Şimdi Ara

LPG li araçların ateşleme bobini yakma sorunsalı (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
171
Cevap
4
Favori
140.590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sx full

    quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: sx full

    quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    doğru tanıtmamaktan kastım piyasadaki bir çok lpg programında lpg parametreleri ecü ye kayıt yapılırken rpm de tanıtılır progamın sağlıklı işleyebilmesi için önemli.lehim konusuna gelince çok önemli bi konu kesinlikle lehim yapılmalı yoksa silkeleme yada dalgalama yapacaktır hemen olmasa bile ilerde ek kısımlar iletkenliğini kaybedecek sağlıklı direnç göstermeyeceklerdir.

    devir olayını tam anlayamadım.benım lpg kitinde hiç biryerinde lehim yok. sanırım lehim işini kendim helledeceğim. okadar baştan savma bir iş yapılmışki. devir sinyali alınan bobindeki kabloyu oylesine tutturmuşki kablo gevşemiş ve araç lpgye geçmiyodu.ben önce bir lehimleme işlemini gerçekleştireyim sonra birdaha bakayım dalgalanma işine.

    sadece devir sinyal kablosunu değil enjektör ek noktalarınıda lehimlemeniz gerekir asıl sıkıntı orda olabilir .
    hayırlı günler

    yardımlarınız için teşekkür ederim... lehim işlerini yapıp tekrar bir gözlemleme yapacağım..

    kolay gelsin :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: sx full

    quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: sx full

    quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    doğru tanıtmamaktan kastım piyasadaki bir çok lpg programında lpg parametreleri ecü ye kayıt yapılırken rpm de tanıtılır progamın sağlıklı işleyebilmesi için önemli.lehim konusuna gelince çok önemli bi konu kesinlikle lehim yapılmalı yoksa silkeleme yada dalgalama yapacaktır hemen olmasa bile ilerde ek kısımlar iletkenliğini kaybedecek sağlıklı direnç göstermeyeceklerdir.

    devir olayını tam anlayamadım.benım lpg kitinde hiç biryerinde lehim yok. sanırım lehim işini kendim helledeceğim. okadar baştan savma bir iş yapılmışki. devir sinyali alınan bobindeki kabloyu oylesine tutturmuşki kablo gevşemiş ve araç lpgye geçmiyodu.ben önce bir lehimleme işlemini gerçekleştireyim sonra birdaha bakayım dalgalanma işine.

    sadece devir sinyal kablosunu değil enjektör ek noktalarınıda lehimlemeniz gerekir asıl sıkıntı orda olabilir .
    hayırlı günler

    yardımlarınız için teşekkür ederim... lehim işlerini yapıp tekrar bir gözlemleme yapacağım..

    kolay gelsin :)

    sağolun teşekkürler




  • arkadaşlar konu ile ilgili bende de derinden yaralıyım. Aracım 2001 nissan almera. tartarini lpg sistemi var fakat benden önceki sahibi anladığım kadarı ile baya pintiymiş çünkü bakımları eksik lpg sistemi derme çatma. o zaman anlamıyordum fakat ruhsata işletme esnasın bir sürü sıkıntı yaşadım. hali hazırda orjinal bobin siparişi verdim ve bu sipariş 4üncüsü. aynı sorunlarla sanayiye gittim bobin olduğunu güç keşfettik yan sanayi aldık sığmadı sıkıştı çıkartamadık kırıldı yenisini taktık 3 ayda yandı yan sanayinin iyisini taktık 1 hafta dayanmadı şimdi orjinalini sipariş verdik artık hayırlısı.
    şimdi sorum şu:
    bu lpg için bobinlerden enerji çekildiğini nasıl anlarım. kontrol ettirmek için illa yetkili servise (mavi ay) mi gitmem lazım? normal bi lpg dönüşümcüsü usta olayı çözebilir mi?
    LPG bujisi hakkaten işe yarar mı. Lanet olsun çözülsünde şu problem ne olacaksa olsuj




