Şimdi Ara

Benzinden Lpg ye Geçme Süresi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kolay gelsin Ford Fiesta marka bir aracım var benzin lpg li.

    Özellikle kış günlerinde arabam lpg ye 4-5 km kullandıktan sonra geçiyor. Bir arkadaş lpg cilerin ayar yaptığını daha erken geçebileceğini söyledi bu ayarı yaptırmak aracın motoruna yada diğer kısımlarına zarar verir mi tavsiye eder misiniz?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • benim bildiğim lpg regülatöründeki termostatın ayarını değiştiriyolar . motor suyu daha düşük sıcaklıklarda lpg ye geçiyor. bende lpg li araç varken yaptırmıştım. sizin gibi geç devreye giriyordu. bi zararını görmedim. yanlışsam arkadaşlar düzeltsin

  • Lpg nin yazılımı ile derece düşürerek daha erken geçiş sağlanabiliyor ama belli bir derecenin altına düşülemiyor Aracınızın lpg markasına göre servisine gittiğinizde mevcut derecesi ve ne kadar daha düşürebileceklerini söylerler

    Lpg kışın özellikle kısa mesafelerde hiç kullanılamıyor Aracın ısınana kadar yaptığı yol durumu da önemli Örneğin ben evden çıkınca 4 5 km kadar yokuş aşağı sayılabilecek bir durumdayım Lpg li aracım varken bundan dolayı araç daha geç ısınıyor ve lpg ye geç geçiyordu Dönüşte ise tam tersi durumdan dolayı erken geçiyordu

  • dugmeye basılı tutuncada dırek soguk motorda lpg ıle calısır ama lpg gazı soguk olur bellı sıcaklıkta ısınması saglıklı olur

    o ayar ısı olması gereken duzen dısıdır bence elletme 5 km dedıgın 2 tl benzın




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 25 Aralık 2020; 14:6:36 >
  • Aracın LPG ye geçmesi için motor ısısının belli bir sıcaklığa ulaşması gerekiyor.bence başka sıkıntınız yoksa ayarlarla oynamayın.
  • Elletmeyin hocam, eğer elletirseniz motor daha uygun kullanım sıcaklığına gelmeden motorun içindeki silindirlere lpg püskürtülür, bu durumda da aracınızda tam yanamayan bir miktar lpg gazı, rölanti dengesizliğine, motorun stop etmesine, ilerleyen zamanlarda subap erimesine sebep olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 25 Aralık 2020; 14:33:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok takmayın hocam ben kışın idare edeksiniz bu şekilde dediğiniz kmlerde 1 lira fark eder daha fazla değil motor kurcalatmaya değmez

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • LPG tankta sıvı olarak basınç altında depolanır. Regülatörlü sistemlerde bu sıvı regülatörde gaz haline döndürülür. Ancak, gaz kanunu gereği bu işlem yapılırken ısısı inanılmaz düşer. Bu da buz gibi yakıtın yanma odasına gönderilmesi demektir ki zararlıdır. Ayrıca donan regülatör de bozulur.


    Bu sorunlarla karşılaşmamak adına regülatörün ısısının yükselmesi gerekir. Bu da motorun ısınmasıyla mümkündür. Çünkü regülatör motor suyuyla ısıtılır. Sağlıklı geçiş için 35 derece önerilir. Ben bunu 40 derece ve 5 sn gecikmeli yaptım. Gecikmeye belki gerek yok ama zararı da yok.


    Kışın LPG ye geç geçmesinin sebebi motorun geç ısınmasıdır. LPG davranışı sağlıklı olandır. Az benzin yaksın edasıyla yaklaşırsanız motorda başınıza daha büyük iş alırsınız maliyeti daha büyük olur.


    Bırakın 30-35 i adam gibi 40 dereceye ayarlayın. Kışın da biraz fazla yaksın dert etmeyin. Kışın en doğrusu motoru çalıştırdığınızda hareket etmeden önce 5 dk beklemeniz olacaktır. Böylece hem motor yağı verimli sıcaklığa gelecek hem de LPG ye daha erken geçecektir.





  • Gelen cevaplar güzel, eklemek istediğim sadece; kısa vadede değil de uzun vadede zararı olabilir.

  • lpg regülatörü yeterince ısınmıyor olabilir benim başıma geldi koyduğum kalitesiz antifiriz t borularını tıkamış ve yeterli ısıtna sağlanamadığı için araba geç lpg ye geçiyordu.bu sebebe de bir ihtimal verin.

  • Arkadaşlar cevaplar için teşekkür ederim sağolun.
    Araca zararı yoksa ayar yaptırmaya gerek yok bu şekilde binerim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 km çok uzun. Hararet kaça gelince lpg ye geçiyor baktınız mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wero W kullanıcısına yanıt

    Bi zararı olmaz tabi ama eğer çalıştırdıktan sonra 20-30 km yol yapmıyosanız, bu şekilde lpg kullanmanın da mantığı kalmıyo.

    Fikir yaratması açısından, atiker grand kullanıyorum. İşyeri gidiş güzergahım oldukça sakin bi yol fren basmak bile gerekmiyo. Buna rağmen kışın bu vakitlerde ankarada 60-70 km sabit hızda 2.5 km sürüyo lpg ye geçmesi. Sanırım hararet oynadığında lpg ye geçmiş oluyo, 35-40 dereceler gibi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla ben arabayı çalıştırıyorum otoparkdan çıkana kadar lpg ye geçiyor öyle söyliyim, bence sizin aracınız geç ısınıyor termostatı bir kontrol ettirin.Birde lpg beyninden ayarlıyor lpgciler lpgye geçme derecesini onu düşürtebilirsiniz ben tavsiye etmem ama zararlı olduğu söyleniyor

  • Lpg ile oynamayın orjinali bozmayın. Ayrıca LPG bakımını yaptırın.
  • scherzz S kullanıcısına yanıt

    Hararet kaç oluyor bilmiyorum göstergede 3 kademe olunca lpg ye geçiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben LPG ye geçiş sıcaklığını 50 dereceye ayarlattım. Biraz fazla yaksın, sorun çıkarmasın diye.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam 4-5 km yi ölçerek mi yazdınız bilmiyorum ama eğer 5 km gibi falan lpg ye geçiyorsa çok uzun bir zaman. Lpg li araç kullanırken - 20 derecede aracım 1-1.5 km sonra lpgye geçer ve peteklerden sıcak hava gelirdi. Bence siz bir lpgciye gidip ayarı biraz düşürmesini isteyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30 derece ayarlatın. Daha azı zarar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.