Şimdi Ara

Lpg filtresi koca bir tuzak ! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
3
Favori
73.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LPG takalı (prins) 2.5 yıl oldu 45000 km geçti. Henüz filtre değiştirmedim. Hele bi 60 70K KM olsunda bakacağız artık.
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Güzel soylemissiniz sizdirmazlik önemli tabi.
    Fakat neden bunlari bir butun halinde yapiyorlar ?
    Birincisi ; Bahsettiginiz test max. 3dk süren , 50 tl degerinde bir cihazla yapiliyor.
    Mesela bu testi daha cüzii miktarlara yapsalar (5 tl civarlari) herkes gider . takdir edersiniz ki kimse gaz sizdiran arabayla gezmek istemez.

    İkincisi ; servise musteri cekmek icin duygusal bir sekilde eklenmis olan bir hizmettir bu sizdirmazlik testi. Cunku onlar da biliyorlar sadece filitre icin cok az insanin gidecegini. Mesela ben kendim degistiriyorum diyelim .bu cihazida satin alip her haftada kendime sizdirmazlik testi yaparim.
    Saygilar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ufkbyrk


    quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer

    Önceki BRC takılı aracımda 25 bin km sonra gitmiştim. İçinden çıkan filtre parçalanmıştı artık. 20 tl ye değiştirdim (2011di sanırım yıl)

    Bu yıl yeni aracıma Atiker taktırdım. Taktırmaz olaydım. Aracım bi gün lpg ye geçmez oldu. Servise götürdük 10 bin km olmuş filtre değişmesi gerek bu yüzden sistem 10 binde kilitler kendini değiştirince açılır dediler. Ya başlarım sisteminize uzun yolda olsam benzinlemi gitmek zorunda kalıcam falan deyip biraz cıngar çıkarttım. Yazılımsam olarak iptal ettiler o özelliği. Kafama göre 25-30 binde değiştiririm artık.

    Hocam biraz eskilerde kalmis yorumun ama forumdaysan benim bi sorum olacak .
    Ayni sekilde atiker sirali sistem var. 10 bin civari yol yaptik . simdi arac lpg ye gececegi zamanlarda uyari sesi veriyor. Bir anda oldu ve sadece benzinde kullaniyorum. Beyin otomatik olarak 10 binde mi kikitledi acaba ? Yada o kilitlenme olayi musteriyi servise cekmek icin soylenilmis bir yalan mi ? Simdiden tesekkurler

    Aynen öyle 10 binde yazılımsal olarak lpg ye geçirtmiyor sistem. Atiker bayisine gidip bilgisayara baglayıp düzeltiyolar. Kapattırın o sistemi bence




  • lpg filtresi gerekli bence, hem sızdırmazlık testi de önemli . Şahsen 10 bin kmde bir gider kontrelleri yaptırırım. Bazen 15,20 binede sarka biliyor. Ama İhmal etmem .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhdmr

    Ozellikle kitiniz prins ise ilk filtre 25.000 den once sonra ki filtrelerde 50.000 km den once gidilmemeli

    Hocam bu konuda biraz daha ayrıntı verebilirmisiniz prins filtreyi ilk 25.000 km sonra değiştirdim sonraki filtre değişimi 10.000 km sonra gelmem gerektiğini gelmezsem sistemin otomatik kendini kapatacağını söylediler??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amosis kullanıcısına yanıt
    Hocam prins 75.000 de degisir diyor zaten. Bu nedenle prinste ne olursa olsun 50.000 km once degismek para israfi. Ama buradaki cakallar para kazanmak icin 10.000 km de gel diyorlar ki ipragaz (prins i ithal eden firmadir) bile 20.000 de gelin diyor ama ustalar cakal. 10.000 de bir sinyal vermesini ya da kendini kapatmasini onlar ayarliyordur. cakallik diz boyu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amosis kullanıcısına yanıt
    Ben prins vsi1 kullaniyorum hic unutmam ilk takildiginda kitapcigi acip bakmistim degisim periyodu yanlis hatirlamiyorsam ya 75 binde bir ya 100 binde bir yaziyordu. Ayrica prinsde 2 adet filtre vardir kimse regulatordeki kucuk olani degistirmeyle ugrasmiyor arkadan vanayi kapatmak gerektigi icin. Israrla isteyiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba.
    Termostat tamiri sonrası düzensiz aralıklarla LPG' ye geçen hatta bazen hiç LPG' ye geçmeyen aracı LPG üreticisinin yetkili servisine götürdüm:

    4 km yol gittikten sonra tam LPG' ciye girdim araç LPG' ye geçti.

    Usta bilgisayara bağladı ve senin araç LPG' de çalışıyor gözüksede benzin yiyor dedi ve bu ekranı gösterdi:

     Lpg filtresi koca bir tuzak !

