Şimdi Ara

LPG'Lİ ARACINIZDA PERFORMANS DÜŞÜŞÜ VAR MI? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
75
Cevap
0
Favori
22.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar lpg sıralıda olsa sırasızda olsa performas düşüklüğü yapar. ben lpg yada benzin satmıyorum, aracım gazlı çok nekto enjeksiyonlu, ancak tek girişli normal kit takılı, aynı aracın 1 yaş küçüğü arkadaşımda var, sıralı takılı her iki kitte italyan farklı marka, ben ikisinide kullandım, benim araca göre sıralı olan iyi özellikle rampalarda fakat her ikiside yüksek devirlerde benzindeki tepkiyi veremiyor, yedire yedire hızlanıyor yani hızlanması yavaş, son hıza ulaşıyorum diyor arkadaşlar valla 8000 devirli bir araba için çıktığım 4.500 5000 devirler aracım torku ve gücü en iyi verdiği devirler, maalesef bu devirlerde tüpte agresif olarak o gücü hissettirmiyorum, hızlı araba kullanan biri değilim ancak gerektiğindede arabamın gücünü isterim, fakat cebimizi düşündüğümüz için lpg kullanmaya devam makas daralana kadar. ayrıca sıralı işime gelmiyor çevre gördüğüm ve tespitlerimden dolayı özellikle kışın işe gidene kadar motor ısınmıyor arkadaşların ıspartada hatta dayımın oğlu arabasını bu yüzden sattı tüplü araba tüpte kullanamıyom diye ( herkes görüşüme katılmaya bilir ) saygı duyarım fakat böle benzinle binecek olduktan sonra vede çok kilometre yapmadıktan sonra 400 ytl kit yeter amortiside çabuk oluyor sıralı olanlarda benden 5 metre önde gitsin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: egebuca

    Benzindeyken son hızım 180 km iken lpg de son hızım 165 e düştü.
    Benzinde 2200 devir 90ı gösterirken ederken lpg de 2200 devir 85kmyi gösteriyor.
    Araç yüklüyken 2 ile rahat çıktığım yerleri artık rampanın yarısındayken 1 e alıyorum.
    Diyeceğim muhakkak performans düşüyor.Düşmüyor diyen yalan söyler.



    hocam yapma ya devirle hızın arasındaki orantı değişmez eger ki yanlıs bakmadıysanız saatiniz yanlıs ölçüyor demektir...cünkü sanzuman oranı sabit kaldıgı için hız oranları değişmeyecektir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu
    bu arada arkadaş sakin kullanan farkı göremez demiş.yahu zaten adam arabasına az yaksın diye lpg taktırıyor.niye sürekli dip gaz gezsin ki?


    Güzel arkadaşım, konuyla ne ilgisi var bu söylediğinizin? Tartıştığımız şey bu değil ki

    Konu şu: LPG ve benzin kullanımı arasında performans farkı var mı yok mu? "Performans" kelimesine dikkatinizi çekerim. Bu anlamda arada hiç fark olmadığını iddia edenler var çünkü.

    Az yaksın diye ömrü boyunca ağır aksak, süründürerek araç kullanmış, belli devirleri hiç görmemiş biri tabii ki aradaki farkı da göremez.
    Sonra da çıkıp "Benzinle LPG arasında hiç fark yok" der

    Bilmem anlatabildim mi?




  • fark yok demek yanlış olur, ancak korktuğum gibi yığılıp bayılma olmadı farkı fark etmek güç,
  • Benzinle LPG arasında çok küçük bir fark var.
  • performans kaybı max beygir gücünde hissediliyor bizim araba benzinde 3.vite 6000 devire zorlanmadan gelirken lpgde 5.500 de bi duraksama oluyo araba beni sorguluyo sanki hem az yaksın diye lpg takıyon hemde dip pedal gidiyon diyo hissediyom sonra yine halime acıyo devirlenme devam ediyo (bu olay 1sn kadar için oluyo)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ultranet


    quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu
    bu arada arkadaş sakin kullanan farkı göremez demiş.yahu zaten adam arabasına az yaksın diye lpg taktırıyor.niye sürekli dip gaz gezsin ki?


