Şimdi Ara

LPG li araçların ateşleme bobini yakma sorunsalı (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
171
Cevap
4
Favori
139.958
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dalgic2005


    quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dalgic2005

    Merhaba arkadaşlar.
    Konuyu hortlatayım dedim . VW polo 2005 Model bir aracım var. yaklaşık 1 hafta önce LPG taktırdım Boludaki yetkili bayi de. ATİKER OBD II taktırdım.Aracı almaya gittiğimde test sürüşü yaptım hiç bir sıkıntı yoktu. Aldım arabayı eve geldim. Biraz dolanayım dedim çıktım dışarı arabayı çalıştırır çalıştırmaz Motor arıza lambası yanıp sönmeye başladı. Usta yanarsa gel demişti bana. Neyse dedim biraz süreyim benzine geçirdim benzinde de bir değişiklik olmadı. Ancak araç böyle sarsılıyor titriyor düşük devirlerde tekliyor yani. Ertesi gün erkenden gittim sanayiye , motor ışığı sabit yanıyordu bu arada değişiklik olmadı. Usta baktı 1 numaralı ateşleme bobini gitmiş dedi.Bu neden kaynaklanır LPG den önce bir sıkıntı yoktu dedim. benzinde belli olmaz bu durum, LPGde ortaya çıkar, ATeşleme bobini normalde araçlarda 90 100 binde değiştirilmesi gerekir filan dedi. Benim aracım da 118 binde şu an. Hiç te değişmedi şimdiye kadar , böyle bir şeyi de ilk defa duydum.Konuda yazılanları da okuyunca LPG bağlayınca elektriği direk olarak bobinin kablosundan alınmış ve zaman içinde bobini öldürmüş diyenler var.
    Bobine BOSCH marka 70 lira para verdim ya. Bu sürekli bu şekilde olacaksa çekeceğim var yani. Ne anladım LPG den. Arkadaşın biri LPG elektriğini bobinden değil de göğüsten aldırmak lazım filan yazmış. Ne kadar doğru bu durum ? Usta diğer bobinlerinde değişmesi gerekebileceğini söyledi zamanla. Beni yolda filan bırakırsa o atikeri söker o ustanın .....
    Ne yapmam lazım arkadaşlar şu durumda sizce ?

    Lpgli araçlarda Bobin sorunu olabiliyor. Ben iki arabamda da yaşadım. Ikisi de forddu. En kaliteli bobini takmak gerekiyor. Ben orjinal diye taktırdığım bobin bile orjinal değilmiş ki sorun duzelmemisti. Lpg sistemi elektriği nerden alıyor. Düzgün montaj yapıldıktan sonra ve kaliteli bobin kullanıldığı sürece bir daha uzun süre sorun olacağını zannetmem.

    Inşallah bir sorun olmaz bir daha tabi . Valla Bosch aldırdı usta bana iyi diye biliyorum eğer ki bir daha sorun olursa da VW orjinal Parça Değişimi yapıcam . Diğer bobinlerde de aynısı olursa ayvayı yedik

    Bosch da iyi bir markadır sorun çıkacağını sanmam. Diğer bobinler de sorun çıksa da tek bobinde sorun çıkarsa yolda kalmıyorsun. Diger üç silindir idare ediyor :) lpg takdirdiginiz yere montajın nasıl yapıldığını sorun bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Iki bobinin aynı anda bozulması uzak bir ihtimal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg elektrigi dogrudan akuden alinir.

    Bobine yapilan baglanti sadece devir algilamak icindir. Devir baglantisindan olusan akim, bobinin kendi ihtiyaci olan akimin yaninda devede tuy.

    Yani baglantilar nedeniyle bobin bozma diye birsey olmaz.

    Yok mutlaka olur diyorsaniz da gosterge paneline gelen devir sinyali is gorur. Ya benzin beyni icin ya gosterge icin baglanti semasini bulmaniz gerekir

