Şimdi Ara

LASTİK ve NİTROJEN

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
2.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lastiklerde Nitrojen.Duymuşsunuzdur herhalde.Kullanan arkadaşlar var ise nasıl bir fark oldu süspansiyon ve konforda etki varmı ?Lastiklerde nasıl bir değişim oluyor.Paylaşalım lütfen.SELAMLAR



  • bende merak ediyorum bunu yaww gecen lastikçide hava bastırırken havalar soğuk istersen nitrojen bastır daha iyi olur falan demişti ama emin olamadıgım için bastırmadım
  • biz yaptırmıştık ondan valla pek gözle görülür bi fark yoktu.bide ilk zamanlar lastiklerden ses geliyodu sonradan kesildi.
  • Mantıksal olarak bakıldığında fark olacağını düşünüyorum.
    Çünkü öğrendiğim kadarı ile Nitrojen lastiğin ısısını muhafaza ederek belirli bir oranda tutuyor buda ne anlam gelir kışın sertleşme olmaz yazın yumuşama olmaz kışın özelliğini kaybetmeyen ve sertleşmeyen bir lastik araçta konforu arttırır ne dersiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SYMBOL8699

    Mantıksal olarak bakıldığında fark olacağını düşünüyorum.
    Çünkü öğrendiğim kadarı ile Nitrojen lastiğin ısısını muhafaza ederek belirli bir oranda tutuyor buda ne anlam gelir kışın sertleşme olmaz yazın yumuşama olmaz kışın özelliğini kaybetmeyen ve sertleşmeyen bir lastik araçta konforu arttırır ne dersiniz?
    Nitrojen denilen şey sadece oksijeni alınmış havadır. Havanın %21 oksijen olduğunu hatırlarsak gerisi azottur yani bu nitrojen denen şey azottur.
    Oksijenin zararı ne peki:
    Oksitlenme (pas) oluşturma. Bu sayede oksitlenme gecikiyor, birde küçük moleküllü olduğu için (yanılıyorsam düzeltin) boşluklardan sızdırma olayı biraz azalıyor.
    Bedavaya azot basıyorlarsa lastiklere tamam kabul kullanın, yok paraylaysa kalsın istemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kırmızı2004

    Nitrojen denilen şey sadece oksijeni alınmış havadır. Havanın %21 oksijen olduğunu hatırlarsak gerisi azottur yani bu nitrojen denen şey azottur.
    Oksijenin zararı ne peki:
    Oksitlenme (pas) oluşturma. Bu sayede oksitlenme gecikiyor, birde küçük moleküllü olduğu için (yanılıyorsam düzeltin) boşluklardan sızdırma olayı biraz azalıyor.
    Bedavaya azot basıyorlarsa lastiklere tamam kabul kullanın, yok paraylaysa kalsın istemez.

    Alıntıları Göster
    merhaba dostlat bizim arkadaş arabasının lastiklerine nitrojen bastırdı 20 ytl para verdi ama epey olduşimdi kac para bilmiyorum lastikci hava inerse gene nitrojen le tamamlayın demiş şimdilerde ne yapar biliyorum keyifli sürüşler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: damat72

    merhaba dostlat bizim arkadaş arabasının lastiklerine nitrojen bastırdı 20 ytl para verdi ama epey olduşimdi kac para bilmiyorum lastikci hava inerse gene nitrojen le tamamlayın demiş şimdilerde ne yapar biliyorum keyifli sürüşler

    Alıntıları Göster
    ARKADAŞLAR ARACIMA KASIM AYINDA 4 adet kar lastiği taktırdım. haliyle o lastikleri takınca direksiyonda biraz sertlik oluyor diğer yol lastiklerine göre. ve lastiklerden düşük süratlerde gıcırtılı sesler geliyordu. rahatsı değildim ama bir arkadaşım tavsiye etti nitrojeni (bir de nitrojeni lastiğe basınca subap kapaklarını yeşil renkle değiştiriyorlar. o yüzden arkadaşla bayağı dalga geçmiştik.) neyse nitrojeni bastırdık gıcırtılı sesler kayboldu. ve en önemlisi direksiyon kuş gibi hafifledi. hani buzda direksiyonu çevirirsiniz ya ona yakın bir yumuşaklık oldu direksiyonda




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Lastik değişimi ve sibop
    6 yıl önce açıldı
    Jant Ve Lastik Tavsiyesi
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: palazar

    ARKADAŞLAR ARACIMA KASIM AYINDA 4 adet kar lastiği taktırdım. haliyle o lastikleri takınca direksiyonda biraz sertlik oluyor diğer yol lastiklerine göre. ve lastiklerden düşük süratlerde gıcırtılı sesler geliyordu. rahatsı değildim ama bir arkadaşım tavsiye etti nitrojeni (bir de nitrojeni lastiğe basınca subap kapaklarını yeşil renkle değiştiriyorlar. o yüzden arkadaşla bayağı dalga geçmiştik.) neyse nitrojeni bastırdık gıcırtılı sesler kayboldu. ve en önemlisi direksiyon kuş gibi hafifledi. hani buzda direksiyonu çevirirsiniz ya ona yakın bir yumuşaklık oldu direksiyonda

    Alıntıları Göster
    bir de lastikçi yok yol tutuşu azalır, yok aracın yakışı azalır, yok hava kaçırmaz, yok balansı bozulmaz gibi şeyler saydı. yol tutuşumla yakışımda herhengi bir değişiklik yok gibi. lastiklerde kaçak yok balansları da bozulmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sorkan

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    BÜYÜK İCAT: KENDİ NİTROJENİNİ KENDİN YAP

    Önce derin bir nefes alınır sonra lastiğin sibobuna kuvvetlice üflenir. Bu işlem lastik şişene kadar devam eder alın size NİTROJEN her insan kendi nitrojenini üretebilir (yani oksijeni alınmış hava) yok bu işlem çok banal diyorsanız önce balonları şişirin sonra bunları lastiğe basın, yooo ben illa para verecem diyorsanız gidin bir baloncuya onun balonlarını alın (haydaa benim balonlarım vardı onları kimler aldı desin o da) sonra bunları lastiğe basın dikkat baloncu bunları pompa ile şişirdiyse yandın muhakkak kendi nefesi ile şişirilmiş olmalı.

    Faydaları:

    Yol tutuşu artar, balans bozulmaz en önemlisi yakıttan tasarruf edersiniz (LPG'nin Dizelin en büyük rakibi hohladığınız hava).

    Şaka bir yana eh işte ahmbor arkadaşın dediği gibi lastik basıncının sabit kalmasına çok cüzi bir katkısı olabilir. Birde oksitlenmeye birazcık. Kış lastiklerinizi taktığınızda diğerlerini oksijensiz bir ortama koymanız lazım aman haa yazın oksijenle temas etmesin kışın ohh oksijenin içinde olacak iş değil uzayda depolayın onları.
    AHMBOR arkadaşa katılıyorum tamamiyle züppelik.
    Saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kırmızı2004

    BÜYÜK İCAT: KENDİ NİTROJENİNİ KENDİN YAP

    Önce derin bir nefes alınır sonra lastiğin sibobuna kuvvetlice üflenir. Bu işlem lastik şişene kadar devam eder alın size NİTROJEN her insan kendi nitrojenini üretebilir (yani oksijeni alınmış hava) yok bu işlem çok banal diyorsanız önce balonları şişirin sonra bunları lastiğe basın, yooo ben illa para verecem diyorsanız gidin bir baloncuya onun balonlarını alın (haydaa benim balonlarım vardı onları kimler aldı desin o da) sonra bunları lastiğe basın dikkat baloncu bunları pompa ile şişirdiyse yandın muhakkak kendi nefesi ile şişirilmiş olmalı.

    Faydaları:

    Yol tutuşu artar, balans bozulmaz en önemlisi yakıttan tasarruf edersiniz (LPG'nin Dizelin en büyük rakibi hohladığınız hava).

