Şimdi Ara

lpg enjektörleri hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
1
Favori
20.516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar günlerdir araştırma yapıyorum araştırdıkça kafam karışıyor her usta bir şey söylüyor işin ilginç olanı ustaların çoğuda çok hakim değil konulara

    örnek vermek gerekirse bir markanın büyük bayisine enjektör soruyorum bana verdiği yanıt 2 ohm fakat o markanın ithalatçısı ile konuşuyorum ithalatçı firma aynı enjektöre 3 ohm yanıtı veriyor buda beraberinde karmaşık bir durum çıkartıyor

    şimdi buradan yola çıkarak enjektörlerdeki ohm ve ms değerleri gerçekte ne kadar olmalı hangi enjektörler de ne kadar bu değerler ve en önemlisi şu bu değerlerin aracı kullanıma ve motora artı eksileri neler, yani son kullanıcı olarak bizleri ne kadar etkiliyor ve ne kadar hissediyoruz bu farkları piyasada bir çok enjektör var

    bu konu büyük bir eksiklik lütfen sadece enjektörler hakkında yanıtlar verelim ve kararsız kalanlara ilerleyen zamanlarda yardımcı olacak bir konu olacağını düşünüyorum

    saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sengsm -- 3 Haziran 2013; 14:09:34 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    LPG Enjektörleri: Kapsamlı Bir Kılavuz

    LPG araçlarında enjektörler, aracın performansı ve yakıt verimliliği için hayati öneme sahiptir. Enjektörler, sıvı haldeki LPG'yi, motorun silindirlerine püskürterek yanmasını sağlarlar.

    Ohm Değeri

    Enjektörlerin önemli bir özelliği ohm değeridir. Ohm, bir elektriksel direnç birimidir ve enjektörlerin elektriksel direncini ifade eder. LPG enjektörlerinde kullanılan yaygın ohm değerleri 2 ohm ve 3 ohm'dur.

    3 Ohm Yerine 2 Ohm Enjektör

    Bazı durumlarda, 3 ohm enjektörler yerine 2 ohm enjektörler kullanılabilir. Bununla birlikte, bu değişiklik dikkatli yapılmalıdır. 2 ohm enjektörler daha düşük dirençlidir, bu nedenle daha fazla akım çekebilirler. Bu durum, ECU'yu (elektronik kontrol ünitesi) aşırı yükleyebilir ve hasara neden olabilir.

    2 Ohm ve 3 Ohm Enjektör Farkı

    2 ohm ve 3 ohm enjektörler arasındaki temel fark, elektriksel dirençleridir. 2 ohm enjektörler 3 ohm enjektörlere göre daha düşük dirençlidir, bu nedenle daha fazla akım çekerler. Akım çekişindeki bu fark, ECU'nun enjektörleri kontrol etme şeklini etkileyebilir.

    LPG Enjektör Kaç Ohm Olmalı?

    LPG enjektörünün olması gereken ohm değeri, aracın modeline ve LPG sistemine bağlıdır. Genellikle, üreticinin önerdiği ohm değeri kullanılır. Bu bilgiyi aracın kullanım kılavuzunda veya LPG sisteminin kurulum talimatlarında bulabilirsiniz.

    LPG Enjektör Ohm Değeri Nedir?

    LPG enjektörünün ohm değerini ölçmek için bir multimetre kullanabilirsiniz. Multimetrenin uçlarını enjektörün iki terminaline bağlayın ve direnç ayarına geçirin. Multimetre ekranda enjektörün ohm değerini gösterecektir.

    Albien 2 Ohm Enjektör Yorumları

    Albien 2 ohm enjektörler, LPG araçları için popüler bir seçenektir. Kullanıcı yorumları, bu enjektörlerin güvenilir, dayanıklı ve yakıt verimliliğini artırdığını göstermektedir.

    3 Ohm LPG Enjektör

    3 ohm LPG enjektörleri, daha eski LPG sistemlerinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu enjektörler, 2 ohm enjektörlerden daha yüksek dirençlidir, bu nedenle daha az akım çekerler. Ancak, daha yüksek dirençleri nedeniyle daha düşük performans gösterebilirler.

    Landirenzo Enjektör Ömrü

    Landirenzo enjektörleri, yüksek kaliteli ve dayanıklı olmalarıyla bilinir. Uygun bakım ile Landirenzo enjektörleri genellikle 100.000 km'den fazla dayanabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ?????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    ?????
    Valla ben bu konuda daha önce konu açtım ve sordum. Çok tatmin olmadım açıkçası. Ama araştırmalarım sonucunda bence khein enjektör diğerleri ile mukayese edilemeyecek kadar iyi. Örneğin en basit bir örnek, Prins khein enjektörler 1.2 ohm diyor ve 0 dan 8000 devire kadar %1 yada 2 hassasiyetle aynı performansı vereceğini taahhüt ediyor. Bildiğim kadarı ile diğer markalar sadece enjektör ohm değeri şu kadar diye söylüyor. Diğerlerinde varsa da böyle bir açıklama vs görmedim.


    Bir de merak ettiğim diğer bir soru şu.

    örneğin 1 aracın benzin enjektörleri 1.5 ohm olsun. khein enjektöler bunu karşılıyor ve benzin ile alınan performası vaad ediyor. Buraya kadar ok diyelim. Diğer marka enjektörlerin ohm değerleri bildiğim kadarı ile daha yüksek. Örneğin bir markanın ki 2 ohm olsun. Bu durumda aracın benzinle alınan performansını veremeyeceğini gösteriyor. Araç benzindeki performansı alamaz. Haa bir ustamız teknik ve mantıklı bir açıklama ile aynı performans alınır diye açıklarsa o zaman bu enjektör ohm değerleri olayı hikaye gibi görünür.

