Şimdi Ara

Landi Renzo lpg kiti kullananlar buraya... (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
635
Cevap
12
Favori
209.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim gaz göstergem her 50km gittikten sonra teker teker sönüyor ama son kırmızı lamba 250km sonra sönüyor.gaz göstergem bozuk mu ? Yoksa diger landirenzolarda mı böyle ? Landirenzo kullanan arkadaşlardan cvp bekliyorum.teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: astra111yıl
    benim gaz göstergem her 50km gittikten sonra teker teker sönüyor ama son kırmızı lamba 250km sonra sönüyor.gaz göstergem bozuk mu ? Yoksa diger landirenzolarda mı böyle ? Landirenzo kullanan arkadaşlardan cvp bekliyorum.teşekkürler..

    hocam gosterge degilde , samandiraniz yanlis aci ile duruyor depoda.
    olcen samandira sensoru saga sola cevirdikce o degerler degisiyormus.mesela saga cevirdikce hep kirmizi yanarken , sola cevirdikcede hep full yesil yanmaya basliyormus.(veya tam tersi).herhangi bir mekanik sorun yok yani , samandira ayarlatirsaniz duzelir.benim ilk aracimda kirmizi 130 km filan giderdi , simdiki daha fazla gidiyor ama elletmedim ben.alisinca sorun olmuyor.kirmizinin bi 100 km filan gitmesi iyidir diye dusunuyorum.
  • servisi aradım sordum bana : gazın benzin gibi ponpalanmadıgını normal bir durum oldugunu söylediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: astra111yıl
    servisi aradım sordum bana : gazın benzin gibi ponpalanmadıgını normal bir durum oldugunu söylediler.

    resmen baslarindan savmislar hocam benden demesi.
    sen onlara deki , landi kullanan baskalari da gaz kullaniyor , onlarinkinede gaz benzin gibi gitmiyormus ama onlarin kirmizisi yarim depoda yanmiyormus de.
    samandira musurunu biraz cevirirmisiniz de :)))
    hatta pompalanmasi ile ilgili sorun yok , tukenirken sorun var de :)))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 26 Ekim 2010; 13:25:48 >
  • bende de kırmızı ışıkta 120 kmnin üzerinde gidiyo ama alıştım artık sorun olmuyo benim için
  • Arkadaşım önemli bişey değil şamandıraylada ilgli değil bi servise git voltaj ayarlarını yeniden yapsınlar..
  • Merhaba arkadaşlar. Golf V tour aracıma yazın taktırdım bende kayseridesıkıntım hiç yok ama şehir içi 25krş yakıyor bana çok geldi 50tl ye 200km 3 ayrı ilde gösterdim hiçbir ayar bozukluğu yok dediler ama bana fazla geldi. Dur kalkın fazla olduğu küçük bir ildeyim bu sebep olur mu? Araç 1300kg lastikler 205/55/16 sizce normal bir değer mi? Birde kırmızı ışıkta 10km ya gidiyor ya gitmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: garaser

    Merhaba arkadaşlar. Golf V tour aracıma yazın taktırdım bende kayseridesıkıntım hiç yok ama şehir içi 25krş yakıyor bana çok geldi 50tl ye 200km 3 ayrı ilde gösterdim hiçbir ayar bozukluğu yok dediler ama bana fazla geldi. Dur kalkın fazla olduğu küçük bir ildeyim bu sebep olur mu? Araç 1300kg lastikler 205/55/16 sizce normal bir değer mi? Birde kırmızı ışıkta 10km ya gidiyor ya gitmiyor.

    1 lt benzinle kaç km gidiyor araç
  • Valla onu ölçmedim ama aracın yıllık bakımı lpg uygulaması ile aynı günlerde oldu. Benzin olarak sıkıntılı olacağını sanmıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: night_vision


    quote:

    Orijinalden alıntı: garaser

    Merhaba arkadaşlar. Golf V tour aracıma yazın taktırdım bende kayseridesıkıntım hiç yok ama şehir içi 25krş yakıyor bana çok geldi 50tl ye 200km 3 ayrı ilde gösterdim hiçbir ayar bozukluğu yok dediler ama bana fazla geldi. Dur kalkın fazla olduğu küçük bir ildeyim bu sebep olur mu? Araç 1300kg lastikler 205/55/16 sizce normal bir değer mi? Birde kırmızı ışıkta 10km ya gidiyor ya gitmiyor.

