Şimdi Ara

LPG li araçların ateşleme bobini yakma sorunsalı (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
171
Cevap
4
Favori
139.956
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avnisanal

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrkeskintr

    Herkese selam , İzmirdeyim, 2000 model Opel Vectra 1.6 GL aracıma Ocak ayında Zavoli Sıralı Sistem kit taktırdım. 5 aydır sorunsuz biniyorken , aracımda kesiklik silkeleme titreme gibi ifade edilebilecek bir sorun başladı. Araç benzinde iken hissedemediğim bu sorun, LPG de iken 3 ve sonrasındaki viteslerde 1500-2500 devir aralığında daha belirgindi. LPG montajını yapan servise bıraktım aracı , tüm sistemi kontrol ettik sorun yok bir de kendi ustana baktır, ateşleme bobininden kaynaklanabilir dediler. Götürdüm Opelci ustama bobin değişti sorun düzeldi. Bu arada bobin 180 YTL , bobinin bozulacağı varmış dedik parayı verdik. Yeni bobin 200 km dayandı , aynı sorun gene başladı. Tekrar götürdüm , baktılar bobin gitmiş gene. Takılan bobin markasızdı , bu sefer DELPHI marka olanını taktılar. Nedir bu niye böyle oldu diye sordum, LPG yi yakmak için araç daha fazla yükleniyormuş ateşleme sistemine , bu da bobinin bozulmasına neden oluyormuş. Parçacı da aynı şeyi söyledi , LPG li araçlar bobini bozuyor dedi.
    En son LPG kitimin Türkiye distribütörünün merkezine gittim. Orda yapılan kontrolden sonra, ateşleme bobininin elektrik bağlantılarından LPG kitine yapılmış olan bir bağlantının yerini değiştirdiler. Sanırım montajda da bir detay atlanmış galiba.
    Bu nasıl iştir arkadaşlar, araçlarımıza tasarruflu binelim diye LPG taktırdık, zırt pırt bobini yakacak sa nerde bu işin tasarrufu ? Bi kucak para verip aldığın parçaya garanti de vermiyorlar, bu işin kesin çözümü yokmu diyorsun cevap yok. Yani şok geçiriyorum resmen, şimdi ben bu araca güvenip nasıl uzun yola çıkacam bilemiyorum. Ne zaman 3. bobin bozulacak endişesini içimden atamıyorum.
    Bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlardan paylaşım bekliyorum .

    Bu sorunsal kelimesi nereden çıktı? Güzelim Türkçemiz ne hale geldi?
    Sorunsal yerine Sorun deseniz olmaz mı?
    "LPG' li araçların ateşleme bobini yakma sorunu" daha güzel değil mi?


    Biliyor ki konusuyorlar.
    http://tdksozluk.com/sozara.php?qu=Sorunsal&ne=a




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prins-recep

    quote:

    Orijinalden alıntı: atartutar

    Merhaba,

    Bende astra h sahibiyim ve LPG mevzunu uzun uzun düşündüm. Hatta forumdan da bazı ustalar sağolsunlar arayıp yardımcı olmaya çalıştılar ama bobin ve sübap problemleri için tatmin edici cevap verebilen çıkmadı. Bulunduğum bölgedeki bayilere gittiğimde de çok çelişkili bilgiler aldım bu nedenlerle de lpg dönüşümünden vazgeçtim.

    Saygılar

    Merhaba,
    Kontrol Ünitesisinin Rmp Koplusunu Bobinden Baglandı Zaman Zaman içinde Bobinleri Zayıflama anında Bozuyor Bunun için yapılması gereken kırak sensöründen baglanması lazımdır veya rpm modül kullanımı yapmak lazımdır..

    Subap sorunu Astra h Prins Valve care sistem baglandı zaman Asla Olmaz..

    Bizim Montaj Yapdımız Kulanıcılar Vardır Tlf Verelim isterseniz Görüşünüz

    isterseniz Prins Autogas Yetkili mühendislerine soralım ?? Cvp birlikde Görelim

    Aracınızın Motor Kodunu Model Gönderiniz Bakalım.



    Saygılar...

    Aracın motor kodunu ezbere bilmiyorum. Eğer işe yararsa şunu söyleyebilirim 105hp twinport 2005 model. Açıkcası kesin çözüm bulabilirsem düşünüyorum. Tabi birde yakın biyerde olması lazım. Ben istanbul pendikteyim. Zaman zaman lpg firmalarına uğruyorum. Hiçkimse net cevap veremiyor. Sonuçta benim arabama lpg yi monte ede cek kişinin doğru ve doyurucu açıklamayı yapması lazım ki bende güvenebileyim.

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avnisanal
    quote:

    Orijinalden alıntı: mrkeskintr
    Bu sorunsal kelimesi nereden çıktı? Güzelim Türkçemiz ne hale geldi?
    Sorunsal yerine Sorun deseniz olmaz mı?
    "LPG' li araçların ateşleme bobini yakma sorunu" daha güzel değil mi?