    Forumda bütün markaların montajını yapan ustalarımız var. Bakalım mantıklı bir açıklama yapan veya yapabilen olacak mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    arkadaşlar günlerdir araştırma yapıyorum araştırdıkça kafam karışıyor her usta bir şey söylüyor işin ilginç olanı ustaların çoğuda çok hakim değil konulara

    örnek vermek gerekirse bir markanın büyük bayisine enjektör soruyorum bana verdiği yanıt 2 ohm fakat o markanın ithalatçısı ile konuşuyorum ithalatçı firma aynı enjektöre 3 ohm yanıtı veriyor buda beraberinde karmaşık bir durum çıkartıyor

    şimdi buradan yola çıkarak enjektörlerdeki ohm ve ms değerleri gerçekte ne kadar olmalı hangi enjektörler de ne kadar bu değerler ve en önemlisi şu bu değerlerin aracı kullanıma ve motora artı eksileri neler, yani son kullanıcı olarak bizleri ne kadar etkiliyor ve ne kadar hissediyoruz bu farkları piyasada bir çok enjektör var

    bu konu büyük bir eksiklik lütfen sadece enjektörler hakkında yanıtlar verelim ve kararsız kalanlara ilerleyen zamanlarda yardımcı olacak bir konu olacağını düşünüyorum

    saygılarımla

    Mobilden baglandigim icin net resimli ve örnekli aciklama veremedim onlari size sunacagim
    Genel olarak piyasada yaygin olan enjektorlerin geneli 3 ohm dur atiker landi renzo (bosh) savoli
    Lovato omvl tartarini mimgas congas akl wentgas
    Bunlardan enjektör ohm farki daha düşük olan
    Prins kitmtm telefleks (emindegilim)
    Detsyli bilgi verecegim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: paliogo

    Valla ben bu konuda daha önce konu açtım ve sordum. Çok tatmin olmadım açıkçası. Ama araştırmalarım sonucunda bence khein enjektör diğerleri ile mukayese edilemeyecek kadar iyi. Örneğin en basit bir örnek, Prins khein enjektörler 1.2 ohm diyor ve 0 dan 8000 devire kadar %1 yada 2 hassasiyetle aynı performansı vereceğini taahhüt ediyor. Bildiğim kadarı ile diğer markalar sadece enjektör ohm değeri şu kadar diye söylüyor. Diğerlerinde varsa da böyle bir açıklama vs görmedim.


    Bir de merak ettiğim diğer bir soru şu.

    örneğin 1 aracın benzin enjektörleri 1.5 ohm olsun. khein enjektöler bunu karşılıyor ve benzin ile alınan performası vaad ediyor. Buraya kadar ok diyelim. Diğer marka enjektörlerin ohm değerleri bildiğim kadarı ile daha yüksek. Örneğin bir markanın ki 2 ohm olsun. Bu durumda aracın benzinle alınan performansını veremeyeceğini gösteriyor. Araç benzindeki performansı alamaz. Haa bir ustamız teknik ve mantıklı bir açıklama ile aynı performans alınır diye açıklarsa o zaman bu enjektör ohm değerleri olayı hikaye gibi görünür.

    Forumda bütün markaların montajını yapan ustalarımız var. Bakalım mantıklı bir açıklama yapan veya yapabilen olacak mı?





    lpg sektöründeki en büyük eksiklik dediğim gibi bayiler bile olaya vakıf değil bayiye soruyorum atiker mi lovato mu ? bayi her ikisininde bayisi ve azımsanacak bir yer değil bayinin bana cevabı her ikiside olur ama lovatonun enjektörü 2 ohm atikerin enjektörü 3 ohm aynı soruyu lovatonun ithalatçısı olan firmaya soruyorum lovato 3 ohm şimdi hal böyle olunca ortada bir gariplik var ve bu sorular doğru şekilde cevaplanmalı

    burada önemli olan sadece enjektör hız meseleside değil örneğin 3 ohm luk bir enjektör 1.8 125 hp motora 5000 devirde yeterli yakıtı sağlayabilirmi veya motora zarar verirmi ama bunu yanlı ve marka fanatikliği üzerinden değilde gerçekten bilenlerin yanıtlaması çok önemli eğer bunlar güzelce cevaplanırsa bence lpg kit i tercih edeceklere rehber olacak bir konu

    yukarıdaki örnek sadece son 10 günde yaşadığım basit bir örnekti kimseyi zan altında bırakmak için yazılmadı fakat gerçek olan bir örnek

    teknik bilgi sahibi arkadaşlar konuya el atarsa sevinirim

    saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sengsm -- 4 Haziran 2013; 21:41:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    quote:

    Orijinalden alıntı: paliogo

    Valla ben bu konuda daha önce konu açtım ve sordum. Çok tatmin olmadım açıkçası. Ama araştırmalarım sonucunda bence khein enjektör diğerleri ile mukayese edilemeyecek kadar iyi. Örneğin en basit bir örnek, Prins khein enjektörler 1.2 ohm diyor ve 0 dan 8000 devire kadar %1 yada 2 hassasiyetle aynı performansı vereceğini taahhüt ediyor. Bildiğim kadarı ile diğer markalar sadece enjektör ohm değeri şu kadar diye söylüyor. Diğerlerinde varsa da böyle bir açıklama vs görmedim.


    Bir de merak ettiğim diğer bir soru şu.

    örneğin 1 aracın benzin enjektörleri 1.5 ohm olsun. khein enjektöler bunu karşılıyor ve benzin ile alınan performası vaad ediyor. Buraya kadar ok diyelim. Diğer marka enjektörlerin ohm değerleri bildiğim kadarı ile daha yüksek. Örneğin bir markanın ki 2 ohm olsun. Bu durumda aracın benzinle alınan performansını veremeyeceğini gösteriyor. Araç benzindeki performansı alamaz. Haa bir ustamız teknik ve mantıklı bir açıklama ile aynı performans alınır diye açıklarsa o zaman bu enjektör ohm değerleri olayı hikaye gibi görünür.