    Şaka bir yana eh işte ahmbor arkadaşın dediği gibi lastik basıncının sabit kalmasına çok cüzi bir katkısı olabilir. Birde oksitlenmeye birazcık. Kış lastiklerinizi taktığınızda diğerlerini oksijensiz bir ortama koymanız lazım aman haa yazın oksijenle temas etmesin kışın ohh oksijenin içinde olacak iş değil uzayda depolayın onları.
    AHMBOR arkadaşa katılıyorum tamamiyle züppelik.
    Saygılarımla

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kırmızı2004

    BÜYÜK İCAT: KENDİ NİTROJENİNİ KENDİN YAP

    Önce derin bir nefes alınır sonra lastiğin sibobuna kuvvetlice üflenir. Bu işlem lastik şişene kadar devam eder alın size NİTROJEN her insan kendi nitrojenini üretebilir (yani oksijeni alınmış hava) yok bu işlem çok banal diyorsanız önce balonları şişirin sonra bunları lastiğe basın, yooo ben illa para verecem diyorsanız gidin bir baloncuya onun balonlarını alın (haydaa benim balonlarım vardı onları kimler aldı desin o da) sonra bunları lastiğe basın dikkat baloncu bunları pompa ile şişirdiyse yandın muhakkak kendi nefesi ile şişirilmiş olmalı.

    Faydaları:

    Yol tutuşu artar, balans bozulmaz en önemlisi yakıttan tasarruf edersiniz (LPG'nin Dizelin en büyük rakibi hohladığınız hava).

    Şaka bir yana eh işte ahmbor arkadaşın dediği gibi lastik basıncının sabit kalmasına çok cüzi bir katkısı olabilir. Birde oksitlenmeye birazcık. Kış lastiklerinizi taktığınızda diğerlerini oksijensiz bir ortama koymanız lazım aman haa yazın oksijenle temas etmesin kışın ohh oksijenin içinde olacak iş değil uzayda depolayın onları.
    AHMBOR arkadaşa katılıyorum tamamiyle züppelik.
    Saygılarımla


    Nitrojen Gazı

    LASTİKLERİ NİTROJEN İLE ŞİŞİRMEK

    Hava basıncı, oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri, nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfus eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3kat daha yavaş basınç kaybeder, sonuç olarak lastiklere bu sıklıkta hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder. Havadaki oksijen, lastiği oluşturan maddeleri (örn: kord bezi, topuk telleri oksidize etmeye eğimlidir. Soluduğumuz havada bulunan %21 oranındaki oksijen, lastiğin ham maddesi olan kauçuğun daha çabuk yorulması ve yıpranmasına yol açar. Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi, basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatır ve sürüş güvenliğini arttırır.

    NİTROJEN BASINCININ AVANTAJLARI
    İnsanların yaşamasını ve nefes almasını sağlayan havadaki %21 oranındaki oksijen, lastikler için ciddi problemler oluşturmaktadır, çünkü lastiğin ham maddesi olan kauçuğa zarar vermektedir. Lastiğin içerisindeki oksijen lastiğin yaşlanmasını hızlandırmaktadır. Bir diğer problem ise, en iyi tanklardan bile sızabilen oksijenin kauçuğun arasından sızmasının, havada %78 oranında bulunan nitrojene oranla daha kolay olmasıdır.

    Nitrojenin daha az basınç kaybetmesi ve kauçuğun oksidize etmemesi, nitrojeni havaya karşı daha kullanışlı ve güvenilir hale getirmektedir.
    Lastik içerisinde basınca maruz kalan oksijen, lastiğin topuk tellerinde (jantla birleşme noktası) paslanmaya neden olmaktadır. Buna ek olarak oksijen, lastiğin iç yanağına ve koruyucu kaplamasına (sızdırmaz tabakası) zarar verecek darbe gören lastiğin daha kolay balon yapmasına sebep olmaktadır. Lastiğin içersindeki oksijeni boşaltarak nitrojen doldurmak içerideki nem oranını düşürerek lastiğin ömrünü uzatır.

    Formula 1, askeri ve iş makinaları gibi lastik kullanım şartlarının ağır ve lastiğin çok önem kazandığı anlarda kullanılan nitrojen basıcı, normal lastik kullanımlarında çok daha iyi lastik performansı sağlar

    LASTİK ŞİŞİRME ARALIĞI NİTROJEN İLE DAHA FAZLADIR. Nitrojen kullanımıyla, lastiklerin rutin kontrolü normalinden 3 katı daha uzun sürede yapılır. (lastik içindeki “basınçlı hava kaybı” normal basınca göre üç kat daha azdır.

    LASTİK İÇİ YOĞUNLAŞMAYI AZALTIR.

    Oksijen lastiklerde yoğunlaşmayı arttırır; bu da hem lastiklerin ömrünü azaltır hem de paslanmayı çabuklaştırır. Nitrojen bunu ciddi ölçüde azaltır.

    LASTİK PATLATMA RİSKİNİ AZALTIR. (Hayat Kurtarır!)

    Nitrojen, oksijen gibi yüksek ısıya ulaşmaz. Bu da, ısıdan kaynaklanan muhtemel patlamaları önler.

    LASTİKLERDE DEĞİŞMEYEN BASINÇ. (Hayat Kurtarır!)

    Lastikte bulunan oksijen zamanla oksitlenmeye neden olur, bu da lastikteki basıncı ve sürüş koşullarını kötüleştirir. Nitrojen ile basınç aynı kalır, değişmez.
    Lastiklerinizin basıncını normalde 15 günde bir kontrol etmeniz önerilmektedir. Lastiklerinizi nitrojen ile şişirdiğinizde bu aralık üç kat uzun sürede gerçekleşir.



    LASTİKLERİ ŞİŞİRMEDE NİTROJEN KULLANILAN ÖRNEKLER

    Yıllardır; yarış, askeri amaçlı, iş ve tarım araçları lastiklerde kullanılan nitrojen, artık Avrupa, Avusturya ve Almanya gibi ülkelerde de günlük kullanımda yaygın hale gelmektedir.

    NİTROJEN OKSİJEN İÇERMEZ.

    Lastikte oksijenin olmaması, lastikte bulunan bileşenlerin bozulma (kötüleşme) hızını aza indirger.

    NİTROJEN KURU BİR GAZDIR.

    Lastik şişmede kullanılan nitrojen, karbondioksid’ in ve havadaki nem oranının hemen hemen olmasını garanti eder.
    NİTROJEN TEMAS HALİNDE BULUNDUĞU MATARYALLERİN UZUN ÖMÜRLÜ OLMASINI SAĞLAR.

    Sıkışmış havadan farklı olarak nitrojende; oksijenin, karbondioksidin, kirlilik ve diğer bileşenlerin olmaması, sübap ve jantın da uzun ömürlü olmasını sağlar.

    NİTROJEN İLE LASTİKLERİ ŞİŞİRMEK, LASTİĞİN BASINCININ DURAĞAN OLMASINI SAĞLAR.

    ÇEVREYE ZARARLI DEĞİLDİR.

    NİTROJEN İLE DAHA VERİMLİ BASINÇ ELDE EDİLİR.

    NİTROJEN İLE OKSİDİZASYONUN OLMAMASI, LASTİKLERİN ÖMRÜNÜ UZATIR.

    NİTROJEN İLE ŞİŞİRİLEN LASTİK OKSİJENLE ŞİŞİRİLMİŞ LASTİKTEN 3 KAT DAHA AZ SÜREDE LASTİK BASINCINI AZALTIR.

    NİTROJEN KULLANIMI İLE JANT BİLEŞENLERİNİN PASLANMASI AZALIR.
    evet kırmızı2004 olan arkadaşım madem bu kadar bilgin var birde gelişmiş ülkelerde neden lastiklere azot basılması zorunlu biraz da oralardan bahset züppelik ha? senin gibi hem kırmızı hem de 2004 model bir arkadaşa yakışmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi palazar -- 12 Şubat 2008; 20:41:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: palazar

    quote:

    Orjinalden alıntı: kırmızı2004

    BÜYÜK İCAT: KENDİ NİTROJENİNİ KENDİN YAP

    Önce derin bir nefes alınır sonra lastiğin sibobuna kuvvetlice üflenir. Bu işlem lastik şişene kadar devam eder alın size NİTROJEN her insan kendi nitrojenini üretebilir (yani oksijeni alınmış hava) yok bu işlem çok banal diyorsanız önce balonları şişirin sonra bunları lastiğe basın, yooo ben illa para verecem diyorsanız gidin bir baloncuya onun balonlarını alın (haydaa benim balonlarım vardı onları kimler aldı desin o da) sonra bunları lastiğe basın dikkat baloncu bunları pompa ile şişirdiyse yandın muhakkak kendi nefesi ile şişirilmiş olmalı.