    "Senin LPG sistemine 50 TL sıkışmış, filtre değiştirip ayar yapacam" dedi.
    Mecbur kabul ettim.

    Sorun düzeldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben eski aracımda çıkan lpg filtresinin içinde epeyce pislik böyle pas artıkları gibi parçacıklar görmüştüm her söktürdüğümde.Düzenli olarak shell autogas alıyordum.10 bin kmde bir filtre yenileniyordu.Ayrıca değiştirmeyince motordan ses geliyordu.Dİrekt sıvı sistemlerde buna gerek yok onu biliyorum ama sıralı sistemlerde 10 bin veya 15 bin de bir değişmek gerek diye düşünüyorum...Zaten 40 tl idi...
  • Bu konuda yeterince bilgi sahibi olmadığım için geniş çaplı yorum yapamayacağım... Bilgi sahibi bir çok kişisinin de ticari kaygı nedeni ile açıklamayacağını düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Milletin kafasını karıştırmayın arkadaşım. LPG bakımlarında sadece filtre değişimi gerçekleştirilmiyor. Sızdırmazlık kontrolleride yapılıyor. Bu Millete filtre değiştirmeye gerek yok dersen o sızdırmazlık testini sadece 2 senede bir muayeneye girerken yaptıracaktır.

    Her 10 bin de bir 50 TL vermek kimseye koymaz sisteminiz temiz kalsın filtrenizi değiştirin sızdırmazlık kontrollerinizi yaptırın.

    senin aracın 10.000 km de lpg sızdıracak kadar dandik bir montajla gidiyorsa o arabaya abdestsiz binmesen iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ufkbyrk

    Güzel soylemissiniz sizdirmazlik önemli tabi.
    Fakat neden bunlari bir butun halinde yapiyorlar ?
    Birincisi ; Bahsettiginiz test max. 3dk süren , 50 tl degerinde bir cihazla yapiliyor.
    Mesela bu testi daha cüzii miktarlara yapsalar (5 tl civarlari) herkes gider . takdir edersiniz ki kimse gaz sizdiran arabayla gezmek istemez.

    İkincisi ; servise musteri cekmek icin duygusal bir sekilde eklenmis olan bir hizmettir bu sizdirmazlik testi. Cunku onlar da biliyorlar sadece filitre icin cok az insanin gidecegini. Mesela ben kendim degistiriyorum diyelim .bu cihazida satin alip her haftada kendime sizdirmazlik testi yaparim.
    Saygilar..

    aynen öyle. bence soygundan başka bir şey değil. bu filtrenin perakendesi 10-15 zaten sen bayisin yani.ne 50 si ne 100 ü . ayrıca senin yaptığın montaj 10.000 de bir sızdıracak kadar dandirikse seni cinayete teşebbüsten yargılatmak lazım derim ben olsam. hocam tamirci kısmına kendinizi çok kaptırmayın. adamlar tavuk gibi yolar yoksa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    Bu konuda yeterince bilgi sahibi olmadığım için geniş çaplı yorum yapamayacağım... Bilgi sahibi bir çok kişisinin de ticari kaygı nedeni ile açıklamayacağını düşünüyorum

    Arkadaşlar herkese iyi akşamlar. Yukarıdaki mesajımı yazdığım tarihten beri lpg filtresi değiştirmedim. Ondan önce de 15 bin kmdir değiştirmemiştim lpg filtresi.



    Yanı şöyle ifade edeyim en son son 159 binde değişen filtremi şuan 192 binde değiştirdim. Filtremin içinde yarım çay bardağın kadar belki daha fazla zift oluşmuş. Filtre de oksitlenmiş gibiydi. Filtre değişimi, buji değişimi ve kalibrasyondan sonra kaymak oldu.



    İşin ilginç yani %70 shell lpg kullanıldı. %10 opet ve %20 aytemiz, BP, total, lukoil gibi istasyonlardan aldım. Artık bu kadar pislik nasil oluştu bilemeyeceğim. Shellden aldığım performansı hiçbirisinden alamadım. Bu filtre değişiminden sonra shellden başka gaz kullanmayacağım. Bakalım sonuç ne olacak.



    Filtre konusunda sanırım şöyle bilimsel bir test yapmak gerekiyor. Bundan sonra 15 bine indirmeyi düşünüyorum periyotları görüntü hiç hoş değildi.



