Şimdi Ara

LPG'Lİ ARACINIZDA PERFORMANS DÜŞÜŞÜ VAR MI? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
22.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim benzin enjektörleri iyice malladığı için lpg de daha düzgün çalışıyor araç. ondan performans arada bi artıyor bile diyebilirim
  • Bugün 150 km. civarında bir ş.arası yol denemesi yaptım. İlk kez LPG'de sürati bu kadar net deneyebildim.
    Kendi aracım(Mondeo 2.0) için izlenimlerim şöyle:

    - Kalkıştan sonra araç 3.viteste ancak 100'ü buluyor. (Benzinde 2.viteste 100'ü görürdüm:)
    - Tork benzine göre hissedilir şekilde düşük, ne yaptıysam da koltuğa yapışma hissi oluşmadı:)
    - 4500-5000 d/d'dan sonra verim beklemek anlamsız. Vites değiştirmek gerekiyor.
    - Yüksek hızlara mümkün olduğunca çabuk ulaşmak için 5. vitese kadar 5000 d/d'yı görerek gelmek, 5.viteste ise gazı diplemek ve o vaziyette tutmak gerekiyor. Bu viteste 4000d/d'ya rahat ulaşan araç, bu noktada duraklayıp, yavaş yavaş devir artırmaya başlıyor.
    - Araç bu şekilde, biraz zaman kaybıyla da olsa, yüksek hızlara erişiyor, bugün 190'la bir süre gittim, ancak hava karanlık ve yol kalabalıktı. Daha uygun şartlarda 200'ü geçerdim.
    - Araç bir kez momentum kazandıktan sonra, sürat kaybetseniz dahi kolaylıkla aynı hıza yeniden ulaşabiliyorsunuz.

    Sonuçta LPG'de aracım benzindeki gibi seri değil. Ama bu tahammül edilebilir düzeyde bir kayıp. Ulaştığı son hızlarda ise hiçbir problem yok.




  • gecen gun lpg ustası ıle konustum bu konuyu soyle dedı ;
    "kursunsuz benzın oktanı mın :90
    lpg oktanı :60 .
    lpg den benzın perfonmansı beklemek yanlıstır. sonucta lpg tasarruf amaclı kullanılıyor."
    ben de bu sozlerı haklı buldum.
    eger perfonmans ıstıyorsanız aracınıza jet motoru taktırın bakın o zaman belkı de ucarsınz ;)
    lpg sonucta tasarruf ısını gayet ıyı sekılde yerıne getırıyor .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi micro77 -- 16 Kasım 2008; 22:43:26 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ultranet

    Bugün 150 km. civarında bir ş.arası yol denemesi yaptım. İlk kez LPG'de sürati bu kadar net deneyebildim.
    Kendi aracım(Mondeo 2.0) için izlenimlerim şöyle:

    - Kalkıştan sonra araç 3.viteste ancak 100'ü buluyor. (Benzinde 2.viteste 100'ü görürdüm:)
    - Tork benzine göre hissedilir şekilde düşük, ne yaptıysam da koltuğa yapışma hissi oluşmadı:)
    - 4500-5000 d/d'dan sonra verim beklemek anlamsız. Vites değiştirmek gerekiyor.
    - Yüksek hızlara mümkün olduğunca çabuk ulaşmak için 5. vitese kadar 5000 d/d'yı görerek gelmek, 5.viteste ise gazı diplemek ve o vaziyette tutmak gerekiyor. Bu viteste 4000d/d'ya rahat ulaşan araç, bu noktada duraklayıp, yavaş yavaş devir artırmaya başlıyor.
    - Araç bu şekilde, biraz zaman kaybıyla da olsa, yüksek hızlara erişiyor, bugün 190'la bir süre gittim, ancak hava karanlık ve yol kalabalıktı. Daha uygun şartlarda 200'ü geçerdim.
    - Araç bir kez momentum kazandıktan sonra, sürat kaybetseniz dahi kolaylıkla aynı hıza yeniden ulaşabiliyorsunuz.

    Sonuçta LPG'de aracım benzindeki gibi seri değil. Ama bu tahammül edilebilir düzeyde bir kayıp. Ulaştığı son hızlarda ise hiçbir problem yok.


