaz, olabilir. Ama dunyanin her yerinde birisi digerini 20-30'a katliyorsa... 72 milletten bu kadar insan da enayi degil ya kardesim? Akillica, ayaklari yere basan seyler soyleyin surada.

    Forumun gercek hayattan ne kadar kopuk olduguna halen inanasim gelmedigi zamanlar oluyor.



    yorumunu çürütecek onlarca örnek verebilirim. Bir kere dünya satışlarına bakmak çok mantıksız olur. Bir araç ülkede rakiplerinden ucuzken başka bir ülkede rakiplerinden pahalı olabilir. Örneğin corolla. Dünyada rakipllerine göre uygunken bizde pahalı. Yani dünyada ne kadar satarsa satsın bizim ülkemizde o fiyatlara alınacak araba değil(1.33'ü hariç).
    Ülkemiz şartlarına göre eğer çok uzun süre binilmeyecekse sıfır golf almak lancerdan çok daha mantıklı.(ikinci el değeri ve fiyatının uygunlaşmasından dolayı). Ama ikinci el alınacaksa da lancer golften her türlü mantıklı. Aynı paraya daha donanımlı daha yüksek modelli alınabiliyor.

    Ikinci el degeri olayin yalnizca bir boyutu. Daha onemlisi, ikinci el degeri bir aracin ozelliklerinden bagimsiz olusan, gokten zembille inen, gelisiguzel ortaya cikan bir degisken degil. Ikinci elin yuksek olusu araca talep oldugu, birinci el kullanicilarinin maldan genelde memnun oldugu, buna kosut olarak piyasada urun hakkinda olumlu bir kanaat olustugu anlamina gelir. Arac su ya da bu nedenle muadillerine gore begenilmis, tutulmus demektir.

    Japonya piyasasini bilemiyorum, ama Turkiye, Avrupa ve Kuzey Amerika piyasalarindan birebir gozledigim kadariyla Lancer su anda marjinal bir arac. Kullanicilari aractan memnun olabilirler, sevinirim. Saglikli guzel gunlerde kazasiz belasiz kullansinlar. Ama boyle marjinal bir araci ben birinci elde de almam, ikinci elde de almam, besinci elde de almam. Birinci eli de zayif, ikinci eli de zayif. Demek ki bir seyler eksik, bir seyler olmamis, oturmamis, tutmamis.

    Bunun karsisinda birinci eli de kuvvetli, ikinci eli de kuvvetli bir arac dusunun. Demek ki bu aracta bir seyler dogru gitmis. Arac genel kullaniciya hitap etmis. Bu herhangi bir marka-model olabilir.

    Bir kez daha soyleyeyim. Olay salt zarar etmek, kar etmek olayi degil. Bir arac Turkiye dahil dunyanin her yerinde begenilmis, tutulmussa, oburu ise Turkye dahil dunyanin hicbir yerinde begenilmemis, tutulmamissa, ben bu durumu ciddiye alirim. Siradan bir tuketici olarak bu durum benim tercihime etki eder. "Vardir bir hikmeti" derim.

    Son olarak, "ayni paraya daha donanimli daha yuksek modelli alinabiliyor" demissiniz. Niye acaba? Size hic tuhaf gelmiyor mu bu durum?



    sürü psikolojisi diyorlar sizinkine. Ben olsam kendi mantığımla hareket ederdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    Araç konsollerinde kullanılan yumuşak plastik malzemeler kalite adına bir ipucu vermiyorsa sormak isterim o zaman neden japon markalarının d sınıfı araçlarında b ve c sınıfı araçlarına göre ve lüks modellerinde daha yumuşak plastik malzeme kullanma ihtiyacı hissediyorlar?...


    Bu tam manasıyla "Head-Shot" olur.

    Bu noktada fanatik Japoncu'lar kendilerini kandırdıklarını anlarlar ve cevap veremezler. Bir Nissan kullanıcısı olarak Japon araçlarını çok sevsem ve mekanik olarak çok daha sağlam bulsam da, bu bağnazlık ve fanatikliği gerektirmez. Gerçekler açıktır.