    Faydaları:

    Yol tutuşu artar, balans bozulmaz en önemlisi yakıttan tasarruf edersiniz (LPG'nin Dizelin en büyük rakibi hohladığınız hava).

    Şaka bir yana eh işte ahmbor arkadaşın dediği gibi lastik basıncının sabit kalmasına çok cüzi bir katkısı olabilir. Birde oksitlenmeye birazcık. Kış lastiklerinizi taktığınızda diğerlerini oksijensiz bir ortama koymanız lazım aman haa yazın oksijenle temas etmesin kışın ohh oksijenin içinde olacak iş değil uzayda depolayın onları.
    AHMBOR arkadaşa katılıyorum tamamiyle züppelik.
    Saygılarımla


    Nitrojen Gazı

    LASTİKLERİ NİTROJEN İLE ŞİŞİRMEK

    Hava basıncı, oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri, nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfus eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3kat daha yavaş basınç kaybeder, sonuç olarak lastiklere bu sıklıkta hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder. Havadaki oksijen, lastiği oluşturan maddeleri (örn: kord bezi, topuk telleri oksidize etmeye eğimlidir. Soluduğumuz havada bulunan %21 oranındaki oksijen, lastiğin ham maddesi olan kauçuğun daha çabuk yorulması ve yıpranmasına yol açar. Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi, basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatır ve sürüş güvenliğini arttırır.

    NİTROJEN BASINCININ AVANTAJLARI
    İnsanların yaşamasını ve nefes almasını sağlayan havadaki %21 oranındaki oksijen, lastikler için ciddi problemler oluşturmaktadır, çünkü lastiğin ham maddesi olan kauçuğa zarar vermektedir. Lastiğin içerisindeki oksijen lastiğin yaşlanmasını hızlandırmaktadır. Bir diğer problem ise, en iyi tanklardan bile sızabilen oksijenin kauçuğun arasından sızmasının, havada %78 oranında bulunan nitrojene oranla daha kolay olmasıdır.

    Nitrojenin daha az basınç kaybetmesi ve kauçuğun oksidize etmemesi, nitrojeni havaya karşı daha kullanışlı ve güvenilir hale getirmektedir.
    Lastik içerisinde basınca maruz kalan oksijen, lastiğin topuk tellerinde (jantla birleşme noktası) paslanmaya neden olmaktadır. Buna ek olarak oksijen, lastiğin iç yanağına ve koruyucu kaplamasına (sızdırmaz tabakası) zarar verecek darbe gören lastiğin daha kolay balon yapmasına sebep olmaktadır. Lastiğin içersindeki oksijeni boşaltarak nitrojen doldurmak içerideki nem oranını düşürerek lastiğin ömrünü uzatır.

    Formula 1, askeri ve iş makinaları gibi lastik kullanım şartlarının ağır ve lastiğin çok önem kazandığı anlarda kullanılan nitrojen basıcı, normal lastik kullanımlarında çok daha iyi lastik performansı sağlar

    LASTİK ŞİŞİRME ARALIĞI NİTROJEN İLE DAHA FAZLADIR. Nitrojen kullanımıyla, lastiklerin rutin kontrolü normalinden 3 katı daha uzun sürede yapılır. (lastik içindeki “basınçlı hava kaybı” normal basınca göre üç kat daha azdır.

    LASTİK İÇİ YOĞUNLAŞMAYI AZALTIR.

    Oksijen lastiklerde yoğunlaşmayı arttırır; bu da hem lastiklerin ömrünü azaltır hem de paslanmayı çabuklaştırır. Nitrojen bunu ciddi ölçüde azaltır.

    LASTİK PATLATMA RİSKİNİ AZALTIR. (Hayat Kurtarır!)

    Nitrojen, oksijen gibi yüksek ısıya ulaşmaz. Bu da, ısıdan kaynaklanan muhtemel patlamaları önler.

    LASTİKLERDE DEĞİŞMEYEN BASINÇ. (Hayat Kurtarır!)

    Lastikte bulunan oksijen zamanla oksitlenmeye neden olur, bu da lastikteki basıncı ve sürüş koşullarını kötüleştirir. Nitrojen ile basınç aynı kalır, değişmez.
    Lastiklerinizin basıncını normalde 15 günde bir kontrol etmeniz önerilmektedir. Lastiklerinizi nitrojen ile şişirdiğinizde bu aralık üç kat uzun sürede gerçekleşir.



    LASTİKLERİ ŞİŞİRMEDE NİTROJEN KULLANILAN ÖRNEKLER

    Yıllardır; yarış, askeri amaçlı, iş ve tarım araçları lastiklerde kullanılan nitrojen, artık Avrupa, Avusturya ve Almanya gibi ülkelerde de günlük kullanımda yaygın hale gelmektedir.

    NİTROJEN OKSİJEN İÇERMEZ.

    Lastikte oksijenin olmaması, lastikte bulunan bileşenlerin bozulma (kötüleşme) hızını aza indirger.

    NİTROJEN KURU BİR GAZDIR.

    Lastik şişmede kullanılan nitrojen, karbondioksid’ in ve havadaki nem oranının hemen hemen olmasını garanti eder.
    NİTROJEN TEMAS HALİNDE BULUNDUĞU MATARYALLERİN UZUN ÖMÜRLÜ OLMASINI SAĞLAR.

    Sıkışmış havadan farklı olarak nitrojende; oksijenin, karbondioksidin, kirlilik ve diğer bileşenlerin olmaması, sübap ve jantın da uzun ömürlü olmasını sağlar.

    NİTROJEN İLE LASTİKLERİ ŞİŞİRMEK, LASTİĞİN BASINCININ DURAĞAN OLMASINI SAĞLAR.

    ÇEVREYE ZARARLI DEĞİLDİR.

    NİTROJEN İLE DAHA VERİMLİ BASINÇ ELDE EDİLİR.

    NİTROJEN İLE OKSİDİZASYONUN OLMAMASI, LASTİKLERİN ÖMRÜNÜ UZATIR.

    NİTROJEN İLE ŞİŞİRİLEN LASTİK OKSİJENLE ŞİŞİRİLMİŞ LASTİKTEN 3 KAT DAHA AZ SÜREDE LASTİK BASINCINI AZALTIR.

    NİTROJEN KULLANIMI İLE JANT BİLEŞENLERİNİN PASLANMASI AZALIR.
    evet kırmızı2004 olan arkadaşım madem bu kadar bilgin var birde gelişmiş ülkelerde neden lastiklere azot basılması zorunlu biraz da oralardan bahset züppelik ha? senin gibi hem kırmızı hem de 2004 model bir arkadaşa yakışmıyor.

    Alıntıları Göster
    HA BİR DE TÜM YARIŞ ARAÇLARINDA NİTROJEN (FORMULA, WRC, NASCAR V.B) KULLANANLAR VE O ARAÇLARIN ERGONOMİSİ VE GÜVENLİĞİ İLE İLGİLİ MÜHENDİSLERDE Mİ ZÜPPEDİR?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi palazar -- 12 Şubat 2008; 20:45:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: palazar

    HA BİR DE TÜM YARIŞ ARAÇLARINDA NİTROJEN (FORMULA, WRC, NASCAR V.B) KULLANANLAR VE O ARAÇLARIN ERGONOMİSİ VE GÜVENLİĞİ İLE İLGİLİ MÜHENDİSLERDE Mİ ZÜPPEDİR?