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_Turq

    arkadaşlar konu ile ilgili bende de derinden yaralıyım. Aracım 2001 nissan almera. tartarini lpg sistemi var fakat benden önceki sahibi anladığım kadarı ile baya pintiymiş çünkü bakımları eksik lpg sistemi derme çatma. o zaman anlamıyordum fakat ruhsata işletme esnasın bir sürü sıkıntı yaşadım. hali hazırda orjinal bobin siparişi verdim ve bu sipariş 4üncüsü. aynı sorunlarla sanayiye gittim bobin olduğunu güç keşfettik yan sanayi aldık sığmadı sıkıştı çıkartamadık kırıldı yenisini taktık 3 ayda yandı yan sanayinin iyisini taktık 1 hafta dayanmadı şimdi orjinalini sipariş verdik artık hayırlısı.
    şimdi sorum şu:
    bu lpg için bobinlerden enerji çekildiğini nasıl anlarım. kontrol ettirmek için illa yetkili servise (mavi ay) mi gitmem lazım? normal bi lpg dönüşümcüsü usta olayı çözebilir mi?
    LPG bujisi hakkaten işe yarar mı. Lanet olsun çözülsünde şu problem ne olacaksa olsuj

    Orjinal bobini al, biliyorum pahali ama dayaniyor. Mavi ay otogaz dedigin servis kartal daki mi! Orasi ise gitmelisin ustalari iyi, hele sen canayakin olursan cok ilgileniyrolar. Paragoz de degiller. Eski aracimin montajini orasi yapmisti. 5000 km de bobin yedi. Ama ben hic buji falan degismedim. Aldigimda 165.000 taktirdigimda 180.000 deydi. O arada hic buji degismedim. 186000 de bobin gitti, ustalar illa orjinalini al dediler. Baya oara verip aldim,o arada bujiler de degisti. sonra hic sikintiyasmadik. 195000 km deyiken sattim. Yani bujilerin eski ise deis hatta buji kablon varsa onuda degis. Sonra bir kontrol ettirt lpg servisine, fakir karisim vs olmasin. Ayar yaptirt. Sonra sorun yasamazsin.




  • aynı dert bende de oldu. bobinin birisi değişti. 4 buji değişti ama hala sorunum cözülmedi. arabam kavsaklarda yavaşlayınca, kırmızı ısıklara gelince yavaşlayınca, rampalarda, olur olmaz yerlerde stop ediveriyor.. atiker sıralı lpg sistemi takılı.. 2005 seat ibiza arabam. 45000 de taktırdım. arabamda 10000 km iyi bindim sorunsuz. şimdi sorun başladı işte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgeturk

    aynı dert bende de oldu. bobinin birisi değişti. 4 buji değişti ama hala sorunum cözülmedi. arabam kavsaklarda yavaşlayınca, kırmızı ısıklara gelince yavaşlayınca, rampalarda, olur olmaz yerlerde stop ediveriyor.. atiker sıralı lpg sistemi takılı.. 2005 seat ibiza arabam. 45000 de taktırdım. arabamda 10000 km iyi bindim sorunsuz. şimdi sorun başladı işte

    Senin lpg nerede takilmisti? Bir de bogaz kelebegini temizlettin mi? Sanayide 10-20 liraya yaparkar. Ben kendim yapiyordum. Kelebegi temizliyince stop etme kesiliyordu. Bir de hava filtrenin durumu ne? Cok mu kirli?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rumelian


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgeturk

    aynı dert bende de oldu. bobinin birisi değişti. 4 buji değişti ama hala sorunum cözülmedi. arabam kavsaklarda yavaşlayınca, kırmızı ısıklara gelince yavaşlayınca, rampalarda, olur olmaz yerlerde stop ediveriyor.. atiker sıralı lpg sistemi takılı.. 2005 seat ibiza arabam. 45000 de taktırdım. arabamda 10000 km iyi bindim sorunsuz. şimdi sorun başladı işte

    Senin lpg nerede takilmisti? Bir de bogaz kelebegini temizlettin mi? Sanayide 10-20 liraya yaparkar. Ben kendim yapiyordum. Kelebegi temizliyince stop etme kesiliyordu. Bir de hava filtrenin durumu ne? Cok mu kirli?

    boğaz kelebeğini temizlettim. hava filtresini de daha yeni değiştirdim. yaklaşık 1000 km anca yaptım -2 ay olmadı değiştirdim
    lpg yi atiker servisinde taktırdım.




  • Arkadaşlar,

    ben 2 kez bobin değiştirdim.

    Aracım 2004 Accord 2.4.

