Şimdi Ara

LASTİK ve NİTROJEN (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
2.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • lastiğin iç yüzeyinin nitrojen gazı nedeni ile eskimediğini varsaysak bile, yere basan dış yüzeyi her halukarda oksijen ile temas edip yıpranmayacak mıdır? o zaman dışı yıpranan lastiğin içinin yıpranmamasının ne anlamı kalacaktır? ben hiç içi yıpranmış bunun diyen bir lastikçi ve hiç içi yıpranmış dışı sağlam olan bir lastik görmedim

    sizin de yazdığınız gibi aşırı ısınmadan dolayı genleşmesi az olan bir gazdır, tamam da, formula1 de kullanılan araçların yaptığı hızı siz aracınızda yapıyor musunuz ? onların lastiklerine benzer lastikleriniz mi var?

    jant paslanması ile ilgili olarak , jantların iç kısımları boyanıyor ( daha yeni modellerde) ve eski modellerde de galvaniz kaplanıyor. alaşım modeller zaten teknik olarak paslanamıyor.
    bu ahvalde, jantın paslanması azalır demek ne kadar mantıklıdır? içi paslanan jantın dışı da paslanmaz mı ?

    haftada bir lastik basınçlarını kontrol etmektense 3 haftada bir kontrol etmek insana ne kazandırabilir? benzini üç haftada bir mi alıyorsunuz? her hafta benzininizi alırken basınca da bakmak çok mu zordur? üç haftada bir beş kağıt vermek daha mı caziptir?

    nitrojen çevreye zararlı değildir de, oksijen zararlı mıdır?

    ortalama bir lastik 30.000 veya 40.000 km ömürlüdür, nitrojen bunu daha da arttırır demek yersizdir , zaten lastiğin dışı eskidiği için değiştirilir :)

    dolayısı ile şahsi kanaatim, nitrojenin asıl kullanım alanının , yarış arabalarındaki lastik ısınması neticesinde meydana gelen lastik içi oksijen genleşmesinin neden olduğu patlamaların önlenmesidir. daha fazlası değildir.

    bence son derece gereksiz.
    zaten lastikçi de nitrojen bastık deyip normal hava basıyorsa anlamak da imkansız






    blackcoupe arkadasım tespıtlerı dogru .fuzulı yere para vermeyinnnn derim




  • coupé kardeşliği :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    coupé kardeşliği :)




    aynenn
  • Arkadaşlar ben bu konuyu açarken birbirimizin bilgilerinden faydalanmak ve bunu kullanan arkadaşların yorumunu almak amacı ile paylaşıma sunmak istemiştim ki bence bunun için forumdayız ama konu " ZÜPPELİK" kelimesi ile tartışmaya dönüştü.Şahsi kanaatim gereksiz ve kırıcı kelimelr olmaması yönündedir.
    İlgilenen ve paylaşan arkadaşlara çok teşekkür ederim. SELAMLAR
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    @gekren adamlar barışıp anlaşmış...tartışmaya dönmemiş...
    hatta dedim keşke hep böyle olsa içimden...

    şimdi ortalığı neden kızıştıyorsun??


    ben yazılan yorumlara istinaden cevap yazdım ve yorum yaptım.ben birşey yazarken sana da sormam.ok?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gekren


    quote:

    Orjinalden alıntı: palazar


    quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    lastiğin iç yüzeyinin nitrojen gazı nedeni ile eskimediğini varsaysak bile, yere basan dış yüzeyi her halukarda oksijen ile temas edip yıpranmayacak mıdır? o zaman dışı yıpranan lastiğin içinin yıpranmamasının ne anlamı kalacaktır? ben hiç içi yıpranmış bunun diyen bir lastikçi ve hiç içi yıpranmış dışı sağlam olan bir lastik görmedim

    sizin de yazdığınız gibi aşırı ısınmadan dolayı genleşmesi az olan bir gazdır, tamam da, formula1 de kullanılan araçların yaptığı hızı siz aracınızda yapıyor musunuz ? onların lastiklerine benzer lastikleriniz mi var?

    jant paslanması ile ilgili olarak , jantların iç kısımları boyanıyor ( daha yeni modellerde) ve eski modellerde de galvaniz kaplanıyor. alaşım modeller zaten teknik olarak paslanamıyor.
    bu ahvalde, jantın paslanması azalır demek ne kadar mantıklıdır? içi paslanan jantın dışı da paslanmaz mı ?

    haftada bir lastik basınçlarını kontrol etmektense 3 haftada bir kontrol etmek insana ne kazandırabilir? benzini üç haftada bir mi alıyorsunuz? her hafta benzininizi alırken basınca da bakmak çok mu zordur? üç haftada bir beş kağıt vermek daha mı caziptir?

    nitrojen çevreye zararlı değildir de, oksijen zararlı mıdır?

    ortalama bir lastik 30.000 veya 40.000 km ömürlüdür, nitrojen bunu daha da arttırır demek yersizdir , zaten lastiğin dışı eskidiği için değiştirilir :)

    dolayısı ile şahsi kanaatim, nitrojenin asıl kullanım alanının , yarış arabalarındaki lastik ısınması neticesinde meydana gelen lastik içi oksijen genleşmesinin neden olduğu patlamaların önlenmesidir. daha fazlası değildir.

    bence son derece gereksiz.
    zaten lastikçi de nitrojen bastık deyip normal hava basıyorsa anlamak da imkansız.



