Şimdi Ara

Lantis-Arızalar hk.da yardım.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
6.834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.
    Aracım 97 model 1,8 Lantis. Aracı yaz sonu beğenip aldım. Fakat ne hikmetse, kışın başlaması ile araçta alırken olmamasına dikkat ettiğim bazı problemler ortaya çıktı.
    1- Aracı 1 kapısı bazen kilitleniyor bazen kilitlenmiyor. Kilitleme motoru zor çalışıyor. Kaportacı ve alarmı takan usta soğuktan dediler. Yaza düzelir inşallah.

    2- Rölantideyken, araç stop edecek gibi titreyip tekrar devri artırıp çalışmaya devam ediyordu. (Aynı sorun önceki aracımızda da vardı ve bir ustaya götürdüğümüzde potansiyometreyi temizledi ve bi süre sonra sorun ortadan kalktı) Aynı ustaya götürdüm ve aynı işlemi yaptı. Fakat bu sefer az da olsa düzelme olmasına rağmen tamamen düzelmedi. Hava akış metreden dediler. Başka bir ustaya sordum, onunda temizlendiğini söyledi? Aslında ilk temizleme işlemine göre çok daha az devir oynuyor bazen de hiç oynamıyor. Yanı sorun yokmuş gibi normal çalışıyor. 3-5 seferde bir. Ve artık o kadar da rahatsız etmemeye başladı.

    3- Gelelim şu anki esas sorunuma. Araç önceden LPG den sandığım bir sebeple kerkine-kerkine gidiyordu. Arada bir tekleme gibi bir his vererek yol alıyordu ve güç kaybı hissi veriyor. Defalarca ayar, bakım vs. çözüm olmadı. Artık bu durumdan sıkıldım ve benzinde kullanmaya karar verdim ki ne fark edeyim, araç aynı sorunu benzinde de yapıyor. Fakat daha az hissettiriyor. Sonra başladım gözle görünen hata aramaya. Distribütör kapağı çatlakmış, değiştirdim. Bujileri değiştirdim. Buji kablolarını elden geçirdim fakat henüz değiştirmedim.
    Bu işlerden az çok anlayanlardan edindiğim genel kanı, kablonun bu tür bir arızaya tam sebep olmayacağı, sorunun bobinden kaynaklı olabileceği doğrultusundadır.

    Fakat araç, tüm bu arızalara rağmen, 2.viteste 110, 3.viteste 160 görüyor. Benzinde. Ve en enteresanı, bu tip arızalarda etkinin öncelikle yakıtı artırma yönünde olması gerekirken, yakıt normal. 150-180 km ile arası şehirler arsı yolda seyir ile, benzin sarfiyatı ~ 10 lt.
    100-140 km arası ile hem şehir içi hem şehir dışı kullandım, 60 YTL LPG ile 306 km yol yaptı.


    Evet arkadaşlar, 2 ve 3 sorunuma bir el atarsanız ve beni doğru yönlendirirseniz mutlu, mesut ve bahtiyar bir şekilde, ÇOOOOOK sevdiğim Lantisimi kullanmaya devam edeceğim. Yoksa, bayinin birine verip 0 almaya niyetleneceğim.


     Lantis-Arızalar hk.da yardım.







  • benim 626 dada aynı sorun vardı değiştirmedik parça kalmadı en sonunda buji tırnak aralığını sente çakısıyla 1,1 den 0,75 e düşürdük ve araç düzeldi tüm sorun lpg nin iyi bir ateşleme istemesinden kaynaklanıyor. her buji değişiminde mutlaka yap denemesi bedava
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazda 626

    benim 626 dada aynı sorun vardı değiştirmedik parça kalmadı en sonunda buji tırnak aralığını sente çakısıyla 1,1 den 0,75 e düşürdük ve araç düzeldi tüm sorun lpg nin iyi bir ateşleme istemesinden kaynaklanıyor. her buji değişiminde mutlaka yap denemesi bedava
    Denemesi bedava diyorsunda, aynı sorun daha az belirgin de olsa Benzinde de var.
    Yeni bir durum ortaya çıktı dün. distribütörün altındaki conta yırtık gibi geldi ve araba çalışırken, bi bakayım dedim ve elektrik çarptı :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brus77

