Şimdi Ara

lastik önerisi lazım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
1.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bilen yada daha önce uygulayan arkadaşlardan yardım istiyorum.
    imzamdaki 2001 corolla 1.6 vvt-i aracın lastikleri eskimiş durumda ve 1- 2 ay içerisinde değişmesi gerekmekte. fakat ben hazır masrafa girmişken yol tutuşu iyileştirmek adına 185-65-14 olan ebatımı 195-55-15 e çıkarmak istiyorum.yaptığım ufak araştırmada toplam teker ebatındaki en az değişimin 195-55-15 ebatlarıyla sağlandığını belirledim. bu yönde sıkıntı yok.
    fakat sorunlarım
    1. bu lastkler çamurluklara sürtme yapar mı ?
    2. 15 inch jant ve lastiklerle eskiye nazaran gerçekten hissedilir bir yol tutuş artışı olurmu ?
    3. ve konforu çok fazla miktarda olumsuz etkilermi? 65-55 yanak farkından oluşan ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kendikendine -- 23 Ağustos 2011; 2:07:24 >



  • yokmu kimse ya ;(
  • Kimisi etkilediğini söylüyor ama bence fazla pimpiriklilik yapıyolar.Yol tutuşunu geliştirmek için 3-5 fazla verip geniş taban lastik almak bana göre çok daha mantıklı ve saglıklı.Çamurluk meselesine gelince sanmıyorum zira kullananlar var.
  • Her zaman orijinal lastik ebatları tavsiye ediliyor. Fabrikanın verdiği orijinal ebat lastikler o araç için en uygun lastiklerdir.

    Bana göre değişiklik yapmanıza gerek yok. Bu değişikliğin olumsuz yönleri fazla olacaktır diye düşünüyorum.
  • bence de değiştirmeyin.gerek yok.hem kafanız rahat olur.hem de bir takım lastiğe daha az ödersiniz.
  • fakat yol tutuşu konusunda yumuşak süspansiyonlardan olsa gerek sıkıntıya düşürüyo bazenler. lastiklerim epey eskidi belki onunda etkisi çok fazladır bilmiyorum tam.üzerindekilerde lassa impetus 2
    yorum yazan arkadaşlara teşekkürler.
  • Sürtme yapar mı bilmem, tanıdığınız bir lastikçi falan varsa denemelik arkalara takılıp bir test yapılabilir.

    Ama yol tutuşunu çok fazla arttıracağını düşünmüyorum. He gene artar, ama daha geniş lastik takarsanız daha iyi hissedersiniz.

    Orjinal lastik ebatı 175/65/15 olan aracıma 225/35/17 lastik + jant ve spor yay takmıştım.

    Yol tutuş inanılmaz derecede artmıştı. Dönüşte araba resmen yapışıyordu yola, ferrari kullanıyor izlenimi veriyordu bana.

    Ama süspansiyon yok denecek kadar az hatta yok yani. En ufak çukuru fazlasıyla hissediyorsunuz bu eksi yönleriydi benim ince taban lastiğin.

    205/55/16 alma imkanınız varsa, sürtme falanda yapmıyorsa ben bu ebatı öneririm.
  • Öncelikle araçların lastikleri minimum tüketimi ve arzu edilen yol güvenliğini verebilecek en ufak değerde, mühendislik hesaplamaları ile bileşen olarak eklenir.

    Yani sizin kafanıza göre yapıcağınız bir değişiklik entegre başka sistemleri etkileyebilir.

    Öncelikle aracınızın bayisinden bu otomobil için önerilen spor aksesuarları öğrenin ve tavsiye edilen lastik ebatlarını alın. Bu değişim için gerekli entegrasyonları da sormayı unutmayın.

    Misal benim kullandığım aracın arka fren sistemi, arka yükseklik oranı ile entegreli çalışmakta. Aracı ağırlık haricinde kasıtlı olarak amortisör değiştirerek yüksekliği düşürürseniz arka fren sistemini de değiştirmeniz gerekiyor. Kafanıza göre takıcağınız lastikler amortisörleriniz ile uyumlu olmayabilir. Bunun akabinde amortisörleri de değiştirmeniz gerekicektir. Ayrıca bu lastikleri durdurmak için fren balatalarınız da yetersiz kalabilir. Bu durumda arka frenler güçlendirilmeli ve ön diskler büyütülmeli. Bu da fren sistemini ve aracın hız göstergelerinden tutunda difransiyeline kadar etkiler gösterebilir. Bunların haricinde yol tutuşu ile birlikte aracın virajlardaki ivmesi de sertleşeceğinden motor ve bagaja bar takmanız gerekebilir. Yani bahsini ettiğiniz işlem düşündüğünüz kadar basit olmayabilir. Olmaz değil arzu ederseniz kafanıza göre değiştirin fakat aracın güvenliği virajlardaki yol tutuşu haricinde azalabilir.