    Güzel arkadaşım, konuyla ne ilgisi var bu söylediğinizin? Tartıştığımız şey bu değil ki

    Konu şu: LPG ve benzin kullanımı arasında performans farkı var mı yok mu? "Performans" kelimesine dikkatinizi çekerim. Bu anlamda arada hiç fark olmadığını iddia edenler var çünkü.

    Az yaksın diye ömrü boyunca ağır aksak, süründürerek araç kullanmış, belli devirleri hiç görmemiş biri tabii ki aradaki farkı da göremez.
    Sonra da çıkıp "Benzinle LPG arasında hiç fark yok" der

    Bilmem anlatabildim mi?



    yahu ben yukarda performans eksikliği ile ilgili yorumumu yukarda yazmışım.




  • sıralı sistem montajı yapılan kendi aracım peugeot 406,benzinli ve lpg li halini bildiğim volvo s80t6 ve vw polo hepsindede sıralı sistem vardı hepsindede performans düşüklüğü oldu.ben performans düşmeyeceğine inanmıyorum ama bu düşüş sorun edilecek derecede değil sonuçta bu kaybı düşünen güç tutkunu kullanıcı benzinle devam eder lpg de amaç tasarruf değilmi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: egebuca

    Benzindeyken son hızım 180 km iken lpg de son hızım 165 e düştü.
    Benzinde 2200 devir 90ı gösterirken ederken lpg de 2200 devir 85kmyi gösteriyor.
    Araç yüklüyken 2 ile rahat çıktığım yerleri artık rampanın yarısındayken 1 e alıyorum.
    Diyeceğim muhakkak performans düşüyor.Düşmüyor diyen yalan söyler.


    Araçtan anlasan böyle konuşmazdın, aracında sorun var o zaman farkında değilsin sen lpg'den zannediyorsun... Debriyaj balatana baktır bakalım bi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dayıcım

    sıralı sistem montajı yapılan kendi aracım peugeot 406,benzinli ve lpg li halini bildiğim volvo s80t6 ve vw polo hepsindede sıralı sistem vardı hepsindede performans düşüklüğü oldu.ben performans düşmeyeceğine inanmıyorum ama bu düşüş sorun edilecek derecede değil sonuçta bu kaybı düşünen güç tutkunu kullanıcı benzinle devam eder lpg de amaç tasarruf değilmi?


    +1

    Herkes aynı şeyi söylüyor.

    Özetlemek gerekirse:

    1- LPG'de az bir performans düşüşü kaçınılmazdır. Hiç yok diyen ya yalancıdır ya da çok az olduğu için hiç'e yuvarlıyordur.
    2- Perf. düşüşü ağır ve büyük arabalarda belki daha fazla olabilir ama ufak ve hafif arabalarda pek farkedilmez.
    3- Bu perf. düşüşü montaj ve kit kalitesine de bağlıdır. Sizde taktırdığınız ilk günden itibaren ciddi bir düşüş varsa yani hem arabanın hem kitin yaşlanmasıyla falan alakalı değilse bunun sebebi muhtemelen montaj, kitin -varsa- ayarları yada kit kalitesidr.




  • evet hernekadar alt devirlerde fazla fark edilmesede yüksek hıza çıkmaz ve son hız makaslanmış vede geç hızlanma var bu sebeble 120-130 üreri hız durumunda benzin çözüm bence
  • LPG'de 2.0 motor+kutu içi spor filtre için kendi izlenimimi yazıyorum:

    - Max. tork benzine göre kesinlikle daha düşük.
    - 0-100 km. 2 sn civarında uzamış
    - Araç, 3500-4000 d/d civarında maksimum torku veriyor, ancak bu devirlere çıkış süresi benzine göre birazcık daha uzun.
    - Motor, 5000-5500 d/d civarında sağırlaşmaya ve gaza tepki vermemeye başlıyor.
    - 160-170++ hızlara ulaşmak, biraz daha uzun sürmekle birlikte problemsiz.