    Alıntıları Göster
    lastiğin iç yüzeyinin nitrojen gazı nedeni ile eskimediğini varsaysak bile, yere basan dış yüzeyi her halukarda oksijen ile temas edip yıpranmayacak mıdır? o zaman dışı yıpranan lastiğin içinin yıpranmamasının ne anlamı kalacaktır? ben hiç içi yıpranmış bunun diyen bir lastikçi ve hiç içi yıpranmış dışı sağlam olan bir lastik görmedim

    sizin de yazdığınız gibi aşırı ısınmadan dolayı genleşmesi az olan bir gazdır, tamam da, formula1 de kullanılan araçların yaptığı hızı siz aracınızda yapıyor musunuz ? onların lastiklerine benzer lastikleriniz mi var?

    jant paslanması ile ilgili olarak , jantların iç kısımları boyanıyor ( daha yeni modellerde) ve eski modellerde de galvaniz kaplanıyor. alaşım modeller zaten teknik olarak paslanamıyor.
    bu ahvalde, jantın paslanması azalır demek ne kadar mantıklıdır? içi paslanan jantın dışı da paslanmaz mı ?

    haftada bir lastik basınçlarını kontrol etmektense 3 haftada bir kontrol etmek insana ne kazandırabilir? benzini üç haftada bir mi alıyorsunuz? her hafta benzininizi alırken basınca da bakmak çok mu zordur? üç haftada bir beş kağıt vermek daha mı caziptir?

    nitrojen çevreye zararlı değildir de, oksijen zararlı mıdır?

    ortalama bir lastik 30.000 veya 40.000 km ömürlüdür, nitrojen bunu daha da arttırır demek yersizdir , zaten lastiğin dışı eskidiği için değiştirilir :)

    dolayısı ile şahsi kanaatim, nitrojenin asıl kullanım alanının , yarış arabalarındaki lastik ısınması neticesinde meydana gelen lastik içi oksijen genleşmesinin neden olduğu patlamaların önlenmesidir. daha fazlası değildir.

    bence son derece gereksiz.
    zaten lastikçi de nitrojen bastık deyip normal hava basıyorsa anlamak da imkansız.




  • safsata
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    lastiğin iç yüzeyinin nitrojen gazı nedeni ile eskimediğini varsaysak bile, yere basan dış yüzeyi her halukarda oksijen ile temas edip yıpranmayacak mıdır? o zaman dışı yıpranan lastiğin içinin yıpranmamasının ne anlamı kalacaktır? ben hiç içi yıpranmış bunun diyen bir lastikçi ve hiç içi yıpranmış dışı sağlam olan bir lastik görmedim

    sizin de yazdığınız gibi aşırı ısınmadan dolayı genleşmesi az olan bir gazdır, tamam da, formula1 de kullanılan araçların yaptığı hızı siz aracınızda yapıyor musunuz ? onların lastiklerine benzer lastikleriniz mi var?

    jant paslanması ile ilgili olarak , jantların iç kısımları boyanıyor ( daha yeni modellerde) ve eski modellerde de galvaniz kaplanıyor. alaşım modeller zaten teknik olarak paslanamıyor.
    bu ahvalde, jantın paslanması azalır demek ne kadar mantıklıdır? içi paslanan jantın dışı da paslanmaz mı ?

    haftada bir lastik basınçlarını kontrol etmektense 3 haftada bir kontrol etmek insana ne kazandırabilir? benzini üç haftada bir mi alıyorsunuz? her hafta benzininizi alırken basınca da bakmak çok mu zordur? üç haftada bir beş kağıt vermek daha mı caziptir?

    nitrojen çevreye zararlı değildir de, oksijen zararlı mıdır?

    ortalama bir lastik 30.000 veya 40.000 km ömürlüdür, nitrojen bunu daha da arttırır demek yersizdir , zaten lastiğin dışı eskidiği için değiştirilir :)

    dolayısı ile şahsi kanaatim, nitrojenin asıl kullanım alanının , yarış arabalarındaki lastik ısınması neticesinde meydana gelen lastik içi oksijen genleşmesinin neden olduğu patlamaların önlenmesidir. daha fazlası değildir.

    bence son derece gereksiz.
    zaten lastikçi de nitrojen bastık deyip normal hava basıyorsa anlamak da imkansız.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    lastiğin iç yüzeyinin nitrojen gazı nedeni ile eskimediğini varsaysak bile, yere basan dış yüzeyi her halukarda oksijen ile temas edip yıpranmayacak mıdır? o zaman dışı yıpranan lastiğin içinin yıpranmamasının ne anlamı kalacaktır? ben hiç içi yıpranmış bunun diyen bir lastikçi ve hiç içi yıpranmış dışı sağlam olan bir lastik görmedim

    sizin de yazdığınız gibi aşırı ısınmadan dolayı genleşmesi az olan bir gazdır, tamam da, formula1 de kullanılan araçların yaptığı hızı siz aracınızda yapıyor musunuz ? onların lastiklerine benzer lastikleriniz mi var?

    jant paslanması ile ilgili olarak , jantların iç kısımları boyanıyor ( daha yeni modellerde) ve eski modellerde de galvaniz kaplanıyor. alaşım modeller zaten teknik olarak paslanamıyor.
    bu ahvalde, jantın paslanması azalır demek ne kadar mantıklıdır? içi paslanan jantın dışı da paslanmaz mı ?

    haftada bir lastik basınçlarını kontrol etmektense 3 haftada bir kontrol etmek insana ne kazandırabilir? benzini üç haftada bir mi alıyorsunuz? her hafta benzininizi alırken basınca da bakmak çok mu zordur? üç haftada bir beş kağıt vermek daha mı caziptir?

    nitrojen çevreye zararlı değildir de, oksijen zararlı mıdır?

    ortalama bir lastik 30.000 veya 40.000 km ömürlüdür, nitrojen bunu daha da arttırır demek yersizdir , zaten lastiğin dışı eskidiği için değiştirilir :)

    dolayısı ile şahsi kanaatim, nitrojenin asıl kullanım alanının , yarış arabalarındaki lastik ısınması neticesinde meydana gelen lastik içi oksijen genleşmesinin neden olduğu patlamaların önlenmesidir. daha fazlası değildir.

    bence son derece gereksiz.
    zaten lastikçi de nitrojen bastık deyip normal hava basıyorsa anlamak da imkansız.



    hocam sana bedava versek kullanmassın bu ne hırs yav....
    yalnız 30-40 bin lastik için biraz az değilmi? 50-60 civarı biliyorum....

    nitrojenin en büyük yararı basıncın pek değişmemesidir...
    benzincide soğuk lastiğe bastığınız belli değerdeki basınç uzun yolda lastikler ısınsa dahi gene hemen hemen aynı kalmaktadır....
    genel basınş düşmeside gecikmektedir tabi...
    zamanla yaygınlaşıcaktır iyice....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    lastiğin iç yüzeyinin nitrojen gazı nedeni ile eskimediğini varsaysak bile, yere basan dış yüzeyi her halukarda oksijen ile temas edip yıpranmayacak mıdır? o zaman dışı yıpranan lastiğin içinin yıpranmamasının ne anlamı kalacaktır? ben hiç içi yıpranmış bunun diyen bir lastikçi ve hiç içi yıpranmış dışı sağlam olan bir lastik görmedim

    sizin de yazdığınız gibi aşırı ısınmadan dolayı genleşmesi az olan bir gazdır, tamam da, formula1 de kullanılan araçların yaptığı hızı siz aracınızda yapıyor musunuz ? onların lastiklerine benzer lastikleriniz mi var?

    jant paslanması ile ilgili olarak , jantların iç kısımları boyanıyor ( daha yeni modellerde) ve eski modellerde de galvaniz kaplanıyor. alaşım modeller zaten teknik olarak paslanamıyor.
    bu ahvalde, jantın paslanması azalır demek ne kadar mantıklıdır? içi paslanan jantın dışı da paslanmaz mı ?

    haftada bir lastik basınçlarını kontrol etmektense 3 haftada bir kontrol etmek insana ne kazandırabilir? benzini üç haftada bir mi alıyorsunuz? her hafta benzininizi alırken basınca da bakmak çok mu zordur? üç haftada bir beş kağıt vermek daha mı caziptir?