    Aracıma 31.12.2011 tarihinde Prins VSI kiti 115.000 Km'de iken taktırdım. Bu tarihe kadar araca hiç LPG takılmamış, hiç bobin arızası vermemiştir. (Servis kayıtlarına göre) Ayrıca 100.000 km'de 4 adet iridyum bujiler takılmış.

    Aradan 1 ya da 2 hafta geçtikten sonra araçta ki aşırı titreme/sirkelenme sebebiyle Ustaya götürdüm. Bilgisaya taktıklarında Bobin bozulmuş dediler. Orjinal ama 2. el Bobin alıp taktılar ve sorun çözüldü. Sanırım 2 numaralı silindirin bobiniydi.

    Aradan 1 ya da 2 hafta geçti tekrar aynı sorunu yaşadım. Bilgisayara göre bu sefer de 3 numaralı silindirin bobini arzalanmış. Tekrar orjinal ama 2. el bobini alıp taktık.

    Şimdi ise aradan 5 ay geçti ve aracım D konumunda rolanti de çok titreme/silkeleme yapıyor. Giderken problem yok. Bobin kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ustaya götürecem, bakalım ne olacak ne diyecekler.




  • öncelikle aracım 2004 focus 1.6 coll otm. ve brc marka lpg var üzerinde.

    6-7 ya önce sanki fren pedalının altında ayağıma bir şey vuruyormuş gibi geliyordu ama çok hafif olduğu çin pek önemsememiştim. bu vurmalar giderek arttı. 2 ay önce aracı bakıma götürdüm sabahtan aracı bıraktım. bakımdan sonrada bi test sürüşü yapmasını istedim sorunu anlaması için ama araç o gün testte ustadan korktu yapmadı.

    daha sonra kendim aracı benzine alarak denedim ve benzinde yapmıyordu. bu sebeple aracı lpg'ciye götürdüm. enjektörden dediler değiştirdik. sorun devam etti enjektör soketini değiştirdik. sorun devam etti buji ve buji kablolarını değiştirdik. başka bir bobin denedik o da olmadı hava emiş için bir t boru vardı onu değiştirdik ama sorunu bir türlü çözemedik. bu saydıklarımı bir seferde yapmadık tabi en az 5-6 sefer sanayinin yolunu tutdum. sorunu hala çözemedim. şu an bu teklemeler hat safaya ulaştı. rolantide de sürüş halinde de sıkıntı devam ediyor. özellikle yokuş çıkarken v.s hava vuruyo gibi bi ses geliyor. ve bazen araç bu teklemeden kaynaklanırken birden kendisini ileriye de atabiliyor yani sanki devir yükselince rahatlıyor gibi oluyor. bu arada motor arıza ışığı devamlı yanıyor ama, yoldayken bazen yanıp yanıp sönüyor.

    Emin olamadım ama sanki benzinde de çok az yapıyo, hissettiriyo gibi geliyo.

    Şimdi sırada hava emiş sibobu na bi bakmayı düşünüyorum ve gazın şamandırasını söktürücem.
    (bu arada belki atlamışım ama gaz göstergesi takılmış, yani seviye göstermiyor. her zaman full, gazın ne kadar kaldığını km'den anlıyorum ve gaz biterken ötüyor)

    Başına böyle bir durum gelen veya önerisi olan varsa destek istiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahir287

    öncelikle aracım 2004 focus 1.6 coll otm. ve brc marka lpg var üzerinde.

    6-7 ya önce sanki fren pedalının altında ayağıma bir şey vuruyormuş gibi geliyordu ama çok hafif olduğu çin pek önemsememiştim. bu vurmalar giderek arttı. 2 ay önce aracı bakıma götürdüm sabahtan aracı bıraktım. bakımdan sonrada bi test sürüşü yapmasını istedim sorunu anlaması için ama araç o gün testte ustadan korktu yapmadı.

    daha sonra kendim aracı benzine alarak denedim ve benzinde yapmıyordu. bu sebeple aracı lpg'ciye götürdüm. enjektörden dediler değiştirdik. sorun devam etti enjektör soketini değiştirdik. sorun devam etti buji ve buji kablolarını değiştirdik. başka bir bobin denedik o da olmadı hava emiş için bir t boru vardı onu değiştirdik ama sorunu bir türlü çözemedik. bu saydıklarımı bir seferde yapmadık tabi en az 5-6 sefer sanayinin yolunu tutdum. sorunu hala çözemedim. şu an bu teklemeler hat safaya ulaştı. rolantide de sürüş halinde de sıkıntı devam ediyor. özellikle yokuş çıkarken v.s hava vuruyo gibi bi ses geliyor. ve bazen araç bu teklemeden kaynaklanırken birden kendisini ileriye de atabiliyor yani sanki devir yükselince rahatlıyor gibi oluyor. bu arada motor arıza ışığı devamlı yanıyor ama, yoldayken bazen yanıp yanıp sönüyor.