    10TL'lik oyuncak plastiğine çok şükür diyen kullanıcının eline de, itinayla öyle aracı verirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    Araç konsollerinde kullanılan yumuşak plastik malzemeler kalite adına bir ipucu vermiyorsa sormak isterim o zaman neden japon markalarının d sınıfı araçlarında b ve c sınıfı araçlarına göre ve lüks modellerinde daha yumuşak plastik malzeme kullanma ihtiyacı hissediyorlar?

    Japon markalar artık bu olguya daha fazla direnemeyeceklerdir. Benim kanaatim japonlar bir 5 sene daha bu tarz malzemelerle kaplı c sınıfı araçlar üretmeye devam ederlerse -avrupada ve ülkemizde- kendi müşterilerinin sadakatinden başka güvene bilecekleri tek liman kalmayacaktır.

    Bu arada madem konu eskilerden açılmışken 98 tarihinde çarpışma testlerinden Golfün 4 yıldız aldığı dönemde lancer 1,5 yıldız almıştı. Kalitede ve güvende "sürdürülebilirlik" adına sadece bir örnek..

    Çünkü yalıtım gibi d sınıfı için yadsınamaz bir ihtiyaç ortaya çıkıyor. Daha detaylı yapmak zorundalar. Sert malzeme ne kadar kaliteli olsa da yalıtımı yumuşak plastik kadar sönümleyemez. Ayrıca verdiği hissiyat da d sınıfında çok daha önemli. Golfün de sessiz olmasının en büyük nedeni kullanılan yumuşak malzemeler. Ama tutupta golfün göğsü yumuşak, daha kaliteli diyemeyiz. Sessizdir, konforludur bu net, ama kalitesini yumuşaklığına bağlayamayız. Kalitelidir elbet ama sert plastikler kadar uzun ömürlü değilldir. Kaliteli sanılmasının asıl nedeni verdiği hissiyat.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    Araç konsollerinde kullanılan yumuşak plastik malzemeler kalite adına bir ipucu vermiyorsa sormak isterim o zaman neden japon markalarının d sınıfı araçlarında b ve c sınıfı araçlarına göre ve lüks modellerinde daha yumuşak plastik malzeme kullanma ihtiyacı hissediyorlar?

    Japon markalar artık bu olguya daha fazla direnemeyeceklerdir. Benim kanaatim japonlar bir 5 sene daha bu tarz malzemelerle kaplı c sınıfı araçlar üretmeye devam ederlerse -avrupada ve ülkemizde- kendi müşterilerinin sadakatinden başka güvene bilecekleri tek liman kalmayacaktır.

    Bu arada madem konu eskilerden açılmışken 98 tarihinde çarpışma testlerinden Golfün 4 yıldız aldığı dönemde lancer 1,5 yıldız almıştı. Kalitede ve güvende "sürdürülebilirlik" adına sadece bir örnek..

    Çünkü yalıtım gibi d sınıfı için yadsınamaz bir ihtiyaç ortaya çıkıyor. Daha detaylı yapmak zorundalar. Sert malzeme ne kadar kaliteli olsa da yalıtımı yumuşak plastik kadar sönümleyemez. Ayrıca verdiği hissiyat da d sınıfında çok daha önemli. Golfün de sessiz olmasının en büyük nedeni kullanılan yumuşak malzemeler. Ama tutupta golfün göğsü yumuşak, daha kaliteli diyemeyiz. Sessizdir, konforludur bu net, ama kalitesini yumuşaklığına bağlayamayız. Kalitelidir elbet ama sert plastikler kadar uzun ömürlü değilldir. Kaliteli sanılmasının asıl nedeni verdiği hissiyat.

    Hocam güzel yazmışsın fakat bu bir cevap değil, hatta benim söylediğimi zımnen kabulünden başka birşey değil.




  • Lancer bana göre berbat bir araç, hiç sevemedim. Özellikle içi berbat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurum

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Lancer sempatiyle yaklastigim, gecmisi saglam bir model. Fakat ayni sinifta benzer fiyatlandirilmis iki modelden biri dunyanin cogu yerinde digerinden 10, 20, 30 kat fazla satiyorsa, soru yanitlanmis demektir. "(Ayni sinifta benzer fiyattaki araclar arasinda) Cok satan daha iyi demek degildir" sozu belki satis rakamlari az cok yakin araclar icin gecerli. Biri 2-3 satmistir da digeri 5-10 satmistir... Reklam farkidir, firma farkidir, begeniler tutar ya da tutmaz, olabilir. Ama dunyanin her yerinde birisi digerini 20-30'a katliyorsa... 72 milletten bu kadar insan da enayi degil ya kardesim? Akillica, ayaklari yere basan seyler soyleyin surada.