    Ama hangi servis bununla ugrasir mechul?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 ay önce benimde bobin arıza yaptı. 1 nolu silindir ateşleme hatası vardı. Bobin, buji ve buji kablosu orjinali ile değişti. Dün yine aynı arıza oldu. Bu sefer 3 nolu silindir ateşleme hatası. Aracım ford fiesta 2004 1.4 asm. Lpg ise atiker safefast galiba. Lpg takılalı 30000km oldu. İlk arıza 75000de oldu. İkincisi ise 80000de. Dün kontrol ettiğimde bobinden lpgye enerji alındığını gördüm ve kablo emanet duruyordu. İş çıkışı kontrole götüreceğim. Bakalım ne çıkıcak. Araç şu anda rolantide deli gibi sallanıyor. Rolantide gaz verdiğimde 4000 devir üzerine çıkmıyor. Yolda ise zar zor gidiyorum. 50km hızdan sonra ise motor ışığı yanıyor. Ve sanki arabayı biri arkadan geri çekiyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adurann -- 2 Kasım 2015; 11:28:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • slm arkadaşlar bende ateşleme bobin arızası yaşadım, ustanın biri gözüyle bakarak anladı, değiştirdim bobini düzeldi, nette araştırma yaparken bu videoya rastladım,bu videoda hızlıca anlatmış, elektrik arızası çeken arkadaşlar, boş yere bobin değiştirip , paraları boşa gitmesin,gittikleri ustalara bu testi yaptırsınlar,yapamıyorsa bu testi:) ordan uzaklaşın....:))


    Sasukehiyoutube
    Ateşleme Bobini Kontrolü
    https://www.youtube.com/watch?v=etWyvWK46Wg




  • Aracim, 2005 ibiza lpgli, 170binde. Aracimda ayni sorun bende de olmustu ve bobinlerin biri degisince duzelmisti. Dun ayni sorun yine oldu. Yine silkeleme, titreme ve ariza isigi sorunu. Servis yine bobin degistirecek ve duzelecek muhtemelen ama sunu ogrenmek lazim: Lpg atesleme bobinlerini bozuyor mu; yoksa bozulmasini hizlandiriyor mu? Bozuyorsa ve ben 3-4 ayda bir bobin parasi verceksem araci benzinde kullanayim artik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın rölanti dengesizliğinin, boşa alınca bazen stop etmesinin sebebini onca ustaya rağmen en sonunda kendim buldum. Ustaların cihazında arıza vermeyen araba 20 liralık bluetoothlu obd cihazında ateşleme hatası ve 4. silindir ateşleme hatası verdi. Bende inşallah en kısa zamanda paraya kıyıp NGK marka ateşleme bobini, kabloları ve lpg bujisi alıp bu soruna elveda demeyi düşünüyorum.
  • mrkeskintr M kullanıcısına yanıt
    opel astra 2010 model aracımı 55.000 de aldım 1 hafta sonra benimde bobinde arıza verdi. neyse dedim değiştirdik aradan 2 ay geçmedi yolda kalakaldım tekrar bobin tekrar değiştik 4 ay sonra tekrar bobinden arıza verdi tekrar değiştirdim landirenzo servisine gittim derdimi anlattım sürekli bobinden arıza veriyo dedim görevli elektrik hattının bobinde alındığı için yapar dedi ve rpm die bi cihaz taktı gücü artık devir sensörüne bağladım dedi ve artık bobin arızan olmaz dedi şimdilik bişey yok bakalım aracım 73 binde arabadan soğudum her bindiğimde gaza korkarak basar oldum lpg li araç artık bana uzak dursun diyorum
  • mahony71 M kullanıcısına yanıt
    Bobinden elektrik almak etkilemez sadece eksi kutup alıyoruz demişti bir lpg ustası. Yalnız söyle bir durum olabilir daha önce benim 2001 focusta da olmuştu. Orjinal diye aldığım bobin sahte çıkınca kısa sürede bozuldu biz de başka hata aradık durduk. Sonra başka kaliteli marka taktık sorun düzeldi. Hatta yedek parçacı kapatıp gitmişti tekrar açtırdık dükkanı öbür markadan ver dedik. Hatta orjinal diye sattığından pahalıya aldık diğerini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aracım 2006 Zafira. 75bin km de aldım ve 76bin km de landirenzo lpg taktırdım. Şuan 79bin km de ve sürekli silindir arızası veriyor. Motor pataküte çalışıyor güçten düşüyor çok yakıyor ama bir süre sonra (bazen ertesi gün, bazen 5dk) düzeliyor. Emisyon ışığıda kendi kendine sönüyor. Bunu ilk çalıştırmadada (benzin) yapıyor yolda giderkende (lpg) Bu tabloda bobin yanmış yada arızalanmış denilir mi? Kendi kendine düzelmesi kafa karıştırıyor. Daha öncede 150bin km zafiram vardı oda yaptı bobin değiştim yine yaptı kızdım sattım. Sorunu çözemezsem bunuda satıcam bi yardım edin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2006 Zafira 1.6 var bende de Zavoli kit var birkaç ay önce bobin değiştirdim.Ankara bölge müdürlüğünde yol testine çıkıp kalibrasyon yapıldı fakat ertesi gün yine arıza ışığı yaktı.Oksijen sensörlerini de değiştirdim bıktım artık çok sevdiğim aracımdan soğumaya başladım malesef ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    2006 Zafira 1.6 var bende de Zavoli kit var birkaç ay önce bobin değiştirdim.Ankara bölge müdürlüğünde yol testine çıkıp kalibrasyon yapıldı fakat ertesi gün yine arıza ışığı yaktı.Oksijen sensörlerini de değiştirdim bıktım artık çok sevdiğim aracımdan soğumaya başladım malesef ...

