aracın üzerindeki bridgestone lastikleri değiştirecem.dişleri sağlam ama çok sertleşmiş gibi.üç marka arasında kaldım; michelin,nokian ve good year.good year iiçin gt 3 düşünüyorum ama diğer iki marka için hangi model alacağıma karar veremedim.benim için hız lastiğinden ziyade konfor lastiğine ihtiyacım var.malum toyota da yol sesi fazla,sessizlik benim için öncelikli kriter.
Michelin al hocam .Bridgestone kadar dayanıklı olmasada sessizlik ve konfor olarak süperdir.
bulunduğum yerde nokian yoktu.bayi ısrarla falken önerdi.taktik bakalım.tam japon araç lastiğiymiş.bakalım göreceğiz.tanesi 89 ytl,10 taksit.michelin 10 taksit için tanesine 105 demişti.
kardeş dene ve bilgilerini bizlerle paylaş saygılar....
lassa impetus 2 mükemmel
40 bin kmdir sorunsuz bir şekilde michelin energy kullanıyorum tavsiye derim özellikle sessizlik konusunda başarılı.
bende yakın zamanda lastikleri yenilemeyi düşünüyorum yine michelin alacam.
11 yıldır corolla kullanan biri olarak sadece şunu söyleyeyim.aracı sıfırken üzerindekileri çıkarıp özellikle michelin 185/65/14 T serisi ama mutlaka t serisi taktırmanı öneririm.ses keselir araç abs li ise geç devreye girer kızaklamazsın ve karda çok rahat edersin birde en az 80000 km yaparsın..
quote:
Orjinalden alıntı: bekaert
lassa impetus 2 mükemmel
Çok sert lastiktir.Yoldaki en ufak bozukluğu içeriye alıyor ve çok ses yapıyor.Ama oldukça dayanıklı.
çevremdeki isanlar genellikle michelin kullanıyordu
ben fiyatına aldanıp bridgestone aldım çok pişmanım ses aşırı arttı arabanın içerisinde ABS sık sık devreye giriyor
sakın bridgestone almayın
autoshow conti. yi seçmişti
Continental özellikle uzun ömür ve düşük yuvarlanma direci konusunda iddialı bir markadır.
Geçen hafta Falken marka lastik aldım pikap ve kamyonum için,verilen katalogda karşılaştırmalı testlerde sessizlik konusunda en yüksek puanları paylaşan markalardan biride Falken di.
içeriye yol sesini diğer araçlara göre fazla alan toyota modellerinde nokian ses açısından çok başarılı sonuçlar veriyor..
Aracım yeni Corolla,bu kasalarda yol sesi konusunda ciddi iyileştirilmeler yapılmış ancak bir önceki aracım Laguna II olduğundan ister istemez asfalt sesi biraz fazla gibi geliyor,lastiklerim Dunlop marka,belki ileride Nokian ya da Falken alabilirim.
toyota67 = audi ;)
toyota...............mantıklı seçimim
audi (a3) ..........duygusal seçimim
Herkez tuturmuş michelin diye.Bende lastikleri değiştirecem ama nokian kullanan az sayıda insan var.Michelin bayilerinde var diye duydum.Nokianın sessizlik konusunda iyi olduğunu biliyorum, ama yol tutuş nasıldır ama??şu an aracımda good year vector 5 var yol tutuşu çok iyi.Bundan sonra nokian lacam bakalım nasıl olacak.??
arkadaşlar ben lastik sektöründe çalışıyorum bu forumda defalarca yazdım yine yazıyorum toyotaya lastik takacaksanız yada benzeri arabaya ne marka olursa olsun (h) sınıfı takın ses yapmasına gelince sesi ençok lasit hava düşük olunca yada ısınıncs yapar basıncı kontrol ettirin mümkünsede yaz aylarında nitrojen bastırın bende lassa ımpetus 2 var çok güzel lastik üzerinde micehelin vardı yol tutuşu berbattı ayrıca ımpetus2 çokta yumuşak lastik micheline gelince ben birdaha almam en önemli nedeni fransız malı olmasıdır siyaseti biraz takip almaz çünkü fransızlar türiye menfahitine bir şey yapmıyor aksine hep karşı çıkıyorlar ve düşmanlarımızı destekliyorlar dünyada lastik sektörü pastasının %75'ini bridgestone,goodyear,michelin paylaşır goodyear yakın zamanda lastik içersinde kullandığı malzemeleri çinden almaya başladı birde arabanızın modeli kasasına göre yani arabanıza göre lastik seçiniz kafadan gidip almayınız size uygun olmayabilir benim aracım 2004 toyota corolla 1.4 sedan ben ımpetus 2 taktım memnunum ayrıca bana bridgestone fabrikasından gelen maili sizlerde aşagıda paylaşıyorum kararı sizler verin klavyesi olan yazı yazıyor
*185/70R14 ebadı takdığınızda orjinal ebada istinaden aracınız yerden 1- 1,5 cm. yükselir. * Bu durumda 65 yanaktan 70 yanağa geçtiğiniz için sürüş konforunuzda bir artış olur.