    Biliyor ki konusuyorlar.
    http://tdksozluk.com/sozara.php?qu=Sorunsal&ne=a

    TDK sitesini biliyoruz. Sorunsal yerine sorun daha doğru olurdu demek istedik:)

    SORUN:
    Araştırılıp öğrenilmesi, düşünülüp çözümlenmesi, bir sonuca bağlanması gereken durum, mesele, problem.
    Sıkıntıveren durum, dert.

    SORUNSAL:
    Çözümü belli olmayan.
    Doğru olma ihtimali bulunmakla birlikte, şüphe uyandıran, kesin olmayan, problematik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avnisanal

    quote:

    Orijinalden alıntı: avnisanal
    quote:

    Orijinalden alıntı: mrkeskintr
    Bu sorunsal kelimesi nereden çıktı? Güzelim Türkçemiz ne hale geldi?
    Sorunsal yerine Sorun deseniz olmaz mı?
    "LPG' li araçların ateşleme bobini yakma sorunu" daha güzel değil mi?

    Biliyor ki konusuyorlar.
    http://tdksozluk.com/sozara.php?qu=Sorunsal&ne=a

    TDK sitesini biliyoruz. Sorunsal yerine sorun daha doğru olurdu demek istedik:)

    SORUN:
    Araştırılıp öğrenilmesi, düşünülüp çözümlenmesi, bir sonuca bağlanması gereken durum, mesele, problem.
    Sıkıntıveren durum, dert.

    SORUNSAL:
    Çözümü belli olmayan.
    Doğru olma ihtimali bulunmakla birlikte, şüphe uyandıran, kesin olmayan, problematik.


    O zaman dogru kullanilmis :))
    Cunku lpg nin bobin yakmasi durumu, Dogru olma ihtimali bulunmakla birlikte, şüphe uyandıran, kesin olmayan bir durumdur.




  • bende bana cevap verildi sanmıştım...
  • Arkadaşlar bu konu ile ilgili bütün cevapları okudum. 1998 passat 1.8 T aracım var, araca yaklaşık 2 yıl önce lpg sistemi takılmış. iki hafta önce aracım lpg de teklemeye başladı. benzinde herhangi bir anormallik yok. yozgat atiker servisine gittim lpg enjektörlerini değiştirdiler. tekleme 1-2 ve 3. viteslerde düzeldi, ancak araç ileri viteslerde yani 4 ve 5 in 10 ila 20 bin devir arasında gaz bitermişcesine teklemeye başladı. Araç çetiştende düştü. Sizce benim sorunumda bahsettiğiniz gibi bobinmi?
  • Benim geçen gün bobin yaktı arkadaçlar 1500-2500 devir arası teklemeler vardı. Lpg takılalı 9-10 10000km olmuştu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kabasakal.

    Benim geçen gün bobin yaktı arkadaçlar 1500-2500 devir arası teklemeler vardı. Lpg takılalı 9-10 10000km olmuştu.

    sizin arabanız edir?

    Bu arada dün birkaç lpg servisi daha gezdim(pendikte) çok bilinçsizler. Hatta atiker servisi beslemenin ateşleme bobininden alınması gerektiğini falan söyledi. LPG servisi arabanın motorundan iyi anlamalı diye düşünüyorum. Buradaki lpg servisleri bu işten anlamıyor. Eğer arabaya lpg taktırırsam kesinlikle pendiktekilere taktırmayacağım.

    Saygılar
  • Benim aracım 2004 albea 1.2 16v. Söylediğklerine katılıyorum çoğu yer arabadan anlamıyor. Onun için güvenilen bi ustaya yaptırmak lazım bu işi.
  • benim soruma cevap varmı arkadaşlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atartutar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kabasakal.

    Benim geçen gün bobin yaktı arkadaçlar 1500-2500 devir arası teklemeler vardı. Lpg takılalı 9-10 10000km olmuştu.

    sizin arabanız edir?

    Bu arada dün birkaç lpg servisi daha gezdim(pendikte) çok bilinçsizler. Hatta atiker servisi beslemenin ateşleme bobininden alınması gerektiğini falan söyledi. LPG servisi arabanın motorundan iyi anlamalı diye düşünüyorum. Buradaki lpg servisleri bu işten anlamıyor. Eğer arabaya lpg taktırırsam kesinlikle pendiktekilere taktırmayacağım.

    Saygılar

    Eger pendige yakinsaniz kartaldaki mavi ay otogaza gitmenizi oneririm. Sorunu olan arkadaslar lpg yi kapatip once o sorun benzinde de yasaniyor mu onu denesinler.