    (Not: Konu LPG'de performans olduğu için bu izlenimlerimi yazdım, lütfen kimse "LPG'ci adamın performansla ne işi olur gardaşımmm" demesin)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: plasmon


    quote:

    Orjinalden alıntı: egebuca

    Benzindeyken son hızım 180 km iken lpg de son hızım 165 e düştü.
    Benzinde 2200 devir 90ı gösterirken ederken lpg de 2200 devir 85kmyi gösteriyor.
    Araç yüklüyken 2 ile rahat çıktığım yerleri artık rampanın yarısındayken 1 e alıyorum.
    Diyeceğim muhakkak performans düşüyor.Düşmüyor diyen yalan söyler.


    Araçtan anlasan böyle konuşmazdın, aracında sorun var o zaman farkında değilsin sen lpg'den zannediyorsun... Debriyaj balatana baktır bakalım bi...

    Araçlardan anlarım ama motorlardan pek anlamam.Anladığım kadarıyla sen motorlardan iyi anlıyorsun.Hayırdır nerden bu motor sevdası.




  • arkadaşlar ben şimdi imzamdaki avensis 1.6 aracıma lpg taktırmak istiyorum ve üzereyim araç 1300 kg boş ağırlık acaba taktırırsam sorun yaşarmıyım korkmaya başladım bu performans konusundan
  • abartıldığı kadar performans kaybı yok.ben sadece üst devirlerde hissediyorum kaybı.sürekli üst devirlerde gitmediğime göre ban da bir zararı yok.araç imzamda.1280kg diye hatırlıyorum bizim arabanın ağırlığını.

    çevrenizde sıralı sistem kullanan arkadaşlarınıza rica edin.benzin ile lpg yi test edin.ona göre bir karar verin.en mantıklısı bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 15 Kasım 2008; 1:16:41 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    abartıldığı kadar performans kaybı yok.ben sadece üst devirlerde hissediyorum kaybı.sürekli üst devirlerde gitmediğime göre ban da bir zararı yok.araç imzamda.1280kg diye hatırlıyorum bizim arabanın ağırlığını.

    çevrenizde sıralı sistem kullanan arkadaşlarınıza rica edin.benzin ile lpg yi test edin.ona göre bir karar verin.en mantıklısı bu.

    ya benim kuzenimde 2003 model bmw 3.16 var da performans düşüklüğü falan olmuyor fark yok diyor ona güvenerek taktıracam aslında bende onun taktırdığı yerden yani ama burda yazılanları görüncede korkuyorum açıkçası çünkü bazen aracım yokuşlarda bayıyor o yüzden kafam karışık




  • 2000 cc motorda bile araç yüklü iken rampa yukarı biraz düşüş hissediliyor ancak,normal yükte ve normal yolda kendini gözle görülür bir şekilde hissttirmiyor.
  • Bende de biraz hissediliyor, ama katlanılabilecek bir performans düşüşü gibi görünüyor...
  • Arkadaşlar kullandığınız sistemin markasını yazarsanız daha doğru bir kıyaslama yapma imkanımız olur.
  • orjinali 150 bg olan araç
    dynoda 147 bg benzinli
    143 bg lpg li olarak çıktı....

    açıkçası bir fark hissedemiyorum....
    belki ilk bastığınız anda tepki süresi olarak vardır....belkide piskolojik


    arkadasımız kıyaslama açısından kitleri yazalım demiş

    BRC sequent 56
    Bmw 5.20



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 16 Kasım 2008; 0:36:45 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.