    2000 MOTOR VECTRA İLE 250 KM Yİ RAHAT Bİ ŞEKİLDE GORDUM LPG İLE

    AMA HIZ SENSORU PATLATTI




  • quote:

    Orjinalden alıntı: micro77

    gecen gun lpg ustası ıle konustum bu konuyu soyle dedı ;
    "kursunsuz benzın oktanı mın :90
    lpg oktanı :60 .
    lpg den benzın perfonmansı beklemek yanlıstır. sonucta lpg tasarruf amaclı kullanılıyor."
    ben de bu sozlerı haklı buldum.
    eger perfonmans ıstıyorsanız aracınıza jet motoru taktırın bakın o zaman belkı de ucarsınz ;)
    lpg sonucta tasarruf ısını gayet ıyı sekılde yerıne getırıyor .





    benzindeki oktan kategorisi ile lpg deki farklı. ikisini hesapla aynı birime çevirdiğinizde lpg oktanı 105 civarı çıkar

    oktan yükseldikçe yanma düzeni iyileşir. ancak şunu gözlemledim, oktan miktarı arttıkça daha çok yakıt yakılıyor çünkü yüksek oktanda yakıt daha çabuk yakılıp atılıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: micro77

    gecen gun lpg ustası ıle konustum bu konuyu soyle dedı ;
    "kursunsuz benzın oktanı mın :90
    lpg oktanı :60 .
    lpg den benzın perfonmansı beklemek yanlıstır. sonucta lpg tasarruf amaclı kullanılıyor."
    ben de bu sozlerı haklı buldum.
    eger perfonmans ıstıyorsanız aracınıza jet motoru taktırın bakın o zaman belkı de ucarsınz ;)
    lpg sonucta tasarruf ısını gayet ıyı sekılde yerıne getırıyor .





    benzindeki oktan kategorisi ile lpg deki farklı. ikisini hesapla aynı birime çevirdiğinizde lpg oktanı 105 civarı çıkar

    oktan yükseldikçe yanma düzeni iyileşir. ancak şunu gözlemledim, oktan miktarı arttıkça daha çok yakıt yakılıyor çünkü yüksek oktanda yakıt daha çabuk yakılıp atılıyor.

    daha çok yanarsa daha çok enerji açığa çıkmaz mı? o zman neden lpg 1.2 fazla yakıyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: micro77
    gecen gun lpg ustası ıle konustum bu konuyu soyle dedı ;
    "kursunsuz benzın oktanı mın :90
    lpg oktanı :60 .
    lpg den benzın perfonmansı beklemek yanlıstır. sonucta lpg tasarruf amaclı kullanılıyor."
    ben de bu sozlerı haklı buldum.
    eger perfonmans ıstıyorsanız aracınıza jet motoru taktırın bakın o zaman belkı de ucarsınz ;)
    lpg sonucta tasarruf ısını gayet ıyı sekılde yerıne getırıyor .


    Sevgili arkadaşım, önerin için teşekkürler. Yalnız, burada konu LPG-benzin arasındaki performans farkı. Yani haliyle aradaki farklar konuşuluyor. Kısacası kimsenin LPG'den benzin performansı beklediği falan da yok.

    Bu çerçevede yukarıda da rica etmiştim, "Konu budur, lütfen böyle böyle söylemeyin" diye ama ne çare




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2


    quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    abartıldığı kadar performans kaybı yok.ben sadece üst devirlerde hissediyorum kaybı.sürekli üst devirlerde gitmediğime göre ban da bir zararı yok.araç imzamda.1280kg diye hatırlıyorum bizim arabanın ağırlığını.

    çevrenizde sıralı sistem kullanan arkadaşlarınıza rica edin.benzin ile lpg yi test edin.ona göre bir karar verin.en mantıklısı bu.

    ya benim kuzenimde 2003 model bmw 3.16 var da performans düşüklüğü falan olmuyor fark yok diyor ona güvenerek taktıracam aslında bende onun taktırdığı yerden yani ama burda yazılanları görüncede korkuyorum açıkçası çünkü bazen aracım yokuşlarda bayıyor o yüzden kafam karışık


    hocam sizin araba 124 beygir deilmi? 5i gitse 119.

    bizim araba 106hp 5 gitse 100.zaten agırlıkları da yaklasık aynı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu


    quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2


    quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    abartıldığı kadar performans kaybı yok.ben sadece üst devirlerde hissediyorum kaybı.sürekli üst devirlerde gitmediğime göre ban da bir zararı yok.araç imzamda.1280kg diye hatırlıyorum bizim arabanın ağırlığını.

    çevrenizde sıralı sistem kullanan arkadaşlarınıza rica edin.benzin ile lpg yi test edin.ona göre bir karar verin.en mantıklısı bu.

    ya benim kuzenimde 2003 model bmw 3.16 var da performans düşüklüğü falan olmuyor fark yok diyor ona güvenerek taktıracam aslında bende onun taktırdığı yerden yani ama burda yazılanları görüncede korkuyorum açıkçası çünkü bazen aracım yokuşlarda bayıyor o yüzden kafam karışık


    hocam sizin araba 124 beygir deilmi? 5i gitse 119.

    bizim araba 106hp 5 gitse 100.zaten agırlıkları da yaklasık aynı.

    yok 110 beygir bizimki sizin araç ne?




