Şimdi Ara

LPG RÖLANTİ PROBLEMİ (2008 HONDA CITY OTM)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
1
Favori
8.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar ve Özellikle LPG Profosyonelleri,

    2008 Honda City otomatik vites aracıma Prins Marka LPG kiti taktırdım. aracın çekişinden ve yakıt tüketiminden gayet memnunum. fakat aracı "D" modunda kullanırken (normal sürüş modu) ışıklarda durakladığımda (vites D de ayağım frende) rölantide dalgalanma başlıyor ve araç sarsıntılı çalışıyor. stop edecekmiş gibi oluyor. benzinde kullanırken ve LPG de "S-Sport" modunda kullanırken rölantide dalgalanma olmuyor. 26.000 km de lpg taktırdım ve aracım şu anda 34.000 km de. sorunun çözümü adına lpg valf deliklerinden yanma odalarına boru uzattılar (salma diye bir işlem yaptılar). bu durum da tam çözüm olmadı. eskisi gibi rölantide dalgalanma olmuyorsa da arada bir yine oluyor ve D modunda durakladığımda rölanti çok düşüyor (400 devirler civarında). bu değer benzinle kullanımda 750 devir civarında oluyor ve herhangi bir dalgalanma da olmuyor.

    aynı araçta benzer bir srunla karşılaşan var mı? varsa problemi nasıl çözdünüz veya bilenlerden bu problemin çözümü konusunda yardım ve önerilerini rica ediyorum.

    saygılar...

    LPG RÖLANTİ PROBLEMİ (2008 HONDA CITY OTM)







  • Hocam Selamlar Ve Saygılar
    Araç Benzinde Yapıyormu Net Olarak Açıklarmısınız Araç kaç Kw Bobin Sayısı 8 Mi 4 Mü
    Prins VSI enjektörleri Hangi Renk.

    Nerden Yazıyorsunuz Saygılarla
  • ARACINIZI SERVİSE GÖTÜRÜP BOĞAZ KELEBEĞİNİ TEMİZLETİP ADABDASYON YAPTIRIRSANIZ PROBLEMİNİZ ÇÖZÜLÜCEKTİR TEM OTO GAZ AYTEKİN USTA
  • Merhabalar,

    araç 61 kw. araç benzinde iken hiç bir sıkıntı ve problemi yok. araçta mavi renkli enjektörler takılı. beyaz renkli enjektörlerden de taktık durum değişmedi. ayrıca, lpg montajından sonra bu problem yaşanınca, aracın kelebek boğazını, oradaki temizlenebilen sensörleri temizlettim. ve bujilerini de değiştirdim. ama sorun çözülmedi.

    bilenler bilir, aracı "S" vitesinde kullanırken (bu vitesde araç daha performanslı ve kendisi gazı arttırıyor, daha yüksek devirde çalışıyor) frene bası durduğumda rölantide dalgalanma olmuyor. bu durum normal sürüş modu olan "D" modunda oluyor. benim tahminin "D" modunda frene basıldığında (yani ışıklarda veya kısa süreli başka bir bekleme anında) yakıt hücrelerine yeteri kadar veya düzenli lpg gitmiyor, bu da aracın sarsıntılı çalışmasına neden oluyor. mesela D modunda durakladığımda klimayı çalıştırdığımda (yani araca extra bir yük bindirdiğimde) rölanti yükseliyor ve dalgalanma pek olmuyor.

    montajı yapan ustalar çözmeye çalışıyorlar fakat bende internetten benzer bir durumu yaşayan ve sorunu çözen var mı diye araştırmak istedim. tecrübelerden yararlanmak adına. tanbi aracımın içinde bulunduğu durumda fazlasıyla canımı sıkıyor. inşallah çözülür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhendis_55

    Merhabalar,

    araç 61 kw. araç benzinde iken hiç bir sıkıntı ve problemi yok. araçta mavi renkli enjektörler takılı. beyaz renkli enjektörlerden de taktık durum değişmedi. ayrıca, lpg montajından sonra bu problem yaşanınca, aracın kelebek boğazını, oradaki temizlenebilen sensörleri temizlettim. ve bujilerini de değiştirdim. ama sorun çözülmedi.

    bilenler bilir, aracı "S" vitesinde kullanırken (bu vitesde araç daha performanslı ve kendisi gazı arttırıyor, daha yüksek devirde çalışıyor) frene bası durduğumda rölantide dalgalanma olmuyor. bu durum normal sürüş modu olan "D" modunda oluyor. benim tahminin "D" modunda frene basıldığında (yani ışıklarda veya kısa süreli başka bir bekleme anında) yakıt hücrelerine yeteri kadar veya düzenli lpg gitmiyor, bu da aracın sarsıntılı çalışmasına neden oluyor. mesela D modunda durakladığımda klimayı çalıştırdığımda (yani araca extra bir yük bindirdiğimde) rölanti yükseliyor ve dalgalanma pek olmuyor.

    montajı yapan ustalar çözmeye çalışıyorlar fakat bende internetten benzer bir durumu yaşayan ve sorunu çözen var mı diye araştırmak istedim. tecrübelerden yararlanmak adına. tanbi aracımın içinde bulunduğu durumda fazlasıyla canımı sıkıyor. inşallah çözülür.


    sonuç?