    nitrojen çevreye zararlı değildir de, oksijen zararlı mıdır?

    ortalama bir lastik 30.000 veya 40.000 km ömürlüdür, nitrojen bunu daha da arttırır demek yersizdir , zaten lastiğin dışı eskidiği için değiştirilir :)

    dolayısı ile şahsi kanaatim, nitrojenin asıl kullanım alanının , yarış arabalarındaki lastik ısınması neticesinde meydana gelen lastik içi oksijen genleşmesinin neden olduğu patlamaların önlenmesidir. daha fazlası değildir.

    bence son derece gereksiz.
    zaten lastikçi de nitrojen bastık deyip normal hava basıyorsa anlamak da imkansız.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    lastiğin iç yüzeyinin nitrojen gazı nedeni ile eskimediğini varsaysak bile, yere basan dış yüzeyi her halukarda oksijen ile temas edip yıpranmayacak mıdır? o zaman dışı yıpranan lastiğin içinin yıpranmamasının ne anlamı kalacaktır? ben hiç içi yıpranmış bunun diyen bir lastikçi ve hiç içi yıpranmış dışı sağlam olan bir lastik görmedim

    sizin de yazdığınız gibi aşırı ısınmadan dolayı genleşmesi az olan bir gazdır, tamam da, formula1 de kullanılan araçların yaptığı hızı siz aracınızda yapıyor musunuz ? onların lastiklerine benzer lastikleriniz mi var?

    jant paslanması ile ilgili olarak , jantların iç kısımları boyanıyor ( daha yeni modellerde) ve eski modellerde de galvaniz kaplanıyor. alaşım modeller zaten teknik olarak paslanamıyor.
    bu ahvalde, jantın paslanması azalır demek ne kadar mantıklıdır? içi paslanan jantın dışı da paslanmaz mı ?

    haftada bir lastik basınçlarını kontrol etmektense 3 haftada bir kontrol etmek insana ne kazandırabilir? benzini üç haftada bir mi alıyorsunuz? her hafta benzininizi alırken basınca da bakmak çok mu zordur? üç haftada bir beş kağıt vermek daha mı caziptir?

    nitrojen çevreye zararlı değildir de, oksijen zararlı mıdır?

    ortalama bir lastik 30.000 veya 40.000 km ömürlüdür, nitrojen bunu daha da arttırır demek yersizdir , zaten lastiğin dışı eskidiği için değiştirilir :)

    dolayısı ile şahsi kanaatim, nitrojenin asıl kullanım alanının , yarış arabalarındaki lastik ısınması neticesinde meydana gelen lastik içi oksijen genleşmesinin neden olduğu patlamaların önlenmesidir. daha fazlası değildir.

    bence son derece gereksiz.
    zaten lastikçi de nitrojen bastık deyip normal hava basıyorsa anlamak da imkansız.



    ARKADAŞIM :
    1. ben ne nitrojen satıcısıyım ne de lastiklere nitrojen basanlarla ortağım. ben sadece lastiğimde nitrojen kullanan bir vatandaşım.
    2. lastiklerin dışı oksijenle yıpranmıyormu demişsiniz doğru yıpranıyor. siz hiç lastik içi ve dışını görmemiş biri gibi konuşuyorsunuz. lastiğin dışı güneşe, yağmura, yani hava koşullarına ve sürtünmeye göre imal edilmiştir. lastiğin içi ise güneş görmeyen sürtünmesiz bir ortamdır ki içeride ki hava sabittir süürekli değişkenlik göstermez. lastiğinizin dışı sürekli olarak nemli bir ortamda kalırsa çok çabuk bozulabilir. lastiğin içindeki hava ortamında nem bulunursa o da belli bir sürede bozulabilir. ha senede 30-40 bin kilometre yol yaparım 1-1,5 senede bir lastik değiştiririm dersen sen hava basmaya devam et.
    3. araba teknoljosinin esinlendiği yarışlardan birisi de formula1 dir. nitrojenin aracın hızıyla bir alakası yoktur. formula1 seyrettin mi bilmem ama orada ki lastikler 26 kat çelikten yapılmış(savaş uçaklarınınkiler ile aynı) lastiklerdir ki o lastikler bile bir yarışta en az 2 kere değişir o süratlere dayanamadıklarından. benim ne f1 araçları gibi hız yapmaya ne de onlar gibi 100-150 kilometrede bir lastik değiştirmeye niyetim yok. f1 mühendislerinin lastiklerinde nitrojen kullanmasının 1. sebebi daha hafif olması 2. sebebide daha geç yıpranması. adamlar normal hava ile ki geçmiş senelerde kullanıldı formula 1 de her yarışta 1 ya da 2 lastik fazladan değiştiriyorlardı nitrojene göre.
    4. lastik basıncını illa ki nitrojen basan bir yerde kontrol ettirmenize gerek yok. mekanik hava ölçeri olan lastikçi ve benzincilerde de ölçtürebilirsin.
    5. jantın dışı paslanmazsa içi nasıl paslanırmış? gibi bir şeyler söylemişsin. 2. maddede lastik içi ve dışı için söylediklerim aynen geçerli. lastiğin içindeki hava sabit bir hava yani bozulma ve nemlenme ihtimali gayet yüksek yani jantların iç kısmı dış kısmına göre çok daha çabuk paslanır. ya da sen en iyisi lastikçiye git ve jantlarının iç kısmına bir baktır.
    6. sonuç olarak kendince bir kanaate varmışsın. lastik ısınması patlama felan diye. mühendis gibi konuşmuşsun. tebrik ederim. bende bir kanaate vardım. aracına yaptırmadğın bir şey için bu sayfaları işgal etme bilgin var sa yaz. milletin aklını karıştırma önce aracının lastiklerine nitrojen bastır sonra memnun kalmazsan o zaman gene konuşuruz.
    7. ha dersen ki ben 4 lastiğe nitro bastırmak için para veremem. söyle hesap numaranı 10 ytl. de göndeririz. ne de olsa forumdaşız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: palazar

    quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    lastiğin iç yüzeyinin nitrojen gazı nedeni ile eskimediğini varsaysak bile, yere basan dış yüzeyi her halukarda oksijen ile temas edip yıpranmayacak mıdır? o zaman dışı yıpranan lastiğin içinin yıpranmamasının ne anlamı kalacaktır? ben hiç içi yıpranmış bunun diyen bir lastikçi ve hiç içi yıpranmış dışı sağlam olan bir lastik görmedim

    sizin de yazdığınız gibi aşırı ısınmadan dolayı genleşmesi az olan bir gazdır, tamam da, formula1 de kullanılan araçların yaptığı hızı siz aracınızda yapıyor musunuz ? onların lastiklerine benzer lastikleriniz mi var?

    jant paslanması ile ilgili olarak , jantların iç kısımları boyanıyor ( daha yeni modellerde) ve eski modellerde de galvaniz kaplanıyor. alaşım modeller zaten teknik olarak paslanamıyor.
    bu ahvalde, jantın paslanması azalır demek ne kadar mantıklıdır? içi paslanan jantın dışı da paslanmaz mı ?

    haftada bir lastik basınçlarını kontrol etmektense 3 haftada bir kontrol etmek insana ne kazandırabilir? benzini üç haftada bir mi alıyorsunuz? her hafta benzininizi alırken basınca da bakmak çok mu zordur? üç haftada bir beş kağıt vermek daha mı caziptir?

    nitrojen çevreye zararlı değildir de, oksijen zararlı mıdır?

    ortalama bir lastik 30.000 veya 40.000 km ömürlüdür, nitrojen bunu daha da arttırır demek yersizdir , zaten lastiğin dışı eskidiği için değiştirilir :)

    dolayısı ile şahsi kanaatim, nitrojenin asıl kullanım alanının , yarış arabalarındaki lastik ısınması neticesinde meydana gelen lastik içi oksijen genleşmesinin neden olduğu patlamaların önlenmesidir. daha fazlası değildir.

    bence son derece gereksiz.
    zaten lastikçi de nitrojen bastık deyip normal hava basıyorsa anlamak da imkansız.