    Emin olamadım ama sanki benzinde de çok az yapıyo, hissettiriyo gibi geliyo.

    Şimdi sırada hava emiş sibobu na bi bakmayı düşünüyorum ve gazın şamandırasını söktürücem.
    (bu arada belki atlamışım ama gaz göstergesi takılmış, yani seviye göstermiyor. her zaman full, gazın ne kadar kaldığını km'den anlıyorum ve gaz biterken ötüyor)

    Başına böyle bir durum gelen veya önerisi olan varsa destek istiyorum.

    Kimse cvp vermedi ama ben sorunu bu hafta sonu buldum. Sorun : kötü usta sorunu. ilk başta gittiğim lpg'ci enjektör demişti ama hangi enjektör olduğunu anlamamış yanlış enjektörü değiştirmiş bende enjektör mevzusundan tamamen uzaklaşmıştım ancak sorunlu enjektörü kendim buldum ve çıkma bi enjektör alarak değiştirtdim.




  • benim aracta rolantide tirtir titriyor ayazda kalmis kedi yavrusu gibi :) benzinde kullanirken boyle bir problemim yoktu bir anda da baslamadi 1 ay once bazen tekliyordu ayar yaptirdim gene tekliyip ayni sorun basladi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rumelian
    Biliyor ki konusuyorlar.
    http://tdksozluk.com/sozara.php?qu=Sorunsal&ne=a

    Öncelikle bu konuyu açan ve yorum yapan herkeseçok teşekkür ederim. Msci daha önceki bir yorumunda kendisinin KitMTM taktırdığını ve o sistemin devir algılamasını enjektör fişlerinden aldığını yazmıştı.

    Bu forumda daha önceden devir sinyalinin bobin yerine bloktaki krank sensöründen veya devir göstergesinden alınmasının tercih edilmesi gerektiği yazıldı.

    2000 Opel Astra 1.4 Ecotece iki hafta önce Baykan marka sıralı sistem taktırdım. Bu sistem Litvanya menşeli Tamona TGstream LPG ecu kullanıyor.

    Tamona TGstream

    www.tamona.lt/index_en.php?parametr=TGstream&kategorija=lpg

    Kullanılan ECU 16 bit 64 MHz. Tabii böyle karşılastırmak ne kadar doğru da BRC Sequent24 sisteminde 16 bit 40MHz ECU kullanılıyor.

    Tamona TGstream ECUda devir algılaması enjektör fişlerinden yapılabiliyor.




    quote:





  • Konu eski ama istatistik olsun diye ben de yazayım.
    1999 termpra 1.6 i.e slx lpgli yaklaşık 30 000 km de bir bobin yakıyor. Orijinal bobin söküldükten sonraki takılanların hiçbiri orijinal değildi. Opel astra ile aynı bobin olduğunu söylediler. Yanlış hatırlamıyorsa orijinal bobin fiyatı 700 TL falandı.
  • opel lpg'li aracımın ateşleme bobinini yeni değiştirdim, lpg kiti 4 senedir takılıydı, zaman zaman silkeleme yapıyordu ama her zaman olmadığı için rahatsızlık vermiyordu, geçen gün sarsıntı ve güçten düşüş anormal seviyeye gelince değişim şart oldu işçilik dahil 240 tl tuttu (orjinal DELPHİ). arıza 2. silindirdeymiş. umarım kısa zamanda yine sorun çıkarmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozank.

    opel lpg'li aracımın ateşleme bobinini yeni değiştirdim, lpg kiti 4 senedir takılıydı, zaman zaman silkeleme yapıyordu ama her zaman olmadığı için rahatsızlık vermiyordu, geçen gün sarsıntı ve güçten düşüş anormal seviyeye gelince değişim şart oldu işçilik dahil 240 tl tuttu (orjinal DELPHİ). arıza 2. silindirdeymiş. umarım kısa zamanda yine sorun çıkarmaz.

