Selamlar; LPG sisteminde 3000 devire kadar sadece LPG de 3000 - 4000 devir arası benzin + LPG ile 4000 devir üstü sadece BENZİNLE çalışsın ayrıca pedala tam gaz yüklenildiğinde devirden bağımsız doğrudan BENZİNE geçen bi LPG sistemi istiyorum...
bu saydıkalrım OBD li ve yazılımlı sistemlerle rahatlıkla yapılabilir mi??? araçta pedala basış hızını-basıncını ölçen bi aparat bağlamak gerekir mi???
Bu dediklerimi yapabilen En uygun LPG sistemi hangi markadır??tavsiyelerinizi alabilirmiyim?
quote:
Orijinalden alıntı: ghostiki
Selamlar; LPG sisteminde 3000 devire kadar sadece LPG de 3000 - 4000 devir arası benzin + LPG ile 4000 devir üstü sadece BENZİNLE çalışsın ayrıca pedala tam gaz yüklenildiğinde devirden bağımsız doğrudan BENZİNE geçen bi LPG sistemi istiyorum...
bu saydıkalrım OBD li ve yazılımlı sistemlerle rahatlıkla yapılabilir mi??? araçta pedala basış hızını-basıncını ölçen bi aparat bağlamak gerekir mi???
Bu dediklerimi yapabilen En uygun LPG sistemi hangi markadır??tavsiyelerinizi alabilirmiyim?
AEB ecuya sahip sistemlerde (atiker, lovato, zawoli , landirenzo vs)
belli devre kadar LPG ile, belli devirden sonra tam gazda benzine geçecek şekilde ayar yapabilirsin
ama atmosferik araçta bunu sağlayabilirsin, atmosferik araçta gaz pedalına basma açına göre, benzin enjeksion süresi oluşur.
tam gaz bastığında 12 ms benzin süresi oluyorsa, 8 ms üstünde ve 4000-9000 devir arası benzine geçecek şekilde bir ayar yapılabilir.
gaza tam basmadığın sürece (yani benzin enjeksiyon süresi 8 ms geçmediği sürece, araç hep LPG de çalışır)
bu şekilde hem ekonomi, hem performans hemde motor ömrünü korumuş olursun.
LPG de en büyük sorun hatalı yakıt ayarı sonucu, fakir karışım ve yüksek eksoz gazı sıcaklığı oluşmasıdır.
tam gaz durumunda LPG yi devre dışı bırakıp benzine geçilirse, fakir karışım ve yüksek eksoz gazı sıcaklığı sonucu oluşacak sorunlar engellenmiş olunacaktır.