    ARKADAŞIM :
    1. ben ne nitrojen satıcısıyım ne de lastiklere nitrojen basanlarla ortağım. ben sadece lastiğimde nitrojen kullanan bir vatandaşım.
    2. lastiklerin dışı oksijenle yıpranmıyormu demişsiniz doğru yıpranıyor. siz hiç lastik içi ve dışını görmemiş biri gibi konuşuyorsunuz. lastiğin dışı güneşe, yağmura, yani hava koşullarına ve sürtünmeye göre imal edilmiştir. lastiğin içi ise güneş görmeyen sürtünmesiz bir ortamdır ki içeride ki hava sabittir süürekli değişkenlik göstermez. lastiğinizin dışı sürekli olarak nemli bir ortamda kalırsa çok çabuk bozulabilir. lastiğin içindeki hava ortamında nem bulunursa o da belli bir sürede bozulabilir. ha senede 30-40 bin kilometre yol yaparım 1-1,5 senede bir lastik değiştiririm dersen sen hava basmaya devam et.
    3. araba teknoljosinin esinlendiği yarışlardan birisi de formula1 dir. nitrojenin aracın hızıyla bir alakası yoktur. formula1 seyrettin mi bilmem ama orada ki lastikler 26 kat çelikten yapılmış(savaş uçaklarınınkiler ile aynı) lastiklerdir ki o lastikler bile bir yarışta en az 2 kere değişir o süratlere dayanamadıklarından. benim ne f1 araçları gibi hız yapmaya ne de onlar gibi 100-150 kilometrede bir lastik değiştirmeye niyetim yok. f1 mühendislerinin lastiklerinde nitrojen kullanmasının 1. sebebi daha hafif olması 2. sebebide daha geç yıpranması. adamlar normal hava ile ki geçmiş senelerde kullanıldı formula 1 de her yarışta 1 ya da 2 lastik fazladan değiştiriyorlardı nitrojene göre.
    4. lastik basıncını illa ki nitrojen basan bir yerde kontrol ettirmenize gerek yok. mekanik hava ölçeri olan lastikçi ve benzincilerde de ölçtürebilirsin.
    5. jantın dışı paslanmazsa içi nasıl paslanırmış? gibi bir şeyler söylemişsin. 2. maddede lastik içi ve dışı için söylediklerim aynen geçerli. lastiğin içindeki hava sabit bir hava yani bozulma ve nemlenme ihtimali gayet yüksek yani jantların iç kısmı dış kısmına göre çok daha çabuk paslanır. ya da sen en iyisi lastikçiye git ve jantlarının iç kısmına bir baktır.
    6. sonuç olarak kendince bir kanaate varmışsın. lastik ısınması patlama felan diye. mühendis gibi konuşmuşsun. tebrik ederim. bende bir kanaate vardım. aracına yaptırmadğın bir şey için bu sayfaları işgal etme bilgin var sa yaz. milletin aklını karıştırma önce aracının lastiklerine nitrojen bastır sonra memnun kalmazsan o zaman gene konuşuruz.
    7. ha dersen ki ben 4 lastiğe nitro bastırmak için para veremem. söyle hesap numaranı 10 ytl. de göndeririz. ne de olsa forumdaşız.

    Alıntıları Göster
    bu kadar tepki göstermenize gerek yok :)
    lastiklerimi 3-4 senede bir değiştiriyorum aşağı yukarı, hiç nitrojen bastırmadım. 1 senede de lastiklerimin kötüleştiğini hiç hatırlamıyorum.
    benim değinmek istediğim konu nitrojenin kötü olduğu değil, BENCE gereksiz olduğu idi..
    herneyse uzatmanın anlamı yok :)
    nitrojen ile ilgili bilgileri vermişsin zaten palazar arkadaşım , ben de naçizane kend düşüncelerimi söyledim. hepsi bu





  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    bu kadar tepki göstermenize gerek yok :)
    lastiklerimi 3-4 senede bir değiştiriyorum aşağı yukarı, hiç nitrojen bastırmadım. 1 senede de lastiklerimin kötüleştiğini hiç hatırlamıyorum.
    benim değinmek istediğim konu nitrojenin kötü olduğu değil, BENCE gereksiz olduğu idi..
    herneyse uzatmanın anlamı yok :)
    nitrojen ile ilgili bilgileri vermişsin zaten palazar arkadaşım , ben de naçizane kend düşüncelerimi söyledim. hepsi bu



    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    bu kadar tepki göstermenize gerek yok :)
    lastiklerimi 3-4 senede bir değiştiriyorum aşağı yukarı, hiç nitrojen bastırmadım. 1 senede de lastiklerimin kötüleştiğini hiç hatırlamıyorum.
    benim değinmek istediğim konu nitrojenin kötü olduğu değil, BENCE gereksiz olduğu idi..
    herneyse uzatmanın anlamı yok :)
    nitrojen ile ilgili bilgileri vermişsin zaten palazar arkadaşım , ben de naçizane kend düşüncelerimi söyledim. hepsi bu



    ok birader




  • quote:

    Orijinalden alıntı: palazar

    quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    lastiğin iç yüzeyinin nitrojen gazı nedeni ile eskimediğini varsaysak bile, yere basan dış yüzeyi her halukarda oksijen ile temas edip yıpranmayacak mıdır? o zaman dışı yıpranan lastiğin içinin yıpranmamasının ne anlamı kalacaktır? ben hiç içi yıpranmış bunun diyen bir lastikçi ve hiç içi yıpranmış dışı sağlam olan bir lastik görmedim

    sizin de yazdığınız gibi aşırı ısınmadan dolayı genleşmesi az olan bir gazdır, tamam da, formula1 de kullanılan araçların yaptığı hızı siz aracınızda yapıyor musunuz ? onların lastiklerine benzer lastikleriniz mi var?

    jant paslanması ile ilgili olarak , jantların iç kısımları boyanıyor ( daha yeni modellerde) ve eski modellerde de galvaniz kaplanıyor. alaşım modeller zaten teknik olarak paslanamıyor.
    bu ahvalde, jantın paslanması azalır demek ne kadar mantıklıdır? içi paslanan jantın dışı da paslanmaz mı ?

    haftada bir lastik basınçlarını kontrol etmektense 3 haftada bir kontrol etmek insana ne kazandırabilir? benzini üç haftada bir mi alıyorsunuz? her hafta benzininizi alırken basınca da bakmak çok mu zordur? üç haftada bir beş kağıt vermek daha mı caziptir?

    nitrojen çevreye zararlı değildir de, oksijen zararlı mıdır?

    ortalama bir lastik 30.000 veya 40.000 km ömürlüdür, nitrojen bunu daha da arttırır demek yersizdir , zaten lastiğin dışı eskidiği için değiştirilir :)

    dolayısı ile şahsi kanaatim, nitrojenin asıl kullanım alanının , yarış arabalarındaki lastik ısınması neticesinde meydana gelen lastik içi oksijen genleşmesinin neden olduğu patlamaların önlenmesidir. daha fazlası değildir.

    bence son derece gereksiz.
    zaten lastikçi de nitrojen bastık deyip normal hava basıyorsa anlamak da imkansız.