    ARKADAŞIM :
    1. ben ne nitrojen satıcısıyım ne de lastiklere nitrojen basanlarla ortağım. ben sadece lastiğimde nitrojen kullanan bir vatandaşım.
    2. lastiklerin dışı oksijenle yıpranmıyormu demişsiniz doğru yıpranıyor. siz hiç lastik içi ve dışını görmemiş biri gibi konuşuyorsunuz. lastiğin dışı güneşe, yağmura, yani hava koşullarına ve sürtünmeye göre imal edilmiştir. lastiğin içi ise güneş görmeyen sürtünmesiz bir ortamdır ki içeride ki hava sabittir süürekli değişkenlik göstermez. lastiğinizin dışı sürekli olarak nemli bir ortamda kalırsa çok çabuk bozulabilir. lastiğin içindeki hava ortamında nem bulunursa o da belli bir sürede bozulabilir. ha senede 30-40 bin kilometre yol yaparım 1-1,5 senede bir lastik değiştiririm dersen sen hava basmaya devam et.
    3. araba teknoljosinin esinlendiği yarışlardan birisi de formula1 dir. nitrojenin aracın hızıyla bir alakası yoktur. formula1 seyrettin mi bilmem ama orada ki lastikler 26 kat çelikten yapılmış(savaş uçaklarınınkiler ile aynı) lastiklerdir ki o lastikler bile bir yarışta en az 2 kere değişir o süratlere dayanamadıklarından. benim ne f1 araçları gibi hız yapmaya ne de onlar gibi 100-150 kilometrede bir lastik değiştirmeye niyetim yok. f1 mühendislerinin lastiklerinde nitrojen kullanmasının 1. sebebi daha hafif olması 2. sebebide daha geç yıpranması. adamlar normal hava ile ki geçmiş senelerde kullanıldı formula 1 de her yarışta 1 ya da 2 lastik fazladan değiştiriyorlardı nitrojene göre.
    4. lastik basıncını illa ki nitrojen basan bir yerde kontrol ettirmenize gerek yok. mekanik hava ölçeri olan lastikçi ve benzincilerde de ölçtürebilirsin.
    5. jantın dışı paslanmazsa içi nasıl paslanırmış? gibi bir şeyler söylemişsin. 2. maddede lastik içi ve dışı için söylediklerim aynen geçerli. lastiğin içindeki hava sabit bir hava yani bozulma ve nemlenme ihtimali gayet yüksek yani jantların iç kısmı dış kısmına göre çok daha çabuk paslanır. ya da sen en iyisi lastikçiye git ve jantlarının iç kısmına bir baktır.
    6. sonuç olarak kendince bir kanaate varmışsın. lastik ısınması patlama felan diye. mühendis gibi konuşmuşsun. tebrik ederim. bende bir kanaate vardım. aracına yaptırmadğın bir şey için bu sayfaları işgal etme bilgin var sa yaz. milletin aklını karıştırma önce aracının lastiklerine nitrojen bastır sonra memnun kalmazsan o zaman gene konuşuruz.
    7. ha dersen ki ben 4 lastiğe nitro bastırmak için para veremem. söyle hesap numaranı 10 ytl. de göndeririz. ne de olsa forumdaşız.


    10 lira hesabına yatırırım falan demişsin.yakışan konuşmalar değil bunlar.bence senin yazdıklarında dümdüz tuning yapan abilerinden öğrendiğin cümleler.he sen param çok nitrojen basarım diyorsun basarsın.ama burda bangır bangır km başına sanki 20 ykr yakıt tasarrufu yapan birşeymiş gibi lanse etmen çok garip.jant aşınması lastiğin içten aşınması bunlar çoook uzun vadede olacak şeyler.sen yaptırmışsın.güle güle kullan.ama komik nedenlerle de tavsiye etme

    gekren "gerekeni yapar hemen konuya atlarım" diyip gelmişsin hoşgeldin. ama forumu baştan okumamışsın herhalde ben hiç tasarruf yapar felan demedim. istersen bir daha oku. tuning nedir bilmem yenir mi içilir mi? ayrıca tuningci abilerin demişsin. benim yaşım hakkında nerden bilgiye sahipsin. zanlımca tuning dediğin şey zamane gençlerinin işi ve o işle uğraşanlar benim yarım yaşındadır herhalde. sen en baştan üşenmeden bir daha oku ok.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kırmızı2004

    SAYIN palazar;

    "senin gibi hem kırmızı hem de 2004 model bir arkadaşa yakışmıyor. " demişsiniz.

    Ayrıca GEKREN arkadaşa 10lira hesabına yatırırım falan demişsiniz.

    Biz burada tartışırken kimsenin şahsına yönelik cümleler kullanmıyoruz.
    Kişilerle konuşurken asla şahsi kırıcı cümleler kullanılmaz.
    Kullandığınız cümleler konuyla ilgili olsun.
    Seviyenizi belirtmişsiniz.