    Forumda bütün markaların montajını yapan ustalarımız var. Bakalım mantıklı bir açıklama yapan veya yapabilen olacak mı?





    lpg sektöründeki en büyük eksiklik dediğim gibi bayiler bile olaya vakıf değil bayiye soruyorum atiker mi lovato mu ? bayi her ikisininde bayisi ve azımsanacak bir yer değil bayinin bana cevabı her ikiside olur ama lovatonun enjektörü 2 ohm atikerin enjektörü 3 ohm aynı soruyu lovatonun ithalatçısı olan firmaya soruyorum lovato 3 ohm şimdi hal böyle olunca ortada bir gariplik var ve bu sorular doğru şekilde cevaplanmalı

    burada önemli olan sadece enjektör hız meseleside değil örneğin 3 ohm luk bir enjektör 1.8 125 hp motora 5000 devirde yeterli yakıtı sağlayabilirmi veya motora zarar verirmi ama bunu yanlı ve marka fanatikliği üzerinden değilde gerçekten bilenlerin yanıtlaması çok önemli eğer bunlar güzelce cevaplanırsa bence lpg kit i tercih edeceklere rehber olacak bir konu

    yukarıdaki örnek sadece son 10 günde yaşadığım basit bir örnekti kimseyi zan altında bırakmak için yazılmadı fakat gerçek olan bir örnek

    teknik bilgi sahibi arkadaşlar konuya el atarsa sevinirim

    saygılarımla

    Alıntıları Göster
    bu gün prins müşteri hizmetlerinden arandım ( daha önce mesaj bırakmıştım bilgi almak için )

    kendi enjektörlerinin elektriksel dirençleri ile ilgili bilgi verdi ( yanılmıyorsam OHM olmalı hatalıysam düzeltebilirler arkadaşlar ) kullanılan iki tip enjektör var

    bunlardan khein olan 1.2 ohm birde prins olarak kendi ürettikleri 150 hp ye kadar tavsiye edilen prins enjektörler 1.45 ohm

    iki enjektöründe türkiyenin en iyisi olduğundan gayet emin konuştu beni arayan arkadaş

    bu iki enjektör harici piyasada genel çoğunluk 3 ohm kullanıyor anladığım kadarı ile

    işte can alıcı soruda bu aynı araca 1.45 ohm enjektör kullanmakla 3 ohm enjektör kullanamanın karı ve zararı nedir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    bu gün prins müşteri hizmetlerinden arandım ( daha önce mesaj bırakmıştım bilgi almak için )

    kendi enjektörlerinin elektriksel dirençleri ile ilgili bilgi verdi ( yanılmıyorsam OHM olmalı hatalıysam düzeltebilirler arkadaşlar ) kullanılan iki tip enjektör var

    bunlardan khein olan 1.2 ohm birde prins olarak kendi ürettikleri 150 hp ye kadar tavsiye edilen prins enjektörler 1.45 ohm

    iki enjektöründe türkiyenin en iyisi olduğundan gayet emin konuştu beni arayan arkadaş

    bu iki enjektör harici piyasada genel çoğunluk 3 ohm kullanıyor anladığım kadarı ile

    işte can alıcı soruda bu aynı araca 1.45 ohm enjektör kullanmakla 3 ohm enjektör kullanamanın karı ve zararı nedir

    Alıntıları Göster
    Aynen ben de daha önce yazdığım gibi mantıklı ve teknik bir açıklama bekliyorum. 80 küsür kişi konuyu okumuş ama bir ustamız hariç henüz cevap yok. Emin ol şurada bir topik açık şu marka aracım var hangi marka lpg sistemi taktırmalıyım yazsam bir dünya cevap gelirdi :)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    bu gün prins müşteri hizmetlerinden arandım ( daha önce mesaj bırakmıştım bilgi almak için )

    kendi enjektörlerinin elektriksel dirençleri ile ilgili bilgi verdi ( yanılmıyorsam OHM olmalı hatalıysam düzeltebilirler arkadaşlar ) kullanılan iki tip enjektör var

    bunlardan khein olan 1.2 ohm birde prins olarak kendi ürettikleri 150 hp ye kadar tavsiye edilen prins enjektörler 1.45 ohm

    iki enjektöründe türkiyenin en iyisi olduğundan gayet emin konuştu beni arayan arkadaş

    bu iki enjektör harici piyasada genel çoğunluk 3 ohm kullanıyor anladığım kadarı ile

    işte can alıcı soruda bu aynı araca 1.45 ohm enjektör kullanmakla 3 ohm enjektör kullanamanın karı ve zararı nedir


    3 ohm lik enjektör direnci ile 1,5 ohm lik enjektör direnci olan enjektörlerin en önemli fark özelliği 1,5 ohm lik enjektörün çok hızlı olmasıdır. ve yüksek devirlerde bile görevini yani püskürtme avansını iyi yapab,lmesidir.. elektronik enjektörler bu konuda epeyce ilerde. ancak prins in enjektörleri için söylemek gerekirse 0 ile 8000 devire kadar gelen basınca dayalı açınıp kapanabilen enjektörlerin başında gelir. piyasada bir çok enjektör var bunların % 80 i özell,ikle valf tip enjektörler olmak üzere 3000 devirden sonra nerdeyse açık kalır. sonra tekrar yazcam acil çıkmam lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    bu gün prins müşteri hizmetlerinden arandım ( daha önce mesaj bırakmıştım bilgi almak için )

    kendi enjektörlerinin elektriksel dirençleri ile ilgili bilgi verdi ( yanılmıyorsam OHM olmalı hatalıysam düzeltebilirler arkadaşlar ) kullanılan iki tip enjektör var

    bunlardan khein olan 1.2 ohm birde prins olarak kendi ürettikleri 150 hp ye kadar tavsiye edilen prins enjektörler 1.45 ohm

    iki enjektöründe türkiyenin en iyisi olduğundan gayet emin konuştu beni arayan arkadaş

    bu iki enjektör harici piyasada genel çoğunluk 3 ohm kullanıyor anladığım kadarı ile

    işte can alıcı soruda bu aynı araca 1.45 ohm enjektör kullanmakla 3 ohm enjektör kullanamanın karı ve zararı nedir


