Şimdi Ara

LPG ayarı sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamun aleyküm,

    1 ay önce Renault Spring aracımın, çalışmaması sonrasında marş zayıfladı. İterek çalıştırdık ve akü kontrol için bir kaç yere gösterdim. Ustalardan kimisi aküyü ölçmeden akü satma derdine düştü, kimisi ölçüp zayıf diyerek satmak istedi. En son akü ölçümü yaptırmak için gittiğim yerde fark ettim ki motor kapağının contası yerinden çıkmış. Akü içinde faiş fiyatlar çekmeleri üzerine, akü fiyatlarını araştırıp, sanayide uygun bulduğum yere gittim.

    Giderken yolun yarısında yağ fışkırması sonucu araç teklemeye başladı ve 2-3 de stop etti. En nihayetinde sanayiye varabildik. Tanıdık ustaya giderek, motor kapağı contasını değiştirdik. Bununla birlikte Platin-meksefe ve bujilerde değişti. (Eyquim buji almıştım, usta bosch ile değiştirtti.)

    Usta motor kapağını söktükten sonra subaplara bakıp, kimisinin çok sıkı kimisinin gevşek olduğunu söyleyip, ayar yapıp yapmamayı sordu. Subap ayarınıda yapmasını söyledik. Sonrasında karbüratör üzerinden rölanti ayarladı.

    Bu işlemler sonrasında bir kaç yere daha akü ölçümü yaptırdım. Yine aynı cevaplar aldım. En son akü satın almak için karar verdiğim yere gittim. Oradaki usta, dürüst esnaf olduğunu belirtip ölçüme başladı ve akünün canavar gibi olduğunu söyledi.

    Eve dönüş için yola çıktığımızda aracın rölanti düzensiz ve çekişi düşüktü. Bir kaç gün daha denedikten sonra çekiş düşük, yakıt sarfiyatı aşırı (16-18lt/100km) fazlaydı. Bir kaç gün sonra tekrar ustaya gittim. Subaplara bakmasını söyledim. Motorun sesini dinleyerek subaplarda sıkıntı olmadığını söyledi. Gaz ayarı yaptı ve gönderdi. Denediğimizde bir değişiklik yoktu.

    Dün bu kez farklı bir ustaya gittim. Subapların sıkı olabileceğini söyledi. Tekrar ayar yaptı. Önce sıcak sonrada soğuk bir şekilde. Subap ayarından sonra usta takılan bujilerin (bosch) tofaş araçlarına ait olduğunu söyledi. Bunun üzerine yeniden Eyquim buji aldım.
    Tüm işlemler bittikten sonra çekiş denemesi yaptığımda çekiş düzelmişti. Yalnız yakıt sarfiyatı hâla yüksek.

    Bu arada hava filtresi kazanının alt kısmında hava giriş kısmı ile karbüratör ağzına kadar olan yer arasında çatlak mevcut. Usta kendince hava almaması için oturtmayı denedi fakat başarılı oldu mu bilemiyorum. Buradaki çatlağı nasıl giderebilirim ?

    Rölanti şuanda 1.100 devir/km civarında, LPG beyninden vidayı çevirdiğimde değişiklik olmuyor. Karbüratöre giden hortumdaki vana her iki tarafa çevirdiğimde de rölanti düşüyor.

    Karbüratöre baktığımda (doğru vida mı bilmiyorum :D ) beyaz renkte plastik gibi bir vida var onu saat yönünde çevirince rölanti yükseliyor. Diğer tarafa çevirince rölantide düşme olmuyor.

    Hem karbüratör hem de LPG beyni, hortum üzerinden gaz ayarını nasıl yapabilirim ?

    Ek olarak motor kapağı contası, buji, platin-meksefe, subap ayarları yapıldığı günden sonra Farları açtığımda rölanti aşırı düşüyor. 1000 devir/km ise 650-700 civarına kadar düşüyor. Bu durum akünün zayıflamasına mı işaret ?

    Yardımlarınızı bekliyorum.

    Herkese teşekkürler.







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.