    Denemesi bedava diyorsunda, aynı sorun daha az belirgin de olsa Benzinde de var.
    Yeni bir durum ortaya çıktı dün. distribütörün altındaki conta yırtık gibi geldi ve araba çalışırken, bi bakayım dedim ve elektrik çarptı :)

    Alıntıları Göster
    disbiritör kapağını kontrol et oksitlenme varsa temizle bana güven conta yırtıksa değiştir. saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazda 626

    disbiritör kapağını kontrol et oksitlenme varsa temizle bana güven conta yırtıksa değiştir. saygılarımla

    Alıntıları Göster
    @Mazda 626
    Distribütör kapağını yeni değiştirdim. Değiştiren usta conta ile alakalı bişey demedi. Kapak çatlaktı hafiften ama o da etkili olmaz bu arızaya dedi. Kablo mu acaba diye düşünmeye başladım. Artık servisine götürmeye niyetlendim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brus77

    @Mazda 626
    Distribütör kapağını yeni değiştirdim. Değiştiren usta conta ile alakalı bişey demedi. Kapak çatlaktı hafiften ama o da etkili olmaz bu arızaya dedi. Kablo mu acaba diye düşünmeye başladım. Artık servisine götürmeye niyetlendim.

    Alıntıları Göster
    ya benim dediğimi yap kurtul arızadan niye inat ediyorsun git bişr ustaya yada lpg ayarı yapan yere yaptır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazda 626

    ya benim dediğimi yap kurtul arızadan niye inat ediyorsun git bişr ustaya yada lpg ayarı yapan yere yaptır

    Alıntıları Göster
    2. SORUNUNA İLİŞKİN DAHA ÖNCE BİR FORD ESCORT TA KARŞILAŞMIŞTIM RÖLANTİ REGÜLATÖRÜ DENEN BİR PARÇADA PROBLEM OLDUĞU İÇİN DEVİR 2000-2500 LERE YÜKSELİP TEKRAR 500 LERE FALAN DÜŞÜYODU.BİLMİYORUM RÖLANTİ REGÜLATÖRÜ NERDE MOTORDA AMA ONU Bİ KONTROL ETTİRMENİ TAVSİYE EDERİM.

    3.SORUNUNA İLİŞKİN İSE EKSOZS SİSTEMİNİ MANİFOLT CONTALARINDAN,SON SUSTURUCUYA KADAR KONTROL ETTİRMENİ VEYA ETMENİ TAVSİYE EDERİM.
    DİĞER FORUMDA DA YAZDIĞIM GİBİ EKZOST SİSTEMİNDEKİ EN UFAK BİR DELİK ARABANIN TEKLEMESİNE,SESİ ACAYİPLEŞTİRMESİNE VE BELLİ SÜRATTE ARABAYI KASMASINA YANİ GÜCÜ İNANILMAZ DÜŞÜRDÜĞÜ AŞİKAR...

    1. SORUNUNA İSE ASPİRİN TEDAVİSİNİ ANLATTIM,AMA YAZMAYI UNUTTUĞUM BİR ŞEY DAHA VAR,USTALAR SALLAMIŞ!YAZLA KIŞLA ALAKASI YOK.BEN TEMMUZDA ALDIM ARABAMI,ALIRKEN VARDI ŞUBAT AYINDAYIZ HALA AYNI PROBLEM DEVAM EDİYO.ÇOĞUNLUKLA ŞÖFÖR KAPISINI KULLANMAKTAN VE BİZİM ARABALARDA KİLİT TARAFI TAM KOLU DAYADIĞIMIZ KISMA DENK GELİP,YAN TARAFA OTURAN KİŞİNİN BİLİNÇSİZCE O KİLİT KISMINA BASTIRMASINDAN DOLAYI OLUYOR...
    SAYGILAR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CİHANGİR41

    2. SORUNUNA İLİŞKİN DAHA ÖNCE BİR FORD ESCORT TA KARŞILAŞMIŞTIM RÖLANTİ REGÜLATÖRÜ DENEN BİR PARÇADA PROBLEM OLDUĞU İÇİN DEVİR 2000-2500 LERE YÜKSELİP TEKRAR 500 LERE FALAN DÜŞÜYODU.BİLMİYORUM RÖLANTİ REGÜLATÖRÜ NERDE MOTORDA AMA ONU Bİ KONTROL ETTİRMENİ TAVSİYE EDERİM.