    1 lt benzinle kaç km gidiyor araç




  • quote:

    Orijinalden alıntı: garaser

    Valla onu ölçmedim ama aracın yıllık bakımı lpg uygulaması ile aynı günlerde oldu. Benzin olarak sıkıntılı olacağını sanmıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: night_vision


    quote:

    Orijinalden alıntı: garaser

    Merhaba arkadaşlar. Golf V tour aracıma yazın taktırdım bende kayseridesıkıntım hiç yok ama şehir içi 25krş yakıyor bana çok geldi 50tl ye 200km 3 ayrı ilde gösterdim hiçbir ayar bozukluğu yok dediler ama bana fazla geldi. Dur kalkın fazla olduğu küçük bir ildeyim bu sebep olur mu? Araç 1300kg lastikler 205/55/16 sizce normal bir değer mi? Birde kırmızı ışıkta 10km ya gidiyor ya gitmiyor.

    1 lt benzinle kaç km gidiyor araç



    lpgnin 2 lira olduğunu düşünürsek aracınız lpgde 8 km gidiyor demektir.golfler bildiğim kadarıyla biraz fazla yakar.eğer benzinde de 1 ltyle 10 km falan gidiyosanız tüpte 8 km gitmeniz normal gibi




  • golf tour lastiği orjinalde zaten golf midline comfortline modellerinden biraz daha geniş ebatlı birde bunu eklersek normal oluyor o zaman sanırım.
  • lpgye zam gelmiş gözümüz aydın
  • arkadaşlar landirenzo lpg sistemi motor sıcaklıgı 40 derece olduktan sonra lpg ye geciyor ben 30 dereceye ayarlattırırsam bi şey olur mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: astra111yıl

    arkadaşlar landirenzo lpg sistemi motor sıcaklıgı 40 derece olduktan sonra lpg ye geciyor ben 30 dereceye ayarlattırırsam bi şey olur mu ?

    o motor sıcaklığı değil kitin beyninin sıcaklığı sanırım.lpg sıvıdan gaza 40 derece dolaylarında geçtiği için bu sıcaklık ayarı kullanılıyor benim bildiğim.büyük ihtimalle araç tekleme yapar bu ayar düşürülürse.
  • evet sıvıdan gaza 40 derecede geciyor ve lpg kiti o zaman calışmaya başlıyor.30 dereceye ayarlattırınca sürekli yolda tekleme yapar mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: astra111yıl

    evet sıvıdan gaza 40 derecede geciyor ve lpg kiti o zaman calışmaya başlıyor.30 dereceye ayarlattırınca sürekli yolda tekleme yapar mı ?

    yanlış bilgi vermek istemiyorum ama tam olarak gaz haline geçmeyip sıv gaz karışımı olarak gelirse tekleme yapar
  • ARKADAŞLAR 2010 CEVROLET CRUZE İÇİN EN UYUMLU MARKA Landi Renzo DİYE DUYDUM.MANİSADA 1400 E TAKIYORLAR,SİZİN GÖRÜŞLERİNİZİ ÖĞRENEBİLİRMİYİM?
  • V6 Turbo 200+ beygirlik aracıma önce atiker, sonra mtm takıldı, dertlerim bir türlü bitmediği gibi aracımda garip garip arızaların olduğu iddia edildi. En son 1 ay kadar önce Landi Renzo takıldı, dünya varmış diyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hotblastmain
    V6 Turbo 200+ beygirlik aracıma önce atiker, sonra mtm takıldı, dertlerim bir türlü bitmediği gibi aracımda garip garip arızaların olduğu iddia edildi. En son 1 ay kadar önce Landi Renzo takıldı, dünya varmış diyorum...