    Usta hemen lpg depo temizleyici itelemeye çalıştı tabi ki :) 50 TL miş. Senin depo mahvolmuştur abi dedi mutlaka yapmamız lazım dedi. Hediyen olacaksa koy yoksa ona verecek 50 TL yok dedim cevap vermeden işine devam etti :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07


    quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    Bu konuda yeterince bilgi sahibi olmadığım için geniş çaplı yorum yapamayacağım... Bilgi sahibi bir çok kişisinin de ticari kaygı nedeni ile açıklamayacağını düşünüyorum

    Arkadaşlar herkese iyi akşamlar. Yukarıdaki mesajımı yazdığım tarihten beri lpg filtresi değiştirmedim. Ondan önce de 15 bin kmdir değiştirmemiştim lpg filtresi.



    Yanı şöyle ifade edeyim en son son 159 binde değişen filtremi şuan 192 binde değiştirdim. Filtremin içinde yarım çay bardağın kadar belki daha fazla zift oluşmuş. Filtre de oksitlenmiş gibiydi. Filtre değişimi, buji değişimi ve kalibrasyondan sonra kaymak oldu.



    İşin ilginç yani %70 shell lpg kullanıldı. %10 opet ve %20 aytemiz, BP, total, lukoil gibi istasyonlardan aldım. Artık bu kadar pislik nasil oluştu bilemeyeceğim. Shellden aldığım performansı hiçbirisinden alamadım. Bu filtre değişiminden sonra shellden başka gaz kullanmayacağım. Bakalım sonuç ne olacak.



    Filtre konusunda sanırım şöyle bilimsel bir test yapmak gerekiyor. Bundan sonra 15 bine indirmeyi düşünüyorum periyotları görüntü hiç hoş değildi.



    Usta hemen lpg depo temizleyici itelemeye çalıştı tabi ki :) 50 TL miş. Senin depo mahvolmuştur abi dedi mutlaka yapmamız lazım dedi. Hediyen olacaksa koy yoksa ona verecek 50 TL yok dedim cevap vermeden işine devam etti :)

    lpg li araç meşagatli iş Allah kolaylık versin.
    bakımları aksatmamak lazım.

    bu arada imzanızdaki w 124 kasa mercedesi hala kullanıyormusunuz

    yoksa satıldımı.




  • ben prins kullaniyorum 70 binden once degistirmiyorum. icinde hic zift mift gormedim. koku yapan yagli bir madde oluyor. o zaten kuklandikca gaz ile yaniyor. prins 2 filtre degisiyor fiyat 170 tl :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amosis


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhdmr

    Ozellikle kitiniz prins ise ilk filtre 25.000 den once sonra ki filtrelerde 50.000 km den once gidilmemeli

    Hocam bu konuda biraz daha ayrıntı verebilirmisiniz prins filtreyi ilk 25.000 km sonra değiştirdim sonraki filtre değişimi 10.000 km sonra gelmem gerektiğini gelmezsem sistemin otomatik kendini kapatacağını söylediler??

    Öyle bir şey olursa gelir buraya olay çıkartırım deseydin.
  • Bende de Prins var , önceleri 20.000 km'de bir değiştiryordum , sonra internette bir yazı gördüm , Prins kitlerin 75.000 km de filtresi değişir şeklinde , o gün bu gündür filtre değiştirmedim . 40.000 km oldu şimdi . 75.000 km de değiştireceğim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KNTLG

    Bende de Prins var , önceleri 20.000 km'de bir değiştiryordum , sonra internette bir yazı gördüm , Prins kitlerin 75.000 km de filtresi değişir şeklinde , o gün bu gündür filtre değiştirmedim . 40.000 km oldu şimdi . 75.000 km de değiştireceğim

    bu yazidir o yazi zaten kac sene once yazilmis.



    kilitleme falan yapamaz varmi oyle bir dunya adami oyarlar. en fazla sisteme bir deger girer sistem uyari isigi yakar.



    bende ingilizce kitapcigi okumustum ilk bakim 75bin sonraki bakimlar 100bin yaziyordu. 70 den once gitmedim hic.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vvhopper


    quote:

    Orijinalden alıntı: KNTLG

    Bende de Prins var , önceleri 20.000 km'de bir değiştiryordum , sonra internette bir yazı gördüm , Prins kitlerin 75.000 km de filtresi değişir şeklinde , o gün bu gündür filtre değiştirmedim . 40.000 km oldu şimdi . 75.000 km de değiştireceğim

    bu yazidir o yazi zaten kac sene once yazilmis.



    kilitleme falan yapamaz varmi oyle bir dunya adami oyarlar. en fazla sisteme bir deger girer sistem uyari isigi yakar.



    bende ingilizce kitapcigi okumustum ilk bakim 75bin sonraki bakimlar 100bin yaziyordu. 70 den once gitmedim hic.

    Burda yazıyor




  • 20bin değiştirmediğim filtrenin içini görünce tatmin oldum kurum bağlamıştı.Kitapçık legal ,ayıpsız gazlar için geçerli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.