    ARKADAŞIM :
    1. ben ne nitrojen satıcısıyım ne de lastiklere nitrojen basanlarla ortağım. ben sadece lastiğimde nitrojen kullanan bir vatandaşım.
    2. lastiklerin dışı oksijenle yıpranmıyormu demişsiniz doğru yıpranıyor. siz hiç lastik içi ve dışını görmemiş biri gibi konuşuyorsunuz. lastiğin dışı güneşe, yağmura, yani hava koşullarına ve sürtünmeye göre imal edilmiştir. lastiğin içi ise güneş görmeyen sürtünmesiz bir ortamdır ki içeride ki hava sabittir süürekli değişkenlik göstermez. lastiğinizin dışı sürekli olarak nemli bir ortamda kalırsa çok çabuk bozulabilir. lastiğin içindeki hava ortamında nem bulunursa o da belli bir sürede bozulabilir. ha senede 30-40 bin kilometre yol yaparım 1-1,5 senede bir lastik değiştiririm dersen sen hava basmaya devam et.
    3. araba teknoljosinin esinlendiği yarışlardan birisi de formula1 dir. nitrojenin aracın hızıyla bir alakası yoktur. formula1 seyrettin mi bilmem ama orada ki lastikler 26 kat çelikten yapılmış(savaş uçaklarınınkiler ile aynı) lastiklerdir ki o lastikler bile bir yarışta en az 2 kere değişir o süratlere dayanamadıklarından. benim ne f1 araçları gibi hız yapmaya ne de onlar gibi 100-150 kilometrede bir lastik değiştirmeye niyetim yok. f1 mühendislerinin lastiklerinde nitrojen kullanmasının 1. sebebi daha hafif olması 2. sebebide daha geç yıpranması. adamlar normal hava ile ki geçmiş senelerde kullanıldı formula 1 de her yarışta 1 ya da 2 lastik fazladan değiştiriyorlardı nitrojene göre.
    4. lastik basıncını illa ki nitrojen basan bir yerde kontrol ettirmenize gerek yok. mekanik hava ölçeri olan lastikçi ve benzincilerde de ölçtürebilirsin.
    5. jantın dışı paslanmazsa içi nasıl paslanırmış? gibi bir şeyler söylemişsin. 2. maddede lastik içi ve dışı için söylediklerim aynen geçerli. lastiğin içindeki hava sabit bir hava yani bozulma ve nemlenme ihtimali gayet yüksek yani jantların iç kısmı dış kısmına göre çok daha çabuk paslanır. ya da sen en iyisi lastikçiye git ve jantlarının iç kısmına bir baktır.
    6. sonuç olarak kendince bir kanaate varmışsın. lastik ısınması patlama felan diye. mühendis gibi konuşmuşsun. tebrik ederim. bende bir kanaate vardım. aracına yaptırmadğın bir şey için bu sayfaları işgal etme bilgin var sa yaz. milletin aklını karıştırma önce aracının lastiklerine nitrojen bastır sonra memnun kalmazsan o zaman gene konuşuruz.
    7. ha dersen ki ben 4 lastiğe nitro bastırmak için para veremem. söyle hesap numaranı 10 ytl. de göndeririz. ne de olsa forumdaşız.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: palazar


    quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    lastiğin iç yüzeyinin nitrojen gazı nedeni ile eskimediğini varsaysak bile, yere basan dış yüzeyi her halukarda oksijen ile temas edip yıpranmayacak mıdır? o zaman dışı yıpranan lastiğin içinin yıpranmamasının ne anlamı kalacaktır? ben hiç içi yıpranmış bunun diyen bir lastikçi ve hiç içi yıpranmış dışı sağlam olan bir lastik görmedim

    sizin de yazdığınız gibi aşırı ısınmadan dolayı genleşmesi az olan bir gazdır, tamam da, formula1 de kullanılan araçların yaptığı hızı siz aracınızda yapıyor musunuz ? onların lastiklerine benzer lastikleriniz mi var?

    jant paslanması ile ilgili olarak , jantların iç kısımları boyanıyor ( daha yeni modellerde) ve eski modellerde de galvaniz kaplanıyor. alaşım modeller zaten teknik olarak paslanamıyor.
    bu ahvalde, jantın paslanması azalır demek ne kadar mantıklıdır? içi paslanan jantın dışı da paslanmaz mı ?

    haftada bir lastik basınçlarını kontrol etmektense 3 haftada bir kontrol etmek insana ne kazandırabilir? benzini üç haftada bir mi alıyorsunuz? her hafta benzininizi alırken basınca da bakmak çok mu zordur? üç haftada bir beş kağıt vermek daha mı caziptir?

    nitrojen çevreye zararlı değildir de, oksijen zararlı mıdır?

    ortalama bir lastik 30.000 veya 40.000 km ömürlüdür, nitrojen bunu daha da arttırır demek yersizdir , zaten lastiğin dışı eskidiği için değiştirilir :)

    dolayısı ile şahsi kanaatim, nitrojenin asıl kullanım alanının , yarış arabalarındaki lastik ısınması neticesinde meydana gelen lastik içi oksijen genleşmesinin neden olduğu patlamaların önlenmesidir. daha fazlası değildir.

    bence son derece gereksiz.
    zaten lastikçi de nitrojen bastık deyip normal hava basıyorsa anlamak da imkansız.



    ARKADAŞIM :
    1. ben ne nitrojen satıcısıyım ne de lastiklere nitrojen basanlarla ortağım. ben sadece lastiğimde nitrojen kullanan bir vatandaşım.
    2. lastiklerin dışı oksijenle yıpranmıyormu demişsiniz doğru yıpranıyor. siz hiç lastik içi ve dışını görmemiş biri gibi konuşuyorsunuz. lastiğin dışı güneşe, yağmura, yani hava koşullarına ve sürtünmeye göre imal edilmiştir. lastiğin içi ise güneş görmeyen sürtünmesiz bir ortamdır ki içeride ki hava sabittir süürekli değişkenlik göstermez. lastiğinizin dışı sürekli olarak nemli bir ortamda kalırsa çok çabuk bozulabilir. lastiğin içindeki hava ortamında nem bulunursa o da belli bir sürede bozulabilir. ha senede 30-40 bin kilometre yol yaparım 1-1,5 senede bir lastik değiştiririm dersen sen hava basmaya devam et.
    3. araba teknoljosinin esinlendiği yarışlardan birisi de formula1 dir. nitrojenin aracın hızıyla bir alakası yoktur. formula1 seyrettin mi bilmem ama orada ki lastikler 26 kat çelikten yapılmış(savaş uçaklarınınkiler ile aynı) lastiklerdir ki o lastikler bile bir yarışta en az 2 kere değişir o süratlere dayanamadıklarından. benim ne f1 araçları gibi hız yapmaya ne de onlar gibi 100-150 kilometrede bir lastik değiştirmeye niyetim yok. f1 mühendislerinin lastiklerinde nitrojen kullanmasının 1. sebebi daha hafif olması 2. sebebide daha geç yıpranması. adamlar normal hava ile ki geçmiş senelerde kullanıldı formula 1 de her yarışta 1 ya da 2 lastik fazladan değiştiriyorlardı nitrojene göre.
    4. lastik basıncını illa ki nitrojen basan bir yerde kontrol ettirmenize gerek yok. mekanik hava ölçeri olan lastikçi ve benzincilerde de ölçtürebilirsin.
    5. jantın dışı paslanmazsa içi nasıl paslanırmış? gibi bir şeyler söylemişsin. 2. maddede lastik içi ve dışı için söylediklerim aynen geçerli. lastiğin içindeki hava sabit bir hava yani bozulma ve nemlenme ihtimali gayet yüksek yani jantların iç kısmı dış kısmına göre çok daha çabuk paslanır. ya da sen en iyisi lastikçiye git ve jantlarının iç kısmına bir baktır.
    6. sonuç olarak kendince bir kanaate varmışsın. lastik ısınması patlama felan diye. mühendis gibi konuşmuşsun. tebrik ederim. bende bir kanaate vardım. aracına yaptırmadğın bir şey için bu sayfaları işgal etme bilgin var sa yaz. milletin aklını karıştırma önce aracının lastiklerine nitrojen bastır sonra memnun kalmazsan o zaman gene konuşuruz.
    7. ha dersen ki ben 4 lastiğe nitro bastırmak için para veremem. söyle hesap numaranı 10 ytl. de göndeririz. ne de olsa forumdaşız.


