Şimdi Ara

lpg de araç neden performans kaybeder ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
15.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • biraz bu işin eğitimini aldım ayrıca sektörde 2 sene kadar çalıştım deneyimlerimi paylaşayım genelde bilgi eksikliğinden çok eleştiri alıyor lpg sistemi.
    yazacaklarım sıralı sistemler içindir.

    arkadaşlar lpg kitleri beygir güçlerine göre değişiklik gösterir 90 bg kadar standart sistemler ayar hatası yoksa performans kaybettirmez, 75 bg lik bir 1.4 araca lpg uygulandığı zaman 4.000 4.500 devirden sonra lpg enjektörlerinin hızı yetişemediği için araçlarda bayılma olabilir ama standart kullanımda bunun hissedilmemesi gerekir.
    güç düşüklüğü var ise budurmda gaz ayarları yanlış olabilir gaz oranının fazla yada eksik olması aynı şekilde yakıt oranının yanlış olup verimsiz yanma oluşturacağından performans kaybettirir. ayrıca arıza ışığını yakacaktır.
    lpg benzin ile 1e1 yanmaz lpg nin benzine göre %10 daha fazla alınması gerekir yani 1 lt benzin yerine 1.1 lt gaz kullanılmalaıdır 1e1 alım fakir karışım yaratır buda 1 yanma odasının fazla ısınmasına orta vadede piston ve gömleklerde aşınmayı aracınızın kara duman atmasını sağlar. ayrıca hasas elektronik ölçüm yapan araçlarda arıza ışının yanmasını sağlar.
    aynı şekilde performans artsın diye uygulanan gaz açma işlemide zengin karışım oluşturup yukarıdaki sebeplerin aynısısın olmasını sağlar.

    MONTAJ KAYNAKLI PERFORMANS DÜŞMESİ
    aracınıza takılan gaz enjektörü ile manifolt arasındaki hortumların mümkün olduğunca birbirine yakın olması gerekir bu mesafe uzayınca aracın ateşleme periyodu ile enjektörün gaz verme periyodu birbirine yetişemeyecektir. mesafe uzun olduğundan enjektör gazı yanma zamanlamasından daha sonra vermiş olacağından bu gazın bir kısmı egzoz ile atılır fakir karışım olur. buda perfomns düşüş yakıt sarfiyatınızı artırır ayrıca motorda tahribata yol açar.

    benim 206 aracımda enjektör menüfoltun tam üstüne duruyor ve borular oldukça kısa bende bu tip bir problem oluşmuyor ama gördüğüm bazı montajlarda enjektörlerin notorun üstüne yada modele göre hava filtrelerinin üzerine kjonulduğunu uzunca bir hortum ile moanifolta girdiğini görüyorum bu ustaların montajını rahatlatsada sizin aracınızın performansını etkiler.

    menifolta takılan emziklerin aracınızın sınıfına uygun olarak takılması da önemli bir konudur.

    90 - 100 bg araçların üstünde motor gücüne sahip araçlarda daha pahalı olan kitlerin kullanılması gerekirken ekonomik sebepler yüzünden giriş seviyesi kitlerin takılması enjektörlerin bu motorları besleyememesine sebep olarak araç performansını düşürür.

    en iyi lpg kiti hangisidir. aslında kitlerin birbirinden çok farkı yoktur zaten fiyatları belirleyen şey 1 ecu 2 enjektörlerdir. en iyi performansı monifolta direkt takılan enjkektörler verir mesela teleflexin tek bir değil 4 silindirli araç için 4 adet enjektörü vardır bu enjektörler direkt manifolta takılır buda performanstan hiç kayıp vermemenizi sağlar ama bu tip kitler 2000 tl civarında.







