Şimdi Ara

LPG'Lİ ARACINIZDA PERFORMANS DÜŞÜŞÜ VAR MI? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
22.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ben LPG benzin farkına farklı bir açıdan bakmak istiyorum. Benzinin motorda yanarken oluşturduğu ısı 7000 - 8000 derece... LPG nin ise 12000 derecelerde... Aracımın motor ile egsoz bağlantı noktasındaki flanş (çelik örgülü bağlantı teli) ses yapıyordu. İşinin ehli bir ustaya götürdüm. Usta yaptığı işleri 2 yıl garantili yapan bir usta. Flanşı değiştirdi yeni bir tane taktı. Fakat söylediği şey şuydu. Bununla genelde OPEL in LPG takılmış araçlarında çok daha sık karşılaşıyoruz. Opel in bu flanş dediğimiz parçası motor egsoz çıkışına daha yakın olduğundan ısı 12000 dereceleri gördüğünde çelik tel ısınma ve soğuma nedeniyle dağılabiliyor kopabiliyor dedi. Sizin araçta bu parça hemen egsoz manifolduna yakın olmadığından biraz daha dayanır dedi. Fakat bu parçaya garanti veremem dedi.

    Buradan şöyle bir sonuç çıkardım kendi adıma. Araç LPG ile motor devri ne kadar üst devirlerde kullanılırsa motorun içerisindeki sıcaklık o denli artacak motora zarar verecektir. Sonuçta bu motorlar 7000-8000 dereceye göre yapılmış. Gömleği, sekmanı ona göre üretilmiş. Aracı devamlı suretle yüksek devirlerde kullanıp motor iç sıcaklığını 12000 derecelere getirdiğinizde illaki parçalara zarar verecektir. Ben aracımda bu yüzden 4500 devri geçmiyorum. Geçmek istersem de benzine alırım olur biter..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: biza

    topikteki tüm arkadaşlara merhaba
    bir konuyu aydınlatalım istedim vede bu performans sorusunun cevabı olacaktır sanırm
    birincisi lpg 112/115 oktan kurşunsuz benzin 85/100 oktan şimdi bu oktan farkı bizi lpg ,nin benzine göre daha zor yandıgı sonucuna götürür ( benzinin yanma ısısı 350 derece lpg,nin yanma ısıs 550 derece ) buda motorda daha yüksek avans ihtiyacı demektir...!!!
    ikincisi lpg benzine göre lt başına daha düşük kalorili bir yakıttır ve benzine göre biraz fazla yakmamız normaldir.
    şimdi birinci konuyu biraz açalım benzin ile lpg arasındaki yanma farkı daha yüksek avans ister emiştik yeni nesil araclar elektronik kontrol sistemleri ile donatılmıştır bu avans farkını büyük bir oranda absorbe ediyor ama malesef tam anlamı ile degil bir miktar yetersiz kalabiliyor (aslında önemsiz bir miktar sayılır ) fakat montaj sonrası yapılan ayarlarda gerekli özen gösterilmedigi ve özellikle lambda degerleri dikkate alınmadıgı için araç fakir karışım ve bir miktar avans sorunu ile birleşince performas kaybı oluşur özellikle üst devirlerde arabayı sanki arkadan biri tutuyormuş gibi bir his verir buda biraz performansa önem veren kullanıcıları oldukca rahatsız eder ........
    benim önerim :
    1) öcelikle aracın lpg,deki lamda degerleri benzindeki degerlere en yakın seviyede ayarlanmalı.
    2) buji tırnakları %10 ila %20 oranında kapatılmalı ( bu işlem fabrika degerlerine karşılık yapılmalı ve bu degerler genelde 0,5mm ile 1,2mm arasında araçtan araca degişir eger orjin degerleriniz 0,7mm nin altında ise %10 0,7mm ila 0,9 arası ise %15 0,9mm nin üstü %20 )bu size hem lpg,de daha iyibir yanma hemde 1veya 1,5 derece avans saglıyacak çok fazla degil ama hissedilir derecede performansınızın artıgını fark edeceksiniz......




    Teknik değer taşıyan yanıtınız için çok teşekkürler. Ancak ben LPG ustasına lambda değerinden, buji tırnaklarının %10-20 kapatılmasından bahsetsem, bana nasıl bakar bilemiyorum.