    +1...
    tak landi , unut derdi...
  • Selamlar,

    Aracım Opel Astra (G) Classic 1.4 HB. Geçen Ağustos ta Landirenzo Omegas kit taktırdım İzmir Olgun LPG'de, Oldukça iyi performansı var şu anda. yaklaşık olarak 4000 KM yol yaptım. ilk takıldığında aracım 13500 KM idi şimdi 17500 lerde.

    litresi 2 lira civarında gaz alıyorum ve yaklaşık olarak kilometrede 17-18 kuruş yakıyorum şehir içi. Şehirlerarası 90-100 km hızla gidersem 15 kuruşlara kadar tüketim düşüyor.

    *****

    kendi izlenimlerimi ve tecrübelerimi aktarmak istiyorum.

    Tüp taktırdıktan sonra performansta bilhassa yüksek devirlerde iken aracın performansında düşüklük hissettim. Araç 160-170 lerde de gidiyor ama az da olsa bir fark hissediyordum. Aracını iyi tanıyan biri olarak bunun nedenini araştırdım. öncelikle tüp takıldıktan sonra kaputun daha fazla ısındığını fark ettim. Kaput altı keçe aracımda aldığımda yoktu. olmamasının faydasını gördüm. Çünkü LPG daha yüksek sıcaklık ile yanan bir yakıt olduğunu ve sıvı olmadığından dolayı motorun süpaplarına zarar verdiğini öğrendim. Nedeni çok basit anlatmak gerekirse, yazın esnaf dükkanının önünü sular ya, buharlaşan su serinletsin etrafı diye, aynı mantık ile hareket edersek, benzin de süpapların oradan püskürtülürken süpapların üzerindeki ısıyı bir miktar absorbe etmekte ve motorun üst kapağının süpaplarının soğumasına katkıda bulunmaktaymış. Bir de benzin kurumlu yakıt olduğu için süpaplar bir miktar kurum tuttuğundan dolayı süpapların fazla ısıdan izolasyonu sağlanmaktaymış.

    LPG de durum farklı. Süpaplar zaten buharlaşmış şekilde gelen gaz nedeni ile fazla ısısını benzindeki sıvı gaz dönüşümü gibi dönüşüm olmadığı için kesinlikle atamıyor. Bu da süpapların ısıl etkiye maruz kalmasına neden olmakta. süpap yataklarının zamanla bozulmasına neden olmaktaymış. Araştırmalarıma göre avrupa da uygulanan sistemlerde üst kapağın ve süpapların teflon ya da özel metal dayanıklılığını arttırıcı kaplama malzemeleri ile kaplanarak ya da daha dayanıklı süpaplar ile güçlendirilerek ya da süpap sistemine koruyucu reklam olmasın bizdeki flashlube ya da starlube gibi koruyucu yağ ile yağlanmasını sağlayarak süpapların korunmasını sağlamak gerekiyormuş. Bu yapılmadığı durumda motor süpaplarının ömrü kısalıyormuş.

    Ayrıca LPG motorun kurum tutmasını engeller. Aslında motorun temiz kalmasını sağlar. Ancak Kurum tutmayan motorda da metal sürtünmesi (süpapların yuvaları ile temasından bahsediyorum) yine süpap sistemine ısıl etkinin yanında fiziksel zarar vereceği yönünde bilgi edinmemi sağladı. Bunu çözen de yine emme manifoldundan girişi yapılan iğne sübaplı yağlama mekanizması.

    Başka bir deyiş ile Piyasada eskiden Taunus araçlarda tavsiye edilen bir sistemmiş bu. Süpapları 90 oktan benzine göre yapıldığı için kısa zamanda süpaplarının bozulmasına neden oluyormuş LPG. Bu yağlayıcılar süpapların üzerinde kurşunlu benzin yakıyormuş gibi süpapların yağlanmasını sağlayarak koruyormuş. yeni araçlar 95-100 oktan yakıtla çalışmak üzere yapıldığı için LPG yakmaya göre dirençli kabul edildiğinden de enjektörler takılıyor ve takanlar da bunu söyleme ihtiyacı duymuyorlar.