  • prins ya da brc direk manifolda takılmıyor bu sistemlerde performans kaybı mı oluşuyor şimdi? Neden 90 beygiri bir ölçü olarak aldınız?100 beygirlik araçlara nasıl bir kit takılmalı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    prins ya da brc direk manifolda takılmıyor bu sistemlerde performans kaybı mı oluşuyor şimdi? Neden 90 beygiri bir ölçü olarak aldınız?100 beygirlik araçlara nasıl bir kit takılmalı?
    doru montajda hissedilmez performans kaybı göz ardı edilebilecek seviyelerde olur. bende de atiker var mesela montaj doğru olduğundan performans kaybı hissetmiyorum. 100 bg tam sınırdır genelde kitlerde o yüzden aslında 100 bg de bir üst kiti takmak daha iyi performans almayı sağlayabilir ama motordon motora ve kitten kite değişir. 1000 tl lik atiker ile 2000 tl lik prins aynı olmayacaktır neticede. enjektörün teknolojisi ( çalışma hızı v.s.) fark ediyor. eğer prinste 20 cm bir hortum ile motora montaj yapılırsa ( yanlış montajdır) performans kaybedeliri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnTEC

    doru montajda hissedilmez performans kaybı göz ardı edilebilecek seviyelerde olur. bende de atiker var mesela montaj doğru olduğundan performans kaybı hissetmiyorum. 100 bg tam sınırdır genelde kitlerde o yüzden aslında 100 bg de bir üst kiti takmak daha iyi performans almayı sağlayabilir ama motordon motora ve kitten kite değişir. 1000 tl lik atiker ile 2000 tl lik prins aynı olmayacaktır neticede. enjektörün teknolojisi ( çalışma hızı v.s.) fark ediyor. eğer prinste 20 cm bir hortum ile motora montaj yapılırsa ( yanlış montajdır) performans kaybedeliri.


    100 bg sınırına katılmıyorum. Zira 135- 150 beygir ve üstü araçlara çok montaj yaptım ve performans kaybı yok 10 numara diyorum Markada Atiker Şaka yapmıyorum. Sana İspatta Ederim Dilersen Davet ederiz Yakında Oturan Bir Müşterimizi Bi gezip Gelirsiniz Enjektör ,Regülatör Yetiştiriyomu Yetiştirmiyormu Görelim.
    Ayrıca Motorun Şeklide önemli bazen mecbur kalıpta biraz uzun yani 20 cm lik hortumda taktığımız olur ama
    performansı düşer diye kesin bir şekilde söylememek lazım .
    Hayırlı Akşamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: OnTEC

    doru montajda hissedilmez performans kaybı göz ardı edilebilecek seviyelerde olur. bende de atiker var mesela montaj doğru olduğundan performans kaybı hissetmiyorum. 100 bg tam sınırdır genelde kitlerde o yüzden aslında 100 bg de bir üst kiti takmak daha iyi performans almayı sağlayabilir ama motordon motora ve kitten kite değişir. 1000 tl lik atiker ile 2000 tl lik prins aynı olmayacaktır neticede. enjektörün teknolojisi ( çalışma hızı v.s.) fark ediyor. eğer prinste 20 cm bir hortum ile motora montaj yapılırsa ( yanlış montajdır) performans kaybedeliri.


    100 bg sınırına katılmıyorum. Zira 135- 150 beygir ve üstü araçlara çok montaj yaptım ve performans kaybı yok 10 numara diyorum Markada Atiker Şaka yapmıyorum. Sana İspatta Ederim Dilersen Davet ederiz Yakında Oturan Bir Müşterimizi Bi gezip Gelirsiniz Enjektör ,Regülatör Yetiştiriyomu Yetiştirmiyormu Görelim.
    Ayrıca Motorun Şeklide önemli bazen mecbur kalıpta biraz uzun yani 20 cm lik hortumda taktığımız olur ama
    performansı düşer diye kesin bir şekilde söylememek lazım .
    Hayırlı Akşamlar.