    3 ohm lik enjektör direnci ile 1,5 ohm lik enjektör direnci olan enjektörlerin en önemli fark özelliği 1,5 ohm lik enjektörün çok hızlı olmasıdır. ve yüksek devirlerde bile görevini yani püskürtme avansını iyi yapab,lmesidir.. elektronik enjektörler bu konuda epeyce ilerde. ancak prins in enjektörleri için söylemek gerekirse 0 ile 8000 devire kadar gelen basınca dayalı açınıp kapanabilen enjektörlerin başında gelir. piyasada bir çok enjektör var bunların % 80 i özell,ikle valf tip enjektörler olmak üzere 3000 devirden sonra nerdeyse açık kalır. sonra tekrar yazcam acil çıkmam lazım.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler Mehmet Usta, işte benim de merak ettiğim bu zaten. khein enjektör hariç diğerlerindeki bu gecikme ve açık kalma problemleri yüzünden aracın benzin performansına yetişememesi ihtimalini doğurmuyor mu? Zaten Prins i seçmemdeki en büyük etkenlerden biri de buydu. Tabi ki 2.2 Bar işletme basıncı, regulatör ve diğer ekipman kalitesi yüzünden tercih ettim. Arkadaşlar şöyle bir test yapın ben yetkili serviste gösterdim adamlar inanamadı. Aracım 2011 Fiat bravo tjet. servise gittim ve kaputu açtım. Aracı benzine aldım ve şıkır şıkır şeklinde benzin enjektörlerinin sesini duydular, aracın normal karakteristik enjektör sesi. Daha sonra aracı lpg ye aldım ve motor inanılmaz sessizleşti. Khein enjektör burada kalitesini konuşturdu. Servisteki çalışan şaşırdı :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: paliogo

    Teşekkürler Mehmet Usta, işte benim de merak ettiğim bu zaten. khein enjektör hariç diğerlerindeki bu gecikme ve açık kalma problemleri yüzünden aracın benzin performansına yetişememesi ihtimalini doğurmuyor mu? Zaten Prins i seçmemdeki en büyük etkenlerden biri de buydu. Tabi ki 2.2 Bar işletme basıncı, regulatör ve diğer ekipman kalitesi yüzünden tercih ettim. Arkadaşlar şöyle bir test yapın ben yetkili serviste gösterdim adamlar inanamadı. Aracım 2011 Fiat bravo tjet. servise gittim ve kaputu açtım. Aracı benzine aldım ve şıkır şıkır şeklinde benzin enjektörlerinin sesini duydular, aracın normal karakteristik enjektör sesi. Daha sonra aracı lpg ye aldım ve motor inanılmaz sessizleşti. Khein enjektör burada kalitesini konuşturdu. Servisteki çalışan şaşırdı :)



    üstat mesele enjektörlerin sesi değil

    önemli olan 2 enjektör arasındaki ohm farklarının motora artı yada eksi yönde yansıması merak edilen bu teknik olarak bir açıklaması olmalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    quote:

    Orijinalden alıntı: paliogo

    Teşekkürler Mehmet Usta, işte benim de merak ettiğim bu zaten. khein enjektör hariç diğerlerindeki bu gecikme ve açık kalma problemleri yüzünden aracın benzin performansına yetişememesi ihtimalini doğurmuyor mu? Zaten Prins i seçmemdeki en büyük etkenlerden biri de buydu. Tabi ki 2.2 Bar işletme basıncı, regulatör ve diğer ekipman kalitesi yüzünden tercih ettim. Arkadaşlar şöyle bir test yapın ben yetkili serviste gösterdim adamlar inanamadı. Aracım 2011 Fiat bravo tjet. servise gittim ve kaputu açtım. Aracı benzine aldım ve şıkır şıkır şeklinde benzin enjektörlerinin sesini duydular, aracın normal karakteristik enjektör sesi. Daha sonra aracı lpg ye aldım ve motor inanılmaz sessizleşti. Khein enjektör burada kalitesini konuşturdu. Servisteki çalışan şaşırdı :)



    üstat mesele enjektörlerin sesi değil

    önemli olan 2 enjektör arasındaki ohm farklarının motora artı yada eksi yönde yansıması merak edilen bu teknik olarak bir açıklaması olmalı

    Alıntıları Göster
    tabi ki en önemli ayrıntı o da , ben ilave olarak sessiz olduğunu da belirtmek istedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    quote:

    Orijinalden alıntı: paliogo

    Teşekkürler Mehmet Usta, işte benim de merak ettiğim bu zaten. khein enjektör hariç diğerlerindeki bu gecikme ve açık kalma problemleri yüzünden aracın benzin performansına yetişememesi ihtimalini doğurmuyor mu? Zaten Prins i seçmemdeki en büyük etkenlerden biri de buydu. Tabi ki 2.2 Bar işletme basıncı, regulatör ve diğer ekipman kalitesi yüzünden tercih ettim. Arkadaşlar şöyle bir test yapın ben yetkili serviste gösterdim adamlar inanamadı. Aracım 2011 Fiat bravo tjet. servise gittim ve kaputu açtım. Aracı benzine aldım ve şıkır şıkır şeklinde benzin enjektörlerinin sesini duydular, aracın normal karakteristik enjektör sesi. Daha sonra aracı lpg ye aldım ve motor inanılmaz sessizleşti. Khein enjektör burada kalitesini konuşturdu. Servisteki çalışan şaşırdı :)



    üstat mesele enjektörlerin sesi değil

    önemli olan 2 enjektör arasındaki ohm farklarının motora artı yada eksi yönde yansıması merak edilen bu teknik olarak bir açıklaması olmalı

    sengsm
    3 ohm olan her enjektör aynı şekilde çalışıyor demek değildir çünkü bobinlerin içindeki boşluklar ve bobin sarım sayıları farklı olacağından oluşturdukları akı ve manyetik kuvvet farklı olur. bunların hesapları muhakkak yapılmıştır ama bize verilmiyor. sadece bizim bildiğimiz keihn enjektör 1,2 milisaniyeye kadar çalışıyor. romano enjektör 2 milisaniyeye kadar çalışıyor. atiker 3,40 milisaniyeye kadar inebiliyor. lovato 3,70 milisaniyeye kadar inebiliyor. yalnız bir arabanın benim gördüğüm en düşük benzin milisaniyesi 1,8 dir. o da turbo araçlarda . normal araçlarda bu 2,7-3,0 milisaniye arası oluyor. bunu belli bir katsayı çarpıyoruz. lpg milisaniyesi iyice yükseliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KALE OTOGAZ

    quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    quote:

    Orijinalden alıntı: paliogo

    Teşekkürler Mehmet Usta, işte benim de merak ettiğim bu zaten. khein enjektör hariç diğerlerindeki bu gecikme ve açık kalma problemleri yüzünden aracın benzin performansına yetişememesi ihtimalini doğurmuyor mu? Zaten Prins i seçmemdeki en büyük etkenlerden biri de buydu. Tabi ki 2.2 Bar işletme basıncı, regulatör ve diğer ekipman kalitesi yüzünden tercih ettim. Arkadaşlar şöyle bir test yapın ben yetkili serviste gösterdim adamlar inanamadı. Aracım 2011 Fiat bravo tjet. servise gittim ve kaputu açtım. Aracı benzine aldım ve şıkır şıkır şeklinde benzin enjektörlerinin sesini duydular, aracın normal karakteristik enjektör sesi. Daha sonra aracı lpg ye aldım ve motor inanılmaz sessizleşti. Khein enjektör burada kalitesini konuşturdu. Servisteki çalışan şaşırdı :)



    üstat mesele enjektörlerin sesi değil

    önemli olan 2 enjektör arasındaki ohm farklarının motora artı yada eksi yönde yansıması merak edilen bu teknik olarak bir açıklaması olmalı

    sengsm
    3 ohm olan her enjektör aynı şekilde çalışıyor demek değildir çünkü bobinlerin içindeki boşluklar ve bobin sarım sayıları farklı olacağından oluşturdukları akı ve manyetik kuvvet farklı olur. bunların hesapları muhakkak yapılmıştır ama bize verilmiyor. sadece bizim bildiğimiz keihn enjektör 1,2 milisaniyeye kadar çalışıyor. romano enjektör 2 milisaniyeye kadar çalışıyor. atiker 3,40 milisaniyeye kadar inebiliyor. lovato 3,70 milisaniyeye kadar inebiliyor. yalnız bir arabanın benim gördüğüm en düşük benzin milisaniyesi 1,8 dir. o da turbo araçlarda . normal araçlarda bu 2,7-3,0 milisaniye arası oluyor. bunu belli bir katsayı çarpıyoruz. lpg milisaniyesi iyice yükseliyor.

    Alıntıları Göster
    sayın KALE OTOGAZ

    peki o zaman şöyle bir soru sorayım benzin enjektörü 2.7 sn olan bir araca 3.40 sn hızı olan bir lpg enjektörü montajlanırsa bunun eksi yanı nedir ve aynı araca 1.45 sn hızı olan lpg enjektörü montajlanırsa bu bir artı oluştururmu

    saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    sayın KALE OTOGAZ

    peki o zaman şöyle bir soru sorayım benzin enjektörü 2.7 sn olan bir araca 3.40 sn hızı olan bir lpg enjektörü montajlanırsa bunun eksi yanı nedir ve aynı araca 1.45 sn hızı olan lpg enjektörü montajlanırsa bu bir artı oluştururmu

    saygılarımla

    ayarlarının düzgün yapıldığını varsayarak çalışma açısından bir fark olmayacaktır. 1,9 milisaniyede çalışabilen (1,45 ohm prins enjektör) yaklaşık 3,7 milisaniyede çalışacağından ömrü daha uzun olacaktır. atiker enjektör limite daha yakın olacağından ömrü daha az olacaktır. yani enjektör meme çapları mümkün olduğu kadar küçük seçilip yavaş çalıştırılarak enjektör ömrünü uzatmalı. yalnız çok da küçük seçilirse üst devirlerde lpg yetiştirmeyebilir. o yüzden olayları optimize etmek lazım. hızlı enjektörün en büyük avantajı rölantide hızlı çalışabileceğinden meme çapının büyük olmasının da sayesinde yetiştirememe sorunu yaşanmayacaktır. buradan yalnız ayarlamada ektili olan sadece meme çapı sanılması program ve regulatör basıncı etkin faktördür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KALE OTOGAZ

    quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    sayın KALE OTOGAZ

    peki o zaman şöyle bir soru sorayım benzin enjektörü 2.7 sn olan bir araca 3.40 sn hızı olan bir lpg enjektörü montajlanırsa bunun eksi yanı nedir ve aynı araca 1.45 sn hızı olan lpg enjektörü montajlanırsa bu bir artı oluştururmu

    saygılarımla

    ayarlarının düzgün yapıldığını varsayarak çalışma açısından bir fark olmayacaktır. 1,9 milisaniyede çalışabilen (1,45 ohm prins enjektör) yaklaşık 3,7 milisaniyede çalışacağından ömrü daha uzun olacaktır. atiker enjektör limite daha yakın olacağından ömrü daha az olacaktır. yani enjektör meme çapları mümkün olduğu kadar küçük seçilip yavaş çalıştırılarak enjektör ömrünü uzatmalı. yalnız çok da küçük seçilirse üst devirlerde lpg yetiştirmeyebilir. o yüzden olayları optimize etmek lazım. hızlı enjektörün en büyük avantajı rölantide hızlı çalışabileceğinden meme çapının büyük olmasının da sayesinde yetiştirememe sorunu yaşanmayacaktır. buradan yalnız ayarlamada ektili olan sadece meme çapı sanılması program ve regulatör basıncı etkin faktördür.

    Alıntıları Göster
    Merhabalar,

    O zaman söylediklerinizden şunu anlıyorum doğru mudur?

    Aracın benzin enjektörü 1.8 ohm olsun, bu araca 3 ohm luk enjektör takılsa da ( enjektör ömür süresini atlıyorum ) aracın performansı bakımına herhangi bir fark olmayacaktır. Eğer öyle ise khein enjektöre o kadar fark vermeye gerek yok mu? Bu durumda bu değerler bir pazarlama tekniği gibi birşey mi oluyor?

    Diğer bir sorum da Mehmet ustanın dediği, khein enjektörler 8000 devire kadar aynı hassasiyetle çalışabiliyor. Diğerlerinde böyle bir sonuç veya rapor var mı? 3 ohm luk enjektörün 3000 devirden sonra açık kalması durumu ne gibi problemler doğurabilir?

