< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gazeteci63 -- 4 Haziran 2022; 16:6:38 > |
Lastik seçimi ?
-
-
Hocam bir cok secenek arasindan dedikleriniz de dahil ayni ebatta passat aracimiza hankook ventus prime 4 aldik. Cok yeni bir lastik bugun taktirdik ve beklentimizin uzerinde cok guzel bir lastik testine de bakabilirsiniz tavsiye ederim.
Konfor icim primacy 4+ cok aklimizi celmisti ama pisman degiliz :) -
Continental premium contact -
Yanıtınız için çok teşekkürler hocam. Hankook’u bazı VW ve AUDİ modellerinde görmüştüm. Hatta Golf aracımda vardı. Sanırım yakıt sarfiyatı biraz yüksek etiket değerlerinde. Ama değerlendirmeye alacağım. Michelin konusunda biraz temkinliyim. Türkiye’ye pek uygun bir lastik değil diyorlar. Erken yıpranma gibi durumlar oluyormuş. Ama Primacy 4+’da gelişme var mı diye de merak ettim. -
Hocam Continental’lerin yol tutuşları gerçekten efsane.
Çok iyi tutunuyorlar yola ancak; çok sesli lastikler. Şuan üzerinde 2. El aldığım araç 2019 model önlerde premium contact arkada eco contact var aşırı gürültülüler. -
EGP2. Hem sessiz hem dayanıklı hem performanslı.
Primacy konforludur ama EGP2 daha spor. Ben aynı ebatta Pirelli Cinturato P7 aldım fiyat uygun olduğundan dolayı. Ondan da memnunum, 5900'e geldi set. Eğer para sıkıntısı olmadan düşünseydim hiç araştırmaz EGP2 alır geçerdim.
Eğer maliyet önemliyse Ventus Prime 4 daha uyguna geliyorsa alınabilir, konfor dışında yorumları çok olumlu, ben de aldım eski arabaya ancak takamadan aracı sattım, deneme fırsatım olmadı.
-
Teşekkürler hocam. Benimde okuduklarım hep EGP’den memnun olunduğu. 2. Serisinin daha geliştirilmiş olduğu belirtiliyor. Araç Passat ve eski Contiler üzerinde çok gürültülüler -
Bu arada;
2020 üretimi lastik alırsam sıkıntı olur mu? -
Merhaba ben de aracım için lastik düşünüyorum michelin primacy 4 1350 tl goodyear eagle sport 2 855 tl aradaki farka değer mi sizce michelin almak? -
Michelin lastikler bir sezon sonra, ilk performansini kaybeder.
Pilot sport serisi, primacy’den daha basarilidir.
Conti pre contact 6 cok cok gurultulu ama cok basarili frenaj ve yol tutusa sahiptir. Aldim ve iki sezon cikartmadan bitti. Bir daha almam ama 7’yi cikartsa onyargisiz tekrar incelerim.
Hic bir lastik bir gunde hissettirdigiyle olculmez. Zaten eski lastik yerine ne taksaniz hosunuza gider.
GY hemen tum modellerinde segmentinde uzun omurlu ve ozellikle zaman gectiginde de performansini koruyan lastik markasidir. Zaten bu uc marka haricinde markaya ihtiyac duymam. Ucuz lastik alan da gerizekalidir. Neden bu kadar agir yaziyorum.
1. Hesapli lastik diye bir sey yoktur. Cogu insan bir takim lastigi en az 4 sene kullanir.
2. Ebatlar buyudukce fiyat farklari artar ama kuculdukce azalir.
3. Ortalama bir kullanicinin ortalama aracina alacagi lastik icin odeyecegi fark set basina 2000 liradir. En iyi ile en ucuz farki bu. Yilda 500, ayda 40 lira. Ayda 50 liraya guvenlik satin alamiyor olamazsiniz. Bu miktar 30km yol demek.
Size yazmadim yanlis anlasilmasin. Sacma sapan marka lastik alan gerizekalilar icin yazdim bunlari.
-
quote:
Orijinalden alıntı: gazeteci63
Hocam Continental’lerin yol tutuşları gerçekten efsane.
Çok iyi tutunuyorlar yola ancak; çok sesli lastikler. Şuan üzerinde 2. El aldığım araç 2019 model önlerde premium contact arkada eco contact var aşırı gürültülüler.Ancak Michelin gibi çabuk yıpranmaz.
Biraz daha uzun ömürlü olur.