    Alıntıları Göster
    eğer 3000 devirin üzerine çok çıkmıyorsanız ekonomik ayar diye tabir edilen bir ayar var onunla üst devirlerde güç kaybı yaşarsınız.Ancak eğer ben güç kaynı istemiyorum diyorsanız biraz fazla yakmasına razı olacaksınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz

    eğer 3000 devirin üzerine çok çıkmıyorsanız ekonomik ayar diye tabir edilen bir ayar var onunla üst devirlerde güç kaybı yaşarsınız.Ancak eğer ben güç kaynı istemiyorum diyorsanız biraz fazla yakmasına razı olacaksınız.

    Alıntıları Göster
    Atiker var ben de performans gayet iyi yalnız bazen yüksek devirde gizlice lpg ye geçiyor mu emin değilim..Bir iki defa 5-6 bin devirlerde sanki ufak bir kesilme yaşadım o anda sistem kendini benzine atıyor olabilir..emin olmak için benzin deposunu tam doldurup eksilip eksilmediğini gözlemlemek gerek..Atiker yazılımında AEB olmayan yüksek devirde benzine geçme opsiyonel mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Atiker var ben de performans gayet iyi yalnız bazen yüksek devirde gizlice lpg ye geçiyor mu emin değilim..Bir iki defa 5-6 bin devirlerde sanki ufak bir kesilme yaşadım o anda sistem kendini benzine atıyor olabilir..emin olmak için benzin deposunu tam doldurup eksilip eksilmediğini gözlemlemek gerek..Atiker yazılımında AEB olmayan yüksek devirde benzine geçme opsiyonel mi?

    merhabalar;
    Yüksek devir ayarı atikerde mevcuttur. ona bir baktırınız, Fakat Bu 5-6 bin devirlerdeki kesiklikler sadece yüksek devir ayarından değildir. mesela enjektör meme çapları 1. derece sebeplerden biridir,veya regülatör
    basıncını düşük olmasıda bir sebeptir. Bu kesiklik gaz yetiştirememeden kaynaklı olabilir tabiki incelemek lazımdır. Hoşçakalın
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Atiker var ben de performans gayet iyi yalnız bazen yüksek devirde gizlice lpg ye geçiyor mu emin değilim..Bir iki defa 5-6 bin devirlerde sanki ufak bir kesilme yaşadım o anda sistem kendini benzine atıyor olabilir..emin olmak için benzin deposunu tam doldurup eksilip eksilmediğini gözlemlemek gerek..Atiker yazılımında AEB olmayan yüksek devirde benzine geçme opsiyonel mi?

    merhabalar;
    Yüksek devir ayarı atikerde mevcuttur. ona bir baktırınız, Fakat Bu 5-6 bin devirlerdeki kesiklikler sadece yüksek devir ayarından değildir. mesela enjektör meme çapları 1. derece sebeplerden biridir,veya regülatör
    basıncını düşük olmasıda bir sebeptir. Bu kesiklik gaz yetiştirememeden kaynaklı olabilir tabiki incelemek lazımdır. Hoşçakalın

    Alıntıları Göster
    Bildiğim kadarı ile yüksek bir devre gelindiğinde aracın kendisini benzine atması için bir yapılandırma bulunmaktadır.Bu olay program yapılırken daha üst değerlere ayarlanabilir.Ayrıca yine atikere ait regülatörler,araçların beygir gücüne bağlı olarak bir kısmına küçük kafa,bir kısmına ise büyük kafa tabir edilen regülatörler takılmakta ve küçük regülatörlerin yüksek sürat seviyelerinde lpg yi tam besleyemedikleri şeklinde duyumlarım bulunmaktadır.Ancak ben 3 yıldır kullandığım kitte,herhangibir kesilme beslememe durumuna rastlamadım .Zaman zaman belli bir sürate çıkınca aracı aynı performansta kullanırken benzine ve lpg ye attığım oluyor ve kıyaslama yapıyorum.Bu kıyaslamalarım neticesinde lpg de bir güç kaybını hissettim diyemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Okifi