    3.SORUNUNA İLİŞKİN İSE EKSOZS SİSTEMİNİ MANİFOLT CONTALARINDAN,SON SUSTURUCUYA KADAR KONTROL ETTİRMENİ VEYA ETMENİ TAVSİYE EDERİM.
    DİĞER FORUMDA DA YAZDIĞIM GİBİ EKZOST SİSTEMİNDEKİ EN UFAK BİR DELİK ARABANIN TEKLEMESİNE,SESİ ACAYİPLEŞTİRMESİNE VE BELLİ SÜRATTE ARABAYI KASMASINA YANİ GÜCÜ İNANILMAZ DÜŞÜRDÜĞÜ AŞİKAR...

    1. SORUNUNA İSE ASPİRİN TEDAVİSİNİ ANLATTIM,AMA YAZMAYI UNUTTUĞUM BİR ŞEY DAHA VAR,USTALAR SALLAMIŞ!YAZLA KIŞLA ALAKASI YOK.BEN TEMMUZDA ALDIM ARABAMI,ALIRKEN VARDI ŞUBAT AYINDAYIZ HALA AYNI PROBLEM DEVAM EDİYO.ÇOĞUNLUKLA ŞÖFÖR KAPISINI KULLANMAKTAN VE BİZİM ARABALARDA KİLİT TARAFI TAM KOLU DAYADIĞIMIZ KISMA DENK GELİP,YAN TARAFA OTURAN KİŞİNİN BİLİNÇSİZCE O KİLİT KISMINA BASTIRMASINDAN DOLAYI OLUYOR...
    SAYGILAR

    Alıntıları Göster
    Elle tutulur bir arıza yok.Uyduruk lpg uygulaması ve bakımsızlık.Usta mazda için her zaman yetersizdir.Gereken Mazda Ustasıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SabitSalınım

    Elle tutulur bir arıza yok.Uyduruk lpg uygulaması ve bakımsızlık.Usta mazda için her zaman yetersizdir.Gereken Mazda Ustasıdır.

    Alıntıları Göster
    arabayı bilen ellere bırakın sağda solda usta diye dolaşanlar ancak paranızı alır sizde işi ucuza kapattım sanarsınız ama yanılırsınız araçta olmadık parçaları değişirler . buji ayarı yaptırıcan ve gaz kelebek gövdesini temizleticen hava akış metre öyle sürekli temizlenmez içindeki ince tel bi koparsa ozaman uğraşırsın çıkması 200 ytl den aşağı değildir aracı herkeze elletme sen zararlı çıkarsın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasar34

    arabayı bilen ellere bırakın sağda solda usta diye dolaşanlar ancak paranızı alır sizde işi ucuza kapattım sanarsınız ama yanılırsınız araçta olmadık parçaları değişirler . buji ayarı yaptırıcan ve gaz kelebek gövdesini temizleticen hava akış metre öyle sürekli temizlenmez içindeki ince tel bi koparsa ozaman uğraşırsın çıkması 200 ytl den aşağı değildir aracı herkeze elletme sen zararlı çıkarsın

    Alıntıları Göster
    Merhaba, arkadaşlar. Aracımın, kalkışta gelen ses için, baskı balatayı değiştirdim. Fakat çok bi problemli diildi ve ses düzelmedi. Çünkü sizin de dediğiğniz gibi, ustası olmayan yalnış yönlendiriyor. Problem, 1. susturucudan. İlk kalkışta takırtı yapıyor. üzerine vurunca hiç çınlamıyor. Sanki taşa vuruyormuş gibi ses çıkatıyor. (tok-tok diye) Tek iyi yönü debriyaj müthiş yumuşadı :)

    Tekleme için Dudoco buji kablosu alıp değiştirdim ve tekleme sorunu düzeldi. Artık tekleme yok.