    Cevaplarınız için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KALE OTOGAZ

    quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    sayın KALE OTOGAZ

    peki o zaman şöyle bir soru sorayım benzin enjektörü 2.7 sn olan bir araca 3.40 sn hızı olan bir lpg enjektörü montajlanırsa bunun eksi yanı nedir ve aynı araca 1.45 sn hızı olan lpg enjektörü montajlanırsa bu bir artı oluştururmu

    saygılarımla

    ayarlarının düzgün yapıldığını varsayarak çalışma açısından bir fark olmayacaktır. 1,9 milisaniyede çalışabilen (1,45 ohm prins enjektör) yaklaşık 3,7 milisaniyede çalışacağından ömrü daha uzun olacaktır. atiker enjektör limite daha yakın olacağından ömrü daha az olacaktır. yani enjektör meme çapları mümkün olduğu kadar küçük seçilip yavaş çalıştırılarak enjektör ömrünü uzatmalı. yalnız çok da küçük seçilirse üst devirlerde lpg yetiştirmeyebilir. o yüzden olayları optimize etmek lazım. hızlı enjektörün en büyük avantajı rölantide hızlı çalışabileceğinden meme çapının büyük olmasının da sayesinde yetiştirememe sorunu yaşanmayacaktır. buradan yalnız ayarlamada ektili olan sadece meme çapı sanılması program ve regulatör basıncı etkin faktördür.

    o zaman soruyu biraz daha kullanıcıların anlayabileceği basitliğe indireyim

    başka bir araçtan ziyade kendi aracım üzerinden örnekleyeyim 1.8 20v 125 hp aracıma prins silverline ile atiker arasından bir seçim yaparsam şayetki doğru montaj ile sadece lpg ekipmanlarının ( enjektör regülator vs.. ) ömürlerinde farklılıklar olacaktır aracın motoru her iki enjektör ve kit seçiminden etkilenmeyecek yada aynı oranda etkilenecek ?

    o zaman 1.45 ohm ila 3 ohm arasında uzun ömürlülük dışında aracı etkileyecek bir unsur yok ciddi anlamda

    eğer sizin söylediğiniz gibi ise şayetki maliyetlerde zaten o oranda artıyor örnek prins te enjektör 5 tl brc de 4 tl lovatoda 3 tl gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sengsm -- 5 Haziran 2013; 19:54:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    arkadaşlar günlerdir araştırma yapıyorum araştırdıkça kafam karışıyor her usta bir şey söylüyor işin ilginç olanı ustaların çoğuda çok hakim değil konulara

    örnek vermek gerekirse bir markanın büyük bayisine enjektör soruyorum bana verdiği yanıt 2 ohm fakat o markanın ithalatçısı ile konuşuyorum ithalatçı firma aynı enjektöre 3 ohm yanıtı veriyor buda beraberinde karmaşık bir durum çıkartıyor

    şimdi buradan yola çıkarak enjektörlerdeki ohm ve ms değerleri gerçekte ne kadar olmalı hangi enjektörler de ne kadar bu değerler ve en önemlisi şu bu değerlerin aracı kullanıma ve motora artı eksileri neler, yani son kullanıcı olarak bizleri ne kadar etkiliyor ve ne kadar hissediyoruz bu farkları piyasada bir çok enjektör var

    bu konu büyük bir eksiklik lütfen sadece enjektörler hakkında yanıtlar verelim ve kararsız kalanlara ilerleyen zamanlarda yardımcı olacak bir konu olacağını düşünüyorum

    saygılarımla

    Benim önce bu başlığa vereceğim bilgiler tamamiyle kendi teknik bilgilerimdir bir yerde ne alıntı nede kopyalamadır öncelikle bunu belirtmek isterim sebebide yoruma eleştiriye ve aksini konusmaya açığım
    Ülkemiz genelinde lpg dönüşüm sistemlerinde piyasada bulunan enjektör seçeneklleri 2 çeşittir genel olarak
    3 ohm lı enjektörler ve 2ohm ve altı enjektörler olarak ayrılır piyasadaki sistemin geneli 3 ohm enjektör kullanmaktadır.
    lpg enjektörleri ile benzin enjektörleri arasında püskürtme zamanlarının birbirine yakın olması şarttır.
    3 ohm luk bir enjektör bir aracın enjektör püskürtme zamanında 2,4 ms yeye kadar destek verebilir bunun altında ki püskürtme zamanında ise sıkıntı çıkarır ve gaz enjektörleri ya açık kalır yada yetiştiremez ve lpg uyum sağlamasıda zordur.
    Ve şu kesilikle yanlıştır araç 3 ohm luk enjektör takılınca 3000 devirde yetiştirmez veya enjektör açık kalır demek yanlıştır
    2010 modele kadar yüzde 90 ve 2013 modele kadar yüzde 60 araçların çoğunun benzin milisaniyeleri 2,5 ms yenin üstündedir ve 3 ohm luk enjektör bu araçların hepsini destekler ve sorun yaşanmaz
    ben şöyle bir çizelge yapacam

    araç markası regülatör basıncı kullanılan meme ucu map basıncı benzin mili gaz milisaniyesi
    honda civic 2012- - -- 101--------- 2,0------- 35-------------- 2,9 -------------- 5,2
    honda civic 2010 ---- - 105 --------- 1,8 -------- 32 ------------- 2,7--------------- 4,6
    renault clio1,4 2005----103---------- 1,8----------34 ------------- 3,2--------------- 4,8
    renault clio1,2 2012----105---------- 1,5 ----------32-------------- 2,5 --------------4,2
    toyoto coralla 2008 ---102---------- 1,8 ----------26-------------- 3,0---------------5,5
    toyoto auris 2012----95 -----------1,8-----------29---------------2,5---------------4,0
    cruse 2011 -------100----------- 2,2----------35 -------------- 2,7---------------5,1

    biz lpg dönüşümü yapan ustalar araca montaj yaptığımızda sağlıklı montaj için tek hedefimiz aracın benzin milisaniyelerin lpg de benzinde aynı milisaniyeyi görmektir. EGER 2 durumdada benzin milisaniyeleri değişmez ve map sayfamızda yakıt çizelgemizde aracın gaz milisaniyeleri kitli kalmaz ise (3,40 modu)durum sağlıklıdır
    VE regülatör basıncı meme ucu seçimiyle aracın sağlıklı gaz püskürtmesini elde ederiz