    Bildiğim kadarı ile yüksek bir devre gelindiğinde aracın kendisini benzine atması için bir yapılandırma bulunmaktadır.Bu olay program yapılırken daha üst değerlere ayarlanabilir.Ayrıca yine atikere ait regülatörler,araçların beygir gücüne bağlı olarak bir kısmına küçük kafa,bir kısmına ise büyük kafa tabir edilen regülatörler takılmakta ve küçük regülatörlerin yüksek sürat seviyelerinde lpg yi tam besleyemedikleri şeklinde duyumlarım bulunmaktadır.Ancak ben 3 yıldır kullandığım kitte,herhangibir kesilme beslememe durumuna rastlamadım .Zaman zaman belli bir sürate çıkınca aracı aynı performansta kullanırken benzine ve lpg ye attığım oluyor ve kıyaslama yapıyorum.Bu kıyaslamalarım neticesinde lpg de bir güç kaybını hissettim diyemem.

    Alıntıları Göster
    Adama sorsan dunyadaki en kidemli LPG montaj ustasi gecinen adamlar enjektor ile manifold arasina 30 cm hortum takiyor. Hatta bununla kalmiyor, hortumlari bir de guzel sac orgusu seklinde oruyor. Eee, keramet adamin ustaliginda ya.

    Biz de burada LPG takilinca arac neden performans kaybeder diye konusuyoruz.

    Hesaplayin bakalim o gaz isik hiziyla hareket etse subaplar kapanmadan yanma odasina ulasabilecek mi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Atiker var ben de performans gayet iyi yalnız bazen yüksek devirde gizlice lpg ye geçiyor mu emin değilim..Bir iki defa 5-6 bin devirlerde sanki ufak bir kesilme yaşadım o anda sistem kendini benzine atıyor olabilir..emin olmak için benzin deposunu tam doldurup eksilip eksilmediğini gözlemlemek gerek..Atiker yazılımında AEB olmayan yüksek devirde benzine geçme opsiyonel mi?


    Mondeo sonrası ne aldınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cezayirli

    quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Atiker var ben de performans gayet iyi yalnız bazen yüksek devirde gizlice lpg ye geçiyor mu emin değilim..Bir iki defa 5-6 bin devirlerde sanki ufak bir kesilme yaşadım o anda sistem kendini benzine atıyor olabilir..emin olmak için benzin deposunu tam doldurup eksilip eksilmediğini gözlemlemek gerek..Atiker yazılımında AEB olmayan yüksek devirde benzine geçme opsiyonel mi?


    Mondeo sonrası ne aldınız?

    Alıntıları Göster
    aslında problem lpg kitlerinin temelinde var zaten
    peki neden mi
    lpg aslında sıvı halde değilmi peki bu kadar güzel bir yakıtı neden hala gaza çevirmeye uğraşılır
    anlamak mümkün değil hala anlam veremiyorum
    -40 derece bile buharlaşan bir yakıt mükemel bir yakıt .
    valla lafın kısası ben kendim sıvı halde kulanıyorum soğuk sıcak motor hiç fark etmiyor hiç mi hiç benzin kullanmıyorum
    diyeceksiniz sıvı sistem var zaten fsı gdı bilmem ne motorlar için 400 tl masrafı olan bir sistemi allayıp pullayıp 6000 tl montaj yaparsanız kim takakarki o kiti
    hesap yapsanız 6 yılda anca parasını amarti ediyor kim 6 yıl o racı kulanacakki
    birde işn akaryakıt satışı yapan bazı sahtekarlar likit yerine hava deldorant gazı basanlarlar
    son alarak bu işi yapanlar bu söylediklerimi bilmiyolar mı yani biliyolar fazla uzun sürmez ellerindeki stoklar bittikten sonra herhade geçiş yaparlar artık insallah
    birde benim aracım çok noktalı sıralı enjeksiyon .