    Unutmadan bir de aracın performansını düşürebilir ve tüketimini de arttırabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Sürtme yapar mı bilmem, tanıdığınız bir lastikçi falan varsa denemelik arkalara takılıp bir test yapılabilir.

    Ama yol tutuşunu çok fazla arttıracağını düşünmüyorum. He gene artar, ama daha geniş lastik takarsanız daha iyi hissedersiniz.

    Orjinal lastik ebatı 175/65/15 olan aracıma 225/35/17 lastik + jant ve spor yay takmıştım.

    Yol tutuş inanılmaz derecede artmıştı. Dönüşte araba resmen yapışıyordu yola, ferrari kullanıyor izlenimi veriyordu bana.

    Ama süspansiyon yok denecek kadar az hatta yok yani. En ufak çukuru fazlasıyla hissediyorsunuz bu eksi yönleriydi benim ince taban lastiğin.

    205/55/16 alma imkanınız varsa, sürtme falanda yapmıyorsa ben bu ebatı öneririm.



    şöyle dyeyim 15 jantın sürteceğini sanmıyorum. fakat denememiz gerekir. sizin aracınız ney bilmiyorum fakat bizim otomobiller çok kalıplı araçlar değil bilyosunuzdur zaten kasasını. bu arada daha çok efsane kasalara yapıyorlar bu işlemleri. eğer onlara sürtmezse 15 jant bizimkindede sürtmeyecektir. fakat spor yay artı 16 jant inşallah kendi aracıma bu aile aracımız babamın yani. ve yolda daha güvenli gitmek tek amacım. sonuçta ailecek yolculuk yapılıyor ve yol tutuşta önemli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    Öncelikle araçların lastikleri minimum tüketimi ve arzu edilen yol güvenliğini verebilecek en ufak değerde, mühendislik hesaplamaları ile bileşen olarak eklenir.

    Yani sizin kafanıza göre yapıcağınız bir değişiklik entegre başka sistemleri etkileyebilir.

    Öncelikle aracınızın bayisinden bu otomobil için önerilen spor aksesuarları öğrenin ve tavsiye edilen lastik ebatlarını alın. Bu değişim için gerekli entegrasyonları da sormayı unutmayın.

    Misal benim kullandığım aracın arka fren sistemi, arka yükseklik oranı ile entegreli çalışmakta. Aracı ağırlık haricinde kasıtlı olarak amortisör değiştirerek yüksekliği düşürürseniz arka fren sistemini de değiştirmeniz gerekiyor. Kafanıza göre takıcağınız lastikler amortisörleriniz ile uyumlu olmayabilir. Bunun akabinde amortisörleri de değiştirmeniz gerekicektir. Ayrıca bu lastikleri durdurmak için fren balatalarınız da yetersiz kalabilir. Bu durumda arka frenler güçlendirilmeli ve ön diskler büyütülmeli. Bu da fren sistemini ve aracın hız göstergelerinden tutunda difransiyeline kadar etkiler gösterebilir. Bunların haricinde yol tutuşu ile birlikte aracın virajlardaki ivmesi de sertleşeceğinden motor ve bagaja bar takmanız gerekebilir. Yani bahsini ettiğiniz işlem düşündüğünüz kadar basit olmayabilir. Olmaz değil arzu ederseniz kafanıza göre değiştirin fakat aracın güvenliği virajlardaki yol tutuşu haricinde azalabilir.

    Unutmadan bir de aracın performansını düşürebilir ve tüketimini de arttırabilirsiniz.


    cevabınız için teşekkürler. benim ilk mesajda da dediğim gibi toplam jant+lastik boyutunun değişmesinin olmadığı ebat 195-55-15 ti bunu araştırmıştım. toplam teker ebatında değişme olmadıkça yüklerin değişmeyeceğ söylenmekteydi.fakat tabiki ofjinal jant ağırlığıyla takılacak jant ağırlığı farklı olabilir bu etkilermi bilmiyorum? ancak söylediklerinizgibi lastiklerin amörtisörlere ve frenlere aşırı yük bindirmesi bana gayet mantıklı geldi. bunu araştıracağım. paylaştığınız bilgiler için teşekkürler.




  • 195 x 55 x 15 yerine 195 x 60 x 15 de alabilirsiniz, lastik başına 75-100 tl az ödersiniz.
  • bende orjinal kullanma taraftarıyım
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.