    Yani piyasada tüm sistemlerin genelinde kullandığı 30hm luk enjektör piyasada bulunan araçların benzin püskürtme zamanına eşdegerdir
    Hangi araçlarda yetersiz derseniz motoru küçük beygiri yüksek araçlarda silindir sayısı ya 3olan silindir sayısssı 6 olanların bir kısmı araçlarda komprosörlü turbo araçların bazılarında 3 ohm luk enjektör yetersiz kalır.Sebebide bu araçların benzin milisaniyelerinin 2,4 ms altında olmasıdır Bu araçlara 3 ohm luk enjektör kullandığımızda gaz enjektörlerinin püskürtme zamanları arasındaki fark yüzünden lpg enjektörü ya açık kalır yetişemediği için yada kafasına göre çalışır ve sonucundada araç kendi benzin enjektörünü bile kitler


    SONUÇ
    3OHM LUK LPG enjektörü 2,4- 5,0 milisaniyeye kadar yeterlidir

    2 ohm yakın enjektör ise 1,4 - 5,0 milisaniyeye kadar yeterlidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NECOOTOGAZ -- 5 Haziran 2013; 23:32:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NECOOTOGAZ

    quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    arkadaşlar günlerdir araştırma yapıyorum araştırdıkça kafam karışıyor her usta bir şey söylüyor işin ilginç olanı ustaların çoğuda çok hakim değil konulara

    örnek vermek gerekirse bir markanın büyük bayisine enjektör soruyorum bana verdiği yanıt 2 ohm fakat o markanın ithalatçısı ile konuşuyorum ithalatçı firma aynı enjektöre 3 ohm yanıtı veriyor buda beraberinde karmaşık bir durum çıkartıyor

    şimdi buradan yola çıkarak enjektörlerdeki ohm ve ms değerleri gerçekte ne kadar olmalı hangi enjektörler de ne kadar bu değerler ve en önemlisi şu bu değerlerin aracı kullanıma ve motora artı eksileri neler, yani son kullanıcı olarak bizleri ne kadar etkiliyor ve ne kadar hissediyoruz bu farkları piyasada bir çok enjektör var

    bu konu büyük bir eksiklik lütfen sadece enjektörler hakkında yanıtlar verelim ve kararsız kalanlara ilerleyen zamanlarda yardımcı olacak bir konu olacağını düşünüyorum

    saygılarımla

    Benim önce bu başlığa vereceğim bilgiler tamamiyle kendi teknik bilgilerimdir bir yerde ne alıntı nede kopyalamadır öncelikle bunu belirtmek isterim sebebide yoruma eleştiriye ve aksini konusmaya açığım
    Ülkemiz genelinde lpg dönüşüm sistemlerinde piyasada bulunan enjektör seçeneklleri 2 çeşittir genel olarak
    3 ohm lı enjektörler ve 2ohm ve altı enjektörler olarak ayrılır piyasadaki sistemin geneli 3 ohm enjektör kullanmaktadır.
    lpg enjektörleri ile benzin enjektörleri arasında püskürtme zamanlarının birbirine yakın olması şarttır.
    3 ohm luk bir enjektör bir aracın enjektör püskürtme zamanında 2,4 ms yeye kadar destek verebilir bunun altında ki püskürtme zamanında ise sıkıntı çıkarır ve gaz enjektörleri ya açık kalır yada yetiştiremez ve lpg uyum sağlamasıda zordur.
    Ve şu kesilikle yanlıştır araç 3 ohm luk enjektör takılınca 3000 devirde yetiştirmez veya enjektör açık kalır demek yanlıştır
    2010 modele kadar yüzde 90 ve 2013 modele kadar yüzde 60 araçların çoğunun benzin milisaniyeleri 2,5 ms yenin üstündedir ve 3 ohm luk enjektör bu araçların hepsini destekler ve sorun yaşanmaz
    ben şöyle bir çizelge yapacam

    araç markası regülatör basıncı kullanılan meme ucu map basıncı benzin mili gaz milisaniyesi
    honda civic 2012- - -- 101--------- 2,0------- 35-------------- 2,9 -------------- 5,2
    honda civic 2010 ---- - 105 --------- 1,8 -------- 32 ------------- 2,7--------------- 4,6
    renault clio1,4 2005----103---------- 1,8----------34 ------------- 3,2--------------- 4,8
    renault clio1,2 2012----105---------- 1,5 ----------32-------------- 2,5 --------------4,2
    toyoto coralla 2008 ---102---------- 1,8 ----------26-------------- 3,0---------------5,5
    toyoto auris 2012----95 -----------1,8-----------29---------------2,5---------------4,0
    cruse 2011 -------100----------- 2,2----------35 -------------- 2,7---------------5,1

    biz lpg dönüşümü yapan ustalar araca montaj yaptığımızda sağlıklı montaj için tek hedefimiz aracın benzin milisaniyelerin lpg de benzinde aynı milisaniyeyi görmektir. EGER 2 durumdada benzin milisaniyeleri değişmez ve map sayfamızda yakıt çizelgemizde aracın gaz milisaniyeleri kitli kalmaz ise (3,40 modu)durum sağlıklıdır
    VE regülatör basıncı meme ucu seçimiyle aracın sağlıklı gaz püskürtmesini elde ederiz

    Yani piyasada tüm sistemlerin genelinde kullandığı 30hm luk enjektör piyasada bulunan araçların benzin püskürtme zamanına eşdegerdir
    Hangi araçlarda yetersiz derseniz motoru küçük beygiri yüksek araçlarda silindir sayısı ya 3olan silindir sayısssı 6 olanların bir kısmı araçlarda komprosörlü turbo araçların bazılarında 3 ohm luk enjektör yetersiz kalır.Sebebide bu araçların benzin milisaniyelerinin 2,4 ms altında olmasıdır Bu araçlara 3 ohm luk enjektör kullandığımızda gaz enjektörlerinin püskürtme zamanları arasındaki fark yüzünden lpg enjektörü ya açık kalır yetişemediği için yada kafasına göre çalışır ve sonucundada araç kendi benzin enjektörünü bile kitler