  • Gaza geçirmeye uğraşmıyor kimse, çok kolayca gaza geçebildiği için, bu gazın olusturdugu basınç ile yakıt tanktan regulatore itiliyor.

    Regulatore basınç düşürülerek uygun basınç seviyesi ile motor besleniyor.

    Sonucta oldukça basit ve kullanışlı bir yakıt sistemi ortaya çıkıyor.

    Sıvı fazda daha verimli belki ama işin içine yakıtı motora iletmek için pompa ihtiyacı çıkıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 26 Nisan 2016; 21:48:12 >
  • Konusu gelmişken bazı yanlışları düzeltmek gerekir.

    Piyasadaki kitlerin %99 bizim piyasanın ortalama 1.4-1.6 motorlarının 7000 devre kadar ihtiyacını karşılayacak teknik özellikte.

    Yüksek devirde yetersiz kalma benzine geçme tamamen yetersiz enjektor veya nozzle tercih edilmesi kaynaklıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Konusu gelmişken bazı yanlışları düzeltmek gerekir.

    Piyasadaki kitlerin %99 bizim piyasanın ortalama 1.4-1.6 motorlarının 7000 devre kadar ihtiyacını karşılayacak teknik özellikte.

    Yüksek devirde yetersiz kalma benzine geçme tamamen yetersiz enjektor veya nozzle tercih edilmesi kaynaklıdır.
    ben kimseye atıf yapmak istemem amacım sadece bilgi tecrübe paylaşımında b ulunmak

    lpg sistemlerinde kunlanılan sizin enjektörtör dediğiniz parçalar teknik olarak selenoid valftir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fikret yılmaz

    ben kimseye atıf yapmak istemem amacım sadece bilgi tecrübe paylaşımında b ulunmak

    lpg sistemlerinde kunlanılan sizin enjektörtör dediğiniz parçalar teknik olarak selenoid valftir

    Alıntıları Göster
    lpg de çok az performans kaybeder hissetmezsiniz bile %5-10
  • fikret yılmaz F kullanıcısına yanıt
    Bütün enjektörler elektrik akımı ile harekete geçen solenoid valflerdir zaten.

    Surekli 7000 devir üstü çeviren yüksek motor gücüne sahip bir atmosferik motora sahip değilseniz 3 ohm "hızlı olmayan solenoid valfler" fazlasıyla yeterli gelmekte.

    Yeterki motor hacmine ve gücüne uygun nozzle ölçüsü kullanılsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuğs@n

    lpg de çok az performans kaybeder hissetmezsiniz bile %5-10

    100 _ 150 beygire kadar olan araçlarda güç kaybı çok kolay hissediliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaplan.42


    quote:

    Orijinalden alıntı: tuğs@n

    lpg de çok az performans kaybeder hissetmezsiniz bile %5-10

    100 _ 150 beygire kadar olan araçlarda güç kaybı çok kolay hissediliyor.

    ailede aveo 100bg var benzin ve lpg fark hissetmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuğs@n -- 29 Temmuz 2017; 13:13:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaplan.42


    quote:

    Orijinalden alıntı: tuğs@n

    lpg de çok az performans kaybeder hissetmezsiniz bile %5-10

    100 _ 150 beygire kadar olan araçlarda güç kaybı çok kolay hissediliyor.

    Arkadaşımda Clio4 0.9 Tce (90bg) var... Atiker Gold lpg sistemine sahip... Tüm bakımları yapılı olmasına rağmen daha önce kullandığım 1.2 (75bg) atmosferik Clio'dan (lpg yok) performans olarak geride kalıyor. Bu kadar kayıp olacağını düşünmemiştim...
  • Şu olayı birisi videoya çekip gösterse bütün olay çözülecek.



    Olur/olmaz demek çok anlamsız.



    0-100 km hızlanmasına bakmak lazım.



    Lpg firmaları kendilerine güveniyorsa video çekip koysunlar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.