  • Merhaba arkadaşlar ,
    Açmış olduğum konu 40 ay sonra yeniden hortlamış . Mevcut durumum hakkında bilgilendireyim.
    Ben hala aynı aracımı kullanıyorum, 2000 Vectra B 1.6 GL . Zavoli LPG kitinin montajından sonra, sorunu yaşadığım Ağustos 2008 de aracım 120.000 km deydi , şu anda 185.000 km. de. Şimdide iyi haberi vereyim 3. bobin hala çalışıyor , 65.000 km. dir sorunsuz görev yapıyor . Nazar değmesin.
    İlk mesajımda da bahsetmiştim. Aracın orjinal bobini LPG montajından kısa bir süre sonra arızalanmıştı. Benim araçta ateşleme bobini tek parça , yani 4 bujiye birden geçen tek parça şeklinde, değiştirince hepsi birden değişmiş oluyor, fiyatıda 200 - 250 TL civarında idi 2008 de. Her neyse , arızalı bobin ilk önce markasız bir bobinle değiştirilmişti, 2-3 gün kullandım yine aynı sorun baş göstermişti. Bobini değiştirdiğim özel servis, tekrar arızalanmasına bir anlam veremedi ancak sürekli gittiğim servis olduğu için garantiden değiştirelim dediler. Ben markalı bir bobin takın fiyat farkını vereyim dedim. 50 tl farkla DELPHI markalı bobin takıldı.
    Ancak bu sorunu tekrar yaşarım endişesiyle, zavoli LPG kitinin distribütörü Polaris LPG nin İzmir montaj merkezine gittim (montajı bayisinde yaptırmıştım) ve sorunu izah ettim, LPG kitinin bobine bağlantısında bir problem varmı kontrol etmelerini istedim. Bobin bağlantısına baktılar ve bağlantıyı farklı kablo üzerine aldılar (yine bobinden) , böyle sorun çıkarmaz dediler. Teknik olarak hangi kablodan bağladılar vs. bilemiyorum ama gözümün önünde bağlantı yerini değiştirdiler. O günden buyana sorun tekrar etmedi çok şükür.
    Benim bu sorunsaldan çıkarımlarım (olasılıklar) :
    1- LPG kiti gerçektende ateşleme bobinine yük bindiriyor ve ömrü dolmak üzere olan yada yapısı zayıf (markasız 2. bobin) olan bobini yakıyor.
    2- LPG kit montajında , bobinden yapılan bağlantı yanlış yapıldı, düzeltilince sorun çözüldü.

    Sorunsuz , Arızasız , Kazasız , Belasız günler diliyorum.

    Not : LPG kitinden genel anlamda çok memnunum. Hatta benim araç LPG yi benzinden daha çok seviyor diyebilirim. Performans düşüşü vs. hiçbir olumsuzluk yaşamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrkeskintr -- 13 Aralık 2011; 10:22:59 >




  • Ben KitMTM kullanıyorum, bobin sinyaline ihtiyacı yok, benzin enjektörlerinin hareketinden devir bilgisini anlayabiliyor.
  • 50000 km oldu LPGli aracım(Astra H).
    45000.km 'de bobin yaktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    50000 km oldu LPGli aracım(Astra H).
    45000.km 'de bobin yaktı.

    Merhaba,

    aracınızın km si mi 50000 yoksa lpg demi 50000 yaptınız?

    Saygılar
  • Bu sorum lpg firmalarına,

    LPG montajında bobinden enerji alınma zorunluluğu var mı?

    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atartutar

    Bu sorum lpg firmalarına,

    LPG montajında bobinden enerji alınma zorunluluğu var mı?

    Saygılar

    Dıger markalar ıcın bır sey soylemeyecem ama BRC de boyle bır zorunluluk yuok.Bılgılerınıze...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: atartutar

    Bu sorum lpg firmalarına,

    LPG montajında bobinden enerji alınma zorunluluğu var mı?

    Saygılar

    Dıger markalar ıcın bır sey soylemeyecem ama BRC de boyle bır zorunluluk yuok.Bılgılerınıze...

    Cevabınız için teşekkür ederim.

    Geçen haftasonu uğradığım atiker servisi alınması gerekiyor dedi. Bu zorunluluk sadece atikere özgümü yoksa sizin gibi diğer firmalarda da bu zorunlu değilmi?

    Saygılar
  • hiç bir markada zorunlu değil.
    Servisin elektrik bilgisine kalmış.

    Bobin arızalarının LPG ye yüklenmemesi için biz bobinden kontak sonrası +12 voltu da almıyoruz, devir sintalinide almıyoruz.
    Özellikle ford, opel gibi araçlarda bobinden enerji yada sinyal almamak en doğrusu dur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atartutar

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    50000 km oldu LPGli aracım(Astra H).
    45000.km 'de bobin yaktı.

    Merhaba,

    aracınızın km si mi 50000 yoksa lpg demi 50000 yaptınız?

    Saygılar

    Arabam 97000 km'de.50500 km'de LPG taktırdım.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.