Şimdi Ara

Lenovo On-Site Support Deneyimim (Almanya)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Öncelikle bu konuyu ilginç bulup fikrinizi almak, her ne kadar kötü şeyler olduğu gibi böyle iyi deneyimlerin de bizlerin kafasında yer edip seçeneklerimizi bilmek adına fırsat olduğunu paylaşmak istedim. Öncelikle Almanya'da yaşıyorum ve bu dediklerimin hepsi Almanya'da gerçekleşiyor bunu belirteyim. Bundan 2-3 hafta önce IdeaPad C340-14IML cihazımda ekran kartına bağlı bir sorun meydana geldi. Nvidia Geforce MX230 ekran kartı aygıt yöneticisi tarafından görüntülenemiyor ve sürekli 43 hata kodunu veriyordu. Bu hata kodu bela bir hata kodu çünkü sorunun yazılımsal veya donanımsal olduğu tamamen deneme yanılmalarınızla görebileceğiniz bir şey. Aşağıdaki 5 aşamanın 4 ünde ekran kartı driverinda bir sıkıntı olabileceğinden ötürü olan yazılımsal çözümler, en sonuncuda da donanımsal bir sıkıntıdan bahsediyor.
    https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3075/~/windows-has-stopped-this-device-because-it-has-reported-problems(code-43)-for

    Ben, ilk önce windows tekrar kurulumundan önce denenebilecek tüm yazılımsal çözümleri denedim. Lenovo resmi sitesindeki driverları kurmayı, nvidianın güncel driverlarını kurmayı, silip silip değişik versiyonları denemeyi, sistem geri yükleme çözümünü(ilk bunu denedim hatta). Fakat bunların hiçbiri çözüm vermedi. Ardından bu zor günlerde cihazımın garanti durumundan endişe ederken şunu fark ettim ki cihazı satın alırken 21 Euro değerindeki premium destek seçeneğini de satın almıştım. Bu seçeneğin Almanya'da çok önemli bir özelliği var. "On-site support" seçeneği sunuyorlar. Evet arkadaşlar, her ne kadar beni de şaşırtsa da evde, oturduğunuz yerde destek alabileceğiniz bir seçenek var. Bu beni bayağı bir şaşırttı ve online ortamda destek kaydımı oluşturdum, ertesi sabah arandığımda servis görevlisi gayet kibar bir şekilde sorunumu, yaptıklarımı ve denediklerimi dinledi ve seçeneklerini sundu. Maalesef şu anki koronavirüs durumlarından ötürü on-site support opsiyonlarının devlet bazlı durdurulduğunu, ancak cihazı benim kapımdan teslim alıp 10 gün gibi bir sürede tamir edip geri yollayabileceğini, fakat durumlar normale dönerse on-site support seçeneğimin her zaman aktif olduğunu söyleyip, bana son olarak Windows yeniden kurulumu denememi belirtti. Ne kadar verilerimi kaybetmemek için bu seçeneği denemek istemediğimi söylesem de en sonunda kabul ettim ve bana denememin sonucunda olacakları dinlemek adına 3-4 saat içinde geri döneceğini ve son durumu değerlendireceğimizi iletti.

    Denemem haliyle işe yaramadı, cihazda donanımsal bir sıkıntı vardı, sonraki aramasında da şu anlık cihazı intel ekran kartıyla kullanabildiğimi ve bu cihazla yazılım geliştirme ve profesyonel işime devam ederken bununla idare edebildiğimi ilettim. Durumların normale döndüğünde durumu değerlendirmek istediğimi belirttiğimde, bana "On-site" desteklerinin aktife gelmesinden itibaren beni arayacağını, evet benim durumu hatırlatmayıp onun benimle iletişim kuracağını ve evde donanımsal destek alabileceğimi söyledi. Burada beni şaşırtan deneyim şu, konuşurken bile tam inanamıyordum zaten, herhangi bir servis görevlisi size sonradan döneceğini genelde bildirmez ve sizden statü sorgulamanızı ister, ikincisi de donanım değiştirmeyi evde gerçekleştirmek şu ana kadar bilgisayar için asla almadığımı bir hizmetti.