    AEB Ecu kullanan Atiker Safefast OBD2 kiti Obd baglantisindan devir algilamasi yapabiliyor. 1995 Range'Rovera boyle montaj yapildi. Bobin oldukca pahali oldugu icin bobinden devir alinmadi. Sizin sisteminizin devir algilamasi icin boyle bir imkan var midir diye arastirmakta fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mrkeskintr M kullanıcısına yanıt
    .SORUNUNUZU ANLADIM...BU SORUN GENEL ARAÇLARDA VARDIR...BU SORUNUN KESINÇOZUMU BİZDEDIR GENELDE WOSVAGEN,-RENO MEGANLARDA DAHA SIK RASLANIR.KESIN ÇÖZÜM BIZDEDIR.ASLA BOBIN YAKMA SORUNUNA SONDUR..FİRMAMIZDA UFAK BIR MONTAJDAKI DURUMA MUDAHELE EDEREK TEN ÇÖŞÜM BULURUZ....HİLMİ USTAwww.aotobillpg.com
  • Merhaba arkadaşlar.
    Konuyu hortlatayım dedim . VW polo 2005 Model bir aracım var. yaklaşık 1 hafta önce LPG taktırdım Boludaki yetkili bayi de. ATİKER OBD II taktırdım.Aracı almaya gittiğimde test sürüşü yaptım hiç bir sıkıntı yoktu. Aldım arabayı eve geldim. Biraz dolanayım dedim çıktım dışarı arabayı çalıştırır çalıştırmaz Motor arıza lambası yanıp sönmeye başladı. Usta yanarsa gel demişti bana. Neyse dedim biraz süreyim benzine geçirdim benzinde de bir değişiklik olmadı. Ancak araç böyle sarsılıyor titriyor düşük devirlerde tekliyor yani. Ertesi gün erkenden gittim sanayiye , motor ışığı sabit yanıyordu bu arada değişiklik olmadı. Usta baktı 1 numaralı ateşleme bobini gitmiş dedi.Bu neden kaynaklanır LPG den önce bir sıkıntı yoktu dedim. benzinde belli olmaz bu durum, LPGde ortaya çıkar, ATeşleme bobini normalde araçlarda 90 100 binde değiştirilmesi gerekir filan dedi. Benim aracım da 118 binde şu an. Hiç te değişmedi şimdiye kadar , böyle bir şeyi de ilk defa duydum.Konuda yazılanları da okuyunca LPG bağlayınca elektriği direk olarak bobinin kablosundan alınmış ve zaman içinde bobini öldürmüş diyenler var.
    Bobine BOSCH marka 70 lira para verdim ya. Bu sürekli bu şekilde olacaksa çekeceğim var yani. Ne anladım LPG den. Arkadaşın biri LPG elektriğini bobinden değil de göğüsten aldırmak lazım filan yazmış. Ne kadar doğru bu durum ? Usta diğer bobinlerinde değişmesi gerekebileceğini söyledi zamanla. Beni yolda filan bırakırsa o atikeri söker o ustanın .....
    Ne yapmam lazım arkadaşlar şu durumda sizce ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dalgic2005

    Merhaba arkadaşlar.
    Konuyu hortlatayım dedim . VW polo 2005 Model bir aracım var. yaklaşık 1 hafta önce LPG taktırdım Boludaki yetkili bayi de. ATİKER OBD II taktırdım.Aracı almaya gittiğimde test sürüşü yaptım hiç bir sıkıntı yoktu. Aldım arabayı eve geldim. Biraz dolanayım dedim çıktım dışarı arabayı çalıştırır çalıştırmaz Motor arıza lambası yanıp sönmeye başladı. Usta yanarsa gel demişti bana. Neyse dedim biraz süreyim benzine geçirdim benzinde de bir değişiklik olmadı. Ancak araç böyle sarsılıyor titriyor düşük devirlerde tekliyor yani. Ertesi gün erkenden gittim sanayiye , motor ışığı sabit yanıyordu bu arada değişiklik olmadı. Usta baktı 1 numaralı ateşleme bobini gitmiş dedi.Bu neden kaynaklanır LPG den önce bir sıkıntı yoktu dedim. benzinde belli olmaz bu durum, LPGde ortaya çıkar, ATeşleme bobini normalde araçlarda 90 100 binde değiştirilmesi gerekir filan dedi. Benim aracım da 118 binde şu an. Hiç te değişmedi şimdiye kadar , böyle bir şeyi de ilk defa duydum.Konuda yazılanları da okuyunca LPG bağlayınca elektriği direk olarak bobinin kablosundan alınmış ve zaman içinde bobini öldürmüş diyenler var.
    Bobine BOSCH marka 70 lira para verdim ya. Bu sürekli bu şekilde olacaksa çekeceğim var yani. Ne anladım LPG den. Arkadaşın biri LPG elektriğini bobinden değil de göğüsten aldırmak lazım filan yazmış. Ne kadar doğru bu durum ? Usta diğer bobinlerinde değişmesi gerekebileceğini söyledi zamanla. Beni yolda filan bırakırsa o atikeri söker o ustanın .....
    Ne yapmam lazım arkadaşlar şu durumda sizce ?