    Ülkemizde herkes her işi yapıyor, ancak konusuna gerçek anlamda hakim olanların sayısı maalesef pek az.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ultranet


    quote:

    Orjinalden alıntı: biza

    topikteki tüm arkadaşlara merhaba
    bir konuyu aydınlatalım istedim vede bu performans sorusunun cevabı olacaktır sanırm
    birincisi lpg 112/115 oktan kurşunsuz benzin 85/100 oktan şimdi bu oktan farkı bizi lpg ,nin benzine göre daha zor yandıgı sonucuna götürür ( benzinin yanma ısısı 350 derece lpg,nin yanma ısıs 550 derece ) buda motorda daha yüksek avans ihtiyacı demektir...!!!
    ikincisi lpg benzine göre lt başına daha düşük kalorili bir yakıttır ve benzine göre biraz fazla yakmamız normaldir.
    şimdi birinci konuyu biraz açalım benzin ile lpg arasındaki yanma farkı daha yüksek avans ister emiştik yeni nesil araclar elektronik kontrol sistemleri ile donatılmıştır bu avans farkını büyük bir oranda absorbe ediyor ama malesef tam anlamı ile degil bir miktar yetersiz kalabiliyor (aslında önemsiz bir miktar sayılır ) fakat montaj sonrası yapılan ayarlarda gerekli özen gösterilmedigi ve özellikle lambda degerleri dikkate alınmadıgı için araç fakir karışım ve bir miktar avans sorunu ile birleşince performas kaybı oluşur özellikle üst devirlerde arabayı sanki arkadan biri tutuyormuş gibi bir his verir buda biraz performansa önem veren kullanıcıları oldukca rahatsız eder ........
    benim önerim :
    1) öcelikle aracın lpg,deki lamda degerleri benzindeki degerlere en yakın seviyede ayarlanmalı.
    2) buji tırnakları %10 ila %20 oranında kapatılmalı ( bu işlem fabrika degerlerine karşılık yapılmalı ve bu degerler genelde 0,5mm ile 1,2mm arasında araçtan araca degişir eger orjin degerleriniz 0,7mm nin altında ise %10 0,7mm ila 0,9 arası ise %15 0,9mm nin üstü %20 )bu size hem lpg,de daha iyibir yanma hemde 1veya 1,5 derece avans saglıyacak çok fazla degil ama hissedilir derecede performansınızın artıgını fark edeceksiniz......




    Teknik değer taşıyan yanıtınız için çok teşekkürler. Ancak ben LPG ustasına lambda değerinden, buji tırnaklarının %10-20 kapatılmasından bahsetsem, bana nasıl bakar bilemiyorum.

    Ülkemizde herkes her işi yapıyor, ancak konusuna gerçek anlamda hakim olanların sayısı maalesef pek az.


    BİRADER Bİ YANLIŞLIK OLMASIN 7000-8000 DERECE ÇOK YÜKSEK DEĞERLER DEMİR 1000 KÜSÜR DERECEDE ERGİME NOKTASI VAR motor sicaklığı olsa olsa 500 derece dir




  • Evet fazla sallamış.. Dökme çeliğin ergime derecesi 1450 derece.. Sonuçta motorun içinde yağ soğutma işlevi gördüğünden bu dereceleri görmüyordur. Yanma ısılarındaki bariz farkı biraz sallayarak anlatmak istemiş herhalde usta.
  • ysaglam arkadaşımız sanırım yanıltılmış bu degerler litre /kalori yani bir litre benzin 7650kalori bir litre lpg 11kalori dir lpg nin bir miktar fazla ısı yarattıgı dogrudur ama öyle korkulacak seviyede degil üstelik bu degerlerde bir ısı oluşmuş olsa idi motoru suyla sogutmak imkansız olurdu ( tank zırhını delen merminin sadece 6000 derece nokta ısısı ürettigini düşünürsek)
    quote:

    Orjinalden alıntı: ysaglam

    Ben LPG benzin farkına farklı bir açıdan bakmak istiyorum. Benzinin motorda yanarken oluşturduğu ısı 7000 - 8000 derece... LPG nin ise 12000 derecelerde... Aracımın motor ile egsoz bağlantı noktasındaki flanş (çelik örgülü bağlantı teli) ses yapıyordu. İşinin ehli bir ustaya götürdüm. Usta yaptığı işleri 2 yıl garantili yapan bir usta. Flanşı değiştirdi yeni bir tane taktı. Fakat söylediği şey şuydu. Bununla genelde OPEL in LPG takılmış araçlarında çok daha sık karşılaşıyoruz. Opel in bu flanş dediğimiz parçası motor egsoz çıkışına daha yakın olduğundan ısı 12000 dereceleri gördüğünde çelik tel ısınma ve soğuma nedeniyle dağılabiliyor kopabiliyor dedi. Sizin araçta bu parça hemen egsoz manifolduna yakın olmadığından biraz daha dayanır dedi. Fakat bu parçaya garanti veremem dedi.

    Buradan şöyle bir sonuç çıkardım kendi adıma. Araç LPG ile motor devri ne kadar üst devirlerde kullanılırsa motorun içerisindeki sıcaklık o denli artacak motora zarar verecektir. Sonuçta bu motorlar 7000-8000 dereceye göre yapılmış. Gömleği, sekmanı ona göre üretilmiş. Aracı devamlı suretle yüksek devirlerde kullanıp motor iç sıcaklığını 12000 derecelere getirdiğinizde illaki parçalara zarar verecektir. Ben aracımda bu yüzden 4500 devri geçmiyorum. Geçmek istersem de benzine alırım olur biter..





  • sayın okis sizin yazınızı anlayamadım alıntı benim ama 8000 derece sözü benim degil sanırım karıştırdınız

    quote:

    Orjinalden alıntı: okis


    quote:

    Orjinalden alıntı: ultranet


    quote:

    Orjinalden alıntı: biza

    topikteki tüm arkadaşlara merhaba
    bir konuyu aydınlatalım istedim vede bu performans sorusunun cevabı olacaktır sanırm
    birincisi lpg 112/115 oktan kurşunsuz benzin 85/100 oktan şimdi bu oktan farkı bizi lpg ,nin benzine göre daha zor yandıgı sonucuna götürür ( benzinin yanma ısısı 350 derece lpg,nin yanma ısıs 550 derece ) buda motorda daha yüksek avans ihtiyacı demektir...!!!
    ikincisi lpg benzine göre lt başına daha düşük kalorili bir yakıttır ve benzine göre biraz fazla yakmamız normaldir.
    şimdi birinci konuyu biraz açalım benzin ile lpg arasındaki yanma farkı daha yüksek avans ister emiştik yeni nesil araclar elektronik kontrol sistemleri ile donatılmıştır bu avans farkını büyük bir oranda absorbe ediyor ama malesef tam anlamı ile degil bir miktar yetersiz kalabiliyor (aslında önemsiz bir miktar sayılır ) fakat montaj sonrası yapılan ayarlarda gerekli özen gösterilmedigi ve özellikle lambda degerleri dikkate alınmadıgı için araç fakir karışım ve bir miktar avans sorunu ile birleşince performas kaybı oluşur özellikle üst devirlerde arabayı sanki arkadan biri tutuyormuş gibi bir his verir buda biraz performansa önem veren kullanıcıları oldukca rahatsız eder ........
    benim önerim :
    1) öcelikle aracın lpg,deki lamda degerleri benzindeki degerlere en yakın seviyede ayarlanmalı.
    2) buji tırnakları %10 ila %20 oranında kapatılmalı ( bu işlem fabrika degerlerine karşılık yapılmalı ve bu degerler genelde 0,5mm ile 1,2mm arasında araçtan araca degişir eger orjin degerleriniz 0,7mm nin altında ise %10 0,7mm ila 0,9 arası ise %15 0,9mm nin üstü %20 )bu size hem lpg,de daha iyibir yanma hemde 1veya 1,5 derece avans saglıyacak çok fazla degil ama hissedilir derecede performansınızın artıgını fark edeceksiniz......




    Teknik değer taşıyan yanıtınız için çok teşekkürler. Ancak ben LPG ustasına lambda değerinden, buji tırnaklarının %10-20 kapatılmasından bahsetsem, bana nasıl bakar bilemiyorum.

