Şimdi Ara

LENOVO SATIŞ SONRASI REZALETİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 1,5 yıl kadar önce Lenovo Yoga 500 dizüstü bilgisayar aldım. Almaz olaydım. Bilgisayarın katlanabilmesi ve dokunmatik olması bana olumlu yansıdı.

    Daha aldıktan birkaç gün kadar sonra GPU'yu kullanan uygulamalar açtığımda (Firefox'ta Google StreetView gibi) "Görüntü sürücüsü çalışmayı durdurdu." hatası aldım. Bu kronik bir problemdi ve ben o bir kaç gün GPU'yu kullanan uygulama açmadığım için durumu fark etmemişim. Servise gönderdim ve 20 gün sonra anakart değişimi yapıldığı söylenerek (belki de yapılmamıştı, sadece değişim yapıldığı raporda yazıyordu) bilgisayar bana ulaştı. Hemen GPU'yu kullanan bir uygulama açıp denedim, fakat sorun devam etmekteydi. Bilgisayara ihtiyacım olduğundan tekrar servise gönderemedim.

    Bu arada belirteyim, bilgisayarlarımı çok titiz kullanırım ve asla darbe, sıvı teması gibi durumlara maruz bırakmam. Hatta şuan laptop üzerinde kılcal çizik dahi yoktur.

    Bilgisayarın kullanımı esnasında hiçbir şekilde katlama özelliğini kullanmadım, ancak LCD ekranın arkasında bulunan cover (koruyucu kapak) ayrıldı.

    Tekrar servise gönderdim. Elbette detaylı açıklama yaptım. Ancak Lenovo servisi, durumun kullanıcı hatası olduğunu belirterek 363 TL ücret talep etti.

    Lenovo Destek hattını aradığımda müşteri temsilcisi, laptopu özensiz kullandığımdan bu durumun olduğunu söyleyerek çözüm sundu. Ben nasıl da fark etmemişim bunu!?

    Lenovo ile ilgili sizlere tavsiyelerim var, ben yandım, dostlar yanmasın.



    1) Asla ve asla Lenovo'dan bir ürün almayın. Kalite gerçekten çok düşük.
    2) Servis hizmetleri sıfır. Müşteri desteği sıfır. İlgi sıfır.
    3) Yoga serisi laptoplara bulaşmayın.(Bazıları 4000 TL üzerinde, hayret doğrusu!)
    Kronik sorunları var.
    Google üzerinde "Lenovo menteşe sorunu" yazarsanız ne dediğimi anlarsınız.




    Twitter üzerinde #LenovoPismanliktir hashtag ile siz de şikayetlerinizi yazabilirsiniz.
    Bu sayede LenovoZEDE'lerin sayısı azalır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fermatt -- 18 Aralık 2020; 23:40:50 >







  • Ben cok kisiye yoga serisi aldirdim, herkes fazlasiyla memnun. Elektronik isi biraz sans isi ama Lenovo pismanliktir demek abest olmus. Ozellikle ThinkPad gibi serileri bulunan bir markaya, sirf bir bilgisayar bozuldu diye kronik sorunlari var falan garip geliyor bana.

    Yasadiginiz tecrube guzel bir tecrube degil tabi, ona lafim yok. Ama genel olarak kullanicilarin memnun oldugunu goruyorum.

    "Lenovo mentese sorunu" aramanizi diger markalara da uygulayabilirsiniz. Asus mentese sorunlari, Dell mentese sorunlari, hangisini aratirsaniz aratin bir suru sonuc cikar.

    Son olarak, musteri destegi ve hizmetleri sifir degil. Benim bozulan bilgisayarlarimi gelip evimde veya ofisimde tamir ediyorlar cunku Lenovo Yerinde Servis hizmeti satin aliyorum.

    Ne kadar ekmek o kadar kofte yani.

    Gecmis olsun, umarim sorununuz hallolur.
  • Menteşe sorunu ben de yaşamıştım lenovada. Hdd ve kasa değişimine yol açan bir sorundu bu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • drainBamaged D kullanıcısına yanıt
    Siz Lenovo ile olumsuz bir sorun yaşamamışsınız belli ki...
    Kullandıkları donanımlar gayet yeterli, bu konuda birşey diyemem. Ancak gelin görün ki, teknik servis hizmetleri benim gözümde rezalet ötesi. Üzerinde kılcal çiziği geçtim, lekelenme dahi olmayan tertemiz poşetinde muhafaza edilen bir bilgisayarın tutanağında "cihazda çizik ve lekelenme var" yazmışlar. Çevremdeki insanlara tutanağı ve bilgisayarı gösteriyorum, hayret ediyorlar. Teknik servis elemanının daha bakmadan tutanağa böyle şeyler yazması hiç de etik değil.

    Kaldı ki, cihazda darbe yok diyorum, telefonda bana kapağa güç uygulayarak ayırmışsınızdır diyorlar. İnanın Toshiba'da benzer bir sorun yaşadığımda hiç tereddütsüz garantiden işlem yapmışlardı. Üstelik yine bu durumda olduğu gibi kullanıcı hatası yoktu. Ama Lenovo gibi işi fırsatçılığa dönüştürmedi.