    10 lira hesabına yatırırım falan demişsin.yakışan konuşmalar değil bunlar.bence senin yazdıklarında dümdüz tuning yapan abilerinden öğrendiğin cümleler.he sen param çok nitrojen basarım diyorsun basarsın.ama burda bangır bangır km başına sanki 20 ykr yakıt tasarrufu yapan birşeymiş gibi lanse etmen çok garip.jant aşınması lastiğin içten aşınması bunlar çoook uzun vadede olacak şeyler.sen yaptırmışsın.güle güle kullan.ama komik nedenlerle de tavsiye etme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gekren

    quote:

    Orjinalden alıntı: palazar


    quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    lastiğin iç yüzeyinin nitrojen gazı nedeni ile eskimediğini varsaysak bile, yere basan dış yüzeyi her halukarda oksijen ile temas edip yıpranmayacak mıdır? o zaman dışı yıpranan lastiğin içinin yıpranmamasının ne anlamı kalacaktır? ben hiç içi yıpranmış bunun diyen bir lastikçi ve hiç içi yıpranmış dışı sağlam olan bir lastik görmedim

    sizin de yazdığınız gibi aşırı ısınmadan dolayı genleşmesi az olan bir gazdır, tamam da, formula1 de kullanılan araçların yaptığı hızı siz aracınızda yapıyor musunuz ? onların lastiklerine benzer lastikleriniz mi var?

    jant paslanması ile ilgili olarak , jantların iç kısımları boyanıyor ( daha yeni modellerde) ve eski modellerde de galvaniz kaplanıyor. alaşım modeller zaten teknik olarak paslanamıyor.
    bu ahvalde, jantın paslanması azalır demek ne kadar mantıklıdır? içi paslanan jantın dışı da paslanmaz mı ?

    haftada bir lastik basınçlarını kontrol etmektense 3 haftada bir kontrol etmek insana ne kazandırabilir? benzini üç haftada bir mi alıyorsunuz? her hafta benzininizi alırken basınca da bakmak çok mu zordur? üç haftada bir beş kağıt vermek daha mı caziptir?

    nitrojen çevreye zararlı değildir de, oksijen zararlı mıdır?

    ortalama bir lastik 30.000 veya 40.000 km ömürlüdür, nitrojen bunu daha da arttırır demek yersizdir , zaten lastiğin dışı eskidiği için değiştirilir :)

    dolayısı ile şahsi kanaatim, nitrojenin asıl kullanım alanının , yarış arabalarındaki lastik ısınması neticesinde meydana gelen lastik içi oksijen genleşmesinin neden olduğu patlamaların önlenmesidir. daha fazlası değildir.

    bence son derece gereksiz.
    zaten lastikçi de nitrojen bastık deyip normal hava basıyorsa anlamak da imkansız.



    ARKADAŞIM :
    1. ben ne nitrojen satıcısıyım ne de lastiklere nitrojen basanlarla ortağım. ben sadece lastiğimde nitrojen kullanan bir vatandaşım.
    2. lastiklerin dışı oksijenle yıpranmıyormu demişsiniz doğru yıpranıyor. siz hiç lastik içi ve dışını görmemiş biri gibi konuşuyorsunuz. lastiğin dışı güneşe, yağmura, yani hava koşullarına ve sürtünmeye göre imal edilmiştir. lastiğin içi ise güneş görmeyen sürtünmesiz bir ortamdır ki içeride ki hava sabittir süürekli değişkenlik göstermez. lastiğinizin dışı sürekli olarak nemli bir ortamda kalırsa çok çabuk bozulabilir. lastiğin içindeki hava ortamında nem bulunursa o da belli bir sürede bozulabilir. ha senede 30-40 bin kilometre yol yaparım 1-1,5 senede bir lastik değiştiririm dersen sen hava basmaya devam et.
    3. araba teknoljosinin esinlendiği yarışlardan birisi de formula1 dir. nitrojenin aracın hızıyla bir alakası yoktur. formula1 seyrettin mi bilmem ama orada ki lastikler 26 kat çelikten yapılmış(savaş uçaklarınınkiler ile aynı) lastiklerdir ki o lastikler bile bir yarışta en az 2 kere değişir o süratlere dayanamadıklarından. benim ne f1 araçları gibi hız yapmaya ne de onlar gibi 100-150 kilometrede bir lastik değiştirmeye niyetim yok. f1 mühendislerinin lastiklerinde nitrojen kullanmasının 1. sebebi daha hafif olması 2. sebebide daha geç yıpranması. adamlar normal hava ile ki geçmiş senelerde kullanıldı formula 1 de her yarışta 1 ya da 2 lastik fazladan değiştiriyorlardı nitrojene göre.
    4. lastik basıncını illa ki nitrojen basan bir yerde kontrol ettirmenize gerek yok. mekanik hava ölçeri olan lastikçi ve benzincilerde de ölçtürebilirsin.
    5. jantın dışı paslanmazsa içi nasıl paslanırmış? gibi bir şeyler söylemişsin. 2. maddede lastik içi ve dışı için söylediklerim aynen geçerli. lastiğin içindeki hava sabit bir hava yani bozulma ve nemlenme ihtimali gayet yüksek yani jantların iç kısmı dış kısmına göre çok daha çabuk paslanır. ya da sen en iyisi lastikçiye git ve jantlarının iç kısmına bir baktır.
    6. sonuç olarak kendince bir kanaate varmışsın. lastik ısınması patlama felan diye. mühendis gibi konuşmuşsun. tebrik ederim. bende bir kanaate vardım. aracına yaptırmadğın bir şey için bu sayfaları işgal etme bilgin var sa yaz. milletin aklını karıştırma önce aracının lastiklerine nitrojen bastır sonra memnun kalmazsan o zaman gene konuşuruz.
    7. ha dersen ki ben 4 lastiğe nitro bastırmak için para veremem. söyle hesap numaranı 10 ytl. de göndeririz. ne de olsa forumdaşız.


    10 lira hesabına yatırırım falan demişsin.yakışan konuşmalar değil bunlar.bence senin yazdıklarında dümdüz tuning yapan abilerinden öğrendiğin cümleler.he sen param çok nitrojen basarım diyorsun basarsın.ama burda bangır bangır km başına sanki 20 ykr yakıt tasarrufu yapan birşeymiş gibi lanse etmen çok garip.jant aşınması lastiğin içten aşınması bunlar çoook uzun vadede olacak şeyler.sen yaptırmışsın.güle güle kullan.ama komik nedenlerle de tavsiye etme

    Alıntıları Göster
    @gekren adamlar barışıp anlaşmış...tartışmaya dönmemiş...
    hatta dedim keşke hep böyle olsa içimden...

    şimdi ortalığı neden kızıştıyorsun??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    @gekren adamlar barışıp anlaşmış...tartışmaya dönmemiş...
    hatta dedim keşke hep böyle olsa içimden...

    şimdi ortalığı neden kızıştıyorsun??

    Alıntıları Göster
    SAYIN palazar;

    "senin gibi hem kırmızı hem de 2004 model bir arkadaşa yakışmıyor. " demişsiniz.

    Ayrıca GEKREN arkadaşa 10lira hesabına yatırırım falan demişsiniz.

    Biz burada tartışırken kimsenin şahsına yönelik cümleler kullanmıyoruz.
    Kişilerle konuşurken asla şahsi kırıcı cümleler kullanılmaz.
    Kullandığınız cümleler konuyla ilgili olsun.
    Seviyenizi belirtmişsiniz.

    Diğer arkadaşlara bilgi amacıyla konuya katkıda bulunmak istiyorum:
    Peki yaz lastiklerini çıkardınız kışları taktınız ne olacak şimdi onları oksijeni alınmış bir ortamdamı saklayacaksınız.
    Hadi öyle yaptınız diyelim yediğiniz yiyecek daha önemli lastiğini seven gıdasını haydi haydi sever hadi buz dolabının oksijenini alalım her şeyi vakumlayalım. Kolaysa...

    Basınç değişimi o kadar yüksek boyutlu olmaz. siz basınç limitlerine tam uyuyormusunuz yoksa ön arka hepsi 30 olsun diye kestirip atıyormusunuz (lastikçilerin yaptığı gibi) o durumda nerde kaldı azotun yararı?

    Bu arada kullanım klavuzlarında yazar basınçları kontrol edin diye bilhassa uzun yol öncesi ve bu ne olursa olsun yapılmalıdır.
    Saygılarımla




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.