IM 2 ile ER300 arasında kalite olarak farklılık yoktur. IM2 tek yönlü bir lastiktir. Desen dizaynı tek yön üzerinde kuruludur. Bu durum lastiğin yol tutuş performansını artırmaktadır.
ER300 ise yeni desen kategorisinde değerlendirilerek üretilmiş asimetrik bir desen yapısına sahiptir. Yani lastik yere basan kısımda tam ortadan hayali olarak ikiye ayrılmıştır. Dış tarafta farklı bir desen iç tarafta farklı bir desen vardır. Bu durum lastiğin dışa doğru su boşaltma performansını artırmaktadır. Lastik teknolojisinde yeni kullanılan çok farklı bir desen yapısına sahiptir.
Benim değerlendirmem; Aracınız Toyota olduğu için prestij arabası olduğundan prestijli lastik ön plana çıkmaktadır. Bu da ER 300 lastiğinin takılması anlamını taşımaktadır. Başarılar dilerim
quote:
Orjinalden alıntı: bekaert
arkadaşlar ben lastik sektöründe çalışıyorum bu forumda defalarca yazdım yine yazıyorum toyotaya lastik takacaksanız yada benzeri arabaya ne marka olursa olsun (h) sınıfı takın ses yapmasına gelince sesi ençok lasit hava düşük olunca yada ısınıncs yapar basıncı kontrol ettirin mümkünsede yaz aylarında nitrojen bastırın bende lassa ımpetus 2 var çok güzel lastik üzerinde micehelin vardı yol tutuşu berbattı ayrıca ımpetus2 çokta yumuşak lastik micheline gelince ben birdaha almam en önemli nedeni fransız malı olmasıdır siyaseti biraz takip almaz çünkü fransızlar türiye menfahitine bir şey yapmıyor aksine hep karşı çıkıyorlar ve düşmanlarımızı destekliyorlar dünyada lastik sektörü pastasının %75'ini bridgestone,goodyear,michelin paylaşır goodyear yakın zamanda lastik içersinde kullandığı malzemeleri çinden almaya başladı birde arabanızın modeli kasasına göre yani arabanıza göre lastik seçiniz kafadan gidip almayınız size uygun olmayabilir benim aracım 2004 toyota corolla 1.4 sedan ben ımpetus 2 taktım memnunum ayrıca bana bridgestone fabrikasından gelen maili sizlerde aşagıda paylaşıyorum kararı sizler verin klavyesi olan yazı yazıyor
*185/70R14 ebadı takdığınızda orjinal ebada istinaden aracınız yerden 1- 1,5 cm. yükselir. * Bu durumda 65 yanaktan 70 yanağa geçtiğiniz için sürüş konforunuzda bir artış olur.
IM 2 ile ER300 arasında kalite olarak farklılık yoktur. IM2 tek yönlü bir lastiktir. Desen dizaynı tek yön üzerinde kuruludur. Bu durum lastiğin yol tutuş performansını artırmaktadır.
ER300 ise yeni desen kategorisinde değerlendirilerek üretilmiş asimetrik bir desen yapısına sahiptir. Yani lastik yere basan kısımda tam ortadan hayali olarak ikiye ayrılmıştır. Dış tarafta farklı bir desen iç tarafta farklı bir desen vardır. Bu durum lastiğin dışa doğru su boşaltma performansını artırmaktadır. Lastik teknolojisinde yeni kullanılan çok farklı bir desen yapısına sahiptir.
Benim değerlendirmem; Aracınız Toyota olduğu için prestij arabası olduğundan prestijli lastik ön plana çıkmaktadır. Bu da ER 300 lastiğinin takılması anlamını taşımaktadır. Başarılar dilerim
lastik sektöründe çalışmanıza rağmen michelin i kötülemek bahsettiğiniz bir takım patent markası yüzünden sanırım..fransız markası olduğundan yani..ama burada önemli olan güvenliktir..michelin dünya daki en kaliteli üretimlerden biridir..hatta bence lastik sektöründe ilk markadır..
diğer taraftan 96-00 arası toyotalarda sessizlik açısından nokian testler sonucunda en sessiz lastik seçilmiştir..bunu da göz ardı etmemek gerek..
nokian kullanmış biri olarak kesinlikle tavsiye ederim. sessizlik yönünden 1 numaradır. Sonra michelin ve conti gelir. bridgestone ise sert lastikleri ünlüdür.
Nokian lastikler her ilde satılıyor mu aacaba yoksa telefonla falan mı sipariş veriyoruz?