  • '04 hyundai elantra 1.6 gls

    1.6 dohc 16v

    ama maksimum torku 3000devirde veriyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    '04 hyundai elantra 1.6 gls

    1.6 dohc 16v

    ama maksimum torku 3000devirde veriyor.

    performansı nasıl kardeş peki 1az çekiniyorum biliyormusun araba yığılır falan diye
  • Düz yolda,sabit hızda giderken benzine geçirin,araba ivmeliyorsa sorunun cevabıda çıkar :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Seronet

    Düz yolda,sabit hızda giderken benzine geçirin,araba ivmeliyorsa sorunun cevabıda çıkar :)

    taktırdıktan sonramı önemli olan taktırmadan sorunun cevabını almak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2


    quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    '04 hyundai elantra 1.6 gls

    1.6 dohc 16v

    ama maksimum torku 3000devirde veriyor.

    performansı nasıl kardeş peki 1az çekiniyorum biliyormusun araba yığılır falan diye


    hocam yığılma olayı yok.genelde 3500 devri geçmeden kullanıyoruz.araç alt devirlerde benzin ile aynı performansı verebiliyor.ancak 5000devirden sonra performans düşüşü var.ama şu var klima açıkken,yüklü ve rampa çıkarken biraz kasılıyor.ancak lpg nin fiyat avantajına bakılınca önemsiz kalıyor.

    aracımız karadenizde genelde deniz seviyesinde şehir içinde kullanılıyor.9000km yol yaptı lpg ile(8 ay olmuş).şu an 40000 km ye yaklaştı.

    amacınız ekonomi olunca pekte aldırmıyorsunuz açıkcası.lpg nin bana göre tek dezavantajı kışın ısınana kadar benzinle çalışması motorun.kışın 37 dereceye ayarlı olmasına ragmen yaklasık 1 km gidiyorsunuz benzin ile.

    bu arada aracımızın montaj resimlerini foruma koymuştum.onuda ekleyeyim.
    http://forum.donanimhaber.com/m_27032950/mpage_1/key_//tm.htm#27032950



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 17 Kasım 2008; 1:04:32 >




  • topikteki tüm arkadaşlara merhaba
    bir konuyu aydınlatalım istedim vede bu performans sorusunun cevabı olacaktır sanırm
    birincisi lpg 112/115 oktan kurşunsuz benzin 85/100 oktan şimdi bu oktan farkı bizi lpg ,nin benzine göre daha zor yandıgı sonucuna götürür ( benzinin yanma ısısı 350 derece lpg,nin yanma ısıs 550 derece ) buda motorda daha yüksek avans ihtiyacı demektir...!!!
    ikincisi lpg benzine göre lt başına daha düşük kalorili bir yakıttır ve benzine göre biraz fazla yakmamız normaldir.
    şimdi birinci konuyu biraz açalım benzin ile lpg arasındaki yanma farkı daha yüksek avans ister emiştik yeni nesil araclar elektronik kontrol sistemleri ile donatılmıştır bu avans farkını büyük bir oranda absorbe ediyor ama malesef tam anlamı ile degil bir miktar yetersiz kalabiliyor (aslında önemsiz bir miktar sayılır ) fakat montaj sonrası yapılan ayarlarda gerekli özen gösterilmedigi ve özellikle lambda degerleri dikkate alınmadıgı için araç fakir karışım ve bir miktar avans sorunu ile birleşince performas kaybı oluşur özellikle üst devirlerde arabayı sanki arkadan biri tutuyormuş gibi bir his verir buda biraz performansa önem veren kullanıcıları oldukca rahatsız eder ........
    benim önerim :
    1) öcelikle aracın lpg,deki lamda degerleri benzindeki degerlere en yakın seviyede ayarlanmalı.
    2) buji tırnakları %10 ila %20 oranında kapatılmalı ( bu işlem fabrika degerlerine karşılık yapılmalı ve bu degerler genelde 0,5mm ile 1,2mm arasında araçtan araca degişir eger orjin degerleriniz 0,7mm nin altında ise %10 0,7mm ila 0,9 arası ise %15 0,9mm nin üstü %20 )bu size hem lpg,de daha iyibir yanma hemde 1veya 1,5 derece avans saglıyacak çok fazla degil ama hissedilir derecede performansınızın artıgını fark edeceksiniz......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K -- 17 Kasım 2008; 1:24:16 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2


    quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    '04 hyundai elantra 1.6 gls