    Hocam ben sorunu çözmek üzereyim. Bakılması gereken 3 nokta var

    1- Diyafram kaçırıyor olabilir
    2- Regülatör sorunlu olabilir
    3- Enjektörlerden biri kaçırıyor olabilir.

    Bunlardan biri varsa araç soğukken geç çalışıyor bazende arıza ışığı yakıp 1. Silindir arızası veriyor.

    Eğer sorun ateşleme bobini ise onu bozan şeyde kablolamanın bobin üzerinden olmasıymış. Kablolamayı krank sensöründen çektirin ve mutlaka izolasyonunu iyi yaptırın yoksa trafa gibi manyetik alanlrın olduğu yerde aracınız çalışmayabilir.

    Son olarak geçici çözümü şöyle buldum. Aracımı stop etmeden 2dk önce benzine alıyorum ve ne bobin ne silindir nede arıza ışığı yakmıyor. Bir deneyin benim aracımda 2006 zafira

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Enjektör lpg mi benzin mi acaba kastettiğiniz?
  • historiyst_45 kullanıcısına yanıt
    Lpg hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim aracımda da bir ateşleme problemi var fakat henüz tam emin olamadım bobindne olup olmadığını. aracım vectra c 2.2 benzin ve lpg'li. aracı çalışıtırırken bir sorun yok. çalıştırıp uzun süre biniyorum ve motor ısınınca başlıyor sorun. motor iyice ısındıktan sonra araç çekişten tamamen düşüyor bildiğin traktör gibi oluyor. rölantide acaip şekilde sallıyor. boşta iken yavaş devirlensede yine de en üst devirlere kadar çıkabiliyor. aracı öyle bırakıp motorun biraz soğumasını bekleyince tekrar düzeliyor. bu sorun sizce neden olabilir ?
  • bende düşük hızda ani gaz verince pat diye bir ses geliyor ve çekiş düşüyor. fakat her zaman yapmıyor, dik yokuşlarda kalkarken kesin oluyor. usta ateşleme bobini ve buji kablolarından olabilir diyor. bujiler daha 6 aylık. sadece LPG de oluyor. yinede bu benzin fiyatlarıyla katlanmak zorundayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engink

    bende düşük hızda ani gaz verince pat diye bir ses geliyor ve çekiş düşüyor. fakat her zaman yapmıyor, dik yokuşlarda kalkarken kesin oluyor. usta ateşleme bobini ve buji kablolarından olabilir diyor. bujiler daha 6 aylık. sadece LPG de oluyor. yinede bu benzin fiyatlarıyla katlanmak zorundayım.

    sadece lpg de oluyorsa lpg sisteminden kaynaklanıyor olabilir. çünkü bobin bozuksa lpg benzin farketmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engink

    bende düşük hızda ani gaz verince pat diye bir ses geliyor ve çekiş düşüyor. fakat her zaman yapmıyor, dik yokuşlarda kalkarken kesin oluyor. usta ateşleme bobini ve buji kablolarından olabilir diyor. bujiler daha 6 aylık. sadece LPG de oluyor. yinede bu benzin fiyatlarıyla katlanmak zorundayım.

    Bobinden
  • 2007 model peugeot 307
    2. el aldım hemen lpg taktırdım bobin 4 bin km sonra yandı( 3.silindir)
    bobinler komple bitişik olduğu için 4 ü birden set değişiyor
    delphi marka takıldı 225 tl. yaklaşık 1 yıl sonra 30.bin km oldu ve sabah aynı arızayı verdi. bende gittim balata spreyi ile bobinleri temizledim araba eskisi gibi oldu. fakat arada tekliyor ya bujiden ya bobinden biri gidici. en azından 30 bin km atlattık .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hexedemical -- 20 Şubat 2017; 0:56:32 >
  • Not düşelim.
    Yeni nesil lpg kitlerinde bobinden devir okuma olayı bitti.
    Eski lpg kitine sahip olup, Bu tür sorun yaşayanlar rpm transmitter kullanabilirler.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.