    Forumun gercek hayattan ne kadar kopuk olduguna halen inanasim gelmedigi zamanlar oluyor.



    yorumunu çürütecek onlarca örnek verebilirim. Bir kere dünya satışlarına bakmak çok mantıksız olur. Bir araç ülkede rakiplerinden ucuzken başka bir ülkede rakiplerinden pahalı olabilir. Örneğin corolla. Dünyada rakipllerine göre uygunken bizde pahalı. Yani dünyada ne kadar satarsa satsın bizim ülkemizde o fiyatlara alınacak araba değil(1.33'ü hariç).
    Ülkemiz şartlarına göre eğer çok uzun süre binilmeyecekse sıfır golf almak lancerdan çok daha mantıklı.(ikinci el değeri ve fiyatının uygunlaşmasından dolayı). Ama ikinci el alınacaksa da lancer golften her türlü mantıklı. Aynı paraya daha donanımlı daha yüksek modelli alınabiliyor.

    Ikinci el degeri olayin yalnizca bir boyutu. Daha onemlisi, ikinci el degeri bir aracin ozelliklerinden bagimsiz olusan, gokten zembille inen, gelisiguzel ortaya cikan bir degisken degil. Ikinci elin yuksek olusu araca talep oldugu, birinci el kullanicilarinin maldan genelde memnun oldugu, buna kosut olarak piyasada urun hakkinda olumlu bir kanaat olustugu anlamina gelir. Arac su ya da bu nedenle muadillerine gore begenilmis, tutulmus demektir.

    Japonya piyasasini bilemiyorum, ama Turkiye, Avrupa ve Kuzey Amerika piyasalarindan birebir gozledigim kadariyla Lancer su anda marjinal bir arac. Kullanicilari aractan memnun olabilirler, sevinirim. Saglikli guzel gunlerde kazasiz belasiz kullansinlar. Ama boyle marjinal bir araci ben birinci elde de almam, ikinci elde de almam, besinci elde de almam. Birinci eli de zayif, ikinci eli de zayif. Demek ki bir seyler eksik, bir seyler olmamis, oturmamis, tutmamis.

    Bunun karsisinda birinci eli de kuvvetli, ikinci eli de kuvvetli bir arac dusunun. Demek ki bu aracta bir seyler dogru gitmis. Arac genel kullaniciya hitap etmis. Bu herhangi bir marka-model olabilir.

    Bir kez daha soyleyeyim. Olay salt zarar etmek, kar etmek olayi degil. Bir arac Turkiye dahil dunyanin her yerinde begenilmis, tutulmussa, oburu ise Turkye dahil dunyanin hicbir yerinde begenilmemis, tutulmamissa, ben bu durumu ciddiye alirim. Siradan bir tuketici olarak bu durum benim tercihime etki eder. "Vardir bir hikmeti" derim.

    Son olarak, "ayni paraya daha donanimli daha yuksek modelli alinabiliyor" demissiniz. Niye acaba? Size hic tuhaf gelmiyor mu bu durum?



    sürü psikolojisi diyorlar sizinkine. Ben olsam kendi mantığımla hareket ederdim.


    O halde size marjinal, genel ragbet gormeyen tuketim tercihlerinizde mutluluklar. Fakat kendi tercihinizi savunurken sizinkinden daha fazla ragbet goren tercihlerin arkasindaki kollektif akli hakir gormemek inceligini gosterebilseyiniz keske...




  • konu renklensin

     Lancer 1.6 Invite MT mi Golf 1.4 TSI mi?
     Lancer 1.6 Invite MT mi Golf 1.4 TSI mi?
     Lancer 1.6 Invite MT mi Golf 1.4 TSI mi?
     Lancer 1.6 Invite MT mi Golf 1.4 TSI mi?
     Lancer 1.6 Invite MT mi Golf 1.4 TSI mi?
     Lancer 1.6 Invite MT mi Golf 1.4 TSI mi?