    Lenovo'ya durumu defalarca yazdım, otomatik cevaplarla size ulaşılacak dendi ancak ne arayan oldu ne de soran... Aynı şeyi Toshiba'da yaşadım, adamlar servis sonrası dahi soruşturdular. Ekmek-köfte olayında haklısınız, çünkü Toshiba'ya hemen hemen %30 daha fazla ödemiştim. Ama hiç sorun yaşamamıştım.

    Müşteri hizmetleri ve servis desteği gerçekten sıfır. Toshiba gibi gerçek kurumsal bir firma ile karşılaştırırsanız sıfır ötesi bile diyebilirsiniz...

    Bu arada, menteşe sorunları vb. kronik şeyleri emin olun büyük firmalar genel olarak çözüyorlar. Hem de mağdur etmeden. Ama Lenovo beni iki kere uğraştırdı.

    Bu arada demeden edemeyeceğim, dışarıda dörtte birinden daha az ücret vererek bilgisayarımı yaptırdım. Gerçekten bu işi çok iyi bilen bir eleman, tamiri yaptı. Bilgisayarın daha 2 ay kullanımda "görüntü sürücüsü durduruldu" hatası nedeniyle ana kartının aynı serviste değiştirildiğini söylediğimde, "değişim yapılmadığını, değişme olsa bunu anlayabileceğini" söyledi.

    Arkadaşlar sağolsunlar, aldıkları gibi laptopumu bana iade etmişler. İyi ki açmamışlar, açsalar zarar verebilirlermiş. Bunu ŞikayetVar sitesinde, "Lenovo'ya gönderdiği bilgisayarı kırılıp geri yollanan bir kullanıcıyı" okuduğum için yazıyorum.

    Kararınıza saygı duyarım, ama ben kat'i ve net olarak Lenovo almam, aldırmam, önermem...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fermatt -- 27 Eylül 2017; 17:24:39 >




  • fermatt F kullanıcısına yanıt
    Demek istedigimi anlatamamisim sanirim. Benim demek istedigim bu sorunu her markada yasayabileceginiz. Lenovo'ya ozel bir sorun degil.

    Herkes Asus super diyor, gecenlerde bir Asus'un ekrani bozuldu, ekran renkleri pembe ve mor oldu komple. 2 kez servise gonderdik, ikisinde de "sorun gorulemedi" dediler. En sonunda kendim gittim, ekrani actim "bu sorunu mu goremediniz? herhalde gozleriniz yok sizin?" diye bagirip cagirdim da hallettiler en sonunda. Sorunu gormeleri icin tek yapmalari gereken bilgisayari baslatip ekrana bakmakti yani.
  • Elektronik şans işi. Bir markada problem yasanildigi diye o marka kötü olamaz. Türkiyede şu mantıktan bi siyrilamadik gitti. Yerli markalarda bu şekilde yerin dibine sokuluyor. Burda direk tüketici hakem heyetine gidip bedel iadesi talebi yapman. Yasal hakkini kullanarak 2-3 ay sonra paranı alırsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle geçmiş olsun.

    Asgari ücretin 1400 lira olduğu ülkede 3 bin lira civarı paraları gözden çıkarıp bir markayı tercih edip alışveriş yapıyorsun. Elbette insan yerine konup ortalama bir hizmet beklemek en doğal hakkın.

    Kimisi ürününe sahip çıkıyor, kimisi müşterilerini tüketici hakları ve mahkeme yoluyla süründürmeyi seçiyor maalesef; bu yolda bıkıp usanıp lanet olsun yeni laptop alacağım diyenlerin haklarını elde edememelerini firmanın kârı sayıyorlar.

    Bu zihniyet tabi ki onlara uzun vadede geri dönecek, emin olabilirsin.

    Örnek:

    Senin memnun kaldığın toshiba, herkesi aynı derecede memnun edemedi[elektronik birazda şans :D], pek çok kişi teknik servislerden dert yandı ve bu onlara bir şekilde döndü. Belki başka sebepleride var bilemeyeceğim ama ben şahsen tüketici memnuniyetine bağlı satış oranlarının düşmesinin bu kararda etkili olduğunu düşünüyorum.

    Sonuç olarak, satış sonrası hizmetlerinde size sorun yaşatan markaları, hangi marka olursa olsun duyurabildiğiniz kadar duyurun. Laptop almayı düşünen her arkadaşınıza her yakınınıza anlatın ve yasal haklarınızı kullanmaktan bıkmayın, usanmayın.

    İnşallah milyar dolarlık yatırım yapan şirketlere tüketiciyi adam yerine koymayı, aksi takdirde bir dahaki seçimlerimizde adam yerine konduğumuz markaları tercih edeceğimizi hepberaber bir şekilde öğreteceğiz.

    Tekrardan geçmiş olsun. İyi forumlar




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.