Şimdi Ara

Lastiğimde Siyah Çizgi Oluştu(Rot-Balans,Fren )Resimli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 1 ay önce 4 adet lastik aldım balans ve rot ayarları yapıldı.İlk aldığımda çok güzeldi.Şuan araçta 120 ile giderken hafif titreme var.Birde direksiyonu bırakıp firen yaptığımda araba sağa doğru kayıyor.Bu durumda rot ayarımı balans ayarımı yaptırmam gerekiyor.Ayrıca biraz önce farkettim lastikte siyah bir iz oluşmuş.Bu iz fren izimi.Sadece arka sağ lastikte yok diğer lastiklerde var.Cevap yazan arkadaşlara şimdiren teşekkür ederim.

     Lastiğimde Siyah Çizgi Oluştu(Rot-Balans,Fren )Resimli


     Lastiğimde Siyah Çizgi Oluştu(Rot-Balans,Fren )Resimli







  • Sanırım lastiklerin yeni oldugu için.
  • aracın üzerinde balans yapıldıysa bu iz oluşur.
  • Lastik üzerindeki sibop yeriyle sibop aynı hizada durmuyor. ( Balansın bozulmasına bir etkendir)

    Ayrıca yeni lastiğe 2 kere balans yapılır ( en azından ben öyle yapıyorum) Balans ayarınız bozulmuş tekrar yaptırmanız gerek aksi taktirde lastik dişleri düzensiz eriyecektir.
  • muhtemelen adi kurşun kullanılmıştır buda kısa zamanda kasislerde düşüp balansta bozukluk yaptırmanız gerekir çoğu rot-balans ustası aracın üstünde balansa iyi gözle bakmıyor tekrar balans yaptırırsanız sıkıntı ortadan kalkar diye düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eski Günler

    aracın üzerinde balans yapıldıysa bu iz oluşur.


  • rot-balans derken her zaman her ikisini birden yaptırmanıza gerek olmayabilir.

    öncelikle lastik havalarını yeniden elden geçirmek gerekir. lastik havaları sorunsuz ve olması gereken gibiyse bu sefer sorunun yoldan kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak için aracın düzgün bir yolda denenmesi gerekir.

    rot ayarı aracınız düz ve eğimsiz bir yolda bir tarafa doğru çekiyorsa, direksiyonda sürekli aynı yöne doğru bir dönme eğilimi hissediyorsanız yapılır.

    balan ayarı ise 70 km/sa üstüne çıktığınızda direksiyonda bir titreşim varsa yapılır. daha düşük hızlarda dahi bu titreşim hissediliyorsa ayar için geç kalınmış demektir.

    rot ve balans ayarlarının bozulması için bir çukura veya tümseğe sert bir şekilde girmek yeterlidir. ilk anda bu ayarların bozulduğu hissedilmese de, bu darbeden dolayı oluşan yük dağılımı farkı bir süre sonra başlı başına bir yük haline gelir ve ayar bozulur.

    kısaca çukur ve tümseklere yumuşak girmeyi bir alışkanlık haline getirmek bu ayarları daha seyrek aralıklarla yapmamız için bir ön şart.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Lastik basıncını ölçtüm 31 idi tanıdık arkadaşa ölçtürdüm 33 dedi.Rot balans ayarı yapan arkadaşa gittim.Lastik havaları 24 dedi.Rot balans bozulmamıştır havalardan yapar dedi.Frene basınca hafif sağa kayması balatave disklerdende olabilir dedi.Herneyse havayı tamamladı benim ve arkadaşın alet 40 ölçüyor.Zıplama yapıyordu.35 e düşürdüm.Büyük ölçüde düzelme oldu.
  • frene basınca aracın sağa çekmesi fren sistemindendir. o konuda arkadaşınız haklı. havadan olması ve düzelmesine sevindim. probleminiz çözüldüğüne göre. aracınızı güle güle kullanın. iyi günler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.