Şimdi Ara

[b]LİMİTED SLİP DİFFERENTİAL[/b]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
2.384
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selamar
    limited slip differential kısaca lsd nasıl bir prensiple çalışır?tam olarak kilitlenmediğnden bahsediliyor acaba % kaça kadar etkili bir kilitlenme yapıyor?yüksek performanslı araclar(mitsubihi evo subaru impreza gibi) 4x4 ve pick-up lardaki(toyota hilux-tata dicor-nissan terrano vs...) sistem ile aynı karakterdemi çalışıyor?diff.yağı olarak ta sadece lsd ye uygun yağ kullanın diyor bilen arkadaşlar yardımcı olurlarsa memnun olurum
    saygılar...



  • Limited Slip Differential, aslında viskoz veya balatalı olarak ikiye ayrılabilir. Her ikisinde de ortak amaç, tekerleklerin dönüş hızları arasında bir farklılık oluşmaya başladığında belirli oranlarda diğer tekerleğe de tork iletilmesidir.
    Viskoz tipte iki tekerleğin dönüş hızları arasında farklılık olduğunda, yani mesela bir patinaj durumu varsa, vizkos kilit sistemi içerisindeki birbirine ters yönde dönen plakalar, özel yağın kalınlaşmasına ve dolayısıyla belirli oranda iki tekerleğin birbirine kilitlenmesini sağlarlar. Burada önemli nokta, plakalar arasında kesilmeye (shearing) maruz kalınca kalınlaşan özel bir sıvının kullanılmasıdır.
    Balatalı tipte ise tekerlekler farklı hızlarda döndüklerinde diferansiyel merkezindeki ıstavroz dişlileri dönmeye çalışacakları için özel bir şekile sahip diferansiyel göbeğini genişletmeye çalışırlar. Genişlemeye çalışan göbek, sağda ve solda, veya sadece tek tarafta bulunan özel balata disklerini sıkıştırmaya çalışırlar. Sıkışan balatalar birbirine sürtünürler ve artan sürtünme tekerleklerin yine belirli bir oranda birbirine kilitlenmesini sağlarlar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Limited Slip Differential, aslında viskoz veya balatalı olarak ikiye ayrılabilir. Her ikisinde de ortak amaç, tekerleklerin dönüş hızları arasında bir farklılık oluşmaya başladığında belirli oranlarda diğer tekerleğe de tork iletilmesidir.
    Viskoz tipte iki tekerleğin dönüş hızları arasında farklılık olduğunda, yani mesela bir patinaj durumu varsa, vizkos kilit sistemi içerisindeki birbirine ters yönde dönen plakalar, özel yağın kalınlaşmasına ve dolayısıyla belirli oranda iki tekerleğin birbirine kilitlenmesini sağlarlar. Burada önemli nokta, plakalar arasında kesilmeye (shearing) maruz kalınca kalınlaşan özel bir sıvının kullanılmasıdır.
    Balatalı tipte ise tekerlekler farklı hızlarda döndüklerinde diferansiyel merkezindeki ıstavroz dişlileri dönmeye çalışacakları için özel bir şekile sahip diferansiyel göbeğini genişletmeye çalışırlar. Genişlemeye çalışan göbek, sağda ve solda, veya sadece tek tarafta bulunan özel balata disklerini sıkıştırmaya çalışırlar. Sıkışan balatalar birbirine sürtünürler ve artan sürtünme tekerleklerin yine belirli bir oranda birbirine kilitlenmesini sağlarlar...

    yaptığınız açıklamalara göre en çok tercih edilen tip viskoz olan herhalde ama bunlarda tam bir diff.kilidi sayılabilir mi yani sürücü kontrollü bir sistem değil lsd patinaj halinde otomatik olarak devreye giriyor yani %100 kilitlenebiliyormu?
    saygılar




  • Kullanım amacına göre viskoz veya balatalı tip tercih edilebilir. Viskoz tipler biraz daha yumuşak ve sessiz kullanım özellikleri gösterirler ve araç kontrolünü çok zorlaştırmadıkları için cadde uygulamaları için daha uygundur. Ancak yoğun kullanımlarda sıvı özelliğini yitirebilir ve zaman içerisinde diferansiyel standart açık diferansiyel gibi kilitsiz hale gelebilir.
    Öte yandan yarış amaçlı kullanımlarda balatalı tip daha çok tercih edilir. Kullanımı daha zordur, gürültülüdür ancak daha sağlamdır ve daha yüksek kilit oranları sağlarlar.
    %100 kilit özel durumlar (off-road, vs) pek tercih edilen bir şey değildir. %100 kilit istiyorsanız kafası çalışan bir usta kaynak makinesiyle bile yapabilir bunu ancak prensip olarak toprak ralli kullanımlarında bile tekerlekler arasında pilotun inisiyatifine bağlı olarak oluşabilecek bir dönüş hızı farkı istenir. Örnek olarak balatalı tip bir LSD'nin önden çeker bir otomobilde kullanıldığı durumlarda, kilit oranı gazda iken %50 civarında olduğunu varsayalım. Gazın bırakılması durumunda kilit oranının düşmesi istenir. Aksi takdirde ayağınızı gazdan çekseniz bile araç viraj dışına doğru kafadan kaymaya devam edecektir. Balatalı tip LSD'lerde bunun için özel formlu parçalar kullanılır. Parçanın formuna göre gaza basılı durumda ve gaz bırakılmış durumdaki kilit oranları ayarlanabilir...




  • yeri gelmişken bende birşey sorayım

    hem arazi hemde şehirde kullanılan araçlarda, örneğin mitsubishi pajero. genelde(yenilerinde) elektronik difransiyel kilidi var. pajeroda olduğunu biliyorum kesin.

    bu tip araçlarda arazi viteside oluyor, tam olarak ne bilmiyorum ama.

    tam olarak sormak istediğim şey bu elektronik difransiyel kilidi dediğimiz şey arazi için faklı, asfalt gibi yollar için farklı bir kilitleme oranı-mı uyguluyor ? veya kilitleme oranı, arazi vesitesi-normal vites arası değişen şeylermi ? mesela arazi vitesinde %100 kilitlenme, normal viteste %50 gibi bişeymi ?

    cevaplarınız için şimdiden teşekkürler




  • Diferansiyel kilidi ve arazi vitesi, amaç ve uygulama olarak birbirlerinden biraz farklı şeyler. Arazi takviyesi, ağır arazi kullanımlarında ek bir indirgeme yardımıyla (yani basitçe, araya eklenen bir dişli ile) tekerleğe ulaşan çekişin arttırılmasını sağlar.

    Pajero'da kullanılan elektronik diferansiyel kilidi konusunda net bir bilgi sahibi değilim ancak bir arazi aracı olduğu düşünüldüğünde, VW modellerinde kullanılan EDL'den farklı olarak , elektronik olarak kilit oranını patinaj durumu veya kullanıcı kontrolüne bağlı olarak arttırıp azaltabilen bir sistemdir diye düşünüyorum... Yukarıda saydığım sistemlerden farklı olarak, kullanıcı inisiyatifine göre de seçim yapılabiliyor olması muhtemel...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.