Şimdi Ara

Lenovo Yoga 710 Işık Sızması - Garanti ve İade koşulları ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.585
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar, yaklaşık 1 ay önce Vatanbilgisayar'dan Lenovo Yoga 710 aldım, yaptığım kontrollerde ekranda 4-5 adet ışık sızması olduğu için şirketi arayıp durumu söyledim ve değişim isteğimi belirttim ve ürün yenisiyle değiştirildi. Gelen yeni üründe de aynı sorunun devam ettiğini görünce, tekrar Vatanbilgisayarı aradım, durumu aktardım fakat "Cayma hakkının 1 defa olduğunu onunda ben ürünü değiştirdiğim için bittiğini ve ürünü servise göndermem gerektiğini" söylediler. Ben her ne kadar Cayma hakkının ürünü iade etmek olduğu konusunda ısrar etsemde onlar bu hakkın değişimide kapsadığı konusunda ısrarcı oldular ve oluyorlar. Neyse bende ürünü DOA raporu almak istediğimi belirterek servise gönderdim, fakat servis aynı gün içinde ürünü tekrar tarafıma olduğu gibi göndermiş, ışık sızması sorununu takmamışlar bile. Sizlere sormak istediğim : 1-) Işık sızması garanti kapsamına girmiyor mu ? 2-) Ürün bana ulaştığından itibaren henüz 14 günlük süreç bitmediği için, vatanbilgisayar bu laptobu almak zorunda değil mi ? 3-) Cayma hakkı değişimide kapsıyor mu ? 4-) Tüketici haklarına gidip şikayet etsem, bilirkişi ürüne baktığında oda servis gibi "ışık sızmasını donanımsal bir problem olarak görmeyip" dosyayı kapatır mı ? Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raptap -- 27 Ekim 2016; 13:2:45 >







  • Oncelikle tuketici hakem heyeti konusunda yanildiginiz bir nokta var. o da su ki hakem heyetine basvurabilmek icin malin degeri 3.480 liranin altinda olmasi gerekir. Tahminimce sizin urunuuzun fiyati bunun uzerinde. dolayisiyla dava acmaniz gerekir. Dava acarken de belli bir dava masrafi vardir. Haksiz cikaesaniz karsi tarafin vekalet ucretini odemek zorunda kalirsiniz. Ayrica ışık sızması ips panellerde sıklıkla gorulmektedir. Bu yuzde bikirkisi alehinize bir rapor duzenleyebikir, ki mahkemenin bu durumda sizin alehinze karar verme olasili yuksektir. Buna dayanak olarak bir hukuk sitesinde sadece ısik sizmasi sorunu nedeniyle TSHH'ye basvuran ve bu basvurunun "ışık sızması kullanima engel degildir"gerekcesiyle tuketici alehine sonuclanan bir kararini gormustum. Yine de ışık sizmasinin cok genis bir alana dogru yayildigini dusunuyorsaniz dava acabikirsiniz. Diger yandan, sadece bir ölü piksel olsaydi panelinizde, o zaman hic beklemeden dava acabikirsiniz derdim. Ancak isik sizmasi icin aynisini soyleyemem. Ayrica yasaya gore 14 gunluk iade hakkiniz sadece internet uzerinden yapilan alisverisler icin gecerlidir. Gerci yasaya gore yine yuz yuze yapilan sozlemerde cayma hakkina sahipsiniz ancak yasanin o maddesinde birtakim bosluklar ve belirsizlikler var. Saygilarimla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anil77 -- 29 Ekim 2016; 20:32:44 >