    Diğer arkadaşlara bilgi amacıyla konuya katkıda bulunmak istiyorum:
    Peki yaz lastiklerini çıkardınız kışları taktınız ne olacak şimdi onları oksijeni alınmış bir ortamdamı saklayacaksınız.
    Hadi öyle yaptınız diyelim yediğiniz yiyecek daha önemli lastiğini seven gıdasını haydi haydi sever hadi buz dolabının oksijenini alalım her şeyi vakumlayalım. Kolaysa...

    Basınç değişimi o kadar yüksek boyutlu olmaz. siz basınç limitlerine tam uyuyormusunuz yoksa ön arka hepsi 30 olsun diye kestirip atıyormusunuz (lastikçilerin yaptığı gibi) o durumda nerde kaldı azotun yararı?

    Bu arada kullanım klavuzlarında yazar basınçları kontrol edin diye bilhassa uzun yol öncesi ve bu ne olursa olsun yapılmalıdır.
    Saygılarımla

    güzel yazmışsında şu cümleye takıldım :"SEVİYENİZİ BELİRTMİŞSİNİZ" halbuki ben senin o nitrojen bastırmak "ZÜPPELİK" lafından sonra senin seviyene inerek o cümleleri yazdım. diğer arkadaşlara karşı beni yanlış göstermeye çalışma. sen istediğin gibi kullan lastiklerini ama deneyimlerin ya da duydukların varsa onları paylaş. öyle züppelik müppelik gibi laflarlan olmuyo bu işler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gekren


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    @gekren adamlar barışıp anlaşmış...tartışmaya dönmemiş...
    hatta dedim keşke hep böyle olsa içimden...

    şimdi ortalığı neden kızıştıyorsun??


    ben yazılan yorumlara istinaden cevap yazdım ve yorum yaptım.ben birşey yazarken sana da sormam.ok?

    sevgili gekren nitrojen hakıında ki bilgi ve tecrübelerinizi paylaşmaya mı yoksa sağa sola laf atmaya mı geldiniz?
  • sayın arkadaşlarım lütfen bu topiği burada noktalayarak , birbirimizi kırmayalım ne dersiniz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    sayın arkadaşlarım lütfen bu topiği burada noktalayarak , birbirimizi kırmayalım ne dersiniz?


    eyvallah hocam.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    sayın arkadaşlarım lütfen bu topiği burada noktalayarak , birbirimizi kırmayalım ne dersiniz?


    bende cevap yazmıyorum gerekli arkadaşa o zmn



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 13 Şubat 2008; 23:23:32 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ahmbor

    ZÜPPELİK TERİMİNİ BEN KULLANDIM AMA OLAYI TERSİNDEN ANLAYAN ARKADAŞLARA (PALAZAR) ŞÖYLE BİR AÇIKLAMAM OLACAK BEN NİTROJEN YARARSIZDIR DEMEDİM, YILDA 5 10 BİN KM YAPAN ŞEHİRİÇİ SIK KULLANAN ARKADAŞLARIN BUTİP HARCAMALAR İLE YAKIT TASARRUFU HEDEFLEMELERİNİN YANLIŞ OLDUĞUNU ANCAK İLLE DE YAPARIZ DİYE ISRAR EDERLERSE BUNUN TASARRUF DEĞİL ZÜPPELİK OLACAĞINI SÖYLEMEYE ÇALIŞTIM. YOKSA FORMULA YARIŞLARINA KATILACAK ARKADAŞLARIMIZIN, UZUN YOLU SIK KULLANAN ARKADAŞLARIN KULLANMASININ YARARLI OLACAĞINI ZATEN BAHSETMİŞTİM. AMA SANIRIM NİTROJEN SATICISI BİR ARKADAŞ YANLIŞ ANLAYIP BANA KATILDIĞINI İFADE EDEN DİĞER ARKADAŞA (KIRMIZI) BAYAĞI BİR GİYDİRMİŞ. LPG VE DİZEL SİSTEMLER İLE ELDE EDİLEBİLECEK BİR TASARRUFU NİTROJENDEN BEKLEMEK SAFLIK BUNDA ISRAR ETMEK İSE TEKRAR EDİYORUM ZÜPPELİK.


    ahmbor seni iyi tanırım sende beni tanırsın. ben nitrojen satıcısı değil 657'ye tabi devlet memuruyum. sen rıxos (eski hilton) hotelin orada sunpet petrol var. (esentepe ilköğretim okulunun girişinin bulunduğu yerde) oraya git.aracına bir nitrojen bastır. sonra yüzyüze konuşalım. buradan polemik yapma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi palazar -- 16 Şubat 2008; 22:48:31 >




  • + sen forumu gözünle okuyorsun değilmi? yakıt tasarrufundan hiçbir yerde bahsedilmemiş. ısıtıp ısıtıp aynı konuyu sürme. gerçek hayatta ikimizi tanıyanlar hangimizin züppe olduğunu çok iyi bilirler.benim züppelik yapacak param ve arabam yok. ama senin.......
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.