    Ülkemizde herkes her işi yapıyor, ancak konusuna gerçek anlamda hakim olanların sayısı maalesef pek az.


    BİRADER Bİ YANLIŞLIK OLMASIN 7000-8000 DERECE ÇOK YÜKSEK DEĞERLER DEMİR 1000 KÜSÜR DERECEDE ERGİME NOKTASI VAR motor sicaklığı olsa olsa 500 derece dir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K -- 18 Kasım 2008; 9:55:04 >




  • Muhakkak küçük bir fark oluyordur ama bunu hissetmek için özellikle yüksek motorlu araçlarda ruh hastası olmak lazım... Benzinli Honda :jazz dan az yakıyor 1.5 tonluk turbo aracım performasta %2-3 lük düşüşü yemişim mniye kafa yorayımki ?
  • arkadaşım ysağlam arkadaşı kastedmiştim sizin yazınız post olmuş kusura bakmayın saygılarımla
  • önemli degil kendinize iyi bakın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Muhakkak küçük bir fark oluyordur ama bunu hissetmek için özellikle yüksek motorlu araçlarda ruh hastası olmak lazım... Benzinli Honda :jazz dan az yakıyor 1.5 tonluk turbo aracım performasta %2-3 lük düşüşü yemişim mniye kafa yorayımki ?


    Doğru cevap budur.

    Taktırmayı düşünenlere...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ultranet


    quote:

    Orjinalden alıntı: biza

    topikteki tüm arkadaşlara merhaba
    bir konuyu aydınlatalım istedim vede bu performans sorusunun cevabı olacaktır sanırm
    birincisi lpg 112/115 oktan kurşunsuz benzin 85/100 oktan şimdi bu oktan farkı bizi lpg ,nin benzine göre daha zor yandıgı sonucuna götürür ( benzinin yanma ısısı 350 derece lpg,nin yanma ısıs 550 derece ) buda motorda daha yüksek avans ihtiyacı demektir...!!!
    ikincisi lpg benzine göre lt başına daha düşük kalorili bir yakıttır ve benzine göre biraz fazla yakmamız normaldir.
    şimdi birinci konuyu biraz açalım benzin ile lpg arasındaki yanma farkı daha yüksek avans ister emiştik yeni nesil araclar elektronik kontrol sistemleri ile donatılmıştır bu avans farkını büyük bir oranda absorbe ediyor ama malesef tam anlamı ile degil bir miktar yetersiz kalabiliyor (aslında önemsiz bir miktar sayılır ) fakat montaj sonrası yapılan ayarlarda gerekli özen gösterilmedigi ve özellikle lambda degerleri dikkate alınmadıgı için araç fakir karışım ve bir miktar avans sorunu ile birleşince performas kaybı oluşur özellikle üst devirlerde arabayı sanki arkadan biri tutuyormuş gibi bir his verir buda biraz performansa önem veren kullanıcıları oldukca rahatsız eder ........
    benim önerim :
    1) öcelikle aracın lpg,deki lamda degerleri benzindeki degerlere en yakın seviyede ayarlanmalı.
    2) buji tırnakları %10 ila %20 oranında kapatılmalı ( bu işlem fabrika degerlerine karşılık yapılmalı ve bu degerler genelde 0,5mm ile 1,2mm arasında araçtan araca degişir eger orjin degerleriniz 0,7mm nin altında ise %10 0,7mm ila 0,9 arası ise %15 0,9mm nin üstü %20 )bu size hem lpg,de daha iyibir yanma hemde 1veya 1,5 derece avans saglıyacak çok fazla degil ama hissedilir derecede performansınızın artıgını fark edeceksiniz......




    Teknik değer taşıyan yanıtınız için çok teşekkürler. Ancak ben LPG ustasına lambda değerinden, buji tırnaklarının %10-20 kapatılmasından bahsetsem, bana nasıl bakar bilemiyorum.

    Ülkemizde herkes her işi yapıyor, ancak konusuna gerçek anlamda hakim olanların sayısı maalesef pek az.


    aynen katılıyorum.