    Lpgli araçlarda Bobin sorunu olabiliyor. Ben iki arabamda da yaşadım. Ikisi de forddu. En kaliteli bobini takmak gerekiyor. Ben orjinal diye taktırdığım bobin bile orjinal değilmiş ki sorun duzelmemisti. Lpg sistemi elektriği nerden alıyor. Düzgün montaj yapıldıktan sonra ve kaliteli bobin kullanıldığı sürece bir daha uzun süre sorun olacağını zannetmem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dalgic2005

    Merhaba arkadaşlar.
    Konuyu hortlatayım dedim . VW polo 2005 Model bir aracım var. yaklaşık 1 hafta önce LPG taktırdım Boludaki yetkili bayi de. ATİKER OBD II taktırdım.Aracı almaya gittiğimde test sürüşü yaptım hiç bir sıkıntı yoktu. Aldım arabayı eve geldim. Biraz dolanayım dedim çıktım dışarı arabayı çalıştırır çalıştırmaz Motor arıza lambası yanıp sönmeye başladı. Usta yanarsa gel demişti bana. Neyse dedim biraz süreyim benzine geçirdim benzinde de bir değişiklik olmadı. Ancak araç böyle sarsılıyor titriyor düşük devirlerde tekliyor yani. Ertesi gün erkenden gittim sanayiye , motor ışığı sabit yanıyordu bu arada değişiklik olmadı. Usta baktı 1 numaralı ateşleme bobini gitmiş dedi.Bu neden kaynaklanır LPG den önce bir sıkıntı yoktu dedim. benzinde belli olmaz bu durum, LPGde ortaya çıkar, ATeşleme bobini normalde araçlarda 90 100 binde değiştirilmesi gerekir filan dedi. Benim aracım da 118 binde şu an. Hiç te değişmedi şimdiye kadar , böyle bir şeyi de ilk defa duydum.Konuda yazılanları da okuyunca LPG bağlayınca elektriği direk olarak bobinin kablosundan alınmış ve zaman içinde bobini öldürmüş diyenler var.
    Bobine BOSCH marka 70 lira para verdim ya. Bu sürekli bu şekilde olacaksa çekeceğim var yani. Ne anladım LPG den. Arkadaşın biri LPG elektriğini bobinden değil de göğüsten aldırmak lazım filan yazmış. Ne kadar doğru bu durum ? Usta diğer bobinlerinde değişmesi gerekebileceğini söyledi zamanla. Beni yolda filan bırakırsa o atikeri söker o ustanın .....
    Ne yapmam lazım arkadaşlar şu durumda sizce ?

    Lpgli araçlarda Bobin sorunu olabiliyor. Ben iki arabamda da yaşadım. Ikisi de forddu. En kaliteli bobini takmak gerekiyor. Ben orjinal diye taktırdığım bobin bile orjinal değilmiş ki sorun duzelmemisti. Lpg sistemi elektriği nerden alıyor. Düzgün montaj yapıldıktan sonra ve kaliteli bobin kullanıldığı sürece bir daha uzun süre sorun olacağını zannetmem.

    Inşallah bir sorun olmaz bir daha tabi . Valla Bosch aldırdı usta bana iyi diye biliyorum eğer ki bir daha sorun olursa da VW orjinal Parça Değişimi yapıcam . Diğer bobinlerde de aynısı olursa ayvayı yedik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.