  • Arkadaşlar kabul edin. O kadar da realist bir dünyada yaşamıyoruz. Çok satıyorsa demekki bir şeyler iyi vs. bunlar günümüzde geçerli değil. Her şey ama her şey reklam. Golf ile Lancer'i tanıtımı açısından karşılaştırın bariz Golf'un üstünlüğünü görürsünüz. Bir de teknoloji açısından, yenilik açısından karşılaştırın. Yenilikten kastınız ön göğüs yumuşaklığı ise Golf, şasi, kasa, motor, elektronik aksam gibi birimler ise Lancer bariz üstün gelecektir. Amerika'da insanlar deli gibi Justin Bieber dinliyor diye de demekki bir şey var demekki iyi diyemeyiz. Bu mantıkla o velet dünyanın gelmiş geçmiş en iyi şarkıcısı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Codemaste®

    ... şasi, kasa, motor, elektronik aksam gibi birimler ise Lancer bariz üstün gelecektir...


    Motor sorunsuzluğunu anlarım. Ama:

    Kasa olarak Lancer nasıl daha üstündür?(Kaportası Golf'e göre teneke kalır.)

    Şasi olarak Lancer nasıl daha üstündür?(Şasi sağlamlığının kendini en çok görtermesi gereken yerde, yani Euro-Ncap'te Golf fark atmış.)

    Elektronik aksam olarak Lancer nasıl daha üstündür?



    Açıklarsanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    Araç konsollerinde kullanılan yumuşak plastik malzemeler kalite adına bir ipucu vermiyorsa sormak isterim o zaman neden japon markalarının d sınıfı araçlarında b ve c sınıfı araçlarına göre ve lüks modellerinde daha yumuşak plastik malzeme kullanma ihtiyacı hissediyorlar?...


    Bu tam manasıyla "Head-Shot" olur.

    Bu noktada fanatik Japoncu'lar kendilerini kandırdıklarını anlarlar ve cevap veremezler. Bir Nissan kullanıcısı olarak Japon araçlarını çok sevsem ve mekanik olarak çok daha sağlam bulsam da, bu bağnazlık ve fanatikliği gerektirmez. Gerçekler açıktır.

    10TL'lik oyuncak plastiğine çok şükür diyen kullanıcının eline de, itinayla öyle aracı verirler.

    quote:

    10TL'lik oyuncak plastiğine çok şükür diyen kullanıcının eline de, itinayla öyle aracı verirler.


    Az biraz yavas ol be kardesim.

    Bundan 10 yil oncesine kadar sahin'den , dogan'dan yeni inen bi millet ne zaman bu kadar luks duskunu oldu ?


    Yumusak plastik evet kalite gostergesidir , benim aracim da kapi kenalarlari ve on konsolun bi kismi yumusak. Ee bana faydasi ne ?

    Turkiye sartlarinda hic bi faydasi yok , e segment araclarin bile icinden catir cutur sesler geliyor.

    Benim icin bi araci almama nedenim on konsolun yumusak plastik olmamasi olamaz.

    Boyle sacma bi dusunce de olamaz. Motor + sanziman + tuketim + performans + yalitim + tasarim gibi unsurlar sirasiyla onem arz eder.

    Bu yazdigim siralama da arac beni tatmin etmisse , markasi ne olursa olsun , on konsolda tenekede olsa o araci alirim.

    Japon markalarina soylediginiz seylerde dogrudur , artik avrupaya uyum saglamak zorundalar ve sagliyorlar.

    Civic hb ve civic sedan arasinda o bahsettiginiz yumusak konsol ve yalitim farki var. Hemde azimsanmayacak kadar , ama gel gelelim sedan satislar da cok daha basarili.

    Demek ki bizim milletimiz , bu forum disinda aslinda o kadar da takilmiyor bu islere.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    Az biraz yavas ol be kardesim.

    Bundan 10 yil oncesine kadar sahin'den , dogan'dan yeni inen bi millet ne zaman bu kadar luks duskunu oldu ?...


    Aynı fiyata satılan bir araç diğerinden daha üstünse, gider üstün olanı alırım. Biz burada ikisi de 45.000TL civarına satılan iki araçtan bahsediyoruz.