    Dün bişey farkettim, bi duvar kenarından yavaş geçerken arada bir gıcırt gıcırt gibi bi sürtme sesi geldiğini farkettim. Frekn balatalarında olabilir mi? Onları da yeni değiştirdim.




  • aynı gıcırtı sorunu bende de olmuştu. balataların oradaki metal bir parça sürtüyormuş söktürüp baktır. basit bir işlem .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toyotacıyız

    aynı gıcırtı sorunu bende de olmuştu. balataların oradaki metal bir parça sürtüyormuş söktürüp baktır. basit bir işlem .
    DEMEK BENİM ARABAYLA AYNI DERTTELER:) BENİM FAMİLA HALA O BANTLARLA GİDİYO BAKALIM NEREYE KADAR GİDECEK :)
    O SÜRTME SESİ BALATALARININ BİTİP ARTIK DİSKE BALATANIN PERÇİNLERİ SÜRTÜYO OLABİLİR 1. İHTİMAL AMA EĞER Kİ O DUVAR DİBİNİN YOLU ASFALT GİBİ DÜMDÜZ DEĞİLDE ENGEBELİYSE ÖN DÜZENİ KONTROL ETTİRMENİ TAVSİYE EDERİM.BOŞ BİR ALANDA TAM 360 DERECE DÖNEREK ÖN DÜZENİN KONTROLÜNÜ RAHATLIKLA YAPABİLİRSİN.
    KOLAY GELSİN...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CİHANGİR41

    DEMEK BENİM ARABAYLA AYNI DERTTELER:) BENİM FAMİLA HALA O BANTLARLA GİDİYO BAKALIM NEREYE KADAR GİDECEK :)
    O SÜRTME SESİ BALATALARININ BİTİP ARTIK DİSKE BALATANIN PERÇİNLERİ SÜRTÜYO OLABİLİR 1. İHTİMAL AMA EĞER Kİ O DUVAR DİBİNİN YOLU ASFALT GİBİ DÜMDÜZ DEĞİLDE ENGEBELİYSE ÖN DÜZENİ KONTROL ETTİRMENİ TAVSİYE EDERİM.BOŞ BİR ALANDA TAM 360 DERECE DÖNEREK ÖN DÜZENİN KONTROLÜNÜ RAHATLIKLA YAPABİLİRSİN.
    KOLAY GELSİN...

    Alıntıları Göster
    @CİHANGİR41
    Merhaba. Ön fren balatalarını yeni değiştirdim. Ses yeni oldu balataları değiştirdikten hemen sonra değil. Ön takıma da baktırdım rot balansçı bi ustam var 2 defa baktı, ısrarla bişey yok dedi. Ama aracım arda bir bozuk yolda özellikle sola çekiyor. O sesi duyduğum duvar kenarı da oldukça bozuk bi zemindi.
    Ne öneririsiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brus77

    @CİHANGİR41
    Merhaba. Ön fren balatalarını yeni değiştirdim. Ses yeni oldu balataları değiştirdikten hemen sonra değil. Ön takıma da baktırdım rot balansçı bi ustam var 2 defa baktı, ısrarla bişey yok dedi. Ama aracım arda bir bozuk yolda özellikle sola çekiyor. O sesi duyduğum duvar kenarı da oldukça bozuk bi zemindi.
    Ne öneririsiniz?

    Alıntıları Göster
    KARDEŞİM ŞUNU SÖYLİYEYİM BENDE 98 MAZDA LANTİS VAR KENDİM TIR ŞÖFÖRÜYÜM ÖNCEKİ ARACIMDA 323 SEDAN 92 MODEL Dİ SERVİSİ UNUTUN YAPTIĞI İŞE OK DERLER KARANTİLİ DERLER AMA İŞİN İÇİNDEN ÇIKAMADILARMI ARIZAYI BULASIYA KADAR İLİĞİNİZİ EMERLER HELEDE ANKARADA OLANLAR ŞAŞMAZDA( OSKAR OTO )YANINDAN BİLE GEÇMEYİN( MAZDA HERTER ) UZAKDURUN TATLI SÖZ YILANI DELİĞİNDEN ÇIKARIR İNANMAYIN KANMAYIN PARANIZIDA BOŞA HARCAMAYIN NE YAPTIRIRSANIZ YAPTIRIN ARACINIZIN BAŞINDA OLUN HELEDE MOTOR KISMINDA SORUNUNUZ VARSA ARACINIZIN MAZEMELERİNİ ÇALARLAR BUNLAR ONDAN SONRADA BU PARÇA BOZUKMUŞ DERLER EN GÜZELİ SAĞLAM BİR USTA BULMAK