  • sıralı sistemi pek bilmem ama karbüratörlü sistemlerde daha az yaksın diye gaz ayarı biraz düşürüldüğünde araçta bu tip sorun oluyordu..
  • Kardeşim aynı problem bende de var nasıl çözdün söyler misin Benim araç toyota 2007 manuel vites rölantide bir türlü ibre yerinde durmuyor aşağı yukarı beni gıcık ediyor benzinde bu problem yok lpg ciler ise papağan gibi hep aynı şeyi söylüyorlar kelebek kelebek diye ama malum % 99 problem oradan çıkmıyor lütfen cevap yazarsan sevinirim
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mühendis14 -- 22 Mayıs 2012; 11:05:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: numankuman

    Kardeşim aynı problem bende de var nasıl çözdün söyler misin Benim araç toyota 2007 manuel vites rölantide bir türlü ibre yerinde durmuyor aşağı yukarı beni gıcık ediyor benzinde bu problem yok lpg ciler ise papağan gibi hep aynı şeyi söylüyorlar kelebek kelebek diye ama malum % 99 problem oradan çıkmıyor lütfen cevap yazarsan sevinirim

    merhaba
    Aracınızın rölanti dalgalanması için ilk olarak manifoltda hava alma varmı bunu kontrol ettirin özellikle lpg giriş noktalarını
    Oksijen sensöründen dolayıda bu sorun meydana gelir data pc kontrolünde hata kaydetmeye bilir servisiniz bunlar üzerinde bir yogunlaşma yapsın




  • Sayın mühendis _55 bey ;

    Yaşadığınız sorunların aynısı bende var çözüm bulduysanız lütfen paylaşın...

    Bilal KOCBEY
    0 544 561 51 64
  • slmlar.gaz kelebeği sorununa çözüm bulan yok mu?
  • 2004 model otomatiik ford fiesta aracımda aynı sorunu ben de yaşıyorum. kimse çözüm bulamadı. ışıklarda arabayı boşa alıyorum. şehir içi dur kalklarda ise büyük sıkıntı. sanırım kimse bu probleme çözüm bulamamış. lpg atiker microfast...
  • adurann kullanıcısına yanıt
    ford focus ta benzer problem vardı, atiker lpg istemi ile, işten anlayan bir usta ile seyir halinde laptop ile gaz ayarı yapıldı, tamamen düzeldi, yok gaz kelebeği, yok ateşleme, yok beyin, her usta(?) farklı bir yerinde arıza var diyordu, seyir halinde gaz ayarını deneyin ve neticeyi yazın herkes bilgilensin
  • muhendis_55 M kullanıcısına yanıt
    uzun zaman geçmesine rağmen bir çözüm yazılmamış. :) bir önerisi olan var mı? benzinde hiç bir sorun yokken sadece neden lpg de bu olur ki
  • Merhaba,

    Ben arabamı sattım, çözüm bulamadım. Ama çözüm bulamadığımdan arabayı satmış değilim, satmam gerekiyordu, sattım. Yardımcı olamadığım için kusura bakmayın.
  • Bu rölanti dalgalanması konusunda genellikle üç durum oluyor.
    1. Yetersiz ateşleme gücü: Buji, buji kabloları ve ateşleme bobinleri. İlk önce bujilerin tırnak aralığı normalden 0,1 mm düşürülerek işe başlanılıyor. Sonra değişime gidiliyor...
    2. Boğaz kelebeği (bazen de manifold) temizliği, adaptasyon.
    3. LPG tesisatı ile ilgili problemler. Ayar, daha gelişmiş enjektör kullanımı vs... Baktınız olmadı lpg kablosu, dizüstü pc team viewer ile yetkili servise ayar yaptırırsınız.
    Çözüm %100 mümkün değil, ama rahatsız etmeyecek seviyeye düşürülebilir.
    Bir de kaliteli LPG kullanın derim, fiyat farkı boşuna değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akinci -- 10 Ocak 2016; 20:13:04 >
  • Eski kasa Honda city lerde LPG de rölantide dalgalanma konusu yaygın bir şikayet. Yeni kasalarda böyle bir sorun bildiren yok gördüğüm kadarıyla.
  • Bu durumla karşılaşan olursa.Rolanti motoruni temizleyin.Ben o şekilde çözdüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • skr1986 S kullanıcısına yanıt

    benim de tek denemediğim bu kaldı bunu deneyip bakacağım umarım çözülür yoksa lpg sistemini söktürecem rahat edecem :D

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.