  • Belki rakamsal seviyede (beygir gücü ve tork) az bir düşme oluyordur ama ben arabayı kullanırken hiç bir fark hissetmiyorum. Belki benzinde arabanın torku 145, LPG'de 140'dır mesela ama bu seviyede olan fark pratikte hissedilmiyor. Yalnız bir sitede aynı motorun benzin ve LPG'ye göre devir-hp grafiğini görmüştüm, düşük devirlerde aradaki fark yok denecek kadar azdı, 4000-4500 devirden sonra az bir fark vardı
  • 2 gündür 40 km kullandım ş.içi bir değişiklik yok yakıtı test ediom bu aralar. 120 km giderse süper demektir. bakalım görecez.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2

    2 gündür 40 km kullandım ş.içi bir değişiklik yok yakıtı test ediom bu aralar. 120 km giderse süper demektir. bakalım görecez.


    hadi hayırlı ugurlu olsun.sorunsuz binersiniz inşallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultranet


    Ben kendi aracımda bunu görüyorum açıkçası. Benzindeki performansı LPG'de hissedemiyorum. Araç az da olsa daha yavaş ivmeleniyor. 0-100 km/h denemesi yapmadım ama arada fark olduğunu da görebiliyorum.

    Çevremde LPG kullananların çoğu da, araçlarının performansının düştüğünü söylüyorlar. Ama bir kaç kişi de var ki, tersine, hiçbir fark olmadığını, benzindeki performansla aynı olduğunu öne sürüyor. hatta bugün birisi "arabanın çekişi arttı" bile dedi.

    LPG'de az da olsa performans düşüklüğü normal midir? Eğer bu olmaması gereken bir durumsa, bunu nasıl düzeltebiliriz?


    Bende bunu merak ediyordum ve güvenebileceğimiz bir yerden ilgili yazıyı buldum.


    LPG'ye Dönüştürmeli mi?

    LPG'ye dönüştürmek için oldukça geçerli sebepler bulunmaktadır. Bunlar aşağıdaki gibi özetlenebilir

    1-) LPG Kesinlikle Motor Öldürmez... Aksine Ömrünü Uzatır.
    2-) LPG Benzinden Çok Daha Güvenlidir.
    3-) 1 LT benzin = 1,2 LT gaza eşittir. LPG fiyatı düşük olduğu için avantajlıdır. şu anda Ankara'da %55, diğer illerde %45 civarında yakıt tasarrufu sağlamaktadır.
    4-) LPG kuru yakıt diye aracın ekstra hiç bir şeye ihtiyacı yoktur, karbüratörden veya emme manifoldundan gönderilen yağ buharı gerekli yağlamayı yapmaktadır. Fakat sıkı araştırmalar sonucunda İstasyonlardaki gazlar farklılık göstermekte, bunun için markaların desteklediği otomatik yağlama sistemlerinin tercih edilmesi aracınıza % 100 fayda sağlayacaktır.
    5-) Yeni nesil enjektörlü araçlara sıralı sistem dediğimiz sistem uygulanarak benzinden sadece max. 1kw güç kaybıyla ve tork artışıyla LPG kullanılabilir.
    6-) Eski sistem LPG cihazlarında ise max. %3 güç kaybı olur. bunun sebebi gaz-benzin yanma oranlarının farklı olmasıdır. gaz benzinden daha zor tutuşur.

    Çevre Bakımından
    Egzozdaki CO (karbon monoksit), CO2 (karbon dioksit) ve HC (hidrokarbonlar)düzeyinin azaltılması daha temiz egzoz ve dolaysıyla daha temiz hava demektir.

    Yakıt Fiyatı Bakımından
    LPG ile ulaşım, günümüzde petrole oranla yarı yarıya daha ucuza gelmektedir.

    Taşıt Bakımından
    LPG, yağ değişim periyotlarının uzaması ve daha az karbon artıkları nedeniyle daha temiz motor demektir.




    Kaynak:
    www.prinslpg.com.tr
    PRINS BÖLGE DİSTRİBÜTÖRÜ ANKARA - İSTANBUL - KAYSERİ
    http://www.prinslpg.com.tr/site/Prins_Bolge_Distributoru/lpg.asp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jazzart -- 22 Eylül 2012; 0:33:33 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.