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecelimol

    KARDEŞİM ŞUNU SÖYLİYEYİM BENDE 98 MAZDA LANTİS VAR KENDİM TIR ŞÖFÖRÜYÜM ÖNCEKİ ARACIMDA 323 SEDAN 92 MODEL Dİ SERVİSİ UNUTUN YAPTIĞI İŞE OK DERLER KARANTİLİ DERLER AMA İŞİN İÇİNDEN ÇIKAMADILARMI ARIZAYI BULASIYA KADAR İLİĞİNİZİ EMERLER HELEDE ANKARADA OLANLAR ŞAŞMAZDA( OSKAR OTO )YANINDAN BİLE GEÇMEYİN( MAZDA HERTER ) UZAKDURUN TATLI SÖZ YILANI DELİĞİNDEN ÇIKARIR İNANMAYIN KANMAYIN PARANIZIDA BOŞA HARCAMAYIN NE YAPTIRIRSANIZ YAPTIRIN ARACINIZIN BAŞINDA OLUN HELEDE MOTOR KISMINDA SORUNUNUZ VARSA ARACINIZIN MAZEMELERİNİ ÇALARLAR BUNLAR ONDAN SONRADA BU PARÇA BOZUKMUŞ DERLER EN GÜZELİ SAĞLAM BİR USTA BULMAK

    herter konusunda haklısınız. tavsiye edeceğiniz güzel, işini yapan bir mazda servisi var mı?
    şu an ben meb başayara gidiyorum. bir de gimat sanayinde furkan oto var, mazda servisinden ayrılma bir usta açmış.




  • MAZDA LANTIS ICIN SORUNLARI OLAN BANA ULASABILIR SORUNLARINA CARE OLURUM ROLANTI DALGALANMASI ISTOP ETMESI BUNLARIN COK NEDENLERI VAR EGER BEN PARA HARCARIM YAPARLAR DIYORSANIZ SIZLERE BOL SANS BUJI DEN BASLARLAR KABLO DISPIROTOR KAPAGI TEVZI MAKARASI EN SON DISPIROTOR DERLER SON RA LPG CIYE GIT DERLER BOYLE GEZER PARA HARCARSINIZ ANKARA DA YENIKENT OLANLAR BANA ULASIRLAR( 05466605898 )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecelimol

    MAZDA LANTIS ICIN SORUNLARI OLAN BANA ULASABILIR SORUNLARINA CARE OLURUM ROLANTI DALGALANMASI ISTOP ETMESI BUNLARIN COK NEDENLERI VAR EGER BEN PARA HARCARIM YAPARLAR DIYORSANIZ SIZLERE BOL SANS BUJI DEN BASLARLAR KABLO DISPIROTOR KAPAGI TEVZI MAKARASI EN SON DISPIROTOR DERLER SON RA LPG CIYE GIT DERLER BOYLE GEZER PARA HARCARSINIZ ANKARA DA YENIKENT OLANLAR BANA ULASIRLAR( 05466605898 )

    Yenikent mi ? yenikentin neresi tam adres var mı?
    Lantisi olan Bi arkadaşı yönlendirecem.
  • BIR DISPITOR 550 TL KORE MALI ORJINALI JAPON 1500 CIVARI AKLINIZDA OLSUN NE DEGISIRSE ARACINIZDA ALIN USTALARA BIRAKMAYIN HERKESEDE OYNATMAYIN ARACINIZI HELEDE ELEKTIRIK BIR ISINIZ VARSA IYI BIR ELEKTIRIKCI BULUN ALARIM TAKTIRMAK ISTEYENLER ARABA ALMAK ISTEYENLER SORULARINIZA CVP TLFONDAN VERIRIM (05466605898
  • Kardes orda tlfonum var
  • Beka otomotiv baskentte erdinc usta lantis ci şahin de o tanir
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.