    Honda'dan örnek veriyorum:

    Accord'un C-sınıfı araçlarla kıyaslandığında, Golf ile arasındaki fark, Civic ile arasındaki farktan daha az ise, olay bitmiştir.

    Yok o kalite ifade etmez, yok bu kalite ifade etmez denilen özelliğin bir üst sınıf araca konulması ihmal edilmemişse, o özellik kalite göstergesidir.

    O önemsiz, bu önemsiz demek yerine, o tüketiciler bu özellik olmadan ben bu arabayı almam, demeyi öğrenseydi; şu anda bu konuları konuşmaya bile gerek olmayacaktı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    Az biraz yavas ol be kardesim.

    Bundan 10 yil oncesine kadar sahin'den , dogan'dan yeni inen bi millet ne zaman bu kadar luks duskunu oldu ?...


    Aynı fiyata satılan bir araç diğerinden daha üstünse, gider üstün olanı alırım. Biz burada ikisi de 45.000TL civarına satılan iki araçtan bahsediyoruz.


    Honda'dan örnek veriyorum:

    Accord'un C-sınıfı araçlarla kıyaslandığında, Golf ile arasındaki fark, Civic ile arasındaki farktan daha az ise, olay bitmiştir.

    Yok o kalite ifade etmez, yok bu kalite ifade etmez denilen özelliğin bir üst sınıf araca konulması ihmal edilmemişse, o özellik kalite göstergesidir.

    O önemsiz, bu önemsiz demek yerine, o tüketiciler bu özellik olmadan ben bu arabayı almam, demeyi öğrenseydi; şu anda bu konuları konuşmaya bile gerek olmayacaktı...

    Accord ile ne alaka çözemedim durumu ?

    quote:

    Aynı fiyata satılan bir araç diğerinden daha üstünse, gider üstün olanı alırım.


    Tamam işte bende onu soruyorum , üstünlükten kastın nedir ? Önceliklerin nelerdir ? Ön konsoldaki yumuşaklıktan önce neye bakarsın ?

    İkiside aynı fiyata satılıyor , biri motor + şanzıman + tüketim olarak diğerinden daha başarılı ama ön konsol yumuşak değil naparsın ?

    ben demiyorum ki kötü olanı alırım.


    Yukarı da önem sırasına göre yazdım , benim için o maddelerde hangisi öndeyse o araç üstündür , bitti gitti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 7 Ağustos 2012; 19:13:52 >




  • gerçekten dumur moddayım şuanda. o kadar didinip nasıl Lancer'ı üstün çıkarabiliyorsunuz yahu. bu da ayrı bir beceri ne demek lazım bilmem ki :)

    Golf'ün plastik kalitesi yüksek değil, Golfün genel kalitesi başarılı. üretimi dahi Lancer'dan pahalıya mal olan bir araba. plastik kalitesinin, detay işçiliğinin, koltukta kullanılan kumaştan göstergelerdeki detaylara, dolaylı üfleyen kliması, boya kalitesi vs her konuda bir düşünülmüşlük var üzerinde. yoksa Golf'te de gayet ucuz plastikler var, kapı altları, koltuk kasaları, B direğinin aşağısı normal leş ucuz plastik. ama Golf "kaliteli" bir otomobil. bu pek çok öğeyi kapsıyor.

    Lancer asla kalitesiz bir araç değil, ama aradaki kalite farkını da anlayamıyorsanız artık diyecek bişey yok.

    benim için kalite=daha düşük sorun çıkarma ihtimali, gerisi beni hiç ilgilendirmiyor başım ağrımasın, şık, güvenli olsun yeter diyen direk Lancer alsın, hiç itiraza lüzum yok. üstelik sürüşü yol tutuşu da güzel araba. kullandım Lancer modelini zaten ama o araba Golf-Focus seviyesinde değil. değil yani zorlamak olur bunun ilerisi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Codemaste®

    Arkadaşlar kabul edin. O kadar da realist bir dünyada yaşamıyoruz. Çok satıyorsa demekki bir şeyler iyi vs. bunlar günümüzde geçerli değil. Her şey ama her şey reklam. Golf ile Lancer'i tanıtımı açısından karşılaştırın bariz Golf'un üstünlüğünü görürsünüz. Bir de teknoloji açısından, yenilik açısından karşılaştırın. Yenilikten kastınız ön göğüs yumuşaklığı ise Golf, şasi, kasa, motor, elektronik aksam gibi birimler ise Lancer bariz üstün gelecektir. Amerika'da insanlar deli gibi Justin Bieber dinliyor diye de demekki bir şey var demekki iyi diyemeyiz. Bu mantıkla o velet dünyanın gelmiş geçmiş en iyi şarkıcısı olur.