  • Ayrica bikirkisini dosyayi kapatma yetkisi yoktur. 6502 sayili Tuketici Koruma Kanunu'nu okurmanizi tavsiye ederim. Cunku mahkeme bilirkisinin raporuna istinaden karar vermek zorunda da degildir.
  • Öncelikle cevabınız için teşekkürler. Ben ürünü 3350 TL Ye satın aldım yani mahkemelik bir durum değil, bu durumda bilirkişi raporunun etkisi oluyor diye biliyorum ben ama yanlış isem lütfen düzeltin . Tüketici hakları kanununun bir kısmını okudum fakat Cayma hakkı kapsamında değişiminde yer aldığına dair bir bilgi bulamadım ben siz bu konu hakkında bilgi sahibi misiniz ? Ayrıca 14 günlük koşulsuz iade tüm satışları kapsıyor. Şikayetvar sitesine şikayet yazdım halen onaylanmadı. Ona göre hareket edeyim diyorum. Kusurlu ürünlerde iade süreci 1 ay, peki tüketici haklarına başvurduğumda sonuçlanması ne kadar sürer ? Süreç nasıl işliyor, bilginiz var mı ?
  • Oyleyse dilediginz gibi TSHH'ye basvurunuzu yapabikirsiniz. Malın degeri geregince karar baglayici olacaktir. Benim basvurum iki ay icinde sonuclandi karari avukatim icraya koydu ve garantisi bitimine iki ay kala bilgisayarin kasko ucreti dahil olmak uzere tum masraflsri magaza tarafima odemek zorunda kaldi. Bu durum toplam uc ay surdu. Konumuza geri donursek firma yetkikilisi size cayma hakkinin bir kez kullanilacagini soylemis. Yasanin hangi maddesinde boyle bir ayrinti var? Gayet acik bir sekilde internet uzerinden yapilan alisverislerde "hicbir gerekce gosterneksizin" iade hakkiniz var. Firma bu konuda israrciysa vakit kaybetmeden size en yakin olan kaymakamliga gidip sikayetinizi bir dilekceyle belirmenizde fayda var. Bu arada ayipli urunun karsi tarafa bildirimi 4077 sayili olan eski yasada otuz gundu. Son yasaya gore bu sure ilk alti aydir. Malin sahip olmasi gereken niteliklerle uyusmadigi icin isik sizmasi ayipli mal kategorisine girebikir. Bunu belirterek basvurunuuzu yapmanizda yarar var. Basvurunun sonuclanmasi ve taraflara kararin teblig edilmesi ise kaymakamliktaki yogunluga gore degiskenlik gosterir. Ek olarak sunu soylemem gerekir magazadan alinan urunlerde cayma hakki yoktur. Vatan Bilgisayar sadece musteri memnuniyeti kapsaminda iade alabilir. Ayrica bazi yuz yuze yapilan satislarda da cayma hakki vardir. Dolayisiyla "hicbir gerekce gostermeksizin" magazadan yapilan alisverislerde iade hakkiniz yoktur. On bes gun icinde gerekce sunarak iade edebilirsiniz. Tabii bunu uygulayan magaza var mi dye sormak gerekir. Gerci anladigim kadariyla siz zaten internet uzerinden bir urun satin almis bulunuyorsunuz. O halde elbette "gerekve gostermeksizin" iade hakkiniz vardir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anil77 -- 30 Ekim 2016; 0:18:23 >




  • Anladım, öyleyse şikayetvar sitesindeki şikayet yayınlandıktan sonra vatanbilgisayar ın vereceği cevaba göre kararı TÜketici Haklarına taşıyayım. Bu arada ben ilk ürünü değiştirdiğim için değişen ürünün yanında fatura yerine yeni ürünün seni numarasınında üzerinde yazdığı "Değişim Raporu" başlığı altında bir belge göndermişler. Yani şuanki kusurlu cihazın faturası yerine sadece değişim belgesi var, ben başvuru yaparken ilk laptobun faturası ve şuanki labtobun değişim belgesiyle başvuru yapacağım. Bu konuda sıkıntı olmaz değil mi ? Bu arada ben ürünü DOA raporu alıp aldığım yere iade etmek için servise gönderdim ama hiçbir sıkıntı Yok üründe diyerek tarafıma geri gönderdiler, tekrar ürünü servise göndersem acaba daha dikkatli incelerler mi ? Yoksa direkt tüketici haklarına mı şikayet etmeliyim ?
  • raptap kullanıcısına yanıt
    O sikayet sitesinde yazilanlari kimse onemsemiyor. O yuzden hic vakit kaybetmeksizin faturanizla birlikte basvurunuzu yapiniz. Cihazi yeniden gondermenizi tavsiye etmem. Ayrica cihazi servise gonderdiginize dair bir fis/belge elinizde varsa mutlaka o belgeyi de sikayetinizi yaparken dosyaya ekleyiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anil77 -- 30 Ekim 2016; 10:55:30 >
  • raptap kullanıcısına yanıt
    Bu arada degisim oldugundan dolayi cihazin garatisi sifirlanmaz, kaldigi yerden devam eder. Size bu yuzden fatura gondermemisler. Bir de DOA raporu kismini anlamadim. Bu raporu sadece yetkii servis verebilir. Rapor size kim tarafindan verildi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anil77 -- 30 Ekim 2016; 11:00:21 >
  • anil77 A kullanıcısına yanıt
    O raporu almak için ürünü servisi gönderdim ama o raporu vermek yerine ürünü "Bir problem Yok " diyerek tarafıma geri gönderdiler. Aynı işim sızması sorununa Dell bilgisayarda rastladım geçen aylarda, servise gönderdiğimde ışık sızması sonucu DOA raporu aldım ve ürünü iade ettim fakat Lenovo servisi üründe sorun yok dedi ve raporu vermedi...Bu arada Tüketici Heyetine başvuru limit sınırı 3300 TL diye okudum biryerde, siz söylediğiniz tutarda emin misiniz ?
  • raptap kullanıcısına yanıt
    http://tuketici.gtb.gov.tr/duyurular/tuketici-hakem-heyetleri-2016-yili-parasal-sinirlari il tuketici hakem heyeti 3.480 lira
  • Hmm çok iyi o zaman teşekkürler. Bu arada hakem heyetine başvurduktan sonra laptobu kontrol etmek amaçla talaş ediyorlar değil mi ? Yoksa laptobuda yanımızda götürüyoruz ve işlem bitene kadar heyette mi kalıyor ?
  • Yaninizda goturmenize gerek yok. Onlar basvurunuzdan sonra sizinle iletisime gececekler ya da toplanti gunu sizden cihazi isteyecekler. O yuzden simdilik goturmenize gerek yok. Sadece elinizdeki tum belgeleri eksiksiz sekilde oraya teslim ediniz. Nufus cuzdaniniz da yaninizda olsin ;) Yeri gelmisken, bedel iadesi talep etmenizdd sahsen fayda goruyorum. Cunu urunun degisiminde bazi firmalar sorun cikarabikiyor. Ornegin cihaz tukenmis olabikiyor veya cihazin fiysti yukselmis olabiiyor-gerci cihaz tukendigi zaman bir ust modelini vermek zorundalar yasaya gore, ancak bunu uygulayan bir firma gormedim su ana kadar-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anil77 -- 30 Ekim 2016; 13:59:03 >
  • anil77 A kullanıcısına yanıt
    Anladım teşekkürler. Yok o hatayı 1 kere yaptım : değişim sonucu yine sorunlu bilgisayar denk geldi o sebeple direkt ücret iadesini isteyeceğim. :) Yarın sabah gitmeyi düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raptap