-
4 sene, EGP'nin ufak ebatlı olanı Efficent Grip Compact'ı Fiesta üzerinde kullandım. Çook iyi bir lastikti performans olarak. Lakin görece hızlı yıpranan biraz da hassas bir lastik. Kolay balon ypabilir, nazik kullanırsanız baş ağrıtmaz ama. 50 bin km civarında ömrünü doldurur. Sanıyorum ki EGP2 de hemen hemen böyledir. Şuan EGC çıksa koşa koşa alacağım :)
Hankook Ventus Prime 4 de yakın zamanda radarımdaki bir lastikti Nokian Weatherproof alınca şimdilik yazlık takım işin rafa kalktı ama epey iyi bir lastik olduğunu duydum özellikle Michelin ve Goodyear'a kıyasla biraz daha sert yapısıyla darbelere daha dayanıklı deniyor.
Michelin Primacy serisine, Otopark'ın Mondeo incelemsini izlediğimden beri dönüp bakmam bile. Konfor lastiği, performans zayıf belli ki.
Ben bu seçenkler arasından önce Goodyear'a sonra da Hankook'a bakardım şahsen.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 5 Haziran 2022; 10:1:36 > -
2020 alınmaz hocam. 2021 6.ay sonrası min. bakın. Eğer bütçe yetmiyorsa 2022 Hankook VP4, Falken vb. de bakılabilir. 2 yıllık lastik almaktan çok daha iyidir.
-
Hocam dediğiniz birçok durumda doğru ancak bazı araç ve ebatlarda farklar çok büyüyor. Örneğin 215-55R17 için;
2022 Sava Intensa HP - 4000 TL
2021 12. ay Pirelli Cinturato P7 - 5900 TL
2022 Falken Ziex310 ECOrun - 5700 TL
2022 Michelin Primacy 4 - 9000 TL
2022 Goodyear EGP2 - 9300 TL
2022 Conti PremiumContact 6 - 9000 TL
gibi fiyatlar çıkmıştı ben baktığımda. 3000-5000 TL arası oynuyor bu ebatta ne yazık ki. Ben Pirelli'den yana kullandım tercihimi, birazcık sesli dişli asfaltta ama memnunum açıkçası, en azından premium ve bildiğim bir lastikti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Armin van Buuren* -- 5 Haziran 2022; 10:37:26 > -
Üstadım Eagle Sport'un Goodyear kalitesiyle hiçbir alakası yok diye biliyorum özellikle ıslak yolda çok sıkıntı yarattığı söyleniyor. Onun yerine Falken bakın bütçe önemliyse.
-
EGP2. -
Michelin primacy 4 S2 A/A etiketlisini 2 yıla yakın 38000 km kullandım.
Lastiğin artıları, yol tutuşu ıslak kuru demeden güzeldi. Sessizdi. Ani frenlerde ABS devreye girmeyecek kadar tutunuyordu yola.
Eksileri, yumuşak olduğundan asfalt dışı yollarda özellikle mıcırlı yada beton dökülmüş köy yollarında lastikde jilet atılmış gibi ince yarıklar oluşmaya başlıyor. Bu yarıklar harici çabuk erime söz konusu değildi gayet 38 bin km de dişleri vardı lastiğin.
Lastiği değiştirme sebebimse bu ocak kar yağışının bittiği zaman kalan kar kalıntısı altında yol kenarında kesilip dibi bırakılan demir profile kenardan yarılmasıydı.
Sonrasında çift lastik parası aşırı pahalı olunca dört lastiğide bridgestone Turanza T005 e çevirdim.
Bu model daha sert ufaktan yol sesi bi tık var. ıslak kuru yok tutunuşu güzel lakin ani frenlerde ABS devreye anlık giriyor. Bir Michelin gibi frenleme tutunuşu yok diyebilirim.
Sert olduğundan mıcırlı yollara daha uygun bu da diğer artısı.
-
Michelin her zaman yumuşak bir lastik,yumuşak lastikler sürtünmeden daha çok etkilenip daha erken aşınır bu doğru ama en azından aşınma sorununu Primacy 4 ile çözmüş gibiler.40 bin km yol katettim bu lastiklerle,hala sanki bir 40 bin daha katedecek gibi kondisyonları.
-
Primacy 4 ile 4 + arasında ne fark var acaba? -
Haklısınız.
O zaman 2020 Goodyear almaktansa 2022 Michelin Primacy 4 + almak daha mantıklı…
Yaşadığım şehirde Goodyear Efficientgrip Performance’nin 1. Serisi var. Yarın üretim yılını soracağım ancak 2. Serisi varken 1’i almak istemiyorum kararsızım
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Continental premium contact
|
Benzer içerikler
- range rover evoque kronik sorunlar
- evimin önüne araba park ediyor nereye şikayet edilir
- orjinal motor yağı nereden alınır
- olimpia cam yorum
- otomatik şanzıman adaptasyonu nasıl yapılır
- byd seal u fiyat
- byd u8
- honda freed
- toyota highlander türkiye fiyatı
- togg şarj süresi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X