    Gulunc ve talihsiz bir yorum olmus. Birincisi, Justin Bieber daha amino asit degilken, Justin Bieber dogmadan neredeyse ceyrek asir once Golf satis rekorlari kiriyordu, sinifinda cigir acmisti. Ikincisi, ve daha da onemlisi, pop muzikten asla hazzetmem, ama Justin Bieber, evet, kendi kategorisinde, yani "teenage hearttrhob" olarak iyidir, belki bugun en iyisidir, fenomendir. Onu taklit etmeye calisan yuzlerce, binlerce sarkici var. O sinifta su anda en iyisi Bieber. Ve evet, demek ki bir sey var. Eger illa o genre'da bir sarkicinin albumunu almak istiyorsam (misal, 13 yasindaki kiz yegenime dogumgunu armagani alacaksam), gidip Justin Bieber mi alirim, yoksa ayni turde sarkilar soyleyen ve albumleri Bieber'dan 30-40 kat az satan baska bir sarkicinin albumunu mu alirim?

    "Her sey reklam" konusunu da asla kabul etmiyorum. Kotu bir malin reklamla yakalayacagi satis rakamlari bellidir. Sirf reklamla nereye kadar satabilirsiniz, her yil ust uste sinifinizda en cok satan urun olabilir misiniz? Mumkun mu boyle bir sey? Insanlar bu kadar enayi mi? Diyelim X urununu alan 10.000 kisinin hepsi akilli da Y urununu alan 300.000 kisinin hepsi ahmak mi?

    Otomobillerden ne kadar iyi anladiginiz da Lancer'i "sasi, kasa, motor, elektronik aksam" konularinda Golf'un onune koymanizdan belli. Tek tek aciklarsaniz sevinirim... Lancer bu konularda Golf'ten nasil "bariz ustun" imis, ogrenelim, aydinlanalim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Codemaste®

    ... şasi, kasa, motor, elektronik aksam gibi birimler ise Lancer bariz üstün gelecektir...


    Motor sorunsuzluğunu anlarım. Ama:

    Kasa olarak Lancer nasıl daha üstündür?(Kaportası Golf'e göre teneke kalır.)

    Şasi olarak Lancer nasıl daha üstündür?(Şasi sağlamlığının kendini en çok görtermesi gereken yerde, yani Euro-Ncap'te Golf fark atmış.)

    Elektronik aksam olarak Lancer nasıl daha üstündür?



    Açıklarsanız sevinirim.



    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Codemaste®

    Arkadaşlar kabul edin. O kadar da realist bir dünyada yaşamıyoruz. Çok satıyorsa demekki bir şeyler iyi vs. bunlar günümüzde geçerli değil. Her şey ama her şey reklam. Golf ile Lancer'i tanıtımı açısından karşılaştırın bariz Golf'un üstünlüğünü görürsünüz. Bir de teknoloji açısından, yenilik açısından karşılaştırın. Yenilikten kastınız ön göğüs yumuşaklığı ise Golf, şasi, kasa, motor, elektronik aksam gibi birimler ise Lancer bariz üstün gelecektir. Amerika'da insanlar deli gibi Justin Bieber dinliyor diye de demekki bir şey var demekki iyi diyemeyiz. Bu mantıkla o velet dünyanın gelmiş geçmiş en iyi şarkıcısı olur.