    Anladım teşekkürler. Yok o hatayı 1 kere yaptım : değişim sonucu yine sorunlu bilgisayar denk geldi o sebeple direkt ücret iadesini isteyeceğim. :) Yarın sabah gitmeyi düşünüyorum.
    Bugün şikayette bulundum Tüketici Haklarına giderek, 2,5 - 3 ay sürer dedi orada çalışan bayan. Zaten ilk ay hiçbir işlem yapmıyorlarmış, bu ilk ay satıcı firmanın kendini savunması için verilen süreymiş. Bakalım ne olacak sonuç :) Yani bu değişimle beraber 3. IPS ekranlı Full HD bilgisayar demekki hemen hemen çoğu IPS Full HD bilgisayarlarda bu "Işık Sızması" sorunu oluyor. Bu bilgisayarı eğer iade edebilirsem, Apple ın Retina Ekranlı olan laptobunu almayı düşünüyorum, onda ışık sızma olma olasılığı düşük diyorlar.Sizin var mı bir notebook öneriniz acaba?




  • raptap kullanıcısına yanıt
    Merhaba! IPS panellerde ışık sızması normalmis gibi gorulse de daha once satin alip iade ettmis oldugum Asus Ux360ua model bikgisayarda ışık sizmasi yoktu. Ben macbook air kullaniyorum, o yuzden macbook pro hakkinda bir bilgiye sahip degilim. Yalniz sunu soyleyebilirim ki su ana kadar altı adet notebook iade ettim bir sekilde, aralarinda bu kadar sessiz calisani yoktu diyebikirim. Pil omrunu, trackpadi, kalvyesini, mentesenin sessiz bir sekilde calismasini saymiyorum bile. Eger ihtiyaclarinizi macbook air da karsilarsa hic dusunmeden alin derim. Zaten macbook sistemine alistiktan sonra windows bir cihaz kullanmak bile istemeyeceksiniz. Diger yandan, Apple urunlerinin dezavantajli yani ise onun parcalarinin cok pahali olmasi. Ornegin orijinal sarj cihazi bile 250-300 lira diye duymustum. Klavyesini degistirmek isterseniz 900 liradan basladigini duydum. Bunu bana Apple teknik servisinde calisan bir arkadasim soyledi. Karar sizin Bu arada, ışık sizmasinin belli bir sureden sonra ciktigini iddia edenler de var ancak bunun dogru olup olmadigini bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anil77 -- 1 Kasım 2016; 22:01:53 >