    Araştırdım Prins in mesela kendi yağlama mekanizması varmış. 200€ gibi bir fiyat ile ekleniyormuş sisteme. ve belirli aralıklarla ECU su yağlama yaparak bu olayı gerçekleştiriyormuş. Honda cı bir arkadaştan da sanayide, yağlayıcı takarsan motorun ömrü uzar ve performansı artar dediği için bunu taktrmaya karar verdim. Prins in internet sitesinde de zaten süpap sistemi LPG kullanımında problem yaşayan araba model listesi var. Adamlar denemiş test etmiş görmüşler. keşke landirenzo da bu gibi liste verseydi daha bilgili olurduk. Araştırıp bulana kadar zorluk çekmezdik.

    Ben de bu 60 liralık sistemi motoruma taktırdım. 10-15 saniyede 1 damla ( büyük hacimli motorlarda bu daha hızlı olabilir) emme manifoldu tarafından emiliyor. Aracımın çekişi güçlendi ve Aracın yakıt tüketimini 5 kuruş daha azalttı. Ayrıca LPG ye geçişi sizin gibi düşürmek yerine yükselttirdim. 45 derece olmadan LPG ye geçmiyor aracım ve çok memnunum. (Aracın ilk ısınmasında LPG ye geçmemesi kesinlikle faydalıdır. Hatta çok kısa mesafe gidecekseniz aracınızı benzine almanızı tavsiye ederim. 10 kilometrenin altında yol gidiyorsanız ya aracınızı 5 dakika ısınana kadar bekleyin sonra yola çıkın, ya da sadece benzinde gidin.)

    Yağın etkisi inanılmaz oldu. Aracın çekişini arttıran yağın, süpap bölgesinde süpap ve yatağı arasında conta görevi görüp, silindirin sızdırmazlığını arttırması, böylece basıncın dışarı hiç kaçmaması. Ayrıca süpapların ısıl etkiden oluşan zararlarını bu yağ motor içinde sıvı-gaz geçişi sayesinde bir miktar azaltmış ve oktanı düşük yakıtı bir nevi simule etmiş oldu. Zaten o yağı da o kadar az tüketiyor ki
    sistemi taktırdığımdan beri 3500 km geçti 80-100 mililitrekadar yağ kullandı motor (ilk 500 km yi koruyucu yağ sistemini taktırmadan gitmiştim). aracın kesinlikle şu an benzinden hiçbir farkı yok. Sonrasında da gidip kaput keçesi alıp monte ettim. böylece motorun sıcaklığı kaputa yansımadığı (böylece kaput boyası korunuyor) için benim gibi varsa OPEL ASTRA kullanıp kaput keçesi kullanmayan alsın derim. Aracın içine gelen motor sesi oldukça azaldı. sanki bir üst sınıf araca biniyor kadar ses izolasyonu arttı aracın.

    Sonuç. LPG araçlara monte edilmelidir. Usta bu durumda çok önemlidir. Duyumlarıma göre bazı araçlarda benzinde olmayan sorunların ortaya çıkması muhtemeldir. Sorunlar aracın hatalarını gösterdiği için çözülmesi aracın ömrünü uzatır. Aracını ve cebini sevenler LPG kullanmalıdır.

    Markaya gelince ben Landirenzo Omegas tan memnunum. Opel i olup zavoli taktiran arkadaşım da memnun. Ama benim hiç motor arıza ışığım yanmadı . Herkes kesesine ve aracına uygun model taktırsın. Son tavsiyem de eğer emme manifoldunuz metal ise, manifoldu söktürdükten sonra delik açtırın ya da pipo uygulaması ile taktırın derim. motor içine metal çapak kaçarsa pistonun her inişi çıkışında silindiri içten çizebilirsiniz.

    Okuduğunuz için teşekkürler. Umarım faydalı olur.




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.