    1.6 dohc 16v

    ama maksimum torku 3000devirde veriyor.

    performansı nasıl kardeş peki 1az çekiniyorum biliyormusun araba yığılır falan diye


    hocam yığılma olayı yok.genelde 3500 devri geçmeden kullanıyoruz.araç alt devirlerde benzin ile aynı performansı verebiliyor.ancak 5000devirden sonra performans düşüşü var.ama şu var klima açıkken,yüklü ve rampa çıkarken biraz kasılıyor.ancak lpg nin fiyat avantajına bakılınca önemsiz kalıyor.

    aracımız karadenizde genelde deniz seviyesinde şehir içinde kullanılıyor.9000km yol yaptı lpg ile(8 ay olmuş).şu an 40000 km ye yaklaştı.

    amacınız ekonomi olunca pekte aldırmıyorsunuz açıkcası.lpg nin bana göre tek dezavantajı kışın ısınana kadar benzinle çalışması motorun.kışın 37 dereceye ayarlı olmasına ragmen yaklasık 1 km gidiyorsunuz benzin ile.

    bu arada aracımızın montaj resimlerini foruma koymuştum.onuda ekleyeyim.
    http://forum.donanimhaber.com/m_27032950/mpage_1/key_//tm.htm#27032950

    ben adanada olduğum için öle bir sorunum olmayacak sanırım min3-4 derece olur kışın peki forumda okuyorum arıza lambası lambası yanması yok yolda stop etmesi gibi problemler okudum ve okuyorum sizde böyle bir problem varmı ? son olarakta gerçek yakıt oranları nedir litre bazında




  • lpg montajının yapıldığı ilk günden beri arıza lambasını yakmadı aracımız.ancak yazın 24 dereceye ayarlanan lpg'ye geçiş ısısı nedeni ile ilk çalıştırmadan hemen sonra gaz geçtiği için stop etme olayını bizde yaşadık.bunuda lpg geçiş ısısını 31 dereceye yükselterek hallettik.burda asıl etken montajı yapan ustanın mahareti.iyi bir montaj her işin üstesinden gelebilir.bizim sistemimiz bilindik bir sistem deil.ama montajı yaptırdığımız ustamız samsunda bu işin erbaplarından.

    lpg ile şehir içi tüketimimiz 9.5-10 litre şehir dışı 7-7.5litre civarı.birazda kullanımla alakalı.dün itibari ile babamdan aldığım bilgiler bu yönde.ayrıca 9000km boyunca tam depodan sadece ceyrek depo kalmış.(bu sırada araç sadece benzin ile de kullanıldı.)

    edit:ekleme.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 17 Kasım 2008; 1:24:20 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    lpg montajının yapıldığı ilk günden beri arıza lambasını yakmadı aracımız.ancak yazın 24 dereceye ayarlanan lpg'ye geçiş ısısı nedeni ile ilk çalıştırmadan hemen sonra gaz geçtiği için stop etme olayını bizde yaşadık.bunuda lpg geçiş ısısını 31 dereceye yükselterek hallettik.burda asıl etken montajı yapan ustanın mahareti.iyi bir montaj her işin üstesinden gelebilir.bizim sistemimiz bilindik bir sistem deil.ama montajı yaptırdığımız ustamız samsunda bu işin erbaplarından.

    lpg ile şehir içi tüketimimiz 9.5 litre şehir dışı 7-7.5litre civarı.dün itibari ile babamdan aldığım bilgiler bu yönde.ayrıca 9000km boyunca tam depodan sadece ceyrek depo kalmış.(bu sırada araç sadece benzin ile de kullanıldı.)

    kardeş değerleriniz çok iyiymiş bu bilgiler baya iyi geldi bana neyse hafta içi taktırınca görüşürüz saol




  • hocam bu birazda kullanımla alakalı değerler.

    ben daha açıklayıcı olması açısıyla kendi yaptığım değerleri yazayım.

    şehir içi:10-10.5 litre civarı
    şehir dışı:7.5 litre civarı

    ben şehir içinde biraz aceleci olduğum için gaza biraz fazla basıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 17 Kasım 2008; 1:29:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2
    taktırdıktan sonramı önemli olan taktırmadan sorunun cevabını almak



    Ben vereyim ayıp ettin
    Arakdaşın 1.6 Bravo aracında çok olmasada rahat fark edebiliyorsun. (Kit B.R.C)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seronet -- 17 Kasım 2008; 1:37:24 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.