  • http://forums.imore.com/macbook-pro/345514-i-may-have-bad-luck-apple-products-maybe-they-re-no-good-i-expected.html Bu linkten Mac'in ışık sizmasi sorununa ulasabilirsiniz. Mesajin altinda resim koyulmus. Yani Mac de olsa bu gibi sorunlar mevcut olabikiyor. Hatta macbook pro'da ekranla ilgili ghosting problemi de var. Elbette sizin almayi dusundugunuz bilgisayarda bu problemler cikmayabikir. Belki daha ilerleyen zamanda ortaya cikabilir. Teknolji sans isi. Bir de yukaridaki linkteki resimlere bakmanizi tavsiye ederim. Isik sizmasi orada cok ciddi bir hal almis eger o kadar yayginsa sizin bilgisayarinizda o zaman karar lehinize cikacaktir. AYRICA SU ASAMADA EN ONEMLISI DUSUK FIYATA ALDIGINIZ NOTEBOOK ILE AYNI FIYATA SU AN ESDEGER BIR URUN BULUP BULAMAYACAGINIZDIR. CUNKU ALDIGINIZ CIHAZIN SU ANKI DEGERI 4.000 TL'DIR. UZMANLARA GORE DOLARIN DAHA DA YUKSELMESI MUHTEMELDIR VE DUSMESI BEKLENMEMEKTEDIR. YAKLASIK BIR AY ONCE ALDIGIM MAC'IN FIYATI SU AN 300 TL DAHA YUKSEK. DOLAYISIYLA IHTIYATLI DUSUNMENIZDE FAYDA VAR CUNKU YENI ALACAGINIZ CIHAZIN DA SORUNSUZ OLMA GARANTINININ OLMAYACAGINI GOZ ARDI ETMEMELISINIZ. Saygilar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anil77 -- 1 Kasım 2016; 23:18:19 >




  • anil77 A kullanıcısına yanıt
    Hmm evet dedikleriniz çok doğru, bende şikayet etmeden önce : "Bu bilgisayarı iade edersem geri ne alacağım ? " diye çok düşündüm ve MAC PRO alternatifini buldum fakat attığınız resimden sonra bu alternatiftende soğumaya başladım, bendeki sızma o resimdeki kadar yoğun değil fakat sağ üst - sol üst köşeler bariz belirgin, ayrıca bu ikisi kadar olmasada sağ alta köşedede bir ışık sızması var. Hani film izlerken göz zevkimi bozduğu için şikayet edip iade sürecini başlattım ben.Yani bu bilgisayarı diyelim iade ettim, o sürece kadar belki başka bir alternatif bulabilirim diyelim bulamadım, FULL HD ve IPS teknolojilerine sahip olmayan bir pc alırım. Benimde bu 2.bilgisayarım ilkinde de aynı sorunu yaşayıp iade etmiştim bu konuda siz bendende talihsizmişsiniz, 9 adet değişim ne demektir yahu. Peki belittiğiniz Asus modelini neden iade ettiniz, bildiğim kadarıyla Zenbook 2 serisi o bilgisayar.Dolar kuru ile ilgili gidişat hiç iyi olmasada firmalar aylık satış kotalarını doldurmak için illaki uygun indirimler yapacaklardır.




  • raptap kullanıcısına yanıt
    Benim aldigim modelde beş adet ölü piksel vardi. Ekran dokunmatigi bozuldu, bu yuzden iade ettim. Demek istedigim su ki siz urunu iade edene kadar cok zaman gececek ve fiyatlarin buna paralel olarak yukselmesi de soz konusu olacak. Daha fazla para verip mutsuz olmak bence tercih konusu olmamasi gerekiyor. Ya da IPS paneli olmayan bir bilgisayari da tercih edebilirsiniz Gerci yine ayni sorunla karsilasmayabilirsiniz ☺
  • anil77 A kullanıcısına yanıt
    Evet anladım demek istediğinizi fakat ışık sızmasının fabrikasyon hatası olması ortadayken bunu bile bile kusurlu bir bilgisayarı kullanmak bana saçma geliyor. İleride alacağım bilgisayarın kusursuz olması gibi bir durum tabiki söz konusu değil baktım bulamıyorum vazgeçerim bu sevdadan :D O sürece kadar ışık sızmasına alışabilirsem belki şikayeti geri çekerim bakalım ne olacak. :)
  • raptap kullanıcısına yanıt
    Bu arada yoga 710'un bazi modellerinde fanin sesli calisma sorunu varmis. Eger fan sesi rahatsiz edecek duzeyde calisiyorsa bunu hakem heyeti toplantisinda bildirmenizde fayda var. Bir de Macbook Pro'nun da pahali oldugu gercegini de dusunmek gerekiyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.