    Bu hafta başında pazartesi saat 9 civarı arandım ve durumun normale döndüğünü, evde destek seçeneği sunulacağını, gerekli donanım siparişinin verildiğini ve yarın için bir evde destek planlandığını, bunun için uygunluğumu sordu. Başka insanlarla yakın etkileşimde olmak istemediğimden ötürü , servis görevlisinin evimden bilgisayarı alıp, evime girmeden cihazı arabasında tamir edip geri vereceğini iletti. Pozitif geri dönüşümden itibaren, servis görevlisi beni aradı, bir 2 saatlik gecikmenin ardından evimi ziyaret edip çözümü uyguladı, cihazın anakartını değiştirdi. Burada tek eksi olarak verebildiğim not maalesef görevlinin destek hizmetindeki arkadaştan direktifi alamayıp cihaz için eve girip evde çözmesiydi, fakat bu konuda maalesef bir aksiyon alamadım çünkü almancam zayıf ve teknisyen de çok iyi ingilizce bilmiyordu. Olan oldu, zaten teknisyen maskeli ve eldivenliydi, ben de maske ve eldivenimi takıp mesafe ile ilgili doğru aksiyonları aldım, ve teknisyen evime gelip gözümün önünde laptopun anakart değişimini, ekran kartı anakarta gömülü durumda, 20 dakika içinde halletti ve ayrıldı.

    Kendim bir ev aletleri şirketinde çalışıyorum ve biz bile bu hizmeti sunarken bayağı bir plan, program ve süreç yürütmek durumundayken, başka bir şirketin bunu bilgisayar gibi herkesin elinde bulunan bir cihaz ile yapabiliyor olması çok şaşırtıcı ve çok önemli bir gelişme gerçekten. Her ne kadar başkalarının kötü deneyimi bulunuyor, ve bunu Almanya'da yaşamış oluyor olsam da. Verdiğim 20 Euro'nun karşılığını bu kadar değerli bir şekilde alacağımı bilmiyordum, gerçekten çok harika bir destek opsiyonunu neredeyse hiç endişe etmeden kullanmış oldum.

    Umarım böyle deneyimler tüm markalara örnek olur ve garanti hizmetlerini gözden geçirip, insanlara doğru reklamlar ile kaliteli hizmetler satar. Böylece herkes garanti opsiyonlarını genişletirken tüketici olarak daha güvenli ve rahat davranıyor olur.

    Umarım yormamışımdır, herekese iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prooof -- 1 Mayıs 2020; 12:19:17 >







  • Lenovo bu işlerde baya iyi bence de. Bana da laptopu garantiye vereceğim zaman direk lenovo ile iletişim kurup evden aldırabileceğim söylenmisti. Tabi ben alışkanlık olarak aldığım medamarkta gidip verdim. Onlar da direk evden aldırabileceğimi ve kendi mağazaları aracı olmadan direk servisle iletişime geçebileceğimi söylemişlerdi.

    Forumda baktığımda Lenovo garantisiyle problem yaşayanlar olduğunu gördüm, Allahtan öyle bi problemle karşılaşmadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lenovo'nın özellikle iş serisi Thinkpad bilgisayarlarda onsite supportu çok iyidir. Zaten cihazı alırken bunun parasını ödüyorsunuz. Global olursa lenovo nun olduğu ülkelerde bu hizmeti kullanabiliyorsunuz. Eğer cihaz garantili ise bu hizmet yok ise para ödeyip bu desteği alabiliyorsunuz. (Modele göre değişim gösterebilir) Bazı parçalarda direkt olarak adresinize gönderim bile yapıyorlar (Örneğin power adaptör)
    Benzer hizmet dell kurumsal cihazlarda da var. (Hp'de onsite support hangi koşullarda oluyor bilmiyorum. Daha önce profesiyonel hp ekranım arızalandığında adresime yenisini gönderdiler bozuk olanı geri aldılar)
    Notebook alırken özellikler iş serisi olanları tercih etmekte fayda var. Hem üretim kalitesi, hem ürün kalitesi daha yüksek oluyor. (Thinkpadlerde X ve T serisi en üst serilerdir. P workstation serisi, E,L serileri sırasıyla gelir.)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.