    Gulunc ve talihsiz bir yorum olmus. Birincisi, Justin Bieber daha amino asit degilken, Justin Bieber dogmadan neredeyse ceyrek asir once Golf satis rekorlari kiriyordu, sinifinda cigir acmisti. Ikincisi, ve daha da onemlisi, pop muzikten asla hazzetmem, ama Justin Bieber, evet, kendi kategorisinde, yani "teenage hearttrhob" olarak iyidir, belki bugun en iyisidir, fenomendir. Onu taklit etmeye calisan yuzlerce, binlerce sarkici var. O sinifta su anda en iyisi Bieber. Ve evet, demek ki bir sey var. Eger illa o genre'da bir sarkicinin albumunu almak istiyorsam (misal, 13 yasindaki kiz yegenime dogumgunu armagani alacaksam), gidip Justin Bieber mi alirim, yoksa ayni turde sarkilar soyleyen ve albumleri Bieber'dan 30-40 kat az satan baska bir sarkicinin albumunu mu alirim?

    "Her sey reklam" konusunu da asla kabul etmiyorum. Kotu bir malin reklamla yakalayacagi satis rakamlari bellidir. Sirf reklamla nereye kadar satabilirsiniz, her yil ust uste sinifinizda en cok satan urun olabilir misiniz? Mumkun mu boyle bir sey? Insanlar bu kadar enayi mi? Diyelim X urununu alan 10.000 kisinin hepsi akilli da Y urununu alan 300.000 kisinin hepsi ahmak mi?

    Otomobillerden ne kadar iyi anladiginiz da Lancer'i "sasi, kasa, motor, elektronik aksam" konularinda Golf'un onune koymanizdan belli. Tek tek aciklarsaniz sevinirim... Lancer bu konularda Golf'ten nasil "bariz ustun" imis, ogrenelim, aydinlanalim.

    Öncelikle anlattıklarımı yanlış kısımdan anladığınızı düşünüyorum. Ve belirteyim. Volkswagen düşmanı falan da değilim. Lancer konusunda ise özel ilgim ve sevgim vardır. Araştırmışımdır. Fikirlerinizin tamamına elbette saygılıyım. Ahmak vs. konusunda da öyle demek istemedim. Çünkü en başta ben Golf'e kötü bir araç demedim. Hatta her zaman sahibi olmak isteyebileceğim bir araçtır. Emin olun benim araçtan sonra binince supercar gibi geliyor. Ama dediğim gibi lancer konusunda da boş konuşmuyorum. En en başta elektronik aksam... Mitsubishi'nin bu konuda dünyanın en iyilerinden olduğu herkes tarafından bilinir. Bari bunu yapmayın bu konuda şahsi fikrim falan da değildir bir gerçektir. Elektronikte bu iki markayı yan yana bile koymam. Ayrıca tenekeden kastınız ne buna da bakmak lazım. Mitsubishi RISE'ı incelemenizi öneririm. Motor konusunda ise MIVEC yanında sorun makinesi FSI, TSI, hitler motor falan mı duracak? Şanzumanı hiç saymıyorum. Yol tutuşa hiç hiç girmiyorum bunu da reddedecekseniz ben de size otomobillerden anlamadığınızı söylerim. Dediğim gibi Golf'un üstünlüğünü sessizlik, malzeme kalitesi (ya da genel konforda her türlü üstün diyebiliriz. ki bu Japon'larda zaaftır) konusunda bariz üstün görürüz. Bu iki ayrı kategoride (teknik-konfor) hangisi önemseniyorsa da o araç alınır. Ayrıca doğrudur otomobillerden çok anlamam. Lancer'a da o parayı vermem. Bu konuya da nadir olarak bilgim olan araçlar olduğu için ve ikisinde de tecrübem olduğu için yazdım. Ben de sizin Lancer'ı yeterince tanımadığınızı düşündüm mesajınızı görünce. Golf'u zaten bilmeyen yok...




  • gönül kimi severse güzel odur. kalite arabayı mıncıklamakla anlaşılmaz. ayrıca insanlar ihtiyaçlarına göre seçim yaparlar. ben şahsen bu iki araçtan lancer i tercih ederim. sedan az yakıt lpg uyumu. ayrıca şu hususta var. günde kaç saatiniz arabada geçiyor. arabada mı yatıyorsunuz? yattığınız yatak arabanız kadar konforlu mu? oturduğunuz koltuk ne kadar rahat. ihtiyacınızı belirleyin. sürü psikolojisine girmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.