    SONUÇ
    3OHM LUK LPG enjektörü 2,4- 5,0 milisaniyeye kadar yeterlidir

    2 ohm yakın enjektör ise 1,4 - 5,0 milisaniyeye kadar yeterlidir
    Hayırlı akşamlar öncelikle kandiliniz kutlar hayırlı geceler dilerim
    lpg enj 3 ohm 2 ohm 1 ohm valtek enj olarak örnek verirsek bu üç enj aralarındaki fark calışma hızı acık kalma süreleridir bu enj degerleri aktarım verileri belirli bir noktaya nufus etmektedir mın.acık kalma süresi ve max calışma acık kalma süresi olarak.
    örnek olarak
    3 ohm enj mın 2.5ms calışma durumuna sahipken 2 ohm enj 2.2 ms desdeklemektedir 1 ohm enj 2.0 ms calışa bilir
    lpg enj belli başlı bazı markalar bu konuda liderdir cunkü selenoid valf degildir ve istikrarını bozmadan mın degerden max cıka bilmektedir ama --selenoid valf-- aracın rpm degeri sıcaklık kullanım kosullarına göre enj nozul secımleri ıle calışa bilmektedir bu bazı enj nozul hatalı ıse ornek 5000 rpm 16 ms enj zamanı gördügü taktirde acık kalmaktadır .ve ya tam tersi rölanti halınde ıken araç
    lpg enj nekadar selenoıd valf olsada 3.2.1 ohm olması farkketmez cunku sıstem olarak bır araca 2ohm enj gereklı olup baglansa bile eger regulatör buharlaşmız fazı gazını dengeleyemesse enj gine problem yaşar .

    Prins,KEIN ENJ , BRC ENJ BU Konuda tamamen farklıdır enbüyük özellikleri selenoıd valf degildir,- tamamen gercek ENJ DÜR.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_kan teknik

    Hayırlı akşamlar öncelikle kandiliniz kutlar hayırlı geceler dilerim
    lpg enj 3 ohm 2 ohm 1 ohm valtek enj olarak örnek verirsek bu üç enj aralarındaki fark calışma hızı acık kalma süreleridir bu enj degerleri aktarım verileri belirli bir noktaya nufus etmektedir mın.acık kalma süresi ve max calışma acık kalma süresi olarak.
    örnek olarak
    3 ohm enj mın 2.5ms calışma durumuna sahipken 2 ohm enj 2.2 ms desdeklemektedir 1 ohm enj 2.0 ms calışa bilir
    lpg enj belli başlı bazı markalar bu konuda liderdir cunkü selenoid valf degildir ve istikrarını bozmadan mın degerden max cıka bilmektedir ama --selenoid valf-- aracın rpm degeri sıcaklık kullanım kosullarına göre enj nozul secımleri ıle calışa bilmektedir bu bazı enj nozul hatalı ıse ornek 5000 rpm 16 ms enj zamanı gördügü taktirde acık kalmaktadır .ve ya tam tersi rölanti halınde ıken araç
    lpg enj nekadar selenoıd valf olsada 3.2.1 ohm olması farkketmez cunku sıstem olarak bır araca 2ohm enj gereklı olup baglansa bile eger regulatör buharlaşmız fazı gazını dengeleyemesse enj gine problem yaşar .

    Prins,KEIN ENJ , BRC ENJ BU Konuda tamamen farklıdır enbüyük özellikleri selenoıd valf degildir,- tamamen gercek ENJ DÜR.

    sayın m_kan teknik,
    3 ohm için 2,5ms derken benzin enjeksiyon zamanını mı yoksa lpg enjeksiyon zamanını mı kastediyorsunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    quote:

    Orijinalden alıntı: KALE OTOGAZ

    quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    sayın KALE OTOGAZ

    peki o zaman şöyle bir soru sorayım benzin enjektörü 2.7 sn olan bir araca 3.40 sn hızı olan bir lpg enjektörü montajlanırsa bunun eksi yanı nedir ve aynı araca 1.45 sn hızı olan lpg enjektörü montajlanırsa bu bir artı oluştururmu

    saygılarımla

    ayarlarının düzgün yapıldığını varsayarak çalışma açısından bir fark olmayacaktır. 1,9 milisaniyede çalışabilen (1,45 ohm prins enjektör) yaklaşık 3,7 milisaniyede çalışacağından ömrü daha uzun olacaktır. atiker enjektör limite daha yakın olacağından ömrü daha az olacaktır. yani enjektör meme çapları mümkün olduğu kadar küçük seçilip yavaş çalıştırılarak enjektör ömrünü uzatmalı. yalnız çok da küçük seçilirse üst devirlerde lpg yetiştirmeyebilir. o yüzden olayları optimize etmek lazım. hızlı enjektörün en büyük avantajı rölantide hızlı çalışabileceğinden meme çapının büyük olmasının da sayesinde yetiştirememe sorunu yaşanmayacaktır. buradan yalnız ayarlamada ektili olan sadece meme çapı sanılması program ve regulatör basıncı etkin faktördür.

    o zaman soruyu biraz daha kullanıcıların anlayabileceği basitliğe indireyim

    başka bir araçtan ziyade kendi aracım üzerinden örnekleyeyim 1.8 20v 125 hp aracıma prins silverline ile atiker arasından bir seçim yaparsam şayetki doğru montaj ile sadece lpg ekipmanlarının ( enjektör regülator vs.. ) ömürlerinde farklılıklar olacaktır aracın motoru her iki enjektör ve kit seçiminden etkilenmeyecek yada aynı oranda etkilenecek ?

    o zaman 1.45 ohm ila 3 ohm arasında uzun ömürlülük dışında aracı etkileyecek bir unsur yok ciddi anlamda

    eğer sizin söylediğiniz gibi ise şayetki maliyetlerde zaten o oranda artıyor örnek prins te enjektör 5 tl brc de 4 tl lovatoda 3 tl gibi

    yukarı da örnek verdiğiniz arac için kit montajı markadan ziyade doğru montajcı olması önemlidir.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.